Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Velmi vlazne a slabo napisane, nevidim ani autora Upravené 1 krát. Naposledy upravil DDD452 (13.05.2021 16:49) |
Tento airbag od in&motion ponuka v sucastnosti viacero vyrobcov (Furygan, Klim, RST, Held...). Vsetci s rovnakym licencovanim. Je to v podstate len obfuskacia koncovej ceny kde nie je na prvy pohlad vidiet kolko to stoji. Da sa ta licencia kupit aj za hotove naraz nejakych (399). Vyhoda pausalu je v podstate nekonecna zaruka a to ze ti v tom (mozno) po troch rokoch vymenia riadiacu jednotku za novu. Mimochodom, tych 120 rocne ani 399 jednorazova kupa neobsahuje jazdu na okruhu ani adventure "offroad". Program pre okruh treba doplatit este navyse 25 rocne, adventure dalsich 25 rocne. :D Proste zly humor. |
Je to jednuche, niekto to hackne, alebo spravi novu riadiacu jednotku, alebo ako je zvykom, to niekde v azii obslahnu, alebo tam kde tie airbagy siju v nekonecnej azii, budu zadnymi dverami distribuovat pod inou, alebo skomolenou znackou to iste, bez kurvitok. |
u softvérov to takto funguje už roky a nikto sa nerozčuľuje, pretože mnohokrát je výhodnejšie platiť si licencie mesačne a kedykoľvek to zrušiť, ako zaplatiť jednorázovo vysokú cenu za licenciu a po roku zistiť, že to vlastne ani nepotrebujem, alebo že konkurencia vyrobila lepší produkt. |
interpretovať sa to dá naozaj všelijako, mne príde správna interpretácia skor |
Kks, ten titulok snažiaci sa vyvolať senzáciu je ako z Nového času. Ako už spomínal w4tch0, tento systém využíva niekoľko výrobcov. Funguje na princípe GPS modul + akcelerometre, kedy airbag vie vyhodnotiť že letíte vzduchom a aktivuje sa ešte pred dopadom. Napr. myslím Dainese má ešte takú fintu, že keď stojíte, tak airbag vníma vibrácie motorky a ostáva v pozore, v prípade že by do vás niekto narámoval zozadu. Každopádne, cena samotných systémov je stále dosť šialená + tie paušály + po vystrelení to treba poslať do servisného strediska...Pre niekoho kto jazdí málo km ročne alebo len občas cez víkend je to fajn, ale ak dochádzam denno-denne na motorke do roboty, prípadne robím dlhé tripy, stále je podľa mňa lepšia vesta s bombičkami, kde si viem po akomkoľvek karambole sám vymeniť bombičku a fičím ďalej. Upravené 1 krát. Naposledy upravil JakubJ (14.05.2021 10:16) |
Re: JakubJ: Akurat Dainese a Alpinestars maju vlastne systemy. Pokial viem tie ich airbagy su za jednorazovy poplatok (okrem servisu a naplnenia po prelete vzduchom). Ale skoro vsetci ostatni, ktori nechceli naliat peniaze do R&D, pouzivaju ten rebrandovany tech od In&Motion. |
Re: w4tch0: sorry, zle som sa vyjadril, myslel to tak, že princíp elektronicky riadených airbagov je viac-menej rovnaký. A hej, s Dainese aj Alpinestars máš pravdu. Upravené 1 krát. Naposledy upravil JakubJ (14.05.2021 10:32) |
Re: w4tch0: Toto, nie kazdy vyrobca odevov/AB vest si moze dovolit vyvijat vlastny hw/soft, tak sa dohodli s In&motion. Cena pri najme je 120 libier/rok alebo 12/mesiac a po 3 rokoch sa to da odkupit za 99 libier, co zas nie je velky rozdiel oproti kupe. Kedysi mali updaty len pre verziu s najmom, co bola podpasovka, uz to fixli. Co mi stale vadi, ze moznost track a adventure je stale iba cez poplatok a nie kupu. Upravené 1 krát. Naposledy upravil DDD452 (14.05.2021 11:09) |
na jednej strane shortky a kratase, na strane druhej airbag vesta so superpocitacom ... same extremy... nastastie nie povinne... |
Či sa musí airbag po aktivácii posielať do servisu alebo si iba sám vymeníš bombičku nezávisí od spôsobu aktivácie, ale od celkového technického riešenia. Napr. v Helite si po aktivácii sám vymeníš bombičku aj v elektronickej verzii, akurát bombička je o niečo drahšia (cca 50 eur), pretože je aktivovaná pyrotechnicky. A pokiaľ sa bunda nepoškodí napr. prešúchaním, môžeš to robiť opakovane, výrobca neudáva limit. |
A k téme predplatného: Vybral som si airbag bez predplatného, lebo je to lacnejšie a pohodlnejšie. Ak by som ale chcel airbag na cestu aj na okruh, určite by som vybral model s predplatným, ktorý umožňuje konfigurovať softvér. |
Pôvodne som chcel Alpinestars Tech-Air 5, ktorý sa dáva pod bundu a chráni aj ramená. Odradili ma 2 veci - bunda musí byť voľná, aby v nej bola rezerva pre nafúknutie airbagu, čo je limitujúce + v lete v tom musí byť veľmi teplo. |
Ono to bude interesantné, ak za nektorým poslancom NR SR príde nejaký fiškus a povie . Ďoďo, čo takto nariadiť motorkárom, tento kus odevu ako povinnú výbavu k prilbe?? Vieš koľko životov tým zachrániš? A nielen motorkári ti budú vďační |
Re: Peter67: V Spanielsku akurat nieco take skusaju zakonodarci. Zatial v priprave. Uvidime ci to aj prejde. |
w4tch0: Španieli riešia aj povinné airbagy? Lebo čo viem, tak momentálne riešia povinné nosenie rukavíc (vraj vo FR je sú povinné už nejaký ten čas). |
Re: JakubJ: Ano do leta povinne rukavice, za velkej nevole motorkarov. Ale su aj plany resp. navrhy na pridanie povinnych airbagov, opat za velkeho odporu Spanielskych motorkarov. |
Myslim, ze kymcpride k povinnym vesyam, bude tomu najprv predchadzat iny typ odevu. Napr rukavice, bunda/chranice. Skor ako vestu vidim minimalne pouzitie certifikovaneho chranica chrbtice, ci uz v podobe koritnacky, alebo bundy. Nerobte hlavne paniku. Mame len prilbu povinnu. |
Sorry za gramatiku. Po par hodinach uz sa neda upravit text. Upravené 1 krát. Naposledy upravil dasto (19.05.2021 13:18) |
Re: dasto: A prečo nesmiem robiť paniku? Niekto rád strieľa v noci do výfuku, niekto vytáča motor pod oknami bytovky, no a ja rád šírim paniku. Nech schvália čokoľvek aj tak z tohto života živí nevyviazneme |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 169986 | Včera: 179564