Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Sú chvíle v živote strážnych anjelov, keď nedokážu pohotovo reagovať prípadne nestihnú dôjsť na určené miesto včas. Preto sa nespoliehajte na šťastie či náhodu a jazdite vždy tak, aby ste vedeli pohotovo reagovať a bezpečne zastaviť.
Nech je toto fórum miestom tichej spomienky na tých, ktorí nedošli do cieľa, ale aj miestom varovania pre tých, ktorí sa chcú učiť na vlastných chybách.
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Čo k tomu dodať, už nie je čo - stalo sa. Potrestaný už je asi dosť. Ruku sa vraj nepodarilo zachrániť. |
Ano, je to uplne zbytocne. Mna na tychto clankoch vzy trosku rozculi pojem "mal ísť motorkár vysokou rýchlosťou" - co je to vysokou rychlostou? Asi to bolo v meste, kde je asi 50tka. Isiel 70tkou? alebo 120tkou, alebo kolko? Vzdy to len zhrnu ze rychlo, ale nikdy nedaju nie ze konkretne cislo, ale ani kvalifikovany odhad. Samozrejme, ze ja ked idem, tak vsetci, ktory idu pomalsie ako ja idu pomali a ty, co idu rychlejsie ako ja idu rychlo - ale to je z mojho pohladu a nemusi to zodpovedat realite. Rychlost je exaktna a meratelna velicina, preto by bolo vhodne sa aj exaktne vyjadrovat. Toto nie je kritika fora, ale nekompetentnosti novinarov. |
Re: Bjorni: |
Vysokou rýchlosťou znamená, že po náraze do auta mu skoro celú zadnú časť zrušil. |
Re: egres2: presne Upravené 1 krát. Naposledy upravil boombastic (17.09.2018 17:42) |
moja nedavna skusenost zo ZH, z tej istej cesty, kusok pred billou je autobuska a tam je "radar", miestny borci tocia dookola a dokazuju komu zasvieti vyssie cislo, "99" na motorke v meste je tam normalne... |
Bjorni - rýchlosť je merateľná veličina. Kompetentní už odhad majú, novinári sa nie vždy dostanú k niekomu, kto im to prezradí. |
Re: kemo & veverica: Airbagy mali strelit preto, aby si posadka auta nerozbila hlavy. Napriklad, pri takomto bocnom naraze by mal strelit stlpikovy/dverovy/stropny a neviem este ake dalsie airbagy su viazane na bocny impact senzor. Len toto vozidlo nimi asi nebolo vybavene. |
Veverica - presne tak, nebol na to dôvod (podľa dostupných informácií - náraz zozadu) |
Re: kemo: Dik za info, ja som to len tak amatersky nazval ze stropny, ano, myslel som ten okenny. A este doplnim, ze uz vymysleli aj zadny airbag, ktory sa aktivuje pri naraze zo zadu ;) Upravené 1 krát. Naposledy upravil Johny3 (19.09.2018 14:18) |
Johny3 - áno, sú vyvinuté, hlavne pre vozidlá s 3. radom sedadiel, kde je minimálna vzdialenosť od zadných dverí k sedadlám ale priznám sa, v praxi som sa s tým ešte nestretol, preto som o nich nehovoril. A to podľa tej info mali byť vyvinuté už v roku 2012 (musím sa na to pozrieť, ale čo mám k tomu veci z 2016, tak sa tam nespomína ich masívne nasadenie). Majú zmysel, práve pri tých zadných šikmých nárazoch, kedy sa môže hlava dostať čiastočne alebo úplne mimo opierku hlavy. Pri čisto zadných nárazoch by hlava mala byť chránená opierkou hlavy. |
caute..neviem co otvarat novu temu pri kazdej nehode... ale v piatok 21.9. na secovskej v kosiciach sa niekto vysypal..neviete o tom daco??? |
Kedze ma tato tema datum a miesto, tak tu nikto nebude hladat temu z ineho miesta a casu, takze zaloz novu. |
pre naraz zozadu su na sedadlach opierky hlavy videl som ako autu stojacemu na semafore zozadu napalilo 50 kou ine vozidlo a stojacemu vozidlu zlomilo operadlo vodica keby nemal opierku na hlavu tak by mu zlomilo vazy |
riadiace jednotky airbagov sa nemenia -stale- ani u novsich aut. |
Záleží od automobilky. Napr Renault meníš aj Rj. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 163579 | Včera: 181249