Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Sú chvíle v živote strážnych anjelov, keď nedokážu pohotovo reagovať prípadne nestihnú dôjsť na určené miesto včas. Preto sa nespoliehajte na šťastie či náhodu a jazdite vždy tak, aby ste vedeli pohotovo reagovať a bezpečne zastaviť.
Nech je toto fórum miestom tichej spomienky na tých, ktorí nedošli do cieľa, ale aj miestom varovania pre tých, ktorí sa chcú učiť na vlastných chybách.
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
majki23 ..no vidis - uz ta diskusia smeruje spravnym smerom, aj bez nadavania si |
majki23 ... za kusok humoru mi hned takto hned vynadat |
SADLATY: strasne ma to mrzi,,ja viem že ty si clovek neomylny,tebe sa to stat nemože,,tak prepac že žijem,,teraz už aj tak nejazdim,,takže diskutovat nebudem nic,,a ked si jebnuty a chces si dalej utahovat tak kludne,,je mi to jedno |
SADLATY si super uz dlho som sa tak nepobavil, az som sa oblial colou |
majki23 ... tak sef - to je on, ten co ta nuti jazdit 4000 km denne , to je dobra svina - nemate tam odbory? ..zrazu, ked prisiel sef, pises, ze si sa pomylil, nedaj sa a vydiskutuj znizenie km denne aspon na polovicu |
hej jeboj som sa o jednu nulu,,bol som velmo rychly,,mam dnes stres,,mam tu sefa,, |
niektory vodiči maju na cestach akesi spoločenske socialne problemy: |
Aj tak si myslím, že nepozornosť predsa len zabíja viac vo vyšších rýchlostiach ako v nižších... Upravené 1 krát. Naposledy upravil husek (02.10.2008 15:38) |
majki23 vazne to skus prepocitat..... |
...kalkulačka ojebávačka Upravené 1 krát. Naposledy upravil Marino (02.10.2008 15:24) |
ste jak mali, saq je jasne, ze je to preklep |
1. bezpecnostne systemi (airbag, ABS, ASR, EDS, DSR, a pod.) boli podla mna vyvynute na to aby posadku chranili. Ale...ale do urciteho limitu, rychlosti alebo si to nazvite ako chcete. Clovek mi povie, ze sak mam ABS, ASR a tak dale, ved ja si to mozem solit aj 200 a ono ma to zachrani. Stretol som vela takych ludi. Do ruk takym ludom skodovky a zigulaky. Isli by jak posraty alebo by tu uz neboli alebo by sa vobec nepohli. A k tomu este. Nove auta uz jazdia same. Automaty ani nehovorim. Tocit volantom vie aj 5 rocne dieta. Clovek si mysli, ze je kral a ako mu to pekne ide. Skoda, ze to auto vobec neovlada on. Ako sa vravi, ked vies jazdit na niecom s pred roku 1990 a viac, vies jazdit na vsetkom. Placem od smiechu ked niekomu dam do ruky auto s manualnou prevodovkou a par sekund pred tym machroval aky je on velky sofer. Ze ten pedal je tu preco navyse. Ze to nieco aj take jestvuje ako preradovat? Ze to musim ja robit? |
Mishko: nejako sa velmi vyznas v tom kto co može,,ale sa velmi mylis,,pracovat som zacal ako 20 rocny a denne som robil okolo 350-400km co ked si v konecnom dosledku vezmes je rocne okolo 900.000km,ked vezmem dio uvahy aj dovolenky tak nech to je o sto tisic menej,,takže nehovor co sa da a co nie, |
Keď už maju kamiony len jeden pruh, tak sa im možná nechcu doň trepať. |
tiko- tak sme sa asi trochu zle pochipili na prvy krat ja mam nervy len na takich vodicov a podobne typy jazdia velmi casto na trase BA -NR |
saq na takych blikam aj ja......ja len aby si ma natiskal ocami, ked predbieham na mojej staruckej korzicke kamion |
tiko- uz sa tesim a len aby si pochopil s vodicmi co predboehaju pomaly kamion nemam problem pockam prebehne frcim dalej ale ak ide niekto vecer po prazdenej dialnici 110 v lavom a neuhne sa do praveho tak u mna je to korunovany idiot co nema co na dialnici hladat a mylsim ze aj v zakone je pisane o bezdovodne pomalej jazde len tolko ktomu |
Scarp: moze, ale ked na mna dakedy zablikas (zo zadu), vytahnem ta z auta za usi a preplieskam |
Mishko -nejdem riesit dalej a 20rocny nemoze byt zamestnany a mat robotu pri ktorej spravi vela km ? ok ked nie tak mne je jedno neriesim dalej |
Scarp: 20rocny a najazdis autom rocne 50 000 km? |
Kamarat ma inu filozofiu, ktoru mi vysvetloval, ked sa na dialnici tlacil na pred nim iduce auto a to tak, ze bol asi 5cm od jeho narazniku. |
Scarp: |
RAON ... vsak co by si chcel, mal si ist tesne za tym pred tebou, mali ste letiet 90 do tej zakruty, teraz by ste boli vsetci niekde v nemocnici a bol by si taky rad, ze vobec zijete a naozaj by si sa tesil... |
Richie: potom by mohli vyrábať autá s obmedzovačom na 30-40 km/h. |
RAON: treba dodrzovat bezpecny odstup. Hovori sa o dvoch sekundach Upravené 1 krát. Naposledy upravil Richie600 (02.10.2008 9:17) |
Figu borovú. tieto teoretické debiliny mam najradšej. |
Scarp ...ja len ze prave takyto 20 rocni ludia - ako ty, ktori maju relativne na svoj vek najzdene vela, takze to vedia zhodnotit .... maju kopec krizov okolo ciest prave z dovodu, ze maju pocit, ze su vzdy nad vecou a vsetko s prehladom zvladnu |
SADLATY- na aute uz mam relativne na moj veka a drzbu VP dost km rocne spravim na aute cca 50 000 a co je na tich km na moto cudne niektory to spravia za dovolenku niektory mali male moto a nemozu najadzit 20 tis rocne ;) aj tak mam pocit ze vhladom ku kubature ktoru teraz mam spravim dost km rocne ;) |
Ako sa dá spoznať, že majú policajti mobilný radar v aute zapnutý? Idú max.80 - kou, v ostatných prípadoch kašlú na predpisy rovnako, ako my ostatní. Upravené 1 krát. Naposledy upravil bobox (01.10.2008 20:20) |
Scarp .... vzhladom na svoj vek mas najazdene asi miliony kilometrov na aute a kedze si najazdil uz vyse 30tis km na moto - teda 5000 km rocne (co niektori spravia za jednu dovolenku pocas dvoch tyzdnov) ...z tvojho komentara je citit nadhlad a skusenost |
Bezpečnosť na ceste sa začína skutočne na "ceste", ale to, čomu sa na Slovensku hovorí cesta s cestou nemá nič spoločné. |
clanok fajn a k jazdenia na slovensku dialknice jazdim bezbne 140-150 vodicom pred sebou blikam a talcim sa na nich len v 2 pripadoch 1: Vodic slabsieho auta obieha kamion ktory ide 90 rychlostou 93 tato sitaiacia je maximalne nebezpecna lebo sa za nim vytvaraju kolony a zvysuje sa moznost havarie a 2: ked ide nejaky blb alebo pipka nadialnici v lavom pruhu 110 cesta uplne prazdna oravy pruh prazdny ale on/onaeste zacne rozhadzovat rukami ze co blikam , pravim pruhom nepredbieham znamy to spravil na moto pipka zazmetkovala strhla to rovno do neho motorka (busa) nasrot a on skoncil s mnohopocetnimi zlomeninami a tazkimi zraneniami |
Na prvy sup je to skvely clanok a kazdy sa v tom najdeme.. no nie? Ved kazdy z nas jazdi dobre (ruku hore, kto je zly sofer) a ked jazdime podla predpisov, tak sa nudime a tie predpisy su vlastne chujoviny... |
kingkong par ludi si este jazdu dokaze vychutnat www.aktuality.sk/spravy/krimi/cr-policia-celi-tvrdej-kr... |
ten článok podľa mňa nieje zlý, ale je príliš teoretický. pánko v tom videu spomína že "vodičom BY TO MALO stále hrať v hlavách". ale v reále to v hlavách min. 90% vodičov tak nehrá. dnes väčšina ľudí v autách nejazdí, len sa snažia dostať z bodu A do bodu B. |
aaaale, nehody boli a aj budu! ved prenic za nic sa to tak nevola tie "nehody" |
Trocha tolerantnosti k tomu a verim že nehodovost klesne.Suhlasim so všetkym čo sa tam piše. |
No schvalne: kto si ten clanok vytlaci a bude nim argumentovat ujovi v ciernom pasate s majakmi? |
vidis moj, ja asi zacnem milovat teba, tiez som sa uz na par tvojich slohov pobavil |
ked v BA vystupil z auta, prisiel k mojmu oknu, podava mi ruku a hovori: "dakujem za ukazku rychlej a bezpecnej jazdy" - milujem Timura a jeho družinu ale aj ostatných skromných a statočných. |
JohnyHorse, myslel som to troska inac - a to asi tak ze jeden a ten isty vodic - resp. vodici tych istych kvalit lepsie zajazdia na aute ( rozumej bezpecnejsie) ktore je moderne a lepsie stavane ako na starsich vozoch. |
podla mna nie je vsetko iba o sustredeni ale hlavne o skusenostiach a sikovnosti vodica. |
v tom clanku je mnoho pravdy... Upravené 1 krát. Naposledy upravil milosZX9R (01.10.2008 11:51) |
[/b]Gloocky:[b] bohuzial casto sa stretavam s tym, ze ludia na tych novych masinkach beru tych na "kovosrotoch" ako menejcennych, a mnohi sa tak aj spravaju. "Ja mam poriadne auto, tak ty s tou kraksnou uhni!" . A z toho vznika takisto kopa nehod, na ktore vacsinou doplatia ti na kovosrotoch, aj ked dodrziavali vsetky pravidla. A samozrejme chtiac-nechtiac aj MPR. Pokial dopravne prostriedky soferuju ludia, vsetky su nebezpecne. Stara Š120 alebo novy bavorak. |
MacOWitza: to ja nepovažujem za majstrovské umenie skôr by som to nazval úplné odpútavanie pozornosti od šoférovania. |
Tiez som nazoru ze pokuty za prekrocenie MPR su trosku mimo. Urcite je rozdiel ak ide skodovecka 120cina 130km po dialnici v dazdi a ak ju obehne povedzme nova Oktavka v 150tke v lavom pruhu tak neviem co je nebezpecnejsie...ci nove auto s presnejsim a kvalitnejsim riadenim a podvozkom ako ten pojazdny kovosrot. A to nehovorim o BMW, VW a ostatnych novych masinkach... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Gloocky (01.10.2008 9:57) |
prave najvacsia tragedia na ceste su tie sluzobne oktavky..dostane to chlapec co mal predtym nejaku haraburdu a uz nevie co od rozkose..za dalsie ked ja drem svoje auto ,tak viem ze nove brzdy,gumy atd atd ma nieco nie zrovna malo budu stat,na takom sluzobnom aute sa nato kladie vsak vsetko plati firma.....samozrejme cest vynimkam,myslel som to vseobecne.. |
Clanok je pravdivy! |
Clanok dobre napisany,ale o tom,ze pomala jazda je monotona a nebezpecnejsia si myslim svoje(tyka sa to jazdy hlavne v meste ) PO 1: ked v meste pojdes 50 a niekto ty vybehne do cesty mas cas to zbrzdit. PO 2: ked pojdes 80-100 asi tolko stastia nebudes mat |
Amis: presne tak. Sa pamätám keď som začal jazdiť BA-východ. Som si vychutnával každý kilometer a teraz je to o tom ako byť čím skôr a bezpečne v cieli. Ale dni sa menia na motorke dovidenia Tá naštastie tak skoro neomrzí. Je to iná liga |
Všetky moje vážne búračky na aute sa paradoxne stali v rýchlostiach pod 60 km/h a na motorke som mal len dve menšie kde som nešiel ani dvadsať a jednu kedy som stál a vpálil to kolega motorkár do mňa on ale nešiel 60 Mám skrátka smolu a s tou stratou nepozornosti to má veľa spoločného. Dodnes si každú svoju nehodu pamätám a aj keď som zažil časy služobiek kedy som Košice Blavu spravil pod štyri hodiny nejako ma to prestalo baviť, starneme a to čo nám robilo radosť včera berieme dnes ako nutné zlo. Na motorkách ročne najazdím viac ako na služobnej oktávke , a budem rád ak ešte dlho budem jazdiť |
Nápodobne. Aj teda ten doporučovaný spôsob jazdy sa nedá unifikovať. Niekedy sa človek cíti fajn a pekne poobieha kolónu behá plynule z pruhu do pruhu a niekedy sa proste vykašle a ide v kolóne lebo sa mu nechce z x dôvodov |
locksley: presne tak, premavka sa nelisi od bezneho zivota. Najvacsie umenie je odhadnut vsetky suhry okolnosti. Mam dni ked vyleziem s masinou a po 10 km sa vratim, ze dnes nie, zavriem to a idem robit nieco ine. |
Aby fungovali všetky tie odporúčania, tak by si ich musel každý na ceste osvojiť čo sa nikdy nestalo a ani nestane. Každý je individualita či už typom auta, štýlu jazdy, vekom, psychickým rozpoložením atď a keď si zrátate všetky tieto faktory, tak to vypluje toľko typov a z toho vyplývajúcich reakcií a optimálnom spôsobe jazdy, že jediné podľa čoho sa dá +- riadiť sú tie predpisy aj keď sú brané len ako "hrubý rámec". |
tiko: takych je plno. Inak po dialnici na moto nejazdim, by som zaspal a na aute idem od 110-140 lebo vacsinou pocuvam muziku a fajcim velke cigaro. Hentakym co najskor uhnem, ak to nejde tak neuhnem, kludne taham cigaro. Su mi jedno. |
nemam nic proti tomu, ked dakto ide po dialnici 180...je to v podstate jeho vec a ja to nemozem zmenit, co ma ale sere, ked predbieham kamion, idem 140, zo zadu sa dovali kokot, prilepi sa mi na naraznik a este blika.....toto je kokotizmus najvacsieho rangu........normalny clovek by toto nerobil |
uz som tu niekde pisal, ze predpisy su hrubym odporucacim ramcom. Ja ich nakomplet porusujem na moto ci v aute, dokoca aj offroad. Nie so na to hrdy, iba konstatujem. A druhe co konstatujem, ze jazdim s rezervou a viem co robim. Tretie co konstatujem je, ze mi bolo na to treba par priuciek a hlavny zaver bol: no drink, a dakujem panu bohu, ze ma nechal sa posunut dalej. Moja zena ked ju veziem mi hovori: Ty mas ine mierky chlapce.... |
dobry clanok |
Môj šéf vraví, že keď ide 120 tak zaspáva a že, je to monotónne - povedal že to je pre neho najnebezpečnejšia jazda. Keď jazdí okolo 150-180 je stále v strehu (ako vraví) a že sa mu zdá rýchlejšie šoférovanie - bezpečnejšie. Dúfam že ste to pochopili, tak ako som to myslel. Článok je veľmi dobrý. |
asi mame kazdy inu predstavu o rychlej sviznej jazde - ono bezduche brzdenie, zrychlovanie a preradovanie neznamena rychlu ani sviznu jazdu... |
matus nudis? pri rychlej sviznej jazde? Tak to potom nevies o com pises.... |
karburator> lenze prave tento odsek je blbost, pretoze po hodine sviznej jazdy sa nudis rovnako ako po hodine normalnej jazdy. |
„Som presvedčený, že pomalá jazda vedie k strate pozornosti a zapríčiňuje nepochopiteľné kolízie. Svižná, nie riskantná jazda núti vodiča byť pozorným a sledovať premávku,“ hovorí automobilový pretekár Igor Drotár. |
Väčšinu havárií čo som mal možnosť vidieť sa stali na ceste do/z práce v kolónach v rýchlosti tak do 40 kmh. A ich počet rástol priamo úmerne s množstvom ďažďovej vody na ceste. Niečo na tom bude. |
meranie rychlosti uz davno stratilo ucinok na bezpecnost CP, je to iba dalsia dan, ktora je sucastou statneho rozpoctu. |
toto odporúčam prečítať všetkým debilkom čo sa jednou rukou vrtajú v nose, druhou v zadku a ešte stíhajú telefonovať a ladiť rádio... |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 151349 | Včera: 148635