Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Zdravim, zaujmal by boli nasledky obutia inej ako predpisanej gumy, u suzuki gs 500, zo zadnej 130 na povedzme 160tku na jazdne vlastnosti/vykon/spotrebu? Predsa len 130 vyzera dost tenko a mam pocit ze pri vacsom naklopeni skonci na hrane a povoli |
...co sa tyka jazdenia urcite len plusy,moj nazor.O spotrebe nemam ani sajnu,ale myslim si,ze nejaky tragicky rozdiel tam urcite nebude... |
Ked tam das to co vyrobca predpisuje urcite tym nic nepokazis skor si myslim zalezi od konkretnej pneu nie od vyrobcu. Ja mam predpisanu 180 ale chcem tam dat 190 pretoze to lepsie vyzera a nebrusim zakruty na doraz. Inac vela zalezi od zmesi |
Novo: Prečo si myslíš, že konštruktér motorky predpísal pneumatiku rozmeru, ktorý "pri vacsom naklopeni skonci na hrane a povoli"? |
neni zmena rozmeru ako zmena rozmeru Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (08.10.2007 0:32) |
tak ako povedal raptor,+podla mna to tam jednoduco,, nenatlacis".mam 2moto,na jednej 160,na druhej 180,rodiel tam je,ale...aleani vo sne ma nenapadlo byt chytrejsi,ako ludia co to navrhli....vyskusaj,a hod sem potom zopar slov.... |
To by som chcel vidiet 160 guma na GS 500, pocul som ze 150-tka tam este vlezie a to uz musis robit dake upravy, aby si ju tam nasukal. Radsej ju predaj a kup daco zo 160-tkou |
Nezáleží jen na šířce ale i na těch ostatních rozměrech uváděných. Párkrát jsem obula zadní gumu jiných rozměrů než bylo předepsané a VŽDY to změnilo jízdní vlastnosti. |
pekne si to vysvetlila Cendina, tou jazdou na hrane som myslel cez okraj gumy, trapi ma prave ta "pacatost" tych malych pneu, a reakcia pri vacsom naklone jo a len tak mimochodom v Buldogu mi odporucili a dat miesto predpisanych zadnych 100 , 120... Objednane u Vadima, prezute u Silarda, to len tak na margo japonskych inzinierov.. ;) ale jazdi ok |
Novo: Odporučili a pripustili je sakra rozdiel. Tak isto je rozdiel 20-ročná 250-ka a 500-vka. Tak isto je rozdiel aj SS, CC alebo cross. |
vadim ta posledna veta je kravina.... cim sportovejsia jazda tym vyssi profil teda pri SS |
Ja som dal dopredu o centák nižšiu gumu ako má byť a je to cítiť. Najmä v zákrutách. Ked túto zoderem kupujem iba predpíasné. Necítim a murejší ako páni inžinery. Upravené 1 krát. Naposledy upravil BlackDog (08.10.2007 11:45) |
nerd: Témou asi nie sú slicky a okruhy... |
nerd: není to kravina. Musím Vadimovi dát za pravdu. Též musím konstatovat že co jsem si mohla dovolit na turistickým Banditovi (GSF600N) si ani zaboha nemůžu dovolit na gsxr600!!!! Bandit vždycky varoval, když jsem jela na hraně, GSXR-a nevaruje, ta rovnou nakope pozadí. Tolik krizovek co jsem zažila za 2 roky na gsxr jsem nezažila za celou svou x-letou jezdeckou praxi na předchozích motorkách. A experimentovat na ní ještě s gumama, tak si přímo koleduju o přesdržku. |
...obúvam zásadne originál rozmer a nové pneu, ale teraz idem vyskúšať jetú BT 020 190/50 /original je 180/55/ a to aj iba na "dojazdenie sezony"... obuť by sa to malo dať bezproblémov a rozdiely v správaní tu uvediem neskôr.... |
novo: vobec sa tym netrap, lebo ti tam aj tak nevojde, mas uzku vidlu a zavadza tam aj retaz ked si dobre pamatam.. |
vadim |
nerd, ja píšem: |
ak sa mame bavit o tej 195/70R17 tak to je slick urceny na preteky nie do beznej prevadzky. na okru si meni kazdy sekundarny prevod pretoze seriovy aj so seriovou gumou je "tazky" |
Nerd: OK, asi to nemá zmysel rozoberať. Ja som písal o športovejšej jazde v "civile" a ty na okruhu. Myslím a dúfam, že takto to pochopila aj široká verejnosť. |
to co viem z vlastnej skusenosti je ze namiesto 180ky tam mam 190 a so 180kou ide lahsie klopit neviem ci je to eln moj pocit ale je to proste tak a aj ked klopim tak tu 190na doraz nedavam takze by mi v pohode stacila aj 180 no a pri typu moto jawa sa neodporucala davat ina guma lebo to zhorsovalo jazdne vlastnosti a to v takej miere ze sa na tom nedalo jazdit do zakruty....a zatretie mozes mat z toho problemy pri kontorle napr STK alebo ked ta zastavi nejaky pan policajt a bude mat zly den |
racer bavime sa o profilovom cisle to znamena o vyske gumy. 180/55 je v podstate vyssia guma ako 190/50. ak by si obul 190/55 tak by si mozno necitil ziadny rozdiel v klopeni len by si mal "viac" gumy. |
nerd ale xalan sa pytal aky je rozdiel keby dal gumu sirsiu a nie s vyssim profilom |
jasne ale myslel som ze reagujes na nasu debatu s vadimom... |
Tiež som raz mal na Honde VFR 750 F širšiu gumu (180) ako mala byť pôvodne (170). A jednoznačne som pocítil zhoršenie jazdných vlastností v oblasti klopenia do zákrut. Jednoducho moto som musel viac prehovárať aby sa sklopila do zákruty, ako keď som tam mal originálnu šírku 170. |
moj názor : 3 cm je velký rozdiel,treba ai k tomu kupíť aj širši ráfik o palec./ aby mala guma tie vlastnosti na ktoré je vyrobená. samozrejme aj nižši profil aby bol dodrdžaný obvod pneu. |
a ja zasa napisem ze ked som zmenil na ZX6R z 170/60 na 180/55 a v predo z 120/60 na 120/70 tak moto bola uplne ina a vyrazne lepsia. |
mozno to bude vyzerat lepsie ale zvysi sa ti spotreba, to je jasne sice iba o malo ale zvysi, jazdne vlastnosti isto minus, pretoze to je velky rozdiel a obrazne povedane guma bude trcat z rafu a pri klopeni to nebude take stabilne, a vykon isto znizi aj ked to bude extremne male znizenie ale naco vacsiu gumu??? ty si neni sofer ktory sa nato pozera ked ide zatebou ci je to pekne, ty si jazdec a pre teba ked sa vozis to ma negativne vlastnosti... ja mam Varana 125 a ani ma nenapadlo davat sirsiu gumu, ja mam 130 a asi vedia preco ju tam dali... |
Radsej ju predaj a kup daco zo 160-tkou |
no a? |
daj 160tku,budes najvacsi biker v dedine! ale len po prvu zakrutu,ked zistis aka je to kokotina |
tak namontuje zadok z nejakej búranej Hayabusy,a bude cool! |
..no a moze z toho rovno urobit drakster ci jak sa to pise... |
no dnes mi aj druhy kamatrat potvrdil ze mu to horsie klopilo ked na cestne enduro dal namiesto 120ky dozadu 150ku |
GS ma zadny raf 3,5'',ked tam aj da 160/60 /ktora sa dava na5''/ ta pneu bude mat profil ako ziarovka |
Tiez by som zo sirkou a vyskou neexperimentoval...... ak chces zlepsit jazdne vlastnosti,tak kup pneu s maksou zmesou..... |
no - ako som slúbil - tu je info o zmene pneu z 180 na 190 - veľmi zjednodušené: |
jedna otazocka...ked mam v predu pirelli diablo strada,mala by ist taka ista aj do zadu???momentalne tam mam avon azaro...a rozmyslam ze ked dobacuje,tak tam dam taku istu...bude to robit trouble??? |
heso: Ak jazdíš športovo, tak by mala ísť dopredu mäkšia guma. V žiadnom prípade nie tvrdšia. A obávam sa, že Azaro od Strady tvrdšie je. |
Ja som nedavno vymenil gumy a mal som mat tiez 60, ale kupil som obydve 70tky. V predu Bridgestone Battlax BT014 a vzadu Pirelli dragon GTS. Som z nich namako! Upravené 1 krát. Naposledy upravil borto (09.11.2007 18:16) |
Kde som kupoval yamahu fzr 600 tak mala obutú 150ku,lenze bola dost zodrata tak som ju musel vymenit, pozriem do techničáku a tam že 130 |
Ja som dal pre zmenu na Drag stara 1100 predný ráfik 19x2,50 pneu 110/90-19.Do zadu ráfik18x9 pneu 260/40-18.Jazdné vlastnosti sú super. |
Ja mam takuto skusenost: Na KLE mi dosli omylom ine pneu, ale kedze som uz nechcel cakat, lebo zadna bola zodrata, obul som namiesto 130tky, 140tku. Vsetky ostatne rozmery sedeli, ale kedze profilove cislo je pomer vyska-sirka, tak samozrejme narastol aj obvod. Na sirku sa tam zmestila len tak tak. Jedine co som dokazal zistit je rozdiel v maximalke - nizsia cca o 5km/h (vacsi valivy odpor?), a pri vyssich rychlostiach (nad 140), sa mi robila pri novom dezene drazka od takych vystupkov na zadnej vidle (pneu ma vacsi obvod, a pri velkej rychlosti sa este zvacsi o nejaky centimeter a uz sa tam nezmesti, ale to len prvych x kilometrov kym sa trochu neojazdi). Spotrebu nemeram, lebo si chcem zajazdit a nie sa plazit, takze neviem rozdiel. Viac by som s tym neexperimentoval a daval by som origos. |
najlepsie tam nedat nic...a jeste aj vydelas. |
vadim:jazdim skor turisticky,sportovo ani nie,raz zacas si dam babu(pezinsku)moju castejsie |
heso: Ono sa to prejaví časom. Záleži len na tom,či budeš mať gumu keď budeš jazdiť na tej babe |
na jedno jazdenie gumu potrebujem na to druhe nie.. |
vzadu mam staru spalenu bridgestone G702 180/70 15 a novu uz kupenu avon venom 200/70 15. len dufam ze ju tam narvem |
biker15: Avon Venom? Do Ťi ju doníseu? Avon Lejdi? |
Keď sa pýtaš na následky, tak bacha aj na prípadnú nehodu. Stačí aj malý ťukanec s novším autom dosť vysokej hodnoty. Aj keď nebudeš vinník, ale policajt bude dôsledný a všimne si iný rozmer pneu ako je predpísaný, ponesieš všetky následky. |
heso: Pri turistickej jazde nejdeš pri brzdení až na hranicu možností. Navyše si môžeš dobrzďovať zadnou. Preto nie je grip prednej až taký dôležitý. |
Vadim: a ket mám besdušofki tak brzdím o co? |
mikuec: Ket máš besdušofky, tak brzdíš ako bez duše. |
vadim:dik...brzdim zvacsa vcas a kombinovane,niekedy na doraz-bratislavska nepredvidatelna premavka... |
Ja som mal taketo skusenosti: |
haluz ja som mal na svojej 125ke rafy pravdepodobne z GS 500ky a mal som na nej 150 ku mitasu a potom som prezul na 150ku bridgestone..... nemyslim ze to ma o moc horsi vplyv na jazdne vlastnosti, spotrebu a opotrebenie ale urcite na tom nieco bude ze ked je na 125 ku predpisana omnoho tensia pneu tak to nebude zo srandy.... je to len na uvazeni majitela ci si chce zlepsit vyzor moto |
ziskas: lepsi vzhlad(teda vacsinou ked to neprehanas) |
Ak tam dáš vätšiu gumu možeš mať odchylku tachometra. |
ono to v konecnom dosleku nebude ani dobre vyzerat a nemusi to ani dobre jazdit. ked tam das o 3cm sirsiu gumu sa ti tam ani nemusi vojst a ked sa ti tam nahodou vojde bude to take vajco jak na bicykli len vo vecsom |
cawte vseci chcel by som sa spytat ci by vadilo keby som namiesto gumy 100/90 r18 dal 100/100 , a ze aku pneu by ste zvolili nejaku do tvrdsieho terenu a aby nemala problem aj na blate aby mi neutekal predok diki |
Osobne si myslím že na synovu GS500 160 gumu nedostanem ani keby som chcel. Tá 130 vyzerala tak trochu dietne, tak sme tam dali 150 a nie je to bohvie čo. Teraz je z toho celý na vetvy kolečká vypaluje aj na chodníku len aby sa jej zbavil. Určite pojde na 140 a potom sa uvidí |
hannibal no podla mna, mjel by sis tam dat hlavne terennu gumu nejakeho stuplaka, ono to co na tej moto mas teraz ti bude utekat vsade.... |
dobre lenze ja tam nechcem davat 160-tku ja tam chcem namiesto 100/90 dat 100/100 a dopredu do zadu planujem C-02 a dopredu nieco vyhodne aby to dobre sedelo hlavne na blate |
mal som v zadu 190..a v predu taka ako je predpisana...strasne padala do zakrut..nic nic a potom hned k zemi..proste sa ta zadna bila s prednou....zhodil som zadnu..dal 180 a myslel som ze sedim na uplne inej motorke |
mikey :D "kazdy" supersport ma v predu rovnaky rozmer gumy |
Nedavno som dozadu obul namiesto 190ky 200ku...a mozem povedat ze na Babe som si tak dobre na Buse este nezajazdil,sama sa pytala do zakrut |
to my je jasne,ale nekdo dava iny profil na vysku...50/60 atd |
190ka od bridgestone moze byt pre teba lepsia ako 180ka od dunlop |
Chcel by som dať na bandita 600 170/60 origo v techničáku mám 150/70 neviem či to nebude moc. Novší Bandit má už v zadu 160/60 a v predu 120/60 ževraj je to tá istá šírka ráfu ako u môjho staršieho ročník97. Alebo mám dať radšej 160/60, poradte mi |
Uisti sa či je tá šírka ráfu fakt rovnaká a či sa ti tam 170-ka medzi zadnú kyvku zmestí. Keď áno tak by nemal byť žiaden problém.Ale keď je ráfik užší tak to nemeň, lebo pneu nebude mať ten tvar aký je navrhnutý a stráca jazdné vlastnosti a nemusí ísť dobre do zákrut (vlastná skúsenosť). Druhý problém môžeš mať s policajtmi či ťa kvôli tomu nebudú buzerovať. |
Skúsim to s tou 120/60 v predu a 160/60 v zadu, tak dúfam, že to bude ok. |
myslím ze o taky centimeter zo 180 na 190 je v pohode-mozno len spotreba trosku vyššia.ale zo 120 na 150 ti tam aj tak nevojde. |
ja mam mat profil 80 a mal som tuto sezonu 60 aa pohode drzi a nejsu ziadne problemi |
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 200217 | Včera: 227275