Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Ahojte, mam Fazera 600 a chcem poprosit o radu: otvoril som vrchnak chladiacej sustavy minule zastudena, strosku zasycalo (zrejme natiahlo vzduch) a vystrieklo troska chladiacej zmesy.....bolo naplnene takmer po vrch a tak som to zavrel, vo vyrovnavacej je tiez dostatok zmesy......potom som cital v manuali nieco, ze treba na tom uzavere merat tlak alebo nieco take a pumpou natlakovat na 100 kPa...tak mi prosim poradte, ci to treba nieco s tym robit ak som nedoplnal kvapalinu alebo ci to mozem nechat tak a nic sa nepokazi - co ak sa tam dostalo troska vzduchu pri otvoreni, zvladne sa to samo odvzdusnit? dakujem velmi pekne |
Ja osobne som na nicom chladic nikdy neodvzdusnoval,obcas iba skontrolujem ci je dost chladiacej. |
Ja som chladiacu kvap. menil komplet podľa užívateľského manuálu a tam som sa nedočítal o žiadnom tlaku, ktorý by bolo treba nastaviť.Ale vravím, menil som komplet kvapalinu.Mám aj servisný manuál, ale nechce sa mi ho hladať po všakovakých CD... |
Ešte niečo: |
Falkobravo: si si istý, že si ten manuál prečítal správne ? To čo Ty píšeš sa väčšinou robí vtedy ak sa kontroluje tesnosť chladiacej sústavy, väčšinou sa namiesto pôvodného uzáveru dá taký špeciálny s manometrom a ventilom, cez ten ventil sa to natlakuje na pracovný tlak napr. tých 100kPa a kontroluje sa či nepresakuje chladiaca kvapalina na niektorom hadicovom spoji, prípadne chladič. Prípadná netesnosť sa okrem unikajucej kvapaliny prejaví aj poklesom tlaku na manometri. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Zephyr (07.01.2008 13:32) |
Zephyr to napísal správne. |
Dakujem velmi velmi pekne za cenne rady, mal som strach uz, ze co s tym, ale ak som spravne pochopil, nie je to take targicke ako som myslel. Ano, asi som zle precital navod, lebo to mam nejaky anglicky, komplet servisny, kde pise o vymene kvapaliny sice len strucne a bez koplikacii....ale v inej kapitole je tam rozobrany ten proces s manometrom, tak ma to vyplasilo, nakolko este do toho tak nevidim Preto mi to nebolo jasne, lebo ak som zo Zephyrovych slov spravne pochopil, ten podtlakovy ventil je priamo v strede vrchnaka chladiacej sustavy (tak aspon myslim, ze ten by mal fungovat spravne, ked doteraz fungoval nie?...alebo je to potrebne najko specialne kontorlovat?)...Ale v podstate nic som s kvapalinou nerobil, tak by to malo byt ako predtym, potom som aj motor zahrieval...tak uvidim este na jar ci neklesne......a to ta tenka hadicka do vyrovnavacej nadrzky nestrati tu kvapalinovu vypln po otvoreni alebo ak chapem spravne pri zahriati motora system sam natiahne z nardzky ak je potrebne a aj sa odvzdusni? |
Falkobravo: áno, ten podtlakový ventil je väčšinou v strede uzáveru chladiča. Ak chladiaca sústava predtým fungovala, tak to kontrolovať nemusíš. Čo sa týka tej hadičky, ktorá ide do expanznej nádobky, tak v momente, keď otvoríš uzáver chladiča, tak kvapalina z tej hadičky samozrejme stečie do nádobky. Celé to funguje tak, že uzáver chladiča má dva ventily. Jeden podtlakový a pretlakový. Ked naplníš chladič po hrdlo, uzavrieš ho, naštartuješ motor, tak sa začne chladiaca kvapalina zahrievať a teda aj rozpínať, zväčšovať svoj objem. Keďže je to uzavreté, tak sa to vlastne nemá kam rozpínať (kvapalina je nestlačiteľná) má to za následok zvyšovanie tlaku v chladiacej sústave. Toto zvýšenie tlaku má jeden želaný efekt. Zvýšením tlaku sa zvýši aj bod varu chladiacej kvapaliny a tým sa posunie maximálna pracovná teplota kvapaliny povedzme z približne 100C pri otvorenom chladiči na povedzme 115 až 120C (podľa tlaku). Je to dôležité, pretože požadovaná pracovná teplota chladiacej kvapaliny býva bežne v rozmedzí 85 až 95 C (podľa termopstatu) a pokiaľ by bol chladič otvorený, bola by rezerva medzi pracovnou teplotou a bodom varu veľmi malá, akékoľvek zhoršené podmienky chladenia by ľahko spôsobili zovretie kvapaliny. Použitím tlakového uzáveru sa bod varu posunie smerom hore. Samozrejme celá sústava je konštruovaná na určitý maximálny tlak, ktorý môže trvale znášať (najmä chladič) a preto je uzáver riešený ako pretlakový, po dosiahnutý maximálneho pracovného pretlaku (býva 80 až 100 kPa) sa uzáver otvorí, odpustí kvapalinu cez hadičku do expanznej nádoby (hadička sa tým pádom odvzdušní), tlak poklesne, ventil sa uzavrie. Vzhľadom na pretlak v chladiacej sústave pri zohriatom motore sa preto neodporúča otvárať uzáver chladiča, pretlak by mohol vystreknúť chladiacu kvapalinu von a spôsobiť vážne popáleniny. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Zephyr (08.01.2008 8:23) |
Zephyr: dakujem velmi pekne, myslim, ze je mi to teraz uplne jasne, vysvetlil si to uplne super, profesionalne, ale dost zrozumitelne zaroven....verim, ze to pomoze aj dalsim s podobnou dilemou.... |
Falkobravo: rado sa stalo, ak to pomôže čo len jednému, budem rád, aspoň som to nepísal zbytočne ... |
falkobravo, to by som tiez rad vedel, dnes len tak som pootocil trocha vrchnak chladiacej sustavy za studena a uz aj trocah vytieklo, co teraz?? treba sa tym dako zapodievat? |
Čaute už niekto ovzdušnoval systém na malaguti medizon 125 vimenil som kvapalinu a nič hadice sú letné |
Re: Spajky13: uz ide jesen, netreba dat zimne hadice? |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 32016 | Včera: 192616