Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Sú chvíle v živote strážnych anjelov, keď nedokážu pohotovo reagovať prípadne nestihnú dôjsť na určené miesto včas. Preto sa nespoliehajte na šťastie či náhodu a jazdite vždy tak, aby ste vedeli pohotovo reagovať a bezpečne zastaviť.
Nech je toto fórum miestom tichej spomienky na tých, ktorí nedošli do cieľa, ale aj miestom varovania pre tých, ktorí sa chcú učiť na vlastných chybách.
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
toto je z Českej republiky, na SK to asi nebude zásadne iné: |
... no neviem, neviem ... |
casto sa stane to, ze ti vybehne auto, ktore ti malo dat prednost, ale moto je na vine, lebo siel 130. Ano, nemal ist rychlo, ale na vine je furt len ten, co ti neal prednost... Moto porusilo predpis, auto sposobilo nehodu... |
kukolarik: MPR je aj na to aby sa dal predvidat cas potrebny na urcity manever. Ked predpokladam ze ides 90km/h, vidim v akej si vzdialenosti a usudim, ze bezpecne odbocim z vedlajsej na hlavnu je to OK. Ale ked sa ty valis 130 a viac, je to moja chyba ked do mna napalis? Sa zobud. |
minimalne si to odnesie zrkadielko ak sa nedostatocne ospravedlni... zapameta si to na dlhsie ako len ups a ideme dalej... |
Tak v ČR môžu z väčšej časti za nehody motorkári, v Nórsku je to zase naopak: |
Superflanker:ano,ked pojem 130 niekde medzi dedinkami a Ty mi vybehnes z vedlajsej cesty a napikujes to do mna tak to je TVOJA vina,laskavo sa zobut aj ty(ak ma pri tom sejmes,tak si bud isty.ze zato pojdes sediet).Prednasky o MPR si nechaj pre niekoho koho to zaujima-neverim,ze sa najde co i len jeden motorkar,ktory nikdy neprekrocil rychlost(mozno s vynimkou 50ccm masin do 45kmh a Mlhosa) |
ja len toľko, že snažiť sa dodržiavať mpr je iba v tvojom osobnom záujme, ak teda chceš prežiť, potom ti už môže byť jedno či to bola vina autíčkara alebo nie... |
Zofre: Vygúgluj si smrteľnú nehodu Jána Lángoša a zistíš, že s tým sedením to nie je také isté. KTO JE PODĽA TEBA NA VINE ??? Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vadim (15.09.2009 13:45) |
Pekneeeeee.....Vadimko... ... Upravené 1 krát. Naposledy upravil buratino83 (15.09.2009 13:50) |
Vadim, na vine su obaja. aj motorkar ale aj autickar, Rozdiel je jedine v tom ze motorkara takato zrazka stoji zivot v lepsom pripade vozicek ci koma na cely zivot. Neje to dostatocny dovod aby motorkar po takej ceste nesiel 130 ale len 90? Tu neide o to ci ja je to vina, tu ide o to aby motorkar prezil a preto by mal predvidat a neist 130 (mimo dialnice) |
Chalani myslim ze miesate jablka s hruskami. V prvom rade treba rozlisovat NEHODU a SMRTELNU NEHODU. Percenta vinnych motorkarov su totiz podla mna v tychto pripadoch uplne odlisne. |
MrBike suhlasim. Ale naozaj, ked uz jazdit tak naucit sa aj riesit kriticke situcie, tj skola smyku a podobne veci nesu na skodu. a to ze ta niekto zostreli ked ides kludne a pokojne, alebo ze vbehne srnka a ty do nej vpalis, tak to je skor vecou osudu ako chyby motorkara. Proste bol v nespravny cas na nespravnom mieste. |
Suprflanker, Vadim Upravené 1 krát. Naposledy upravil Pilgrim (15.09.2009 14:45) |
a preco nemoze ten ujo na V3Ske pockat 8 sekund (v podstate len 4) pokial bod prejde, a on moze s kludom vyjst na cestu. |
to je ta funkcia, ktora sa aktivuje buchnutim do viacerych klavesov naraz ... vacsinou si to ale odnesu iba nozicky na klavesnici... |
klíma: Počul si už niekedy o "plynulosti cestnej premávky"? |
Vysvetlite to niekomu kto neprežil.Ten kto zažil a štastne prežil,nepotrebuje mudre reči,zariadi sa aby sa to nestalo druhy krat.Ja osobne som prežil a aj podla šetrenie nebola vina na mojej strane,takže ja som ten zostatok %?Aha ale % hore dole su to len štatistiky a štatistiky si robi každy take ake potrebuje.Policia bude mat pravdu vo svojich čislach,motorkari vo svojich a plechovkari vo svojich.Ale mrtvich bude pribudat aj bez štatistickych študii. |
plechovkar: ja by som s tym suhlasil. Tych 25% moze byt percento "normalnych" nehod ked ide motorkar podla predpisov ale jednoducho sa to stane. Ale podla mojho nazoru (co vidim na cestach) je vacsina motohavarii zavinena motorkarmi samymi, lebo jednoducho nedaju vodicovi auta (alebo stromu alebo zvodidlam) sancu urobit to tak aby sa vyhli havarii. To sa jednoducho neda predvidat. O zadpovednosti vodica auta za havariu sa da rozpravat az ked motorkar siel podla predpisov. Inak tombar gratulujem k odvahe nenechavat vsetko zbytocne na policiu a riesit dopravne priestupky na mieste potrestanim vodica auta odkopnutim zrkadla ked nevyjde von a nepobozka ti nohy (kvoli hroznemu priestupku, ze sa ti odvazil skrizit cestu). Ak si to aj niekedy urobil nejakemu chudakovi tak mi ver, ze nemas taku motorku aby som nestihol myknut volantom a neposlal ta na vychadzku do pola. Ak ti to doteraz nik nespravil tak je to len dokaz, ze su este inteligentni vodici co vymenia tvoj zivot za rozbite zrkadlo. |
Vadim |
to plechovkar dokazes pridat prispevok alebo temu ktora neodsudzuje motorkarov? spravil ti niekto nieco? pocitam ze ty si v zivote na motorke ani nesedel. Upravené 1 krát. Naposledy upravil durinkos (15.09.2009 17:49) |
mne sa zase jeho prispevky celkom pacia - aspon je nejaky pohlad z druhej strany, len by nemal motorkarom oplacat svietenie dialkovymi hadam bliknut by aj stacilo .... |
Vadim, ked niekto ide s nakladiakom s vedlajsej cesty, asi musi usudit ze s vedlajsej na hlavnu mu to trva aj dlhsi cas ako tvojich 8 sekund. Tak si musi pockat pokial sa ta cesta nevyprazdni, aj on ma predvidat ze moze niekto ist trochhu rychlejsie, sak no a co, bude to jeho chyba, Neobmedzit a neohrozit Upravené 1 krát. Naposledy upravil Pedro26 (15.09.2009 18:37) |
Pedro26 & spol . , |
Pedro26: To mal byť iba názorný príklad. Pred sekundy a km/h si dosaď ľubovoľné čísla. Ide o princíp. |
jazdite si ako chcete, doplatite na to sami ci uz vlastnou vinou alebo cudzim pricinenim, je lahke sa tu odvolavat na zakon, vyhlasku atd. a nadavat tu jeden na druheho (vivat keyboard warriors) treba si vsak uvedomit ze neskor na nemocnicnom lozku vam bude prd platne kto mal pravdu, zdravie/zivot vam nik nevrati |
ja som vadimov nazorny príklad troku rozvil, tiez to neuvadzam ako fakt |
durinkos Upravené 3 krát. Naposledy upravil plechovkar (15.09.2009 18:59) |
bald moja rec. |
Policajti , médiá hovoria vždy o motore... |
ja by som to osebne videl na |
.... dúfam, že toto číta aj ten mladý chujo čo jazdí v BB v tričku a cca pred dvomi týždňami ho ani nenapadlo mi dať prednosť, kedže som bol na hlavnej, na Fončorde .... minuli sme sa o nejakých cca 5 m len vďaka rýchlej reakcii aj mojej a jeho rýchleho úniku cez dalšiu križovatku. som ho autom nesundal...... EČ som si nestihol zapamätať... nie vždy sú na vine len zlí plechovkári... ale za nehody si môžu aj takýto " nesmrtelní "... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Monty (15.09.2009 22:21) |
Sirka, Tomcat |
Ja som dnes siel po meste autom, v spetaku vidim litrovu CBRu. Isiel chvilku za mnou, zrazu sa rozhodol ze na krizovatke co bola pred nami ( vzdialena asi 40m) chce stihnut zelenu, tak ma obehol cez dvojitu plnu a palil plny plyn. (bolo to priamo v centre mesta)....kolko siel netusim, nesiel som za nim, ale pocul som ho ako sa vzdaluje.... 1ka plny, 2ka...plny skoro po obmedzovac, 3ka...a stale plny...tak si domyslite aku rychlost mohol mat, a kto by bol na vine keby sa zrazil s autom co by mu "nedalo prednost" - teda by normalne odbocilo z vedlajsej na hlavnu... |
MrBike, presne o tom hovorim... hovorte si co chcete, ale ked ides po obci 50siatkou a vyleti ti auto pretoze ti neda prednost a mas normalnu velku masinu, nie simsona, tak to pohode ubrzdis. |
V čase vchádzania na cestu s prednosťou v jazde sa na nej nenachádzalo žiadne vozidlo, ktorému by som musel dať prednosť.Motorkár do mňa narazil, pretože nedodržiaval maximálnu povolenú rýchlosť a nešiel primeranou rýchlosťou tak aby mohol zastaviť vozidlo na vzdialenosť na ktorú má rozhľad a preto spôsobil dopravnú nehodu. |
MrBike, 1ka plny, 2ka...plny skoro po obmedzovac, 3ka...a stale plny. |
klima: No tak mi prepac ze som videl motorkara co si to dupal priamo z hlavnej krizovatky v centre mesta smerom po vypadovke na PLNY KOTOL a napisal to do tejto diskusie kvoli tomu aby som vyjadril nesuhlas s takymto stylom jazdy v meste. |
Cafte, |
MrBike nezda sa mi to OK, takisto ako sa mi nezda OK zbytocne zvelicovanie situacii |
Pistik1: Okolnosti nehody sú vždy iné.Dôležité je na akú vzdialenosť vidíš pri vchádzaní na cestu a či "môžeš" dať vozidlu na hlavnej prednosť.Súdny znalec sa mal k tomu vyjadriť, či tvoja rýchlosť zodpovedala možnosti dať ti prednosť.Ak áno tak vina bola jednoznačne na strane vodiča vychádzajúceho na cestu.Ja každý deň prechádzam hlavnú cestu s viditelnosťou do prava cca 45m a do ľava cca 50-60m.Na hlavnej je obmedzená rýchlosť na 60km/hod.Ak začnem prechádzať cez hlavnú cestu tak nedávam prednosť vozidlu z pravej strany ktoré je odo mňa 45m a z ľavej 60m.Ak začnem prechádzať v momente keď je z prava vozidlo idúce 60km/h tak za sekundu prejde 16,6m takže na to aby som bezpečne prešiel potrebujem 2,7 sek a z ľava mám 3,6 sek.Ak pôjde motorka napr.90 km/hod tak bude na mieste stretu za 1,8 sek a pri 120 km je to 1,3 sek.Takže už pri rýchlosti 90km/hod v čase keď je od križovatky cca 50m nemám pri jeho rýchlosti okolo 100 km žiadnu šancu "dať mu prednosť".Môžem mať vinu ako motorkár ide nad 100 km/hod? |
egres2: V pripade mojej nehody som siel po ceste kde je max rachlost povolena 90km/h. Vzhladom na to ze som uz videl niekolko smrtelnych nehod snazil som sa davat velky pozor avsak niekedy je konstelacia hviezd nestastna. |
Pistik1: Pekne napisane.. |
klima pohov, ak si si vsimol nechal som tam zvysnych 5 percent kedy neje na vine motorkar, citaj poriadne. Ono staci velmi malo, staci si zobrat kazdu jednu nehodu ktora bola v novinach, tv, na nete, a jednoducho si precitat ten clanok: Vacsinou znie takto: Upravené 2 krát. Naposledy upravil noveL84 (16.09.2009 18:41) |
páni,vyhláška(ak som to dobre pochopil)hovorí,že vodič na vedľajšej ceste nesmie ohroziť a ani obmedziť vodiča idúceho po hlavnej ceste pri vchádzaní na hlavnú.nikde som sa nedočítal,že tak môže urobiť ak vodič na hlavnej porušuje MPR. |
novel:...hmmm, nesuhlasim. To je presne to o com som pisal vyssie....ano...v novinach a v TV sa docitas ako sa motorkar vo vysokej rychlosti zabil... To su ale smrtelne (pre media atraktivne) nehody. Cim viac kusov mesa a tragickejsi pribeh, a cim vacsia rychlost, tym vacsia senzacia. Upravené 2 krát. Naposledy upravil MrBike (16.09.2009 21:45) |
a co tak sa riadiť poučkou:"na motorke nikdy nemáš prednosť!!!"jeden fúzatý vyjazdený pán mi to v krčmičke húdol stále,a verte,mal fakt pravdu.... |
ahoj srd |
igiigi,stále platí"na moto nemáš prednosť"!ak rafeš 160,musíš dúfať,že ten "Zetor" tam akurát vtedy nebude |
napisem niektore priciny nehod |
Pistik1: To nakoľko si dotyčný bude brať smrť človeka pri dopravnej nehode ako jej účastník záleží na každom jednom.Ja len poukazujem na jeden fakt a to ten, že ak nevidím prichádzajúceho vodiča čiste z technických príčin /stromy,zákruta, atď/ nemôže byť vina na vodičovi, ktorý vchádza na hlavnú cestu pretože nemal komu dať prednosť. |
MrBike Lenze o tom som pisal (akurat som to nezdoraznil) ked idem po obci 50 - 60 a niekto ma obmedzi, a aj ked to neubrzdim na nulu, tak vpalim do toho auta v minimalne rychlosti,pre motorkara to znamena preletenie cez kapoty a podobne, ale ked mas patricne oblecenie vecsinou sa postavis a vynadas tomu blbcovi. ANo verim ze tychto nehod je viac ako smrtelnych alebo s fatalnymi nasledkami, verim tomu ze motorkari denne prelietavaju cez auta ktore im nedaju prednost, ale nepise sa o nich v tv a casopisoch presne ako ty spominas, lebo su zdravi. |
pato: podla mna nejlepsia definicia v tejto diskusii |
egres>mas pravdu s tymi stromami a krikmi, ale s tymi casmi a prechadzanim cez hlavnu nie. Ved ked prechadzas cez hlavnu jasne, ze davas prednost aj vozidlu iducemu sprava. A keby sla motorka 100km/h a v mieste stretu je teda za cca. 1,5s ako pises, tak to ze to neodhadnes je tvoja vina, nie motorkara. Musis vidiet, ze leti ako blazon a radsej na tu cestu nevojdem nie? Preboha nemozeme sa vyhovarat ked niekomu vbehneme do cesty, ze ale on isiel rychlo a ja som to neodhadol. Presne tak, jak ked nedobrzdim a napakujem auto predo mnou, tazko bude niekoho zaujimat, ze ale ja som nevedel, ze moze tak prudko brzdit a neodhadol som to. A to o tych mladych...no stava sa aj starsim...a jedna RIP nehoda copraka tu aj bola rozoberana. |
Onko: To co pises o tom predvidani by malo platit pre oboch, resp. clovek by to mal uplatnovat ci ide po hlavnej alebo po vedlajsej ceste.. Cize ked sa budem pripajat na hlavnu, budem radsej venovat vacsiu chvilu odhadnutiu rychlosti a vzdialenosti motorky/auta.. Ale ked sam viem, ze odhanut rychlost moto a vobec si ju vsimnut je vacsinou tazsie ako u auta, tak sa na hlavnej nebudem spravat ako boh a pred tou krizovatkou radsej spomalim, aby som sa uistil ci sa nechce niekto z vedlajsej cesty pripojit a ci ma registruje.. Ked to do neho napalis, konstatovanie, ze to bola jeho vina, ze ty si bol na hlavnej ti uz nepomoze.. Vsetci vieme, ze na moto sme jednoducho menej viditelny, takze ja sa radsej riadim pravidlom, ze na moto je kazda cesta vedlajsia.. Bohuzial.. |
Kolac> ved ja tu nepisem o tom,z e ked si na havnej sa mas spravat ako boh. Suhlasim s tym co si napisal. Ale mi pride cudne, ked sa tu ten co neda prednost a tym sposobi nehodu obhajuje. Je to tak ako vravis...preto som, ak si si vsimol v predoslom prispevku napisal leti ako blazon. |
Onko, tie dve situacie su uplne odlisne. Auto pred tebou moze nahle zabrzdit z rozych dovodov a neporusuje pritom ziaden predpis. Ak niekto ide po hlavnej a prekrocil rychlost a ten z vedlajsej to zle odhadne, tak v prvom rade je na vine ten (myslim moralne, nie v zmysle zakona), co tu rychlost prekrocil, pretoze nema moznost nehode zabranit. To len na temu obhajovania. |
noveL84 Upravené 2 krát. Naposledy upravil pato (18.09.2009 7:48) |
onko: Zdôrazňujem.Nemôžem dať prednosť motorke ktorú v čase vchádzania na hlavnú cestu NEVIDÍM. |
egreš: V prípade nedostatočného výhľadu si je vodič povinný zabezpečiť osobu... blablabla |
vsak toto. ked na cestu nevidim a nemam zavoznika, tak to otocim a idem domov, lebo niekto by tam mohol ist 200 a to by som ja uz nestihol. arogancia, debilita a neohladuplnost vladne na nasich cestach. |
egres2> Ty uz ani sam nevies, co pises prosim Ta... Tvoj citat:Ak začnem prechádzať cez hlavnú cestu tak nedávam prednosť vozidlu z pravej strany ktoré je odo mňa 45m a z ľavej 60m. |
pato no pekne si to napisal, ale opat si sa vratil k rychlosti a aacceleracii. Zrychlit rapidne na ceste kde nemam vyhlad alebo kde to nepoznam je HLUPOST (cize sprostost motorkara) |
noveL84: Pekny nazorny priklad. Ci som v aute alebo na motorke, na hlavnej alebo na vedlajsej, vzdy treba pouzivat rozum.. A myslim si, ze je jasne, kto ho v tomto pripade mal a kto nie.. Je jedno ci to bola motorka alebo auto, on ako vodic jednoducho spravil chybu, aj ked zakon by sa v pripade kolizie zrejme priklonil na jeho stranu.. bohuzial.. |
Kolac, tu ale neislo o to ze on by bol na vine ale stihali by mna, neislo by ani o skodu ktora by vznikla. O co jedine tu ide, ze ten motorkar by bol mrtvi alebo dolamany. Chapes? ved ten motorkar je zranitelny , nema okolo seba plechy ako ja, nema airbagy ako ja. ten naraz citi 100 percentne. Uz len keby to si uvedomil tak tam tak nepojde. Co keby tam bol (namiesto mna) niekto kto by sa lakol ostal stat na ceste a ten motorkar by do neho vpalil. Ved jazdenie na motorke ma byt radost a nie suboj o svoj holy zivot v dosledku svojej hluposti. |
noveL84: Súhlas.. Veľa ľudí si povie, že v krajnom prípade zabije/zmrzačí len seba.. Ale na to, že to má vplyv aj na život niekoho iného často nemyslia. Tak ako hovoríš, nie je to vždy len o ujme na zdraví v podobe polámaných kostí.. |
vidim, ze tato tema vyvolala nebyvalu diskusiu. take obsiahle prispevky som este ani nevidel... ale staci jedna veta: kkti jazdite primerane! |
noveL84 mas pravdu so skusenostami |
ja by som to bral tak 50/50 nevzdy si vinny motorkari |
ďalia štatistika - trochu iná: |
plechovkar co vchadza na hlavnu urcite nema vypocitane presne na sekundy za kolko je moto prinom,len dement v aute zide na hlavnu ked vidi motorkara co je pri nom za par sekund,urcite je navine plechovica pretoze nedal prednost v jazde a nesledoval dostatocne situaciu na ceste |
wiese , necitas prispevky pozorne. |
chlapi-ešte raz:jazdi tak akokeby platilo pravidlo,že na moto nemáš nikdy prednosť.Ak chceš ísť 160,počítaj s tým že o tom nikto nevie a ani to nečaká.možno okrem niekoho takého ako si sám,ale tých je málo.a podľa tejto rubriky bude ešte menej... |
igiigi,predpokladám že na vine budeš Ty.Asi.... |
velmi tazka debata je to o ludoch igiigi ale ked ti blondynka dala fajne buchtu na nos to si na nu tak nepicoval snad ci ano? je to o ludoch vsade buraju len u nas je o to riziko vecsie ze cesty su v hroznom stave a par percent este pridava aj to co na vas caka a vy to nevidite ovecky hovienka kravicky konariky listie olej atd neda sa to tak definovat v polsku je tolko mrtvych ze ak by ich nebolo 40 milionou tak uz asi by vyhynuli lebo dalsich 20 melonou ich je v cudzine |
Ta viditenost motorkara je naozaj problem. Tu si treba zvazit ci je najdolezitejsie image alebo viditelnost a bezpecnost. Niekde som cital ze pri modrej farbe je viditelnost len 18 metrov, pri cervenej 30 a tak to pokracovalo. Ale ze reflexne prvky su viditelne az z 200 metrov. A to je dolezite, no a potom dalej dolezite je prisposobit jazdu. |
... no nie som si celkom isty. nechcem sa hadat, sme v diskusnom fore, tak som zvedavy na nazory. stale to omielam preto, lebo ma to fakt zaujima: langos najebal presne takto na plechovici do multikary, orodovali za neho vsetci najsilnejsi muzi tohto statu, dvakrat otvarali vysetrovanie a aj tak mu to nepomohlo. bol nakoniec na vine on., lebo isiel ako kkt 160/h!!! tak kde je ta hranica zodpovednosti? |
viditelnost problem nie je, za sto euro zo seba spravis taky cirkus, ze ho uvidi aj stevie wonder /individualne rozhodnutie kazdeho z nas, ci to tak spravi - minimum, co si budeme hovorit/. problem, ktory sa riesi je ignorancia, netolerancia a agresivita voci sebe aj inym. coraz vacsie a silnejsie auta aj masiny, plnsie cesty, stres, hypoteky, maknuce mozgy, vtaky - co ja viem... |
Wiese: "plechovkar co vchadza na hlavnu urcite nema vypocitane presne na sekundy za kolko je moto prinom,.." Kurva, tak ked viem o tom, ze niekto iny nieco nevie, tak snad tu rychlost tomu prisposobim, nie?? Dookola omielat, ze on spravil chybu, ja som bol na hlavnej v tomto pripade asi nepomoze.. Samozrejme, bol by som radsej, keby nas v premavke registrovali a respektovali viac, ako je tomu teraz.. Momentalne je situacia taka aka je, takze sa radsej prisposobim, ako by som to mal do niekoho napalit, aj ked by to nebola moja vina.. |
kvietok dobre si to napisal 100 percentne suhlasim. |
pri vychádzaní z vedľajšej hlavne v obci väčšinou raz pozrieš, odhadneš a ideš, rýchlosť moto sa odhaduje ťažšie ako auto, zo svojich skúsenosti vidím vzdialenosť odhadujem (možno aj nesprávne) rýchlosť, hlavne predpokladám, že ideš 60-80, ak ideš 100 a viac, môj odhad je nesprávny a mám ťa v kufri a ty máš problém, ja nie, možno trochu krivé plechy a ty na ARO. |
onko: Viem čo píšem len ty musíš pozornejšie čítať.Uviedol som vzialenosť v m na ktorú je rozhľad a potom som uviedol o 5 m väčšie vzdialenosti s tým, že ak niekoho NEVIDÍM pretože to nie je možné ho v danom čase a mieste vidieť, tak mu "nemôžem" dať prednosť. |
egres2> nic take tam nepises, pozorne si precitaj svoj prispevok zo 16.9. 14:55 este raz. Vo vete pred citovanou pouzivas tie iste vzdialenosti, no o ne tam nejde. Ide tam o to, co si este aj zvyraznil hrubou farbou. Na to som narazal. Akoze nedavas?? Ale nechaj to tak...vidim, ze sme absolutne nekoherentni. |
s viditelnosťou do prava cca 45m a do ľava cca 50-60m.Na hlavnej je obmedzená rýchlosť na 60km/hod.Ak začnem prechádzať cez hlavnú cestu tak nedávam prednosť vozidlu z pravej strany ktoré je odo mňa 45m a z ľavej 60m. |
Postreh z írska. |
egres, no a kde si tam pridal na tych vzdialenostiach 5m?? nerozumiem. Asi som zabrzdeny. Ja tam stale vidim 2x dve rovnake cisla 45m a 60m. |
Onko: Tie vzdialenosti sú "hraničné" .Je ti ale jasné že mám na mysli situáciu keď v danom okamihu jednoducho vozidlo na hlavnej nevidím. |
Aha, uz som konecne pochopil ako si to myslel. Cize vdaka tej viditelnosti 45m a 60m doprava, dolava de facto nemozes dat prednost motorke, ked ju nevidis. Nejak mi tam chybalo to de facto, alebo to, ze nedavas prednost vozidlam, ktore su dalej ako 45 a 60m, lebo vlastne ani nemozes. Lebo tam si dal rovnake vzdialenosti, preto mi to neslo do hlavy. JJ. To mi ale trvalo. |
ak sa dobre pmatam, tak prave v cz minuly rok mali prvy precedens, kedy na vine bol motorkar neprimerane rychlo iduci po hlavnej ceste a nedal mu prednost plechovkar z vedlajsej... |
Ja som uz pisal v inom fore, takze strusne som za peticiu na zavedenie novej dopravnej znacky ako je napr toto, pripadne nech ta znacka sa bude davat legalnou prip ilegalnou cestou na nase cesta. |
... priklanam sa k nazoru, ze ked ides primerane a aj ked ti z vedlajsej neda plechovica prednost, tak stihnes ubrzdit. a navyse, ked ides primerane, das tej plechovke sancu, aby ta videl a tu pojebanu prednost ti aj dal ! |
igigi toto cely cas pisem od kedy som registrovany na tomto fore :D Upravené 2 krát. Naposledy upravil noveL84 (24.09.2009 8:10) |
igiigi,nemusi to platiť vždy.Ja som pred vrcholom stúpania podradil,že budem brzdiť motorom,v strede kopca je motorest,dam si kolu(cca40 km/h) a vtom pred motorestom predbieha cez dve čiary Mercedes feldu,a tá odbočí(slepý uhol)v tom momente k motorestu. Mercedes ťuknutý do zadku klučkuje proti mne ako zajac, ja uhýbam na krajnicu,plné brzdy a....tma. |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 73184 | Včera: 218726