Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
zdravim chcem sa opytat aky je rozdiel medzi standardnymi svieckami a svieckami urcenymi na zavody napr. v zivotnosti spalovani alebo v starostlivosti?? diky |
no tak to by som aj ja rád vedel,počul som aj o nejakých denso iridium sviečkach vraj sa zmes lepšie spáli či čo? pomôže to aj dvojtaktom? |
hej ja mam ngk iridiove potom su este aj platinove oni maju ovela mensi ten knot zapalovaci a hadzu vacsie iskri ako obycajne sviecky tym padom sa zmes lepsie zapali a mal by byt tym padom vacsi vykon motora...dufam ze som teras netrepol blbost ale take volaco som cital o tom |
mam Bosh SUPER4 teda 4 iridovu a mozno ide o daco lepsie do otacok ziadny vykon som nepocitil sviecka vysla ma okolo 350sk.. jedina vyhoda je ze mi nezahadze ju.. |
hej ale je rozdiel iridiove platinove a urcene pre zavodne ucely |
samozrejme ze sa to da da sa to objednat na uplne kazdy jeden typ motorky alebo auta to na strankach ngk si vyhaldas tabulku a tam zadas presny typ motorky a podla toho ti vypise ci nato vyrabaju iridiove platinove alebo obycajne ak vyrabaju tak aj presne cislo podla ktoreho si ju mozes objednat u kazdeho predajcu na Sk ktory to predava a ja mam v Korade iridiovu a stala 650sk rozdiel citi vo vykone ale spojka zase sa moc prehrieva takze je top citi len ked je studena spojka mozno u manual prevodoviek by to bolo ine |
tak napr. do starych motocyklov je urcite zbytocne davat zavodne alebo nejake drahe sviecky lebo to vykon alebo lepsi chod urcite nespravi ale do novsich masin uz to je o inom tie motorky su uz na to stavane takze ide o dlhsiu zivotnost lepsie spalovanie a vsetko s tym spojene |
ducklin kedy dame jazdu kukam ze si z kk. ja v tych svieckach velki rozdiel nevidim |
platina a iridium su hlavne vzacne kovy v com? |
rixo |
cim kvalitnejsia sviecka,tym vyssia odolnost voci teplotam,tlakom,oxidom a pod. |
eeeeej ha konecne niaka pekna diskusia plna mudrosti taaaaaaakze mam jeden dotaz chlapci poradte naku fajnovučku sviecku do mojej masinky HONDA XL 600 R |
Cau MZriderZA, |
oplatí sa experimentovať so sviečkami? však typ je jasne predpísaný výrobcom... |
lubooos:tak ked ti vsetko slape a nemas potrebu ist vykonovo dalej tak nie.a pri tvojej moto je to na bezne pouzitie hranica.mozes to vylepsit ale to uz chce pri takom dobrom zaklade straaasne vela bubakov.samotne sviecky ti moc vela usmevu nevicaria.na moto z malym litrovym vykonom je to ine.ty by si potreboval vela veci pomenit a naladit aby si mal nejaky uzitok. |
neveeite mi poradit nejake dobre sviecky an cagivu elefant 350 1991 ak sa mi to opati kupovat?? |
cero podla stavu a ceny... |
felesiga:to je jasne,preto si treba priplatit za oktany,aby sa tomu predislo.a vies kedy sa piesty najviac prepaluju?pri zlom spalovani chudobnej zmesi |
no stav momentalne enni bohvieco su nahovno gufera na vetiloch udajne a dos aplovania sa dostava vela oelja takez to vsetko zanasa ale chcem to vymenit v najblizsom case a aj sviecky nove kupit asi |
cero:nedokazem rozlustit to za vetiloch...zopakujes?prosim |
no to neveim 25000 na tachmetri je anpisane ale dufam ze vymenit tei gufera bude stacit |
ale ved tie gufera musia vydrzat podstatne viac!zalezi akym stylom bola jazdena,ale aj tak je to skoro.to je aso vadou materialu.a je to na vsetkych ventiloch? |
no to aj neviem ja sa v tom velmi nevyznam ael zda sa mi ze jeden valec dymi viac bo je to dvojvalec a vymenil by som to uz davno ale nexcem rozoberat rozvod sam a nemam cas teraz a tamu tachomeru enverim to sa da lahko osrat tie kilometre |
oktanove cislo oznacuje odolnost voci detonacnemu spalovaniu pri vyssich kompresnych pomeroch. |
gufera na ventily su otazkou cca 100SK/kus a je to spotrebny material. Menia sa vzdy vsetky naraz, nezistis ktore tecie a ktore nie. Vada materialu? O tom sa da velmi velmi dlho polemizovat |
moze to byt aj to ze je to dost otackovy motor an enduro?? |
miso:a vies ze detonacie vznikaju:1. vysokou kompresi 2. malymi otackami 3.velkym vrtanim 4.nedokonalym chladenim 5.necentricky ulozenou svieckou 6. clenitym spal. priestorom 7. zanesenym spal. priestorom 8. dobre tesniace kruzky 7.zaneseny vzduch. filter(prilis bohata zmes) 8.suchy nasavany vzduch |
motor najviac ohrozuju otacky a nie kilometre.(je zrejme ze za viac km motor toho natoci vela).pri vysokych otackach su diely v motore viac zatazene ako inokedy. a motor odpise vacsinou aj nedostatocne mazanie,to su aj vysoke otacky.alebo olej zo zlou viskozitou |
otacok?na moto nie.ale gufera su,ako napisal miso,spotrebny material.ked strati svoje vlastnosti je koniec.a to sa neda stanovit.ved mas r.v. 91?ja mam simsona r.v.87 a ma najazdene 9700km a z toho 8500 bol jazdeny nejakou slecnou a odisly mi gufera naradicke a kluke.je to guma a ta casom tvrdne a teda netesni.pochybujem ze ti to uz niekto menil |
aha no dufam ze to bude len tym bo ta motorka aj dlho stala pokazena |
borto pocuj to si nejak lacno kupil tie sviecky tu co mam ja v motorke som sa bol pytat tak 330 stoji a to je skoro obycajna sviecka iridiove bodu nejako lacno potom nie?? mas s tym nejake skusenosti?? neze sviecka bude sta 300sk a postovne a somariny ked je to z USA dalsich 300sk |
poweredby : ide o to ako sa motorku zabehuje aj o to jak sa ta motorka pouziva na kamaratova moto jazdial 25 rokov bez toho aby menil gufera a aby sa rozoberal motor a mal na nom nejaky ten vybrus a upravovany vyfuk a tovila mu o 1000 otacok viac ako seriovka ale bola zabehnuta po pici taze 25 rokov a semering neodisiel a tesnil tak ako mal |
ved som napisal ze sa to neda stanovit.niekomu vydrzia 1000km,niekom 250000km inemu 5rokov dalsiemu 20 rokov.neda sa povedat presne aku maju zivotnost.tu sa neda diskutovat.kamarad mal moto a po 10-tich rokoch mu odisli semeringy.vymenil ich za nove,vydrzali asi pol roka potom dal zase nove a uz vyse roka pohoda... |
ja na margo toho, ze piesty sa neprepaluju koli malemu oktanovemu cislu. Neber to hned ako utok na teba. |
chlapi hadate sa tu o somarinach sak piesty sa prepaluju ked je chudobna zmes a k tomu vysoky kompresny pomer cize vysoke vytazenie motora popripade slabe chladenie motora alebo vysoky predzapal detonacie vdaka nedokonalemu spalovaniu a skoro zapalenej zmesi zvysuju teplotu na prepalenie piesta pretoze musi piest prekonavat dvojaku pracu a to horny zdih a k tomu este aj skoro zapalenu zmes ktora tlaci piest nadol a ma slaby vplyv sviecka ja som sa este nestretol s prepalenym pistom je to malokedy vidiet ale hlavne u vodnikov kde je dobre chladeny valec u vzduchaca som este ani nepocul |
no vacsina co si napisal blizko suvisi s tym mojim.sdim pri pocitaci a mam otvorene 4 knihy typu sportove upravy spal. motora,vstrekovanie a karburatory-spalovacie motory,elektronika v spal.motore,a nejaky autotuning s clankom subaru impreza 2.5 turbo.chlapec mal take problemy zo zmesou ze odpalil 2 sady piestov atd..a este mam jeden clanok kde jeden pan na sprinterskej lade vystriedal 6 sad piestov a vsetky odisli vlivom benzinu s niskym OC,kompresnym pomerom a bohatostou zmesi. |
a este som zabudol na predstih.vlastne sa ku vzniku detonacie da vytvorit trojuholnik zakladnych faktorov ku vzniku detonacii:kompresny pomer-predstih-palivo vsetky tieto tri veci sa na seba viazu a musia sa ladit sucasne(pri dosiahnuti maxima) |
joooj prepalovanie pri striekackach ze zas o niecom inom... Krasny tuning v podobe dlhsie otvorenej vstrekovacej trysky pri pouziti urciteho druhu preplnovania, benzinu je tolko, ze sa nestihne vplyvom kompresneho tepla odparit, pekne dopada na dno piestu, kde ho nezelane ochadzuje, piest dostava pekne zabrat a nastava defekt na zaklade opakovaneho tepelneho soku. |
poweredby : kus ta opravim velke teplo vzniky vplyvom chudobnej a nie bohatej zmesi bohatsia zmes ochladzuje motor |
automobilove motory triedy WRC. Ale je dost podstatne, kde sa ta voda vstrekuje. |
ale dava sa to iba do preplnovanych motorov?? a kde to vstrekuje?? |
teorii je viac a voda sa vstrekuje z roznych pricin na roznych miestach. Cez druhu svetovu vojnu sa pouzival pristrek vody v leteckych piestovych motoroch. |
ducklin: ano su take lacne. A je to aj s postovnym. Ja som si vsetky suciastky na motot kupoval z USA. |
tak ale napr ked mas vodu v karbeci tak moto nejde aky je pomer medzi normalnou zmesou a tou vodou do zmesi? |
ta voda nesmie byt v kvapalnom skupenstve ale v plynnom.a dava sa len pre zvlhcenie vzduchu pri vykonovych spickach.intercooler chladeny vodou,tych je viac druhov,byvaju take ktore pracuju z vodnym okruhom motora,potom take v ktorych sa voda zamrazi,a ostrekovane vodou pomocou trisiek.vstrekuje sa cez trisky aj nitro.ale aqvamist z chladenim IC-cka nema nic spolocne.ved v zime motor produkuje vyssi vykon ako v lete a to je cielom aquamist a aj zvlhcenie kedze v lete je vlhkost vzduchu nizka.a pisal som ze chladi turbo,nie v duchadlovej casti ale turbinovej,kedze teplota vyf. spalin sa znizi.a tepl. vyf. spalin dost ohrozuje turbo.a turbo samotne sa chladi vodnym okruhom motora kedze je v jeho okruhu zaradene. |
Tak tomuto hovorím vysoko odborne-profesiálna diskusia v amatérskej rovine! |
Nemyslím nič v zlom. |
aha,jasne.ale je dobre nieco vediet,aj ked len okrajovo mozno raz aj my... |
ked vy ste amateri, tak co som ja? ja nerozumiem ani polovici veci, co ste tu popisali, ale musim menit na masine sviecka aj ja, takze otazka: |
na tom vedecko/technickom inzinerovy pracujem uz tretim rokom. Teraz zatial na bakalara. |
narast vykonu nie, ale este sa ti zvysi bezudrzbovost CBcka. Iridiove sviecky sa davaju hlavne do aut ako je Porsche, kde je tak mizerny pristup, ze radsej zaplatis sadu sviecok, ktora vydrzi 150 tis, koli katalyckym procesom na povrchu elektrod, ako by si ich mal menit kazdy druhy rok a rozobrat pol motora. |
clean0750: mal som aj ja cb750 a viem na 100% že u Louisa predávajú akesi sady ,trysky a?... namontuješ a fičíš,ale osobne si myslím že tá moto je všetko iné/je super a krásna/, ale nie závodná ,mal si kupiť VFR |
2 miso: nie, zatial nie.vlastne hej: menil olej a teraz tie sviecky. |
cazzo: VFR je sice pekna, ale malinka. sedelo sa mi nej dost nepohodlne. druha vec je, ze nie je to ten typ moto aky by som chcel. |
tak ten motor prežije aj tvoje deti! je to naj motor od hondy!!!už ho robia skoro 40 rokov ,síce už ho myslím nerobia,je poddimenzovaný a nezničitelný |
cazzo: takze je zbytocne davat tam nejake zazracne sviecky za 10eur/1ks, ked tam idu od vyroby 3Eur/1ks, pochopil som spravne? |
a načo by ti bola ešte jedna? ved je to classic ten image sa nemení roky a na sviečky sa vyser ,raz za život vymeň rozvodovu reťaz /bavíme sa o motori/ a to je všetko + nast.podtlakov ,mam na to super mechanika ,ked chceš číslo pošli ss, |
clean:ako sofer narast vykonu nepocitis ale moto bude lepsie spalovat,bude sa mu lahsie startovat a nebudes musiat casto menit sviecky(ak zvolis spravne).je to vec penazi.ked ich mas tak si mozes urobit dobre na srdci ze si motoru doprial lepsie spalovanie.ale ked kupis seriove nic nepokazis.keby si z toho chcel zmykat max. vykon bez nich by si asi len tazko zil.tusim brisk sa pri vysokych tlakoch a teplotach nacisto roztrusy a ulomky ti mozu poskodit cast motora ale pri serii a miernom tuningu sa nemoze nic stat |
normalne ste ma donutili rozmyslat o tej vode do motorky :D a co by sa stalo keby sme pred jazdou vzdy navlhcili filter?? |
ducklin:je to docasne kym tu vsetku vodu motor nevitiahne a bolo by jej tolko na kopu ze by nesla a ak by sla tak zle.treba tlak vody(nejake cerpadielko) a malu trisku a nejaku regulaciu zo solenoidom |
je to niekco ako rele ktore funguje ako uzaver.elektrickym impulsom ho zopne a zastavi prietok alebo naopak |
klasika za fiter vzduchovy cez nejaku 20ku trysku pustit vodu nic viac netreba |
ta sviecka DPR8EIX-9 na hondu xl 600 pasuje aj na yamahu xt 600 alebo aka tam ide?? ta iridiova |
Som kupil sviecku original co pasuje do mojej moto predpisana vyrobcom cena tam bola 150sk jazdil som snu 2 dni a odisla som kupil brisk n17c jazdim snou uz 1 mesiac skoro kazdy den a furt ide ako ma |
vsetci ste tu frajeri co viete...ale keby ste to necitali ale mali z hlavy tak klobuk dole |
felesiga:ale ved nikde nieje napisane ze sa to nesmie citat ale vsetko pisat z hlavy.ved je jasne ze nie vsetko sa da drzat v hlave. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 193396 | Včera: 246653