Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Ahojte. Mám Hondu VFR800 2001, najazdených ževraj 22000km a mám pravdepodobne problém so spojku. Pri zaradení 1 a pomalom púšťaní spojky, keď spojka už skoro zaberá, ak pridám otáčky motorkou prudko trhne do záberu. Vydá to taký divný zvuk. Spojku sme rozobrali lamely-ok, pružiny -ok, plechy-ok.Kôš tiež nebol povolený, kvapalina vymenená a olej tiež. Tak mi teraz poradte kde je problém ??. Aby som nezabudol nespraví to vždy !!! Samozrejme len vtedy keď to nečakám a prejavuje sa to len na jednotke pri zábere !!!! Ďakujem za každú dobrú radu. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Armagedon (07.08.2006 6:39) |
.. v spojkovom kosi su strunky po obvode....nie su prasknute ? |
Nemoze to byt retazovy kit? Kedy bol meneny, resp. v akom je stave? |
Aj aj si myslim, ze to moze byt retazou. Ked som ju dlhsi cas nemazal, tak zacala vydavat strasne zvuky a trochu trhala. |
tych km ma teda dost najazdenych , to zacala robit z nicoho nic ? |
Oprava km 22000 km ups jedna 0 navyše |
Nemenil si náhodou - niekedy krátko predtým ako sa ti začala objavovať táto závada, olej? |
GaST: Keď som ju kúpil ževraj bol menený a mal nabehaných 2000 km. Ja som teraz vymenil znova a to isté. |
Mohli by to robiť vybité drážky v spojkovom koši Lamely majú potom snahu pri zábere okoby skĺznuť po úkose drážky /samosvornosť/ a nedá sa dobre pohnúť, udržať záberové pásmo. |
zeleno: To sme tiež pozerali idú pekne hladko nezasekávajú sa. Nejaké vydraté pľôžky tam sú ale žiadne zárezy. Problém je, že to nespravý vždy, ale skúsim ich jemne zabrúsiť. |
No neviem, neviem, nie som opravar, ani technik od motoriek, ale ja by som hlasoval za olej. Zodpovedne ale poradit co tam dat - vyskusat...to je vec nazoru a skusani, a nie je to ani lacny spas. Ja by som radil dat tam polosyntetiku Valvoline, mne toho casu VFR750F robila problemy so startovanim ked bol motor zahriaty /ked bol studeny tak bol OK/ a zlepsilo sa mi to az po vymene oleja. |
Tak ako citam zahada teda velka .Pokial je na spojke v setko oki ako ma byt tak treba hladat chybu inde a ked aj retazovi kit v poriadku tak už zostava len prevodovka.Skus sa rozbehnut na 2ke ci ti to bude robyt.Z piatich pokusov ked ti to nespraví ani raz tak to bude asi ta 1 v prevodovke zaproblem. Upravené 1 krát. Naposledy upravil H9RR (07.08.2006 9:38) |
Jasne, že ide len o plôšky v tvare plochého "U" hlboké len pár desatín. Výraz drážka to zle vystihuje. |
ty vole, tak to som rad, ze to citam, pretoze mne to robi tiez (mam ten isty model). Asi od tych 20 000 km. Proste ked chcem urobit prudky rozbeh z miesta, pridam viac plyn a pustam spojku, niekedy sa ozve strasny zvuk z motora a spojka akoby prudko zaberie. V podstate mi to nevadi, najazdil som s tymto uz asi 13 000 a nic sa nezmenilo a nestava sa to casto (jazdim turisticky). Zrejme pri nejakych konkretnych otackach a konkretnej polohe spojky. Myslel som, ze by to mohlo byt olejom, aky pouzivas? Ja Shell Advance 4 full synthetic, ci tak nejako sa vola. Druha alternativa by mohla byt ta prevodovka, lebo ten zvuk sa na to trosku podoba (ako ked na aute ides 20tkou dopredu a chces zaradit spiatocku, to je podobny zvuk), ale nikdy som nikde necital o tom, ze by VFR mala problem s prevodovkou. A samozrejme ziadne vyskakovanie rychlosti ani presmykovanie spojky u mna neexistuje. |
vidi no nic v zlom ale moje ohavne varadero mne ani nikomu koho poznam nic podobne nespravilo a vidim ze VFR to maju ako hobby |
S tými Jawami je to pravda, veľmi zriedkavo mi to 634ka tiež urobila, nikdy som nezistil čo to bolo, ale bolo to veľmi nepríjemné. |
Stretol som sa s tym 2x. |
Vidicon: Si ma potešil práve od teba som čakal riešenie Sa mi ani nechce veriť že na tom fakt jazdíš a nevadí ti to. Používam aral originál pre motorky. Používal som ho aj v predchádzajúcej VFR750 a bol ok. Preto som skušal vymeniť olej. Nepomohlo. Robí to len na tej jednotke na iných rýchlostiach nie. |
Armagedon, zmenou viskozity oleja menis sucinitel trenia medzi lamelami. Ja davam do masiny olej aky predpisuje vyrobca. Tieto skoky ti moze robit len spoj ktory prenasa zatazenie trenim, ak by to bola prevodovka tak mas strhnuty tisichran, ale potom by si nasiel vo vani bordel ako sa patri.Nemas tam niekde spoj ktory je zaisteny napr. perom? Skus sem hodit obrazok z nejakeho manualu ... |
A teraz som si konečne spomenul, predsa len je to 15 rokov, keď som sa v 350ke vrtal, tak sa mi zdalo že celý spojkový kôš nejako trošku vaklal na tom veľkom stredovom klznom ložisku, tak som ho vyrazil a nalisoval tam iné bronzové púzdro, prebehol na sústruhu a pastou trocha zalapoval a potom to už nerobilo. Akurát vôbec netuším, či to na tvojej motorke je tiež tak konštrukčne vyriešené. |
Armagedon: treba na to ísť postupne. Najskôr zarovnaj spojkový kôš a ak to bude robiť aj tak, budeš hľadať ďalej. Upravené 2 krát. Naposledy upravil zeleno (07.08.2006 16:05) |
ARMAGEDON.. nemyslel som strunky co pritlacaju lamely....tie keby boli slabe, tak ti smyka spojka....myslel som tlmic narazov po zaradeni rychlosti....su to struny v spojkovom kosi na bokoch....zial sa nedaju menit, ale aspon zestis, ci je to sposobene tym.....ja som mal ten isty problem na RR900..... |
jarro: Upravené 1 krát. Naposledy upravil Armagedon (07.08.2006 16:55) |
Armagedon: jazdim s tym, lebo sa mi to stava velmi zriedka, takze o tom skoro neviem, stane sa mi to tak raz mesacne. Uz som si aj povedal, ze skusim zistit, za akych podmienok to presne robi, ale nenasiel som si zatial cas ani chut. |
Niekedy spojka paradoxne šklbe preto, že je všetko príliž rovné. Vypne a zapne na pár desatinách mm a nedá sa nájsť záberové pásmo. Na skúšku by sa jedna pružina mohla podložiť, aby prítlačný tanier nešiel na lamely úplne kolmo. |
Ja som myslel to, že podľa toho obrázku, keď je to uvoľnené - keď máš von lamely, či samotný kôš nevaklá na tom ihlovom ložisku 20 na krúžku 3. Ak tam nie je nadmerná vôľa tak neviem |
Tak páni a záhada je pravdepodobne rozlúštená. Včera večer sme to znova rozobrali celé skontrolovali a nič. Potom známeho napadol trik s podložkami ..... pod prítlačné pružiny dať ešte podložky a ....bolo to. Výsledok pravdepodobne tým, že je to motor do V a štvorválec čiže zaberá od spodku /nízkych otáčok/ je spojka oveľa viac namáhaná. Takže aj keď nepreklzuje na vyšších stupňoch teda sa javý ako ok .... predsa len je zodratá. Riešenie objednám nové pružiny z Hondy + ťažké a ľahké lamely a šup na asvalt. Je len prekvapujúce, že po rozobratí sa javila celá spojka ako ok 3 nezávislím ľuďom a aj tak ju treba vymeniť. |
Armagedon, ta VFR nezabera od spodku, to sa len tak hovori, ak si sedel na dvojvalci tak vies o com hovorim Mozno novsi model s v-tec, na ktorom som ale este nejazdil. A na dvojvalci spojka neodchadza po 20 000 km! Treba zistit skutocnu pricinu, preco odisla. |
S tými pružinami sa mi to nezdá, pretože popisuješ, že spojka sa samovolne zopne, keď ešte poriadne nezaberá. Vtedy pružiny nie sú ešte vypínacím mechanizmom úplne uvolnené a je preto jedno, aké sú silné. Nejedná sa o prešmykovanie úplne uvolnenej spojky pri prenose krútiaceho momentu. Skôr je preto možné, že si tým podložením dosiahol inú polohu prítlačného kotúča pri zábere a prestalo to šklbať. |
Jazdim tiež na VFR 800. Model 98, ale s takýmto problémom som sa nestretol. Najazdené mám 39 000km. Olej davam Shell Advance Ultra - plná syntetika. |
moja co ma 3 krat viacej najazdene ide ako hodinky |
Je len divné, že keď je spojka opotrebovaná čakal by som skôr na jednotke preklzovanie ako prudký záber. Včera som v Honde zistil, že krajné lamely sú ine ako ostatné takže je to 6 + 2 ľahké a dokonca ževraj nie je jedno ktorá je predná a ktorá zadná. Tak či tak za tie prachy si dám tú námahu zmerať všetky lamely a porovnať ich s novými rovnako tak aj pružiny. Logické sa mi javý, že ak sú lamely tak v strede opotrebovania + pružiny stratili za 5 rokov časť svojho prítlaku tak by to mohlo robiť. Nelogické je, že sa s tým stretávam u HONDY . Uvidím keď to všetko vymením určite sa svami podelím o skúsenosť keďže som čakal na motoride viac ľudí s podobným problémom. |
keby boli tenke lamaly alebo meksie strunky, tak by len smykala .... ako som pisal vyssie mal som to iste na RR-ke ... tiez som to sto krat rozoberal, menil som lemely a strunky ktore som mal pozicane z druhej motorky.....nakoniec sme vymenili spojkovy kos a bolo hotovo .... |
Prudky zaber ti vznikne preto lebo pri zodratych lamelach zabera kov na kov co sa sprava ako zadieranie. |
Cez vikend som sa trosku viac venoval pocas jazdy tej spojke a zistil som nasledovne: nema rada, ked je velky rozdiel medzi otackami kolies a otackami motora (samozrejme nie doslovne "otacky', viete co myslim). Je jedno, aky mam prevodovy stupen. Proste cez spojku sa da ist len v obmedzenom rozsahu. Pri normalnej jazde to nevadi, vadilo by to napr. asi pri sprinte na 400 metrov, kde sa rozbeh robi cez spojku... |
No vymenil som ľahké lamely + pružiny /originál Honda boli o 1,9 mm dlhšie/, nechal som staré ťažké lamely /žial zlyhal dodávateľ/ a zatiaľ mi to nespravilo. Musím upozorniť, že po premeraní boli všetky komponenty hlboko v norme /servisné limity/. Udivuje ma to práve u Hondy. |
Na mojej VFR mam podobny problem, ze mi motorka trochu vibruje, citim to v riadidlach. Ked zatlacim spojku, tak uplne prestane. Kupil som ju uz v takom stave. Vibracie nie su silne, ale citit ich aj za jazdy. Mam na nej najazdene 6 000 km a kupil som ju so 41 000 km. V com by mohol byt problem a kolko by stala oprava? Diki |
tomasM-skontroluj si retazovy kit,mozes mat vytahanu retaz |
Njprv by som vychádzal z toho, že tá motorka má tak 3x viacej km.... presne toto sú tie veci, čo súvisia so stavom KM pri kúpe. Ani boh nezostí, či má 20 alebo 120 ak je vyglancovaná a viditeľne opotrebované veci vymenené. Potom sa stanú takéto veci a sme prekvapkaní... |
Kazda to robi... viac o tom dozvedies na www.vfrdiscussion.com. |
Armagedon: |
Majco: si sadil , dufajme ze ten problem za 6 rokov vyriesil |
yoyo:No to je tak ked niek otvori temu po rokoch a druhy si nevsimne datum a dalsi na to odpisuje . Nuz stava sa |
Janik1: retazovy kit to nie je, nakolko to robi aj na neutrali, ked je motorka na stojane. |
Niekedy môže spojka prešmykovať pri studenom motore , kým sa nenahreje olej môže trocha prešmyknúť (pri rozbehu). |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 49427 | Včera: 120897