Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Ahojte mam problem s mojou babettou 210 nechce mi prehodit dvojku hadze iba nadol a po rovine ale horekopcom nie.vymenil som vsetky celuste (spojkove ,rozbeh.,aj lamely) odmastil som to vsetko tech. benzinom,vymenil vsetky gufera, ale nechce a aj ked dakedy uz hadze tak preveziem sa a uz nejde. |
asi si dal zle unášač... Upravené 1 krát. Naposledy upravil aceraspire (22.03.2008 16:05) |
ale inak sa ani dat neda ci hej? to koliesko je dobre lebo prehaduje niekedy a niekedy nie.ale ktory unasac ten co drzy spojkove celuste? Upravené 1 krát. Naposledy upravil ovca124 (22.03.2008 16:09) |
To je velka choroba babety, mne po vymene lamiel trvalo nejaky cas kym sa usadli a zacala radit normalne, treba sa pri tom trocha hrat s plynom. A hlavne ju netreba drzat do kopca vo vysokych otackach na jednotke, lebo vtedy prestane radit. Skus kludne pojazdit tak 100 km a uvidis ci sa to upravi alebo nie... |
Unášač, ktorý ide medzi prehadzovacie čeľuste - roztláča ich. dá sa dať aj inak. skús si pozrieť nejaký serv. manuál alebo dielenskú príručku. mal by si tam mať popísane. |
Uff, unášač na ťažkých sa asi ani nedá dať zle, no skús ho dať nejak ináč. Keď to nepomôže, pozri sa, či v rýchlostnej skrini máš dosť predpísaného oleja (PP90). A ak ani tam nebude chyba, tak budeš musieť asi rozmontovať motor, roztiahnuť bloky a skontrolovať prehadzovacie koliesko. Skladá sa z dvoch ozubených koliesok, ktoré sa majú oproti sebe hýbať iba do jednej strany. Ak bude ok, tak skontrolovať priedlohový hriadeľ (nvm, či som to správne napísal ) |
Môže to byť tým predlohovým hriadeľom, mne takisto babetta nehádzala do dvojky, dal som to pozrieť jednému týpkovi a on povedal, že asi budú poškodené tie valčeky,čo sú v predlohovke, vraj môžu vyzerať úplne v poho, ale sú na nich nejaké poškodenia, ktoré voľným okom nevidno a to potom robí problémy...neviem, čo je na tom pravdy... Upravené 1 krát. Naposledy upravil olivo (23.03.2008 13:22) |
že asi budú poškodené tie valčeky,čo sú v predlohovke Ale babetta nemá valčeky Upravené 1 krát. Naposledy upravil aceraspire (23.03.2008 13:28) |
aceraspire,mal som ten predlohový hriadeľ v ruke,rozobral som ho a vypadli mi z neho 3 kovové valčeky nechápem tej vete, že "babetta nemá valčeky" asi si nepochopil tomu čo som chcel povedať, veď nech sa vyjadrí nejaký fachman od toho... Upravené 1 krát. Naposledy upravil olivo (23.03.2008 13:54) |
Zdravím. Mam babettu 210 a mam ten istý problém. Ked je motor zimný tak mi hadze do dvojky perfektne ale akonáhle sa motor zohreje tak je to v pi..i. Musim začať pedalovať aby išla trocha rýchlejšie a potom musim iba jemne pridať plyn a pomaly začne ťahať dvojka. Keby som jej pridal viac hneď by začala prešmykovať spojka. Mal som to už tisíc krát rozobraté a čistené a stale jej jebe. Už neviem čo mam robiť. Poradte prosím |
chcem to ešte upresniť aj opraviť,mne nehádzalo do dvojky,respektíve veľmi ťažko,pretože aj jednotka mi robila problémy pri rozbiehaní,strašne to "cukalo" dakedy vôbec nerozbehlo a v tomto boli príčínou tie valčeky,takže s dvojkou to možno nesúvisí...to len pre ujasnenie |
olivo: Takže podľa teba ked vymením predlohový hriadeľ tak to pojde OK ??? Ešte by som chcel vedieť ako ten predlohový hriadeľ vyzerá |
mici:no nemal som to síce možnosť nejako extra odskúšať kvôli tomu oleju,ale myslím že už to bolo v pohode,zaberala hneď,každopádne to daj niekomu pozrieť,nech to posúdi odborník...spravím foto,ako to vyzerá... |
Pozri obrázok Upravené 1 krát. Naposledy upravil olivo (23.03.2008 15:30) |
hmm. no neviem, sa mi zda že ja som take v prevodovke nemal. To skadial si vytiahol??? Aky maš typ a rok vyroby babetty? ja mam 210 r.v. 1998 |
olivo: Podľa mojích informácii ta suciastka na obrazku je to prehadzovacie kolecko - lebo radi, a nevedel som, aký ma originálny názov. Priedelovým hriad. som myslel hriadel, ktorý drží čeľuste a vystupuje na reťaz. kolečko. Upravené 1 krát. Naposledy upravil aceraspire (23.03.2008 16:25) |
Olivo: na babette keď dáš o trošičku viac oleja, začne ho pretláčať. Skús z neho trocha spustiť. |
ovca124:ja som mal tento isty problem, mas zlomenu spojku v motory(taka zelezna platnicka) priblizne 50sk. No aspon na tej mojej to bolo tak. Mas clasicku 2rychlostnu babetu??? |
ale ona dakedy hadze a niekedy ne to bude na 99% unasac co drzy celuste treba vymenit mi ho. |
aceraspire:podľa katalógu náhradných dielov sa tá súčiastka volá predlohový hriadeľ úplný,mám tú súčiastku tak pomenovanú aj na bločku...samozrejme,sú to čeľuste,zle som to pomenoval a ten hriadeľ,ktorý vystupuje na reťazové kolečko je výstupný,nie predlohový,oleja mám presne po kontrolný otvor,takže chyba bude asi niekde inde |
olivo: jasné, ale ja som len nevedel, ako sa to volá a pomýlil som si názvy |
Olivo: takze ty nemozes nic vediet o babette ked nevies ze v babette su 4 fufera v sobotu som bol v obchode a pytal som si gufera a opytal sa ma ktore ze ich tam je viac (4) tak som povedal ze vsetky co tam idu a dal styri rôznej velkosti.a viem presne kde ktore idu. TAKZE BUD SI SLEPI ALEBO NEVIES NIC O BABETTE. nehnevaj sa . DAKUJEM ZA POCHOPENIE. |
ovca:samozrejmeže,že ešte dve sú na kľuke a ešte jedno na ďašom hriadeli,ale na mieste,odkiaľ mi tečie olej je len jedno...ja som reagoval na Tvoju radu,že mám zlé guferá a mám ich vymeniť,načo by som menil všetky,keď chybné je len jedno,hm? asi sme sa len vtedy nepochopili,však |
oleja treba dať trošku menej, prevodovke to vadiť nebude, je umiestnená nižšie.Olej treba dávať PP 80, keď dáš 90tku nefungujú dobre spojky, mám to odskúšané. Nalej olej po kontrólny otvor a potom nadváž babetu trocha do strany kontrólneho otvoru a nechaj , nech z toho oleja trocha vytečie. Zaručene to pomáha a máš s tým na dlho pokoj, samozrejme za predpokladu, že všetko ostatné máš v poriadku. Ja som na tie spojky už našiel systém, tiež som sa s nimi zozačiatku vytrápil, ale teraz no problém, ani to nemusím za celú sezónu rozoberať. Guféra na ľavej strane, tam kde sú spojky sú 4ks a 2ks O-krúžky (lepšie je dávať miesto jedneho ks dva kusy) a na strane pravej sú 2ks guféra. Upravené 1 krát. Naposledy upravil rastov (24.03.2008 12:22) |
a kto by si chcel vyrobiť zapaľovanie mám zvyšné tyristory, darujem..... |
skúsim toho oleja trošku spustiť...mám tam aj 2 O-krúžky,ale stále to tečie,asi bude problém to gufero... |
jasne ze mas zle gufero.sle to stoji okolo 30 Sk takze myslim ze no problema. Upravené 1 krát. Naposledy upravil ovca124 (24.03.2008 20:17) |
Ešte jedna vec.... Bubon, v ktorom sa otáčajú ťažké čeľuste, má tiež svoju životnosť a používaním sa opotrebováva. Čiže príčina môže byť v tom, že už je opotrebovaný a čeľuste už nedosiahnu taký prítlak, aby tam dvojku udržali. Premeraj vnútorný priemer, skoč do obchodu zo súčiastkami a popros predavača/ku, nech ti dovolí premerať nový... Hneď budeš vedieť na čom si... Alebo je doryhovaný - čeľuste nedosadajú celou plochou - dá sa opraviť na sústruhu. |
Neviem, ale na tvojom mieste ho vymením, aby som o pár km nemusel rozoberať |
teda on sa nekýve,ale dá sa vodorovne posúvať tak asi o milimeter dnu a von...neviem,či toto nie je príčina tečenia oleja... |
Aj na mojej to tak robilo... Nevadilo to (teda aspoň na mojej) |
Mne tiekol olej tiež na čeľuste. Nevedel som si dať rady. Vymenil som bubon, čeľuste (ľahké), guferá, o krúžky. Nakoniec chyba bola v tom diely, ktorý drží čeľuste pokope. Bolo to už "vyžmykané" a trebalo to vymeniť. Vymenil som to, a bolo to v poriadku |
Nazdar poradte mi mam babetu a nechce pri štartovani nechce tahať piest akoby som prepol na bicykel Upravené 1 krát. Naposledy upravil yayayad (22.04.2008 18:41) |
yayayad:motorka ma tahat az po nastartovani |
ked startujem babettu citim akoby som mam ju prepnutu na bicykel? |
Tak to ti asi povolilo gufero a olej natiekol do radiacích čeľustí... Vymeň gufero, poriadne vyčisti čeľuste tech. benzínom a jemným šmirgľom Na 99,9% to budú tie čeľuste, ak ju nemáš naozaj prepnutú na bicykel... |
Gufero (tiež nazývaný semering) je to ten čierny kružok z gumy, ktorý je v strede toho najväčšieho bubna. Vnútri je taká pružinka, ktorá sťahuje vnútorný okraj gufera. A nezabudni si pozrieť, ako to tam bolo uložene, aby si ho nedal naopak... Upravené 1 krát. Naposledy upravil aceraspire (23.04.2008 15:14) |
Vidím, že sa tu bavíte o tom že dvojka nejde, no ja mám problém taký, že ide iba dvojka už som vymenil aj olej ale to mi nepomohlo... čo môžem urobiť? |
boli babety co mali len dvojku aby si nakonec nemal taku |
hugo by ste s ovcou mali rozobrat obe a poskladat dokopy a mate po probleme... bude aj jednotka aj dvojka |
nemám takú čo má iba dvojku lebo pred tým išla aj jednotka aj dvojka... potom to začalo nejak blbnúť... asi pred 4 dňami som vymenil olej ale sa to nezlepšilo... dnes som ju popreháňal riadne hádam 20 km som urobil a už začala radiť pekne jednotku a potom dvojku, ale aj tak sa mi zdá že ju radí nejako skoro... no a ešte ďalšia vec ktorá ma škrie, že keď sa chcem rozbehnúť... rozšlapem ju ale nenaskočí hneď riadne ale iba tak čudne "cuká" ako keby tam niečo preskakovalo... ale vždy sa mi podarí ju rozbehnúť... niekedy na prvý pokus, niekedy až na ôsmy... |
pozri dnu do prevodovky tam na kriadeli kde sa davaju dvojkove lemely su drazky pre segerove poistky moze byt ze jedna segerka s tej drazky vipadla,,, ak ano najdes ju padnutu na lozisku ktore ide na zaberove koleso,,, skontroluj aj dvoj ozubenie co je v prevodovky pootocenim do jednej strany musi bit pevne rostak |
www.babettron1.sk/forum/ |
ja mam jeden problem startuje perfektne 1 ide super len do 2 nehadže vôbec nevedeli by ste mi poradit spojky mam nove |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 31691 | Včera: 127127