Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Vé sviecka - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuVé sviecka - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti, Problém, Karburátor.

05.11.2007 14:31

Vé sviecka

tromar
 Edvenčr 

Ikona

poradte kto moze, lebo uz som zufali.
Predpisanu sviecku vyrobcom (KTM 300 EXC '94) mam NGK B9EGV. Ako som kupil motorku, tak tam bola sviecka NGK B9EG (bez V). Motorka fungovala normalne. Potom po case zacala nejako uplne zle startovat a zahadzovalo sviecku. Tak ze sa skusim pohrat s karburatorom (nastavim bohatost zmesi na chudobnejsiu). Dal som ihlu nizsie atd. ale nepomahalo nic.
(Isiel som aj podla tohoto): www.motoride.sk/?P=phorum&tema=poradna&ID=142672
Motorka nesla chytit.
Tak ze vymenim sviecku na novu. Vzhladom k tomu ze sviecka s Vckom je 3x drahsia ako bez V-cka, tak som kupil taku, ako tam aj bola (kedze motorka fungovala). Dal som tam teda novu, karburator som dal do stavu ako bol po kupe ked motorka fungovala (ihlu do povodnej polohy t.j. 3 zarazka z hora). Vsetko islo fasa, motorka chytala na supa, cely den sa jazdilo. To bolo teraz v sobotu. Dneska (pondelok) idem pojazdit a zase ta ku*va nejde. Chytila sice takmer hned, ale po chvili zdochla. Vyberem sviecku a vyzera takto, ako aj predtym ked blbla:
Pozri obrázok
Vycistil som ju, dal naspet a ani bohovi nejde. Aj ked chyti, tak len na sekundu a hned zdochne. Skusal som aj so syticom, aj bez neho, zakazdym vyberat sviecku ako k*k*t a furt ostane spinava ako na obrazku :-(((((( . :-(((((( Skusal som aj roztlacat no ked aj sa chytila, tak len na chvilu a zdochne. A zas cistit jak f*s. Otazka teda na zaver znie. Moze to robit koli tomu, ze ta sviecka neni V-ckova?
...nechcem ju kupovat "len tak" na skusku ked je dost draha, tak sa radsej opytam skusenejsich. Vopred vdaka za pripadne a hlavne dobre rady


05.11.2007 14:43

Re: Vé sviecka

konti
 Kávičkár 

Ikona

Nejde ti motor do otáčok, dusí sa, atď?

Neviem či ti to pomôže, ale nám keď to robí motokára, tak je prechlastaný motor. Keď tam máš klapky, tak ich vyber, vyčisti (vylej) olej z kartra, a podľa mňa to pôjde... alebo treba popretáčať motor bez sviečky a so zavretým plynom nech sa stade ten olej dostane von...
Alebo viem ešte o jednom spôsobe, ktorý nemusí byť najlepší, my sme to zvykli riešiť aj tak že pod piest nastriekaš trošku čističa na brzdy, ten ti odtiaľ dostane tú mastnotu, ale potom trošku tiež popretáčaj motor, nech niesu suché ložiská atď...


05.11.2007 15:13

Re: Vé sviecka

tromar
 Edvenčr 

Ikona

Sakra ale cely den ide uplne v poriadku, a o dva dni robi toto? To je na maslu :-((( Ktore klapky myslis? ...popretacat motor bez sviecky som skusal samozrejme, a nic. Ona chyti ked vycistim sviecku, ale len na chvilu :-~


05.11.2007 15:15

Re: Vé sviecka

tromar: Na motoride je otvorených mrte tém o tom, ktorý olej alebo gumy sú najlepšie, hoci žiaden výrobca nepredpisuje - toto si tam musíš dať - čiže asi na tom nestojí a nepadá svet a je to len vecou názorov a tých môže byť niekoľko.

V drvivej väčšine prípadov výrobca motocykla nepredpisuje, aký druh sviečok máš použiť. Ale v tvojom prípade výrobca jednoznačne určil: daj tam B9EGV! Ty tam dáš inú a pýtaš sa, prečo motorka nejde.
Cenový rozdiel je 395 Sk. Stoja ti tie problémy za to? :-O

Nepýtaj sa ma, aký je medzi štandardnými, Platinovými (Gold-Palladiovými) a Irídiovými sviečkami rozdiel. Neviem a zatial som nenašiel nikoho zodpovedného, kto to vie. :'(


05.11.2007 15:24

Re: Vé sviecka

tromar
 Edvenčr 

Ikona

Jasne ze mi tie problemy nestoja zato, len som zmeteny z toho, ze motorka fahci na neV-ckovej sviecke pekne dlho a zrazu toto...
Ostava mi fakt len zacat s tym riesenim, ze zakupim org.sviecku dla predpisu...


05.11.2007 15:37

Re: Vé sviecka

tromar:
Aj mama ti určite hovorieva: Synku, nefajči, fajčenie znižuje potenciu!
Odpovedáš jej?: Mama, fajčím už 10 rokov 60 denne a fahci na mi to pekne.

Nehovorím, že je zaručene na príčine sviečka, ale predpísanou sviečkou vylúčiš jednu možnosť poruchy.


05.11.2007 15:42

Re: Vé sviecka

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Mal by si zistiť, či si motorka neprisáva cez semering olej z prevodovy, teda či nadmerne nedymí
a neznižuje sa jeho hladina. Ak to predtým dlho išlo na sviečku bez V-čka, tak tam asi chyba nebude. Kým zistíš, čo je príčina, kúp na benzinke Brisku L 15 YC. Možno je to len v bohatosti zmesi a stačí sviečka s nižšou tepelnou hodnotou, aj keď na foto sa zdá, že je zaolejovaná.


05.11.2007 15:53

Re: Vé sviecka

zeleno: Keď natlačíš do pneumatík dvojnásobný tlak a dlho sa nič nestane, to ešte neznamená, že je to tak v poriadku.
Keď mu to "dlho fahcilo" na NGK deviatke, tak asi nebol problém v nižšej, alebo vyššej tepelnej hodnote.
Že je tá sviečka na fotke zaolejovaná? No to by bola každá po hodinovom roztláčaní...
Ja nie som presvedčený o tom, že problém je v sviečke, ale začať treba z toho najjednoduchšieho konca.


05.11.2007 16:04

Re: Vé sviecka

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Vadim: veď mu píšem to isté, len s rozdielom, aby kúpil najlacnejšiu sviečku a ak zahádže aj tú,
tak chyba je inde.


05.11.2007 16:09

Re: Vé sviecka

tromar
 Edvenčr 

Ikona

OK, vdaka. zacnem s novou svieckou a radsej s tou aku predpisali soudruzi z KTM. Bude istota, ze tam to bude v poriadku. Potom sa popripade hlada dalej hyba.


05.11.2007 16:34

Re: Vé sviecka

rajce
 Kávičkár 

Ikona

presne tak nesup a kuuup tuu Veckovuu.... a napiiis v com to bolo ked to vyriesis ok...


06.11.2007 10:10

Re: Vé sviecka

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

pripadne si daj zmerat kompresiu. Na cierne sviecky mam velmi zle spomienky.


06.11.2007 12:15

Re: Vé sviecka

tomcarsky
 Motarďák 

Ikona

no, v sviecke to nebude a uz vobec nie ci ma V-cko alebo nie-to je viac menej jedno,rozdiel nespoznas.


07.11.2007 16:21

Re: Vé sviecka

tromar
 Edvenčr 

Ikona

...takze dneska som zakupil svicu (600 SK) podla vyrobcu (s V-ckom). Hned som letel do garaze vyskusit to. Motorka nakopla na druhy sup na sytic. Chod na volnobeh perfektny, ziadne vynehavacky nic. S plynom som ani nerobil. Bez sitica tiez isla perfis, aj som zahasil a znova nakopol. No problem.
Keby neprsalo vonku jak je*nute, tak by som jej aj nalozil troska, takze dalsie testy sa odkladaju do vycasenia ;-)
Ked som tam dal prvy raz novu neV-ckovu svicu, tak som tiez nemal problema, takze ukaze cas ze ako to bude chodit a ci bol problem fakt len v takej banalite. Len nech uz neprsi :-(((((( :-((((((


10.11.2007 21:12

Re: Vé sviecka

tromar
 Edvenčr 

Ikona

no priatelia, teraz radte.
Ako som posledne pisal, vsetko bolo OK. Ako som tam dal tu novu svicu, tak som koli pocasiu nejazdil na nej. Takze tu su testy:
Dneska sme rano vyrazili na celodnovu endurovku. Rano motorka isla na studeno na supa nakopnut. Perfis. Cely den dostavala motorka bengy po horach a lukach, po potokoch a uz aj po snehu. Vsetko perfekt slapalo. Nakopavala v pohode na supa za tepla. Potom sme sa isli najest, motor samozrejme vychladol za tu dobu. Nakopla, ale po minutke zdochla. Koniec. Ani nakopnut, ani roztlacit, nic. A zase vymenny maraton zo vsetkymi moznymi svieckami, ponevac aj tato ostala cierna ako na fotke v prvom prispevku tejto diskusie. Dal som druhu, ked aj nakopla tak ju po chvili zacalo dusit, zadochla a ostala zadrbana sviecka. Skusali sme aj bohatost zmesi nastavovat (robil to chalan co sa vyzna), ale bezvysledne.
Potom sa podarilo nastartovat na jednej z piatich sviecok, vyzrazili sme, ale po 2 km zase koniec. Domov som sa dostal uz len s autom a vozikom, cim dakujem Ondrovy z Krskan za odtah ;-)
Este jeden fakt je, ze ta motorka podla ostatnych dost zere. Boli sme piati na motorkach a kazdy ma uz nieco odjazdene, tak to poznaju kolko sme presli a kolko mi to spapalo. Moze to byt toto co mi robi nespravnymi tryskami? Ona bola zrejme sutazne jazdena a ma tam trisky nejake take sutazne koli vykonu. Moze to byt tym? Lebo ja uz fakt neviem. Teraz keby som tam dal new sviecku, tak zrejme pojde zase normalne. Poradte niekto, lebo ma uz je*ne z toho.


10.11.2007 21:24

Re: Vé sviecka

riki1
 Kávičkár 

A nemas tam zaseknuty sytic (ja sa v KTM nevyznam, len tak mudrujem) :-}


10.11.2007 21:29

Re: Vé sviecka

tromar
 Edvenčr 

Ikona

riki1: ee, sytic ide normalne vypnut

...este zajtra ak stihnem, tak sem zavesim fotku karbesu. Mozno ty co sa vyznaju pridu na nejaku tu finticku. Musim ho odfotit.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil tromar (10.11.2007 21:31)


10.11.2007 21:38

Re: Vé sviecka

riki1
 Kávičkár 

Skus dat teplejsiu sviecku, lebo uz je vonku zima a mozno tie co pouzivas nemaju dobru tepelnu hodnotu pre zimu :-}


10.11.2007 21:40

Re: Vé sviecka

riki1
 Kávičkár 

Hlavne ked mas bohatu zmes, ta hori pri nizsej teplote, nemas zaneseny vzduchovy filter ???


10.11.2007 21:46

Re: Vé sviecka

tromar
 Edvenčr 

Ikona

riki1 - hore vyssie som pisal ze som dal origos sviecku aku predpisal sam velky vyrobca. A predpisal rovno jednu z tych "najlacnejsich" za 6kil. Takze svieckou to zrejme nebude. Dneska som ich tam vyskusal dat aspon 5 roznych druhov a s kazdou robilo to iste. Precitaj ci celu tuto diskusiu a uvidis, co som vsetko uz podstupil na najdenie problemu.
Vzduchovy filter je cisty a namazany org. olejom na vzduch.filtre.


10.11.2007 21:50

Re: Vé sviecka

felesiga
 Bahniak 

Ikona

ja keed som kupilapriliku tak som tam mal dajaku cudnu sviecku... kupil som podla katalogu isla paradne tiez cca pol dna potom ani bohovi startnut... vyberem vycistim iskru dava zalozil osm ju a nesla potom som kupil presnu taku istu cudnu jak bola povodna a cuduj s svete tri roky a facha bez problemu


10.11.2007 21:53

Re: Vé sviecka

riki1
 Kávičkár 

Vyrobca predpisuje vacsinou viac tepelnych hodnot sviecok podla toho v akych podmienkoch moto pouzivas. Vies co je tepelna hodnota sviecky ?


10.11.2007 21:54

Re: Vé sviecka

riki1
 Kávičkár 

Na tej fotke nevidno poriadne ci je ta sviecka zaolejovana alebo nevypalena .


10.11.2007 22:11

Re: Vé sviecka

tromar
 Edvenčr 

Ikona

tak este nejake fotky:
Pozri obrázok
Pozri obrázok

mam katalog NGK a tam bolo uvedene na tento typ, aku sviecku. A v manuali od moto uvadzaju ten isty typ NGK B9EGV.
Zeleno radil nejaku Brisku, tak momentalne chcem vyskusat tu, a skusil by som kupit asi tie trisky ine.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil tromar (10.11.2007 22:16)


10.11.2007 22:17

Re: Vé sviecka

riki1
 Kávičkár 

Tak to nevyzera ani zaolejovana ani nevypalena ale skor mokra :-~


10.11.2007 22:21

Re: Vé sviecka

tromar
 Edvenčr 

Ikona

presne tak :'( :'(


10.11.2007 22:41

Re: Vé sviecka

zeleno
 Bahniak 

Ikona

tromar: príčin, ktoré sa prejavia zahádzanou sviečkou je viacej.
Mal by si skontrolovať výšku hladiny, funkciu a váhu plavákov, opotrebovanie ihlového ventilu,
opotrebovanie ihly a komínčeka, opotrebovanie vratnej pružinky sytiča.
Ak by toto bolo v poriadku, mal by si otestovať veľkosť hlavnej a voľnobežnej trysky.
Chyby môže byť aj v slabej iskre a prisávaní oleja z prevodovky.


10.11.2007 23:37

Re: Vé sviecka

tromar
 Edvenčr 

Ikona

zeleno: dik za rady, ale ja ako laik vobec netusim, ako ich mam zrealizovat - ako to ma vyzerat, ked je to dobre a ako ked je to zle :-) Takeho pincla pred 15timi rokmi som si robil sam, ale totok je sice z principu to iste, ibaze kapanek zlozitejsie (aspon pre moje oko).
zajtra rozoberem karbes a porobim aj nejake fotky, aby bolo jasne o aky typ sa jedna, lebo sam neviem. V manuali je iny nakresleny ako ja mam :-~ tak musim najst MICROFICHE - OEM PARTS k tomu co mam :-)


10.11.2007 23:46

Re: Vé sviecka

mariom
 Bahniak 

Ja osobne mám odskúšanú sviečku BRISK L15YC . Dával som ju do CR-ky , RM-ky , EXC-čka a neboli s ňou žiadne problémy . Majú ju aj na benzínkach a stojí 80-100 sk . Ja osobne som sviečku NGK po 10-tich minútach jazdy musel vyhodiť , dal som tam tú Brisku a tá šlapala celú sezónu bez problémov .


11.11.2007 9:56

Re: Vé sviecka

karol1
 Bahniak 

Ikona

mariom - a keď Ti na aute odtrhne koleso , tak dáš hlasnejšie rádio , aby ťa nerušil ten buchot .
A určite s tým budeš mať dobré skúsenosti aj na Lade aj na trabante aj na rolse aj na bmw.......

riešiť treba príčinu.

Treba ísť po tých veciach , čo písal Zeleno.
Osobne sa mi komín ihly v karbíku za dva roky zväčšil z 266 na 292 a to je sakra rozdiel.Čo myslíš , koľko bude zväčšený na 13 ročnej mašine.
podľa vzhľadu sviečky by som vsadil na vydratý komín a vysokú hladinu .prípadne malý predstih.
A v chladnejšom počasí miesto NGK 9-tky , 8-mičku sviečku. Najmä ak mašine nevytínaš .


11.11.2007 9:56

Re: Vé sviecka

zeleno
 Bahniak 

Ikona

mariom, už som mu ju tiež už odporúčal, ale asi si myslí, že by to bolo pre KTM-ku urážka. :-) Ak nevieš vymeniť opotrebované veci, núdzové riešenie je dať sviečku s nižšou tepelnou hodnotou, aby sa dosiahlo samočistiaceho efektu. Možno aj Brisk L 17 YC.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil zeleno (11.11.2007 10:10)


11.11.2007 11:16

Re: Vé sviecka

riki1
 Kávičkár 

karol1 : si ma rozosmial :-))) , lebo presne to som robil na mojom starom Chrysleri , dal som si hlasnejsie radio ked nieco buchotalo , (sorry Zeleno , Chrysler sluzil inac dobre)


11.11.2007 19:29

Re: Vé sviecka

tromar
 Edvenčr 

Ikona

zeleno chcel som si byt proste isty, ze sviecka bude ako ma byt, kedze to ani s nou nepomohlo, tak hladam chybu dalej ale s lacnejsou svieckou tentoraz.
Uz zom kupil tu Brisku L15YC, ale zatial som ju neskusal. Mam karbes rozobraty, hlavna triska je cislo 190, len zase neviem, aka tam ma byt standartna. To este idem snorit po internete. Ako zistim ci je opotrebovana to netusim. Nejaky mikrometer nemam ak to treba. Vysoka hladina - hmm to tiez neviem co znamena. Benzin cez prepad pretekal len po nakloneni motorky ak to ma nejaku suvislost. Hehe - dobry som, vlastne neviem nic :-) Totok ked vyriesim tak sa tak na*ebem :-D a kto pomoze, tak sa moze pridat :-D :-D Zatial vsetkym dakujem za mozne riesenia.
Karbes je tam Keihin PJ 38mm, aj to ku*va v manuali je PWK.
Pozri obrázok
Pozri obrázok


11.11.2007 19:59

Re: Vé sviecka

racer8
 Turista 

Ikona

tromar: ja byt tebou tak si xvilku oddyxnem od jazdenia rozoberiem moto a ked neico treba vymenim za nove a budes vediet na com si ;-)


11.11.2007 20:19

Re: Vé sviecka

dduuro
 Bahniak 

mal som podobne problemy so Stella 50 a nakoniec je vsetko ok len som vycistil hlavu piest a valec a samozrejme karbik :D


11.11.2007 20:28

Re: Vé sviecka

zeleno
 Bahniak 

Ikona

tromar: takže môžeš začať výmenou hlavnej trysky. Štandartne pre tento typ má ísť 170-ka.
Pre KTM 300 od 170 do 178, štandartne 175.
Pozri obrázok
Tá hladina asi bude dobrá, najskôr skús vymeniť len hlavnú trysku. Zháňať môžeš aj u druhých
značiek, čo majú japonské karburátory.


11.11.2007 20:35

Re: Vé sviecka

takmer offtopic: do DELL ORTO karbiku mi pasovala hlavna tryska zo S1203 ;-) za 2,50 Sk


11.11.2007 20:46

Re: Vé sviecka

zeleno
 Bahniak 

Ikona

tom, jemu bude pasovať z druhej komory Lady 2105, 5-ka závit a veľkosť 168. :-)
Pre PJ 38 je štandartná triska 168 www.keihin-us.com/pj.htm

Upravené 1 krát. Naposledy upravil zeleno (11.11.2007 20:53)


11.11.2007 20:53

Re: Vé sviecka

TomasVFR
 Kávičkár 

Ikona

zeleno-ty si nejaky fakt dobry ;-)


11.11.2007 21:19

Re: Vé sviecka

tromar
 Edvenčr 

Ikona

zeleno: super, tento karbes pouzivaju aj Hondy, takze zajtra letim objednat a uvidime. Poskladam to a dam tam teraz fungl novu tu Brisku co si mi poradil (L15YC). Troska povrcim pred garazou (jazdit sa velmo neda v takomto case) a kuknem ci bude sviecka zase zasrata. Potom podam hlasenie :-) zatial vdaka


12.11.2007 20:03

Re: Vé sviecka

Iron
 Edvenčr 

Ikona

Neviem,ale ten problém je nejaký divný.Že ti tá motorka beží dobre neviem ako dlho a potom odrazu prestane ísť a to má byť chyba v tryske?No nie som istý.Z vlastnej skúsenosti viem,že ak som na nejakej motorke-a zvlášť citlivé na to boli krosy 2T-vymenil hl. trysku za väčšiu,tak bolo počuť hned´-podotýkam hned´a nie až po dlhom jazdení-iný chod motora a pri rozbiehaní motorky ju nenormálne dusilo.Tak som dal tú pôvodnú,čo tam bola,zase bol chod motora v normále.Ja len to čo viem ;-)


12.11.2007 20:53

Re: Vé sviecka

Pedro1moto
 Kávičkár 

Ikona

Podla mna vplyvom zlej=bohatej zmesy ti odpali kazdu sviecku. Preto aj ta velka spotreba. Daj do kopy karbec a potom testuj! 8-) Popripade si skus pozicat karbec z druhej rovnakej moto a skusaj. Vela stastia! 8-)


12.11.2007 20:58

Re: Vé sviecka

Pedro1moto
 Kávičkár 

Ikona

Ked mas prilis bohatu zmes, jazdis akoby s povytiahnutym syticom. Motorka s povytiahnutym syticom jazdit bude, kym neodpalis sviecku a tento cas je zavisly hlavne od toho, ako velmi je zmes bohata.


14.11.2007 11:15

Re: Vé sviecka

Lukinek
 Turista 

Ikona

Čau tromar.
Mám podobnú moto ako ty, ešte staršiu r.v.92, ale motor má skoro rovnaký, hlavne karbec mám tiež PJ a mám rozhádzaný motor tak som mrkol čo tam mám a:

karbec - PJ 09 RACE I s prírubou 38mm
hlavná tryska - 185
druhá tryska - 48
ihla - R 1466 N
šupák - 55

no podľa tých tabuliek vyššie to tiež nepasuje ale nemal som problém s mokrou sviečkou, len skorej keď mi tieka voda vo valca cez prasknutú hlavu.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Lukinek (14.11.2007 11:17)


14.11.2007 11:24

Re: Vé sviecka

tromar
 Edvenčr 

Ikona

Lukinek: presne ten karbes mam aj ja. Hlavnu trysku mam ale az 190 a tam bude zrejme najvacsi problem. Uz som objednal 175 (300 Sk) tak dufam ze problem s mokrou svicou bude dorieseny. Kuknem este aku tam mam ja druhu trysku a ihlu a porovnam s tvojimi. Zatial ti dakujem, pomohol si mi.
... a este - aku sviecku pouzivas ty?

Upravené 1 krát. Naposledy upravil tromar (14.11.2007 11:34)


14.11.2007 12:06

Re: Vé sviecka

Lukinek
 Turista 

Ikona

Nie je začo, aspoň poznám niekoho kto má moto ako ja.
Sviečku tam dávam NGK B9EG? neviem teraz či tam je aj V, pozrem sa a zajtra ti sem napíšem. Každopádne je to sviečka z rady RACING v červeno bielej krabičke, nie v žltej klasickej a kupujem ju za 250 CZK.


14.11.2007 12:32

Re: Vé sviecka

tromar
 Edvenčr 

Ikona

Lukinek: Az tam mas NGK B9EG, tak u nas stoji 200,- Sk (je v cervenobielej krabicke).Ta s -V- na konci stoji 600,- Sk.


14.11.2007 12:33

Re: Vé sviecka

Lukinek
 Turista 

Ikona

Á, ešte mi zostalo v mobile v poznámkach označenie tej sviečky keď som ju išiel kupovať
je to BR9EG, bez V. No a táto stojí okolo tých 3 stoviek.

R - znamená len že je odrušená
V - elektróda z materiálu ZLATO-PALÁDIUM
bez V - elektróda NIKLOVÁ

www.ngk.com/more_info.asp?AAIA=&pid=2519

Tie problémy určite nie sú sviečkou ale zmesou, ak ide motor dlhšiu dobu na príliš bohatú zmes odnesie to sviečka, vyzerá ok ale nehádže iskru a dokonca sa môže stať že vonku z valca iskru hádže ale v motore pod tlakom nefunguje. Keď som zabiehal, osolil som zmes čo si vyžiadalo 2 obete na sviečkových životoch.

Tá tryska to určite ovplyvní.

Nech sa darí ;-)


14.11.2007 18:54

Re: Vé sviecka

tromar
 Edvenčr 

Ikona

Lukinek: mno takze
hlavnu trysku mam - 190
druhu trysku - 70
ihla je - R1367N
supatko - 60

zacnem badanim po probleme vymenou hlavnej trysky za 175 a dalej sa uvidi


15.11.2007 7:49

Re: Vé sviecka

Lukinek
 Turista 

Ikona

Všetko iné jak ja :-D

Bohužial neviem či na mojom stroji je to tryskovanie originál alebo sa s tým predomnou niekto hral, takže sa toho nemôžeš držať.

A pozrel som pre istotu aj tú sviečku, potvrdzujem BR9EG


18.11.2007 13:06

Re: Vé sviecka

brano111
 Bahniak 

Ikona

zdravim, no ja mam ten isty problem, tiez mi moto nesla na originalnu sviecku. isla tak jeden den a potom ju odpalilo. Teraz tam mam Brisku jak pisal zeleno a ide jak hodinki. kope na prvu supu, nemam snou problem je to zaujimave sam som sa cudoval. Kamos mal 200EXCko 2003rocnik a tiez daval brisku, dalsi na 250ke tiez brisk tak ja neviem, urcite to neje v poriadku. Ja som pozeral gufera ci si netaha olej s prevodovky,ale nic olej mi nemizol hladina stale rovnaka,na zapalovani tiez gufero ok. Ale problem je s karbikom tiez mi vela zerie,nikdi som nepozeral na spotrebu,ale co je vela to je vela. trysku mam 190 a 70. Jak pisal zeleno aj karol to spominal komin bude zvatseny a to bude hlavny problem.


18.11.2007 13:30

Re: Vé sviecka

tromar
 Edvenčr 

Ikona

brano111: Vytestujem tu 175 hlavnu trysku a dam ti vediet ako to ide, a ci sa problem vyriesil. Vytestujem aj spotrebu ci klesla, lebo mne s tou 190-tkou to tiez pomerne dost zralo. Tryska je objednana len stale nechodi :-~ myslel som ze tento vikend sa bude veselo jazdit este.


18.11.2007 17:33

Re: Vé sviecka

brano111
 Bahniak 

Ikona

ok tromar,budem rad ked das vediet dufam,ze to pomoze. 8-)


19.11.2007 7:48

Re: Vé sviecka

karol1
 Bahniak 

Ikona

ČO MÁTE PORÁD S HLAVNOU TRYSKOU ????????????????

to jazdíte všetci stále len plný kotol??

pretože v ostatných prechodových oblastiach zhruba od jednej do troch štvrtín otvorenia plynu určuje zmiešavací pomer najmä ihla a komín ihly!!

www.renewaters.ca/ducati/dellorto_guide/dellorto_2.html


19.11.2007 8:14

Re: Vé sviecka

Lukinek
 Turista 

Ikona

Karol má pravdu, hlavná tryska toho v najpoužívanejšom poli otáčok moc neovplivní.
Tromar budeš musieť jazdiť furt na plný ;-) vtedy vydratý komín nevadí.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Lukinek (19.11.2007 8:22)


19.11.2007 8:23

Re: Vé sviecka

Lukinek
 Turista 

Ikona

Ako pozerám schému toho keihinu, tak komín sa asi nedá vymontovať.
Rieši sa to len ihlou?


19.11.2007 9:32

Re: Vé sviecka

mariom
 Bahniak 

Vymeň si voľnobežnú trisku ( píšeš že tam máš 70-ku ) za menšiu , lebo to máš bohaté na voľnobehu a preto ti to moc papká a zahadzuje sviečku .


20.11.2007 6:49

Re: Vé sviecka

karol1
 Bahniak 

Ikona

70 volnobežka je naozaj viac než dosť.


20.11.2007 15:32

Re: Vé sviecka

tromar
 Edvenčr 

Ikona

No dal som dneska novu hlavnu trisku 175, novucicku sviecku Brisk L15YC ako radil zeleno a motorecka ide zatial jak sprosta. Nebol som prezleceny tak som si pobrrrkal len pri garazi, ale zajtra jej nalozim dobre a kuknem ci bude konecne vypalena sviecka ako ma byt. Potom dam vediet aka bola.
Este jedna otazocka:
objednavam druhu trisku - Slow Jet 62 co je standartna, a ihlu maju v ponuke R1468J, R1468D, R1466N. Ktoru ihlu mam k tomu objednat? Podla mna R1466N ale radsej sa poistim vasimi pripadnymi radami. Vdaka.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil tromar (20.11.2007 15:42)


20.11.2007 16:38

Re: Vé sviecka

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Najskôr odskúšaj, ako sa to bude chovať po výmene obidvoch trisiek, s ihlou sa zatiaľ neponáhľaj.


20.11.2007 16:59

Re: Vé sviecka

tromar
 Edvenčr 

Ikona

zeleno: OK vdaka ti. Skusim najprv tak.


01.12.2007 2:26

Re: Vé sviecka

kovboj
 Edvenčr 

Ikona

Čo poviete na tento článok? Nechcem robiť reklamu NGK ale možno to má niečo do seba, aspon stojí za prečítanie.

gizmo.vprdeli.com/svicka.htm


01.12.2007 10:29

Re: Vé sviecka

riki1
 Kávičkár 

kovboj> Zajimava stranka,vela dobrych informacii, je to skor reklama na Brisk ako NGK. Je tam uvedene, ze sviecku mozno vycistit, no to asi tazko. (jedine spec. pieskovacim zariadenim). Isteze mozes ju vycistit drotenou kefou aby vyzerela ako nova, ale tym padom ju vlastne znehodnotis, lebo nanesies na izolator vodivu vrstvu "bordelu" z ostatnych casti sviecky. Niekedy som robil aj take cistenie, ze som sviecku dal na horak plynoveho sporaka az kym sa nerozpalila do cervena, potom som ju nechal vychladnut a oklepkal som z nej spalene zvysky a utrel som ju jemne cistou handrou. No ale moje skusenosti boli vzdy take ze to moc nepomohlo.
Pouzivam standardnu NGK a menim preventivne kazdy rok za novu a nemam ziadny problem. Ta PLATINOVA je urcite dobra, ale kym bude 4 krat drahsia ako klasicka tak je to len pre fandov a zvedavych ludi (ako som aj ja niekedy, takze ju mozno niekedy vyskusam). :-)


01.12.2007 12:31

Re: Vé sviecka

riki1: s tym pieskovanim mas pravdu, otec jednu sviecku zobral do zubneho laboratoria a tam mu ju znamy opieskoval a bola ako nova. Zial, asi to nieje velmi dostupne :-(


01.12.2007 16:11

Re: Vé sviecka

Robo46
 Kávičkár 

Ikona

Tromar: Necital som celu diskusiu ale ako keby som cital to co som minule sam chcel napisat mam presne take problemy...takze: Ked som kupil moto tak sme ju s kamaratom robili a ked uz bola hotova cela poskladana zrazu nechcela chytit....dali sme predtym novu sviecku a isla a ked sme ju poskladali celu zrazu nic....skumali sme vsetko sme znova robili a ked sme boli zufaly tak hybaj novu sviecku zasa vymenit tak sme zasli do elitu ze aku tam mame dat , chlap vytiahol tabulku nasiel ze Aprilia pegaso 125 no B10EG alebo tak dako uz neviem presne tak kupili sme novu.....zalozili nastartovali hned a moto isla, po hodine sme startovali a moto zasa nic, tak sme uz penili....Tak hybaj zasa do elitu ze na hovno sviecka tak nam ju vymenili a dali zasa tu istu situacia sa opakovala...tááák strašný amok sme chytili a zacali sme hladat na nete a nasli sme ze na pegaso ma byt NGK BR10EG tak sme zaozili a moto chodila a ked som ju isiel zazimovat a posledny krat sa previest nalejem novy benzin prejdem 10 metrov a moto skape....zazimoval som moto do domu takze nemozem skusat startovat, a myslim si ze to bude zasa len tou svieckou tak skusim na buduci rok BRISKU lebo kamaratovi na simsone robilo toto iste a dal Brisku a pokoj....a pritom sviecka hadze pekne iskru ked ju vyberem ale pod tlakom ju nehadze....no toť vše-moj pribeh... :-D :-D :-D
;-)


02.12.2007 11:57

Re: Vé sviecka

tromar
 Edvenčr 

Ikona

Robo46: vymenil som hlavnu trisku, dal novu sviecku Brisk L15YC a zatial to chodi. Previezol som sa na nejaku hodinku, pozrel sviecku a uz neni mokra a cierna ako na fotkach, ale len cierna a sucha. Zajtra ma prist postou aj druha triska, tak uvidime, ci bude sviecka potom pekne vypalena uz.


02.12.2007 18:31

Re: Vé sviecka

Robo46
 Kávičkár 

Ikona

No len ja som chcel ist kupit Brisk-u lenze somári nemaju katalog na aku moto ide aka sviecka a ja viem len ze na moju ide NGK BR10EG ale neviem aka tam ma ist Briska, ako to teda zistim???? :-~
;-)


02.12.2007 18:46

Re: Vé sviecka

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Kukni sem: www.brisk.cz/index.php?page=katalog_svicky_moto_serie.h...


02.12.2007 19:45

Re: Vé sviecka

Robo46
 Kávičkár 

Ikona

zeleno diiiiky pomohlo uz viem aku brisku tam supnem 8-) diiiky...
;-)


02.12.2007 21:50

Re: Vé sviecka

kovboj
 Edvenčr 

Ikona

Vy ste teda frajeri, keď vyhadzujete sviečky ktoré sú "znečistené" a nie "opotrebované"... a vy ich považujete za zničené iba preto že sú čierne, špinavé. Zničené mechanicky či fyzicky asi nemôzu byť po nejakej pol hodine používania.

Mne sa osvečil tento postup oživenia znečistenej sviečky:
Najprv sviečku očistím drotenou kefou, dobre ju vykefujem. Potom nalejem do nejakej malej mištičky (osvečila sa mi plechovica od malej paštéky, podotýkam že predtým umytá) asi 1-1,5 cm riedidla C6000, inak zvané aj acetón, myslím že by sa mohol použiť aj trichlór. Sviečku držím za izolátor, ponorím elektródami do riedidla a dve tri minuty sviečkou pohybujem v riedidle (čľapocem). Potom ju vysuším a je ako nová.

Pri tomto som si spomenul na Freddieho Mercury, ktorý kedysi vraj kúpil nové auto kôli tomu, že mal špinavé sedadlo od popola z cigarety. :-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil kovboj (02.12.2007 22:02)


16.12.2007 23:53

Re: Vé sviecka

tromar
 Edvenčr 

Ikona

brano111, Lukinek:
Tak som to pretriskoval, hlavna triska je 175 a druha 62. Sviecku som pouzil Brisk L15YC, v sobotu sa jazdilo cely den bez problemov, akurat jediny problem bol ten, ze obcas pri nakopavani motorka poriadne strelila do vyfuku, ale motor naskocil nakoniec.
Po dlhsom abstaku bez jazdenia som nejak nemal cas nehat vychladnut motor a ani pozriet sviecku, ponevac sa skoro stmieva a clovek chce vyuzit kazdu minutku len na jazdenie.
Moze mat za nasledok toho strielania zle nastavene zapalovanie?


17.12.2007 9:56

Re: Vé sviecka

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Treba sa ešte pohrať so vzdušníkom voľnobehu, pretože k menšej triske patrí iné množstvo vzduchu.


17.12.2007 16:41

Re: Vé sviecka

tromar
 Edvenčr 

Ikona

Dneska sa mi podarilo navstivit garaz, tak som vybral sviecku a zdokumentoval ju :-)
Myslim ze uz je to lepsie ako ked bola mokra a cierna, co poviete...
Pozri obrázok
Pozri obrázok
Nic som s nou nerobil, dal ju spat a motorka na sytic chytila takmer okamzite. Este ma zaujima jedna vec - to obcasne strielanie do vyfuku pri startovani, co som spominal o prispevok vyssie.
Ihlu mam momentalne nastavenu na predposlednej drazke (t.j. stvrtej od hrotu).
Chcel by som este teda doladit karburator, a neviem ci postup bude spravny:
img248.imageshack.us/img248/8413/karburatorpw2.jpg
Musim nastavit ake take otacky skrutkou lanka č.1 (ked je to zatiahnute, tak to nema ziadne otacky a neviem dostelovat potom druhymi skrutkami ostatne).
Skrutka vzduchu (č.2) je od zatiahnutia povolena na 2 otacky. Najdem s nou pomalym otacanim navyssie volnobezne otacky.
Skrutkou č.3 potom dostelujem otacanim pozadovany volnobeh.

Je tento planovany postup spravny chalani ??? Moze to strielat prave pre nespravne nastavenie tychto skrutiek? Alebo mam kuknut zapalovanie?
Dakujem za vase rady. Tesi ma, ze sa mi uz podarilo ciastocne vyriesit moj problem s tou mokrou svieckou, a to len vdaka vam.


17.12.2007 18:56

Re: Vé sviecka

naozaj mate s briskama take dobre skusenosti? :-O ja som dal do skody 120 brisky za 10sekund po nastartovani isla na dva valce vyberem sviecky jedna nedavala iskru na druhej vypadla stredna elektroda zazrak ze nepadla do valca kukal som jak puk a hybaj kupit NGK ale panko za pultom sa inac cudoval ze na 120-nu :-))) mozno robia motorkove kvalitnejsie ale ja by som si tam brisku po tejto skusenosti nedal


17.12.2007 19:54

Re: Vé sviecka

tromar
 Edvenčr 

Ikona

ajajaj: Kym som mal problem ako bolo spominane v predchodzych prispevkoch, po kazdom vychladnuti motora mi sviecku jednoducho zasralo, a nepomohlo nic ine, len dat novu. Aj to nie vzdy. Takze radsej som kupoval BRISKU za 44,- ako NGK za 200,- Skusil som aj NGK za 600,- a efekt ziadny. Takze zatial mi bohate vystaci BRISKa. Vdaka zeleno za jej odporucenie inac...
(a totok neni reklama na BRISK) :-D


20.12.2007 17:54

Re: Vé sviecka

tromar
 Edvenčr 

Ikona

zeleno: myslis ze je uz dobre vypalena? Neni pre zmenu trochen chudobna zmes?


20.12.2007 18:33

Re: Vé sviecka

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Zatiaľ vyzerá dobre. Presnú farbu uvidíš po dlhsej dobe, keď sa trochu spravia na nej nánosy.


20.12.2007 18:50

Re: Vé sviecka

tromar
 Edvenčr 

Ikona

OK, vdaka... budem ju monitorovat :-))) len som sa bal, aby som neprepalil piest s chudobnou zmesou... este raz vdaka ;-)


20.12.2007 19:03

Re: Vé sviecka

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Dúfam že nie, máš tam ešte teplotnú rezervu, lebo takto by mala vyzerať tá origo 9-viatka.
Ak by bola 15-ka príliž svetlá, vyskúšaj aj 14-ku.


20.12.2007 19:18

Re: Vé sviecka

karol1
 Bahniak 

Ikona

tromar - momentálne moc nehrozí , ale vyvaruj sa blata a brúsenia v ňom.


20.12.2007 19:19

Re: Vé sviecka

tromar
 Edvenčr 

Ikona

Teoreticky by som tam teraz uz mohol dat aj tu origos NGK B9EG na skusku.. nie? ...ze ako sa vypali.


20.12.2007 19:50

Re: Vé sviecka

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Kľudne môžeš, už by ju nemalo tak zahädzať.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 230224 | Včera: 134633