Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
cerus chlapi v manuali som nenasiel nic tak sa idem opytat Vas ze ci sa daju nejak nastavit hladiny benzinu v karbeci alebo co lebo neviem ci je normalne ze cez prepadove hadicky vyteka resp. kvapka benzin aj na rovnej ceste |
Môže byť, že sa ti zasekáva plavák regulujúci prívod paliva.... |
pozor od presnej vysky hladiny v plavakovej komore zavysi bohatost zmesy,takze neexperimentuj s tym |
RS955i - blbosť. |
...bohatosť zmesi závisí od nastavenia prietoku vzduchu a paliva triskami... |
RS955i má pravdu,výška hladiny je velmi podstatná,dôsledne pozri manuál(nie návod na obsluhu - tam to nebude),musí to tam byť a nastav presne podľa predpisu(tolerancia je napríklad u Suzuki aj Yamahy(enduro) plus,mínus 1 mm od danej hodnoty.Väčšina karburátorov na moto má na spodku v takom cecku odkalovaciu dierku,ktorú uzatvára kuželový šroub s prístupom zboku.Ak je tam prístup nasadíš na ten vypúšťací cecek priesvitnú plastovú hadičku a jej druhý koniec upevníš vyššie ako je karburátor. Po uvolnení toho uzatváracieho šroubu(otvorený ventil na nádrži) uvidíš výšku hladiny(spojené nádoby).Manuál uvádza voči čomu ju meriaš ale väčšinou je to vodorovný deliaci spoj spodnej a vrchnej časti karburátora.V prípade nemožnosti takéhoto merania(väčšinou) sa zas udáva vzdialenosť plaváku od tej istej deliacej roviny pri uzavretom ihlovom ventile(rozobratý karburátor).Vtedy je ale dôležitá aj váha plaváku.Ak bol napríklad deravý a Ty si ho cínoval(ak je z mosadze)alebo lepil(ak je plastový)bude ťažší a to ovlyvní hladinu - bude vyššia.Keď už to budeš mať rozobraté pozri tvar ihly ktorá uzatvára benzín,ak bude vytlčená,čiže bude mať rýhu po obvode v hornej kónickej časti neváhaj,objednaj novú a vymeň.Dodáva sa pravdepodobne len originál(na Yamahu stálo to malé hovno 1.200 sk ale oplatilo sa to vymeniť)Ale tieto veci je lepšie robiť s kamošom ktorý to už robil a vie ako na to.Nastavenie hladiny má značný vplyv na štartovatelnosť,výkon a spotrebu. |
eifel204 - Ano máš pravdu...Je podstatná...ale nie na to, čo písal RS955i. |
Ok.Nebudem ďalej reagovať a robiť tu ďalšiu kovbojku ako v prípade "nulovej spotreby".Inak dík že aj Ty si "za"nulovú spotrebu. Upravené 1 krát. Naposledy upravil eifel204 (26.09.2007 22:02) |
Albion: tiež mi nedá ragovať, ale eifel204 má jednoducho pravdu, či sa Ti to páči alebo nie Výška hladiny v plavákovej komore práve ovplyňuje bohatosť zmesy a to vo všetkých režimoch motora, od voľnobehu až po plný výkon a to nemalým spôbom. Zo skúseností môžem povedať, že napríklad pri CV karburátoroch, používaných na väčšine sériových motoroch bez úprav zmena nastavenia výšky hladiny o 1.5 až 2 mm vyvolá pri plnom zaťažení motora zmenu ako keby sa zmenil rozmer hlavnej trysky o jeden veľkostný stupeň. Nič v zlom, ale ak máš skúesnosti, že je plus/mínus jedno aká je nastavená výška hladiny v karburátore a že výška hladiny pri rôznom režime motora kolíše, tak ako to popisuješ, tak Ti to vyvracať nebudem, každopádne to nie je pravda. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Zephyr (27.09.2007 10:00) |
a ešte čosi k tým "prepadom" - prakticky to pôvodným určnením nie sú prepady, ale keď sa plavákový ventil zasekne tak sa môže stať, že ten benzín tečie aj týmito "prepadmi". Oveľa skôr však začne benzín pretekať cez hrdlo karburátora najmä do motora (opäť má pravdu eifel204 a nemusí sa báť, že si kúpil divnú motorku ) a do airboxu. Funkciou týchto "prepadov" je najmä zabezpečovať odvzdušnenie/zavzdušnenie plavákovej komory nad hladinou paliva, čím sa udržujú stále tlakové pomery vo vnútri karburátora. Pri motoroch bez náporového sania sú tie hadičky zvyčajne vyvedené len tak voľne do vzduchu, pri náporovom saní zvyčajne do airboxu, čím sa opať udržujú tlakové pomery tak, aby ten karburátor mohol vôbec fungovať, či ide motorka 250 km/h alebo len 60 - je to v princípe to isté ako karburátory pre turbomotory, v prípade, že turbo je umiestnené pred karburátorom, čo je vo väčšine prípadov. |
...fakt nemám síl na toto.... |
veru v manuali bi to bolo ale keby som daaky od toho mal . mam len navod... no v sobotu sa do toho nezne pozriem a uvidim ze co vdaka za rady zatial |
Albion. citaj:www.gsxr.wz.cz/karb2.htm |
RS955i - Ok... Toto všetko mi je známe.... ty si napísal že |
Albion no mal som na mysli toto:. Výška hladiny paliva má vliv na tvorbu směsi v celém rozsahu (vyšší hladina=bohatší směs). |
RS955i - Ale to je blbosť.... |
takze je uplne zbytocne sa zaoberat nejakou hladinou ,a vlastne plavak sa pouziva iba v krajinach kde je drahy benzin,a napriklad v Rusku ''zem dala zem vzala'' je uplne zbytocny |
neda mi nereagovat. |
Na Husgvarne by mala byť vzdialenosť vrchnej časti plaváku od deliacej roviny karburátora |
kapricio - áno hladina určite nie je stabilná , ale na základe nastavených hodnôt ( výška plaváku , hmotnosť plaváku , vôľa v závese plaváku , pružnosť jednotlivých dielov.....) koliše okolo určitej hodnoty a o to ide. Čiže nastavuješ priemer. |
karol1 - ano...A ancikrist ten priemer evidentne nemá, keď mu "kape" palivo. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 31133 | Včera: 142961