Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Re: Vidicon: Takze spomalenie je asi dosledok zodpovednosti, ale bez spomalenia zodpovednost nie je. |
Zakladatel temy na nas musi nadavat, ale dobre sa tu diskutuje, nie? |
Re: KAJL: robit zlobu je aj to ze nedas nikomu šancu aby na teba dočiahol.Taky čo ti ma dať prednost neexistuje,ty si riesis svoju prednost,ty predpokladas ze z pozastromu vyskoci parohac,ze za horizontom je rozvešany náklaďák cez celu cestu. |
Re: RS955i: co je to robit zlobu, ze ta niekto kto odbocuje dolava zostreli, lebo si ta nevsimne? nehovorim, ze sa to nemoze stat. nastastie sa mam moznost zviest par krat v roku na cartokruhu a viem, ze na ceste toto skusat nebudem. na pezinskej babe sa mi blbnut nepodarilo a ani ma to nelaka. ale kazdy jeden nech si jazdi ako uzna za vhodne. |
Jazdim pre radost! |
Re: demmoo: ked tak citam o tvojom pristupe k jazdeniu a vidiconovom, tak volim radsej jeho pristup . |
vidicon nesranduj... jednotka sa radi mozno v Alpach pri strmych vracakoch. Na PK Babe nieje ziaden dovod radit jednotku. |
Vidicon, ja to chápem všetko, ale sadať na motorku a zároveň hovoriť o nejakej prehnanej zodpovednosti a mať pocit, že keď jazdíš obozretne, tak si vlastne v pohode, je nezmyselné... |
Demmoo: ale v jednom mam o sebe dobru mienku: moja nehodovost hovori o tom, ze viem jazdit zodpovedne. A otazka je, co je dolezitejsie: jazdit na doraz, alebo jazdit zodpovedne. Podla mna to druhe. Takze sa za dobreho jazdca stale povazujem. ALe to je vec nazoru. |
Raptor, Demmoo: ale vy ste si necitali predosle prispevky! Ja sa stale len ucim, neviem to Na jednotke ide ta motorka kludne aj 90 a na Babe je maximalka 70, tak snad vo vracaku mozem dat niekedy aj jednotku, nie? |
Vidicon, ak si na Babe podraďoval do 1, tak to neboli asi až také bomby, ako si myslíš a asi ani tak dobre jazdiť nevieš, ako si myslíš |
vidicon ty si na babe podradoval do jednotky?? naco preboha ??!! |
Re: Vidicon: ale ako tak nad tym rozmýšľam,existuje aj take prasacke riesenie ze ecu neuberie uplne,to sa trebars pouziva na plechovkach koli ekologii aby nevychladol katalizator... |
Re: Vidicon: ci ma netusim,ale ak dvojku pomaličky citlivo vytocis niekde k max vykonu a nahle uberies a nesmykne to tak urcite ma |
Raptor: VFR 800 podklzovala ked som jazdil "nakladacku" na Babe, inak nie. Pri podradeni z 3 na 2, alebo z 2 na 1 ale to uz je hardcore Nebolo to tazke dosiahnut a nemal som pritom ani zle gumy, ale Z6, myslim ze celkom schopne. A suhlasim ze DR800Big bol na to zrejme nachylnejsi, ale toho som nejazdil. |
To o tych tvdsich pruzinach nema nic s tym ze by ktokolvek potreboval tvrdsi chod packy. To ako bude tvrdá zalezi od konstrukcie vypinacieho mechanizmu,jeho kinematiky. |
watch - ja som to nerozdeloval na antihop a klasicku spojku, ale ti ludia maju podla mna rovnaky dovod pre tvrdsie pruziny. Ja to popravde neriesim, ked si niekto rozkaze tvrdsie pruziny nepotrebujem s nim riesit ze preco to vlastne chce... |
Re: raptor: Preco si niekto da tuhsie pruziny do spojky ktora nema assist mi je jasne. Ale preco by to niekto robil so spojkou ktora ho ma mi veru jasne nie je. Ale kludne mi to vysvetli, ja sa rad necham poucit (uplne vazne). Upravené 1 krát. Naposledy upravil w4tch0 (11.01.2021 15:16) |
watch0 ak si este nemal / neskusil yamahu prosim nepis o tom ze ci je spojka lankova alebo hydraulicka nema nic spolocne s chodom (odporom) spojkovej packy... fakt neries ked nevies. |
Re: raptor: Ci je spojka lankova s tym nic nema... "assisted slipper clutch" co su dnes snad uz vsetky nove "antihoppingove" ma hlavne rampy na obe strany. Ked ide do spojky krutiaci moment od kolesa, rampy spojkove lamely trochu roztlacaju proti pruzinam a spojka preklzne. Ked ide krutiaci moment od motora, rampy tlacia spojkove lamely do seba a teda stacia lahsie pruziny a spojka nepreklzuje... Preco by si tam niekto potom dobrovolne pchal tuhsie pruziny fakt neviem. Ale ludia maju rozne fetise. |
vidicon - nehodnotim tvoju uroven jazdenia ale mal som VFR 800 a nikdy mi pri podradovani neblokovalo zadne koleso (rovnako ako sa to nikdy nikam v zakrute zrazu nezobralo ked Vtec prehodil vacku pri vyssich otackach) - na co som za tu kratku dobu s VFR prisiel je ze pri podradovani treba pracovat aj s plynom nielen so spojkou - inak moc dobra motorka to bola, viem ze ty si mal starsiu ja Interceptora, z mojho pohladu doteraz nadcasovy dizajn Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (11.01.2021 14:32) |
Antihopping: ak mi dovolite napisat moj nazor este, aj ked ste ma uz prekukli, ze neviem vobec jazdit, tak by som napisal asi toto: ak niekomu ide o bezpecnost a pohodlie, tak radsej antihoppingovu spojku ako TC. Na VFR 800 na Babe mi pri podradeni pred vracakom preklzovalo koleso uplne bezne, no, proste neviem jazdit dobre. A to bola len 800vka. Ktovie, ako by sa jazdilo na VFR 1200 ak by som na nej nemal antihopingovu spojku. Rad by som to vyskusal, mozno by bolo ovela viac srandy, ale neviem ako to vypnut. Co mozem povedat je, ze podradit na VFR1200 moze aj absolutny amater, nic sa nestane, ide to uplne hladucko, ovela hladsie ako na mojej starej 800vke... |
rapťák, prepáč, mám Covid, tak mi niektoré veci unikajú... moč a tak.. |
demmoo - čítanie s porozumením ti aktuálne nejak nejde, asi dočasný outage. Ak niekto chce tvrdšie pružiny kde je priestor na nahováranie z mojej strany? |
...lebo ich na to nahovoríš, lebo sú drahšie a máš tam výrazne väčší vývar.. |
watch - nic v zlom ale to s tou spojkovou packou je taky argument jak cukrarne |
Ja by som motorku bez antihoppingovej spojky uz nechcel. Bez ohladu na kubaturu a skusenosti. Lebo antihoppingova spojka ma okrem samotneho antihoppingu vzdy este jeden velky bonus: su v nej slabsie pruziny a spojkova packa ide potom ovela lahsie. |
tak davanie plynu pori podradzovani a podobne nad tym som este ani nepremyslal to som mal odjazdenych par sto km ak vobec tolko :D este mi motorka obcas zdochla pri pohynani a podobne :D cize o technike jazdy radsej pomlcim...prichadzal som z obchvatu okolo 80 90 kmh a mal som trojku...a videl som pred sebou ze uz blika semafor ze bude koncit zelena tak som tam kopol dvojku :D to boklo este pohode a ako som spomaloval okolo 60kmh som tam cvakol jednotku :D a mal som take hrube zateplene rukavice este som na ne nebol zvyknuty a nebol rozhybane takze som cvakol jedna a bez plynu len proste prudko pustil spojku kedze v tych rukaviciach sa vela nedalo :D no a to bolo v peknom dazdi :D taze to bolo zabavne... |
ved hej, ale to už musím byť úplná lama, aby sa mi toto stalo a aby som ešte kvôli tomu aj padol |
Re: demmoo: presne tak, razantne spomalujes pred kruhacom, studene gumy, podradis zaroven zabudnes vrknut plynom a mas to tam hned. |
Nebudem tu rozoberat ci mat albo nemať elektroniku.Velakrat sa tu navazalo do pirratesa (občas včítane mna) ale jeho poznámka vyssie sa nedá popriet... "trakcna kontrola sa vola mozog ked ho nemas vsetko ostatne je zbytocne" . Preberá sa tu nejaký "dinosaurus", ktorého elektronikou sú spaľovacie sviecky.....Každý kto rozume anglicky nech si pozrie toto, je tam toho veľa na zamyslenia a takisto na zasmiatie |
Re: demmoo: ja som takto dostal v mojich uplnych zaciatkoch cennu lekciu ze do jednotky sa za dazda nepodradzuje... aspon nie tak ako som podradil ja |
antihop na MT07? Ja teda nejazdím pomaly, ale pri podraďovaní utrhnem zadné koleso asi tak raz za dve sezóny, a to je jedno či na velkých dvojvalcoch, alebo ja litrovom superšporte.. veď na to mám tú spojkovú páčku, aby som ju púšťal s citom a rozumom.. a na MT07 asi nikto z tých, kto si ju kúpi nepôjde takú pílu, aby utrhol zadok pri podraďovaní, a ak aj ano, tak je to pravdepodobne ešte pred zákrutou a nič tragické z toho úplne nekuká.. |
KAJL - jazdim vacsie kubatury a nikdy som nemal pocit ze potrebujem antihop.... asi zavisi najma od stylu jazdenia |
Re: raptor: na MT07 by mohla byt radsej antihop spojka, alebo nieco proti zablokovaniu zadneho kola pri podradeni. toto tam kazdeho zaciatocnika urcite prekvapi ako prve. trakcna je tam podla mna nie velmi potrebna, pripravilo by to o pozitok z lankoveho plynu a doplnok tejto ficurky by vyhnal cenu asi niekam inam. |
Re: Vidicon: asi preto ze nemas TC , nepises dobre. aj pri zap TC mi to koleso smykne, presmykne, ale v zapati ta TC ak by si aj ty nezareagoval zareaguje a napr. "uberie" vykon. takze aj ja mam odhad a zistim, kde sa napr. smyka. to nefunguje tak ze pri zap. TC mozem ist ako "zmyslou" zbaveny |
Fogy dík - presne takéto extrémne podmienky ktorá sa dosahujú na okruhoch som chcel vedieť. |
Merlin/Raptor |
vidicon - teraz trosku slovickaris |
Raptor. Ale preco tych z cintorina volas nebojsovia? To je odvodene od slova strach, nie respekt |
Re: raptor: |
TL11 nemyslel som teba ale zaujimavu skusenosti si napisal aj ty Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (10.01.2021 12:34) |
kto nepada,jazdi pod svoje moznosti... |
Tak, suhlasim. Ucim sa to uz 28 rokov. A stale to nejde. Ani jeden pad. Iba stastne najazdene kilometre po takmer celej europe. Ale stale neviem jazdit. |
No super... |
Jazdit so strachom je jedno velke zlo. Strach na motorku nepatri. Ucime to v motoskole roky a jeden z cielov treningu je odburanie strachu. Respekt ano, strach ale znamena stres, stuhnutie, nespravne ovladanie motorky a pri prvej krizovke velky problem. Na motorke mas byt v pohode a uvolneny |
TC na motorke, ako napr. MT07, je zbytocnost. Nepovazujem sa ani omylom za profika, aj ked nieco nadriftovane na zavodnom supermote po okruhu mam a bez hanby sa priznam, ze napr. na mojej 1190 (150k, 125Nm) je TC pre mna uz neodmyslitelna vec. Ano, jasne, pred 15 rokmi neboli na motorkach TC a prezili sme to (aj ked nie vsetci), ale ten prinos pre bezpecnost je znacny: |
Re: demmoo: |
Merlin, prosím nešír tieto teoretické nezmysly.. mal som niekoľko karburatorovych motoriek, ako cestných, tak aj terénnu, a cestné neboli úplne slabé, skôr by som povedal, že na svoju dobu dost silné (900RR napr.), a nikdy v živote som si takejto veci nevšimol, pretože ak by sa to teoreticky aj dialo, tak je to tak malý efekt, že si to človek ani nevšimne.. skôr som ale presvedčený, že nic take sa nedeje.. alebo sa aj benzín prelieva v nádrži a mení ťažisko motorky? Neblázni.. |
Re: raptor: Raptor nazdar.To si asi mna myslel co som tu napisal. Ja som za cely cas tiez spadol.Raz som vbehol do dier snad ich bolo 10 za sebou .A druhy krat predomnou na rovnom useku nahle zabrzdil predomnou sofer auta.Mne by ta trakcn kontrola asi nepomohla ak by som ju mal.Ale zasa kamarat s ktorym sa vozim tie roky ju ma .Nestazuje sa skor vravi ze je to dobra vec.Ja ju nemam a vravim ze ju netreba,Asi kto si ako zvykne tak je spokojny tak.Suhlasis? |
Ked sa jazdili GP125 tak jazdci popisovali ze regulacia vykonu bola striktne 0-1,nič medzi tym koli ,zadretiu motora,lebo sa jazdilo na hranicne chudobnu zmes.Ze by to ešte zvladalo dalsie ochudobnovanie vplyvom odstredivych sil?Alebo to malo striekačku? |
Re: sakosato: |
Benzin v karburatoroch? |
no neviem páni, sadať na motorku zo strachom je cesta do pekla. báť by sa mala tá kurva, že ju budeš držať za uši a dávať jej nažrať. Tá musí vedet čo je život. chápem že volakto to zachováva pre dalšie generácie ako veterán, u mna je to spotrebná vec, športové náradie, ktoré musí dostať to, na čo bolo určené. ako lopta, tiež do nej musíš kopať, na to to je. |
w4tch0 neda zostanu stat tak ako je to na 1 videu Upravené 1 krát. Naposledy upravil Pirrates (08.01.2021 22:16) |
Nooooo toto ma zaujima..mam rad technicke disputy aky ma vplyv zrychlenie a aj bocne zrychlenie na hladinu benzinu v v karburatore a nasledne ten tvar hladiny aky ma vplyv na jazdne vykony...hmm... vyrobcovia s tym dozaista pri vyvoji pocitali.....viete si predstavit na starsom fireblade..na okruhu... ze by v naklone prestal tahat? Mate niekto skusenosti? Sem s nimi |
Merlin, to je riadna kravina.. ale udivuje ma, ako dokážeš úplnú kravinu rozpísať na tolko riadkov, že by človek nadobudol pocit, že hovoríš hádam niečo založené na skutočnosti.. |
ktovie, mozno ze myslime to iste, len to kazdy inak nazyvame. Nieco ako pomarancova vs mandarinkova farba Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vidicon (08.01.2021 18:02) |
Re: Vidicon: |
ja mam najazdene plus minus 40 000 teda skoro nic.... a ked dlhsie nejazdim sadam so strachom..opatrne rozjazdujem a strach je za 5 minut prec..ostava uz len respect...ktory ale ostava dokonca kazdej jazdy Upravené 2 krát. Naposledy upravil cruelbody (08.01.2021 16:13) |
Re: Vidicon: s to ako to mas doma,neriešme |
Merlin00: v naklone pri konstantnej rychlosti by karburator problem nemal mat, pretoze vyslednica gravitacnej a odstredivej sily je identicka s osou motocykla, t.j. hladina by mala byt voci karburatoru identicky orientovana, ako v pripade vzpriameneho stavu a konstatnej rychlosti. Ak by to tak nebolo, moto by bud narovnavalo, alebo klopilo. A pri vyjazde nedosahujes take akceleracie ako pri vzpriamenom motocykle, takze by to v kombinacii s uvedenym vyssie tiez nemalo robit problem. Ci mi nieco uslo? |
Re: Pirrates: Upravené 1 krát. Naposledy upravil w4tch0 (08.01.2021 5:12) |
Jazdne asistenty a 4wd na plechovke umoznia človeku si rozbiť hubu aspon pri väčšej rychlosti. |
Re: Pirrates: |
Re: Pirrates: tak ked to nepojde , tak na 99perc moto sa to vypnut da a pri rozbehu si to napr. vypnem. tieto trolejbusy su hlupy priklad v suvislosti s moto. 99perc ludi s moto na snehu nejazdi. su aj ine situacie, kedy ta trakcna pomoct moze. ano, najlepsie by bolo, keby bol kazdy jazdec s tou moto zzity, predvidal by a bla bla bla. prax je ale ina a koli unave, neskusenosti, podceneniu atd atd ti taka trakcna pomoct moze |
ked sme pri trolejbusoch stare kratke vozidla nemali ziadneho asistenta jednotlive stupne tyrystorov ovladal vodic plynovym pedalom v pohode som jazdil okolo hradu aj ked vsetky novsie vozidla zostali stat koli asistentu rozbiehu cize tejto vasej trakcnej kontrole ked sa posmyklo koleso vypol sa motor a chvaly o tom ako je trolejbus vhodny do kopcoviteho terenu zomreli od smiechu je to iba tot nedavno toto bol dosledok trakcnej kontroly Upravené 2 krát. Naposledy upravil Pirrates (07.01.2021 19:46) |
Re: Vidicon: motorky nie bat . Respektovat . Na 990 TC memam. A na ceste som uz parkrat chcel. Hlavne za mokra..v terene ju nechcem ..takze zalezi na situacii motorke ....... |
Re: raptor: Na Trubke som pocuval rozhovor s Kornfeilom.Tam bola tema ako sa na akej kubature jazdi.A a ako najtazsie oznacil 125,potom opisoval ostatné a nazaver to uzavrel s tym ze MotoGP su uz pomali jazdiace kompy ktore ked spravne nasmerujes idu viacmenej sami. |
profi jazdec / profi stroj - amatersky jazdec / amatersky stroj |
Re: raptor: toto asi nebol uplne vhodny priklad. porovnavat vybavu motorky profi jazdcov, ktori nahanaju stotiny na okruhu na tak vykonnych strojoch, kde uz to ani ti najlepsi nedokazu bezpecne davkovat s jazdcom v beznej premavke je trochu pritiahnute za vlasy. |
RS955i - kazda minca ma dve strany. Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (07.01.2021 18:42) |
Re: raptor: Ten problem je v tom ,ze je povedzme tak dobry sluha ,až nikto nie je nútený alebo krajšie povedané motivovaný k tomu aby si vypestoval trakcnu kontrolu v zadku. |
FYI - nikto z nas tu nie je profesionalny jazdec... vsetci sme len amateri, to len aby sa vedelo Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (07.01.2021 15:43) |
Cruelbody, RS955i, Pirrates: uplne suhlasim s vasimi prispevkami. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vidicon (07.01.2021 14:52) |
uz som to tu raz niekde pisal...ze najmenej nehod aut by bolo,keby auto nemalo ziaden kontrolny system ani airbag a z volantu by trcal bajonet... vieme preco |
podla mna je to dobra vec. nieco neodhadnes, nieco prezenies (aspon ja dokonaly nie som) a je dobre , ze ti este nieco moze moto alebo zdravie zachranit. |
Re: MesseNoire: TC je fajn, ked "jazdis", vie ti zachranit zopar slipov od hnedych pasikov.. ked sa iba vozis, tak to podla mojho skromneho nazoru nie je nieco, co by malo byt to rozdielove na miske vah pri vybere.. Ono vela zalezi aj od typu moto - mal som VFR 1200 bez TC ( 170 k motorka ), nikdy som nemal problem, mal som aj Monstra 900, (70k moto ) a tam lietal zadok uplne bezne pri vyjazdoch.. Ak mas byt v nepohode a v strese preto, lebo nemas TC tak si kupo moto co ju ma a hotovo ;) |
Re: cruelbody: mne na R1 pokial mam zapnutu trakcnu na full dvihne koleso len trosku aj to hodi hned s5 dole... Ked chcem jazdit na zadnom musim ju dat minimalne na polovicu a potom uz nie je problem... |
Nazdar vsetci.Moto je ako auto.A cim opatrnejsie jazdis tym je mensia pravdepodobnost ze budes mat nehodu.A nepomoze ti ani trakcna kontrola a ani mapa palivova.jedn .by si mal zistit ci vies analizovat.Napr.ked sa vysypes tak ci to budes zvalovat na strom pri ceste ktory tam rastie sto rokov alebo si priznas ze si isiel rychlejsie ako si mal.,asi tak v skratke.uz som tu nechcel nic pisat ale nedalo mi.Ved uz aj auta su vybavene ako lietadla elektronikou a kazdy den su nehody. |
Re: edott: kde ty nevidis dovod,tak tam ťahať z plyn ja považujem za tu najvácsiu pasiu,a dôvod este stale poizivat moto... |
Ked to tak sledujem tak kopec chaosu narobili jazdne rezimy(tzn palivove mapy..to prvy krat niekto chujovo prelozil a uz to vsetci tomu tak vravia a pritom je to blbost )v kazdom rezime ten plyn reaguje uplne inak..to potom jazdec nieje zrasteny z motorkou a nema to v ruke... kludne mu to moze uletiet vo vyjazde zo zatacky.Pricom keby mal jeden jazdny rezim tak to ma v oku... v ruke....Potom zacne vymyslat ze potrebuje traction control..stability control..no ale s tym asi uz nikto nic nespravi uz cakam len na MEC |
Je možné že každý hovorí o inom. Ja berem trakčnú kontrolu ako kontrolu proti pretočeniu kolesa keď dáš plný kotol, preto píšem že tá motorka sa len tak neutrhne, kvôli výkonu. Nikto snáď neotočí plný šulec keď vylieza z kruháča, ak má nejaký pud. |
to vysvetluje preco je v trolejbusoch tolko systemov cudlikov a podobne... |
profesionalovi staci mozog amater potrebuje techniku ktora ovlada vozidlo miesto neho Upravené 1 krát. Naposledy upravil Pirrates (06.01.2021 22:22) |
Re: w4tch0: Pokiaľ viem tak tam sú všetky tie srandy okrem antiwheelie čo ani nepotrebuješ, preto stojí najviac a bral by som ho kvôli tomu aj keď neni moc pekná :D |
Re: Nozdormu: vies ake su stupne mudrosti? |
Re: MesseNoire: no to by mohol napisat niekto,kto to mal zapnute a ustrelilo mu zadne a ze co to spravilo a ako to reagovalo...lebo cip v hlave ubere plyn a riadidla stoci do smeru ustrelenia...Ale si myslim ze velku olejovu skvrnu alebo piesok na ceste to neda... teda vieme,ze riadidla nestoci Upravené 1 krát. Naposledy upravil cruelbody (06.01.2021 18:39) |
Re: MesseNoire: Aj medzi dvoma motorkami co uvadzas ze TC maju (trident a duke 790) je znacny rozdiel. Trident ma len jednoduchu trakcnu kontrolu, ktora sa da len vypnut/zapnut. KTM ma ako to uz niekto nazval "HITEC straznik vsetkeho co sa da": s moznostou celej rady nastaveni kde vies nezavisle nastavovat anti-wheelie, launch control, MTC+MSR, ABS... ale mam pocit ze niektore su "priplatkova softwarova vybava" kde si musis u KTM doplatit aby si tam tie nastavenia mal :D |
Re: MesseNoire: ked ides do zakruty pod plynom primeranym alebo vyssim ano.Ked mas ubrate a vletis tam rychlostou mimo fyziku tak ,ani nie |
Re: cruelbody: je to kusok paradox doby a az sa mi tomu samemu nechce verit ked som obcas doucoval par ludi X rocnikov podo mnou ale podla statistik atd je kazda generacia vo vseobecnosti mudrejsia...ono celkovo evolucne keby to tak nebolo tak uz par tisic rokov dozadu sme vykapali :D je tomu tazke uverit ked vidim daktore nemehla vratane mna sameho ale vyzera ze je to tak |
Re: cruelbody: Tak aby ma postrážila v zákrute. Pár krát sa mi stalo že mi šmyklo zadnú gumu aj keď v zákrute nič nebolo a to na 500cb. Ako je mi jasné že tie motorky zas nemajú neviem jaký výkon a že pokiaľ nebudem dement a jazdiť jak primitív tak sa v zákrute nevyebem len ma zajíma či to reálne niečo pomôže keď ten šmyk dostanem. |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 88596 | Včera: 198027