Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Ahojte, |
Zaujimava tema, pri CB500X (prvej generacii) som mal po troch dnoch jazdenia zmeravene konceky prstov na niekolko mesiacov. Ale pripisoval som to zcasti aj zaciatocnickemu strnulemu drzaniu riaditok. Vybracie v riaditkach tam vsak urcite boli. Inak ma nikdy netrapili ale bude samozrejeme rozdiel ako to budes vnimat pri testovacke a na dovolenke po tisic km. |
tu by sa mali vyjadrit hlavne moto slecny ci im vadia vibracie |
Re: randomlogin: Inak diky.Aj toto je dobry poznatok.A ktore motorky menej vibruju ?Vies mi dat tip ?Mne osobne to dost vadi.Hlavne sedacka. |
Re: skvrndsa1980: konkretne modely ti nemam ako poradit, tie stroje co spominas ma moc neoslovuju, lebo ja naopak mam rad ked to je trochu "zlobive". A uz vobec netusim aky pocit to je presadnut z elektra na spalovak Ale napr. to GS850 (ked planujes nove) sa mi zdalo taky pracant o ktorom ani poriadne nevies ze ho mas pod sebou (mam podobnu vysku a siel som na nom omylom s max. zdvihnutym podvozkom takze da sa). Ale ja to opat porovnavam s uplne inak vibrujucimi strojmi. Na druhej strane aj intenzita vibracii si myslim je dolezita, bude rozdiel ci pod tebou "tancuje" velky motor alebo zubarska vrtacka. S tym prvym som ja v pohode a skor by ma zaujmal napr tvar, pripadne povrch sedla nech zbytocne netrpim. Pri danej kategorii asi nejake zamatove stvorvalce nebudu k dispozicii, ze by si necitil nic. Za mna ale rada jednoznacne si vybrat par modelov podla zajmu a dohodnut s predajcami testovacky. To sa musi na vlastnej kozi zistit. |
Chcete moto bez vibracii, tak si skuste elektriku, alebo od modrej vrtule K 1600 GT. |
Re: skvrndsa1980: podľa mňa, k motorke vybrácie patria ale nesmú obťažovať. Mal som a mám niekoľko motoriek, každá vybrovala. Podľa mňa je skôr problém v tom, že každá motorka má v určitých otáčkach "rezonančné" vybrácie, ktoré sú výrazné. Mal som CB500F, mala ich pri 4-tisícoch, u MT09 si nepamätám, ale GSX-S1000 ich má pri 6-tich tisícoch a MG85TT ich má pri štyroch. Ak plynule akceleruješ a prebehneš to pásmo tak je to v pohode, ak ale budeš tie rezonančné otáčky udržovať, môže to byť obťažujúce až nebezpečné, začnú ti tŕpnuť prsty na rukách, nohách a zadok tiež nebude nadšený Upravené 1 krát. Naposledy upravil paliZBlavy (13.04.2023 6:20) |
Cestovne enduro s minimom vibracii: ja to odhadujem na Honda Crosstourer 1200 a Crossrunner 800. Mas tam 4 valce. Ja jazdim uz dlhe roky tieto V4 motory a vibracie si absolutne ziadne neuvedomujem, od VFR 800 po VFR 1200. Jemne pritiahnute za usi: mas pohodu a vykon 4 valcov, zvuk a krutak 2 valcov. |
Ahojte.Zatial vsetkym dakujem za info.Su pre mna cenne kedze doteraz som mal len obsahy 300ccm co mi hmotnostou vyhovovalo.Skusim urcite ist na test F750GS,KTM 390 adventure a Honda CB500X ako aj 750Transalp a uvidim |
Re: skvrndsa1980: skus si tam pridať do testu aj nejaký trojvalec, možno si nepamätám "rezonančné" vybrácie na MT09, lebo tam žiadne výrazné neboli A opravujem, MG85TT ich má troch tisícoch. |
za mna..Tenere 700 tiez nie je bez vibracii.. pri kratkych jazdach si ich nevuvedomujes asi kvoli absencii dlhsej jazdy v istom spektre otacok.. ale napriklad pri dialnicnych presunoch je to citelne hlavne v stupackach... vymenil som sekundarne kolecko +1zub... uvidime... ale isto to zazrak nebude... |
Neviete niekto ci existuje firma ktora sa venuje prave tomuto ze Vam odizoluje motorku od vibracii? |
Nic v zlom ale treba jazdit na aute ked ti vadia vibracie pri novych motorko. |
Re: skvrndsa1980: A co ti maju odizolovat? Na motorke sedis prakticky rovno na motore. A ten proste vibruje. Prakticky kazde usporiadanie ake najdes v motorke okrem radovych 6 valcov. Jednovalec vibruje, mozu pridavat vyvazovacie hriadele kolko chcu. Aj tak je to jak jazdit na zbijacke. Radovy dvojvalec vibruje. Ked ma 270° klukovu hriadel tak este viac. Radovy trojvalec vibruje. Stvorvalec ma sekundarne nevyvazenie a tiez trase pokial nema perfektne urobene vyvazovanie. Vecka tiez vibruju ... Upravené 1 krát. Naposledy upravil w4tch0 (13.05.2023 18:52) |
Merlin00 to napísal jasne - modrá vrtuľa radový 6 valec - ten nemá vibrácie, pretože má nulové zotrvačné sily I. a II rádu a tiež zotrvačné momenty I. a II. rádu. |
nedávno vypustil na YT video FortNine (mnohý asi poznajú) zaujímavé video o výhodách a nevýhodách všetkých typov bežných motororov (určite sa nájdu aj exotickejšie usporiadania): |
nie su vibracie ako vibracie...sedadlo v pohode stupacky povedzme ze ok ale tie riadidla vedia narobit riadnu neplechu ked je to zle...tam to ale zalezi aj od posedu kolko vahy davas na ruky atd ale ja som po dnoch kedy som vela jazdil mal dojebane zapastia tak ze som este den dva po jazdeni nevedel udrzat bez trasenia prsty a ak som jazdil par dni po seba vela km tak zapastia som mal uplne na srot...na inej motorke boli tie vibracie sice citelnejsie ale necitil som potom ziadne nasledky takze asi sa prevez na kazdej moto co o nej premyslas a uvidis sam aky bude pocit pri jazde ale aj po jazdeni |
Nech si kúpi toto: www.google.com&cid=CAESa-D2hMl91mMzoAqzmLiokI4wrlEdVPoI..." title="www.googleadservices.com/pagead/aclk?sa=L...">www.googleadservices.com/pagead/aclk?sa=L... |
Typ a frekvencia vibracii je dolezita. Vlastna skusenost 2 moto obe 21r. R4 a utraseny boxer. Paradoxne po 100 km na tej r4 citim v prstoch chvenie a brnenie za jazdy to pritom nieje otravne. Ten boxer 1100 trase jak cholerik a po 100km necitim v prstoch nic. Dokonca je to na jazde prijemnejsie a nema to tak vysoku frekvenciu vibracii. |
o tej montanej pene som uz pocul vraj dobre je aj troska streknut do motora a aj do tlmicov,ale len decentne. ze vibracie pominu. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 186389 | Včera: 236962