Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

styx-std-01-2025

QJMotor - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuQJMotor - Diskusné fórum - Len Tak

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
22.06.2024 21:28

QJMotor

nevo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Dnes som bol na testovačkách, tak zhrniem postrehy troch motoriek.

Čo mali všetky motorky spoločné. Dostatok miesta na kolená, sklon displeja priamo k tvári, chodidlá /vôbec nezavadzali zadné stupačky/, keď si dáš držiaky bočných kufrov, už niečo bude vadiť na nohy a dobrá obratnosť motoriek. Tie motorky boli robené aj na 190cm ľudí.

SRT800SX
Má to byť etalón značky. Ako komponentami, tak aj vyhotovením. Ten dizajn je z časti prototyp Benelli TRK800 /čo sa robiť nebude/, ale stále tomu SRT niečo chýba.
Posed na motorke trochu divný. Široká nádrž, rozťahuje kolená a keď som špičkami nôh na stupačkách, tak mám pocit ako učupené dievča na malej niekde za kríkom ;-) . Pohodlné to bolo len nohami na pätách, ale musíš sedieť na káčera, aby si mal špičky mimo radičky a brzdy. Riaditka boli príjemné široké, to hneď sadlo, v späťákoch bolo na 2/3 vidieť, plexi nenastaviteľné, ale dostatočné. Žiadne turbulencie v helme a krytie slušné. No iný motorkách /mohol mať tak 172cm/ si zas na plexi sťažoval. Fajn sú podsvietené ovládače. Dislej bol horšie čitateľný za slnečného svetla /a to slnko na neho ani nesvietilo/, aj diódy smeroviek bolo horšie vidieť. Bol taký vyšednutý, tiež to vesmírne zobrazovanie údajov nie je nič, čo by ma ohúrilo. Po dlhšom sedení som sa síce nešmýkal po sedačke, ale tlačila ma na nádrž /zadná časť vodičovej sedačky je dosť zdvihnutá/. Motor mal len palivovú mapu šport /asi lankový, príjemne dávkovateľný/, no nemal výkonovú špičku, ťahal tak rovnomerne, aj na šestke okolo stovky v pohode potiahol /nebolo treba podraďovať/. Ale od motora išli vibrácie, v riaditkach sa prejavovali skoro stále, v ráme a na stupačkách tak okolo tej stovky. Pod 3000 ot. už išiel vyskočiť z rámu, to sa triasol aj displej. Najlepšie na moto boli brzdy, Brembo M4.32, to brzdí aj 160k stroje. Mali prvotný zákus, dávkovateľnosť, bez výhrad.
Neodvarila má ta motorka. Kubatúra 700-800 je nabitá a je z čoho vyberať.


22.06.2024 21:43

Re: QJMotor

nevo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

SRT550X
Tiež dvojvalec, ale ten motor je neskutočne príjemný. Žiadne divoké vibrácie 800vky. Cez dedinu na päťku, pridáš, trošku sa to zachveje do sedačky, ale zrýchli. Žiadne výkonová špička, ale ťahalo to rovnomerne. Tiež krásny zvuk z koncovky výfuku /až pri naháči SRV550 som si uvedomil, že to znie ako KTM s laďákom/. Motorka ako celok obratná, aj pri stovke meter široký slalom v pruhu bez problémov. Riaditka boli úzke, aj moc zalomené, tie by som na môj vkus potreboval vymeniť. Displej inverzné LCD, ale lepšie sa čítal na slnku /jasnejšie svietil/ ako ten na 800vke /a na 800vke bol na maximálnom jase/. Brzdy bez zákusu, povedal by som nedostatočné na rýchlu jazdu. Brzdil som a rátal sekundy, kým to o 30-40km/h spomalý. Posed bol tiež dosť divný. Nízke sedlo, panvu som mal nižšie ako kolená a stupačky moc vysoko. Aj pri zdvíhani nohy zo zeme, na tak vysoko umiestnené stupačky nie som zvyknutý. Iste by pomohlo sedlo zvýšiť tak o 3-5cm, keď som sedel na mieste spolujazdca, hneď lepší posed za riaditkami. Plexi je menšie ako na 800vke a tak horšie krytie, po dedine sa to ešte dalo /aj s otvoreným plexi na helme/, za dedinou všetok vzduch išiel od brady hore a okolo helmy. Posedom aj veľkosťou plexi bude ta motorka skôr do 180cm. Radenie rýchlosti fajn, ľahko, ale keď som zastavil so zaradenou štvorkou či päťkou a na mieste to skopával do N, tak vždy medzi 4-3 stupňom to skočilo na medzistupeň /pomlčka na displeji/ a bolo treba púšťať spojku, aby si to skočilo. Robilo to aj na naháči /no žial, robí mi to aj Yamaha, preto sa na to orientujem pri testovačkách/.
Motorka ako celok pre menšie postavy, no zaujal ma z nej len ten motor. Všetko ostatné by chcelo doladiť na každodenné používanie.


22.06.2024 22:05

Re: QJMotor

nevo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

SRV550
Pri tomto modely platí, že fakt nie je čo testovať /na 99% to robí čo má, tak ako to výrobca ponúka/. Alebo už ste počuli od testerov, že začnú recenziu slovami, slušne to jazdí, nemá to žiadny výrazný nedostatok a tým by mohol test skončiť. Keď som to počul prvykrát, tiež som sa usmial, ale pri tejto motorke obe tie vety platia.
Najpríjemnejšia motorka z trojice. Motor som už opísal aj pri SRT550. Bez vibrácií, rovnomerný záťah, od 7000 ot. sa mi zdal ešte jemne vyšší záťah, príjemný na štvorku či päťku po dedine. Posed taktiež na prvú dobrý. Nič by som nemenil. Príjemne zalomené nohy, dostatok miesta v prelisoch na nádrži, príjemne široké riaditka. Zvuk motora pekný, po dedine si to užiješ /zas pripomínam, počul som v tom KTM s laďákom/. Predné strmene radiálne, bez výrobcu, ale krásne to brzdilo. Brzdenie ma fakt bavilo, vieš, že sa môžeš spoľahnúť. Motorka obratná. Displej LCD, ale krásne veľké číslice rýchlosti, k čitateľnosti bez výhrad, fakt ma bavilo sa naň pozerať. Zadná brzda bola tak do počtu, moto mala 4800km, ale zabrzdila len tak pod 40km/h /zabudol som poznamenať, na 800vke zadná brzda to vedela aj v pohode ubrzdiť z 90tky/. Na juhu Slovenska moc zátačiek nie je, ale podvozok bol OK, trošku tvrdší ako komfortnejší, ale ušlo to.
Jediné, čo mi prekážalo /a stalo sa mi to prvykrát v živote na moto/, že radenie rýchlosti hore som nekopal hore, ale skôr viacej ťahal tu páčku k sebe. A nevedel som či som zaradil či nie /stále som pozeral na displej, či to preradilo/. Dolu to išlo pekne, hore pocitovo horšie. Prevodovka za jazdy fajn, no ako na SRT550, ak som zastavil na štvorke, tak do trojky to išlo cez medzistupeň, buď pustiť spojku, alebo 2x zaradiť, aby skočila trojka. Potom už z trojky dolu, či z dvojky do N v pohode.
Asi som ovplyvnený posledné tisíce km naháčom čo aktívne jazdím /aj do práce/. Naposledy ma očarila Kawa Z900RS, teraz tento naháč od QJMotor. [dobre]


24.06.2024 0:26

Re: QJMotor

copy
 Skútrista 

škoda. že nemajú dealera v Bratislave, išiel by som si ich poobzerať.


07.06.2025 19:16

Re: QJMotor

nevo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Sólo jazda, asi 45 minút.

SRK800RR
Dizajn krásny. Už len ten výfuk v štýle Akrapovič laďáku /niečo podobné má aj SRT600, kde to je na spôsob Remus laďáku/. Po nasadnutí nie sú výhrady skoro k ničomu. Miesto na kolená, zalomenie nôh fajn, miesta sedačka-riaditka dostatok, len trochu viacej je váhy na ruky. To je cítiť aj za jazdy a ovplyvňuje to manévrovanie motorky. Štandard, v späťákoch si tak 40% zakrývam a sú robené tým horším štýlom, úzke pri kĺbe a nevidíš veľa za sebou. Displej fajn, prehľadný, ľúbili sa mi veľké číslice rýchlosti. Len si treba zvykať na červený podklad indikátorov okolo displeja, pod určitým uhlom svetla, je to dosť červené.
Po naštartovaní to nemá moc pekný zvuk, veľa mechanického, skôr hluku. Za jazdy sa to tiež nezlepší. Ako som písal, veľa váhy je na rukách a to dosť ovplyvňuje esíčkovanie motorky. Už aj v dedine, ak neodľahčím riaditka, tak to esíčkovanie ide ťažko, medzimesto je to ešte horšie. Reakcia na plyn taká pologumenná, mal som pocit /aj pri SRT900/ ako keby tie motorky na pustenie plynu mali málo zotrvačnosti. Motorka sa asi najlepšie cítila do 70 km/h, vieš odľahčením riaditok ovplyvniť aj zatáčanie motorky, nie sú ani vibrácie. Od tejto rýchlosti sú vibrácie do sedačky, riaditok, také skôr tie otravnejšie vibrácie. Škoda, že sa motorové módy prepínajú len za státia a to ešte musíš ísť cez menu. Najlepšie sa motorka cítila v normale. Otvorenie a zatvorenie plynu bez otravných cukancov, výkon nejak nechýbal. V sport móde otvorenie plynu malo veľký on-off efekt, v dedine to bolo otravné, tiež pri rozbehu najmä z križovatky rovno do zátačky. Pocitovo si motorka držala vyššie otáčky a tak aj na šestku pri slušnej medzimestskej rýchlosti si bol tak okolo 4500 ot. a po pridaní plynu nemala problém s rozbehom /červené pásmo bolo pri 8500 ot. čiže si bol za polovicou a nemusel si to zbierať zo spodu a podraďovať - najmä pri obiehaní/. Brzdy bez výhrad, Brembo strmene, Brembo pumpa, brzdilo to krásne. Podvozkovo to bolo nastavené trochu tvrdšie, ale v predu ide nastaviť útlm a odskok, vzadu je vyvedené koliečko na útlm. Krytie motorky aj pri nejakej 120tke dobré, netreba ani zaľahnúť, nič otravné nenaráža do helmy. Síce pri testovaní bolo teplo /asi tak 28°C/, ale bolo cítiť, že motorka hreje do sedačky.
Asi toľko zhruba. Ak si človek zvykne na tie vibrácie, ktorých bolo dosť na štvorvalec a nebude jazdiť na sport mapu, tak to môže byť dobrý spoločník pri supersport výletoch.

Pozri obrázok


07.06.2025 20:04

Re: QJMotor

nevo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

SRT900SX
Asi škoda, že veľa toho tá motorka pobrala z 800vky. Pri novinke 2025 a najvyššom modely v ponuke QJ Motor by si očakával niečo ináč.
Nie je to ten typ motorky, sadneš a hneď všetko padne do ruky. Posed je divný, presne ako na SRT800. Široká nádrž, roztiahnuté kolená /mali dať menšiu nádrž a túto časť urobiť ergonomickejšie/, aj kĺby v bokoch máš moc roztiahnuté. To za jazdy vytváralo tlak na zadok a sedačku a už po 30 minútach som hľadal iný posed na sedačke. Ak niekomu ten posed vyhovuje, tak chcem vidieť tú postavu. Ani vzdialenosť sedačka-riaditka nie je veľká, ja by som potreboval tak 10cm navyše, alebo často počas výletu sedieť na spolujazdcovej sedačke ;-).
Displej tiež z 800vky, chýba mu jas. Aj keď nesvietilo slnko, je taký vyblednutý. Keďže riaditka ala cenduro sú širšie, je niečo vidieť aj v späťákoch a keďže sa motorky predávajú aj s kuframi, tak na päty môžu zrovna zavadziať tie spodné trúbky držiakov kufrov. Po prvom rozbehu /keď som na to presedlal zo štvorvalca/, taký vibrátor. Ale to sa časom vytratilo. Motor na radový dvojvalec je príjemný. Pri pohodovej jazde v dedine už ťahá od 2500 ot. /to sa u SRT800 nedalo povedať/, kultivovaný chod, necuká ani moc, ak ideš iba na vstrekovanie /bez plynu/, otvorenie a zatvorenie plynu dobré. Ak potrebuješ už športový výkon, či na obiehanie, počítaj, že nemôžeš moc klesať pod 4000 ot.. Ale aj na sport mapu to neťahá za ruky, proste športovú motorku v tom nehľadaj. Je to taká slabšia 900vka /pripomínalo mi to 900XR od BMW/. Váha motorky dobre rozložená, esíčkovanie v dedine, či pri stovke je perfektné. QS ani neviem prirovnať k niečomu čo poznám, je svojský. Taký pologumenný, motorku nakopne aj pri radení hore či dolu. Skôr potrebuje viac ako polovicu otvoreného plynu, aby si si povedal, že nejak neotravne funguje. Podvozok bol nastavený mäkkšie a brzdy dobré /aj keď pumpa bola noname, ale tieto strmene Brembo sú dobré/. Zas škoda, že palivové mapy nastavíš len pri stojacej motorke /boli tri - normal, sport a rain/. Musíš ísť do menu a tam sú palivové mapy až na druhej strane, to je otravné. To malo byť ako priorita na začiatku, lebo to budeš prepínať častejšie ako language, units, informations, ... čo si raz nastavíš na zakúpenej moto a už to nebudeš meniť.
Prevodovka dobrá. Zvládla bez výhrad aj môj test, zastaviť so zaradenou štvorkou, či päťkou a skopať to do jednotky. Plexi mohlo byť väčšie. Aj s tými deflektormi zakrývalo len brucho a hrudník, na helmu fúkalo, na ruky tiež. Bol to len taký nedostatočný zákryt na cenduro - ako na naháči s plexi. Turbulencie neboli, ale ak ti má v kuse vietor fučať od plexi pri medzimestskej rýchlosti len na helmu, nie je to OK. Tempomat som skúsil len náhodou a nešiel vypnúť plynom. Motorka má aj sledovanie mŕtveho uhla, ale podrobne nebol čas na skúšanie toho.
Motorka, ktorá si všetko robí po svojom a budúci majiteľ s tým musí byť zmierený.

Pozri obrázok

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil nevo (07.06.2025 20:04)


07.06.2025 20:47

Re: QJMotor

MarkoLM
 Turista 

Ikona

Super. [dobre]


08.06.2025 11:36

Re: QJMotor

wiesse
 Turista 

vsetko motory z ciny od firmy loncin,takmer vsetky zname moto znacky si u loncin davaju robit motory,aj kosacky husqarna,stihl a uz aj honda v kosacke je honda loncin,neverim ze davaju tak kvalitnu ocel,zliatininu,hlinik ako za starych cias ked si motory vyrabali sami,odrbavaju vsetci a setria vsade a na vsetkom,to ze je to pekne tak ztoho ja do kolien nejdem,aj salonka bola pekna a vnutru hnusna.a o tych tlmicoch co cinske motorky davaju neznameho povodu skoda hovorit,podvozok je zaklad motorky a tam sa setri duplicitne.


08.06.2025 17:21

Re: QJMotor

nevo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

wiesse: Zrovna podvozky sú tam Marzocchi, brzdy Brembo, sem tam aj s Brembo pumpou. Na tom nešetria. Skôr tak pokulháva jas či kontrast displejov, ergonómia posedu či elektronický plyn.


08.06.2025 17:52

Re: QJMotor

egres2
 Bahniak 

Ikona

Aká je to "menej" kvalitná oceľ???


08.06.2025 18:43

Re: QJMotor

wiesse
 Turista 

na internete je vela zavad co maju nove masiny,jedna nova 1300gs po 4000 km zacala dymit ako dymovnica,tvrdost a odolnost materliu urcuje kvalitu motorky,taka yamaha 660 z je prikladom ako sa to ma robit,jednovalec cez 100000km co sa predavaju na nete a ziadny zasah.setri sa proste vsade a zaobaluju to pekneho vyzoru a ludia na to naletia,hlavne ze je to nove a pekne ,len si ja necham moju 1150 adv. zo 59000 km,egres malo kvalitna ocel je taka co ma za velmi kratku dobu unavu materialu a tym fatalne zavady,dobre kvalitne zliatiny ci uz hlinika alebo ocele stoja proste vela penazi a to sa do modernych strojov uz nedava,auta aj motorky su spotrebaky.len ludia co ledva naskriabu na motorku si nemozu dovolit nieco ako spotrebak.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil wiesse (08.06.2025 18:44)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

Vespa

HD-side-06-2025

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 138096 | Včera: 113050