Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Chalani vcera sme pojazdili v okoli Pov.Bystrice kopceky so serpentinkami, radilo sa 2, 3 obcas aj na 4 doslo. Zhruba tak 2,5 hod s kratunkymi prestavkami. Upravené 1 krát. Naposledy upravil MrFazer (26.05.2007 9:47) |
...to by malo byt podla mna normalne, sa obcas stane. Pocas sviznejsej jazdy sa ti okrem vody v motore zohreju aj samotne casti motora, olej atd. a kym mas zapnuty motor, pomocou vodneho cerpadla cirkulujuca voda dostatocne chladi motor. Btw cidlo teploty vody je vacsinou umiestnene v spodnejsej casti chladica ( ako vieme tepla voda je vzdy vyssie ako studena - preto aj ked chytis chladic na spodnej casti by mal byt o nieco chladnejsi ako hore teda ak nie je zavzdusneny ) No a ked takuto zahriatu moto vypnes, cirkulacia vody ustane, nie je teda chladena naporom vzduchu a tato horuca voda kt. je vo vrchnej casti chladica pomaly chladne a klesa az k teplotnemu cidlu, a to zisti ze teplota v chladici ako keby stupla a dokonca zopne ventilator. Preto obcas ked prehrejem moto, po vypnuti motora ho za nejakych par minut opat nastartujem aby voda trochen precirkulovala. Ale nic sa nedeje... |
Logicky mi sadne názor tomasNR...príde mi však divné, že ti skočila na maximum. Teraz v týchto teplotách vysoké teploty chladiacej kvapaliny nie sú ničim zvláštnym. Napr. u mňa keď sa s Hornetom predieram cestamy v BA teplota kludne v zápche skočí aj na 106 C, ale to sa mi pri 104 C púšťa ventilátor a ten to ochladí na tých 99 C. Počas plynulej jazdy je to okolo 75-78 ....Nikdy sa mi však nestalo, že mi digitálny display po odstavení motorky a jej opätovnému naštartovaniu po chvíli, ukázal max...( u mňa je to 132 C) Ukáže mi síce vyššiu, ale tá po chvílke klesá... |
Pokial sa ti moto nehreje za normalnej prevadzky, vsetko je ok... Ak by si mal zavzdusneny system, nedajboze prasknute tesnenie pod hlavou tak by ti tu vodu zohrialo ovela skor...mozno uz za 10 minut jazdy brzda - plyn. Ale ked sa ti to stane az potom co vypnes motor, malo by to byt v pohode, motor nejde, nema sa ta voda od coho aktivne hriat ( ona sa este po vypnuti zohrieva napr od motora, od oleja...ten ma ovela vyssie teploty ako voda ) ale poskodenie nehrozi. Jednoducho ak vypnes motor, maximalne sa ti potom neskor pusti ventilator. Ved ked budes s moto niekedy v servise, skus sa spytat niekoho fundovaneho na to... |
Jedine odporucanie na toto je obcas hodit z dvojky neutral a ist kusok na volnobezne otacky... popripade chvilu drzat stlacenu spojku, ked ides rýchlejsie... motor nieje v zatazeni, ma mensiu spotrebu benzinu, teda menej tepla vyprodukuje.... |
Fjoo1 si si isty? |
Chalani dik, myslel som si to a vy ste mi to potvrdili |
Jednoduche, Fazer 06 ma na 99% cidlo teploty vody na hlave motora. Ked odstavis motor, voda v oblasti hlavy motora sa ohrieva od prehriateho motora, lebo sa nemiesa. Preto ked po 2 minutach zapnes elektroniku, display ukaze vzdy vyssiu teplotu ako pred vypnutim. Hned po prvych otackach cerpadla tato hodnota klesne (aj ked cidlo ma zotrvacnost). |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 123325 | Včera: 172832