Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Problem so startovanim Pioniera (typ 20) - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuProblem so startovanim Pioniera (typ 20) - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor.

11.05.2008 12:37

Problem so startovanim Pioniera (typ 20)

Othrondir
 Čoprák 

Zdravim, mam s mojou masinkou problem a to ten ze mi nechce chytat na paku. motor sa pretaca ale nechyta. skusal som vycistit sviecku, a ked som ju dal naspet, tak nakopol na treti krat. potom som na pionieri nejazdil skoro 3 tyzdne a teraz sa to deje zasa, nechce nakopnut, musim ho roztlacit. a navyse pri roztlacani, ked zacne chytat tak akoby strielal ozyvaju sa take rany, podobne ako niektori poznate z Jawy 250. takto "strielal" uz predtym ako som vycistil sviecku. myslite ze je problem v nej?

tieto veci sa zacali diat v podstate z nicoho nic, resp. akurat sa predtym menil kohutik a hadicka, a bol upchaty karburator, ktory sme s kamaratom prefukli a spina z neho je prec. skusal som to, samozrejme ide, lebo ked uz pionier nakopnem tak fici... ale este mam jeden problem ze mam velmi slabu trojku a niekedy, ked idem dlhsie na trojke a mam pridany viac plyn tak pionier zacne stracat otacky, aj ked plyn pustim a zasa pridam tak nic. musim podradit na dvojku, potom uz pridam otacky a on sa rozbehne, zasa dam trojku a ide, otacky drzi... pls pomozte. popripade poradte co by bolo asi treba vymenit, bol by som vam velmi vdacny... tento stroj sa totiz uz skoro rok s kamaratom snazime opravovat a pomaly renovovat. :'(
img371.imageshack.us/my.php?image=dsc00567zw0.jpg

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Othrondir (11.05.2008 12:38)


11.05.2008 17:27

Re: Problem so startovanim Pioniera (typ 20)

baho
 Skútrista 

To, že neštartuje, nie je problém, ale charakteristická vlastnosť pioniera :-D

Teraz vážne, mohlo by to byť zapaľovanie, skontroluj odtrh a predstih.

PS: hodnoty: odtrh ramienka v hornej úvrati - 0,4 mm. Predstih zapaľovania - 1,5 mm pred HÚ.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil baho (11.05.2008 17:31)


11.05.2008 17:33

Re: Problem so startovanim Pioniera (typ 20)

Othrondir
 Čoprák 

sorry este som nespomenul ze zapalovanie nastavoval kamarat s ktorym toho pioniera robime. predtym vzdy nakopol na treti az piaty krat, niekedy aj na prvy, na druhy. proste predtym nebol problem. ale dakujem za radu. vie niekto este co by to mohlo byt? velmi ma to trapi mam tu masinu celkom rad. :'(


11.05.2008 20:47

Re: Problem so startovanim Pioniera (typ 20)

Ako mas ihlu v karburatore? Na ktorom zareze z hora?Dufam ze vzduchovy filter mas cisty.
Mas ho inak pekny.
A dufam,ze spravne startujes.Studeny najskor preplavit karburator,potom startovat bez plynu,keby trocho odpalil,ale nechytil,pridat jemne plyn,mohol sa uz trochu prechlastat.Ked nechyti,zase preplavit atd.
Teplejsi motor bez plynu a bez preplavovania,uplne teply startovat zasadne s pridanym plynom. (uvedeny navod funguje na mojich 100%)
Vzdialenost kontaktov na sviecke daj na 0,4mm,ked je viac,moze mat problemy z hodenym iskry.


11.05.2008 20:58

Re: Problem so startovanim Pioniera (typ 20)

Othrondir
 Čoprák 

dakujem. ihla je nastavena na zabeh. treti zarez zhora je to tusim. mam tam totiz nove kruzky a valec. vzduchovy filter som kupoval novy pred par mesiacmi. dakujem za pochvalu. startujem tak ze preplachnem karburator, potom jemne pridam plyn a nakopavam. takto mi vzdy doteraz nakopol pribl. na treti krat.


11.05.2008 21:13

Re: Problem so startovanim Pioniera (typ 20)

Ked je uplne studeny,tak pri starte nepridavaj,rusis bohatsiu zmes,ktora je nastavena na karburatore pre volnobezny okruh.Prave tato bohatost ma zabezpecit spolu zo zvysenim hladiny pri preplaveni,ze to bude start ako na sytic,ktory tu nieje...
A prave pre tuto vlastnost karburatora musis pri startovani tepleho motora mat pridane,aby sa neprechlastal...
Vyskusaj to.Samozrejme musi byt vsetko spravne nastavene.


11.05.2008 21:16

Re: Problem so startovanim Pioniera (typ 20)

marcello
 Turista 

Ikona

mne nikdy pinčel nechytal poriadne na páku, kamošovi chytal vždy a sranda je že obidva nastavoval on rovnako...ale stačilo drcnúť a už rinčal ... čo stroj to jedinečný kus asi...


11.05.2008 21:30

Re: Problem so startovanim Pioniera (typ 20)

maniak21
 Kávičkár 

tajomstvo dobreho štartovania pioniera je ukryte v zapalovani konkretne sa jedna o alternator resp. dynamo samozrejme potrebneje mat správnu sviečku dobre vyčistený karbec a dobrývzduch filter (nie 20 ročny :-) ). pionier 20 mal iný alternátor ako model 05 (555,550 ) ktorý ak nie správne nastavený (vzdialenost statora cievky od rotora 0,3 mm ) nevyvinie dostatočné napetie na štart cez páku. to strielanie je sposobene starov alebo nevhodnou sviečkou (skus bosch)resp zapchaty karbec netesnosti na sacom potrubí.


11.05.2008 22:28

Re: Problem so startovanim Pioniera (typ 20)

Othrondir
 Čoprák 

dakujem velmi pekne vsetkym za odpovede. vyskusam a dam vediet. [dobre] :-}


11.05.2008 23:52

Re: Problem so startovanim Pioniera (typ 20)

MatoTheOne
 Čoprák 

Ikona

Tak tak veru tak vsetci mate v podstate pravdu.
Moj na paku nechytal nikdy iba obcas sa mu zadarilo :-O inac som jazdil s vyhodenym vzduchovym filtrom(so silonkou-zvysuje pravdepodobnost cistenia diiiz aj vcucnutie silonky cez karburator do valca :-D , stacilo ho postrcit a hned isiel, a na trojke so zvysajucou sa teplotou stracal na vykone aj mne :-~ Ten nas bol a je rocnik 67 a problem so zapalovanim som mal vecne resp. opakujuce sa v pravidelnych intervaloch. Vsetko sa rapidne zmenilo funglovym kompletnym statorom ale aj tak malo zapalovanie tendencie rozladit sa. Strielal aj mne ked bolo nespravne nastavene "davanie iskry sviecky" Ja som vzdy mal pri sebe kluc na sviecku a sroubovak. Moja sviecka mala urcite "vacsiu medzeru" a ked som ju z vonku prilozil-ukostril o valec a kopal pakou hned som vedel ci pali. Dalej so sroubovakom vo valci prilozenom o piest a pomalym pohybom nakop. paky lahko zistis ci ti tu iskru dava aspon priblizne vtedy ked je piest "stlaceny" Potom uz len nastavis spravnu vzdialenost medzi "platinkami" na statore a pojde ti ako hodinky [dobre] (samozrejme pri cistom "karburatore"
Vyhoda pekača je ze ho s minimalnym naradim opravis skoro vzdy kdekolvek za 5 minut ;-)
P.S. Ozaj kamos nastavil zapalovanie spravne?


12.05.2008 12:20

Re: Problem so startovanim Pioniera (typ 20)

kened
 Bahniak 

Ikona

K slabej trojke: Viem presne v com je problem. Vnutry mas 2 prevodove koliecka, mozno vyzeraju rovnako ale nie su rovnake. V tvojom pripade ich mas opacne ako su od vyroby. Zarucuje to lepsiu akceleraciu na 1, 2 ale 3 uz nema tah. Aj mne to robilo a potom som tie kolecka prehodil.

P.S.: Moj nakopava celkom pekne, ale nikdy som nenastavoval zapalovanie podla nejakych navodov. Vzdy len tak baj-ockom. Kazdy masina to ma asi individualne :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil kened (12.05.2008 12:22)


12.05.2008 14:01

Re: Problem so startovanim Pioniera (typ 20)

Othrondir
 Čoprák 

Dakujem za dalsie odpovede a pripomienky. Moj pionier je rocnik 68. Kamarat nastavil zapalovanie myslim ze dobre. piplal sa s tym asi hodinu a pol a startovali sme ho a jazdili, proste medzitym skusali. dokial sa nevyskytol tento problem tak ako som uz spomenul, nakopnut ho viacmenej nebol problem.
a s tymi kolieckami dakujem kened-ovi za typ. uz som nad tym rozmyslal, len je mi to divne, lebo pioniera som kupil od ujca ktory nevyzeral na to ze by sa v tom sparal, ale zasa je pravda, ze podla stareho technicaku ho mali predo mnou dokopy traja ludia takze niekto sa s tym hrat mohol. na dvojecke ma silu chlapec jeden trojka je u mna fakt len akoby na jazdenie "na rovine".
a samozrejme aj MatoTheOne-ovi aj tomu dakujem za maly navod :-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Othrondir (12.05.2008 14:02)


18.05.2008 18:37

Re: Problem so startovanim Pioniera (typ 20)

Othrondir
 Čoprák 

Dobry den, dufam ze mi niekto pomoze.
vymenil som teda na pionieri sviecku za novu Brisk N17C Super. Stroj sa mi podarilo nakopnut asi na piaty krat a chvilu som naozaj citil, akoby mal vecsiu silu to len co som presiel par metrov od garaze a otocil sa. pioniera som vypol a nachystal som sa ze sa preveziem. len som si dal helmu a okuliare a ked som ho chcel zasa nakopnut tak uz sa nedal :'(
tak som ho roztlacil ale pri roztlacani stale strielal do vyfuku. takze svieckou to strielanie predtym nebolo sposobene.
roztlacanim chytil skoro hned, asi 2/3krat strelilo z vyfuku. isiel som na nom do asi 4km vzdialenej dediny, cestou tam isiel pekne, tahal, nebol problem, otacky drzal aj na trojke.
cestou naspet sa zacali problemy. z nicoho nic zacal na rovine stracat tah a na trojke pomaly zacali klesat otacky. tak som podradil na dvojku ze mu dam vyssie otacky ale aj na dvojke sa stale akoby dusil. tak som dal jednotku a nechal ho vo vysokych otackach. tam tahal, chvilu som tak isiel a potom som dal zasa dvojku. to uz sa rozbehol a drzal otacky. dal som aj trojku ale asi po 2och minutach zacal otacky stracat zasa. tak zasa dvojka, vykurit tomu a opet trojka. takto som to musel spravit dokopy asi 3x. po prichode do garaze som si vsimol ze na zadnom blatniku je totalne cierny bordel z vyfuku, akoby to vyfuk vyplul. proste take cierne mastne...
inak sviecku som skusal, dava iskru presne so stlacenim nakopavacky. stlacim nakopavacku a vyleti pekna iskra.

ak teda niekto viete pomoct tak pls naiste cim by to vsetko mohlo byt, napr predzapal alebo pod. ja fatk neviem. diki. :'( :'( :'(


18.05.2008 19:50

Re: Problem so startovanim Pioniera (typ 20)

ducklin
 Kávičkár 

Ikona

a vyfuk si cistil hm??


18.05.2008 20:12

Re: Problem so startovanim Pioniera (typ 20)

Othrondir
 Čoprák 

Nie vyfuk este nebol cisteny ale myslis ze to vsetko by mohlo byt sposobovane len spinavym vyfukom?


18.05.2008 21:04

Re: Problem so startovanim Pioniera (typ 20)

Mohlo, 2-taktne motory sú na to náchylné ;-)


18.05.2008 22:33

Re: Problem so startovanim Pioniera (typ 20)

Othrondir
 Čoprák 

dakujem za odpovede. ak ma este niekto nejaky napad, rad privitam.
vyskusam teda vycistit ak sa bude dat.
moj pionier ma na konci taky zuzeny vyfuk takym nadstavcom niektori snad viete ako to myslim. neviete ako sa to da dat dole? dakujem za vsetky odpovede


25.05.2008 18:13

Re: Problem so startovanim Pioniera (typ 20)

Othrondir
 Čoprák 

No tak vyfuk sme s kamaratom dali dole a pozreli sa nan a nebola tam ziadna spina ktora by zavadzala. proste to bol klasicky zaneseny vyfuk ako je to bezne... cize len po bokoch nieco ale nic nebolo blokovane spinou. dali sme tam nove koleno vyfuku. Skusali sme nakopavat a isiel ale na druhy den uz som ho zasa musel roztlacat lebo sa mu nechcelo.
Zistili sme, ze nakopavacia paka zacina zaberat az dost nizko. viacmenej ide dost dlho na volno az ked je dole zacne zaberat. neviete co tam moze byt zle?
a este sme zistili dnes, ze ked pustim z nadrze kohutikom benzin do karburatora tak po chvilke zacne celkom rychlo kvapkat odtial. zda sa ze az moc... a to myslim normalne ked je pionier vypnuty a stoji. proste len pustime benzin a zacne tiect z takeho toho sosacika na karbeci do tej misky a cez hadicku dole na zem. a kvapka dost rychlo... neviete co s tym niekto?
dakujem za odpovede.


25.05.2008 18:42

Re: Problem so startovanim Pioniera (typ 20)

TomasVFR
 Kávičkár 

Ikona

no to chces od pioniera moc aby ti chytal na kluku musel by si ho mat stale v perfektnom stave zostelovany a tak a k tomu pretekaniu mas tam netesny alebo zle nadstaveny ventil je pod deklom do ktoreho ti ide hadicka odsrobuj tie dve skrutky pritlac prstom ten mozadzny pliesok a pusti benzin ked nebude tiect tak je to ok bude ho treba len trosinka vyhnut smerom od ventilu ked bude tiect tak ho skus vycistit alebo vymenit ale najprv skontroluj plavak ci v nom nezblnka benzin


25.05.2008 19:04

Re: Problem so startovanim Pioniera (typ 20)

-zego- ti to popisal excelentne,sprav to tak.Len pozor,ked pliesok pritlacis,musi benzin zastavit(uplne!!),ako ho pustis,musi tiect a o dost slusne,inak nestiha dotekat...A pozor aj na ten plavak !
A Matej daj tam radsej sviecku N15C.
A to,ze ti zacina neskoro fungovat nakopavacka je bud zly zub na nakopavacke (velmi pravdepodobne),alebo sa ti to mozno len zda,tie plechy na 20-tke trochu zavadzaju.


25.05.2008 19:14

Re: Problem so startovanim Pioniera (typ 20)

Othrondir
 Čoprák 

dakujem za odpovede. poskusam. ked som vymienal sviecku tak tam aj predtym bola n17C tak neviem s tou to kedysi islo slusne...
a na kluku isiel vzdy dobre akurat teraz sa mu nechce... a to ani nebol v slusnom stave...

no ale poskusam a dam vediet. este raz dakujem


25.05.2008 19:28

Re: Problem so startovanim Pioniera (typ 20)

On pojde aj s N14C aj s N15C aj s N17C.No mne najlepsie ide s N15C,a to v mojom pripade znamena,ze vydrzi ist bez prestavky aj 100km ci je horko 35 St.,alebo chlad 5 Stupnov,pritom motorka nalozena a jazda kopec - nekopec...A startuje dobre ci je motor studeny alebo prehriaty. Mas to tiez takto odskusane?
Ked som mal 14-ku tak v teple vadol motor,17 som moc neskusal.


25.05.2008 19:39

Re: Problem so startovanim Pioniera (typ 20)

Othrondir
 Čoprák 

neviem osobne to s 15tkou nemam odskusane. u nas v meste je len jeden takyto obchod s tymito vecami a tam mali len s predlzenym zavitom to jest N15YC a tu som nechcel... tak mi dal hentu inak som chcel tu 15-tku. este sa skusim spytat v inom meste.. ach jaj... tie ulomene zuby myslite ako zuby v startovacom segmente alebo ako? dakujem za odpovede


25.05.2008 20:31

Re: Problem so startovanim Pioniera (typ 20)

Ano zuby na startovacom segmente.Vymena mozna jedine po rozpoleny motora.
Sviecku a ine diely na Pioniere kupis urcite v Piestanoch www.motosvransky.com .Je to kusok od toho velkeho nakupneho centra v strede mesta.Zo Starej Turej tam prides aj na bicykli... A sviecky -Y- tam veru nedavaj.


25.05.2008 20:42

Re: Problem so startovanim Pioniera (typ 20)

Othrondir
 Čoprák 

jawa23 dakujem velmi pekne za radu... dielce na pioniera si objednavam zo sim-ba.sk net obchod na tieto veci v Kolarove ale pojdem pozriet aj do tych piestan. dakujem [dobre]


25.05.2008 22:29

Re: Problem so startovanim Pioniera (typ 20)

zubco1
 Kávičkár 

Ikona

so sviečkami musiš teraz trochu experimentovať , tým že máš výbrus tak sa aj trochu zmenila pracovna teplota motora myslím. to že ti hádže iskru je fajn, ale sa aj pozri či ti hádže vtedy kedy má.ak ano, tak si zožeň od nejakeho kamoša karburator a skus ho vymeniť a budeš vedieť či ten tvoj je ok. na palivovú hadičku si daj malý papierový palivový filter, dosť to pomáha. a vypál si výfuk nech je poriadne čistý. a este ma napadlo ked ste mali rozobratý motor tak skús či netreba trochu dotiahnuť hlavu, aby ju nepodfukovalo.


26.05.2008 22:36

Re: Problem so startovanim Pioniera (typ 20)

Othrondir
 Čoprák 

okej dakujem. cekneme to


06.09.2008 20:45

Re: Problem so startovanim Pioniera (typ 20)

pionier1886
 Edvenčr 

Ikona

prosim vas kde sa da zohnat to ozubene polkolecko na nakopavanie co tam je a kolko to asi stoji...pravdepodobne ho mam vydrate mozno uz aj neco odlomene...boi mi nece vobec startovat iba na roztlacenie dakujem

Upravené 1 krát. Naposledy upravil pionier1886 (06.09.2008 20:46)


06.09.2008 20:47

Re: Problem so startovanim Pioniera (typ 20)

pionier1886
 Edvenčr 

Ikona

moc mi to pomoze


07.09.2008 17:35

Re: Problem so startovanim Pioniera (typ 20)

sumacher21
 Bahniak 

Hlavne si nastav dobry predzapal a skus dat sviecku z motorovej pili, mal by chytat na kopa a do otacok pvojde ako besny, Predzapal nastav na 1 mm pred hornov uvratov a odtrh na 0,1mm a musi startovat.


08.09.2008 17:10

Re: Problem so startovanim Pioniera (typ 20)

pionier1886
 Edvenčr 

Ikona

a jaku to sviecku mam kupit??, kolko stoji a de ju maju??


09.09.2008 21:01

Re: Problem so startovanim Pioniera (typ 20)

pionier1886
 Edvenčr 

Ikona

newwe nedo kolko stoji kladivko?


09.09.2008 22:10

Re: Problem so startovanim Pioniera (typ 20)

www.sim-ba.sk
A pokial viem,aj v Seredi je predajna s dielmi na Pioniere.Tak sa tam zastav a popozeraj sa.
Sviecka: Brisk N 15C


10.09.2008 14:36

Re: Problem so startovanim Pioniera (typ 20)

pionier1886
 Edvenčr 

Ikona

dikes...nho wjem ze je len sa mi tam necelo slapat ale asi tam odslapem:D:D


10.09.2008 17:04

Re: Problem so startovanim Pioniera (typ 20)

pionier1886
 Edvenčr 

Ikona

uz som si to kupil :-) 73 sk


05.12.2008 2:39

Re: Problem so startovanim Pioniera (typ 20)

sapac
 Skútrista 

precitajte manual


06.01.2009 23:56

Re: Problem so startovanim Pioniera (typ 20)

jawa50
 Veteránista 

tento tyzden som rozoberal motor a daval novy karburator/novy ako novy no) a dnes ked som nahodil motor tak som ho siel trochu prebehnut.no ako som nakopol tak asi na 2 sekundy siel motor do vysokych otacok(bez pridania plynu) a potom zdochol.a takto stale takze sa nedalo ani pridavat proste len do strasne vysokych otacok vyletel a potom skapal.neviete co to moze byt? :-~


20.02.2009 20:47

Re: Problem so startovanim Pioniera (typ 20)

ToMpO
 Bahniak 

Ikona

preziera sa ti skus vycistit vyfuk a ochudbnit mzes alebo doladit zapalovanie



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 55913 | Včera: 236222