Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Ked tam davas M2T tak ja do mojej 350 tky som daval 1: 40,a syntetiku v pohodicke 1 : 50.Neviem ci pre 250 tky neplati nieco ine |
Záleží aký olej budeš dávať . Ak syntetiku tak ti stačí aj 1:60 a ak M2T tak potom radšej M2T Super a v pohode 1:50 . Dá sa zistiť aj podľa toho že keď zhodíš výfuk a pozreš cez výfukový kanál na piest tak musí byť zaolejovaný , ale aj tým či je vo výfuku nakondenzovaný prebytočný olej . Potom by som skúsil meniť pomer oleja . Ale radšej daj podľa toho ako ti odporúča výrobca , to je odskúšané a overené . Upravené 2 krát. Naposledy upravil mariom (20.08.2006 9:09) |
Tak u týchto starých Jawiek bolo predpisované pri zábehu 1:25, pri bežnej prevádzke 1:33 - to bolo v časoch keď ešte existoval len olej M2T. So syntetikou a polosyntetikou sa vtedy v ČSSR nepočítalo, ale asi bude postačovať menej tejto kvalitnejšej šťavičky. |
Pokiaľ máš piestny čap uložený v puzdre dávaj max. 1:50. Pokiaľ je na ihličkách môžeš u syntetiky ísť až na 1:80. Do Bizona 350 dávam polosyntetiku 1:50 a pohoda /čapy v púzdrach/. |
No ja do mojej 638 davam pomer 1:30 ...pouzivma olej madit M2T....ono postaci aj 1:50 no ked tomu pridusim tak mam istotu ze ho nieje malo....a nech to masti.... Upravené 1 krát. Naposledy upravil DabelLubo (20.08.2006 18:58) |
M2T staci 1:35........ja davam cerveny STIHL olej 1:50 ale M2T by som nedal nad 1:35 |
ja dávam polosyntetiku 1:65 a pohodička už som čítal že borci dávajú plnú syntetiku 1:100 |
ja som tam dal na začiatok 1:25 a dosť to dymí tak dam nabuduce asi menej oleja Upravené 1 krát. Naposledy upravil Jawa250t (20.08.2006 23:35) |
Kua ludia sak jawa 250/353 ma ojnicu na bronzovych futrach ne na na ihlickovych loziskach. Futro treba viac mazat jak 1:50 alebo 1:60 Do kyvacky by som dal max 1:45(a to by musela byt plna syntetika)Do kyvacky lej radsej viac oleja hoc lacnejsieho ale nevybehas tak skoro motor. Taky shell sx 2T ci jak sa to vola v poho staci a zozenies ho 130sk a nekarbonuje tak jak M2T(inac m2t som minule pozeral kostuje silenych 110sk |
1:100 by som nedaval, len ak chces mat Jawu 400 |
Tak ja sa pridám ešte raz do tejto debaty - uvedomte si o akej motorke tu hovoríme, mám taký dojem že všetci Syntetici a polosyntetici netušíte čo za typ je JAWA 250/353. |
ORTUT: mozno niektori fakt nevedia o com rozpravaju, ale mna sa to netyka.... typ 353 mam a mam s tym uz dost skusenosti, takze nielen kubo ale aj ja viem o com rozpravam |
Inac najlacnejsi olej do 2T JE M2t stoji sa mi zda 110sk. Do jawy 250 by najskor lial shell sx ten stoji 130sk(aspon u nas) nakrbonuje tak jak m2t a pod... Inac celkom v dobrej cene su oleje typu Mogul Ts (ten sa odporuca len v letnom obdobi) Mogul Tsf (je o radu vyssi jak mogul Ts ale moze sa pouzivat cely rok a ze vraj menej karbonuje) Potom paramo trysk rapid 2t (je to ceska polosyntetika strasne dymi ale zase ale kupodivu malo karbonuje a este k tomu starsne smrdi) Tieto oleje su vsecky v rozmedzi od 100sk - 150sk. Dalej su tu oleje darhsie ako stihl olej do 2T husqvarna olej do 2T (tieto dva oleje su skor urcene na mazanie 2T kosaciek a pil te vraj v jawe su zle spalitelne neviem co je na tom pravdy lebo ja ho lejem do siamala a v poho jede nekarbonuje |
ja miesam do chrchla 1:33 olej BP super 2 stroke 200 korun liter,nieje dobre liat olej ktory odstranuje karbon,lebo uvolnuje karbon ktory sa dostal pod piestne kruzky a tym ich z drazok povytlacil,a ked sa vsetok karbon osdtrani tak kruzky zapadnu so drazok ale uz tu "vytahane"na inu velkost a tim moze dojst k pridretiu motora,aspon tolko som pochopil ked mi jeden clovek ktory sa do toho rozumie rozpraval |
Ma353: sorry prehliadol som tvoju moto. Ak máš skúsenosti aj na svojej moto so syntetikou tak o to lepšie. |
Antracid:Inac daco s tym karbonom pravdy je. Ale to pridretie sa kona malokedy to uz musis mat v hlave a na pietsnych kruzkoch silene vela karbonu. Ale ked sa chces tomu vyhnut Zhod hlavu a velc a poriadne to vycisti. Inac teraz maju pomaly vsecky oleje prisady na to aby sa uvolnil stary karbon(samozrejme okrem prepotopnych olejov typu M2t M6A ....) |
Kubo: ricinovy olej som zamerne nespomenul, lebo ten sa bežne používal aj v motokárach a pretekárskych motorkách. Ale mal som asi pred 25 rokmi debatu v krčme a bolo to o olivovom oleji. Ja by som to teda do motorky nenalial. Vtedajšia jednoduchosť motora asi ale dovolila všeličo (pertolej namiesto benzínu, acetón,...) - však asi len dočasne. |
Ja davam do 250/353 olej ktory uz neexistuje, ale este mam zasoby, MOL 2T sprint, je to tusim mineral s prisadami alebo polosyntetika, miesam to 1:33 a u tak stareho motoru by som v zivote nedaval 1:50 alebo menej. Max. 1:40... To je jedno ako kvalitny olej to je... |
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 87129 | Včera: 158981