Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Priškrtený výkon motorky - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuPriškrtený výkon motorky - Diskusné fórum - Len Tak

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
06.06.2021 12:52

Priškrtený výkon motorky

MesseNoire
 Kávičkár 

Ak je motorka priškrtená zo 70 kw na 35 tak to ovplyvní aj krútiak alebo len výkon resp. maximálnu rýchlosť ? Na mojej motorke je max. krútiak niekde okolo 8000 a max. výkon niekde pri 11000 keď je otvorená. Ale kedže je priškrtená tak ide vytočiť max do nejakých 9500. Tým pádom by mal krútiak ostať rovnaký nie ?


06.06.2021 14:38

Re: Priškrtený výkon motorky

Explo
 Kávičkár 

Ikona

Aj Nm klesnú aj kW keď je priškrtená :'(


06.06.2021 19:49

Re: Priškrtený výkon motorky

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Záleží na spôsobe škrtenia, elektronicky, reštrikcia v saní, iné vačky ...
Tiež záleží či vieš využívať aj krútiak alebo len výkon.
Pseudopoučka : Krútiak je sila ktorou Ťa kopne piest a výkon je počet týchto kopnutí za jednotku času


07.06.2021 14:16

Re: Priškrtený výkon motorky

Johny3
 Kávičkár 

Ikona

Vykon je sucin sily a rychlosti, P = F . v, alebo tiez sucin krutiaceho momentu a poctu otacok za minutu (krat nejaka konstanta pre upravenie jednotiek na SI).
Priklad: Ked moto dava vykon 30kW na kolese, znamena to, ze pri rychlosti 108km/h (=30m/s) zabera pneu o cestu silou 1000N. Ak ta moto vazi aj s pilotom povedzme 200kg, tak v danej chvili dosahuje zrychlenie (1. Newtnov zakon F=m.a) ..dosahuje zrychlenie 1000/250= 4m/s2, cize behom sekundy zrychli o 14.4km/h. Krutiaci moment na kolese sa spocita ako tato sila podelena polomerom kolesa. Ak to este podelime prevodovym pomerom, (a pripocitame to, co sa stratilo v prevodoch), tak dostaneme krutiaci moment motora na klukovom hriadeli. Vykon je (pri zanedbani nedokonalej ucinnosti prevodov) rovnaky aj na kolese aj na klukovom hriadeli.
Priskrtena motorka ako robili niekedy - zablokovanim prietoku zmesi z karburatora do valcov sa prejavi najma vo vyssich otackach, kedy nestiha dostavat dostatok paliva a teda v otackach poklesne krutiaci moment, aj vykon. Elektronicke obmedzenie si myslim ze tiez plynule znizuje krutiak vo vyssich otackach, aby nebol prekroceny papierovy vykon



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 109122 | Včera: 119547