Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Zdravim, mam s mojou masinkou problem a to ten ze mi nechce chytat na paku. motor sa pretaca ale nechyta. skusal som vycistit sviecku, a ked som ju dal naspet, tak nakopol na treti krat. potom som na pionieri nejazdil skoro 3 tyzdne a teraz sa to deje zasa, nechce nakopnut, musim ho roztlacit. a navyse pri roztlacani, ked zacne chytat tak akoby strielal ozyvaju sa take rany, podobne ako niektori poznate z Jawy 250. takto "strielal" uz predtym ako som vycistil sviecku. myslite ze je problem v nej? Upravené 1 krát. Naposledy upravil Othrondir (11.05.2008 12:38) |
To, že neštartuje, nie je problém, ale charakteristická vlastnosť pioniera Upravené 1 krát. Naposledy upravil baho (11.05.2008 17:31) |
sorry este som nespomenul ze zapalovanie nastavoval kamarat s ktorym toho pioniera robime. predtym vzdy nakopol na treti az piaty krat, niekedy aj na prvy, na druhy. proste predtym nebol problem. ale dakujem za radu. vie niekto este co by to mohlo byt? velmi ma to trapi mam tu masinu celkom rad. |
Ako mas ihlu v karburatore? Na ktorom zareze z hora?Dufam ze vzduchovy filter mas cisty. |
dakujem. ihla je nastavena na zabeh. treti zarez zhora je to tusim. mam tam totiz nove kruzky a valec. vzduchovy filter som kupoval novy pred par mesiacmi. dakujem za pochvalu. startujem tak ze preplachnem karburator, potom jemne pridam plyn a nakopavam. takto mi vzdy doteraz nakopol pribl. na treti krat. |
Ked je uplne studeny,tak pri starte nepridavaj,rusis bohatsiu zmes,ktora je nastavena na karburatore pre volnobezny okruh.Prave tato bohatost ma zabezpecit spolu zo zvysenim hladiny pri preplaveni,ze to bude start ako na sytic,ktory tu nieje... |
mne nikdy pinčel nechytal poriadne na páku, kamošovi chytal vždy a sranda je že obidva nastavoval on rovnako...ale stačilo drcnúť a už rinčal ... čo stroj to jedinečný kus asi... |
tajomstvo dobreho štartovania pioniera je ukryte v zapalovani konkretne sa jedna o alternator resp. dynamo samozrejme potrebneje mat správnu sviečku dobre vyčistený karbec a dobrývzduch filter (nie 20 ročny ). pionier 20 mal iný alternátor ako model 05 (555,550 ) ktorý ak nie správne nastavený (vzdialenost statora cievky od rotora 0,3 mm ) nevyvinie dostatočné napetie na štart cez páku. to strielanie je sposobene starov alebo nevhodnou sviečkou (skus bosch)resp zapchaty karbec netesnosti na sacom potrubí. |
dakujem velmi pekne vsetkym za odpovede. vyskusam a dam vediet. |
Tak tak veru tak vsetci mate v podstate pravdu. |
K slabej trojke: Viem presne v com je problem. Vnutry mas 2 prevodove koliecka, mozno vyzeraju rovnako ale nie su rovnake. V tvojom pripade ich mas opacne ako su od vyroby. Zarucuje to lepsiu akceleraciu na 1, 2 ale 3 uz nema tah. Aj mne to robilo a potom som tie kolecka prehodil. Upravené 1 krát. Naposledy upravil kened (12.05.2008 12:22) |
Dakujem za dalsie odpovede a pripomienky. Moj pionier je rocnik 68. Kamarat nastavil zapalovanie myslim ze dobre. piplal sa s tym asi hodinu a pol a startovali sme ho a jazdili, proste medzitym skusali. dokial sa nevyskytol tento problem tak ako som uz spomenul, nakopnut ho viacmenej nebol problem. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Othrondir (12.05.2008 14:02) |
Dobry den, dufam ze mi niekto pomoze. |
Nie vyfuk este nebol cisteny ale myslis ze to vsetko by mohlo byt sposobovane len spinavym vyfukom? |
Mohlo, 2-taktne motory sú na to náchylné |
dakujem za odpovede. ak ma este niekto nejaky napad, rad privitam. |
No tak vyfuk sme s kamaratom dali dole a pozreli sa nan a nebola tam ziadna spina ktora by zavadzala. proste to bol klasicky zaneseny vyfuk ako je to bezne... cize len po bokoch nieco ale nic nebolo blokovane spinou. dali sme tam nove koleno vyfuku. Skusali sme nakopavat a isiel ale na druhy den uz som ho zasa musel roztlacat lebo sa mu nechcelo. |
no to chces od pioniera moc aby ti chytal na kluku musel by si ho mat stale v perfektnom stave zostelovany a tak a k tomu pretekaniu mas tam netesny alebo zle nadstaveny ventil je pod deklom do ktoreho ti ide hadicka odsrobuj tie dve skrutky pritlac prstom ten mozadzny pliesok a pusti benzin ked nebude tiect tak je to ok bude ho treba len trosinka vyhnut smerom od ventilu ked bude tiect tak ho skus vycistit alebo vymenit ale najprv skontroluj plavak ci v nom nezblnka benzin |
-zego- ti to popisal excelentne,sprav to tak.Len pozor,ked pliesok pritlacis,musi benzin zastavit(uplne!!),ako ho pustis,musi tiect a o dost slusne,inak nestiha dotekat...A pozor aj na ten plavak ! |
dakujem za odpovede. poskusam. ked som vymienal sviecku tak tam aj predtym bola n17C tak neviem s tou to kedysi islo slusne... |
On pojde aj s N14C aj s N15C aj s N17C.No mne najlepsie ide s N15C,a to v mojom pripade znamena,ze vydrzi ist bez prestavky aj 100km ci je horko 35 St.,alebo chlad 5 Stupnov,pritom motorka nalozena a jazda kopec - nekopec...A startuje dobre ci je motor studeny alebo prehriaty. Mas to tiez takto odskusane? |
neviem osobne to s 15tkou nemam odskusane. u nas v meste je len jeden takyto obchod s tymito vecami a tam mali len s predlzenym zavitom to jest N15YC a tu som nechcel... tak mi dal hentu inak som chcel tu 15-tku. este sa skusim spytat v inom meste.. ach jaj... tie ulomene zuby myslite ako zuby v startovacom segmente alebo ako? dakujem za odpovede |
Ano zuby na startovacom segmente.Vymena mozna jedine po rozpoleny motora. |
jawa23 dakujem velmi pekne za radu... dielce na pioniera si objednavam zo sim-ba.sk net obchod na tieto veci v Kolarove ale pojdem pozriet aj do tych piestan. dakujem |
so sviečkami musiš teraz trochu experimentovať , tým že máš výbrus tak sa aj trochu zmenila pracovna teplota motora myslím. to že ti hádže iskru je fajn, ale sa aj pozri či ti hádže vtedy kedy má.ak ano, tak si zožeň od nejakeho kamoša karburator a skus ho vymeniť a budeš vedieť či ten tvoj je ok. na palivovú hadičku si daj malý papierový palivový filter, dosť to pomáha. a vypál si výfuk nech je poriadne čistý. a este ma napadlo ked ste mali rozobratý motor tak skús či netreba trochu dotiahnuť hlavu, aby ju nepodfukovalo. |
prosim vas kde sa da zohnat to ozubene polkolecko na nakopavanie co tam je a kolko to asi stoji...pravdepodobne ho mam vydrate mozno uz aj neco odlomene...boi mi nece vobec startovat iba na roztlacenie dakujem Upravené 1 krát. Naposledy upravil pionier1886 (06.09.2008 20:46) |
Hlavne si nastav dobry predzapal a skus dat sviecku z motorovej pili, mal by chytat na kopa a do otacok pvojde ako besny, Predzapal nastav na 1 mm pred hornov uvratov a odtrh na 0,1mm a musi startovat. |
a jaku to sviecku mam kupit??, kolko stoji a de ju maju?? |
www.sim-ba.sk |
dikes...nho wjem ze je len sa mi tam necelo slapat ale asi tam odslapem:D:D |
tento tyzden som rozoberal motor a daval novy karburator/novy ako novy no) a dnes ked som nahodil motor tak som ho siel trochu prebehnut.no ako som nakopol tak asi na 2 sekundy siel motor do vysokych otacok(bez pridania plynu) a potom zdochol.a takto stale takze sa nedalo ani pridavat proste len do strasne vysokych otacok vyletel a potom skapal.neviete co to moze byt? |
preziera sa ti skus vycistit vyfuk a ochudbnit mzes alebo doladit zapalovanie |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 55913 | Včera: 236222