Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Kto z vas jazdi na Varadere? kamarat si ho chce kupit a potreboval by nejake prakticke postrehy. Spotreba, spolahlivost....,rozdiel medzi starsim a novsim modelom..... |
napiš ss členovi ITCHY,Predáva varadero skoro nove 07 ročník |
stare varadero bola hupacka, az do roku 2001 kedy sa okrem strun a par dalsich drobnosti pridalo aj HISS... samozrejme stare varadero je smadne, nove vraj podla chalanov s ktorymi som sa rozpraval pri normalnej jazde ma uz aj normalnu a prijatelnu spotrebu |
Stránka nás Varadero positive ... Upravené 2 krát. Naposledy upravil vmax (30.01.2008 21:00) |
Takto: Striekackove varadero nie je smadne. Aspon mne tak nepripada. Urcite ma mensiu spotrebu nez karburatorove. To ze je nakazlive nemusim ani hovorit. A na Leo Vince bacha. Clovek sa s nimi musi kontrolovat, aby pri predbiehani nezabil nejakeho plechovkara so slabsim srdcom |
nie ze by ta motorka bola uplne bezchybna, ale ked ju milujes, nie je co riesit |
Asi sme tu o ňom písali málo: |
Sorentto : normálne ma po tvojom príspevku oblial studený pot .Asi ten senzor odpojím. Inak po namontovaní Leo Vince už pôvodné vyfuky pôjdu len do zberu . |
hehe... s tými výfukami Leo Vince to je pravda. Naštartujem mašinu a pol dediny už vie, že niekam idem. |
Mam rv.99 cize jedno z prvych. Upravené 1 krát. Naposledy upravil frog (02.02.2008 11:09) |
Tým poklesom spotreby po výmene pastorku by som si nebol taký istý, podľa mňa to ukazuje iné nabehané kilometre (senzor tacháča je pri pastorku) a preto vám pri prepočte vychádza nižšia spotreba (nemám osobne vyskúšané). Skreslené kilometre sú aj pri obutí vyšších alebo nižších gúm (napr. štuple Mitas verzus cestné Dunlop), to mám osobne otestované. |
Ano, udaj tachometra je skresleny. Ved som zmenil prevodovy pomer. Tachometer ukazuje ze idem pomalsie ako v skutocnosti. Teda samozrejme ukazuje aj menej najazdenych km. Rozdiel prevodoveho pomeru je ale podla mojho vypoctu 6% co je skreslenie 4 deci benzinu pri 7litrovej spotrebe. Skutocnost sa ale ukazuje pri cestach ktore jazdim pravidelne |
potvrdzujem herghottove slova o spotrebe, dal som dozadu o 5 zubov mensiu rozetu s tym ze spotreba pojde dole... no sla ale len velmi symbolicky zato motorka riadne stratila spodok |
mal by som dotaz trocha z ineho pohladu na tuto diskusiu. Ako sa da znizit vyska sedla na varane a o kolko. Mam 170 cm, dnes som ho skusal a stojim na spickach, co je velmi zle. Je to stroj aj pre takych trpaslikov? Co ine kupit, ked uvazujem nad velkym endurom. |
je možné znížiť výšku sedla ... to nie je žiaden problém ... o koľko, to neviem ... niečo je napr, od turatechu...tuším kahedo ... skús sa tam odpichnúť ... |
Baskam, dá sa kúpiť znižovacia sada a prípadne upraviť sedlo, ale neviem či to bude stačiť na 170 cm. |
baskam : skús new rocky majú asi 5 cm podrážku zníženie Varadera o 2 cm ťa vyjde 5 krát toľko .. Upravené 1 krát. Naposledy upravil vmax (14.02.2008 22:54) |
Pocuvajte ma, neotestujeme tu sorenttovu info o senzore naklonu? Dam varana na testy, len mi ho musite pomoct drzat. Budeme ho naklanat na jednu aj druhu stranu a otestujeme, kedy senzor vypne motor. Co vy na to? Ale beriem iba silnych chlapov, aby ste mi ho nedrbli o zem. Alebo ho mozme zavesit na kladku. |
Senzor zapína tuším pri 60 stupňoch. Dali, daj vedieť kedy a kde a pridám sa. |
Heeeej, ved ja som napisal, ze dam varana a nie ze to budem organizovat. |
takže aj dali sa pýta "kedy a kde??" ... djate mi potom vedieť, prídem sa kukuč ... |
no, ako? ten test prebehol, alebo nie? |
Urcite aj bezo mna Som totiz toho nazoru, ze testy by mala organizovat redakcia. Bohuzial vsak redakcia nezareagovala na moju ponuku ohladne poskytnutia varana. |
citam o spotrebe a ja mam asi neuveritelnu spotrebu neviem cim to asi je,ja to moja prva motorka ak nepocitam v puberte pincla,mne zerie ak jazdim do 120km/hod do 5 litrov,pri 140.6 l,ak som sa nahanal po dialnici 160-200km/h tak to bolo uz 8l,ze by som jazdil na vzduch pani????hmmm,myslim ze za vsetkym je jazdecke umenie,ja osobne som uz 18 rokov vodic z povolania busy obcas aj kamion,tak viem ekonomicky jazdit skuste tocit len do 4 tis. a uvidite ze sa da jazdit aj na 5 litrov a dodrzujete aj prepisy,kazdy velky motor si vypyta vo vyssych otackach,ale na nizkych vas prekvapi. |
anoro ty mas podla mna pridvihnute ihly v karburatoroch alebo čarostroj namiesto varadera |
raptor ja mam v papieroch pisane ze ma pgmfi,takze striekacka,ale ma zas sytic rucny,ma hiiss,ale aj 5 stup.prevodovku,jeden znamy mi zas povedal ze to nemoze byt striekacka ked ma sytic tak to ja neviem este som sa pod nadrz nepozeral ale uistujem ta ze som spravil 400km a potom mi zacala svietit kontrolka paliva,a jazdil som max. do 120km/hod,a dost aj v meste nebudem si vymyslat ved by som klamal sam seba ,len sam som z toho prekvapeny ze sa da jazdit aj na 5 litrov,ked mas zohriaty motor a tocis na 4 tis.kvalty takto mi to vychadza ale ked tocim do vyssich tak to stupa po litry ale max. to bolo asi 8litrov ale to bola ina rychlost ,motor ma oznacenie V2,nikde som nenasiel ake konkretne zmeni su medzi V1a V2,az V3 ze ma 6stupnov a vstrekovanie,,MOZE BYT VSTREKOVANIE AJ SYTIC???diki za odpoved |
ak jazdíš pod 5 litrov skontroluj či idú oba valce ... |
HISS nema nic spolocne s tym ci je to injektor alebo karbes.. H.I.S.S je skratka pre honda ignition security system (imobilizer) |
Podla obrazku mas starsiu verziu s karburatormi, urcite nie 2004, co pises. |
Tá spotreba sa mi tiež zdá byť nejaká uletená. 5L? |
agresor posledna afrika urcite nebola striekacka priatelu |
tak ja mam v papieroch prve prihlasenie do evidencie 6.2 2004,ale tu je zvykom ze kupite v obchode aj 2 roky stary model za zlacnenu cenu, k tym modelom V1,V2,V3,V4,V5, ked si chces kupit nahradne diely tak to tam mas uvedene takze ziaden programator,niekde som cital ze zo striekackou sa uz da jazdit od 2500ot/min a mne to tak uz taha,vpohode ,karburator o 1000ot viac,mam pisane v papieroch ze je striekacka a ta spotreba tiez tomu asi hovori,len ten rucny sytic ma mylil ako mi znami povedal.takze to moze byt asi taky model ako ta posledna afrika.vsetko sa dozviem ak na jar budem menit filtre kuknem co tam vlastne kuvnik je,a ta spotreba je hlavne jazdeckym umenim,viem ze mam malo na motorke najazdene ale ja jazdim tak ako na aute,techniku mam tu istu,tak sa tu nemusime dohadovat o spotrbe kazdy vodic aj na aute spravy inu spotrebu tak to bude aj na moto. |
POSLEDNA AFRIKA NEBOLA STIEKACKA, ziadna afrika nebola nikdy striekacka !! jazdecku techniku mozes mat aku len chces... za 5 litrov chodi iba jedno varadero o ktorom viem a to ma pridvihnute ihly v karburatoroch mal som stare varadero a to ze karburator taha az od 3500 otaciek je blbost... dokonca ortodoxni varaderisti hovoria ze karburator taha daleko lepsie ako strikacka ked mu zaknedlis ak ti to neni proti voli skus napisat cislo ramu a podla toho sa to da krasne zistit |
raptor zisti mi to prosim ta,/VTMSD02A02E100143, ENGIN NUMER SD01E2300955 dik nech viem co to mam |
Chlapci pozrite sa na tento inzerát a bude vám jasné, čo to je za ročník. Sám majiteľ anoro to tam píše. |
anoro Vyrobena v spanielsku v Montese, v roku 2002, Upravené 1 krát. Naposledy upravil bacaono (05.02.2009 23:45) |
diki BACAONO ak si to zistil podla cisla ,tak nechapem co tam v knizke pisu blbiny aspon viem co to vlastne mam,a k tej spotrebe ,asi mam carostroj |
motorka ktorá je striekačka a má ručný sytič (nepoužívam) je aj VARADERO 06, môj kus. |
čo sa týka striekačkového Varadera a páčky sýtiča, tak v skutočnosti to nie je sýtič v takom zmysle ako na karburátorových motoroch, kde sa páčkou sýtiča zvyčajne otvára samostatný sytičový okruh, ktorý obohacuje zmes pri behu studeného motora. Na striekačkovom Varadere sa tou páčkou ovládajú ventily premosťujúce škrtiace klapky, sú to tzv. bypass ventily. Tieto ventily samotné nedokážu zmes obohatiť, ich otvorením sa len zvýši množstvo nasávaného vzduchu pri voľnobehu, podobne ako keby niekto pridal plyn, ale v tomto prípade ostávajú škrtiace klapky zatvorené. Riadiaca jednotka otvorenie týchto ventilov zistí zmenou signálu z MAP senzora a následne podľa teploty motora obohatí zmes predĺžením doby otvorenia vstrekovačov. Na nových Varaderách tá páčka už nie je, pretože bypass ventily sú riadené krokovým motorom a riadiaca jednotka má takto možnosť riadiť množstvo nasávaného vzduchu automaticky podľa zadaných máp, bez vplyvu jazdca. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Zephyr (06.02.2009 23:29) |
zephyr mohol by si mi to podla toho cisla zistit ci mam striekacku,lebo ja mam aj kontrolku musi zhasnut aby som zacal startovat a pridat ten sytic,tvoj prispevok ma tu velmi prekvapil urcite aj raptora. Mozno to predsa mam striekacku s 5 stup.prevodovkou |
anoro a neni to kontrolka HISS? |
uz to mam !! |
a možno má aj šesťku len treba páčkou radenia cuknúť smerom nahor ešte raz. |
dik raptor asi mas pravdu,ale mam dve kontrolky 1 HISS,2 PPGFI,asi mam fakt disel |
anoro pevne verim ze si chcel napisat PGM-FI co je skutocne skratka pre vstrekovanie paliva |
anoro: môj názor je presne taký istý ako už niekoľkokrát napísal Raptor, 5 kvalt s karburátorom pravdepodobne s HISS. Varadero nikdy neexistovalo v nejakom medzimodeli s 5 kvaltom starými kapotážami a vstrekovaním. Ešte je jedna možnosť, že niekto na tvoje Varadero nabastlil komplet vstrekovanie z modelu SD02 2003. Pravdepodobnosť, že to niekto urobil je však vzhľadom na rozsah potrebných úprav a najmä nákladov s tým spojených limitne blízka nule. Ak by si mal vstrekovanie, tak po zapnutí kľúča musí byť na krátky moment počuť palivové čerpadlo. Je to taká čierna "bambula" pod ľavým chladičom, vpredu pred motorom. Tak isto po odmontovaní ľavého horného vnútorého krytu kapotáže by si musel vidieť riadiacu jednotku motora (ECM). A čo sa spotreby týka, nemáš náhodou zmenený sekundárny prevod ? Tak či onak spotreba do 5l ako píšeš vyššie je podľa skúseností mnohých ľudí pri normálnom jazdení na karburátorovej SD01 asi ťažko dosiahnuteľná. Na striekačkovom motore, to za určitých okolností možné je, aj keď veľmi hlboko sa pod tých 5l nedá dostať ani pri extrémne šetrnej jazde. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Zephyr (08.02.2009 21:25) |
zephyr dik za tvoj nazor ,neviem ci mam zmeneny ten prevod lebo sa tomu nerozumiem,ale na jar ako sa oteply budem menit olej aj filtre tak uvidim co tam je skryte,mne osobne to nevadi lebo som s tym velmi spokojny,len som si myslel ze kupujem novsi typ,urcite to stalo dlho v predajni,a potom to anglan kupil s vyraznou zlavou,prihlasil to v 6.2.2004 do prevadzky,a mohol tam nejaky dobrak dat napis aj knizku vydal predajca,takze odrb na zakaznika. |
Alebo bola tá motka búraná a človiečik, ktorý ju skladal, tak urobil taký mix z dvoch motoriek... a možno aj viacerých.... a možno aj nie som ďaleko od pravdy... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Yetti (09.02.2009 12:25) |
yetti nuz minimalne striekane to bolo, ale mam ja velky strach zeby niekto robil vymenu karburatorov za striekacku... ani sa mi nechce rozmyslat kolko roboty a uprav by to dalo |
Výborná ochrana pred vetrom ( plexi MRA ), dažďom a to dokonca aj nohy.Trochu kmitá riadenie okolo 60-70km/hod ak uvolníš zovretie rúk- toto bolo x krát už riešené medzi Varederistami a nedoriešené-to ma jediné serie.Uvidíme po prezutí na Metzelerky. Pohodlná, rýchla, priemerná sptoreba teraz v zime 5,2-5,8 l podľa štýlu jazdy.To že je ťažká ( a je vôbec ťažká ? ) je poznať len pri manipulácii na mieste,akonáhle sa pohneš je to s ovladateľnosťou veľmi dobré, môžu závidieť aj oveľa menšie motorky. Na cestovanie vo dvoch a dlhé štreky aj po rozbitých cestách asi nič lepšie nie je vymyslené.Treba vyskúšať aj iné motky a potom kamoš uvidí ako sa mu pozdáva Varadero. |
raptor jasné že bolo. Ja som pôvodne napísal že je striekaná, ale potom som to radšej vymazal. Aj keď neviem prečo? |
majanko, pri manipulacii na mieste je podla mojho nazoru na tom horsie novy Transalp ako Varan. Kmitanie som nepocitoval, a to som mal obute Mitasy.. Jedine mi vadila spotreba, na tu tvoju som sa nedostal nikdy ani nahodou.. |
Mne na Varadere nevadí nič. Len ma mrzí, že sa nevie transformovať na iné moto podľa nálady jazdca. V mojom prípade by som uvítal 4 módy: 1. Varadero, 2. VFR, 3. Aprilia RSV4, 4. Suzuki Intruder 1800. |
yetii nuz neviem... ta striekacka je robena na 6 kvatovu prevodovku.. tomu je prisposobena aj riadiaca jednotka, vobec si netrufam povedat ci by sa to dalo dat nejako dokopy |
zdravim pani mal by som na vas prosbu robil som si sam servis vsetko som vymenil filtre aj sviecky ,sviecky som dal tam ake su pisane vyrobcom a zacal malinky problem,obcas mi streli do vyfuku ale na nizkych otackach na 5.asi 2300ot/min,predtym to vobec nerobilo ale neboli tam take sviecky ako je pisane ,ale ine cislo,teraz sa mi zda ze motor nema skoro vobec ziadne vybracie,lepsi tah,ale neviem ci sa mi zvysila spotreba,lebo co som kedysi jazdil na 5 litrov,sice bola rychlost do 120km/h,teraz mavam tak od 6,5-7l,ale to uz jazdim ako dement 140-160km/h,proste som zacal rychle jazdit tak to bude asi v norme,len to strielanie ma obcas 3-4 krat nasere za den,je to normalne,?????netreba nieco s karburatormi nastavit??ked su ine sviecky???myslim teraz originali,dik za odpovede |
Anoro, 2300 otáčok na päťke? To je nejako málo... Asi tam máš iný pastorok alebo rozetu, lebo aj tá spotreba (5 litrov) sa mi zdá nejako podozrivo nízka. |
herghott-ano mam tam meneny celi kit asi je tam iny prevod rozety,mne to uz od 2200ot taha bez problemu,to strielanie iba obcas za den ,na nizkych otackach,neviem ci to sviecky robia ,ked som mal ine aspon si to myslim,ale spotreba 5 litrov ked som chodil max.120,najviac to zozralo 8,2,l ale to sme po francuzsku isli min 160-200km/h .zvody su dobre kukal som to,sak som sa pytal aj druhym to opcas prdi a netrapi ich to |
Koľko máš najazdené, resp. motorka ? Tento jav je rozobraný na Varadero.cz veľa krát, stačí kliknúť.O nič závažné sa nejedná.Bežná vec u Varader čo majú okolo 40-50 tis.km a násobky týchto km, asi to je obdobná záležitosť, spomína Ti to aj Herghott. |
majanko-mam iba 20000km ,urobilo to po vymene sviecok a filtra,takze len sviecky to mohli spravit si myslim |
zdravim pani , zas vas budem prosit o radu,to strielanie som zistil bola odpadnuta svorka pri vyfuku,podfukovalo to.uz je ok vymenena.Po kolkych km treba nastavit ventili v knizke mam pisane po 25tis.a podtlaky ako casto,?mam uz najazdene 25tis.km,a uz sa nemozem dostat na moju 5 l.spotrebu,sice je pravda ze temu nakladam furt mam 6.5l,uz ani neviem jazdit do 100km/h.startuje dobre nic nepocut zeby klepali ventili,tak neviem,niekto mi vravel ze staci ventili po 50tis.???poradte ,dakujem |
Pre anora: choď na naše stránky www.varadero.cz v diskuzii určite nájdeš odpoveď, alebo to tam nahoď do chatu. Varanom zdar ! |
Anoro, ventily a synchornizácia každých 24 000 km. |
hergott-dik nasiel som to na ceskej stranke,vidim ze uz je nacase,ale nasiel som tam zaujimavost co tam pisali ze vymena oleja a filtrov po 12000km,ja som menil olej po 6 000km,a bol este cisty,hm ako je to vlastne??v knizke mam 6000km? |
Ku spotrebe mam 08 dlhe trate 5,3.Na mojej uz nieje packa sytica. |
Áno, olej s filtrom po 12 000, ale to je dosť, ideálne je meniť olej operatívne podľa plánovaných dlhších trás, konca alebo začiatku sezóny a podobne. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 147055 | Včera: 226980