Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Niekedy nechce preradiť - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuNiekedy nechce preradiť - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor.

24.10.2007 21:55

Niekedy nechce preradiť

Varan
 Jogurťák 

Ikona

Dobrý deň, mám Varana 125 a začala mi robiť taká velmi zvláštna vec.

Idem bežnou rýchlosťou a bežnými otáčkami pomalo zrejúcimi na vyšší prevodový stupeň.
Stlačím spojku, kopnem do páky a nič. Proste nepreradí, pustím spojku a mám ten istý stupeň.
Riešim to dočastne tak, že keď nepreradí (je to cítiť na nohe) tak kopnem ešte raz a na druhý raz to ide vždy, no neviem prečo mi to robí. Jazdím uplne normalne, preraďujem keď mám 7000-8000, vtedy otáčky klesnú o 1000-1500, dostanem sa na 5000-6000 a odtial sa pekne bere (tým chcem povedať že je zbytočné to vytáčať na 12000, samozrejme že niekedy idem do otáčok, ale len keď mám chuť na trošku lepšiu akceleráciu (v rámci 125 4T)... čím to bude, že niekkedy nechce preradiť na prvé kopnutie do páky. Kopnutie nemyslím ako do fotbal.lopty ale iné synonymum na preradenie ma momentalne nenapadlo. Podotýkam že to nerobí z 1 na 2, iba vyššie a robí to aj keď podraďujem, spojka nieje zodratá, neprešmykuje. Prosím poraďte. Ďakujem :-@ :-~ :-}


24.10.2007 23:37

Re: Niekedy nechce preradiť

tref
 Turista 

Ikona

no ja som mal podobny (aj ked este horsie to bolo) problem a bola to vyskocena aretacia prevodovky....


25.10.2007 7:32

Re: Niekedy nechce preradiť

matvej
 Ľadvinka 

Ikona

mne to robil aj olej, som dal moc husty a sa zlepovala spojka, niekedy sa mi stalo ze ked som zmagol spojku a neslo preradit a pridal som plyn pri zmagnutej spojke, tak moto normalne zacala tahat..


25.10.2007 7:35

Re: Niekedy nechce preradiť

radiaci "automat" budeme zoslabenu alebo prasknutu pruzinu


25.10.2007 7:52

Re: Niekedy nechce preradiť

jawa
 Kávičkár 

Podla mna to robi spojkove lanko. Treba nastavit alebo vymenit. ;-)


25.10.2007 8:02

Re: Niekedy nechce preradiť

jawa so spojkou to nena nic spolocne :-} spravi mu to aj ked bude radit bez spojky. je to dost bezna zavada.


25.10.2007 8:07

Re: Niekedy nechce preradiť

jawa
 Kávičkár 

Podla mna ma. Ked neroztlaci spojku tak ako to ma,tak ozubenie zle zapadnu do seba(alebo vobec). Hm,ked to robi aj pri podradovani tak to moze byt. Este ostane kulisa alebo vidlicky. Nie?


25.10.2007 8:11

Re: Niekedy nechce preradiť

"skoda mlcat"....


25.10.2007 8:13

Re: Niekedy nechce preradiť

jawa
 Kávičkár 

:-)


25.10.2007 8:36

Re: Niekedy nechce preradiť

jawa tam asi nemá radenie vidličky, to nie je jawa :-) a spojka to tiež nebude keď píše že mu pri vymačknúti klesnú otáčky na 1500 tak musí odpajať lamely a tým pádom to nebude ani hustý olej. bude to tou aretáciou pozri či ti vracia páku a neostáva visieť.


25.10.2007 9:00

Re: Niekedy nechce preradiť

jawa
 Kávičkár 

Crossbiker precitaj este raz co napisal VaranDriver07. Klesnu mu otacky o 1500.To preto lebo vtedy radil. :-) Hm,vidlicky su v prevodovke aj dnes. S tou pakou to moze byt.


25.10.2007 9:16

Re: Niekedy nechce preradiť

Lair99
 Bahniak 

Ikona

jawa: Toto obcas robi aj mne na honde mtx ale ja radim bez spojky

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Lair99 (25.10.2007 9:17)


25.10.2007 11:30

Re: Niekedy nechce preradiť

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Z nejakých príčin sa radiaca páčka nevracia do základnej polohy. Možno niekde drie, alebo len
nechávaš nohu v polohe, že sa nemôže vrátiť. Z 1 do 2 to nerobí preto, že musíš prejsť z jednej
koncovej polohy cez stred do druhej koncovej polohy automatu a všetko je Ok. Po zaradení iných stupňov sa musí páčka vrátiť do
stredu, aby západky radiaceho automatu preskočili na svoje miesto a umožnili ďalšie otočenie
radiacej kulisy na zaradenie ďalšieho stupňa. Tebe zostanú západky v polohe z predchádzajúceho stupňa, preto pri ďašom pohybe páčky tým istým smerom radiacu kulisu nepootočí.
Vyskúšaj na stojane pri vypnutej motorke radiť rukou rýchlosti /treba otáčať zadným kolesom,
aby si zuby našli správnu polohu/
a sleduj, či sa páčka dostatočne vráti do stredu, prípadne, či jej treba trocha pomôcť.
Mohlo by ísť aj o poruchu /unavenie, vybehanie/ vratnej pružiny radiacej páky.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 222458 | Včera: 139122