Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
V renomovanom časopise som čítal podrobný porovnávací test šiestich motocyklov vo s výkonom 90-110PS. Zarážajúce pre mňa laika, bola spotreba pri konštantnej rýchlosti 130km/h na dialnici,bez merania zrýchlenia a pružnosti o to 6,6-7,1l/100km.Ako môže moto vážiace 260kg s jazdcom, s malým odprom vzduchu a maličkým valivým odporom dvoch pneu mať spotrebu ako 1300kilogramové benz.auto?Chápem túto extrémnu spotrebu pri bláznení, ale pri ustálenej rýchlosti sa mi vidí,že motocykloví inžinieri asi spia.Môže mi to niekto vysvetlit?Ďakujem |
No mozem vsak to je jednoduche skus ist s autom 130 a uvidis kolko otacok mas na aute a chod na motorke a uvidis,ze tie otacky su ovela vyssie. |
A dalsia vec je aj objem motora. Urcite bude mat auto s motorom s objemom 3 litre inu spotrebu, ako Fabia. Uz sa to tu sice povedalo 100 krat, ale poviem to zase. Nema vyznam a ani sa neda porovnavat auto s motorkou. Kazde pracuje v inom rezime, inych podmienkach a je aj urcene na ine veci. Ked sa chces rozvazat za par supiek, tak si kup 1.2 l turbodiesel (to je len taky priklad narychlo) alebo co ja viem co. Ked si kupis moto, tak ta urcite nebude stvat vyssia spotreba na dialnici, pri 130-ke. Ver mi, je to o inom... |
majo, ak ide vozidlo ustalenou rychlostou, tak vplyv jeho hmotnosti na spotrebu je relativne maly, prejavi sa len zvysenim valiveho odporu pneumatik. |
No dobre odpovede, aj som sa co to dozvedel... |
Prepáčte, že neviem aké to boli motocykle,ale som laik. pamatám si tu spotrebu, cenové rozpatie, okolo 350.000Kč a to,žeKawasaki bola beznádejne posledná Bral by som to vysvetlenie o dpore vzduchu.( ešte zo školy 40t jazdná súprava potrebuje na konštantnú rýchlosť 90km/h po rovine 100kW].Priemerné auto má pri 130km/h 3600 ot.min a objem okolo 1,6l. díky za odpovede. |
alebo to skus takto,pomer vykon/vaha je u priemerneho auta dost nizko,proti motocyklom,keby malo auto dosahovat zrychlenie z 0-100kmh za 3 sek tiez by nepapkalo 7litrov pri rychlosti 130kmh,bo aby si dosiahol taketo hodnoty,musis mat aj prevodovku spravenu tag aby to tahalo a nie na to,aby si mohol ist aj rychlejsie,ked potrebujes(za cenu mensieho zrychlenia...)cize bud bude sila,bo rychlost,abo priemer,ako su priemerne auta,cize nemasne neslane...a taka je pri nich aj spotreba da sa to povedat aj tagto vela vykonu=vela papania... |
MaAT: ty si chodil na prednasky z aerodynamiky ci co? Ten udaj je zaujimavy, neda sa o tom niekde dozvediet viac? |
No Majo,podla mna je to vsetko v technologii ako hovoris. Japonci pri moto na to seru. Realita je taka. |
Vidicon:ano studoval som dynamiku tekutin, dokonca aj ucil, ale to som bol podstatne mudrejsi ako teraz, lebo cim je clovek starsi, tym je ... |
Prečo teda niekto nevymyslí motor objemu cca 750 ,štvorvalec, preplňaní nízkotlakovým"doživotným" turbom,alebo kompresorom, 70kW, 140Nm,aby si na šestke pri 130km/h bublal spokojných 2000ot? A cestvatelia by boli nadmieru spokojný. |
..majo: ale vymyslel. Nissan primera 2.2, 16 ventil, turbo diesel. Cca 2500(nepamätám presne) otáčok pri 130km/h.. |
CAT Neregistrovaný |
Kawa vyrábala GPZ 750 s turbom 112k, na porovnanie bez turba 112 k. Potom ešte niečo skúšali BMW. Existovali aj dieselové motorky. |
CAT Neregistrovaný |
Ešte raz, zober si že si majiteľom ropných polí a zároveň máš podiely v automobilovom priemysle. Prečo by si mal vyrábať stroje s nízkou spotrebou??? Normálne funguje vodíkový motor a kto to chce vyrábať??? Nikto nemá záujem, čo by" robili "s ropou. Oni ti predajú novší, rýchlejší , krajší stroj , zmanipulujú ťa a ty každých pár rokov kúpiš nové. Pozri napr. na motory , myslíš že dnes nevedia dať do auta motor, ktorý tam bude za 3 roky? Vedia ale dajú ti to pekne postupne a ty kupuješ a kupuješ a k....... |
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 182597 | Včera: 129762