Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Tatran 125 - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuTatran 125 - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti.

05.05.2007 21:23

Tatran 125

nazdar chlapy, potrebujem poradiť s tatranom 125. nejde mi do otáčok. na voľnobehu fakči parádne, ale keď pridám plin tak ho dusí. ihlu na karburátore som nastavoval už na všeky drážky a stále nič. mám podozrenie že berie falošný vzduch (medzy blokmi alebo guferami na kľukovke) čo vy na to?


06.05.2007 0:11

Re: Tatran 125

Jinx
 Bahniak 

Ikona

Ja som to mal na mojej CZ 175 tiez,to iste..Problem bol v dobijani,pri vysokych otackach nedobijala.Vyriesil som to vymenou celeho zapalovania za pionierove.Mas kontrolu dobijania ?pozri ako ti ukazuje ak ju mas


06.05.2007 0:15

Re: Tatran 125

fnuko2
 Čoprák 

Najpr mu umozni aby sa nadychol a aj mohol vydychnut.Potom skontroluj kedy mu blysne v hlave.
Falosny vzuch /ak taha tak aj musi tlacit popod zapalovanie/pozri ci tam netlaci/popod valec alebo hlavu.
Potom skus dat druhy karburator.
Ak nepomaha ,je mozny problem v elektrike.
Vela stastia
Stefan


06.05.2007 13:16

Re: Tatran 125

dobýjanie bý malo ísť, preto že kontrolka dobýjania pri pridati plinu zhasína, ale nie cekom preto že neroztočí dostatočne motor. iskra je krásna aj predstih je cirka ok, tak žeby s elektrykou, neviem, neviem. ešte to prekontrolujem.

rozmýšlal som nad tým že by som tesnosť blokou prekontroloval tým, že valec aj s kľukovou skryňou natlačím vzduchom. už som starú sviečku upravil tak akurát (aby sa dalo cez nu fúkať vzduch), potom postriekať motor jarovou vodou a trochu nafúkať. kde sa budú robyť bubliny to fučí. čo vy na to, šlo by to? to sú iba také teoretické úvahy.


06.05.2007 13:31

Re: Tatran 125

fnuko2
 Čoprák 

Predstih zapalovania:3,3-3,6 mm
Vzdialenost kontaktov prerusovaca: 0,4-0,5 mm
Uzemnenie -kladny pol


06.05.2007 14:00

Re: Tatran 125

máš pravdu fnuko2, así tak nejak, ešte to prekontrolujem. a ešte čo povieš na ten druhý odstavec, šlo by to z tvojho hladiska?


06.05.2007 14:18

Re: Tatran 125

vďaka Heavy za radu, ja mám nervy sšte v pohode,ale vyskúšam to


06.05.2007 20:37

Re: Tatran 125

fnuko2
 Čoprák 

Celkom urcite to skus ale daj hlavne pozor na tlak ktory tam pustis.Mohlo by ti niekde vytlacit tesnenie.Nase stroje v rokoch 1978 az 1989 urcite sali a tiekli ale ak mali dobru elektriku vzdy fungovali.
Moja skusenost pri takychto priznakoch chodu motora bola :
- poskodene lozisko na kluke na strane zapalovania -po pridani plynu sa vacka rozkmitala v radialnom a aj v axialnom smere a bolo po predzapale
-takmer vzdy robilo problem relatko dobijania na zapalovani ,preto sme pouzivali regler samostatny


Tie udaje o predstihu a pod.su 100%, pretoze su z knihy o udrzbe a zoradovani.


07.05.2007 9:52

Re: Tatran 125

ja mám o odtrhu a predstihu trošku iné údaje a tiež je to s knihy o údržbe tatrana. tak sa zdá že každá kniha má svoju pravdu, netreba sa na ne až tak spoliehať. na druhej strane keby sme ích nemali, tak sme s vedomosťami na tom o niečo horsie ako teraz. tre ba si zních vybrať to čo sa nám páčí ;-)


07.05.2007 22:18

Re: Tatran 125

fnuko2
 Čoprák 

Su to smradosi ty co napisali tie knihy.Mali sa aspon dohodnut ;-) Skus sa este spojit s ludmi co sa zaoberaju veteranmi , myslim si ze maju velke skusenosti.Alebo sa orientuj na ceske stranky .
Informuj


07.05.2007 23:13

Re: Tatran 125

volal som jednému manikovi do košíc čo renovuje motorky, ale iba jawi a čz-ty. zajtra vyskúšam vymeniť karbec potom skúsim premerať tesnosť blokou a tak ďalej. no vlastne sa s tým pohrať. tiež som ju tak amatérsky renovoval, ale na prvý veterán som spokojný. aj drúhým sa páčila :-}


09.05.2007 13:01

Re: Tatran 125

takže už to mám, nie síce opravene, ale zystene čo tomu bolo. prasknute gufero na kľukovke, takže nasávalo falošný vzduch. robyl som to tak ako som už písal a napíšem to podobnejšie aj pre ostatných. cez starú sviečku ktorú som si upravil tak aby sa dalo cez nu fukať vzduch z kompresora som nafukal trochu pracovný priestor valca s kľukovou skrinou. piest ale musí byť v dolnej úvrsti, keby bol v hornej úvrati zmeram tesnosť kompresného priestoru (spoj medzy valcom a hlavou a piestné krúžky). takže piest je dole aby boli prechodové kanále otvorené s kľukovou skrynou. problém je vtom že treba upchať výfukový kanál ktorý je tiež otvorený a aj nasávaci ktorý síce otvorený nieje ale cez piest a pistné kúžky niečo fučí. utesnil som to plechom ktorý som vystriho do požadovaného tvaru a vyvrtal diery iba na šrobi. dal som ich na spoje medzy karburátor a valec a koleno a valec s tým že som tam staré tesnenie ponechal na utesnenie a fukal. dúfam že je každému jasné že sa jedná o dvojtakt, čawte ;-)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 20427 | Včera: 160224