Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Cus, mam takuto otazku: Ako často treba kontrolovat napnutie retaze ?dikes |
Keď Ťa to napadne, len odborníci nedoporučujú kontrolu za jazdy. |
Sani ked ta retaz napadne zozadu tak uz je neskoro |
...clovek motorkar vzdy uchylne obzera svoju moto a pokyve s niecim,akoze je vsetko OK,no a tak zakazdym "kopnem" aj do retaze a ked je volna ju proste dospanujem...ziadne casove intervaly tam nevidim... |
no ja dost vazim a tak idem na to inak. rataz je naspanovana podla toho, ci je moto na hlavnom, na bocnom, abo na nej sedim. ked som ju spravne nastavil na bocnom a potom som jazdil, uvolnovalo sa tlakom male kolecko. teraz ju kontrolujem tak, ze na nej sedim a skusim jak je tvrda. hladam tak kompromis pre jazdu po nerovnostiach, kedy vydla pracuje (stred uchytenia vydly nie je totozny s koleckom na prevodovke a tak kruznice opisane z tychto stredov nie su sustredne...) |
dobre mam taku malu podotazku: ako velmi ma byt naspanovana retaz??? |
...na kazdej moto sa to nastavuje podla inych pravidiel, je to v manualy ku danej moto...ked ju nasponujes moc tak sa ti roztrhne alebo sa stane nejaka ina vec ktoru nechces...ked je moc volna tak moze spadnut alebo preskocit...retaz ako aj rozety (cely kit) treba pravidelne menit a starat sa o to(olej drotena kefa atd.)...netreba setrit na takychto veciach...hlavne ak ju budes sponovat tak nastav kazdy sponovak rovnako aby ta motorka potom nebola smatlava... |
snipe váčšinou sa to pohybuje prehyb reťaze okolo 2 cm. Pri prepérovaní motocykla sa reťaz väčšinou napne, lepšie je si kontrolovať vôlu ak sedíš na motocykli ak je reťaz ako kameň je to zle. Potom to ničí reťaz, rozetu, sekundárne kolečko, ložisko v motore pri sekundárnom kolečku, ložisko na rozete. |
kxbibo: este aby sme sa dobre rozumeli 2cm hore a 2 dole alebo dokopi? |
tak ako vravy Trimer:ak je moto zatazena vahou jazdca je vola mensia,Snipe:skusis si to zo spodu v polovici retaze to jest"dohromady"medzi rozetou a hnacim kol.,nesmie bit pevna rozdrbe ti nielen hnac.kolecko a rozetu,ale aj lozisko v bloku mot.ak tomu nebudes venovat pozornost treba stale kontrol..na endure bi to malo bit ak je na bocnom,okolo 4-3cm-to je dr-ko,ak sedis okolo 2cm,na cestakoch neviem mam kardan na cestnej,ale davno jawe som daval 1cm ked som na nej sedel..tak neviem,ale kazda moto,to ma uvedene v manualy |
makambo: dikes pomohlo |
co ja viem tak retaz treba mat napnutu tak akurat. takze asi tak od oka. ale sa mi stalo ze som mal velmi volnu a v lese spadla a ked som vysiel na afalt a siel richlejsie spadla a roztrhla sa. na ocovom endure pise 5cm hore aj dole spolu |
snipe>ja tiez talianski nerozumiem a ani madarski.... |
njn ale madarcinu nepokladam za jazyk.. to je slovencina odzadu |
jedna otazocka ako musi bit nasponovna retaz na vysokootackovych 2T (cestnych) Diki |
Pri spanovani aj trocha potoc kolesom. ked uz mas starsiu rozetu tak ak ju naspanujes na 2 cm volu a ked potocis trochu kolesom tak sa to moze zmenit o dost vela. |
riadne bludy som sa tu dočital |
vozidlo sa ma skontrolovat pred kazdou jazdou.svetla sviti,ostrikovace strikaji, stirace stiraju klakson trubi.tie posledne tri ti nemusia hovorit,to vidis a pocujes.ale neee.ja ked mazem tak aj skontrolujem |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 156279 | Včera: 231444