Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

kompresný tlak - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiukompresný tlak - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor.

23.12.2007 18:55

kompresný tlak

Lair99
 Bahniak 

Ikona

Viete mi povedať aký by mal byť kompresný tlak u mojej moto(honda mtx 125 2 takt)?


23.12.2007 20:13

Re: kompresný tlak

miso251SK
 Turista 

pozri kolko mas kompresny pomer, porom z toho odcitaj par desatin, lebo nasavas s podtlakom a to by malo byt ono, samozrejme pri novom zabehnutom motore, s opotrebovanim ide tlak samozrejme o cosi dole. Nezabudni skusat pri zahriatom motore.


24.12.2007 16:08

Re: kompresný tlak

KolaceK
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

motorcyclespecs.co.za/
tu si tu svoju najdi vacsinou tam su skoro secky udaje
a je to asi najrozsiahlesia databaza co sem nasel


24.12.2007 21:27

Re: kompresný tlak

Lair99
 Bahniak 

Ikona

Dik


25.12.2007 11:05

Re: kompresný tlak

josi
 Kávičkár 

Ikona

miso251SK: Celkom som nepochopil tvoj návod. Ja mám napríklad kompresný pomer 8,4:1 a kompresný tlak 1,2 MPa. Kompresný tlak záleží od časovania motora, pretekársky motor s nejakou 320° vačkou má kompresný tlak 0,4MPa, podobný sériový s menším kompresným pomerom má 1,2MPa. Dvojtakt s jeho otvoreným časovaním by som meral, iba keby to bol viacvalec (kvôli porovnaniu).


25.12.2007 12:33

Re: kompresný tlak

miso251SK
 Turista 

ja som mal za to, ze kompresny tlak je tlak stlacenej zmesi v HU pred zapalenim. Vychadzal som tohtoPozri obrázok

s tym, ze do valca nedostanes atmosfericky tlak, koli odporu filtra, sacieho potrubia, koli podstate nasavania (podtlak) ale ked pocitas aj so zotrvacnostou pohybujucej sa zmesi, tak tie straty nie su az tak zle.

kompresny tlak sa meria manometrom ktoreho rucicka ostane aretovana v najvyssej dosiahnutej hodnote (pripravok s ovladanym spatnym ventilom), ktory je zaskrutkovany do hlavy valca namiesto zapalovacej sviecky. Pred meranim zohrejes motor na prevadzkovu teplotu aby sa vymedzili vole piest/valec, namontujes manometer, otvoris naplno supatko alebo klapku (das "plny plyn") a prekopnes, prestartujes.

myslim si ze takto zmeras kompresny tlak.


25.12.2007 12:35

Re: kompresný tlak

miso251SK
 Turista 

pri kompresnom pomere 1:8.4 na zweitakte by som bral nameranych 7 uplne v pohode a nic by som pri tom neriesil, kolo 6-5.5 by som uz mozno zacal


25.12.2007 13:40

Re: kompresný tlak

josi
 Kávičkár 

Ikona

V technike merania kompresného tlaku sa zhodneme. Stláčanie zmesi však začína zavretím sacieho ventilu (u dvojtaktu prekrytím kanála), takže kompresný tlak nie je priamo úmerný kompresnému pomeru. Najlepšie je držať sa údajov výrobcu. (tých 8,4:1 a 1,2MPa som myslel pri štvortakte)


25.12.2007 16:28

Re: kompresný tlak

miso251SK
 Turista 

berme to tak,ze normalna hodnota atmosferickeho tlaku je 101kPa. Ako dostanes pri atmosferickykom plneni, dajme tomu pri dokonalych podmienkach so zabnedbanim vsetkych strat, ze nasajes 100kPa, stlacis pri pomere 1:8 a mas 1200kPa.

Tiez sa mi nevidi, ze pretekarske motory maju kompresny tlak 400kPa. Preco by sa znizovali hlavy, aditivoval sa benzin na vyssie oktanove cislo (ktore vyjadruje odolnost benzinu voci detonaciam pri vacsich kompresnych tlakoch) ak by obycajne masiny s trojnasobne vacsimi kompresnymi tlakmi jazdili na 91-95 oktanoch.

Samozrejme, suhlasim ze kompresny tlak nie je funkciou IBA kompresneho pomeru, na plnenie vplyva rezonancna frekvencia tlmica aj sacieho potrubia, sanie prebieha v troch taktoch 4t motora, ale vsetko to ma za ulohu nasat mierny pretlak alebo aspon atmosfericky tlak do spalovacieho priestora.

a pri 2t motore to plati este viac (sanie jazyckovymi klapkami, expanzne priestory s plochami na odrazy tlakovej vlmny a podobne)

ale ajt ak si myslim, ze kompresny pomer a kompresny tlak su velmi velmi velmi pribuzne hodnoty.


25.12.2007 19:53

Re: kompresný tlak

karol1
 Bahniak 

Ikona

kompresný pomer a kompresný tlak sú podobné hodnoty - ako vodítko to nie je zlé , ALE:

motor s automatickým dekompresorom (napr. BMW650GS) môže mať tlak polovičný , predpis výrobcu je asi 4,atm.

motor s veľmi otvoreným časovaním má tiež nižší nameraný tlak , lebo pri nízkych (štartovacích) otáčkach stíha zmes ujsť von

motor dvojtaktu má väčšinou kompresný tlak vyšší - uplatňuje sa plniaci pretlak z kľukovej skrine.


26.12.2007 8:30

Re: kompresný tlak

josi
 Kávičkár 

Ikona

miso251SK: pretekársky motor s otvoreným saním má malý kompresný tlak, ale veľký tlak pri spaľovaní - práve kvôli veľkému množstvu nasatej zmesi. Priznám sa, že sa zapájam preto, aby som vyprovokoval teoretikov ako ty a praktikov ako karol1. Škola zadarmo....

Upravené 1 krát. Naposledy upravil josi (26.12.2007 8:33)


26.12.2007 10:36

Re: kompresný tlak

miso251SK
 Turista 

no ale musis to brat zas takto:

male otacky - velky strih ventilov - malo nasatej zmesi - maly kompresny tlak - maly expanzny tlak - maly vykon
velke otacky - vacsia zotrvacnost zmesi - vela nasatej zmesi - velky kompresny tlak - velky expanzny tlak - vacsi vykon

kompresny pomer sa nemeni, ale pri vyssich otackach je kompresny tlak skoro rovnaky kompresnemu pomeru.


Myslis ze je prinos "vyprovokovat" teoretikov a paktikov?

inac som sa skoro urazil na toho teoretika, ale musim uznat ze v porovnani s kajom toho nasrobovane mat este tolko urcite nebudem :-)))


27.12.2007 7:10

Re: kompresný tlak

josi
 Kávičkár 

Ikona

Prínos to je, lebo hodnotné príspevky v tomto fóre pochádzajú od pár prispievateľov. Uraziť som nechcel nikoho, viem, že si toho naskladal dosť, aj karol1 že musí byť zdatný v teórii. Podal som to príliš čierno-bielo.


29.12.2007 12:09

Re: kompresný tlak

ducklin
 Kávičkár 

Ikona

josi : teoria hovori aj ze ked je dlho otvorene sanie to znamena aj vela nasatej zmesi a cize sa toho aj viac stlaca.... takze pochybujem ze zavodny motor bude mat mensie tlaky...



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 57111 | Včera: 216399