Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

karburator- prepady - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiukarburator- prepady - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Karburátor.

26.09.2007 14:27

karburator- prepady

ancikrist1d
 Bahniak 

Ikona

cerus chlapi v manuali som nenasiel nic tak sa idem opytat Vas ze ci sa daju nejak nastavit hladiny benzinu v karbeci alebo co lebo neviem ci je normalne ze cez prepadove hadicky vyteka resp. kvapka benzin aj na rovnej ceste


26.09.2007 14:46

Re: karburator- prepady

Albion
 Turista 

Ikona

Môže byť, že sa ti zasekáva plavák regulujúci prívod paliva....
Otvor to, vyčisti, a keď nepomôže, tak ten plavák jemnúčko ohni v smere tak, aby zavrel trisku skôr...
...kvak...


26.09.2007 15:12

Re: karburator- prepady

ancikrist1d
 Bahniak 

Ikona

diki albion skusim uvidim


26.09.2007 18:34

Re: karburator- prepady

RS955i
 Skútrista 

Ikona

pozor od presnej vysky hladiny v plavakovej komore zavysi bohatost zmesy,takze neexperimentuj s tym :-~


26.09.2007 20:14

Re: karburator- prepady

Albion
 Turista 

Ikona

RS955i - blbosť.
V plavákovej komore nieje a nikdy nebude stabilná výška hladiny paliva.
...kvak...


26.09.2007 20:16

Re: karburator- prepady

Albion
 Turista 

Ikona

...bohatosť zmesi závisí od nastavenia prietoku vzduchu a paliva triskami...
...kvak...


26.09.2007 21:03

Re: karburator- prepady

eifel204
 Turista 

Ikona

RS955i má pravdu,výška hladiny je velmi podstatná,dôsledne pozri manuál(nie návod na obsluhu - tam to nebude),musí to tam byť a nastav presne podľa predpisu(tolerancia je napríklad u Suzuki aj Yamahy(enduro) plus,mínus 1 mm od danej hodnoty.Väčšina karburátorov na moto má na spodku v takom cecku odkalovaciu dierku,ktorú uzatvára kuželový šroub s prístupom zboku.Ak je tam prístup nasadíš na ten vypúšťací cecek priesvitnú plastovú hadičku a jej druhý koniec upevníš vyššie ako je karburátor. Po uvolnení toho uzatváracieho šroubu(otvorený ventil na nádrži) uvidíš výšku hladiny(spojené nádoby).Manuál uvádza voči čomu ju meriaš ale väčšinou je to vodorovný deliaci spoj spodnej a vrchnej časti karburátora.V prípade nemožnosti takéhoto merania(väčšinou) sa zas udáva vzdialenosť plaváku od tej istej deliacej roviny pri uzavretom ihlovom ventile(rozobratý karburátor).Vtedy je ale dôležitá aj váha plaváku.Ak bol napríklad deravý a Ty si ho cínoval(ak je z mosadze)alebo lepil(ak je plastový)bude ťažší a to ovlyvní hladinu - bude vyššia.Keď už to budeš mať rozobraté pozri tvar ihly ktorá uzatvára benzín,ak bude vytlčená,čiže bude mať rýhu po obvode v hornej kónickej časti neváhaj,objednaj novú a vymeň.Dodáva sa pravdepodobne len originál(na Yamahu stálo to malé hovno 1.200 sk ale oplatilo sa to vymeniť)Ale tieto veci je lepšie robiť s kamošom ktorý to už robil a vie ako na to.Nastavenie hladiny má značný vplyv na štartovatelnosť,výkon a spotrebu.


26.09.2007 21:25

Re: karburator- prepady

Albion
 Turista 

Ikona

eifel204 - Ano máš pravdu...Je podstatná...ale nie na to, čo písal RS955i.
Ano...Ak je plavák deravý, alebo inak poškodený, tak sa neodporúča ho opravovať z dôvodu zmeny váhy...
Slúži tam hlavne na to, aby nebola plaváková komora preplňovaná. V dôsledku preplnenia je nadbytočné palivo vyvedené mimo komoru.(najčastejšie aj mimo karburátora), a v dôsledku toho je to palivo vlastne zbytočná strata, čo sa samozrejme prejavuje vysokou spotrebou a znečistením okolia, kam je odvádzané prebytočné palivo.
A naopak-ak je nastavená hladina nízko, tak nieje dostatočná zásoba paliva pri vysokých otáčkach, čo má za následok vynechávanie motora z nedostatočnej dodávky paliva do valca(ov).
S toho, čo popísal ancikrist1d, je najpravdepodobnejšia porucha zaseknutie plaváka v spodnej úvrati, čo má za následok nepretržitú dodávku paliva do plavákovej komory a jej následný odvod prepadovou hadičkou...
Ale môže to byť aj ohnutý plavák(poškodenie nárazom, prípadne pádom), tam ho stačí trpezlivo a jemne ohnuť tak, ako som spomínal v predošlom príspevku...
Nerobte s toho dramatickú kovbojku.
:-}
...kvak...


26.09.2007 21:49

Re: karburator- prepady

eifel204
 Turista 

Ikona

Ok.Nebudem ďalej reagovať a robiť tu ďalšiu kovbojku ako v prípade "nulovej spotreby".Inak dík že aj Ty si "za"nulovú spotrebu. :-)
DODATOK:
Kokso ale ja musím reagovať.Lebo ja mám takú zlú motorku a ona nemá ten prepad ktorý to vyvedie mimo karburátor a motorku.No dobre,má a vyvedie.Ale neskoro.Mne keď ostal visieť plavák tak sa mi tak preslopal motor že som ho ani bohovi nemohol naštartovať.Som si asi kúpil voláku blbú motorku. :-) :-)
POZOR : ten dodatok ber s nadhladom.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil eifel204 (26.09.2007 22:02)


27.09.2007 9:58

Re: karburator- prepady

Zephyr
 Turista 

Ikona

Albion: tiež mi nedá ragovať, ale eifel204 má jednoducho pravdu, či sa Ti to páči alebo nie ;-) Výška hladiny v plavákovej komore práve ovplyňuje bohatosť zmesy a to vo všetkých režimoch motora, od voľnobehu až po plný výkon a to nemalým spôbom. Zo skúseností môžem povedať, že napríklad pri CV karburátoroch, používaných na väčšine sériových motoroch bez úprav zmena nastavenia výšky hladiny o 1.5 až 2 mm vyvolá pri plnom zaťažení motora zmenu ako keby sa zmenil rozmer hlavnej trysky o jeden veľkostný stupeň. Nič v zlom, ale ak máš skúesnosti, že je plus/mínus jedno aká je nastavená výška hladiny v karburátore a že výška hladiny pri rôznom režime motora kolíše, tak ako to popisuješ, tak Ti to vyvracať nebudem, každopádne to nie je pravda.

eifel204 - vojna s veternými mlynmi je väčšinou ťažká :-) do debaty o nulovej spotrebe som tiež nemal chuť sa zapojiť po tom, čo som videl koľko zaručených právd sa tam popísalo.....

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Zephyr (27.09.2007 10:00)


27.09.2007 10:10

Re: karburator- prepady

Zephyr
 Turista 

Ikona

a ešte čosi k tým "prepadom" - prakticky to pôvodným určnením nie sú prepady, ale keď sa plavákový ventil zasekne tak sa môže stať, že ten benzín tečie aj týmito "prepadmi". Oveľa skôr však začne benzín pretekať cez hrdlo karburátora najmä do motora (opäť má pravdu eifel204 a nemusí sa báť, že si kúpil divnú motorku :-) ) a do airboxu. Funkciou týchto "prepadov" je najmä zabezpečovať odvzdušnenie/zavzdušnenie plavákovej komory nad hladinou paliva, čím sa udržujú stále tlakové pomery vo vnútri karburátora. Pri motoroch bez náporového sania sú tie hadičky zvyčajne vyvedené len tak voľne do vzduchu, pri náporovom saní zvyčajne do airboxu, čím sa opať udržujú tlakové pomery tak, aby ten karburátor mohol vôbec fungovať, či ide motorka 250 km/h alebo len 60 - je to v princípe to isté ako karburátory pre turbomotory, v prípade, že turbo je umiestnené pred karburátorom, čo je vo väčšine prípadov.


27.09.2007 10:22

Re: karburator- prepady

karburator
 Turista 

Ikona

ja ziadne prepady nerobim! :-D :-D


27.09.2007 15:00

Re: karburator- prepady

Albion
 Turista 

Ikona

...fakt nemám síl na toto....
Prajem vám mnoho pozitívnej energie...
Karburátor :-) len aby.
...kvak...


27.09.2007 17:00

Re: karburator- prepady

Zephyr
 Turista 

Ikona

:-) pozitívna energia je vždy vítaná ...... pokoj s Tebou :-D


27.09.2007 17:03

Re: karburator- prepady

Albion
 Turista 

Ikona

:-)))
...hovado...
:-D
...kvak...


27.09.2007 17:07

Re: karburator- prepady

Zephyr
 Turista 

Ikona

:-D myslel som to v dobrom ;-)


27.09.2007 17:19

Re: karburator- prepady

Albion
 Turista 

Ikona

Jasnééé....
:-)))
Pochopil som.
;-)
...kvak...


27.09.2007 17:23

Re: karburator- prepady

ancikrist1d
 Bahniak 

Ikona

veru v manuali bi to bolo ale keby som daaky od toho mal . mam len navod... no v sobotu sa do toho nezne pozriem a uvidim ze co vdaka za rady zatial :-}


27.09.2007 19:49

Re: karburator- prepady

RS955i
 Skútrista 

Ikona

Albion. citaj:www.gsxr.wz.cz/karb2.htm
a potom tu este raz napis ze pisem picoviny ;-)


27.09.2007 20:12

Re: karburator- prepady

Albion
 Turista 

Ikona

RS955i - Ok... ;-) Toto všetko mi je známe.... ty si napísal že
"" od presnej vysky hladiny v plavakovej komore zavysi bohatost zmesy " ,
a to nieje také jednoznačné, ako si to napísal, pretože pri zmene výšky hladiny (myslím tej staticky pevnej), sa samozrejme jemnúčko dolaďuje bohatosť zmesi triskami...
Dokonca aj po kompletnej očiste sa všetko v karbeci nanovo dolaďuje....ja osobne som všetko nanovo dolaďoval aj po jednom otvorení karburátora.....
Veď bohatosť zmesi ovplyvňuje aj teplota nasávaného vzduchu....to sú detaily....
Tu v podstate išlo o ancikristov únik paliva, tak sú jedine tieto dve pre mňa reálne riešenia.
A tie som sa mu snažil poskytnúť.
;-)
Peace.
...kvak...


27.09.2007 20:22

Re: karburator- prepady

RS955i
 Skútrista 

Ikona

Albion no mal som na mysli toto:. Výška hladiny paliva má vliv na tvorbu směsi v celém rozsahu (vyšší hladina=bohatší směs).
A samozrejme nizsia= chudobnejsia,no a ok si dokazes predstavit nasledne prehrievanie,a v tom horsom pripade prepalenie piesta tak za Tvoju radu by Ti chalan podakoval...


27.09.2007 20:32

Re: karburator- prepady

Albion
 Turista 

Ikona

RS955i - Ale to je blbosť....
V plavákovej komore nikdy nebude za jazdy stabilná výška paliva....
...kvak...


27.09.2007 21:20

Re: karburator- prepady

RS955i
 Skútrista 

Ikona

takze je uplne zbytocne sa zaoberat nejakou hladinou :-D :-D :-D :-D :-D ,a vlastne plavak sa pouziva iba v krajinach kde je drahy benzin,a napriklad v Rusku ''zem dala zem vzala'' je uplne zbytocny :-)
No dobre ;-) :-))) :-))) :-))) :-)))


27.09.2007 21:32

Re: karburator- prepady

eifel204
 Turista 

Ikona

RS955i,21:20 nádherný príspevok - potešil dušu :-) :-) :-)


28.09.2007 12:21

Re: karburator- prepady

Albion
 Turista 

Ikona

Oooooooooch....
...keď myslíš... :-}
:-)
...kvak...


28.09.2007 16:28

Re: karburator- prepady

kapricio
 Turista 

neda mi nereagovat.

suhlasim s Albionom.

chcel by som este dodat ze palivovy system je natolko stabilna a robustna sustava (z hladiska teorie regulacie), ze odchylka hladiny +/- 1mm nemoze hrat rolu. Hladina na +/- 1mm sa neda uregulovat systemom zalozenym na principe napustania WC.

ancikrist1d: rozober to, je to zle nastavene alebo tam mas sajrajt (alebo oboje)


28.09.2007 18:08

Re: karburator- prepady

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Na Husgvarne by mala byť vzdialenosť vrchnej časti plaváku od deliacej roviny karburátora
v rozmedzí 17,5 až18,5 mm. Meria sa vo zvislej polohe karburátora. Jazýček plaváka musí byť opretý o dosadaciu časť ihly plaváka.
Ak napriek tomu bude benzín pretekať, bude buď vadný ihlový ventil, alebo budú ťažšie plaváky. prípadne môžu plaváky o niečo zachytávať.
Pozri obrázok


28.09.2007 19:46

Re: karburator- prepady

karol1
 Bahniak 

Ikona

kapricio - áno hladina určite nie je stabilná , ale na základe nastavených hodnôt ( výška plaváku , hmotnosť plaváku , vôľa v závese plaváku , pružnosť jednotlivých dielov.....) koliše okolo určitej hodnoty a o to ide. Čiže nastavuješ priemer.


28.09.2007 22:08

Re: karburator- prepady

Albion
 Turista 

Ikona

karol1 - ano...A ancikrist ten priemer evidentne nemá, keď mu "kape" palivo.
...kvak...



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 31133 | Včera: 142961