Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Reakcia na otočenie plynom - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuReakcia na otočenie plynom - Diskusné fórum - Len Tak

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
15.02.2024 14:20

Reakcia na otočenie plynom

saly
 Turista 

Ikona

Nazdar borci. Mam Bmw r1200gs 2018 a mam osobný problém s reakciou na otočenie plynu.Aj na mode dynamic je reakcia na môj vkus mdlá a gumenná.Na vstrome 1000 som mal reakciu okamžitú.Je možné to nejako poladiť ak je tam elektronický plyn? Dakujem za radu ak teda.


15.02.2024 14:39

Re: Reakcia na otočenie plynom

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Najlepsie to vyriesis tak, ze ju predas. 1250 so shiftcamom su ovela lepsie, sportovejsie.

Pri teste 1200 GS Adventure som napisal:

"Predstav si, že aj na druhom najsilnejšom móde motora (Road) môžeš dať trebárs na trojke na rovnej ceste a za sucha plyn na doraz, a nielenže sa pri tom nebudú konať žiadne hnedé trenky, ale si možno aj zívneš."

Neskumal som to nejako hlbsie, ale myslim si, ze vyriesit sa to neda.

Herghott


15.02.2024 14:57

Re: Reakcia na otočenie plynom

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

saly - elektronický plyn tam celkom iste je ale to je divné, na dynamic to bolo na moj vkus už uskákané.

Niekde na slovenskom bazoši som videl že niekto predava nejake medzikusy do plynovej rukovate do KTM a BMW ktore toto riešia.


15.02.2024 15:10

Re: Reakcia na otočenie plynom

saly
 Turista 

Ikona

Ako. nemožem povedat že by to nešlo len ta reakcia je mdlá.Ked pridás tak to akceleruje ale pri pomalej jazde ked sa chcem otočit na mieste tak musím dávat pozor kedy zabere.A menit nemožem a nechcem lebo ju mam w mesiace????.Len som myslel či nenexistuje nieco take ako pedal box pre auta tak tak take aj pre moto.


16.02.2024 8:45

Re: Reakcia na otočenie plynom

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

saly - podla mna to bol zámer. Ľudia čo si kupujú BMW preferujú komfort nad race charakterom. Keď som po BMW presadol na 1290 KTM sa mi to zdalo strašne ucukané. Na turistike sa mi najlepšie osvedčil mod "rain" kedy to bolo zas prijemne hladké.

Keď prídu zákruty prepnúť na race so to dá vždy, ale jazdiť celý deň na motorke kde "keď si kýchneš tak sa to stavia na zadné" nie je moc komfortné.


16.02.2024 10:16

Re: Reakcia na otočenie plynom

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: to neviem aky zámer, ale 1200gs jednoducho nema kone.

Mne na 1200gs vadilo, ze v "dynamicu" to len myklo a potom to neslo /tvarilo sa to ze to je silné/,
furt som mykal so spolujazdcom a na "road" to bolo zas uplne mdle.

Na 1190 som jazdil v kuse najvyssi mod , fantasticky naladený motor , motricky 1200gs 2015, bol pre mna velky krok spat. Strom 1000 je podla mna super motorka, jeden den som ju testoval. Ak by som jazdil sam, urcite by som ju uprednostnil pred GS 1200. Ani kardan nemám rád.

Re: saly: predaj to chod do 1250 ako uz bolo povedane. Ja som teraz s 1250 spokojny,
aj ked sranda ako s KTM, to urcite nie je.


16.02.2024 11:09

Re: Reakcia na otočenie plynom

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

šani jak nemá kone? :-))) motorka ktorá pravidelne má najvačší krútiak vo svojej triede od 2013 čo vyšiel vodník nemá kone? :-))) :-D

mne zas reťaz vadí, furt je z toho alebo šmucig motorka alebo sa o to treba starať čistiť atď... zlatý kardan

1250 má sice variabilný timing ventilov čo je v zásade fajn vec ale ten aktutátor v horúcom oleji v čase vidím na problematish. Honda mala VVT vyriešený podľa mňa elegantnejšie.


16.02.2024 13:34

Re: Reakcia na otočenie plynom

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: Janko asi som si neprecital pribalovy letak ale na 1190 som jazdil na zadnom na 3ke a na gs na 2ke :-)))

Ja sa vobec nestaram o retaz , vobec ju nicim necistim, aby som neporusil retazove kruzky.
Scottoiler a sucha handra raz zacas a kazdych 30tis nova.


Zato ten bezudrzbový "zlaty" kardan , do ktoreho sa vrta aby nezhrdzavel...pripadne premazaval kazdých 20tis so vseliakymi specialnymi gelmi :-) ani neverim, ze ho premazu aj pri prevodovke za tie prachy, lebo srackova robota... zlata retaz, ktoru si vymenim doma a vidim v akom je stave.


16.02.2024 15:05

Re: Reakcia na otočenie plynom

8814
 Turista 

Ikona

...už sa dopredu teším na diskusie na MR o 10 rokov...
Témy:
-neskorá odozva autopilota na senzor drsnosti a vlhkosti asfaltu a vlhkosti
asfaltu.
-výber nabíjacieho kábla pre elektromotorku
-problém s ovládaním automatickej práčky s tlačidlom na riadidlách
-problémy s Netflixom počas jazdy

....prepáčte ,ale musel som >:-) :-D


16.02.2024 18:45

Re: Reakcia na otočenie plynom

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Re: 8814: [dobre]

Re: alexa7: mne to na vfr1200 na zadne nejde ani na jednotke, asi to mam pokazene...

Odkedy mam kadran, uz by som sa k retazi vratit nechcel. Aj ten remen na HD je uzasna vec, ciste a pruzne, ziadny previs a tym padom cukanie. Retaz je fakt taka ta chudoba... :-P

Inak, toto je asi prvykrat, co citam reklamaciu na vodnika boxera...


16.02.2024 18:55

Re: Reakcia na otočenie plynom

dasto
 Kávičkár 

Ikona

Sranda je, že výhoda kardanu je iba v tej bezudrzbovosti na dlhých cestách a čistá motorka. Akonáhle sa niečo pokazí, ceny opráv vychádzajú ďaleko viac, ako reťazové sady aj s tým skortoilerom.


16.02.2024 19:29

Re: Reakcia na otočenie plynom

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: saly: Ak máš tú moto krátko, tak si všimni rozdiel v reakcii medzi road a dynamic podľa otáčok.
Ja som mal z toho takéto pocity: nižšie a skoro stredné otáčky dynamic - akoby len vymenili klasický plyn za rýchlopal a AC pumpa dala na začiatok trošku väčšiu dávku - "cuknutie" , kdesi okolo 5 tis. je oblasť kde sa dynamic prevedie aj hore kopcom a vo dvojke a nad cca 7tis je jedno čo tam máš, ale tam sa táto "penzistická" motorka aj tak nepoužíva >:-)


16.02.2024 19:56

Re: Reakcia na otočenie plynom

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: Vidicon:Akože remen sa mi pačil, ale staci ti jeden kameň a moze byt po remeni. To nepatri na adventure motorku.


17.02.2024 7:38

Re: Reakcia na otočenie plynom

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Ja uznavam, ze na adventure motorkach je to o inych vyhodach retaze, to je pravda. Tu som mal pocit, ze hovorime skor o cestovani.

Nemam skusenosti s kazenim kardanu, neviem sa k tomu vyjadrit. Menil som len olej, aj to len raz. Nepredpokladam, ze je to kazivejsie ako prevodovka, ale mozno sa mylim, tak ako Egres sa vzdy myli >:-) Predsa len kardan mam poslednych 6 rokov a retaz som mal 25 rokov.


17.02.2024 7:46

Re: Reakcia na otočenie plynom

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

šani - to nespochybňujem... ta 1290 Adv čo som predal to bolo vyvolávanie diabla >:-)
ja som predovšetkým turista čo rád zlezie aj mimo cestu ale mne ten kardan vyhovuje. Dokonca ani po zadnom nemám ambíciu jazdiť hoci tá 1290 to robila aj sama :-}

netvrdím že reťaz je zlá a kardan dobrý. Mne reťaz nevyhovuje. Mám rád keď sú veci a teda aj motorka čisté. V tomto je lepší kardan. A áno, reťaz má tiež svoje výhody.

Čo sa týka tvojej poznámky ku kardanom na BMW máš pravdu, s príchodom vodníka začalo mať BMW s kardanom (a nielen s ním) problémy. Zato hľadám posledného Adv vzducháča. Má to najvačšiu sériovú nádrž, je to komfortná motorka, nič sa tam od výroby neserie a mne 110 HP na moje jazdenie úplne stačí.


17.02.2024 12:45

Re: Reakcia na otočenie plynom

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: raptor: neviem ci vies, ale kone a krutak su rozdielne veci. Medzi vykonom a krutakom nie je matematicka umera, ten pomer zavisi najma od mechaniky. Aaa inak motorka je cista vtedy, ked ju umyjes, a nezalezi pri tom ci ma kardan alebo retaz.

Re: 8814: nahahahah, kks normalne sa nahlas rehocem :-)

Herghott


17.02.2024 14:38

Re: Reakcia na otočenie plynom

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Herghott - keď už si ma teda oslovil, patrí sa odpovedať. Samozrejme že viem, že sú to rozdielne veci. Dokonca viem, že tam nie je priama úmera ale je tam úzka závislosť jedného na druhom.

výkon = točivý moment * otáčky / 9549

Dávnejšie, keď som si dovolil kritizovať litrový výkon Afriky si ma "vyučoval" že nie je dôležitý výkon, ale krútiaci moment. Tak sa rozhodni jak to je a skús raziť jednu teóriu kontinuálne v čase... :-)

Ale keď si do toho už rypol nože skús nás poučiť o tej "mechanike" ktorá to ovplyvňuje. Ideálne tak z hlavy, bez google...



A to že je motorka čistá keď ju umyješ je tautológia hodná výroku Honda je Honda.

Pozri obrázok


17.02.2024 15:10

Re: Reakcia na otočenie plynom

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: raptor: podla seba sudim teba asi :-) Lebo teda mam priemyslovku a zopar autackych a motorkovych motorov som rozborkoval/zborkoval.

Zavislost je, samozrejme.

Krutiaci moment je dolezitejsi pre 90 % ludi a 90 % situacii, ktore zazijes v beznej premavke. Vykon je dolezity na okruhu a zopar malo situaciach na beznej ceste.

Mechanika, ktora to ovplyvnuje, je napriklad zakladna architektura motora, dlzky a hmotnosti komponentov a podobne. Vznika to uz na rysovacej doske. Neboj, pisem to z hlavy, a ak by si o niecom pochyboval, mozem ti ukazat moje zosity zo skoly.

Tak pre Ducatistu je cista motorka iba ta, ktoru prave umyl a vylestil. Po jazde je motorka spinava.

Herghott


17.02.2024 15:38

Re: Reakcia na otočenie plynom

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Herghott - nože sa teda vráťme k podstate. Takže ako to je teda s tým BMW ktoré od LC má najvyšší krútiaci moment vo svojej triede?

Ide to, či nejde to či ako?

p.s. tú čistotu motorky netreba zužovať na pohľad Ducatistu. Aj majitelia iných značiek radi doprajú opateru a hýčkanie svojim liblingom. Neviem ako to vidíš ty ale motorka s kardanom musí byť vždy čistejšia oproti motorke s reťazou. (ak sa teda nebavíme o netradičných riešeniach typu MZ ETZ 251 kde bola reťaz uzavretá v maznom puzdre)


17.02.2024 15:43

Re: Reakcia na otočenie plynom

egres2
 Bahniak 

Ikona

JAWA to vyriešila už dávno zakrytovanou reťazou.


17.02.2024 20:53

Re: Reakcia na otočenie plynom

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Re: raptor: Raptak, aj ked krutak shiftcamu narastol oproti vzduchacu viac nez vykon, prave vo vykone je, paradoxne, intergalakticky rozdiel. To asi preto, ze krutak malo GS vzdy nadpriemerne silny a plochy.

Shiftcam ide ku*va dobre, konecne.

Jaaaj, no ano, ale retaz napriklad nemusis mazat a nebudes mat spinavu motorku :-)

Herghott


17.02.2024 21:16

Re: Reakcia na otočenie plynom

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: Chapem, aj ja som v pohode aj s 110 konikmi.
Ale 1250 je prijemnejsia , hlavne na nutne zlo , dialnične presuny. U 1200 LC som furt hladal 7 ku , dost to hucalo. Podla mna motor je vtedy naladeny dobre , ked nepotrebujes prepinat mody. Na 1250 mam furt Dynamic. Ci prší, alebo som na polnej ceste , neriešim to. Do off modu prepinam iba ak ma caka naozaj off.

Inak s tým kardanom je len jediny problem, že od 2013 ho vyhlásili za bezudržbový :-) . Ak sa maže tak ako volakedy, tak s tým nie je žiadny problem. Ja to robim doma.











18.02.2024 7:01

Re: Reakcia na otočenie plynom

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Re: Herghott: Hergac nerozumiem tvojmu prispevku.
Nerozumiem preco do toho motas vzduch ked debata je o LC.

Rozumiem co si napisal ze krutak je dolezitejsi pre 90% ludi a 90% situacii. Tu sa zhodneme.

Otazka ostava.
Ked malo LC v case kedy vyslo najvacsi krutak vo svojej triede tak v 90% situacii pre 90% to znamena ze ta motorka ide, alebo nejde, alebo ako to je?

Pamatam si ako si sa zavzdusnoval (v dobrom) ked si testoval prve LC (tzn. bez shiftcamu) ze toto je boxer ako žiaden predtym. Teraz uz je to mdle a kua dobry je len shiftcam? Som zvedavy kam sa verbalne posunies pri 1300 :-}

To s tym nemazanim retaze aby si nemal špinavú moto, je nejaky divny ftipek ktoremu nerozumiem ale nevadi, nemusim vsetkemu. Namiesto toho aby si normalne napisal co je aj laikom jasne tzn. ze, s karranom bude ta motorka čistejšia tak ides do nejakych divnych extremov typu ze ak si týždeň nevymenis boxerky, tak nemusis tolko prať. :-)))


18.02.2024 7:18

Re: Reakcia na otočenie plynom

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Re: alexa7: mne 1200 LC nesadla ale bolo to najma o velkosti. Zial vymenil som Advíka vzduch za normalne GS vodu a to je motorka pre mensich ludi. Motoricky je LC oproti vzduchu niekde inde. To s tou 7 sa zhodneme, tiez som ju tam par krat hladal. :-D

Na 1250 som sedel príliš kratko na to aby som o nej siel hlbsie mudrovať. Ide to zas lepsie s tym shiftcamom ako 1200 LC ale s vekom je toto pre mna "nice to have" ale nie "must".

S tym kardanom sa BMW seklo uz druhý krat ze je bezudrzbovy. Prvý krat to bolo pri prvych 1200 vzduch kedy niekoho hlupeho napadlo ze olej v hruske netreba menit. Muselo sa par rozsypať a niektore zhoriet aby sa zas vratili k tomu ze to deci oleja sa menit má.

Ďalší problém je samotny material kardanu ktory je je pri prvych 1200 LC oklamany. 1150 a 1200 vzduchace nehrdzaveju a pri 1200 LC stacilo aby si siel par krat v dazdi (co je asi normalne ked si edvencr) a potom ti tvoj mechanik povie ze to mas cele zahrdzavene.

Pre mna dosť hanba. Rovnako ako je hanbou ked sa dozvedam ze majitelia nových boxerov aj povedia pri garancke aby im premazali spoj kardan / hypoidne sukolie a tam ich odbiju ze nie, ze to nemaju v rozpise.

Bola a vlastne aj prebieha celosvetova zvolavacka na vymenu kardanov, a nejaky vykonovy detunning 1250 lebo sa zistilo ze mozes utrhnut kardan ked si trocha skončíš. WTF Prosím? Toto ked citali ludia z KTM aleho Triumphu tak sa museli riadne rehotať.

Sorry nejak som sa rozpísal. :-}

Dôvod úpravy:

Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (18.02.2024 7:22)


18.02.2024 9:13

Re: Reakcia na otočenie plynom

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: raptor: ked si tyzden nevymenis boxerky, tak budes mat spinavy aj kardan :-D

Ten motor nemusi mat ziadny problem, len je tak nastaveny kompjuter (lebo emisie, spotreba, nemecky dochodca) a to je aj povodny dotaz zakladatela diskusie. Odpoved zial nepoznam. Na huske (bmw g450x) mam jednu klapku ovladanu kompjutrom a druhu lankom. Tam bola operacia jednoducha, klapka ovladana kompjutrom sa vymontovala a hodila za psom. Motorcek, oska, tps zostalo, lebo kompjuter. Odozva na plyn sa pocitovo zlepsila, realne sa krivka mozno dodrbala, ale jazdenie je o pocitoch, spotreba mozno stupla, ale to sa v terene da len tazko odpozorovat. Preto si myslim, ze nejaky power commander, alebo mejake podobne udelatko na to uz niekto vymyslel.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil janoval (18.02.2024 9:25)


19.02.2024 14:57

Re: Reakcia na otočenie plynom

saly
 Turista 

Ikona

No páni evidentne sa nepochopilo o čo mi ide. Nejde mi oto aby moto vysterelila z miesta,Výkonu je tam habadej.Len skor o to,že hlavne pri pomalej jazde a pojíždení je to necitlivé a tupé a vyžaduje vlkú citlivosť.
Nepotrebujem raketu to by som kúpil úplne inú moto.Ide mi o presnejšiu citlivejšiu reakciu na otočenie heftom.


19.02.2024 17:34

Re: Reakcia na otočenie plynom

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Re: saly: to bude tupé vždy.


19.02.2024 18:39

Re: Reakcia na otočenie plynom

radnate
 Turista 

Re: saly: tak potom to vyzera tak, ze mas mozno nieco zle. Sak skus ist na diagnostiku, alebo sa porad v servise, nech sa niekto, kto ma prehlad a skusenosti povozi a vyjadri sa.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 311377 | Včera: 217257