Caute moto-rideri, pleasee help me! Po 8 tyzdnoch (uz bez sadry na clenku) som sa ako tak dosmotkal do dielne a rozhodol navzdy vyriesit uz viac ako rok trvajuce problemy mojej čízy s dobíjaním. Avšak bezuspešne
Ide o ČZ 250.471, s neskorsou prestavbou motora, moto je teda prakticky ČZ 350.472. Rok vyroby 1975. Dynamo 6V 75W, Motor po GO, slape ako hodinky, sviecky NGK, kontrolne ziarovky 2W nahradene LED-diodami – celkovo 4 (smerovky, brzda, zapalovanie, svetla). Do minulorocnej nehody (jedna slepice mi nedala prednost) dobijanie fungovalo. Odvtedy je vsetko v P... Bez zapnutyx svetiel no problem, ale pri zapnutyx svetlax to nedobija, nedajboze stat na krizovatke aj so zapnutymi smerovkami. Pripisoval som to xybnemu regleru, resp. starej – 3 – rocnej baterke. Dneska ma to uz dozralo, zobral som posledne bubaky a kupil novu bateriu Varta 6 V 6 Ah (vzdy tam bola 8 Ah, ale vo viaceryx predajniach mi tvrdili ze taky typ sa uz nerobi), kupil som aj uplne novy regler – srobik na demontaz krytu je este zapecateny farbou – takze si myslim ze nastavene by to malo od vyroby byt dobre, a zo zufalstva som pre istotu kupil aj novu spinaciu skrinku, celkovo sa za tieto "srandicky" vysolil 1 500 skk. Skrinku som namontovat nestihol, no regler a novu baterku hej, skontroloval som kontakty k novym suciastkam a aj na dyname – kazdy kazducicky kabel a nastartoval. Xytila na prvy sup (ako vzdy – so startovanim problem nemam) – no po kratkej testovacej jazde – cca 10 km sa ukazalo ze neduhy s elektrikou pretrvavaju – pri zaradenej trojke a rychlosti cca 50-60 kmh a pridani sa motor xova akoby nemal dost stavy (elektrickej) – v poho vytiahne na 100 ale obcas to trhne (asi zapalovanie, iskra, neviem fakt) – to pocas fungujuceho dobijania nerobilo, no a po dojazde domov som skusal moto na mieste so zapnutymi svetlami na volnobehu – no bolo citit ze len tak-tak drzi a nexcipne – ked som pridal smerovky – bez sance zacala vynexavat az skapala – cize vyzera to tak, ako keby nova baterka, a regler nepomohli – co ma kurwa fest nasralo a som bezradny, kedze som na dal dal posledne love a kvoli zlomenemu clenku mi toto leto padol job v UK, tym aj Vape, a svetielko nadeje na GS 500 uplne zhaslo. Zajtra este vyskusam nahodit novu spinaciu skrinku no vela sanci tomu nedavam. Rozmyslam o pricinax, ci to nemozu robit tie led-diody, kdesi som cital ze povodne ziarovky tam plnia nejaku svoju funkciu, otvoril som aj svetlo, pretoze smerovky ryxlo blikaju a aj ked otacam srobikom na prerusovaci neda sa to dobre nastavit – a tam ma uputalo ze jeho vykon je 6 V 2x21W (je novy, stary sa pri buracke znicil a doniesol mi ho kamos, parametre ma vtedy nezaujimali, tak neviem ci aj to moze mat nejaky vplyv...No rozpisal som sa fajnovo, ale fakt si uz neviem rady, konecne zacinam pomaly xodit, moto v garazi, po motorickej stranke a podvozkovej stranke takmer nova moto len ta posukana elektrika mi nedopraje pohodove vozenie..xcem sa proste s mojou holkou bez starosti vybrat na vylet - bez toho aby som to na prvej krizovatke so zapnutymi svetlami a blikajucimi smerovkami nemusel drzat vo vysokyx otackax a nebat sa ze to skape. a vsetci vieme ze jazdit bez zapnutyx svetiel je provokacia toho tam hore a hazard so svojim zivotom, teda aspon ja to tvrdim..Dakujem za akukolvek radu...
|