Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

2035 koniec spalovacích motorov v EU - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiu2035 koniec spalovacích motorov v EU - Diskusné fórum - Len Tak

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

| 1 2 3 4 5 6 |

23.02.2024 9:30

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

salem79
 Kávičkár 

Ikona

Mam PHEV uz asi 5r a pokial je situacia taka, ze nevytiahnem paty z BA, chodim len v rytme praca, skola, obchod, vseobecne po meste, tak mam celkovu mesacnu spotrebu 0.5l. Bavime sa o aute vaziacom +- 2t. Ak chodim dalej, dialnice atd, tak spotreba bez elektriky je cca 7-9(podla stylu jazdu), samozrejme pri 200kmh je to uz ina liga. Ale kedze mi chyba matematika zakladnej skoly, tak od dnes viem, ze phev je chobotina ;)


23.02.2024 9:48

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: salem79: Potom by si mohol spraviť niečo pre planétu a naučiť našich policajtov ako majú používať nové autá ...
A aby Tvoja argumentácia mala váhu, tak skús pridať info ako riešiš nabíjanie a kolko km si natočil za 5r.


23.02.2024 9:57

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

salem79
 Kávičkár 

Ikona

Re: tryskac: Kilometrovo to viem skoro presne. Prve phev(4r) 80k km. Nove ma cca 10k. Zaroven plati, ze pokial dovoluje pocasie a nemusim tahat auto, tak chodim zasadne skutrom. Bohuzial, tie decka do skoly hore dole je pomerne casto. Pomer jazdy benzin:elektr odhadujem na 70:30. Presne to neviem, kedze tuto hodnotu auto neukazuje. Nabijam doma.
A co je pri elektrikach absolutne najdolezitejsie tak je ucel a sposob vyuzivania. Tym som len chcel povedat, ze ked niekto pausalizuje, tak...sak vies.


23.02.2024 10:08

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: Vidicon: 8 litrov na x5? Nezabudol si zaniest blocky na uctaren?


23.02.2024 11:29

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

Vidicon:

kvoli ktoreho vyrobe baterie bolo vyrobene tony CO2,

Videl si ako vyzerá batéria do e. auta???????????
Je to v podstate tušková baterka, ktorých sa vo svete ročne vyrobia miliardy do diakových ovládačov a podobne. Pri ich výrobe nie je žiadne CO2? A batérie do mobilov. A to si už ani nedvážim urobiť odhad, koľko sa ich ročne vyrobí a vyhodí.
Keď čítam odborný článok s číslami od zástancu elektromobility. a od odporcu, tak odporcové čísla hovoria vlastne že: obrovské množstva emisií, žiadne reálne úspory pri jazde, krátka životnosť batérií a obrovské ceny pri výmene. Teraz som niekde čítal, (odborník ) že cena nových článkov ( samozrejme že sa musia vymeniť všetky) je 1,5 hodnoty nového smradľavého auta.
Som eurohujer :-D



23.02.2024 13:51

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Re: salem79: tou matikou som myslel, ze ked zratas nakupnu cenu auta, spotrebu benzinu a spotrebu elektriny pri cene elektriny pre firmy, nie domacnosti, vsetko s eurach, tak ti to nemoze vyjst lacnejsie. A ani emisie.

Re: janoval: nezabudol, mam tankovaciu kartu, kde sa pisu pri tankovani kilometre. Vsetko je elektronicke. A auto vie ukazat spotrebu od vyroby, ma to asi 4 rozne etapy, ake meria. Ked idem vecer domov 12km cez prazdne mesto a chytim zelenu vlnu, tak viem ist aj pod 5.5 litra,. Hold, je to dobry motor. A pridom z 0 na 100 ide za 6.1s, co som si aj overil.


23.02.2024 14:36

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Mishko
 Skútrista 

Ikona

Vidicon: Mozem potvrdit, X7 40d, mild hybrid, dlhodobo 8,7l


23.02.2024 14:59

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

8,6 je deklarovaná priemerná spotreba.


23.02.2024 15:18

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

salem79
 Kávičkár 

Ikona

Re: Vidicon: V poriadku, rozumiem. Len som chcel poukazat, ze cisto prevadzka PEHV konkretne mna za mojich specifickych podmienok vyjde daleko lacnejsie ako spalovak.
A urcite som by som nechcel zabrdnut dalej do vod, ze ved mohol som si kupit jazdenu fabiu htp a za usetrene peniaze jazdit dva zivoty zadara :-)
Re: egresh: tie tuzkove co si spominal, tak tesla vo svojich pociatkoch vyskladavala battery pack z clankov 18650. Ale doba sa uz medzitym zmenila a uz vyrabaju nejake svoje specificke clanky. Este by to potom malo byt tak, ze su v takych blokoch a ked je nejaky blok na prahu zivotnosti, alebo pokazeny tak by sa mal dat len konkretny blok vymenit. Z mojich kratkych skusenosti viem, ze na aute mi po roku o nejake drobne klesol dojazd, ale potom dalsie tri roky zostal plus minus rovnaky.

Moj drobny subjektivny nazor je, ze skor ci neskor elektricke auta prirodzene pochovaju spalovaky. Len sa tie baterkove clanky musia lepsie vyvinut.


23.02.2024 15:39

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

salem79:
Ak by si ľudia dali námahu a porovnali beterie zpred 5 rokov a dnes tak by zistli , že pri rovnakej kapacite sa zmenšili skoro o 20% a tým pádom aj váhu. Niekde som na zahraničných stránkach čítal , že momentálne sa zdokonalujú tušim 4 typy batérii bez líthia a kadmia .Číňankovia už ich dokonca montujú do niektorých modelov.
Ja verím, že všetky parametre sa za 10 rokov tak výrazne posunú v prospech el. aut, že už ľudia odložia spalováky tak ako VHS, DVD, digi foťáky, korešpondenčné lístky, telegramy. Dnes to majú všetko v kapse alebo dokonca na zápästí.
Ale môžem sa mýliť a som eurohujer......


23.02.2024 15:49

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Mishko
 Skútrista 

Ikona

VHS, telegramy, DVD a korespondecne listky ale ludia odlozili dobrovolne ako prezitok, nikto nemusel zakazovat ich pouzivanie.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (23.02.2024 19:14)


23.02.2024 16:13

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

Mishko:
nemusel nezakazovat ich pouzivanie. Nerozumiem.

Ano. ale nikto nezakáže používať spalovacie motory.
Len si ich už od určitého dátumu nekúpiš.
Presne tak ako samotní výrobcovia bez zákazu prestali vyrábať VHS systémy, telefónne budky v súbehu s novými technológami.
Ten prechod nebude ako víťazny február zo dňa deň .


23.02.2024 16:15

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

blade
 Kávičkár 

Ikona

Re: salem79: PHEV mal dobre spracovaný mitshubishi predpokladám outlander, otec na nakoniec klasika benzín proste sa toho bal ale to je normálne pri starších ľuďoch

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil blade (23.02.2024 16:15)


23.02.2024 16:17

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Mishko
 Skútrista 

Ikona

"Len si ich už od určitého dátumu nekúpiš."

No ved presne o to ide.
DVD si stale mozes v pohode kupit ked chces.


23.02.2024 16:45

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

Jasne.


23.02.2024 16:46

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

O co presne ide? Ked raz nieco prestane zarabat, tak to nikto nebude vyrabat. To je uplne normalny jav. Alebo by mali kvoli tebe? :-D


23.02.2024 16:48

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

Hlavne že si prehrávam DVdéčka v Blurejku.


23.02.2024 17:20

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Tak ako pisete Salem aj Egres: ked sa vyvinu ekologicke a recyklovatelne a mensie a lahsie a lacnejsie a dlhozivotne baterie, tak pojdu spalovaky postupne do muzea. ALe to sa paralelne musi vyvinut aj rozvodna elektricka siet a ekologicke elektrarne. To vsetko je realne a raz to pride. Ale dnes o tom mozeme len snivat. Ako pisal Mishko, musi to prist prirodzene, bez zakazov.
Alebo sa medzitym vytiahnu nejake stare napady, skombinuju s novymi poznatkami a spravi sa uplne novy typ pohonu. Ja osobne by som preferoval akesi vreckove generatory červej diery, to by bolo okamzite a ciste, akurat ta energia, ale ta by sa mohla cerpat z nejakej vzdialenej hviezdy, len kua ako zabranit tomu, aby sa ludia nepresuvali rovno aj v case, to je otazka >:-)


23.02.2024 18:11

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

salem79
 Kávičkár 

Ikona

Re: blade: A prave PHEV outlander som mal tie styri roky a mal som za ten cas presne 0 technickych problemov. Skutocne to ma mitsu vyborne odladene. Teraz mam CX60 a kedze je to novy model na novej kontrukcnej baze a zaroven prvy baterkac od mazdy tak..ach jaj. Ale zas ten jazdny komfort, vykon, radost za volantom je uuuplne niekde inde ako v outasovi.
--
V praci mame jaguar i-pace(100% electric), 100kmh za 4.8s a je to naozaj realita. To uz je taka raketka.
O tom, ze baterky casom budu daleko kvalitnejsie ani nepochybujem, Tokamak uz taktiez pomaly stoja pred pouzitelnym prahom, tak snad elektriky bude habakuk.
Sa raz budu nasi vnuci smiat, ze ich dedkovia na nejakych uhlovodikoch jazdili a ukazovat ze im muselo pekne sibiribi.

Dôvod úpravy: grammar naciz

Upravené 1 krát. Naposledy upravil salem79 (23.02.2024 18:20)


23.02.2024 18:12

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: salem79: Nabijam doma. A co je pri elektrikach absolutne najdolezitejsie tak je ucel a sposob vyuzivania. Tym som len chcel povedat, ze ked niekto pausalizuje, tak...sak vies."
Presne toto je v súčasnosti príklad racionálneho využívania baterkoáut.
No práve ekohujeri paušalizujú, že ich máme používať všetci, všade a vždy aj ked je to kontraproduktívne.
A potom človek číta takéto názvy článkov od novinárskych ... :V ére Tesly sú Slováci unikát. Benzín pália ako o život, v e-autách sú na chvoste I-GRR
Re: egres2: "tušková baterka, ktorých sa vo svete ročne vyrobia miliardy do diakových ovládačov a podobne. Pri ich výrobe nie je žiadne CO2? A batérie do mobilov. A to si už ani nedvážim urobiť odhad, koľko sa ich ročne vyrobí a vyhodí." :-O
Toto je pohľad zrelého muža? Alebo si prebral názory od vnučiek?
Pretože sa vyrobia ročne biliardy drevených "ekologických" paličiek máme vyhodiť nerezové príbory a začať používať paličky?
Prečo nehurejuješ aby ovládače a pod. boli iba na solarčlánky?
Prečo nekritizuješ, že sa kvôli lenivosti užívateľov a hlavne novému segmentu biznisu/zisku sa začalo vyrábať enormné množstvo náradia a spotrebičov vo verzii aku namiesto pripojenia na kábel?
Prečo vyhadzovanie bateriek berieš ako fakt a nie ako problém?
Takže vo svojej jednoduchosti si namýšľam, že môj pohľad je o dosť ekologickejší...
Okrem toho porovnávať ovládače a mobily s autami je úsmevné, vari sa niekedy do nich montovali spaľováky ?

Samozrejme ak sa dopracujeme časom u bateriek k enegetickej hustote približujúcej sa klasickým palivám, tak to bude úžasné, lebo budeme mať vyriešenú "menšiu" polovicu problému.


23.02.2024 18:36

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

tryskáč : Bez urážky.

Toto je presne tá argumentcia, ktorá z každého oponenta urobí blbečka.

Toto je pohľad zrelého muža? Alebo si prebral názory od vnučiek?
Pretože sa vyrobia ročne biliardy drevených "ekologických" paličiek máme vyhodiť nerezové príbory a začať používať paličky?
Prečo nehurejuješ aby ovládače a pod. boli iba na solarčlánky?
Prečo nekritizuješ, že sa kvôli lenivosti užívateľov a hlavne novému segmentu biznisu/zisku sa začalo vyrábať enormné množstvo náradia a spotrebičov vo verzii aku namiesto pripojenia na kábel?
Prečo vyhadzovanie bateriek berieš ako fakt a nie ako problém?
Takže vo svojej jednoduchosti si namýšľam, že môj pohľad je o dosť ekologickejší...
Okrem toho porovnávať ovládače a mobily s autami je úsmevné, vari sa niekedy do nich montovali spaľováky ?


Porovnávam všeobecné vyjadrenia o škodlivosti výroby batérií do el. aut a dokonca je to vraj menej ekologické ako spalováky.
Batéria je batéria a pre mňa je ich výroba rovnako zaťažujúca či sa jedná o batériu do ovládača alebo do . e- auta.
Odporcovia e- aut práve tento fakt prehliadajú pretože boj proti tomu, čo už s radosťou využívajú sa nenosí.

A porovnávať paličky a lyžicu, vidličku a nôž je také-no také.


23.02.2024 19:16

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Tu som zbytocny. :-D


23.02.2024 19:20

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Egres, za cely zivot nespotrebujem tolko baterii, ako sa da do jedneho elektroauta. A tp tam zarataj baterie vsetkeho druhu.


23.02.2024 19:45

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

Vidicon.
ja sa už naozaj začínam strácať vo vašej argumenácii. Napísal som, že si spotreboval viac batérií do ovládačov ako do e- auta?????
Tak skúsim takto:

Koľko e- aut jazdí na celom svete??????
Ako často menia batérie?????
Koľko televízorov beží na svete?
Koľko mobilov funguje na svete???
Koľko náradia beží na aku na svete?????

Mám to v prdeli na čom budete jazdiť v roku 2035.

80% celosvetovej populácie vlastní mobil.
Priemerný užívateľ vymenil za 10 rokov 5 mobilov.
Viac ako 80% svetovej výroby olova je použitých na výrobu olovených akumulátorov do spalovacích aut.
Ročne sa v Európe predá 226-tisíc ton batérií. Ak má batéria v e-aute 500 kg tak je to viac ako 450 000 el. aut.
Ak to spočítam za 10 rokov, tak to je 4 500 000 el. aut
Toto chce niekto zrovnávať?????????
Ale určite sa mýlim ako vždy.....


23.02.2024 20:50

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: egres2: ak sa Ti zdá prirovnanie dedo vs. vnučka moc osobné, tak sa ospravedlňujem, že som sa nechal uniesť. Vyznávam zásadu, že v diskusii mám právo vyjadrovať sa k výroku či skutku, nie však k osobe, no pre diskusiu je podstatné odpovedať aj na otázky a Tebe sa nepodarilo odpovedať ani na jednu, prečo?

"Porovnávam všeobecné vyjadrenia o škodlivosti výroby batérií do el. aut a dokonca je to vraj menej ekologické ako spalováky."
Toto si netrúfam posúdiť, ale ani som nič také netvrdil.
"Batéria je batéria a pre mňa je ich výroba rovnako zaťažujúca či sa jedná o batériu do ovládača alebo do . e- auta."
Nie každý zbytočne vyrobený tovar je nadmerne zaťažujúci.
"A porovnávať paličky a lyžicu, vidličku a nôž je také-no také."
A tvrdiť, že ked sa robia baterky do ovládačov, tak potom je jedno, že na baterky "musia" byť aj autá je aké?
A znova, nie som proti eautam, no sú ešte vývojovo na úrovni dvojtaktov pre vratným vyplachovaním, takže tupý tlak na ich masovosť je nezmysel a mohli by sme počkať aspoň na Adolfa Schnürleho.
Ale čo je podstatnejšie je dostatok a dostupnosť šťavy pre baterky. V dobe ked kúriť plynom či niečím podobným je fuj a všetko má byť na elektriku z od počasia závislých zdrojov, sem tam z atómu, sa domnievať, že bude dosť šťavy pre masovo rozšírené eautá je také romantickodementneutopistické.


23.02.2024 21:16

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

blade
 Kávičkár 

Ikona

Už aby sa oteplilo a začali sme jazdiť lebo už nám všetkým dobre prepína a každí si viac a viac muruje svoju pravdu. Môj dobrý kamarát hovorí - všetko sa ukáže časom kde je pravda


23.02.2024 21:53

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Mishko
 Skútrista 

Ikona

V roku 2022 po svete behalo viac ako 26 milionov elektrickych aut.

www.virta.global/en/global-electric-vehicle-market

Za uvedeneho predpokladu 500kg baterka/auto je to cca 13 000 000 ton bateriek.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (23.02.2024 22:30)


23.02.2024 22:13

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Co je vyhodnejsie pre penazenku, elektromobil, alebo klasika? Co je vyhodnejsie pre zivotne prostredie, elektromobil, alebo klasika?
Co je vlastne vyhodnejsie?
Co je klasika a co je elektricka?
Podla mna tomu vlastne nikto momentalne uplne nerozumie, len si to mysli.


23.02.2024 22:16

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Mishko
 Skútrista 

Ikona

Priemerna bateria v mobile vazi cca 40g.

www.quora.com/What-is-the-weight-of-a-smartphone-batter...

Mobilov bolo v 2022 na svete viac ako obyvatelov planety, cca 8,58 miliardy

www.weforum.org/agenda/2023/04/charted-there-are-more-p...

Cize velmi zhruba 343 200 ton bateriek.



Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Mishko (23.02.2024 22:22)


23.02.2024 23:27

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Vyraba sa to aj pre invalidov? Pripadne pre adminov, ktori mazu prispevky na ich narazky, podobne ako v nasom parlamente?


24.02.2024 0:00

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

meloking
 Kávičkár 

Ikona

Moje dalsie auto bude elektrika. Prave vyberam. Mimochodom, nie je tu nejaky predajca? :-)

Vidim to ako Salem79.
Nase deti si budu tukat na celo, ked budu citat clanky/diskusie tejto doby. Budu si mysliet nieco podobne ako mi dnes o cloveku, co si v restauracii po obede zapali. Tu by to mnohi spravili kludne aj v pripade, ze by pri vedlajsom stole bola mamicka s dietatom v kociku. Pritom par rokov dozadu standard.
Jadrova fuzia naozaj vyzera nadejne, fotovoltika stale lacnejsia a ucinnejsia, baterky pod brutalnym vyvojom...


24.02.2024 7:30

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

tryskáč:

"Batéria je batéria a pre mňa je ich výroba rovnako zaťažujúca či sa jedná o batériu do ovládača alebo do . e- auta."

Ja to vidím presne tak isto.

Mishko:
Tona bateriek sem, tona tam, hlavne nie tie zlé do e-aut.
A zabudol si na jednu podstatnú vec. Baterky v ovládači na telku nemením každých cca 7 -8 rokov.

Ale ako vždy si mi to argumentačne naložil.


24.02.2024 8:28

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Mishko
 Skútrista 

Ikona

Fakty ako odpovede na tebou polozene otazky, suche, bez akehokolvek komentara.

Ak to chapes ako "argumentacne nalozenie" tak s tym asi nic neurobim.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (24.02.2024 8:51)


24.02.2024 8:45

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Ked sa tu uz porovnavali podobne auta a spomenul mild hybrid, ta pridam aj ja.
Mazda 3 2 liter benzin, bez turba. Rovnaky model, rozdiel mozno 1 rok.
Cervena - Bez baterky dlhodoba priemerna spotreba 7 a pol litra. Ukazuje pocitac. Soferuje kamarat, muz.
Biela - Mild hybrid (ani neviem kde to ma baterky, mozno len vacsiu olovenu???) dlhodoba spotreba podla pocitaca 6 a pol. Soferuje moja priatelka, zena.
Moze to byt aj stylom jazdy alebo farbou… len ked sa uz porovnava, tak treba porovnavat porovnatelne a nie 3 litrovy dizel z nevednokolko litrovym benzinom s boh vie s kolkymi turbami.


24.02.2024 9:03

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Jeff
 Jogurťák 

Ikona

Mám jedenajpolročné auto s fabrickým LPG. Pri priemernej spotrebe 7l/100km a cene LPG dlhodobo 0.714€ mi to príde celkom ekonomické >:-)


24.02.2024 11:37

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Aj ekologicke


25.02.2024 10:01

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Tombiker
 Kávičkár 

Ikona

Ani nie pred 100 rokmi tu uz bol rozsiahly pokus o zavedenie el aut z rozdielom ze nebol nuteny ako dnes. A aj tak stroskotal. Cely tento zeleny ekofasizmus je iba ekonomicka okupacia. Na to netreba hladat odkazy po nete iba pouzivat hlavu a sedliacky rozum


25.02.2024 10:36

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

Ale radšej nič.....


25.02.2024 18:19

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Re: blade: dnes 120km. Pred 2 tyzdnami cca 80. Nie je cas na viac, stale cestujem. A asi je to malo, nepomaha to, stale mi prepina ;-)


27.02.2024 8:51

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

www.aktuality.sk/clanok/KSygTMN/stacil-skrat-baterie-a-...

Dôvod úpravy: trochu CO2 z elektromobilu >:-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vidicon (27.02.2024 8:52)


27.02.2024 11:05

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

Vidicon:
Baba chcela. Baba čítala.
Ja som tam nenašiel žiadnu info, že sa jednalo o elektromobil.


27.02.2024 16:04

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Stromak
 Turista 

Ikona

Re: Vidicon: to bola podla vsetkeho skrinova dodavka,takze zrejme spalovak, nie EV.


Ci sa to niekomu paci alebo nie, tak elektromobilita je buducnost, fosily su uz zastarana technologia, je iba otazka relativne kratkeho casu, kedy sa minu rozumne argumenty pre nakup spalovacieho auta na ukor EV pri tomto tempe inovacii.

a to hovorim ako vasnivy petrolhead ;)


27.02.2024 19:57

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Stromak a take si vedel že pred autami so spaľovacími motormi boli autá na elektrinu? ;-)
To len na margo budúcnosti a zastaralých technológii.

Ja zas nevidím žiadne (ani výhľadovo) rozumné argumenty na kúpu elektromobilu.

Tempo inovácii nejaké rapídne nevidím, a pri rozvoji distribučnej elektrickej siete už vôbec žiadne.

Kde zas rácio vidím, je koncept ktorý už dekády robí Toyota s hybridmi (spaľovák + baterka bez nutnosti dobíjať z externej elektrickej siete)

p.s. nákladná doprava ako? vidíš tam nejaké rozumné elektromobilné riešenie ? >:-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (27.02.2024 20:07)


27.02.2024 20:02

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Stromak, u nas po BA lieta vela dodavok cisto elektrickych. Casto sa nabijaju napriklad pri Fresh Markete.

Egres, asi mas pravdu, fakt sa to tam nepisalo, ze bola cisto elektricka. Beriem naspat.


27.02.2024 21:26

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

salem79
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: No raptor, ten argument s pravekymi autami na elektriku nie je hoden cloveka tvojho formatu. To je ako porovnavat ford T s dnesnym ford mustang a dat ich na rovnu vahu. Rozdiel v bateriach, nabijani a vseobecne technologie je priepastny.
Rozumnych argumentov (avsak podla moznosti kazdeho sudruha) je samozrejme kopec, len kto nechce ich nevidi.
Tempo inovacii? Fuu to je a zretelne. Uz len ked spominas prius (pehv verziu si zoberiem do ust) tak kazdou generaciou stupa najazd. Ale to plati vseobecne pre kazdy model plosne.
A ked nakladna doprava, tam sa rataju aj drahy..Ktovie co ich to napadlo za blaznivy napad, elektrikovat uz pre dekadami rokov :-)
Ja napriklad neobhajujem elektriku(pehv, nie cistu) preto ze ju mam, ale preto, ze som si to rokmi osahal a je to super.

Dôvod úpravy: Mozno si to myslel tak, ze o 25.5roka vyvinu spalovak so spotrebou 1l na 500km a potom si mozme tie elektriky strcit za klobuk ;)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil salem79 (27.02.2024 21:28)


27.02.2024 21:46

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

Vidicon: V pohode.
raptor: Bava nevidela lebo nechcela vidieť: Tempo inovácii nejaké rapídne nevidím,. Tak si porovnaj Leaf z roku 2010 a 2022.


27.02.2024 22:00

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

salem79 - ten moj formát by som neprecenoval :-))) ..ale možme ho niekedy rozobrať.. a "naformátovať" sa popri tom :-)

to že praveké autá boli na elektriku som uviedol ako zaujímavosť, jasné že neporovnávam pravekú elektrinu a dnešnú teslu hoci princíp je rovnaký. Rovnako sa nedá porovnávať prvý motor od Rudiho Diesela s dnešnými V6 V8 TDI. Len aby sa nestalo, že japonci prídu s nejakou novou koncepciou spalovacieho motora s vyššou účinnosťou a lepšou premenou energie.

Tempo inovácii pri autách? Nevidím že dnes sa vyrábajú baterky lacnejšie v pomere k cene auta alebo ľahšie k celkovej váhe auta. (neberme prosím do úvahy dumpingové ceny ktorými sa Čína snaží zožrať tradičných výrobcov)

Nezabúdaj že pri elektromobilite s ňou ide ruka v ruke distribučná sieť elektriny a tá teda u nás ani zdaľeka nie je pripravená na masové nasadenie elektromobilov.

Ja presne viem že v 2033 - 2035 (a nebudem jediný v EÚ) si kúpim svoje posledné nové spaľovacie auto a už to nejak doklepem.


28.02.2024 0:52

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Mishko
 Skútrista 

Ikona

"...kedy sa minu rozumne argumenty pre nakup spalovacieho auta na ukor EV pri tomto tempe inovacii."

Dnes si cim dalej tym viac ludi kupuje napr. vinylove platne pricom to co ich "pochovalo" (CD, DVD, SACD...) je uz tiez medzicasom "pochovane"...

O elektronkovych zosilovacoch a pod ani nehovoriac.
Dokonca sa najdu ludia co v 2024 jazdia na Pionieroch, nikektori aj okolo sveta!

Nikto vam tie uzasne elektricke auticka neberie, kua tak nech EU prestane chciet byt zasa papezskejsia ako papez a vyserie sa na ten planovany zakaz vyroby po 2035. Europa svet nespasi.


28.02.2024 7:06

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Re: Mishko: cd, dvd, sacd je pochovane, lebo digitalny zaznam sa posunul niekde inde a nie k analogu. Vinyl si kupuje zopar nadsencov, kvoli specifickemu, (nie kvalitnejsiemu) zvuku. Ostatni pouzivaju flash, cloud, stream…. Rovnako to je elektronkou, pri ktorej ide tiez o specificke skreslenie. Suhlasim, ze nam tieto zmeny nikto priamo nenanutil, len poukazujem na to, ze pises nezmysly a zavadzas.


28.02.2024 7:59

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

janoval - to že si "Vinyl si kupuje zopar nadsencov" si sa sekol ale že strašne...

ak ti špecifické skreslenie dodá elektónkový zosík tak a chceš ho tak nemáš na výber... najlepší gitaristi sveta používaju elektrónkové zosíky a nie flash, cloud a stream

Mishko vobec nezavádza a nepíše nezmysly. Niet lepšieho príkladu ako táto veta.
Nebolo treba zakázať telefóny po dróte aby ich vytlačili (moja poznámka - voči nim určite menej ekologické) mobily.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (28.02.2024 8:02)


28.02.2024 8:29

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

raptor:
najlepší gitaristi sveta používaju elektrónkové zosíky
Ale len preto, že ich majú u viac ako 30 rokov.Tak ako aj gitary.
Nevidel som u žiadnej modernej kapele aby mala el.Marschala

je pravda, že LP platne sa predávajú vo veľkom. Ak nemáš kvalitný gramec, zosilovač a repráky, tak je lepšie CD v Blurayku. A aj hudba na LP platne sa digitálne upravuje. Pôvodné analģové záznamy nemajú taký rozsah ako dnes.
A za ďalšie je to taký módny retro trend. Dnes má každý segment svoju retro scénu.Nemá to nič spoločné s kvalitou retro tovaru.

A cena batérií je tiež len prezentovaná ako strašne vysoká. Už len z hľadiska vyššej výroby ako vždy platí, že zvyšovaním vroby klesá cena.



28.02.2024 8:55

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

egreš to že si ty nevidel hovorí presne o tom že si TY nevidel.

Ak ti niečo hovorí 5FDP nože pozri akú majú aparatúru.
To že sa hudba ktorá sa dnes tlačí na LP digitálne upravuje je pravda. Reagoval som na tvrdenie že "vynil si kupuje zopár nadšencov" čo zrovna v týchto časoch je úplný nezmysel

Cena batérie v automobile tvorí 40% z ceny auta. Pokiaľ viem toto číslo sa v čase nezmenilo. Je ale pravda že cena elektromobilov pozvoľne klesá a tzn. že pozvoľne aj cena batérií.


28.02.2024 9:22

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

salem79
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: No ten vinyl neviem neviem..nadsenci to kupuju lebo ved analog, ale treba si uprimne povedat, ze dodava nahravke cosi, co realne by si v nazivo zahratej pesnicke nepocul To je presne to ako s orezavanim pesniciek(aj kvoli kompresii). Ono sa isteho casu zistilo, ze vo velmi vela pripadoch velke skreslenie/povysenie/potlacenie tonov viedlo k tomu, ze sa to ludom viac pacilo :-) Typicky priklad je album californication od RHCP co je vyslovene namodelovana umela sracka a pritom aky to ma uspech(llaicky, vytlacie dB tam kde sa nema, potlacenie inde..brnk na gitare ma dB ako bicie atd).

Naproti tomu mame skreslenie, ktore je priam pozadovane a to je ten priklad elektronkovych aparatur. Tie su najpouzivanejsie, najdrahsie a samozrejme este ich caka dlha buducnost. Uz im ale digital sliape na krk a robia sa modelingove komba/zosiky, ktore prave imituju to skreslenie elektroniek.

PS: aby nedoslo k omylu, myslim ze nikto tu neobhauje zakaz spalovacich motorov. Osobne si myslim, ze oni tak ci onak prirodzene vykapu casom. Lebo nebudu mat co ponuknut navyse. Casom :-) Dalsia vec, ze spalovaky nemusia zakazat, staci ze vykapu benzinky a bude navarene..


28.02.2024 9:31

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Mishko
 Skútrista 

Ikona

Janoval: Po lopate: Pre nezanedbatelnu cast populacie nie je vobec podstatne ze novsia technologia je kvalitnejsia, dokonalejsia, ekologickejsia, efektivnejsia....chcu nadalej pouzivat tu starsiu aj ked mozno prekonanu.

No a co? Maju na to predsa plne pravo, ci nie?
A je ich vec ake na to maju dovody. Nie vzdy sa musime za kazdu cenu spravat racionalne ak nam nieco prinasa potesenie.


28.02.2024 9:46

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

salem79 a to je ten problém. EÚ nechce nechať súťažiť tieto dve technológie nech jedna z nich (kľudne elektrina) prirodzeným spôsobom porazí tú druhú. Tu ide niekto niečo od stola nariadiť dokonca dosť zákerným spôsobom.

Od 2035 nezakážeme predaj áut so spaľovacím motorom, nie. My od od roku 2035 zavedieme normu ktorú žiadne auto so spaľovákom splniť nedokáže. I-GRR

Ak by všetci európania začali jazdiť a ťahať náklady koňmo a lode by tu len plachtili a ostatný svet pojde ďalej tak ako ide vôbec nič sa z geoklimatického hľadiska nezmení.

Nemám nič proti elektromobilom, akurát mi vadí že sa tu zavádza dotovanie ich kúpy. Prečo sa štandardne zarábajúci daňový poplatník EÚ má skladať zväčša tým bohatším (lebo elektromobily sú stale drahšie ako spaľováky) na to aby si kúpili napr. Teslu.


28.02.2024 10:31

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

salem79
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: Ved v tomto mame ako asi kazdy triezvo uvazujuci clovek zhodu.

"Ak by všetci európania začali jazdiť a ťahať náklady koňmo a lode by tu len plachtili a ostatný svet pojde ďalej tak ako ide vôbec nič sa z geoklimatického hľadiska nezmení."
Tu len podotknem, ze vieme aki su ludia. Kludne zotnu posledny strom, zozeru poslednu vevericku, odrezu plutvu poslednemu zralokovi ci si daju na veceru prasok z rohu nosorozca..Proste niekto musi ist prikladom a daj boh, aby bol ten priklad a predslapana cesta spravna.


28.02.2024 11:11

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Stromak
 Turista 

Ikona

skusim vecne: k Inovaciam - dojazdy sa rapidne predlzuju, dnes uz je bezny dojazd +400 km pri novych typoch EV, pri rychlosti nabijania cca 20-25 min z 20-80%. Baterie, ich kapacita a vaha, rychlost nabijania, vyuzivanie starych EV baterii ako uloziska elektrickej energie v domacnostiach - napr. pri kombinacii s fotovoltaikou, detto vyuzitie EV pripojenych na siet na vyrovnavanie vykyvov elektricke siete, vyuzitie EV ako domacej elektrarne atd atd. vznika okolo toho obrovsky priemysel, ktory je perspektivny. Preto tvrdim, ze je to trend, ktory sa neda zastavit.

Suhlasim, ze to nemoze byt nasilu, myslim ze to chape uz aj EU a skor si myslim, ze to vyriesi samotny trh, nie regulacie smerom od institucii. Samotne automobilky uz dlhodobo planuju s ohladom so zastavenim vyroby a vyvoja spalovacich motorov pri osobnych autach..

Ale ved koniec koncov, nechajme sa prekvapit ;)

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Stromak (28.02.2024 11:13)


28.02.2024 11:41

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Stromák si múdry chlap ale tu si zamienaš príčinu s následkom.

Samotne automobilky uz dlhodobo planuju s ohladom so zastavenim vyroby a vyvoja spalovacich motorov pri osobnych autach..

toto je pravda, otázka je ale prečo toto takto plánujú... Odpoveď myslím poznáš.

pri rýchlosti nabíjania uvádzaš info predpokladám iba o rýchlonabíjaní. Samotní výrobcovia elektromobilov odporúčajú nabíjať rýchlonabíjaním 1x z 10. Tzn. nabíjanie štandardným procesom ktorý je šetrnejší k baterke je výrazne pomalšie. Kombinácia FTV + elektromobil je fajn. Ale pomerne nákladná. Zhodou okolností robím na povinnom aj komerčnom výkupe elektriny z OZE. Vedel by som ti rozprávať o problémoch štandardných domácností s distrbučkami.

Nemám nič proti elektromobilu do mesta, je to dokonca dobrý nápad. Vidím ale problémy s dostatkom elektriny, rýchlosťou nabíjania a času potrebného na nabitie keď sa rozhodneš tankovať na frekventovanej "pumpe" na dialnici.


28.02.2024 11:49

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Vivat slovenski dezolati, siritelia hoaxov, ktori o elektromobile len poculi
:-D

“Porovnali sme autá, ktoré sa rýchlo nabíjajú aspoň 90 % času, s autami, ktoré sa rýchlo nabíjajú menej ako 10 % času. Inými slovami, ľudia, ktorí takmer výlučne rýchlo nabíjajú svoje auto, a ľudia, ktorí veľmi zriedka nabíjajú rýchlo. Výsledky neukazujú žiadny štatisticky významný rozdiel v degradácii dosahu medzi Teslami, ktoré sa rýchlo nabíjajú viac ako 90 % času a tými, ktoré sa rýchlo nabíjajú menej ako 10 % času.”

www.mojelektromobil.sk/degradacia-baterie-pri-rychlom-n...

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil radnate (28.02.2024 11:51)


28.02.2024 12:46

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

Keď niekto chce a má na to právo, nech si práškuje mrkvu DDT.


28.02.2024 14:37

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Stromak
 Turista 

Ikona

Re: raptor: neviem ani som nepocul nic o tom, ze by rychlonabijacky poskodzovali baterie, pripadne ze by degradovali vyraznou mierou zivotnost baterii, ale mozno sa mylim.

Co sa tyka rozvoja elektromobility, mozme tu donekonecna polemizovat ci je tlak zo strany EU v poradku alebo nie, pripadne ci je GreenDeal v poriadku, alebo nie.. A mozno by sme sa v mnohom aj zhodli, ja som myslenim skor konzerva.

Ale nic to nemeni na fakte, ze elelktromobilita jer trend, ktory ma perspektivu a ktory bude rast na ukor spalovacich motorov. Vela narativov, ktore sa brali ako fakty v pripade EV este par rokov dozadu ( horenie baterii, co so starymi akumulatormi, vaha, dojazd atd ) sa pomaly stiera.. Vyroba EV sa zlacnuje, konkurencia rastie, trh sa prisposobuje. Je iba otazka casu, kedy uz ani cena nebude hrat v prospech spalovacieho motora.

Spolocnost, priemysel, trh a v konecnom pripade aj zmyslanie ludi sa tomu prisposobi tak, ako pri kazdej inej priemyselnej revolucii v historii ludstva a tiez si myslim, ze nase deti budu pozerat na spalovaci motor podobne, ako sa my divame na parny stroj.


28.02.2024 15:41

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

Zaujimave to zacina byt v motorkrose , endure . Zacinaju sa vyskytovat emotorky, ktorým ak by dovolili sutazit v jednej kategorii s kalsickymi motorkami , tak by to bol pre tie spalovaky rychly koniec.


28.02.2024 18:22

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

Seriem na EU. Svietim petrolejkou


28.02.2024 19:02

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Mishko
 Skútrista 

Ikona

Tu petrolejku a DDT by som cakal skor od Mlhosa.


28.02.2024 19:13

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

Ja by som tiež čakal iné argumenty od určitých oponentov.


28.02.2024 19:22

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Takže pravda bude niekde uprostred, a nebude to s tým rýchlonabíjanim až také dramatické ako som si pôvodne myslel. Napriek tomu to pomalé nabíjanie nie je úplne bezpredmetné. Dík za konštruktívnu kritiku.

Is Fast Charging Bad for Your Electric Vehicle?

No. Fast charging is essential in supporting the use of electric vehicles as practical, long-range modes of transportation. There are several fail-safes in place to keep your battery in good condition.

In addition to the 80 percent cap at fast charging stations, most lithium ion batteries also have a built-in Battery Management System (BMS). These systems monitor the overall battery health including voltage, temperature, and ion balance.

Most experts agree that slow charging is still the best way to charge an EV, since it uses low voltage and allows ample time for ion stabilization. However, using fast chargers occasionally to complete a journey will not have any appreciable effect on battery health.

www.mercedesoflittleton.com/blogs/1765/electric-vehicle...

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (28.02.2024 19:23)


28.02.2024 19:36

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Mishko
 Skútrista 

Ikona

Do fast chargers damage EV battery?
Even though quick charging may not cause immediate harm to the battery, repeated and sustained use of fast charging might hasten the battery's overall decline over time. Reduced energy storage capacity, a shorter range, and a higher frequency of battery changes can all be consequences of this degradation.

www.power-sonic.com/blog/fast-charging-battery-life...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Mishko (28.02.2024 19:38)


28.02.2024 19:43

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

Najviac sa mi páči výraz, skonštatovanie, skutočnosť z testov , vedecké závery: môže byť


29.02.2024 13:45

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

w4tch0
 Turista 

Ikona

Ovela viac ako rychlonabijanie skracuje zivotnost lithiovych bateri nabijanie do plna a hlbsie vybijanie pod 20%. Este horsie je "skladovanie" v plne nabitom alebo vybitom stave. Napr. ked nabijes auto/kolobezku/telefon/notebook na 100% a potom ho niekolko tyzdnov nepouzivas.

Ked budete bateriu dobijat pravidelne uz od 20% a nie az ked bude uplne vybita a maximalne len do 80 tak sa dozije ovela, ovela viac cyklov a rokov. Idealne sa pohybovat s nabijanim co najblizsie okolo nominalneho napatia clankov, ktore clanky dosahuju okolo 55 - 65% podla konkretnej chemie a toho ako je ukazovatel nakalibrovany. A teda ked je to mozne dobijat uz pri 50% a pri 70% uz odpojit. Vybit na 20% a potom dobit na 100% len raz za cas aby sa skalibroval ukazovatel nabitia a pripadne u vacsich viac-clankovych baterii aby sa vybalancovali clanky. Ked sa chystate nieco odlozit na dlhsie, napriklad elektricky bicykel na zimu, tak dobit/vybit na 70% a nechat tak.

To plati pre telefony, notebooky, navigacie, led svietidla, vysavace, bicykle, kolobezky, auta... proste vsetko co ma akumulator na baze litia. Podakovat mi mozte neskor.


29.02.2024 14:10

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Ja ti aj hned [dobre]


01.03.2024 19:26

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

OKOzMI
 Turista 

Ikona

A koniec aj ďalšieho elektro auta v Alžbetinom dvore.
Re: egres2:
Nevieš o tom niečo? :-~


01.03.2024 20:56

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

OkozMi:
To auto zhorí až v Nedeľu. :-D
V piatok 3. marca 2024 v skorých ranných hodinách došlo v miestnej časti Miloslavova Alžbetin dvor k požiaru elektrického motorového vozidla Volkswagen ID.3. Auto bolo práve zaparkované pri rodinnom dome.

Pravda je asi takáto. Horieť začala el. skrinka, ktorú si majiteľ domu a auta urobil svojpomocne na nabíjanie. na fasáde. Od horiacej izolácie domu sa zapállilo aj auto.


02.03.2024 8:34

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

A potom zatepluj domy :-D


02.03.2024 17:25

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Baterie treba nabijat od 10% do 100%. To su moje skusenosti za 20 rokov s mobilom. Firemny mobil menim kazde 2 roky, niekedy po 1.5 roku. Podsuvam ich detom. Tie ich pouzivaju dalsie 4 roky, kym na ne pride znova rad. Nikdy som bateriu memenil, ani oni. Vydrzi im aj po 6 rokoch cely den a to su pubertacky, co ho pouzivaju cely den. Len raz som menil bateriiu: na mojom sukromnom, ktory mal 10 rokov.
Moji kolegovia nabijaju hala-bala, lebo im niekto mudry povedal, ze sucasnym bateriam je to jedno. Po roku menia baterie, lebo uz nabijaju 2x denne.
Jo a rychlonabijanie deaktivujem ako prve, najlepsi sposob ako bateriu zlikvidovat.
Podakovat mi mozete neskor.


02.03.2024 17:40

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

Mobil hodím na nabíjačku, keď mi začne vrieskať že je slabá baterka a beriem si ho keď ho potrebujem alebo keď je plne nabitý.Keď sadnem do auta tak ho hodím na bezk. či je nabitý alebo nie. Detto hodinky. Nesedím pri nabíjačke a nesledujem hodnoty nabíjania. Ale pravdepodobne si kazím batériu ale nevidel som nikdy, že rapídne klesala kapacita.
V e- aute by som to možno sledoval (neviem ako, určite by som v noci nesedel a nečumel na nabíjačku) a možno by to mohlo mať nejaký program. Možno ho aj auto má len o tom nevieme. (respektíve ja neviem)


02.03.2024 18:51

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

salem79
 Kávičkár 

Ikona

To co hore popisuje watch ohladom dnesnych lithiovych bateriek v autach je v zasade plus minus pravda(resp. manual to tak tvrdi).
Neviem teraz ako je to presne v cistom ele aute, ale v mojich pehv to bolo tak, ze pod 20% ani neviem baterku vybit. Ak aj klesla pod(lebo boost rezim napriklad), tak sa automaticky aj dobijala nad danu hodnotu(motor, rekuperacia). V aute je potom moznost aj zvolit maximalnu hodnotu nabitia - napriklad max tych 80%.
Co sa tyka nabijania, tak nabijacka je len zariadenie kde sa da obmedzit napriklad maximalny nabijaci prud a plni rozne ochranne funkcie(prepatia, prud naspat keby sa auto zblaznilo atd..). Samotnu logiku nabijania si uz riesi auto(napriklad znizovanie prudu so stupajucim nabitim baterky).


02.03.2024 19:01

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

salem79 - zase som múdrejší. [dobre]


02.03.2024 20:13

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

Thorien
 Turista 

Ikona

nabijat elektromobil od 20 do 80 percent .. cize vlastne baterku vyuzijem 60 percent ... coz napr na najlacnejsom elektromobile ... dacia spring ktore mame v praci... papierovo dojazd 220 km realita je priemerne 150 .... to znamena ze aby som neznicil baterku bude dojazd tak 80km hej ? .. nech som v obraze [dobre]


02.03.2024 20:21

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

A je to vyriešené. Pán Ficko nás dnes ubezpečil, že vybuduje do roka 2034 zdroje el. energie trojnásobne. A budeme najelktrickejšie Slovensko na svete. Ak zoberiem do úvahy , že niečo vyslníme a vyfúkame tak už len naťahať kábliky.


02.03.2024 21:05

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

salem79
 Kávičkár 

Ikona

Tych 80% je odporucanie, ja som vzdy nabijal na 100%..Po prvom roku som mal dojem, ze dojazd klesol o par drobnych. Potom dalsie tri roky si myslim ze bol identicky. Tento tyzden mi preplacli soft(zvolavacka) a dojazd stupol snad o 5-10km ;) Subjektivne si myslim, ze dojazd je ten isty, akurat ten ukazovatel dojazdu je teraz menej presny. Ale ten odhad dojazdu, to je kapitola sama o sebe...


03.03.2024 19:06

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

Nakoniec sa našiel kamerový záznam. Niekto auto podpálil a zhorená skrinka nebola pôvodcom požiaru.

A koniec aj ďalšieho elektro auta v Alžbetinom dvore.
Re: egres2:
Nevieš o tom niečo? :-~


05.03.2024 19:59

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

OKOzMI
 Turista 

Ikona

www.autotrendy.sk/2024/03/04/vodicom-vypnu-nabijacky-pr...


05.03.2024 21:08

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

Najprv Spojené kráľovstvo, potom Nemecko a teraz aj Holandsko? Jeden holandský prevádzkovateľ siete chce obmedziť dodávky energie do nabíjačiek v neskorých popoludňajších a večerných hodinách. To všetko preto, aby sa minimalizovalo riziko preťaženia siete v čase najväčšieho dopytu. Čo na to hovoria majitelia elektromobilov?

Prečo som si myslel, ž práve vo večerných a nočných hodinách mali elektrárne " jalovú" elektriku a že špička je cez deň ( fabriky, firmy, úrady)?
Ale možno sa mýlim ako vždy.


06.03.2024 9:51

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

V Holandsku už spoločnosť Stedin (prevádzkovateľ) bojuje za „výpadok“ elektrickej energie, pretože chce, aby nabíjacie stanice neboli dostupné pre „elektromobily“ od 16.00 do 21.00 hod.

Ved prave ide o to, aby nabijali vecer a v noci.


06.03.2024 11:13

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Niekedy sa v noci vstávalo aby sa nakŕmili hladné deti, teraz bude v móde v noci vstávať aby si mohol ísť na nabíjačku nakŕmiť hladné auto ... no ale čo neurobíš, ked je to vraj tak zelené ... a aj to slniečko v noci, tak pekne dobíja tie baterky ...


06.03.2024 11:23

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Prides z roboty, auto zapojis na nabijacku a rano ho mas nabite. Nemusis vstavat, mozes kludne spat. Ale ked na tom trvas, tak mozes. A btw o deviatej spi malokto.


06.03.2024 13:23

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Ty máš pocit, že vačšina elektromobilistov býva či bude bývať v rodinnom dome alebo má sprivatizovanú elektropumpu? O 21 sa bude môcť začať nabíjať prvá várka aviet, kedy a kto príde na rad o tretej ráno?
Koľko min. bude mocť nabíjať? Kedy sa znovu dostane do postele?
Bude to takto? hnonline.sk/auto/doprava/96112225-nabijacia-zurivost-v-...
Zase si zoberiem do huby egreša >:-) v jednom príspevku romantickosarkasticky tvrdí : "Ak zoberiem do úvahy , že niečo vyslníme a vyfúkame tak už len naťahať kábliky."
a o dva príspevky nižšie niečo začína tušiť aj ked spraví nesprávny záver : "Prečo som si myslel, ž práve vo večerných a nočných hodinách mali elektrárne " jalovú" elektriku a že špička je cez deň ( fabriky, firmy, úrady)?"


06.03.2024 13:50

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Nic sa neboj. Aj ked sa toho uz asi nedozijes, ale mozes byt kludny. Vsetko bude tak, aby vsetko fungovalo. Kazdy si bude nabijat tak, ako bude potrebovat. Casom sa vsetko vybuduje presne podla aktualnych potrieb.

A zatial ako som napisal. Prides z roboty o stvrtej pred bytovku, kde byvas (nemusis mat rodinny dom ani vlastnit pumpu), zapojis si auto do stojana, ktore su uz v statoch, kde sa vela jazdi na elektrinu celkom slusne vybudovane a ides do bytu. O deviatej ti zacne auto nabijat a rano ides do prace. Ziaden nepochopitelny zazrak alebo div. Vlastne pre koho ako. :-D


06.03.2024 13:51

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

tryskáč:
Máš dojem, že čas od 18:00 do 21:00 je energetická špička?????????
Vieš. Pospájať moje príspevky nie je jednoduché tak aby vyzneli v tom kontexte, ktorý som mal v úmysle.
Napr. Len Slovnaft hodil na trh v Bratislave ročne skoro 400 GWh.


06.03.2024 13:55

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Ale jasne, ked sa budu sirit hoaxy aka je to nesplnitelna misia nabit si auto pred domom, aka tragedia nas caka, ako to cele skrachuje, tak si samozrejme najdu svojich dutohlavcov, ktori si to vezmu za svoje a budu taketo nezmysly ochotne verklikovat do sveta a budu tomu verit.
Ale to vzdy so vsetkym takto bolo ked prislo nieco nove.
Ked nechces, nikto ta nenuti vozit sa na elektrinu. Voz sa na naftu, benzin, alebo na cokolvek chces.


06.03.2024 14:56

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: radnate: "Vsetko bude tak, aby vsetko fungovalo. Kazdy si bude nabijat tak, ako bude potrebovat"
Ty si asi komunista, tí tiež hovorili, že bude, že každému podľa potrieb...
"Prides z roboty o stvrtej pred bytovku, kde byvas zapojis si auto do stojana, ktore su uz v statoch, kde sa vela jazdi na elektrinu celkom slusne vybudovane a ides do bytu."
Takže už niekde sa rovná počet stojanov aspoň polke bytov v bytovke? Alebo Ti sused bude zvoniť, že aj on má právo dotankovať si auto?
Re: egres2: "Máš dojem, že čas od 18:00 do 21:00 je energetická špička?"
nejde o mňa, ale o holanďanov, anglánov, či nemcov, v článku je :
"Holandsku už spoločnosť Stedin (prevádzkovateľ) bojuje za „výpadok“ elektrickej energie, pretože chce, aby nabíjacie stanice neboli dostupné pre „elektromobily“ od 16.00 do 21.00 hod."
Takže oni evidentne ešpičku majú a či to je špička v sieťach /možno lokálnych/ alebo v zdrojoch, Ti je jedno, ale že máš nepoužiteľné vozidlo Ti jedno nebude.
Okrem toho to hovorí, že nie spotreba priemyslu, ale spotreba domácností je pre nich problém, už teraz ked ešte kúria aj plynom či inými zdrojmi a nie len elektrikou, čo to s nimi spraví, ked bude aj príborový nožík na elektriku?
Viem, tie Tvoje príspevky neboli vôbec kontexte, ten prvý bol o sarkazme na ficove kecy no "romantickoutopistický" výrok, že nám stačí naťahať kábliky je Tvoj vlastný omyl, lebo nebudú stačiť ani maxikábliská.
A ten druhý výrok "večerných a nočných hodinách mali elektrárne " jalovú" elektriku a že špička je cez deň ( fabriky, firmy, úrady)?" hovorí, že si nepochopil alebo prehliadol merito postnutého článku = 16-21hod. No a prakticky spotreba 6 až 21 je u nás "vyrovnaná" a predpokladám, že na západe je večerný zostup ešte nižší, nakolko tam asi v druhej smene asi robí menej ludí ako u nás.Pozri obrázok


06.03.2024 15:02

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Ze ty sa malokedy pohnes dalej ako sto krokov od svojho usiaku v obyvacke? :-D

No nic viac k tomu nemam co napisat....

Dôvod úpravy: mas dojazd povedzme 400 km. Denne ides do prace hore dole 20km. A hned zistis, ze az taka tlacenica pri nabijacke nebude, kedze ju kazdy bude potrebovat tak cca raz za mesiac

Upravené 1 krát. Naposledy upravil radnate (06.03.2024 15:07)


06.03.2024 15:03

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Nočný prúd bol kedysi naozaj výrazne lacnejší. Dnes ale čím viac rozvinutá spoločnosť tým menšia zľava v noci lebo je zrazu priveľa záujemcov o nočné nabíjanie, nočnú spotrebu čohokoľvek. Energetické spoločenstvá, poskytovanie flexibility. ;-)

Aktuálny status quo je taký že ak si aj u distribučky vybavíš dvojtarif tak si musíš dať sakramentský pozor na to aby tvoje najvačšie spotrebiče pracovali v čase nízkej tarify lebo inak zaplatíš viac akoby si šiel v jednotarife.

"Jalová "elektrina" po správnosti jalová energia je niečo úplne iné ako "nočný prúd".


06.03.2024 15:21

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Re: radnate: podľa seba súdiš, že aj ja mám ušiak? "Človek vníma iba taký svet, aký v sebe nosí"
Tak si prerátaj dennú spotrebu benzínu v SR na elektrotankovania.
Vedel som, že nemám na Teba reagovať, lebo vlastne nie je na čo, no hádam sa už polepším.
Re: raptor: Verím, že to vie aj egreš.


06.03.2024 15:37

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Ano bola to chyba, zvlast ked dojdu argumenty. No nic druhy krat uz nebudes mudrovat ked nebudes mat rozumnu koncepciu. :-* :-D

A nemala by sa takto hlupo omielat nezmyselna fama, ze kazdy majitel elektromobilu neustale striehne, kde ho strci do nabijacky a bude ho nabijat najlspsie stale a nonstop.
Pri vyuzivani elektroauta na bezne mestske ucely (na co je momentalne vyvinute hlavne) sa take auto nabija maximalne raz za tyzden, ale vacsinou este menej casto. Takze bitka o kable sa zatial nema dovod konat.


06.03.2024 15:41

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Nabijacky na parkoviskach v nakupnych centrach a podobne DRVIVOU VACSINOU zivaju prazdnotou navzdory tomu, ze elektriciek je tam na parkoviskach zaparkovanych coraz viac.
Aj to je indicia, ze zatial nie je cas na ziadnu paniku.


06.03.2024 15:58

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

egres2
 Bahniak 

Ikona

raptor:
Elektrina nie je energia????? :-P
tryskáč:
Nezisťoval som ( negooglil. -mea culpa) presné aktuálne čísla.
Vychádzal som z údajov tak cca 10 rokov starých.
asi sa množstvo spotrebičov v domácnostiach radikálne zvyšuje a rodina nesedí pri jednej 75- ťke.
Napr. v Holandsku ma to dosť udivuje, lebo keď som tam chodil, tak oni idú priamo z práce do reštiky na večeru. A podľa nich si doma varí večeru málo rodín.
Tak potom asi platí, že až po 22:00 je podspotreba.
Mne je absolútne jasná problematika el -mobility. Ale treba nejako začať a postupne vychytávať problémy. 10 rokov je samozrejme príliš málo na to aby prešlo na e- autá aspoň 35-40 % dnešných spalovákov.
Ale zase som presvedčený, že ani jedna automobilka by nezačala robiť vývoj , ani jeden štát by nezačal pracovať na sieti nabíjačiek, zdrojov energie a rozvoj e -sietí.
A môže to byť aj impulz na rozvoj možno aj odvetvia, ktoré je na toto napojené a bude z toho osoh aj v iných oblastiach.
Len II WW urobila skok cez celú líniu priemyslu tak, že bez nej by sme boli zak 200- 30 rokov pozadu.
ja už teraz snívam o renaultke. R-5 elekticue . Voľakedy ju mal sused ( 70- te roky) a strašne som im ju závidel.


06.03.2024 17:22

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

salem79
 Kávičkár 

Ikona

A minimalne by malo platit, ze kto je aspon trosku pricetny, tak si kupi elektricke auto len v pripade, ze ho ma kde stabilne nabijat(napr. doma).


06.03.2024 17:52

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Stale nechapete ze raz za dva tyzdne si ho mozes nabit kdekolvek


06.03.2024 17:58

Re: 2035 koniec spalovacích motorov v EU

radnate
 Turista 

Tiez nemate pri dome benzinku


| 1 2 3 4 5 6 |


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 96959 | Včera: 121991