Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Zdar, chcem sa opytat ako sa korektne maju zapajat pridavne svetlomety elektricky? |
ja by som si pridavne urobil iba fakt ako pridavne - zvlast napajanie na zvlast vypinac... |
nemas v hlavnom svetle uz original koncovky na pridavne svetla? ja som ich tam mal uz original pripravene, len som zapojil a svietim. seriovo isto nie, lebo ked mi vypalilo ziarovku na pridavnom, ostatne svietili dalej |
do serie asi nie lebo ked spojis do serie 3*12V tak na rozsvietenie potrebujes 36V,alebo ti poriadne odpali regler..... |
Nechcem sa robit mudrym, ale mam pocit, ze s Kirhoffovymi zakonmi sa stretavaju ziaci v siedmej triede zakladnej skoly, tak by to mal vediet kazdy z nas |
akekolvek svetla zapoj cez relatko inak sa ti roztopi prepinač a od hlavneho svetla zober len "signal" do relatka na prepnutie. Stavu alias 12v tahaj z hlavneho zdroja na alternatori. zalezi aky je na masine, jednovyvodovy alebo viac vyvodovy. |
No pomaly sa dostavame k tomu spravnemu rieseniu.. ako bolo povedane, najlepsie cez relatko, ktore budes spinat extra spinacom. Treba mat schemu zapojenia od motorky. Dvanast voltov neberies z alternatora (tam je striedave napatie 3xvelmi vela... |
Diki za rady, pokusil som sa ich zobrat na vedomie, prednedavnom som si montoval poplasne (Sentinel 1100), tak som sa oboznamil s el. rozvodom solidne. Schemu som zohnal, bola total o nicom. Na scheme nakreslene svorkovnice, v skutocnosti nalisovane kabliky zabanglazovane az strach, sice parada proti hackerom, ale hroza pre elektrikarov. farby vodicov ani zdaleka, predpriprava na poplasne nakreslena na scheme jaxi nebola a pod. miesto na rele by sa aj naslo, aj odkial to napojit, aj s dimenzovanim vodicov neni problem, hlavny problem ale vidim ze tahat dalsie vodice od sedacky kde je rozvod az k svetlometom nehrozi, Drag nema ziadnu kapotaz kade to tahat, jestvujuce vedenie je natlacene to trubky ramu, to cele ide pod masivnou nadrzou a usti priamo do tubusu svetlometa, tade uz nedostanem nic |
BlasterXXL: tvoja ziarovka je napojena na napetovy zdroj, nie prudovy. Ak das 3 12-Wattove ziarovky paralelne, bude na kazdej napatie 12 Voltov a prud 1 amper cez kazdu z nich (ak to alternator utiahne). Ak ich das seriovo, tak vlastne na 12 Voltov napojis 3x vacsi odpor, cize na kazdej ziarovke budu 4 Volty a prud klesne na 0.33 Ampera, takze kazda ziarovka bude svietit miesto 12 Wattov len 1.3 Wattu. To bolo len priblizne, lebo odpor ziaroviek sa meni s prudom. |
aha, takze ak mas pravdu, tak v sucasnom zapojeni (3 svetlomety paralelne) by kazdy mal svietit naplno, ak to utaha alternator...dik, to by bolo ideal riesenie. s dialkovymi nie je problem, tak zrejme s vykonom alternatora ne je problem. Mozno mam len subjektivny dojem ze svietia menej... |
neviem ci mas vobec svetla cez relatka alebo spinas napriamo. |
Noo, zivotnost spinaca ma nejak pravdupovediac netrapi, na Drage sa svetlomety nespinaju, po zapnuti zapalovania sa rozvieti pozicne svetlo, po zapnuti central switch a po nastartovani motora sa rozsvieti hlavny svetlomet, daju sa prepinat stretavacie/dialkove. Svetla nejde vypnut az po vypnutie zapalovania. Svetlomety su napajane z rozvodu pod sedackou. Takze nie je tam odber cez vypinac, vlastne ako tak premyslam ani cez relatko by som to nemusel davat. |
svietivost ti neklesne,ale over si niekde aky odber vydrzi to automaticke zapinanie svetiel |
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 164401 | Včera: 171099