Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Ide mi o to, keď sme v kolóne s autami /rovnaká rýchlosť/ a zrazu nastane max. brzdenie ubrzdí to motorkár? Úvahy o reakčnom čase a kým to začne brzdit vynechajme.V stručnosti dnes nové autá za 500tis brzdia na 39m v pohode, stihneme to? |
na endure urcite nie, na supersporte ano, zalezi ale na jazdcovi a na gume - cim maksia,sirsia, tym lepsi pritlak,brzdach - pancierove hadicky su dobra vec... priemery kotuca, platnickach, bzrdnej kvapaline... nebolo by lepsie vytocit to vedla auta, ani sa stresovat nemusis... |
Mad Edd Neregistrovaný |
Mam tu jeden technicky udaj. Nova R1 zo 110 na 0 na 51m, nova ZX-10R zo 110 na 0 na 49,5m, tak co ti ja viem. Ked pozeram streetakov tak sa mi to zda o dost kratsie. Ale dolezite je ze na moto neexistuje nieco ako brzdny asistent, ktory by za teba pridaval tlak do packy ked to treba a vela superbikerov na rovinke vypaluje plny kotol ale bred zakrutou len hladkaju packu. Malo kto je schopny to na tych 50 a menej metroch ubrzdit. Je tam strach zmacknut to naplno (no poniektory s tym problem nemaju... ale iba raz). Treba to natrenovat-je to asi to najtahsie... |
Tu je porovnanie brzdnych drah pre auta, na utvorenie obrazu, ako sa zvacsuje draha so vzrastajucou rychlostou: |
no stihat to mozu snad len machri co jazdia alebo jazdili aj na okruhu, a to MUSI byt suchy a drsny asfalt, inak ani oni. zakladnou nevyhodou motorky je, ze s povrchom cesty je v kontakte len asi 12cm2 (!!!!) pneumatik (u auta je to radovo viac), a na extremne brzdenie je este k tomu zadne koleso nepouzitelne. brzdy by to zastavili teoreticky ako stihacku na lietadlobej lodi, ale koleso by slo do smyku. jedinou sancou je rozumna jazda, odstup, predvidavost a urcite abs. |
ABS nemam ale mate pravdu, mam cestne enduro a uz som snim zazil par horucich chvil pri necakanom brzdeni. Dostatocny odstup od aut je asi to najdolezitejsie a potom samozrejme aj tehcnika akou brzdis. |
duggoxt Neregistrovaný |
ked auto poriadne dupne na brzdu nemas sancu to za nim ubrzit ! ty na tu brzdu poriadne dupnut nemozes ! |
ano, je treba si uvedomit, ze ked brzime, tak je vsetka vaha na prednom kolese a to ma malu sticnu plochu |
To co si tu rozviedol, je fakt, aj pre auta, ked idu v kolone. Videl som to uz aj na vlastne oci: Druhe auto len trosku tuklo do toho prveho, tretie uz o dost viacej do druheho, a stvrte uz bolo poriadne - v tretom... |
Tu ma len napada, chlapik na CBR600, ktory ma vcera predbehol a nalepil sa 30 cm za Aviu predo mnou. Ta by len tukla na brzdy a uz by sa roztrieskal. (Tak som si zvacsil pre istotu odstup) |
Mad Edd Neregistrovaný |
Nemyslim si ze by sa dali porovnavat osobne auta so supersportami. Akurat (opakujem sa) je na Slovensku malo taklych co ten extrem vedia naozaj vyuzit a tak je realita taka ako v aute... Teda, aspon myslim. Caute |
šrác Neregistrovaný |
ak nechas bezpecnu vzdialenost za vozidlom pred tebou, vzdy sa najde jebo ktori sa ti tam vopcha. |
harly-v tomto sme jedinečný,predbehli sme už aj Iracký jazdný štýl.Takto to dopadne keď peniaze ´predbehnú rozum. |
zdravim vsetkych...ja na svojom Blackbirde naozaj ocenujem brzdy aj DUAL CBS, myslim, ze je do jednoznacne dobry system zavedeny u Hondy...myslim, ze vdaka nemu som zatial asi 2x vyskusal maximalny brzdny ucinok v kritickych situaciach a nesklamali ma, akurat ze za dazda je to trosku slabsie...ale myslim, ze malokto to fakt vyuziva na plno a netrufnem si odhadnut ani tu brzdnu drahu zo 100 km/h na nulu...ale povedzte kto z motorkarov si skusa nieco take...ja ano!!!monohkrat ked idem sam si zjazdit si prave toto skusam , rozbehnut sa na rvnom useku, kde mam prehlad a intenzivne brzdit...myslim, ze tak clovek spoznava dokonale svoj stroj a jeho jazdne vlastnosti...myslim ze sa zhodnem s kazdym, ze najdolezitejsie je vzdy a za kazdych okolnosti bezpecne zastavit...a preto povazujem brzdy za najdolezitejsie na celom motocykli |
Brezko, ako vyuzivas, alebo pocitujes dual CBS? Ja to mam ties a pravdu povediac, radsej by som to nemal, lebo nemam kontrolu nad zadnou brzdou. Doteraz som vzdy davkoval prednu aj zadnu podla situacie a toto mi trosku vadi. Som zvyknuty stlacat brzdovy pedal. |
Vidicon: ved pokojne stlacaj brzdovy pedal Ja na Varadere ho stlacam tiez. Na tejto motorke DualCBS je uplne vymakana vec, neviem si to teraz bez toho predstavit. Ina vec je mozno v dazdi. Este nemam tolko skusenosti, aby som vedel povedat, ze co to robi v dazdi v zakrute, pripadne brzdy nadoraz (a skusat sa mi to nechce). |
Baso, lenze ja necitim nejaky rozdiel... ja mam l;en blby pocit, ze mi neovladatelne brzdi zadne koleso vtedy, ked je to kriticke (nevhodne)... aky rozdiel pri brzdeni prosim ta citis??? |
No ked stlacam prednu brzdu , tak zadna mi zabera naozaj len malinko, takze necitim nebezpecie v ziadnom pripade... Ked dupnem na zadnu brzdu, tak mi to predok zabrzdi dost slusne... ti poviem, ze zablokovat zadne koleso je tazke aj na strku, da sa to drzat len chvilku, lebo ti vlastne blokne aj predne koleso ;) |
tak, tvoj popis sedi (ked zabrzdim zadnou, ponori sa aj predna vidla, co na TDM nebolo), len to na strku som este neskusal... |
Vidicon: uprimne povedane,skusilsom to zoparkrat aj na suchom , aj na mokrom povrchu, aj na strku a myslim, ze s CBS-kom je dost tazke dostat smyk zadneho kolesa, samozrejme, ze najucinnejsie to bolo na suchom povrchu,priam som mal pocit pri takej cca 140-tke,ze ostanem prilepeny na nadrzi naveky , takze kazda vec ma svoje za a proti, ale mne Dual CBS plne vyhovuje a nedam na neho dopustit, skus si to sam niekedy naplno aj prednu aj zadnu brzdu a uvidis....a to este musim poznamenat, ze uz by sa mi zaziadalo vymenit brzdovu kavapalinu a dosticky, lebo uz uz som na hrane opotrebenia... |
Mad Edd Neregistrovaný |
To máte ako s ABS. Pre profíka je to zbytočnosť, lepšie si to ubrzdí sám. Ale pre civilistu záchrana o ktorej ani nevie koľko krát mu zachránila kožu keď premačkol predok... |
priznám sa nejazdil som c CBS-kom ale asi by mi to vadilo. Pri beznej jazde pohoda, ale pri nejakých extrémoch prípadne na okruhu to nebude ziadna výhra. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 157540 | Včera: 140531