Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350 - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuKam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350 - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Motor.

16.03.2008 16:37

Kam za odlahcenim kluky a vyplnami klukovej skrine J350

Geofrey
 Kávičkár 

Caume.

Vie niekto poradit, kto kde robi odlahcenie kluky v style TKmoto v SR ? Pripadne ci ma niekto odlahcenu kluku na predaj najlepsie aj s vyplnami klukovych komôr, prip. aj cely motor ... (Ide o odlahcenie zmensenim priemeru zotrvacnikov, vyvazenie a vyplnenie vzniknuteho prazdneho priestoru "podkovami".)

Diky za relevantne info

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Geofrey (16.03.2008 16:39)


18.03.2008 7:44

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

Geofrey
 Kávičkár 

este 1 pokus ...


18.03.2008 17:23

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

Geofrey
 Kávičkár 

... do tretice ...


18.03.2008 17:24

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

zetak
 Veteránista 

Ikona

skus sa spytat tu motoride.sk/?P=firmy&ID=46


18.03.2008 18:21

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

Geofrey
 Kávičkár 

Pytal som sa este v januari 08. Nema to uz v ponuke a aj ked vravel, ze sa mi pozrie na svoju odlahcenu, co by mal niekde mat, tak to zrejme casovo nezvladal ... Po 2 ci 3 tyzdnoch cakania som vzal dopyt spat ...

Diky za radu zetak, o niekom inom nevies ?


18.03.2008 19:22

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

baho
 Skútrista 

Môžem sa spýtať, prečo je problém objednať kľuku z tkmoto?


18.03.2008 21:57

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

karol1
 Bahniak 

Ikona

geofrey vraví pravdu, Fakt som si zakaždým spomenul , až keď som večer sadol na net s pevným odhodlaním , že "zajtra pozriem"
a Baho , z toho piestu do skútra nebude nič. Leda že by si ich chcel zo desať. Vzor je dosť doničený a reparovať ho kvôli jednému odliatku sa neoplatí .


19.03.2008 8:35

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

baho
 Skútrista 

OK, aj tak dík za snahu. Pošli mi ho prosím ťa s5, pošlem ho majiteľovi, možno si založí veteránmúzeum skútrov :-)


19.03.2008 15:17

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

Hamlet
 Jogurťák 

Ikona

Geofrey: Skoda, preskoda.. Minuly rok cez leto som predal svoju byvalu 3aPolu s touto upravou, ktoru robili prave tito chalani v Trubine. Uprava ma stala pred 10 rokmi 7 tisic a teraz som celu moto aj s papierami predal za 5 :'(
..ale poviem ti: to odlahcenie stalo za to. Nechaval som daleko za sebou vsetky podobne stroje.


19.03.2008 17:22

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

Geofrey
 Kávičkár 

baho: lebo 9000 Kc (cca 12000 Sk) sa blizi hodnote celej motorky, tak som hladal lacnejsiu alternativu ...

karol1: ... co povedat ... bol by som rad, keby si tu kluku nasiel a zaslal, neviem, ci s nou mas este nejake plany, ak nie, bolo by skoda, keby si ju 1 dna vysmaril do srotu ...

hamto: tiez ma to mrzi, potesil si ma, ze to ma taky ucinok, to ma prave zaujima, lebo ked sa zamyslim, ze moment zotrvacnosti rotujuceho telesa je m.r^2, tak ked dam dolu z priemeru zotrvacnika podstatnejsi rozmer, musi to to mat sakra efekt na pruzost motora no a na to som prave zvedavy


19.03.2008 17:30

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

dusifuk
 Bahniak 

Ikona

...ja som nad tymto uvazoval na mojej KLR,akurat sa bojim,ze ak mi to nebude vyhovovat kolko zacalujem za novu kluku.Potreboval by som nazor niekoho kto to robil na takomto endure.

Geofrey:...drzim palce nech sa ti to podari. ;-)


19.03.2008 18:49

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

Jano
 Bahniak 

Ikona

Chute su rozne, tento chlapik naopak pridaval zotrvacnik a chvali si to.
www.altmann.haan.de/ktm_lc4_flywheel/


19.03.2008 19:52

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

Geofrey
 Kávičkár 

dikes dusifuk (aj za kontakt)

JaPetko: zaujimave, kazdemu co vyhovuje... chalan chcel mat chopracky prejav, tak pridal, ja chcem skor sportovejsi sviznejsi pruznejsi prejav, takze naopak ...


20.03.2008 9:18

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

Hamlet
 Jogurťák 

Ikona

Geo: Seriova 350-ka ma reakcie na plyn velmi chabe. Presne kvoli tomu som to aj ja robil. Po odlahceni som pri otoceni plynovej rukovate o 1cm po obvode na 2-ke, ci 3-ke okamzite citil tah motora.. to predtym nehrozilo..

Tiez drzim palce.. a ked sa to podari, podel sa s nami..


23.12.2009 19:37

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

Geofrey
 Kávičkár 

Ja len aby som to nejako uzavrel... namiesto vyhadzovania financii za upravy Jawy som zvazil, ze najlepsia uprava bude kupa inej motorky.

Dovody - chechtaky za upravu sa mi nikdy nevratia (to bolo uvazovanie este ked som nevedel, kolko ma bude stat udrzba tej inej motorky), jazdne vlastnosti Jawy ostanu nadalej chabe, spotrebovo som nie daleko od silnejsej motorky, trosicku ma zacalo vrtat v hlave co s tym smradom za mnou... no daleko najvacsim lakadlom na prestup bola niekolkorocna zhryzava tuzba uzit si extazu zatahu a sily (co by ani s upravou kluky nebolo mozne ocakavat).
Jednym slovom, hola vyhoda Jawy je v jej brutal lacnom nakupe a udrzbe. Plus veterany ako perak na hodnote uz nestracaju. Tot vsjo.

Moje riesenie - kupil som 12-koveho Bandita, co je teda ine kafe. A kazdemu chalanovi, co si chce uzit, by som radil, nech namiesto uprav presedla na silnejsi japonsky stroj. S tym pride lepsi ram, lepsie brzdy, spracovanie, spolahlivost s velkym S a hlavne prudky zatah uz v seriovej podobe (v porovnani s Jawou bude raketa aj GS500). Negativa su draha udrzba, podstatne komplikovanejsia mechanika, vyssia spotreba (aspon u mna teda) a povinna poistka.

Pohladov na vec je viac, toto len k uzavretiu temy, ked nahodou niekto bude prehladavat...


04.01.2010 19:25

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

JawaEVO
 Jogurťák 

Ikona

Hamlet ber že motoroch všeobecne vela neviem ale rád bi som sa spýtam niečo ako môže odlahčený zotrvačnýk zvýšiť výkon ? že ostatné 350 nechávaš za sebou nemal bi si video rád bi som videl ako jawa ty z tou klukou ide


04.01.2010 23:44

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

miob
 Veteránista 

JawaEVO, s tým odľahčením kľuky(ojnica a zotrvačníky) je to tak. si predstav že chceš rýchlo dvíhať 30KG činku...no nejde to=veľká spotreba enegrie. Skús rýchlo dvíhať 15KG činku.. ide to lepšie a ľahšie=menšia spotreba enegrie - predstav si to takto nejako :-) , ALE motor stráca kruťak. To si zase predstav tak keď zdvihneš tú 30KG činku a spadne tak vyvodí väčšiu energiu ako tá 15 KG. Napr. na ČZ 175 odľahčenie o cca 25g robí + cca 3k.


05.01.2010 11:04

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

JawaEVO
 Jogurťák 

Ikona

miob ty si asi tiež neaký odbornýck :-) a neplatí náhodou zákon zachovania energie ? ta kluka na výkon NEMÁ žiadny vplyv !!! vplyv má jedide výpln klukovej skrine ale aj to u bez klapkového motora nemá skoro žiadny význam, takže zvíšenie výkonu 0.00000001%, takže u 175 ked odlahčíš kluku o 25g tak máš 3kone naviac hej ? dobre tak ked z 350 zoberieš z 13kg kluky 5kg tak sa ty výkon priamou úmerou zvýši o 40koní že ? je smiešne čo tu niektorý píšete a pritomom o teorii motoroch ako takej neviete nič, ked píšete o lahkej kluke prečítajte si stránku TKmoto, alebo jenikovo.misto.cz/_MAIL_/upravy/25.htm , a tie kecy jedna baba povedala sú fakt úžasné ešte som tu nevidel jedno jediné video tých machrov čo tu píšu že im jawa točí 10tis alebo ide 160km/h nebodaj 180 je to sice pekné oblbovať v krčme malé deti ale písať to na nete a chváliť sa stím ? ked vätšina z vás pochopý ako 2T motor funguje trochu detailnejšie tak potom sa môžme baviť o odlahčenej kluke, je to super ale akurát v tom že nečakáš pol hodinu kým ty zpadne z otáčok výkon to nezvýši !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! a menšie rotačné hmoty tak to tak nevybruje


05.01.2010 15:24

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

ducklin
 Kávičkár 

Ikona

a zas tu mame noveho odbornika ktory nas vsetkych presti jednym razom........
JawaEVO : tebe len tolko ze 90% ludi na tomto fore ma ovela viac info ale hlavne skusenosti ako ty tak tu nemachruj s jednym nastudovanym clankom...ked nieco naozaj sam vyskusas tak potom mozes robit zavery a rozdavat rady.
A nezabudni ma vypixovat aky som ja hlupy a ze nic o tom neviem atd :-P


05.01.2010 15:35

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

JawaEVO
 Jogurťák 

Ikona

ducklin pozri nemáš šajnu kto som čo som aké mám skúsenosty ja som vám tie články dal sem abi ste nebádali v tme a nehovorili že píšem niečo neoverené ja viem na tomto fore má vela ludí vela skúsenostý ja ty hovorím že z tích ludí čo sem píše možno 5% niečo o motoroch skutočne vie a nie dedinský alebo krčmový "tuning", vieš také skúsenosty ako tu zviknem čítať sú fakt cool


05.01.2010 15:59

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

ducklin
 Kávičkár 

Ikona

uz len z tvojho sposobu vyjadrovania vidno ze skusenosti mas asi 100x vacsie z pokecu ako z motoriek a keby si to mal vyskusane tak by si take dristy nepisal....ver mi ze ludia co pisu v tejto teme nebadaju v tme a vedia o com vravia, tato tema mi pride ovela rozumnejsia ako ta hned vedla jawa 350 a nafta, neviem preco nejdes tam hovorit ze aky je ten co to vymyslel odbornik...

kaslat na teba,pis co chces, skoncil som.


05.01.2010 18:11

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

JawaEVO
 Jogurťák 

Ikona

vieš mám rád takých frajerov ako si ty ktorý vyrástli na počítačových hrách alebo filmoch a ked sa tu niekto spýta na neakú tému tak očakáva pravdivú odpoved a nie odpovede typu ak oto zvýši výkon a neviem čo spýtam sa ta takto tak som zvedavý čio odpovieš aký motor si ty osobne upravil aký výkon si mal zmeraný z brzdy a čakám aj samozrejme graf ked máš skúsenosty samozrejme to nemôže biť problém alebo ukáž fotky, vieš mať peniaze a kúpiť neaké yamahu alebo hocičo a machovať tu ? aký si odbornýk ta za prvé nemáš šajnu aké mám doma motorky ja čo v nich mám, a čo viem tak tu prosimta nemachruj zatial si nič konkretne nenapísal nenapísal a kto tu má viac skúsenostý a vedomostý kto napísal k téme ? Hamlet ?? že kôli lahkej kluke nechával ostatné 350 za sebou ? alebo nebodaj ty napíš mi jeden jediný dôvod prečo bi mala lahká kluka zvýšiť výkon !!!! to že neodpíšeš na danú otázku beriem akože to nevieš tak nemáš tu čo písať


05.01.2010 18:13

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

JawaEVO
 Jogurťák 

Ikona

normálny ludia ta vysmejú !!! choj na www.jawamania.info a napíš k danej téme svoje postrehy a čakaj výsmech tam sa to tiež práve nedávno rozoberalo


05.01.2010 21:34

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

karol1
 Bahniak 

Ikona

tu som mal rozpísaný dosť dlhý príspevok , ale rozhodol som sa ho nahradiť smajlíkom nedbalo mykajúcim plecom.

Jawa EVO - máš pravdu 634-ka mi netočila 10000rpm :'(

ale 11500 .

A ak chceš vedieť aký vplyv má odľahčenie kľuky , tak to skús opačne . Vymontuj na 350-tke jednu sviečku a porovnaj to so 175-kou.
Bez rozdielu ,že? ;-)


06.01.2010 8:34

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

JawaEVO
 Jogurťák 

Ikona

karol lenže ty porovnávaš to že ked vyberieš jednu sviečku jeden valec ty sice nepojde lenže ten druhý ho musí tahať !!!! a nie len kluku ale aj piest vo valci čo má dosť velký odpor tak skús spusť sa z kopca na 175 na neutráli a spusť sa z kopca zo zaradenou jednotkou vez sviečky či spoznáš rozdiel potom môžeš vymíšlať magoriny typu vyber sievčku. a to že ty točí 634 11500ot/min je úsmevné mohol bi si mi prosím hodiť fotku motorky alebo graf výkomu, alebo videou kde je otáčkomer vieš je rozdiel motor pretočiiť !!! a je rozdiel abi motor v 11500 mal výkon !!! to je sakra rozdiel inak ty garantujem že nad hranicu 7000ot sa z výkonom nedostaneš u tohto motoru točiť ty to sice bude krásne aj dalej ku 10 ale výkon to tam mať nebdue tak isto ako toto
Video: www.youtube.com/watch?v=iSnx2QCoJu0 a všetky ostatné ak ty niečo hovorý časovanie motora znamená nie len jedno poobede hrabnúť pilníkom do valcov a čakať že to pôjde ako raketa, ja som tu zatial od vás nevidel jeden jediný dôkaz čo mi tu tvrdíte ohladom jáw idúcich 180, točiacich už nie 10 ale dokonca 11500, a z lahkými klukami zvyšujúci výkon, hovorím vám chojte na www.jawamania.info netreba sa registrovať napíšte do poradni o tomto uvidíte reakcie


06.01.2010 9:28

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

karol1
 Bahniak 

Ikona

hlavne keď to povieš ty aj s tvojou jawamania info
a ak udávaš svoj vek správne - asi 19 , tak tú mašinu som mal , keď si ešte síkal do plienok.
A keď si už nadškrtol časovanie motora - malá kontrolná otázka - prečo je stará guľatá 175-ka oveľa menej citlivá na výfukové potrubie , ako novšia hranatá ?

a mimochodom jawiek som sa naupravoval asi do roku 98 viac než dosť a zakapalo to na dôvode , ktorý uviedol vo svojom poslednom príspevku Geofrey - proste svet ide ďalej a jawa upadla do zabudnutia.

a dobrá rada - ak chceš , aby ťa niekto bral vážne , douč sa pravopis.
osobné zámeno - TY
tretí pád - komu čomu - TEBE , TI


06.01.2010 10:45

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

JawaEVO
 Jogurťák 

Ikona

náchylná je možno teoreticky kôli pozdejšiemu časovaniu výkukového kanálu že stihne prejsť do výfuku menej čerstvej zmesy lenže na to je rezonančný výfuk, hele na tú stránku chodí pár tisíc ludí ktorý z jawami robia celí život a hlavne chodia tam aj ludia ktorý v jawe ešte robia do dnes !!! ja som chcel dôkaz o tvojom tvrdený že ty točí 11 500 a má pri tých otáčkach výkon chlape hovorý ty niečo stredná piestová rýchlosť ??? vypočítaj si ju aká ty vinde pri zdvihu 65mm a otáčkach 11500 iba pre info. max ktorú používali dakedy pri závodných motorkách je 20m/s a to boli piesty trošku iné ako má 634 a vieš kolko to tebe to vychádza ??? 11500ot/min /60= 191,6 ot/s *2 pohyby piestu hore dole= 383*65=24916mm *1000= 24m/s !!! ale to bi si ako skúsený maister mal predsa vedieť ved tolko nemajú ako yamahy z kovanímy piestami ale ty to máš !!! a ešte bi som rád vedel ako z takého staršného podštverca ako je 634 môžeš dostať tých otáčok zatial sa tu bavíme no nevidel osm od teba jeden jediný dôkaz nič proste žiadny text, žiadne foto, žiadny graf, žiadne video proste totálne nič čo bi potvrdilo tvoje tvrdenie


06.01.2010 10:49

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

JawaEVO
 Jogurťák 

Ikona

a k tomu výfuko ako každú chvílku tu niekto "ladený výfuk" na simsona pioniera a ja neviem čo hej lenže ten "hikone" neni počítaný ako na jeden z tíchto motorov presne každí motor má inú výšku inú šírku výfukového kanálu iné časovanie iné otáčky


06.01.2010 12:16

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

miso251SK
 Turista 

Ikona

toto bude este dobra humoreska :D neexistuje nic lepsie pocas skuskoveho :D
ale naozaj z toho bolia oci...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil miso251SK (06.01.2010 12:18)


06.01.2010 12:24

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

miob
 Veteránista 

JawaEVO, vrátim sa k mojom príspevku - narážal skôr na hmotnosť ojnice. Preto som uviedol príklad s dvíhaním (hore/dole) napr. činky lebo si to môže každí doma vyskúšať. Ak odlahčíš iba ojnicu prípadne aj piest, treba ohlahcit aj kluku na vhodnom mieste. A dávať tu dole ľudí o ktorých nič nevieš ... ak sa zaujímaš o problematiku tak napíš tvoje rozumné postrehy a pridaj riadne vysvetlenie. Namiesto pindania si sa mal spýtať karola1, ako dosiahol tie otáčky? asi nie tak že sa so sériovým motorom spustil na 4 zo strmého kopca ale nejakou úpravou...


06.01.2010 12:35

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

mrmmrm
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Odľahčením kľuky sa určite nezdvihne výkon motora ako takého. Ale zníži sa mechanický odpor a energia, ktorá sa ušetrí pri roztáčaní ľahšej kľuky, sa prejaví na mierne živšom zrýchlení, resp. na kolese by mal byť ten meraný výkon o niečo vyšší - rozhodne pri vyšších otáčkach. Ľahší zotrvačník ale znamená aj nižší krútiaci moment a OVEĽA viac vibrácií.

Ale MIOB to tu už v podstate opísal veľmi zrozumiteľne [dobre]

A nehádajte sa v Novom roku 8-)


06.01.2010 13:11

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Robil som odľahčenie kľuky asi 15-násťročný na pionieri Jawa 550, keď som ho upravoval na terén a pozdejšie na jawe 400 / pozri môj profil/
Obidve úpravy boli za účelom zlepšenia reakcie motora na plyn. Či to zlepší spodnú kompresiu
je otázne, lebo na vrchu v mieste prerušenia výplní vznikne nový voľný priestor medzi menšou kľukou a valcom. Aby sa to odstránilo, bolo by nutné zfrézovať kartre o hrúbku výplní a to originál bloky veľmi neumožňujú.
Čo sa týka hádok, každý má svoju pravdu. Karol určite videl tie otáčky na budíku, ale moto vtedy isto nemala najvyšší výkon, ani iste nešla do mierneho stúpania.
Stredná piestová rýchlosť má v praxi skôr hodnotu na opotrebenie piestu, na požiadavku jeho mazania a chladenia.
Motorky sú na jazdenie a nie na to, aby sa kvôli nim vadili ľudia, čo sa ani nepoznajú. :-)))


06.01.2010 16:05

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

JawaEVO
 Jogurťák 

Ikona

mio ale to je už vyváženie kluky a to je rozdiel !!! a ved original otáčkomer je do 10 tak ako videl tích 11500 ak to bolo na elektronicom otáčkomery tak ty ukazuje 1:2, a som si 100% istí že jawa či už 638 alebo 634 sa z výkonom nedá posunúť nad hranicu otáčiek 6-7tis, je tam vela príčin a hlavne zlé konštrukčné riešenie prefukov, a viem o čom hovorím či už stím mám skúsenosty ja a velmi vela ludí ktorých poznám a ktorý sa venujú úpravám týchto strojoch ak ste niekto počuli o klapkách na motore 638 ??? viem o 3ch motorkách ktoré ich majú a ani jedna z motoriek nemá najvyšší výkon nad 6tis/ot, a dalšie 2 motorky ktoré klapky nemajú a majú velmi slušný výkon proste tomu motoru sa nad 6 nechce,
zeleno velmi rozumne povedané máš pravdu len ma hnevá ked sa tu niekto spýta na vážnu vec a niekto mu múti hlavu že to točí 11500 alebo že kluka zvyšuje výkon a podobné


06.01.2010 16:33

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

Bandaska85
 Kávičkár 

Ikona

:-D


06.01.2010 16:50

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

Joyo16
 Jogurťák 

Ikona

Zaujmavá téma pripojil by som sa ale nemám s tým skúsenosť ja som na jawe jazdil len v autoškole a to ked som ju vytočil nad 2000ot tak na mna inštruktor kričal čo ti jebe však zahádže sviečky :-D :-D :-D


06.01.2010 17:25

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

jawa555
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

jawa evo: teraz ma možes spindať že som nevzdelaný chuj a tak ďalej ale ak si pozorne čítal čo sa mi zdá ,že nie tak by si videl, že sa tu nejednalo o zvýšenie výkonu ako takého ale o vylepšenie reakcie na plyn, o ktorom hovoril v úvode Geofrey. Ja si myslím, že v tomto je trocha rozdiel výkon a reakcia na plyn.
Za ďalšie karol1 ti ani raz nepovedal, že mu ide mašina 160 alebo viac dokonca písal len o tom, že podarilo sa mu ju vytočiť na tých 11500 ale nehovoril o súvislosti otáčok a vysokej rýchlosti. Takže by som ťa poprosil nepičuj po každom aký je kus nevzdelanca pretože ty tu spájaš hrušky s jablkami a potom trvdíš, že tu niekto zavádza.
Čo sa týka toho dvíhania výkonu tak tu sa jedná hlavne o pocitové vylepšenie teda o ten reakčný čas motorky teda, že keď pridáš tak ťahá takmer okamžite a to sedí aj s tým odľahčením kľuky. Keby to bola taká úplná blbosť ako tvrdíš tak prečo si toľko ľudí dávalo robiť tieto úpravy keď spravilo by to pár ľudí a povedali by, že to nemalo význam a teda táto firma by proste neexistovala alebo by pri najlepšom už nerobila takéto úpravy . A keď sa toľko oháňaš grafmi tak sa pozri na TKmoto a tam to máš kompletne spravené aj s grafmi ;-)

Ďakujem za tvoju pozornosť a ospravedlňujem sa ak som niekoho urazil :-(


06.01.2010 17:27

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

miob
 Veteránista 

Mali by sme sa ísť radšej niekam previesť... je jedno či s motorkou s odľahčenou kľukov, či s motorom čo točí nad 10 000, to je jedno. O problematike odľahčenia myslím že každí kto si toto všetko prečíta bude mať jasno. Keby som sa neučil na skúšky a bolo by vonka teplo šiel by som na motovilet do Ban. Štiavnice, okúpať v nejakom tajchu.


06.01.2010 17:33

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

motoman
 Kávičkár 

Ikona

Cau Mirečko, to by som teda šiel s tebou. Ale teraz sa uč, urob skúšky, aby sme v lete zas mohli vyraziť na Jawatour.


06.01.2010 18:10

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

JawaEVO
 Jogurťák 

Ikona

jawa555 to o tých 160 tu na stránke niekto už písal a ty keby si o tom nič nevedel a spýtaš sa na niečo chceš počuť pravdivú odpoved alebo voloviny ? takže asi tak ja som mu napísal samotné odlahčenie kluky výkon nezvýši zníži sa len čas reakcie motora na pridanie plynu áno ludia si to nechávajú robiť lebo ich nebaví čakať 30 sekúnd kým klesnú otáčky na volnobeh čiže je motor akobi "športovejší" ale žiadne zvýšenie výkonu sa nekoná ak tomu zdvíhaniu činky 30kg spýtam sa takto kluka koná otáčavý pohyb alebo priamočiary vratný ? tak ak oto pre boha môžem porovnávať


06.01.2010 18:26

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

Bandaska85
 Kávičkár 

Ikona

jawaEVO zbal si kufre a chod robit konstruktera do Japonska, tam to isto ocenia...


06.01.2010 19:27

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

miob
 Veteránista 

JawaEVO, však som tam napísal, že som narážal skôr na hmotnosť ojnice, tá chodí hore a dolu a keď odľahčíš ojnicu(prípadne aj piest) aby sa vibrácie motora nepremiestnili do využívaných otáčok treba odľahčiť aj tú ojnicu na danom mieste - však ale sa opakujem.

sorry JawaEVO ale to čo napísal Bandaska85...som skoro praskol od smiechu.

Jasné Miňo, pôjdeme, číza bude ready.


06.01.2010 19:28

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

JawaEVO
 Jogurťák 

Ikona

Bandaska85 jasné ozvala sa Bratislava


06.01.2010 19:50

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

karol1
 Bahniak 

Ikona

náchylná je možno teoreticky kvôli pozdejšiemu časovaniu výkukového kanálu že stihne prejsť do výfuku menej čerstvej zmesy lenže na to je rezonančný výfuk, hele na tú stránku chodí pár tisíc ludí ktorý z jawami robia celí život a hlavne chodia tam aj ludia ktorý v jawe ešte robia do dnes !!! ja som chcel dôkaz o tvojom tvrdený že ty točí 11 500 a má pri tých otáčkach výkon chlape hovorý ty niečo stredná piestová rýchlosť ??? vypočítaj si ju aká ty vinde pri zdvihu 65mm a otáčkach 11500 iba pre info. max ktorú používali dakedy pri závodných motorkách je 20m/s a to boli piesty trošku iné ako má 634 a vieš kolko to tebe to vychádza ??? 11500ot/min /60= 191,6 ot/s *2 pohyby piestu hore dole= 383*65=24916mm *1000= 24m/s !!! ale to bi si ako skúsený maister mal predsa vedieť ved tolko nemajú ako yamahy z kovanímy piestami ale ty to máš !!! a ešte bi som rád vedel ako z takého staršného podštverca ako je 634 môžeš dostať tých otáčok zatial sa tu bavíme no nevidel osm od teba jeden jediný dôkaz nič proste žiadny text, žiadne foto, žiadny graf, žiadne video proste totálne nič čo bi potvrdilo tvoje tvrdenie

skade si synu nabral , že moja 634-ka mala zdvih piestov 65mm?


06.01.2010 19:57

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

JawaEVO
 Jogurťák 

Ikona

a kolko asi má 634 zdvih ? to bi si mal poznať


06.01.2010 19:57

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

Bandaska85
 Kávičkár 

Ikona

JawaEVO teraz si sa ukazal...si ako male decko... vopred sa ti ospravedlnujem, ze byvam nedaleko Bratislavy, a prepac mi aj za to, ze dedina, v ktorej byvam patri do bratislavskeho kraja... snad mi to raz odpustis, pojdem aj v nedelu do kostola, aby som si vymazal tento hriech... uprimne toho lutujem... a hned ako to bude mozne sa odstahujem inam... :-D :-D :-D


06.01.2010 19:59

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

karol1
 Bahniak 

Ikona

bežná má 65 , no a čo ? Ja som mal 58. a sa poser synu.


06.01.2010 20:02

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

JawaEVO
 Jogurťák 

Ikona

a čo teraz 58 má zdvih keby niečo 250/471 e nie 634, za druhé potreboval bi si vymeniť aj valce za tie z 471 alebo bizona 623 a to bi už bola 250,


06.01.2010 20:05

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

karol1
 Bahniak 

Ikona

tak si to porátaj pri vŕtaní 63mm


06.01.2010 20:09

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

JawaEVO
 Jogurťák 

Ikona

dobre si dobrý !!! musím uznať prevrtať valce o 9mm na priemere to sa musí nechať hlavne z tých vložiek ostane vela ved 63mm nemajú ani vonkajší priemer a inak piesty na 634 ani 471 z vrtaním 63mm neexistujú


06.01.2010 20:11

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

JawaEVO
 Jogurťák 

Ikona

ukáž aspon jednu fotku ved už ta tu prosím 2 dni


06.01.2010 20:12

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

karol1
 Bahniak 

Ikona

www.motoservispetra.sk/?galeria&nazov=prevrtanie%20jawy...


06.01.2010 20:17

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

JawaEVO
 Jogurťák 

Ikona

čo stím je tam obchod ? je tam odvrtaná kluka z 638, sú tam znížená hlavy na 638 neni tam ani slovíčko o prevrtaný 634 vlastne 471 ukáš svoje fotky motora


06.01.2010 20:18

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

Bandaska85
 Kávičkár 

Ikona

EVO ty si taky velky znalec, neskutocny obdornik a historik na Jawy,ze podla mna si prisiel o panictvo, ked si pichol vtaka medzi rybiny


06.01.2010 20:26

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

JawaEVO
 Jogurťák 

Ikona

Bandaska85 klud


06.01.2010 20:27

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

MarekZ
 Stuntrajder 

Ikona

JawaEVO: este stale nechapes, ze karol1 si nepotrebuje vymyslat o Jawe rozpravky a uz vobec nie ti nieco dokazovat fotkami? Je to link na jeho firmu, keby si nebol ako male decko, uz si davno mohol vediet ako a co na tej Jawe urobil. ;-) Takymto sposobom sa dozvies akurat tak kokot...


06.01.2010 20:33

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

JawaEVO
 Jogurťák 

Ikona

MarekZ ale asi si ich vymýšla ked bez problému tvrdý o 634 točiacej 11500 a zrazu to už neni 634 ale úplne niečo iné


06.01.2010 20:59

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

karol1
 Bahniak 

Ikona

fotky sú z motora z predminulého roka - so zameraním na tie väčšie piesty , a robilo sa to pre jedného člena Motoridu. Ak bude považovať za vhodné , tak sa zapojí.

V časoch , keď som sa venoval hlavne jawám , som o nejakom digitále ani nesníval, a tobôž nie o nejakom fotení detailov. Ja som sa tým bavil pre radosť a nie aby som po 13-tich rokoch nejakému sopliakovi niečo dokazoval.



Čo si zatiaľ , okrem nadobudnutia internetových bicepsov , dokázal ty synu?
a píše sa "tvrdí" . "tvrdý " ja fták pod perinou. :-D


06.01.2010 21:05

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

JawaEVO
 Jogurťák 

Ikona

karol1 v tom prípade sa ty verejne ospravedlnujem no snád niesme na hodine gramatiky, :-) no aj tak mi tá jawa točiaca 11500 neni jasná, sory no poznám dosb blboc a stále počúvať ako každému ide 160 alebo 180 a točí 10 a podobne ma už proste nebavý ked si tu vybehol zrazu z 11500 tak mi to bolo jasné, viem aké úsilie zaberie z toho motora dostať aspon niečo naviac www.jawamania.info/masters/frames/default.aspx...


06.01.2010 21:34

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

miob
 Veteránista 

.. a rozprávky bol koniec :-)))


06.01.2010 21:38

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

Biro
 Veteránista 

Ikona

jawaEVO - ech:D prepac, ale aj ked hovoris teoreticky mudro, svojim agresivnym stylom ked do kazdeho iba rypes + svojou uzasnou gramatikou vdaka ktorej sa to neda citat sa akurat tak zosmiesnis:D teda uz si sa dost:D

ty totizto necitas co ludia pisu, vyvodzujes si svoje zavery a ides sado krvi hadat o svojej pravde-o par rokov z teba bude 2.hy fico:D

ale kedze si uvedomujem ze tvoj nazor nezmenim, aspon sa snazim:D uz ta tu o tvojej chybe presviedcame snad aj 20ti:D

inak, nechapem aky mas problem z tym prikladom s cinkou :-O princip je rovnaky, a je to vysvetlene dostatocne primitivne aby to pochopil aj totalny idiot:D ak to chces presne, tak skus na oske roztocit koleso z bicykla a koleso z traktora:D urcite to pojde rovnako lahko:D


06.01.2010 21:49

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

JawaEVO
 Jogurťák 

Ikona

Biro no počkaj lenže ty u kolesa z traktora nepočítaš dosť slušný valiví opr ložísť plus diferencial no ale trebars keby ten deferencial tam nebol jasné roztočíš aj koleso z traktora tou istou silou lenže ty to bude trvať niečo dlkšie a tá vinaložená energia v tom kolese ostane v podobe zotrvačnosty koleso z bicikla ked prestaneš točiť tak sa zastaví hned koleso z traktora pozdejšie tá energia sa nednoducho stratiť nemôže to isté je to stou klukou tá vynaložená energia na roztočenie tažšej kluky tam ostáva a to tým že po zastavený motora sa ešte motor istú dobu točí a z tou činkou to nemôže biť preto že dvíhaním činky meníš jej statickú energiu nie dynamickú ako je to pri otáčaní kluky


06.01.2010 21:53

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

Bandaska85
 Kávičkár 

Ikona

jadrovy fyzik... nemam slov


06.01.2010 21:53

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

Biro
 Veteránista 

Ikona

ked uz energia tak je kineticka a staticka:D a nebude ten valivy odpor nahodou vacsi preto, ze to koleso je tazsie a preto sa v tom lozisku horsie toci :-) tez tam posobi aj vacsi odpor vzduchu(kedze traktor ma vacsie kolesa ako bicykel :-P) a ked ty odlahcis zotrvacnik bude mansi aj odpor aj trenie takze sa bude dat lahsie roztocit.. aspon mne sa to zda logicke:D

a co sem beres diferencial, nebavime sa naprave:D:D


06.01.2010 21:59

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

JawaEVO
 Jogurťák 

Ikona

bol to príklad neviem kde bi si inde upol koleso z traktora ide ako na "nápravu" a kde má kluka v motore trecí odpor ? a valiví odpor je v tomto prípade zanedbatelý dá sa to v pohode vypočítať ? a odpor vzducu práveže u odlahčenej kluky bi mal biť vätší ak si ju videl má zložitejší tvar kdeš to seriová je okráhla a pomerne hladká


06.01.2010 22:01

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

Bandaska85
 Kávičkár 

Ikona

ty si jak moj byvaly spoluziak zo strednej... ten tiez dokazal cele hodiny presviedcat profesorku, ze doma vynasiel perpetum mobile... vsetci same ujeby len on chudak to myslel smrtelne vazne :-D


06.01.2010 22:05

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

JawaEVO
 Jogurťák 

Ikona

Bandaska85 ved na teba nereagujem a dosť nemám na teba náladu nič k téme si zatial nenapísal


06.01.2010 22:09

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

Bandaska85
 Kávičkár 

Ikona

myslim, ze ja som dnes napisal tolko mudrosti ako aj ty :-D


06.01.2010 22:13

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

JawaEVO
 Jogurťák 

Ikona

blbý keci čistá blava


06.01.2010 22:14

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

Biro
 Veteránista 

Ikona

jednoznacne mas mensiu rotujucu hmotnost :-) a odpor tez nemusi byt vacsi, to zavisi na jednotlivych pripadoch, v tych clenitych castiach ti pri rotacii mozu vznikat rozne virive prudy a podobne fajne veci:D.. ale bolo by to kurna zaujimave spravit si taku simulaciu a skusat simulovat aero a hydrodynamicke vlastnosti odlahcenej kluky v plynnom a v kvapalnom prostredi :-O asi sa pojdem kuknut na letecku fakultu:D

bandaska: nas zase presviedcala fyzikarka ze ludia chodia vzdy kolmo na rovnik :D ze je to spoosbene rotaciou zeme kolo osi:D ale nedoslo jej ze ta odstrediva sila je mensia ako gravitacna:D


06.01.2010 22:14

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

Biro
 Veteránista 

Ikona

ale inak na bandaskovi som sa tiez celkom zabavil ;-) [dobre] dnes ti ide:D:D


06.01.2010 22:22

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

JawaEVO
 Jogurťák 

Ikona

Biro no práve že u odlehčenej kluky máš členitejší povrch takže tam bi mal biť odpor vätší kôli vírivím prúdom ktoré vytvára nejednotný povrch ktoré môžu pôsobiť proti sile ktorá ich vivolala ale to je už zase o niečom inom :-)


06.01.2010 22:27

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

Biro
 Veteránista 

Ikona

tie "virive" prudy mozu obcas pomoct :-)


06.01.2010 22:34

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

JawaEVO
 Jogurťák 

Ikona

v čom myslíš okrem premiešanie zmesy ? podla mna skôr budú škodiť pri nasávaní čerstvej zmesy


06.01.2010 22:38

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

Bandaska85
 Kávičkár 

Ikona

dokonca je z teba aj excelentny elektromechanik... ze virive prudy... mas ty vobec aspon sajnu o com trepes? neviem, co maju podla teba virive prudy s clenitostou povrchu???


06.01.2010 22:42

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

Biro
 Veteránista 

Ikona

to je velmo relativne:D ja nedokazem odhadnut ako sa to bude spravat v takej ryhclosti a myslim ze bez poriadnej simulacie tolen tak niekto nezisti:D teoreticky to moze vsetko posrat, ale aj naopak:D


06.01.2010 22:42

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

JawaEVO
 Jogurťák 

Ikona

Bandaska85 pre tvoju informáciu výrivé prúdy nevznikajú len v elektrickom a elektromagnetickom poli a inak ten pojem som tu nepoužil ako prvý


06.01.2010 22:52

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

Biro
 Veteránista 

Ikona

to je pravda , to som bol ja:Dviem ze virive prudy su elektromagneticky jav pri kovovych platniach alebo ako to povedat:D pouziva sa to ako elektrobrzda na meracie pristroje aby im nesekali rucicky:D

ale ako nazves tieto "turbulencie" v tom prostreti:D pouzit slovo turbulencie by bolo divne a takto aspon vsetci vieme o com je rec:D


06.01.2010 22:59

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

JawaEVO
 Jogurťák 

Ikona

Biro ved jasné ale musí zapárať, výrivé prúdy je to vlastne kotúč ktorý sa pohybuje medzi dvomi elektromagnetmi a z narastajúcimi otáčkami tieto sili pôsobia proti otáčaniu kotúča ako si povedal elektrobrzda


06.01.2010 23:08

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

Biro
 Veteránista 

Ikona

ale tak ma pravdu :-) , neviem spravny terminus technikus na toto.. ehm," aerodynamicke prudenie" :-}

ale virive prudy vznikaju rovnako ako vznika vo vodici indukovany prud, az an to ze vodic je kovova platna.. tam sa elektricky prud prejavi vyrenim.. to ze to brzdi je len bonusovy efekt:D


15.07.2020 14:18

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

Geofrey
 Kávičkár 

Ahojme, pridavam jedno z prvych videi k teme:


Video: www.youtube.com/watch?v=TZiywPJehnI


08.09.2020 9:10

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

Geofrey
 Kávičkár 

Ahojme, tu je druhe video k teme:


Video: www.youtube.com/watch?v=spvD7cllSU0

Pekny den


26.09.2020 23:36

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

Geofrey
 Kávičkár 

Ahojme, pokracujeme tretim videom k teme:


Video: youtu.be/8wU3yog5mUo

Pekny den


29.09.2020 16:01

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

Geofrey
 Kávičkár 

Ahojme, len davam do pozornosti, ze je nove video :-)))


21.10.2020 17:35

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

Geofrey
 Kávičkár 

Ahojme, v stvrtom videu k teme si vyrobime pripravok na stiahnutie piestov a polenie motora v jednom a motor rozpolime:


Video: www.youtube.com/watch?v=JyEWsRYEy28

Pekny den


16.11.2020 18:32

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

Geofrey
 Kávičkár 

Ahojme,

v piatom dieli k teme vytlacime klukovku aj loziska z bloku, no hlavne uvidime sportovu klukovku ako aj vypocet jej momentu zotrvacnosti - hlavneho dovodu, preco sa tam bude davat - a co z toho plynie.

Slovenske titulky.


Video: youtu.be/af3CbkHq6Qg

Pekny vecer


01.12.2020 12:04

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

Geofrey
 Kávičkár 

Ahojme,

v prvom montaznom (a celkovo 6.) dieli k teme sa venujeme:

- montazi vyplni klukovych komor v bloku motora ako kompenzacii k rapidne zmensenemu objemu sportoveho klukoveho hriadela,
- montazi gufera kluky "lietajucim" loziskom :-)
- kontrolnej predmontazi prevodovky.

Slovenske titulky.


Video: youtu.be/EN0mwc6PQFw

Pekny den prajem


03.12.2020 3:24

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

Stowasser
 Turista 

Ikona

Geofrey [dobre]
Skvelé oživenie medzičasom zabudnutej diskusie!

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Stowasser (03.12.2020 3:24)


31.12.2020 9:04

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

Geofrey
 Kávičkár 

Ahojme moji mili,

vsetkym prajem tvorivy novy rok a na zaver toho stareho prispievam k teme:

- uplnym zlozenim motora.

Je to svojske, amaterske a teda trochu nestandardne ako aj neodporucane, aj ked mnoho veci je v norme. Su tam ENG a SK titulky, na zaver sa presuniem k masine, ktora stala cca rok pod plachtou :-)


Video: youtu.be/cd8mbGSeOOg

Pekne zvysne hodiny roka prajem :D


31.12.2020 14:34

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Tie drážky na čelných plochách kľukového priestoru slúžia primárne na mazanie gufier. Medzi valcami však nie je gufero, ale labyrint a preto tam drážky netreba. No ked si ich dorobil, mazaniu stredných ložísk si len pomohol a s flexou Ti to ide. >:-)
Viem, že tieto videá si nedával ako návod na servis, no nech to niekoho daľšieho nezavádza a aj Ty nech nabudúce nespravíš tú istú chybu, tak to tu spomeniem :
Valce s hlavami treba najprv len ĽAHKO RUKOU dotiahnuť trubkovým klúčom. Potom nahodiť a na hotovo pritiahnuť sacie potrubie - ono si zrovná valce tak aby dosadacie plochy boli v rovine a až následne dotiahnúť hlavy. Kedže si to tak nerobil, tak pravdepodobne preto Ti to potrubie nechcelo sadnúť.


31.12.2020 18:37

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

Biri
 Veteránista 

Ikona

Re: tryskac:
Správne.
Ten koment, že to je vďaka tesneniu medzi kartrami, nie je na mieste.
ĎALEJ :
To gumené hrdlo môžeš zahodiť.
Nesprávny typ. Nepasuje na 638/9
Na airboxe vidno starý. Má byť "rúrka", nie s tým tvarovaným koncom. A vobec nie ohnutá.
Aj celý karb budeš ešte povolovať po namontovaní motora aby si napojil plynové lanko.
Plastový kryt reťaze, aspoň vonkajšia časť spolu s poloautomatom pôjdu dole, aby si navliekol reťaz.
Inak celkom v poho.
Ale tá karboška....????
Toto som ešte nevidel!!!


31.12.2020 21:24

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Pekna robota.
Ale v dnesnej dobe, cokolvek jazdene novsie, trebars nejaka stara, skareda a nevzhladna BMW CS 650, bude spolahlivo hltat kilometre, tisice a desattisice km za cenu GO jawy motora a nebude to navrat do minulosti, ani living in the past, ani z toho nebude hnily stacionarny exponat, pod bublinkovou foliou na dvore.
Alebo bude a zhnije rovnako spolahlivo ale lacnejsie ako ta jawa. :-)))
..............................
Dost srandy.
Na miesto odlahcovania kluky, kedysi zvysenie vykonu, ale aj spotreby, stacilo zohnat vatsi karburator, vyrobit prirubu, co bolo teda peklo, ja som sam z hlinika vypilovaval raz z kocky, celu tu hovadinu. Trvalo mi to tyzden a ostal mi sacok plny pilin.
Idelane a cisto druzstevnicke zvysenie vykonu, spocivalo v tzv. odblokovani motora.
V HU piestov, sa oznacilo na spodku piestu, miesto, ktore zakryvalo saci kanal, od karburatoru. To sa vyrezalo na oboch piestoch. Pripadne sa saci kanal vypiloval este o 1 mm vyssie.
Vybrus, alebo smirgel, napasovat pisty, idealne bolo pre sportovejsie mazanie vynechat stredny kruzok.
Karburator sa daval z elektrocentraly, bolo nutne ho pracne natryskovat.
Na miesto 26mm karburatora, sa daval karbec, 32mm, alebo 35mm, to si nepamatam, mavali ho vojenske 2 valcove elektrocentraly a boli to kopie karburatorov BING.

Motor po uprave, tocil bez zataze, az do hranice, ked urvalo ojnice.
Starsie dynama, nestihali uniest odstredivu silu, pri 12.000 ot/min obvykle sa posunuli plechy a prestrihli na rotore vinutie.
Takto upravena a odblokovana jawa 350, lietala dobre, ale mala velku spotrebu. Teda ak sa nahanala. Inak to bola klasika.
Na upravu boli lepsie maotory z liatinovymi valcami, na rozdiel od tych, co mali liatinove vlozky a hlinikove chladiace rebra, ktore sa pridierali ovela skor.
Niekto este vylestil kanaly, sem tam sa objavovalo bezkontaktne zapalovanie, alebo kontaktne z tyristormi a bolo to zarucene dobove.



01.01.2021 1:17

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

Geofrey
 Kávičkár 

No pani vdaka za komentare, to som ani necakal :-) Prave tieto stare mudrosti ocenujem. Jasne, ta guma do airboxu nepasovala, aj som to tam pisal, no ale ked uz dosla tak aspon si zahrala vo videu. Na masine je urezany kus manzety z vidlice a je to v pohode. Jo navrat do minulosti to sakra je, mi to nedalo, 12 rokov dozadu som to chcel spravit, potom to neslo, medzi tym bol aj Bandit, suchoty a kadeco a teraz konecne aleluja :-) No s karbecom nebola vobec sranda, ihlovy ventil strajkoval aj strajkuje, neviem ci to je od prisad v benzine, to iste robil aj ten stary... ale tento je x krat lepsi v prechodoch, to je fakt. Jo, s tym dotahovanim valcov je to dobry tip, vdaka.

Masina mala vela bolesti po spojazdneni a niektore este ma, ale inak musim povedat, ze je to fakt velky rozdiel. Je to vcelku zive konecne :-)

No jo a k porovnaniu s BMW alebo hocicim, tie stroje mi pridu komplikovane a cokolvek na to stoji kopu penazi. sice ani vacsinou nic netreba, ale aj take membrany do karbecov, no ostal mi uz len taky husty pocit ked mi pred 10 rokmi v Suzuki povedali cenu, uz neviem kolko to bolo :-)

Vdaka este raz za komenty, uplne ma to potesilo, vazne.

Tak stastnejsi, zdravy a vesely prajem :-))) [shake]


01.01.2021 3:06

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

A co by si chcel na F650 CS opravovat?
Ked zvladas GO motora a upravy 2t, tak z prstom v nose si urobis na jednobuchu vsetko.
Mimo ine, ceny dielov su daleko ludovejsie ako na jawu.
Pravda je, ze konkretne F650CS ma neviem preco napadla, je to strasne az odpudivo vyzerajuca moto. Ale urcite nieje horsia a ani drahsia, ako jawa.
V zasade nic proti jawe, najtvrdsi motorkari zacinali na tychto strojoch, ale len skutocne zatvrdeny, dokazu na tom jazdit aj dnes.


31.01.2021 6:52

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

Geofrey
 Kávičkár 

Zdravim milovnikov motoriek,

prikladam video ohladne pripravy pred startom + start.
Co tu najdeme:

- kontrola vzduchoveho filtra
- vymena VN kablov,
- riesenie ked sa objedna zla guma medzi airboxom a karburatorom,
- nove nohavice sek. retaze,
- montaz alternatora,
- cistenie ventilu nadrze,
- tipy od sledovatela ohladne odhrdzenia nadrze a vylepsenia ventilu nadrze,
- vymena brzd. kvapaliny,
- olej do prevodovky,
- start + zvuk motora.

Su tam citatelnejsie titulky:


Video: youtu.be/hsPSgqwjlmk

Krasny den prajem


19.03.2021 8:51

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

250cross
 Bahniak 

Ikona

Ja ssa tiez s jednou 638/460 momentalne bavim. Vlastne uz len kluka a dat to do kopy. Take zhrnutie: 2x34 mm karb, 2x Vforce 4, 2x ojky KTM, 2x piesty ktm, motor na drag racing. Okolo 80 koni by to malo mat. www.facebook.com/photo.php?fbid=3844375912262455... Nebol som tu veru dlho a ani si uz nepamatam ako sa tu vkladaju linky a obrazky, snad toto zobrazi dobre, ak nie, v blizkej dobe hodim na youtube nejake videjko zo skladania, ked bude kluka.


23.07.2021 23:50

Re: Kam za odlahcenim kluky + vyplnami klukovej skrine J350

Geofrey
 Kávičkár 

Re: 250cross: Odkial mas tych 80 koni? Mas uz nieco hotove?



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

[] Živé sledovanie Dakar 2022::

» Dakar 2022 - 12. etapa

18:40 - Doplnený VIDEO sumár druhej polovice Dakaru 2022.

15:10 - Smutná správa z Dakaru dnes 11:30 došlo k nehode asistenčného nákladiaku s lokálnym autom na trase presunu. Žiaľ 20 ročný vodič patriaci do tímu PH Sport prišiel pri tejto nehode o život. Jeho spolujazdca transportovali do nemocne v Džide.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2022 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 119770 | Včera: 213572