Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Ahojte,chcel by som Vás poprosit o zverejnenie názoru,ako správne vypínat motocykel.Nedalo mi to a pri jednom stretnutí a pri kofole som tento preblém nadhodil a s prekvapením som si vypočul nejednotné názory.Má sa spravne najskorej vypnut motor vypinačom na pravej strane riadidiel a až potom klučikom,alebo postačí iba vypínat klučik zapalovania a vypinač nepoužívat.Ak platí druha verzia-pýtam sa -načo vypinač služi.Samozrejme opačné poradie v prvom prípade by bolo pri štartovaní-najskorej zapnut klučik v zapalovacej skrinke a až potom vypinač.Čo podla Vás je správne,prípadne ako svojich miláčikov obsluhujete a ake máte skusenosti. |
Najprf vipnem vipinač resp. zapínač na pravej straňe. Potom aš klúček. |
ja nasadnem, pichnem klucik a zapnem ho/pohotovostny stav/moto svieti, vypinac dam do aktivnej polohy a startujem-tak sa to aj ma robit |
Motor vypínam rovnako ako mikulec. Robím tak preto, lebo mi to odporučil maník, čo predáva moto...aaa už som si na to zvykol. |
Ahoj. Myslím, že vypínač na riadidlách slúži len na prerušenie prívodu napätia k induk. cievke. Keď vypneš kľúčik v zapaľovaní, vypneš komplet všetko( svetlá, smerovky, budíky). Ja osobne keď vypínam moto, tak najskôr na riadidlách, potom kľúčik. Ale po tech. stránke je to jedno. Odpojíš el. a motor sa zastaví. Iba pri jazde z kopca pri vypnutom motore nevypínaj kľúčik, lebo (podľa zapojenia el. v moto.) Ti nebude svietiť zad. svetlo, ani brzda a smerovky, čo môž byť nebezpečné. |
Iba kľúčom. |
klucikom je kravina ako keby som pocitac vypol hned zastrckou naco tam je potom ten cudlik |
V navode na moju cbf-ku sa pise, ze vypinat sa ma klucikom. Pravy cerveny prepinac je nudzovy. |
stojanom pri zaradenej rychlosti a potom vyberiem klucik... |
Zoberiem klieste a prestrihnem take styri hrubsie kabliky co idu do motora... Motor zhasne hned. Len sa mi to potom blbo startuje... Neviem preco... Upravené 1 krát. Naposledy upravil skrina (28.04.2008 7:56) |
heh to je zase, a na co je tam ten cerveny vypinac? na paradu? |
to snad nemyslite vazne s tym vypinacom na riaditkach, ze ho treba pouzivat |
hehe :D zas tá ohnivá diskusia, že ako na to....však ako vypíname motor v aute, že ano :D ... myslím, že to netreba rozpitvávať. |
Vypinač je označený výstražnou červenou farbou a slúži výhradne len na núdzové vypnutie motora napr. pri havárii.Obdoba lanka pri plochej dráhe.Na aute všetci zapínate a vypínate klúčikom lenže tam netreba mudrovať lebo auto nie je motorka. |
toto bude zase dlha tema, treba radcej hned na zaciatku napisat mail do Suzuki, yamahy,hondy,kawasaki JAPAN. lebo len sa pohadame |
Ako pise egres2. |
V manualoch pisu klasika....klucom ale je to aj tak jedno ,akurat ten kto pouziva talcitko si bude klikat navyse Upravené 1 krát. Naposledy upravil bebop (28.04.2008 11:22) |
ze nesmi sa vypnut komplet vsetko |
egres: Ja na aute nestartujem klucom, takze vsetci urcite nie. |
Ja ked som sa vydrbal pred 5 rokmi a mi pristála na chrbte XR 650-ka nemohol som sa pohnúť a nedočiahol som na ten vypínač ,koleso sa mi točilo po chrbte stále tam bol kvalt ,(ja som ležal na bruchu na asfalte) tak som zakričal na chlápka chodca na chodníku ,nech mi to vypne tým červeným na ridítkach ,a ten fas tlačil štartér do nemoty a vyprával že to nefunguje! |
gratulujem cazzo |
a este mam otazocku a "klucikarov" |
vyklopim stojan |
mne to pripada strasne dolzeite a drastickejsie hned to cele vypnut klucom ... |
ja mozem vdaka ručnej stát hore kopcom a mat obe ruky volne a nohy na zemi a mat nastartovany motor Upravené 1 krát. Naposledy upravil rapid (28.04.2008 12:20) |
na BMW by si musel mat 10cm palec aby si dociahol na tu nudzovu packu |
egres: nezabudol, len sa mi zda, ze ked xcem zastavit v kopci, je lepsie mat obe nohy na zemi |
Opačne: Skúste odôvodniť existenciu červeného tlačítka na vypínanie motora na motorke. |
Jasne - ja tam vzdy nechavam jednotku, a len dam dole stojan. Nemusim riesit, ci stojim na kopci alebo kde, motorka sa nikdy nepohne a tym padom nikdy nezabudnem vyklopit stojan ked zosadam (ako sa to obcas niekomu stane). Ak pridem potom k motorke s teplym motorom, len sadnem, sklopim stojan, stlacim spojku, nastartujem a idem. Nemusim tam rvat jednotku, pocitat zuby a nikdy nezabudnem zaklopit stojan, takze sa mi nestane, ze sa idem pohnut a motorka skape. Idealny sposob. |
agresor: na tvojem metóde niečo bude :D ... asi to tak začnem robiť..už pár krát som zaradil s vyklopeným stojanom |
Ja vypinam cervenym tlacitkom. Dovody: |
Admin! : navrhujem dodat tuto informaciu do profilu: klucikar, tlacitkar |
Mishko: Aj jeden známy neštartoval autá klúčikom ale už ho chytili. |
ja telku vypinam gombikom |
tiko: prečo nepáliš aj cez týžden? Ja idem dnes spáliť liter do jelky na kofolu a späť! |
egres, neuveris, ale uz sa nejaky cas vyrabaju auta ktorym staci mat elektronicky bezkontaktny kluc vo vrecku... Ak ma chytia, dam vediet. Ale za kradez aut to asi nebude |
Mishko: |
Mishko: pisu to v manuale k motorke... kua, cita to niekto vobec? |
v manuale je pisane aj ze nesmies jazdit bez ochrannej helmi |
je to úplne jedno, v oboch prípadoch to elektricky odpojíte - nech to robí každý ako chce |
TDM - 20 000 km vypinania s klucom - nikdy ziadna elektricka zavada |
Richie600 keby tie manuale citali, tak by sa docitali, ze to cervene tlacitko je NUDZOVY VYPINAC a nie tlacitko na vypinanie motora. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Kwasak (28.04.2008 15:59) |
sranda ako sa dooooooonekonecna omiela to iste, pritom je to uplne ale uplne fuk, ci cervene, ci klucik, ci stojan, ci hlboka priepast |
Richie600: ano, dat do profilu - klucikar/tlacitkar |
a aky je teda zaver???? |
Poradie: Upravené 1 krát. Naposledy upravil Gastan (28.04.2008 16:26) |
jaaaaaaaaaaaaaaj Upravené 1 krát. Naposledy upravil tiko (28.04.2008 16:28) |
Kwasak: no dobre, ta priepast ne |
Kwasak: ved ked uz vypinas motor, tak uz aj tak stojis,vtedy ABS aj tak nepotrebujes a tusim BMW ho ma aj tak vypinatelne. a naco potom zhasinat motor ked este nestojis? ked mas na bmw tak hadam aj na benzin |
egresh - keby si si precital manual a neignoroval prispevky uzivatelov, ktore najdes vyssie, vedel by si, ze to "cervene tlacitko" sa vola nudzovy vypinac. Ked som sa zdrbal na kawe, dobehol som k motorke a stlacil ten. Operuje sa s nim v soku lepsie ako s klucom, preto je cerveny, velky a po pravej ruke. |
ako????? |
rapid, bud som to ja zle napisala, alebo ty zle pochopil... neviem co to ma spolocne s tym, ze mam BMW a ci mam na benzin. Neviem co vies o brzdovom systeme BMW, ale podla toho co si napisal asi nic... Vysvetlim ti to: |
heh a od vcera sa tusim ani ja uz nemozem navazat do bmw |
necham jednotku dole stojan potom kluc off pohladkam na rozlucku |
Nechce sa mi to čítať, ale ja vypínan motor červeným vypinacom a to kvôli tomu že ked zastavím tak teplota je 110 a ked vypnem kľúčom tak odstavim aj ventilátor, čo môže byť problém |
to s tým chladením po vypnutí motorky to myslíte vážne? .. to je síce pekné, že sa točí ventilátor, ale voda stojí, pretože čerpadlo je off.... možno sa tak ochladí iba vo výmenníku a to je na dve veci..... |
zarad tam dvojku,alebo trojku,stlac brzdu a pusti spojku bez plynu |
Mne zas chlapik v Nemecku z BMW servisu jak som tam kupoval motorku povedal ze cervene tlaciko je len na nudzove vypinanie.Hlavne pri striekackach.A myslim ze by o tom uz mal vediet nieco. |
Mam otazku pre vsetkych, ktori vypinaju motorku nudzovym tlacitkom - to je ten cerveny vypinac - citali ste manual? Ak nie, skuste sa tam pozriet, som zvedava, co tam mate napisane... |
Páni, navrhujem spraviť anketu s tromi možnostami vypínania moto. Som zedavý či kľučikári prebijú vypínačov. (stojanovci nemajú šancu |
Môže nejak uškodiť motorke,keď ju vypínam dekompresorom??? |
Myslím že na starších VFR vypínanie kľúčikom odpalovalo reglery. Ja osobne vypínam tlačítkom |
Pri pokeci s policajtami , za zníženej viditeľnosti a na krátke zastavenie červené tlačítko , to nech svietia svetlá. Kľúčik má trošku viac mechanických častí ktoré sú náchylné na opotrebenie , vyvaklanie atď..a potom nedaj bože pri páde motor reve jak utrhnutý koleso sa točí a pri vás zastaví nie motorkár a ten by asi ťažko hĺadal kľúč a červené tlačítko všade na svete znamená stop! Tak že ja prvé červené a potom pri odstavení kľúčom. |
preto nevypinam motor klucom lebo ten vypne vsetko naraz kdezto cervene tlacitko odpoji len zapalovanie a zbytok vypnem potom ked otocim klucom. ani pc nevypinas tak, ze vytiahnes kabel zo zasuvky.. aj na moto mam CPU takze vypinam pekne postupne... |
takze motorka = pocitac Upravené 1 krát. Naposledy upravil duggo (29.04.2008 9:04) |
Takže ešte raz, presný výcuc z manuálu: Upravené 1 krát. Naposledy upravil BacilBA (29.04.2008 9:08) |
to som fakt netusil ze na BMW idu brzdy len ked je zapnuta elektrika |
egresh2 - ved Ty si sa pytal: "agressor: A na čo tam máš to tlačítko?" |
Teraz som dal el.schému našim elektrikárom a vzhľadom na to že je červené tlačítko zapojené v sérii tak nie je rozdieľ medzi vypnutím tlačítkom alebo klúčikom jedine že je dobeh palivového čerpadla omeškaný proti odpojeniu indukčnej cievky a zostáva až do odpojenia klúčika pod napätím riadiaca jednotka a reglér..Neviem aký dopad to môže mať na štart motora, možno prechlastaná motorka a potom dlhšie točenie štartérom? |
ako pise egres ale to je zavisle asi od typu moto, ale nepoznam nikoho komu by sa moto pokazila, lebo vypinal cervenym tlacidlom |
Egres: "...červené tlačítko zapojené v sérii tak nie je rozdiel medzi vypnutím tlačítkom alebo klúčikom..." |
v mojom navode je napisane iba "vypinac motora".............na co asi sluzi?? |
som si vsimol, ze hlavne jogurtaci tesne pred vypnutim pridaju trocha plynu a mackaju tlacitko ked maju motor este v otackach ... |
Lubooos: to s tym chladenim asi myslis vazne. ciastocne mas pravdu, AAAAAAAALE: ked chces o 2 minutky nastartovat, tak mas uz v chladici kvapalinu ochladenu a motor ti okamzite schladne na prijatelnu teplotu |
a daktori jazdci mackaju to tlacitko, ked maju plny plyn a potom to tak striela |
alebo ako eskymak, ked sa vrati z mesacneho lovu tulenov |
duggo: takto to ma byt u yogurtakov |
Tiež mám v návode k moto napísané k červenému tlačítku"núdzový vypínač",takže ho používam |
supermotard: |
Duggo: to robia preto, aby im nespaleny benzin pekne ocistil steny valca od oleja, aby sa pekne leskli na slniecku... taky letny tunning, ktory ocenia piestne kruzky pri opatovnom startovani |
tiko Upravené 1 krát. Naposledy upravil duggo (29.04.2008 11:22) |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 302626 | Včera: 216310