Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Sú chvíle v živote strážnych anjelov, keď nedokážu pohotovo reagovať prípadne nestihnú dôjsť na určené miesto včas. Preto sa nespoliehajte na šťastie či náhodu a jazdite vždy tak, aby ste vedeli pohotovo reagovať a bezpečne zastaviť.
Nech je toto fórum miestom tichej spomienky na tých, ktorí nedošli do cieľa, ale aj miestom varovania pre tých, ktorí sa chcú učiť na vlastných chybách.
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
V lete sme sa s 2-mi kamosmi dostali do 10 km zapchy na 3-prudovej dialnici v Nemecku. |
Zaujímavá otázka. Stáť na slnku pri 30-tich stupňoch v koži a integrále, to ohrozuje zdravie vodiča motocykja a tým aj ostatných. Navyše posúvajúci sa motocykel nikoho neobmedzuje, ani neohrozuje. Práve naopak. |
zevraj v rakusku je pocas zapchy motocyklom povolene ist v odstavnom pruhu. Par krat sa nam zadarilo to robit a ziaden problem, ani tukanie na celo som nevidel (ale zandarov som nestretol) |
toto sa okrajovo dotklo aj tvojej otazky |
no v londone je to normalne ze sa auta stavaju nakraj a motociklisti idu dopredu este aj v krizovatke nik ti nezatuka na celo len tuto sme my taky narod ze kazdy chce byt prvy za kazdu cenu |
ulba: Počuješ trávu rásť? Reč bola o Nemecku, resp. Taliansku. |
nahac, to máš tak.V Nemecku je to zakázané zo zákona tak ako je predpísané zipsové radenie alebo v prípade zácpy sa radia vozidlá v ľavom pruhu čo najviac k ľavej strane a vozidlá v pravom jazdnom pruhu čo najviac do prava aby tým vytvorili volný stredný pruh pre záchranné a policajné vozidlá.Možno keby si obehoval stredom by Ti na čelo neukazovali.S týmto stredovím obehovaním motocyklistov som sa už viackrát stretol ale pravou stranou takmer nie. |
Ak je to nevyhnutne, tak idem radsej stredom kolony aut, lebo lepsie narazit na netolerantneho magora, ktory ti otvori dvere, ako sa nechat sepalit nedockavcom v pravom pruhu, ktory tesne pred tebou vyjde, alebo zozadu ta naberie. A stalo sa mi uz aj, ze ma videli policajti a mali pochopenie. Bolo nieco cez 30°. |
Tiež mám zlý pocit, keď v zápchce na dialnici obieham po odstavnom prúde. Zatial som nikdy nestretol políciu, takže neviem aká by bola reakcia . |
Ked som chodil este v Oktobri z Bratislavy do ZA, pravidelne bola pri senci upchata dialnica. Pracovali na pravom pruhu a tak sa tvorili kolony a predovsetkym ked som odchadzal v piatok domov to bolo dost vazne. |
Nemyslim ze by to bolo zakazane. Ved kopa ludi tam ma motorky kvoli tomu, ze sa rychlejsie dostanu do prace, prave predbiehanim kolon. |
ukamenujte ma ale malokedy cakam...skoro vzdy sa deriem do predu,zvacsa po odstavnom pruhu,sice pomaly ale isto... |
Vyzera ze sa budem predierat aj nadalej. Upravené 1 krát. Naposledy upravil nahac (24.12.2007 6:33) |
nahac, naco kesovat, od toho platim PZP, nie? |
nahac my sme v lete kolona 12 moto chytili tiez asi 10 km zapchu na 2prudovej dialnici v nemecku a parali sme si to stredom. Vsetko bolo v pohode len dvojka na GW mali mensi problem ale na ich neustale vytrubovanie a vyblikovanie sa auta prekvapivo ustretovo uhybali do lava a do prva vo svojich pruhoch...bol to krasny slalom |
ulba, puconemozme porovnavat Uk a slovensko.. tiez som tam jazdil a ako sa jazdi tam a tu tak to je neporovnatelne... aj ked nexapem preco tu my mame takyx debilov ktorym vadi ze moto ide dopredu ked oni musia cakat... |
V celej Europe je normalne ze moto idu v kolone dopredu. Videl som to vo vsetkych krajinach kde som doteraz bol. Ale nikdy nie cez odstavny pruh!!!! Len pomedzi auta. Vsade su tolerantni plechovkari a nestretol som sa s tukanim na celo ani s podobnymi prejavmi... |
V Nemecku som nikoho nevidel ísť po pravej odstavnej strane diaľnice keď som stál za Mníchovom v zápche. Moto sa predierali medzi autami. Kolega šofér mi povedal že to majú len pre políciu, záchranky a hasičov. A ak niekoho chytia, tak platí nemalú kôpku EUR. No Taliansko je niečo iné. Išiel som 100 a sprava - zľava samé moto. Viac som sledoval späťáky ako premávku pred sebou. A jeden postreh z Talianska. Vozidlá na semafóroch zastavujú pár metrov pred čiarou. Tá medzera sa v momente vyplní skútrami, po naskočení zelenej zmiznú ako blchy. |
osobne si myslim, ze na SVK je lepsie predchadzat po odstavnom pruhu. Ale v zasade si vyberam tu cestu kde je viac miesta, takze je to otazne. Aby ma mali co najmensiu sancu ohrozit. |
matus: |
Co ja viem, jednostopove vozidlo moze ist vedla motoroveho vozidla v jednom jazdnom pruhu a neberie sa to ako predbiehenie. |
no lebo u nas si plechovakari myslia ked nie som prvy na semafore nebude nikto a namiesto toho aby pustil nas tak sa tam nacpe aj ked vie ze rychlejsi urcite nieje to je slovensky rozum a niekedy sa mi stalo ked som stal na semafore v predu ze sa este tesne vedla mna postavil ze ma skoro zobral no nic moc nato treba niaky pekny § |
ako ho nazvať?... Po Viedni? ...červená, telefón,sklopené späťáky... nech sa pači... (len tak na zamyslenie). |
Lumpy: ja poznam z vyhlasky toto: pri plnej ciare moze obiehat auto motorku, ale motorka auto nie. Takze za predbiehanie sa sa to povazuje. |
predbieham zlava, sprava, v kolone aj stredom...ak sa da |
No mohly by tu napisat aj sluzbu konajuci, aby sme vedeli |
No co ja som jazdil po europe vsade som predbiehal kolony na cervenych som sa vzdy vtisol dopredu! Nikdy ziaden problem skor naopak vodici ked ma videli sa posunuli na stranu. Upravené 1 krát. Naposledy upravil zomby (27.12.2007 4:10) |
.. ja berem kolony z lava, z prava, stredom, aj odstavny pas ked tam nie je bordel ci je kolona v pohybe alebo stoji... to je jedno...urcite riziko tam stale je. Najviac sa mi ale nepacia protivny soferi kt. sa nechcu uhnut,a to aj blikam,niekedy uz aj trubim asi maju depku z toho ze musia tvrdnut v kolone a preto to asi nescu ani mne ulahcit. Ale ja som slusny a uz aj ked som v ich rovine tak zatocim rukovat na neutrale aspon na 8000 ot. nech si dotycny vypocuje co to dokaze taky lauf pri okne ....zamavam a uz ma niet xi xi xi. |
hmmm...ako tak pozeram tak som prave nasiel tych dobrakov co obiehaju hlava-nehlava, sprav-zlava-straedom..... Nic proti ale vyhlaska hovorii jasne...obieha sa iba zlava, zprava je mozne obchadzat iba pevnu prekazku na ceste... Jo a BTW.. vo vsetkych krajinach EU je odstavny pruh urceny na odstavovanie pripadne na nevyhnutne zastavenie vozidla...teda nie na predbiehanie ci posuvanie sa v kolone.... Inak druha vlastnost odstavneho pruhu je urcenie na presun vozidiel s pravom prednostnej jazdy (sanitky, vozidla PZ, hasici, a pod...) |
xLoop: |
v londyne to je fakt zajimave.kazdy fuka s kade da.este aj policajti.raz som mastil po strede,ked som za sebou zazrel fizla na motorke.slusne sa zaradim nech neprovokujem a on hajzel sup ho do mojej medzery. |
ze este tak dve, tri |
malylako: tebe este neprisla pokuta za to ze si presiel v Uk na cervenu? |
kayde leto si vzchutnavam kolony pred parizom ale vodici sa maximalne snazia uhnut a pustit , odstavny pruh som skusil s kamosom iba raz a bolo to za 400 ojro ale vykecelai sme to s policajtami od vtedy viem ze odstavny pruh eeeeeee aspon vo francuzku niee |
racer8;som napisal "IDU" nie IDEM.ale jasne ze sem tam to fuknem.ono tazko zastavis ked mas 40-50 mph a skoci 10 metrov pred tebou.v uk jazdim 4-ty rok a neplatil som ani peny. |
Toho roku sme dali tour de France, uplna zapcha medzi Cannes a Narbourne. Lavy 100/120 km/h, najprv som si nevedel zviknut, ale frantici na motorkach tak jazdia. Slusny hard core, uzili sme si to. |
Leto,20 km pred Rijekou.zápcha na dialnici: Bez problémov po strede,plechovkári bez problémov uhnú,často aj s úsmevom.Samozrejme,išli sme krokom.Ale našiel sa k.k.t,slovinský colník,ktorý nevedel pochopiť,že v 40stupnovom teple,po polhodine čakania v rade na colnici,som mal helmu na zrkadle |
ved nato je motorka, aby si netrcal v kolone |
motorka je na to, aby presla vsade a nevytvarala este dlhsiu kolonu |
sak presmme tak,aj cyklista ide v kolone do predu tak aj moto.na bicykli som raz drbol skodovku do zadu ,tipek sa otocil a nechapal ze co sa deje ale bol v poho. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 62638 | Včera: 127571