Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Nazdar majstri športu! Slúchajte ma sem. JaZDENíM som si VIACKRáT ohol spätný doraz zadnej brzdovej páčky alebo ako to po správnosti nazvať. Bol to taký železný trojuholníček na ktorom bolo to okrúhle s nerovnomerným polomerom čím sa doraz nastavuje. Ide o to, že opatovným vyrovnávaním sa to jasné oslabilo na toľko že ďalšie ohnutie znamená zlomenie. Moja otázka je možem na moto pri zváraní použiť potup vyberiem baterku a zváram? DIKI |
ja si myslim ze hej.............len si davaj pozor aby sa benzin pri zvarani nezapalil |
pozor este jedna vec.. aj ja som si to myslel ked som zvaroval na zetore a odpalilo mi alternator... treba odpojit aj ten... regleru sa nic nestane |
KED SOM ZVARAL,TAK SOM ODPOJIL AJ CDI. ALE ZVARAL MI JEDEN AUTOMECHANIK NA MOTO VYFUK A NEODPAJAL NIC,VSETKO BOLO OK,NIC NEODPALIL. |
prud je svina niekedy nespravi nic a niekedy dojebe setko aj ziarovky a raz dal jeden manik kostru na raf a zvarilo mu lozisko tak opatrne |
vecsina oblukovych zvaraciek (transformatorove) maju pri chode na prazdno napatie na kostre cca 60 V a pri zatazeni, cize ked sa zvara tak uz len cca 15 Volt a aj to vie narobit kadeco. Ja by som ti odporucal aby si hlavne vybral baterku a odpojil dynamo. Zas na druhej strane ked sa to zvara odporovou zvarackou alebo v ochrannej atmosfere CO2 tak by ti to nemalo nic spravit. Ja ked zvaram hoc co na traktoroch tak tiez poodpajam co sa len da lebo uz jeden alternator isiel do neba... |
a netreba demontovat nadrz?alebo ju aspon vypstit?jeden mechanik mi raz hovoril ze ked sa zvara trafakom tak treba vyplachnut nadrz .ze uz vydel jedno auto v lufte |
ja som zvaral elektrickym oblukom klasika, nic som neodpajal a nic sa nestalo |
baterku tuším netreba, ale alternátor v každom prípade. Pozor na nádrž a výpary. |
odpoj baterku aj kostru a vytiahni kable z alternatora a fačuj kolko je potrebne |
poweredby: iba ked sa zvara nadrz ako taka, sa preplachne vodou. Uz som videl srapnely z 20l kanistra. |
no nieviem ci by si sa mal bat o alternator(nestraste ho, ved v tych alternatoroch co ma zetor a ine stroje vam zhoreli polovodice, a nie vinutie), lebo tipujem ze nemas usmernovaci mostik priamo v nom! radsej odpoj regulator, alternator su len cievky, a nieje tam ziadny polovodic, tak tam nema napatova spicka co spalit.este odpoj aj zapalko(neuskodi), a baterku(staci kostra). mne ked doma zaserie sviecku(uz treba novu, ale asi to bude denso iridium) tak odpojim fajku od sviecky, regulator, a zapalovanie(TCI). vezmem rozptylovy transformator z olejoveho kotla(20KV), a pripojim na sviecku.zapnem, a svieka sa za zvukoveho doprovodu(niekedy pocut ze pootocilo klukou, zalezi ci su zatvorene ventili) znovu spojazdni.tak sa neboj zvarania na moto, len kostru treba dat co najblizsie k miestu zvarania, lebo inak zvaraci prud moze zvarat na viacerych miestach sucastne. |
Akože ja to chápem takto: keď mám uzemňovaciu svorku čo najbližšie pri bode zvaru cca do 50 cm,miesto uzemnenia je kvalitné čiže napr. bez hrdze,nie je použitý autotransformátor čo znamená že uzemnenie nie je spojené s vodičom PEN elektrickej sústavy,tak nevidím dôvod prečo by som mal zničiť diody alebo regulátor v alternátore. |
žádnej stres, kostru co nejblíž sváru a nemusíš odpojovat nic. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 157687 | Včera: 198692