Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Ahojte. Plánujem predať svoju VFR 800 a chcel by som si zaobstarať cestovné enduro. V užšom výbere mám Aficu a GS 1100/1150. |
vozil som sa aj na VFR ,AFRICE,1100,1150. je to tazka otazka , cestovat sa da na vsetkom , cestovat vo dvojici by som volil 1150 , nespevnene cesty prejdes v pohode. A po nejakych terenoch asi nebudes chcet skakat. |
duggo zabudol si, ze bude muset odpruzovat v kolenou... |
aj ja som nad takym uvazoval ale bmw jw cenovo menej dostupna...neviete o nejakej dobrej africe??? |
kyvacka - keď si vylúčil Varadero pre jeho slabé schopnosti v teréne a spotrebu,tak môžeš vylúčiť aj GS-ko. Tiež je veľlé a ťažké...A ku spotrebe...hmmm ak píšeš o karburátorovej verzii Varadera,tak berem,ale vstrek je už spotrebou v pohode....A čo sa týka terénu,tak spotreba je v každom prípade nadštandardná... |
Africa je velice pohodlná a dobre ovladatelná,na BMW som sa ešte neviezol takže ti neviem povedat či je pepšia..Určite každá z nich je nádherná a spolahlivá,myslím že v tomto prípada je to otázka vkusu. |
kyvacka- ak chces jazdit turistiku vo dvoch a sem tam nejaky ten lahsi teren tak rozhodne gs. na tej masine necitis na ceste rozdiel ci idete dvaja alebo ides sam no v terene je to s dvoma troska problem ale to je asi na vsetkych moto. dalej si pozri kolko ma gs spotrebu, servisny interval, kolko ta stoji servisna prehliadka/ tym myslim material- praca v znackovom bmw servise je dost draha/ ,odpada ti mazanie retaze a dlzka intervalu pre vymenu oleja a nastavenie ventilov je 10tis km a urobis to za 1hodinku sam v pohode nemusis odstrojovat pol motorky ako na inych strojoch a to este nespominam vyborne jazdne vlastnosti vdaka teleleveru a paraleveru. ja odporucam bmw no konecny vyber ostava na tebe no garantujem ti ze ked vyberes bmw nebudes lutovat. |
ahoj pagy, ano, este sa budes musiet naucit pruzit v kolenou. Je to jednoduche, ked to budes vediet, odpruzis kludne aj dotierave baby ... Upravené 1 krát. Naposledy upravil duggo (06.05.2007 19:21) |
ahoj kyvacka akurat dnes som cital teasty BMW 1100,1150,1200GS v casopise MOTOCYKL CISLO 5 2007 je to super porovnanie ja som mal dva moto. Africa rocnik 99 a 03 a mozem povedat ze su to naozaj vydarene motocykle ale maju zopar drobnosti ktore sa mi az tak nepacili napr.sedadlo bolo na dlhhsie trasy nepohodlne a este mi tam chybal siesty prevo. stupen ale inak mozem doporucit a este sa zle zhanaju ale to aj BMW Upravené 1 krát. Naposledy upravil Longi (06.05.2007 19:57) |
na afrike je origo sedlo nepohodlné, ked ju naložíš krúti sa v zákrutách rám, problémové benz. čerpadlo, regulátor napätia a ložiská zadného kola. S vysokým plexi je ochrana proti vetru o.k., dobrá prejazdnosť terénom, výborné , nenáročné moto do roboty, aj na dalekú turistiku .BMW GS: nižšia spotreba, výkonnejší motor, ovela lepšie brzdy a podvozok, v teréne cítiš kilá (cca 250), nízko má ťažisko, ked naložíš plné kufre a spolujazdca, tak rozdiel v ovládatelnosti s prázdnou motorkou je minimálny. Má to zasa hlučnejší motor, berie olej, slabá ochrana proti vetru, zle to svieti a stojí to moc grošov |
Čo to o tejto dileme som napísal tu: Upravené 1 krát. Naposledy upravil Awia (07.05.2007 0:41) |
Albion - myslím, že GS je na tom so spotrebou určite lepšie než faradero |
ochrana proti vetru je na GS mala ako spravne napisal marektm, som pocudovany ako niekto ako awia kto bol na GS az v egypte pise o tom ze "slaba ochrana proti vetru je nezmysel" |
nastavenie ventilov po 10000km je ti malo? pozri kolko ma lc8, varadero , strom prip afrika ak ti je to malo tak mas holt smolu ale este sa mi nestalo ze by pri kontrole po 10000 km boli ventile nejako vyrazne rozstelovane stacilo ich len skontrolovat a len jeden som musel nastavit. Upravené 1 krát. Naposledy upravil strive (07.05.2007 9:33) |
ja v tom nevidim konflikt - awiovi je ochrana proti vetru dostacujuca, raptorovi nie. awia je mensi. a s tym svietenim neviem, mozno papate malo mrkvicky! |
No Raptor , ja ma pocit ze sam sebe odpovedal na blbu otazku, aj ked uznavam, moze to v tejto formulacii zmiast. Upravené 1 krát. Naposledy upravil majklcarli (07.05.2007 9:53) |
manana- v tom ziadny konflikt nie je to je len skusenost konkretneho majitela. A viac mrkvicky papat netreba dokupime pridavne halogeny ak bude treba |
Čo sa týka ochrany pred vetrom ja mám nahodený ten doplnkový spojler a s otvorenou prilbou sa dá lietať v pohode 160 kmh. Moja výška je 182 cm. Ochrana je tak nadpriemerná, naviac sa vďaka otvorenému plexi netvoria turbulencie. |
Mne sa lubi ta Africa, ale to je len subjektívne... |
Somárom som ironicky nazval sám seba za trošku hlúpu otázku, na ktorú som si sám odpovedal, ale i napriek tomu som chcel, aby sa vyjadrili aj ostatný k ochrane nôh a kolien. Nemám vo zvyku niekoho urážať. |
K ventilom na GS mám na nej 30 000km, ventily som dal skontrolovať 3x vždy nebolo potrebné nič nastavovať. VFR má hydraulické vymedzovanie vôle ventilov tuším asi preto interval 24tkm. Aký interval má Afrika netuším. napíšte. |
A čo hovoríte na GS 1100? K peniazom za svoju VFR by som nemusel doplácať veľa/nič, keby som sa rozhodol pre 1100. |
kyvacka- olej tam ide 3,7 litra po 195 sk za liter a filter za 90 sk. |
A africa vie aj lietať. |
Strive - už zháňam ten Motocykl. Rád by som sa zastavil v Martine, dúfam, že mi to cez víkend vyjde. Tel. číslo v súkromnej správe by potešilo. |
kyvacka: S tym, ze Africa je na krátke trasy nemôžem súhlasiť... |
Francuz - myslím, že chalan chcel stručne zhrnúť rozdiely medzi tými motorkami. Budem rád, keď sa vyjadríš ku charakteristikám z jeho výpovede, s ktorými nesúhlasíš a pridáš svoje postrehy. Môžeš sa aj opakovať. |
To Francuz:Ten chalan má varadero už roky-rokúce/starý model/,nalietal na ňom cca 90tkm.Vlastní motobazár v Ostrave.Poznám ho osobne z nášho klubu a ver,že umí!!!!Bol som svedkom toho,ako prešiel z Liptova na Oravu cez lesy,keď zablúdil v noci a hladal chatu,keď to tam poznáš,tak vieš o čom píšem.......A to,že varan nie je motokrosová motorka,zistil tento víkend na MASTODONTrally......Myslím,že nebol jediný....Ale to je už iná pesnička.... |
svetlá som porovnával s afrikou, v ktorej som mal iba žiarovky, nesvietilo to nejako slávne, ale dalo sa. Na gs je tá optika stretávačky robená nejak divne, v zákrutách vidím 15 metrov - dalej úplne tma. Rozmýšlal som to nejako prerobiť, ked svetlo nastavím vyššie zasa mi blikajú čo všetkým svietim do očí. Neviem či prídavné dialkové niečo vyriešia, ked ich nemožem mat zapnuté so stretávačkami. Plexi som na GS adv. dal aj strmšie, ale je to furt nahovno. Mám 175 cm, adventure sedlo je vysoké, nosím otvorenú prilbu a bývam niekedy riadne ohučaný z turbulencíí za sklom .Chystám kúpiť malý vario spoiler , no sa obávam, že to bude velmi vibrovať a dopraská plexo v mieste úchytov |
kyvacka: Medzi 1100 a 1150 ohladom elektoniky nieje absolutny rozdiel. Ta ista striekacka, to iste ABS ... Varaderista bol asi trosku mimo s tym porovnanim, pokial ide o teren Varan zaostava podstatne. Ale inak v terene nikdy nezaostava motorka ale jazdec Tema tejto diskusie je ale Africa vs. GS a ja vravim ze Afrika prejde minimalne to co GS a GS to co Afrika. Upravené 2 krát. Naposledy upravil Awia (08.05.2007 9:14) |
Čo GS môže závidieť Afrike: Upravené 1 krát. Naposledy upravil Awia (08.05.2007 13:21) |
Ano Awia zabudol - motor a zvuk afriky. A ten zvuk Ta sprevadza kazdym kilometrom. |
rado48 - súhlasím s tebou v tom, že tie motorky treba vyskúšať. Africu kúpil kamoš, takže som mal možnosť na nej jazdiť. Prvé kilometre na nej ma správne našprngali na motorky tohto typu - priamy posed, s tým súvisiaci výhľad pri cestovaní, pekné nakláňanie. Vadil mi nápor vetra pri vyšších rýchlostiach, trošku výkon (len trochu, horšie by to bolo vo dvojici a naložený). GS ponúka viac pohodlia, ale obetuješ terénne schopnosti. |
Awia sekol si sa je to Bull. |
kyvacka nehovor o obetovani terennych schopnosti GS ked si sa na nej nevozil, na dno terennych moznosti u GS asi nikdy nedosiahnes a je to predovsetkym o jazdcovi nie o GS |
Raptor má pravdu. Nie moto je dôležitá ale srdce motorkára. |
kyvacka: Súhlasim s raptorom. To čo ty píšeš ako obetu terénnych schopností je v horiznonte jazdy, kde tak skoro neprídeš. V teréne je všetko nad 100 kg ťažké a 220 alebo 250 kg už nieje rozdiel. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Awia (08.05.2007 13:23) |
Na jazde v terene na GS ma najviac štve to ničenie motorky ale tak ako som minuly rok vravel awiovi ze sa mi nechce s gs do terenu uz to nie je pravda a sem tam nejaku tu polnu cestu, luku a tak podobne dám no jedine sa netreba na tej motorke bat pridavat plyn.Ak ides pomaly v terene je to trapenie, no ak tomu riadne vytnes ide to ako tank a najlepsie tomu pasuje tak 2-3 rychlost a pruzenie v kolenach ako pisal duggo a potom sa nestiham cudovat kade vsade sa s nou da prejst a ona by aj viacej zvladla no ja to este neviem . Najlepsia pomoc na taketo jazdenie by bola asi ta enduroskola od bmw |
Mily Janoxl:To ze chalan vie jazdit je pekne.Ja som sa vsak vyjadroval k jeho resume nad jednotlivymi motorkami. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Francuz (08.05.2007 17:06) |
To Francuz:To,že Afrika je moooc gut motorka o tom sa nemusíme my dvaja baviť,jazdil som s ňou 2 sezóny,a keby som si nekúpil moto tej istej kategórie,ktoré plne vyhovuje mojím trasám,nikdy by s domu nešla!!! Mám dobrého kamaratá,ktorý je bývali motokrosár a mal tiež afriku,teraz má Varadero a jazdí s ním tade kade s Afrikou,je to len a len o jazdcovi .Ale ruku na srdce,koľko km najazdí bežný užívateľ s GS v teréne,respektívne v teréne,v ktorom by neprešla iná motorka ako CBR,GW,LT,Java350???? |
Strive: Tak som ti tie ventily na varanovi pozrel. Podla ceskej prirucky je inspekcia a pripadne nastavenie nutne po 24 tis. km. Do slovenskej som pozriet zabudol. |
awia - 220 alebo 250 nie je rozdiel. Súhlasím. Hlavne že v časákoch, prípadne v iných médiách každé zníženie hmotnosti o 2,5 kila interpretujú ako veľké plus každého nového modelu. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 225366 | Včera: 168953