Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Takmer všetci máme dve možnosti, ako zhasnúť motor. Prvá možnosť je rýchlim tlačítkom na pravej strane riadidiel a druhá možnosť je klúčik. Trochu sme nad tým polemizovali, či nejako vplíva jeden resp. druhý spôsob vypínania na motor a iné. Upravené 1 krát. Naposledy upravil LuboooS (15.06.2007 20:26) |
lepsie je otocit klucom zhasnu ti aj kontrolky takze nemas nic pod prudom |
ja vypinam klucom,ten cerveny vypinac ti vyskratuje elektriku...pocul som ze lepsie je klucikom.. |
cervenym tlacitkom. Aspon stale viem, ze funguje. |
myslim si ze je to jedno ten cerveny vypinac tam asi pre srandu nieje. |
vypinam chcipakom pre obmedzenie prudovych razov, ktore nastavaju po otacani klucika. Prudovy raz je napr ked zapnes zosilovac, pocujes aky to da nakop do reproduktorov. |
miso251SK: ... keď máš blbý zosik. |
ked nemas rele alebo iny druh oneskorovaca, ktore ti pripoji reproduktory po spickovom prude Upravené 1 krát. Naposledy upravil miso251SK (15.06.2007 22:59) |
no ja som ten kolega som rad ze tu ta tema je |
ale aj tak pokial nevypinas motor pustenim spojky pri zaradenom kvalte, je to ok |
Ja vzdy vypinam cervenym vypinacom lebo ak je napr moto moc zohriata tak ju este dochladí ventilator a tiez som pocul nieco o tých rázových prúdoch - takze uz to mam aj tak zauzívané najprv tlacitko potom klucik |
ja vypinam vacsinou bocnym stojanom pri zaradenej jednotke a stlacenej spojke. aspon nezabudnem dat stojan kym zlezem z motorky a je lepsie mat tam zaradenu rychlost ked parkujem. cize dve muchy jednou ranou a potom sa zbytocne necudujem ze preco nestartuje ked mam prepnute cervene tlacitko... |
bossko: Sa radšej čuduješ, že čo ti neštartuje, keď máš zaradenú rýchlosť, že? |
Fanúšikovia núdzových vypínačov a teoretici rázových prúdov: Ako vypínate motory svojich áut? |
No na aute stlačim spojku dám jednotku potom stlačím brzdu a pustím spojku. Vtedy mi určite vypne motor. Ale keby som bol tuner tak si tam dám gombík že STOP. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Max1 (16.06.2007 7:45) |
no ja zdvihnem otacky aby olej osplechol vacky a pouzijem tlacitko, bo je takoj po ruke. |
MOKUSHKO Neregistrovaný |
Vadiim : tlacidlo STOP |
Mnooo...... tak ja nie som o moc múdrejší z tohto :D ... zrejme to vypadá tak, že ja budem stále motor vypínať núdzovým tlačítkom a "kolega" :D klúčikom, pretože zásadné pre a proti tu nepadlo. No a dokonca som sa dozvedel, že niekto využíva aj ten bočný stojan :D ... |
MOKUŠKO: Možno si si už všimol aj v prírode (ale pri strojoch určite), že červená farba znamená výstrahu, alebo nebezpečenstvo. |
1 - ako píše výrobca |
nebyva nahodou na motorkach naklonove cidlo, takze po padnuti motorky sa motor sam vypne? |
to čo tu čiiitam...hmmm načo hladat probleemy tam kde ich niet.. |
no s tym naklonovym cidlom asi nieto pravdy, pretoze ja ked davam moto na babe tak by mi zhasol motor uz davno v tych zakrutach |
MOKUSHKO Neregistrovaný |
VADIm cervena sa vseobecne pouziva na zvyraznenie nemusi to znamenat priamo nebezpecenstvo.. |
HondaMagna: Môžem potvrdiť! Náklonové čidlo určite nemáš! Zato máš velmi dobre riešené prepínanie na rezervu Upravené 1 krát. Naposledy upravil LuboooS (16.06.2007 13:25) |
na varadere som zhasinal vzdy len s klucikom aj ked som tam to cervene tlacitko mal...a teraz na VFR trochu pridam,stlacim tlacitko a otocim klucik...videl som to tak robit strasne vela motorkarov tak som to odkukal ... |
...ten cerveny vypinac je u mx hlavne na to ak sa ti zasekne plyn a nevies co mas robit vystrcis palec a vypnes motor...neviem si to predstavit ze v tom strese hladam nejaky blby klucik a este s nim tocim...aj ked tam ziadny nieje...cervene tlacitko je na vypnutie motora za jazdy...ked stojis tak si mozes aj odpojit baterku ak sa ti to paci tak...ale treba zastat... |
ked za behu motora odpojis baterku, mozes si znicit regulator. |
Odjakživa sa vypína motor do skratu na to práve slúži červené tlačítko. Spínacia skrinka auta to má tiež tak urobené, že keď otočíš klúčik na STOP vypneš motor skratom. Ja vypínam motor zásadne červeným tlačítkom. |
podla mna je to principialne to iste...tlacitkom,stojanom aj klucikom hodi skrat a vypne.... |
Iba obcas reagujem na "technicke" diskusie, lebo sa v tom iba minimalne vyznam. Dnes mi vsak neda aby som vam neodcitoval nieco z uzivatelskej prirucky na Hondu Varadero. Upravené 1 krát. Naposledy upravil DaliXT (16.06.2007 20:43) |
noo, nic proti hondackym manualom ale parkovat na neutrali? Aby mi niekto nahodou drgol do motorky a ta zletela zo stojana? |
prečo to komplikovať - ja vždy jednoducho odmontujem motor a hodím ho do vopred pripravenej vane s vodou a vypne sa skoro vždy a nemusím hladat nejaké tlačítka alebo klúčiky tento spôsob mám z Japonského manuálu Upravené 1 krát. Naposledy upravil taaat (16.06.2007 20:54) |
taaaat tak uz som sa dlho takto nezasmial |
to sa tak má vypínať a ja vždy vyťahujem fajku zo sviečky |
ty tam maš sviečku?ja som minule pozeral a ja tam mam kahance.... |
Pegas...: ...Ja som myslel, že vystreľuješ fajku priamo do blatníka... |
No tak ja som minule sedel na MZ, vyklopil som bočák a nezdochla Tak som ju vypol kľúčikom lebo zdochinak tam aj tak nikde neni. Kúpte si emzetu a máte po problémoch |
no vidim, ze sa to tu uuuuuplne zvrhlo vtipny kruzok sa nachadza napr out of topic |
pre fosgenmaxa - tak cavte borci,nabuduce trošku kavy pri rozmyslani ja asi nerozmyslam, kedze vypnem motor klucikom a nemusim stlacat cevene tlacitko, potom ho nemusim znova stlacat pri zapinani motora ... ale kedze ty rozmyslas, tak ho stlacaj a stlacaj a stlacaj a skus napisat preco ho z logickeho hladiska stlacas pri vypinani a zapinani kedze to vobec neni potrebne a aj tak to potom musis vypnut klucikom ? |
NO CHLAPI MOJI,NORMALNE MAM DOST KED CITAM AKE SOMARIKY som sa tu podozvedal....To ze cerveny vypinac" Engine Stop" vyskratuje elektriku je uplna pic....a,cerveny spinac na rukovati je proste len podradeny spinac zapalovacej skrinky,ktory takisto len vypoji zapalovanie ako klucik,len s malym rozdielom ze klucik vypoji takmer celu elektriku a cerveny spinac obvod zapalovania-teda "zrusi" iskru vo valcoch..A rozne vymysly ze to je cisto len nudzovy vypinac pri havarii alebo zlomeni klucika su len taraninky....Tak tak |
..a Vadim zase len mudruje do toho co pozna len z videnia.... |
tusim sa nemozete dohodnut A co Trewor nemozes spat? ,nic vzlom |
A tento názor má jeden z naj odborníkov v Čechách - Generál . Väčšinou vie , o čom píše . Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (17.06.2007 9:03) |
Brazel, tak neviem ako ostatnym, ale mne to so zaradenou rychlostou nestartuje... A bocak mi to necha zdochnut az ked sa pokusim o rozjazd... |
mno ja to tiez nestartujem s rychlostou |
MOKUSHKO Neregistrovaný |
Brazel to akoze mam potom po nastartovani drzat spojku kym sa moto nezohreje? Pjekna blbost.. |
skoro kazda moto je ina. ja keby som nevypinal motor s cervenym tlacidlom,tak po kazdom zapnuti spinacky by mi zbytocne zapinalo palivove cerpadlo. takto mi zapne az ked zapnem cervene tlacidlo. |
Chlapi, tak to chcipajme všetci tym velkym červeným tlačítkom a bude svatý pokoj |
nieee, proste ma pravdu jeden chalan.. na co robit veci zlozito... |
Keby ste si podaktorí pozreli el. schému jak to je vlastne zapojené to stoptlačítko alebo bočný stojan alebo spínacia skrinka tak by tu bolo menej zmätočných info...z elektrického hladiska to býva zapojené tak že od baterky pluska do spínačky odtial do stoptlačítka (a potom sa tam motá spínač jednotky v prevodovke a bočný stojan do toho to môže byť na každom stroji trocha inak) a potom do indukčky takže je jedno ako sa vypína motor či spínačkou alebo tým stoptlačítkom.vždy sa ním preruší pluska od baterky do zapalovania je to spravené tak aby sa nič nepokazilo pri kaéjkolvek kombinácii....Zbytočná téma .... jak ktorý olej je lepšejší |
Vlady jasne ze M2T |
Tref: myslím že 99% znás vie na čo to tlačítko slúži..otázka bola však iná.... |
no suhlasim s Lubooooosom ze tato tema ma velky zmysel no a proste suhlasim tot vsio |
Niekto tu povedal ze nechat motor bezat az kym nedojde palivo.. hmm to sa mi dost lubi LuboooooS a tym som akosi aj povedal naco to tlacitko sluzi, a teda nie na vypinanie motora pri beznej prevadzke... ale kludne moze.. je to fuk, vypne ho to rovnako jak klucik, ci stojan alebo taaat-ov kupel Az na ten kupel to je motoru statocne fuk preco nedostane iskru, kludne si hoc aj odpojte fajky ak sa vam to tak viac paci A prestante sa hadat o somarinach. |
ja to robim takto. zastavim, otocim klucikom, zaradim spiatocku, ztiahnem rucnu brzdu, nastavim mame spetak, vytiahnem obloky a no problem... |
odjebem sedačku odjebem káble a baterku beriem zosebou LuboooS |
ach bozinku...... Upravené 1 krát. Naposledy upravil HondaMagna (17.06.2007 22:40) |
trebars honda 1000RR ma pri tom "cervenom" tlacitku napisane engine stop a nie emergency stop........staci taka odpoved? |
Ja ked jazdim na jawke, tak ju proste iba necham zdochnut |
A čo keď to výrobca myslel tak že "ALEBO" a nie tak ako sa tu vy hádate že "BUĎ, ALEBO" ???? |
to červene tlačitko tam asi nie je na srandu a myslím že je určite lepšie pre elektriku vypínať motor s ním ako to všetko odrazu s klúčikom "zhasnúť" |
Treba si do nádrže nastriekať pur penu a počkať kým sa ti neubchajú hadice. |
HondaMagna:ako som uz ja aj niektori spomenuli..je to principialne to iste... |
poviem vam tak, ze doteraz som sa nad tym vobec nezamyslal, a vypinal motor, ako ma napadlo a vzdy na neutrale. |
ja som cital v navode motorky, treba vypinat klucikom. cervene tlacitko je len na nudzove vypinanie, takze vypinam klucikom |
No do p....:D:D:D .. tak to vidím tak, že aj tak každý bude robiť tak, ako to robil doteraz ... ja to budem riešiť asi tým trhaním fajok hehehee to sa mi najviac páči |
Každý kto sa zapojí do takejto diskusie je vôl. Vrátane mňa. |
ja ju vzdy necham nakopnutu az dokial mi nedojde benzin a nevypne sa sama a ked mam plnu a nechce sa mi cakat tak tiez pouzivam to cervene tlacitko |
keby niekto brzdil motorom tak by potom zistil ze naco je to tlacitko |
A ja som si myslel, že to majú chopre na efektné strielanie do výfukov za jazdy... |
tak teda prilejem trochu vody do ohňa aj ja.....ja zásadne motor zhasínam zo zaradenou jedničkou a vykopnutím bočného stojana.....najak tak ako to rieši aj brazel |
Takže čo píše výrobca + čo som vyčítal zo schémy: ( motorka so vstrekovaním ) |
mne to vcera chciplo pri 100km/h , tak som hned vymackol spojku a pocul som len svistanie retaze heh ... prepol som na rezervu, pustil spojku a islo sa dalej |
atman no dakujeme za vysvetlenie , ale nas zaujima pre tych co nemame vstrekovanie ale mame iba karburátor? |
Ja na dr big vypinam stlacenim dekompresora, mi to vysvetloval niekto ze je to tak lepsie. Co na to poviete? |
Trimer: vypinas motor tak ako vascina ludi co sledujem ze zdihne otacky a vypne motor...Tak pre teba bude zaujimavy tento clanok |
Zo zasady vyberiem jednu ziarovku a vyskratujem to srubovakom |
Atman ja mam vstreky a cerpadlo mi spina zapnutie toho cerveneho tlacidla |
vyse 50 000 km vypinam motor klucikom. Cervenym len v pripade, ze je prehriaty motor a chcem nechat bezat ventilator. |
Tak ja vypinam najprv tlacitkom a potom klucom. Nikdy mi nikto nepovedal, ze to robim v nespravnom poradi. Ale rad sa priucim.. |
Presne tak ako zohrejme motor so zaradenou jednotkou? To akože stále držať či čo? Ludkovia aké veci sa tu ja nedozviem....:D:D:D |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 57517 | Včera: 249434