Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Ahojte, viem, že je tu veľa diskusíí o tom, aký olej a prečo, ale môj prípad som nenašiel, tak sa teda pýtam: |
pre tento motor co mas v masine je urcite lepsi polosynteticky 10w 40 takze odporuucal by som to vymenit spat skor nez si to menil mal si tuto temu zalozit |
Môžeš to tam nechať, polosynta už nekarbonuje tak ako minerál. Dôsledky - drahšia výmena oleja, inak nič. |
ak sa nemylim, polo a plno syntetiku mozes 'miesat' (vymenit po sebe). problem by bol, keby si tam mal mineral a po nom chcel dat syntetiku (polo/plno) |
v suzuki bez ohladu na model je zakazana plna synta, ak mas motorku v zaruke tak ti gratulujem lebo ti prave padla |
V zaruke urcite nie je , je to stary model, ale aj tak nechapem tu zamenu. Podla mna je to zbytocnost |
Do pi... čo teraz. Bol som v predajni dnes, vedel som, že už je tam málo oleja, volám pôvodnému majiteľovi, neúspešne, volám kamošovi, čo ju so mnou kupoval, hovorí je tam isto plná syntetika, nuž som kúpil plnú syntetiku. Prídem ku gáráži a kukám na "olejové veko" a tam je vylisované 10W 40.. Znovu som zavola pôvodnému majiteľovi, dovolal som sa a hovorí, že si nepamätá, ale keď som mu spomenul to veko, tak povedal, že presne ten tam dával. |
degrad: Nekúpiš 2 litre plne syntetického oleja? |
daj tam polosyntu 10w40 /castrol gps, motul5100 valvoline durablend.. na znacke nezalezi/ len nech je to polosynta a 10w40 |
raptor Nevadí, že už je tam ten druhý a už som na nom behal? |
nevadi.. do vacsiny motoriek ide 10W40 polosyntetika. ale 10W40 moze byt aj plno syntetika. pri tvojej suze je to urcite polo |
pitaz: No tak to teda vymením Ach, 660,- do "kanála" |
Kto vám všetkým natrepal , že olej 10W-40 je určite tzv.polosyntetika ? |
ale nemusis to menit hned.. kludne mozes na nom pojazdit. myslim, ze sa nic nepokazi. raptor sa este k tomu urcite vyjadri |
brazel moment.. ja som nikde nepisal ze 10w40 = polosyntetika |
Súhlasím s Brazelom, načo chlapca plašíte? Kľudne môže pojazdiť a keď príde zas čas výmeny a bude chcieť, naleje 10 w 40 a fičí ďalej, nič sa nestalo.... |
brazel |
len aby mu napr nezacala smykat spojka pani bezstarostni |
nie som odbornik aby som vedel povedat ci tych 500km s olejom ktory do toho motora nema ist moze ublizit... fakt neviem... ale viem ze do kazdej jednej suzuki bez ohladu na to ci je to supersport DRZ alebo chopper ide polosynta 10w40 Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (30.09.2007 20:48) |
raptor To som tu už niekde čítal, čo to presne v praxi znamená? ...to šmýkanie spojky... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Samhain (30.09.2007 20:41) |
Inou viskozitou nič nepokazíš iba si môžeš znížiť výkon(kedže je olej viskóznejší) alebo ti olej v zime stuhne ale to asi nieje tvoj prípad kedže 10W olej má štartovateľnosť do -30°C(zhruba).Problém bude skôr to že syntetický olej ti rozpustí sajrajt ktorý sa tam usadil z polosyntetiky a z toho bývajú problémy. |
ked uz to tu tak rozoberate tak sa aj ja nieco spytam. Aky olej mam dat do kawy zx 10 rv:90. 10w40 alebo 10w50? diki |
www.sv650.org/SV_service_manuals/1_General_Information.... Upravené 1 krát. Naposledy upravil pitaz (30.09.2007 20:50) |
celo, myslim, ze sajrajty sa rozpustaju iba vtedy, ked tam bol mineral a potom by dal syntetiku. nie ked tam bola polo syntetika. |
Celo: s tuhnutím určite problém mať nebude, nakoľko 5 W má nižší bod tuhnutia ako 10 W. A polosynta sajrajt netvorí. |
Pitaz: Nemusí sa stať nič ale aj polosyntetika je minerál(z polovice).Dosť záleží aj na značke oleja.Taký LIDL olej sa ti začne rozpadávať po pár tisíc km... |
No dakujem za rady. Zajtra okuknem, koľko stojí tá polo 10W 40 a uvidim, či ešte chvíľku "podráždim" na tomto oleji alebo ho vymením hneď. |
sahmain castrol gps power1 10w40 - 322/l motul 5100 10w40 308/l |
Dám športku, vo štvrtok vyberiem prachy a pôjdem teda nakúpiť ten 10W40. No a tú syntetiku si nechám na fritovanie asi. |
Celo: odporúčam ti prečítať si niečo o olejoch , skôr ako začneš znova písať, ok? Minerál a polosynta je dosť veľký rozdiel. Upravené 1 krát. Naposledy upravil baho (30.09.2007 20:57) |
Brazel ma na tuty pravdu. Napr. Shell Advance Ultra 4 10W-40 je plny syntetika, dolezite je ale ake dalsie parametre predpisuje vyrobca ( napr. API SE... až po SLa alebo JASO MA...) platí ale že po minerálnom oleji by nemala ísť syntetika, lebo tak vyčistí usadeniny že sa može niečo v motore zapchať, ale na to máš kontrolku oleja. Po polosyntetike syntetika nevadí... 10w znamená používanie oleja v prostredí od -1O stupnov celzia, 5w je stavaný ešte pre nižšiu teplotu prostredia... |
sajrajt ostaval v motoroch v 70. rokoch ked boli neaditovane oleje |
Nero: 10W 40 je odporúčané používať v teplotách od - 25 do + 35 st. |
Baho:Minerálny olej sa skladá z uhľovodíkov získaných z ropy.Syntetický olej z uhľovodíkov získaných synteticky(čiže nie priamo z ropy) a polosyntetika je niečo medzi tým. |
baho -nehadam sa, opisal som to z manualu pre moju masinku a je to europska verzia, ale ak pri autach 10w-40, je u nas bežny olej, tak asi nusi mať sirší zábar v taplotách okolného prostredia, tak ako hovoríš... |
ico150 Prečítaj si toto: www.zxforums.com/forums/archive/index.php... |
ked nemenis olej tak sa sajrajt usadi aj zo syntetiky a rozpusti ho aj polosyntetika ale na to tam je ten filter na olej |
Celo: az taký frajer na oleje nie som, ale viem že synta,aj polo,a minerál majú úplne iný spôsob výroby - krakovanie, čiže sú na úplne inom základe. Laicky - už od výroby nemajú nič spoločné. Upravené 1 krát. Naposledy upravil baho (30.09.2007 21:22) |
Baho: to som sa snažil vysvetliť.Veď my sa aj pochopíme(občas) |
baho: diki no dam tam nejaku znacku 10w50 , takze cim vyssie je to druhe cislo tak tym je olej na vyssie teploty? Ked som sa pytal kamarata tak ten mi vravel ze tam mam dat nejaky s vyssou viskozitou predsa je to uz stary motor 90. |
Oleje nižších viskozitných tried ako napr. 5W-40 , 0W-20 (!!!) atď... sa používajú prednostne ako racingové a pre bežné použitie nemajú význam . Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (30.09.2007 21:37) |
PREVÁDZKOVÉ teploty, čiže je jedno, koľko stupňov je vonku, pri - 15 aj tak asi jazdiť nebudeš.. A keby ti žralo olej, môžeš prejsť na 15W 50, ale už nie nas5, lebo to je minerál (väčšinou) a hrozilo by usadzovanie sa karbónu... |
Hmmm, tak teda podla toho, co písal brazel to tam môžem nechať.... |
hehe samhain nehaluz... kludne ho vymen buducu sezonu. nic sa nedeje. skoda penazi teraz kupovat dalsi olej, ked je tam uplne novy |
Nie si ty náhodou policajt? ten si berie na noc pri posteľ dva poháre - jeden prázdny a jeden plný. Lebo ked sa v noci zobudí, môže, ale aj nemusí byť smädný..... |
Nie nie, ale pridám tiež jeden posteľový: |
a co ked mozem davat do a je do BMW predpisany mineralny, ale aj polosyntetiku zevraj mozem davat. To akoze ked tam budem liat mineralny, mozem cakat nejake usadediny ked sa tu pise, ze syntetika tie usadeniny rozpusta ... je to divne |
Keď je tu už reč o olejoch.Potreboval som pred pár dňami doliať olej do mojho draga,potreboval som ho doliať dosť.......cca 1 liter.Mal som ešte jednu flašu valvoline 10w40 poposyntetyka po predchádyajúcej moto,tak som sa išiel pre istotu poradiť do predajne či to tam môžem naliať a povedali mi,že radšej nie,že je to skôr pre SS a motory pracujuce vo vysokých otáčkach a do chopprov by radšej dali 20W50.Tuto raptor spomínal,že do všetkých suzuky ide 10W40,žeby to platilo aj pre yamahy?? |
Fachman , |
brazel neviem co tu stale pleties ze 10w40 = polosynta |
Priznavam, ze tolkoto KO*OTIN pohromade som uz pekne dlho necital |
raptor , znova sa , ako pri každej Tvojej napísanej blbosti , krútiš ako had . Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (30.09.2007 22:51) |
V telke raz davali ze ked premenis iny druh oleja tak ju mozes aj zadret. Ja osobne by som to neskusal. Dosledky by sa mali dostavit neskor, byt tebou tak neriskujem. Upravené 1 krát. Naposledy upravil jumper55 (30.09.2007 22:59) |
brazel pipkinu bacu sa krutim ako had!! Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (30.09.2007 23:08) |
to raptor: |
Kamos zo Serede co ma servis a robi motorky mi hovoril ze plna syntetika je agresivnejsia na semeringi spojkove lameli a pod.Preto je lepsie davat polosyntetiku.Plna syntetika je vhodna do sportovych racingovych motorov.Neni to z mojej hlavi tak neviem.Ja z brachem davame do biku iba polosyntetiku 10w 40. |
mirisko, plna synta neni velmi skodlivy olej, ibaze do motorov suzuki sa nema davat lebo robi problemy, neviem metodu akou sa to da spoznat ale priznaky ktore mozu nastat pri plnej synte zhruba poznam... kazdopadne to ze tam bola plna synta sa zistuje v centrale v madarsku, ak chces vediet viac tak dufam ze vies madarsky, mozem ti posunut mail na cloveka z madarska a pokecaj s nim |
fíha no pekné debiliny sa tu od niektorích popísali. |
takze brazelko v mudrej knizke od nemeckej firmy Autodata 2007/motorcycle series/ je pre savage predpisany div sa svete 10w40 |
raptor, kukni do mudrej knizky co je predpisane do XT 600 dik |
XT 600 20w40 SE, 2.8 litra |
hmmm zase je to take polemizacne pitaz 10w-40 ,raptor 20w40 ja som tam dal 10w40 repsol polosyntetiku dufam ze to bude OK , zatial je to v poriadku , dik zatial Upravené 1 krát. Naposledy upravil degrad (01.10.2007 12:19) |
odpovie aj mne niekto, alebo mam koli tomu zalozit temu ? kxbibo ... nevies poradit ako to je ? ci pri mineralnom mozem cakat nejake usadediny ? na obale je napisane, udrzuje motor v cistote atd... |
Zdravim, |
duggo mineral ti vytvara karbonove usadeniny ktore nie su problem kym tam nenalejes polosyntu alebo plnu syntu ktora tie karbonove usadeniny rozpusta a moze sa stat ze ta usadeninka ti zapcha mazaci kanalik a mozes zadriet motor |
degrad to prve cislo 10w alebo 20w udava len do akej minusovej teploty je ten olej plne 'funkcny' |
10w40 som videl aj polosyntu aj plnu syntu.. dolezita je aj specifikacia, teda SG, SH, koli strihovemu napatiu kedze olej je aj v prevodovke aj motore ten isty... a auto oleje su len v motore a tam k strihu ako v prevodovke motorky nedochadza.. ten VSX shell 10w040 co chalani spominaju je aj za dobry peniaz (tusim okolo 270 sk liter) a splna vsetko do bodky... |
kxbibo zaujimave citanie |
To Gloocky:súhlasím,ja dávam shell VSX 15w50 polosynt. do DL1000,lebo aj keď výrobca v jednom riadku píše 10W40,hneď za tým je tabuľka teplotných rozsahov pre jednotlivé vyskozity.Motor ma veľké piesty a čo to nabehané(keď mrzne nejazdím)preto 15w a keďže letá sú horúce tak 50.Servisný interval 6000kma aj preto je tam syntu škoda liať.Nikde som sa v manuály ale nedočítal,že nesmiem.Je tam len vyskozita,špecifikácie a JASO MA(toje myslím ptre mokré spojky a prevodovky neoddelené od motora).No a teraz mudrujte |
raptor: Upravené 2 krát. Naposledy upravil tomxx (02.10.2007 14:05) |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 52712 | Včera: 220689