Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Superšport vs bočný vietor - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuSuperšport vs bočný vietor - Diskusné fórum - Len Tak

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
27.05.2020 19:45

Superšport vs bočný vietor

Blackvelvet
 Jogurťák 

Ikona

Ahojte, potreboval by som poradiť. Keď idem na dialnicu a idem priemerne 140km tak mám ťažkosti s bočným vetrom. Beriem do úvahy že posledné dni bol dosť veterno, ale aj tak. Mám ninju zx10r, čiže moto má natankované 200kg ja 75, ale aj tak je to čudný pocit. Ak je bezvetrie, zrýchlim na 200 bez problému s náporovým vetrom, no ak fúka z boku, necítim sa isto. Iróniou je, že ma pri bočnom vetre predbehne cestovné enduro asi v 150km rýchlosti, borec je vystretý ako pravítko, naopak ja nacapený na moto ako Rossi v motoGP.. Ocením radu zo skúseností, nakoľko som začínajúci jazdec. Ďakujem všetkým.


27.05.2020 19:53

Re: Superšport vs bočný vietor

S tym nic nenarobis, ja som raz isiel na supersporte po dialnici od trnavy do ba a fukal taky bocak, ze som isiel cely cas na kolene...


27.05.2020 20:01

Re: Superšport vs bočný vietor

Blackvelvet
 Jogurťák 

Ikona

Re: boombastic: no hlavne som si myslel, že kúpou moto, ktorá je stavaná na 300km rýchlosti, bude vietor to posledné čo ma bude trápiť.. Vždy som sa v duchu smial z majitelov naháčov, že ich to v 150km rýchlosti vystrelí z moto, ja si kúpim superšport. To aby som sledoval počasie ako nejaký fanatik len nech sa trafím do bezvetria. Trochu sklamanie


27.05.2020 21:50

Re: Superšport vs bočný vietor

step1
 Kávičkár 

odpovedal si si sam....zacinajuci jazdec...ono to pride ked pojdes rychlejsie ako ten endurak aj pri bocnom vetre [dobre]


28.05.2020 7:22

Re: Superšport vs bočný vietor

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

u mna to zmizlo samo..ked som prvykrat z casovej nudze vybehol na dialnicu z PO do PP tak som sa skoro posral jak to fukalo zo vsadial so vsetkym mi to kyvalo hadzalo asi nikdy som v takom krci nesiel na moto a to som isiel ledva predpisanou rychlostou 120-140 tacho...casom to nejak samo od seba preslo a teraz ked mam naladu a potrebujem ist do BA z KE tak idem dolnou trasou tam hornou nazad v podstate skoro non stop dialnica do 200kmh na nahaci a nemam problem...taze pokial v tom neni nejaka cierna magia tak to zmizne samo :-) proste si na to zvyknes

Dôvod úpravy: doplnenie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Nozdormu (28.05.2020 7:23)


28.05.2020 8:29

Re: Superšport vs bočný vietor

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

zacinajuci jazdec si kupi litrový superšport..beriem pukance a čakám.. :-O :-)))


28.05.2020 9:02

Re: Superšport vs bočný vietor

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

Re: demmoo: toto som aj ja 2x kontroloval. začína, po dialnici má problém ísť 130, nevie ako funguje aerodynamika, ale treba mu liter SS.. hlavne, že bez vetra to ide 200 jak ništ..


28.05.2020 9:09

Re: Superšport vs bočný vietor

duran1
 Geriatrik 

Re: Nozdormu: ...do 200kmh na nahaci a nemam problem.. :-D nieco sa zmenilo na MPR na Slovensku ?


28.05.2020 9:26

Re: Superšport vs bočný vietor

Blackvelvet
 Jogurťák 

Ikona

Re: ChesterTT: Ďakujem chlapci, presne toto je choroba na fórach, že sa rieši niečo celkom iné. V minulosti som jazdil, mal som ninju 600rr, no nejazdil som tolko aby som sa nazval skúseným jazdcom. Takže, ak nemáte čo povedať k tomu čo avizujem, nevidím zmysel tých múdrostí..


28.05.2020 9:30

Re: Superšport vs bočný vietor

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

ale veď to je presne k tomu, o čom píšeš ty..
pretože ak sedíš na motorke v kŕči a bojuješ aj s bočným vetrom pri 130kmh, tak ti patrí do ruky možno polovičný objem a výkon..pretože na litrovom SS musíš kurva dobre vedieť, čo robíš.. a to tebe evidentne chýba..a možno si to kúpil len do mesta na kávu, tak potom to je jedno..ale zasa vedľa, lebo pičky pred Auparkom netušia, či je to liter alebo šestikilo..


28.05.2020 9:30

Re: Superšport vs bočný vietor

NIDECKER93
 Bahniak 

Re: Blackvelvet: a co cakas, ze ti ludia napisu na takuto otazku? Aku radu cakas?
Ak sa bojis tak nejazdi, lebo to moze zle dopadnut. Ci cakas nieco v zmysle, zdvihni lavy malicek, privri prave oko, pravou rukou potoc plyn na 6/8 maximalneho otvorenia a zacnes sa citit isto a nepredbehne ta nikto na endure....


28.05.2020 9:44

Re: Superšport vs bočný vietor

Blackvelvet
 Jogurťák 

Ikona

Re: NIDECKER93: Čakám, že sa niekto podelí so skúsenosťami.


28.05.2020 9:48

Re: Superšport vs bočný vietor

NIDECKER93
 Bahniak 

Re: Blackvelvet: tak aj sa teda podelim, ale nemyslim, ze ti to nejako pomoze.
Jazdim na Transalpe 700 vystrety ako pravitko a bocny vietor vie byt neprijemny, ale nikdy sa mi nestalo, ze by som sa bal, alebo isiel inak ako by som chcel, kvoli bocnemu vetru.


28.05.2020 9:50

Re: Superšport vs bočný vietor

Nozdormu
 Kávičkár 

Ikona

Re: duran1: myslel som samozrejme nemecke dialnice uzarevete cesty a dni na okruhu [dobre] [dobre] ale nie trochu vaznosti po dialnici chodim normalne tak 160 tacho cize cca 150 realne ale obcas ked je chut priestor prazdna cesta atd tak proste na chvilku sa prikrcim a otocim plny plyn a mam na chvilku pocit ze som minimaaane Dunlop :-) :-) :-)

Re: Blackvelvet: ja by som ti rad poradil..len nemam co..na zaciatku mi to velmi vadilo...citil som sa neisto uz pri predpisanej rychlost hadzalo to so mnou...a teraz nemam vobec problem...asi v tom nie je nic speci len si tym prejst parkrat uvolnit sa kusok a nejak si na to zvyknes :-) aspon u mna to tak bolo...ale ja som tiez zaciatocnik 8-)


28.05.2020 9:55

Re: Superšport vs bočný vietor

Blackvelvet
 Jogurťák 

Ikona

Re: Nozdormu: Ďakujem


28.05.2020 10:00

Re: Superšport vs bočný vietor

egres2
 Bahniak 

Ikona

no hlavne som si myslel, že kúpou moto, ktorá je stavaná na 300km rýchlosti, bude vietor to posledné čo ma bude trápiť.

Aj nôž nereže plochou stranou.


28.05.2020 10:06

Re: Superšport vs bočný vietor

Blackvelvet
 Jogurťák 

Ikona

Re: egres2: Vytrhnuté z kontextu, ale čo čakám.. že na otázku určenú pre jazdcov na superšportoch, budú reagovať jazdci superšportov s užitočnou radou? Bože, ako som mohol byť tak naivný???


28.05.2020 10:10

Re: Superšport vs bočný vietor

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Tvoja moto, oblepena plastami ako sa len da, ma odporovu plochu voci bocnemu vetru vacsiu ako nahac alebo enduro. Hmotnost 200kg je vtedy velkou nevyhodou, je MALA! Si proste ako plachta na plachetnici pri porovnani s endurom, co ta predbehlo. Ak k tomu pripocitas mensiu skusenost, strach je na mieste. Casom si na to ale zvyknes a budes to podvedome kompenzovat.
Moj HD ma 340kg a mozno polovicny odpor voci bocnemu vetru ako ty, ja si bocny vietor ani nevsimnem.
VFR 800 a 1200 su tahsie ako tvoja, silny bocny na tom uz tiez citit, ale napriklad nie az tak ako na TDM, kde ma islo tiez zboku odfuknut, ale to uz je zase dane jej vysokym taziskom.


28.05.2020 10:11

Re: Superšport vs bočný vietor

egres2
 Bahniak 

Ikona

BlaCKVELVET:
A akú radu potrebuješ alebo očakávaš. Bočný profil aj superšporta ( dokonca si dovolujem tvrdiť, že má väčšiu plochu ako naháč) je pre vietor plocha, na ktorú pôsobia sily a s tým nič neurobíš . Jedine sa naučiť jazdiť pri bočnom vetre a naučiť sa odhadovať sily pri prejazde okolo aut, stromov a iných pevných prekážok, ktoré ovplyvňujú jednotlivé úseky počas jazdy.


28.05.2020 10:21

Re: Superšport vs bočný vietor

Blackvelvet
 Jogurťák 

Ikona

Re: egres2: Z mojich postrehov som zistil, že ubranie plynu má pri silnom bočnom vetre celkom opačný efekt. Čím rýchlejšie idem, cítim ho menej. Chcel som len kus skúseností od každého, kto sa s tým vyrovnával po svojom. Nieje to o strachu, je to o rešpekte.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Blackvelvet (28.05.2020 10:22)


28.05.2020 10:55

Re: Superšport vs bočný vietor

lu400
 Kávičkár 

neviem či ti to pomôže, ale skúsim : Ja 50kg moja kawenka Z400 -170kg vieš si predstaviť pri 220kg a pri 160km na dialnici ako som poletovala a nebol tam strach áno možno menej skúseností . Zašla som si na letisko a tam som si to skúšala v plnej rýchlosti a kurňa s iným vetrom a teraz keď idem po dialnici bočné vánky ma vôbec neprekvapia


28.05.2020 11:27

Re: Superšport vs bočný vietor

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

Re: Blackvelvet: egreš ti to vysvetlil najviac polopatisticky ako sa len dá a aj tak tu do ľudí pičuješ. Ty si videl niekde v aerodynamickom tuneli, aby sa testovali autá či motorky z boku, alebo zozadu? Máš to ľahké a máš to ovešané plastami. Bočný vietor vie prevrátiť kamion, ale neprevráti osobné auto. Prečo? lebo plocha, na ktorú ide je menšia. tam, kde sa to na naháči prepletie medzi plasty, motor, chladič, podsedlovku, tak na SS to narazí na kurva velkú plochu, ktorá neuhne.

ja som na duke 690 dostával šlehu od každého kamiona, ktorý išiel oproti. motorka mala 149 kilo a ja 70. Teraz mám mašinu, čo má 270 kilo a ja mám 95 a motorkou ten vzduch ani nehne.

a čo chceš od jazdcov na SS? to že nerobím v papierničke v harmanci ešte neznamená, že si neviem vytreť riť..


28.05.2020 11:27

Re: Superšport vs bočný vietor

KAJL
 Kávičkár 

Ono taky nahly bocny narazovy vietor vie pekne vyviest z jazdnej drahy. treba s tym pocitat a prisposobit tomu jazdu a aj pracu s telom. myslim, za tak som to robil naposledy, na nahaci.


28.05.2020 11:33

Re: Superšport vs bočný vietor

Blackvelvet
 Jogurťák 

Ikona

Re: ChesterTT: Pičujem do ludí? Sa spamätaj! V žiadnom z komentárov som sa neznížil k vulgarizmom ani k urážkam.


28.05.2020 11:46

Re: Superšport vs bočný vietor

joscu
 Kávičkár 

Kde vy jazdite 200 neviem... ani jedna moja moto a ani auto nema mnou vyskusanu maximalku ani len 200 :-D
K teme... ten bocny vietor si prestanes vsimat casom


28.05.2020 12:12

Re: Superšport vs bočný vietor

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

všade, kde sa dá jazdím 200 >:-)

Blackvelvet: na Česťa si časom zvykneš..hovorí veci tak trochu inak, ale v podstate správne [ciel]

nikto ti tu nič zásadné neporadí, treba len jazdiť a jazdiť a časom to príde samé, pochopíš to..


28.05.2020 12:37

Re: Superšport vs bočný vietor

Takze na 600vku bocny vietor vplyv nema, ale na liter ano... :-D :-D :-D cize si mal chalan kupit mensi objem aby nemusel bojovat s bocnym vetrom... :-D curaci :-D


28.05.2020 14:15

Re: Superšport vs bočný vietor

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Jezkove huslicky..
Co tu riesite?
Na akejkolvek moto, je vietor problem, ani zlate kridlo od hondy nieje vynimka.

V com je rozdiel a to znacny, je konstrukcia moto.
Lebo supersport, ma zaklon prednej vidly, na maximalnu moznu manevrovatelnost, teda zaklon skoro ziadny. Z toho ale potom vyplyva, ze bocna sila, ktora bude posobit v podobe vetra, a to este ku vsetkemu celkom nepravidelne, podla prekazok, ktore prekonava nad zemou a pri ceste, dialnici, zvodidlach, bude mavat zo supersportom, celkom prirodzene. Supersport je proste supersport, nieje to nahaty turista, ani enduro a ani chopper.
Skuska spravnosti je velmi jednoducha, ak na supersporte vykloni jazdec koleno na stranu, motorka sa zacne stacat a skrucat na stranu, kde je aerodynamicky odpor. Plati to pri rychlostiach, asi nad 100km-h.
Ak by sa aj nesnazila zatacat na stranu, kde sa vyklonenym kolenom bude tvorit aerodynamicky odpor, bude tlacit znacne na rajdy, je to prirodzena vlastnost, na to je ta motorka totiz skonstruovana, tak ako je skonstruovana.
Zavesenim kufrov na supersporta, sa z toho stane takmer neovladatelna letiaca gula, ktora znacne zacne unavovat pri riadeni vodica. Kazdy zavan vetra, totiz zacne rozhadzovat tu moto.
NA rozdiel od takeho nahateho turistu, alebo cestovneho endura, kde ten predkop na predku predsa len nejaky je, zavany vetra, jazdec vyrovnava skor pohybom hlavy, nez vesanim sa na bok motorky a vzdorovanim prirodnym silam.
Na takom velkom chopri, co ma predkop dlhy ako pol motorky, nejaky pohyb hlavou, alebo dokonca vyklonenenie na bok, tu moto nejak z riameho smeru moc nevychyluje, predne koleso, ma tendenciu fungovat skor ako predna lyza, nez koleso.

Podobny problem, ako ma supersport, maju rovnako aj skutre, pretoze tam pre vysoku manevrovatelnost, ovladatelnost v nizkych rychlostiach, je u mestskych skutrov tazisko vzadu, predok je odlahceny a ma minimalny predkop, takze je v malych rychlostiach velmi dobra ovladatelnost, avsak vsetky vyhody sa okamzite stratia, pri vyssej rychlosti, lebo cely skuter sa roztancuje a rozvlni, zrazu mu je uzka cesta.


28.05.2020 14:36

Re: Superšport vs bočný vietor

Blackvelvet
 Jogurťák 

Ikona

Re: Merlin00: [dobre] [dobre] [dobre]


28.05.2020 17:36

Re: Superšport vs bočný vietor

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Merlin00, dost zaujimava hypoteza. Vierohodna. Mas aj nejaky zdroj informacii, co by to potvrdil?


28.05.2020 18:23

Re: Superšport vs bočný vietor

step1
 Kávičkár 

ako deti.... zvyknes si, je to neprijemne ked pride poriadny bocak ale zvyknes... hlavne predvidaj ako niektori radia, lebo kombinacia bocaku a kamionu moze mat prekvapive fatalne nasledky pri vacsej rychlosti...a pre spekulantov, predvidat sa da minimalne kamion, ked nieje slepy a bocak je uz len 50% problemu...

mimochodom...SS ti vyhovuje?...poznam ludi co nedokazu SS riadit... proste to ako keby sadnes do ferrari, vsetko pekne ale ked zistit ze mas zadok 10cm nad zemou, okienka ako na zachode tak je pocit prec... ja napr. som mal Kawu750Z a neveril som si na nej, bal som sa poriadnejsie ju zklopit a pod... citim sa istejsie na SS...

fakt je to o tom aka motorka ti sadne... na pocit pri jazde...


28.05.2020 18:41

Re: Superšport vs bočný vietor

VORman
Darca Krvi  Turista 

Ikona

daj tomu cas a rozvahu,,,neboj dáš to,,,,aj ja som jazdil na ninja 900,,,tiez ma to vylakalo(vietor),,,,,jazdi jazdi jazdi-ale z rozumom


28.05.2020 19:23

Re: Superšport vs bočný vietor

Explo
 Kávičkár 

Ikona

Vsimol som si ze vietor robi vacsie problemy ked je studeny.

Ked je chlednejsie (rano, vecer) tak robi vacsie viry, viacej tlaci na helmu a bocny vietor je viacej citit.

Nieje to pocit ze je chladnejsi, ale je akoby "hustejsi"

Ked je teplo tak 200km/h na nahaci pohoda, ale ked je chladno tak 200 sa treba drzat riadidiel ako kliest.


28.05.2020 20:50

Re: Superšport vs bočný vietor

vidim ze ti vsetci poradili plocha vs vietor zabudli na podstatne = zotrvacnik

to je aj dovod preco sa clovek dokaze odviezt na tak nestabilnom vozitku ked sa kolesa prestanu otacat tak spadnes chvilu to sice mozes vydrzat na mieste vyvazovanim motocykla telom ale nakoniec spadnes aj tak

kolesa na moto su zotrvacnik cim vetsie tym lepsie a cim rychlejsie sa tocia tym viac drzia moto vzpriamenu
enduro ma velke kolesa a velku rychlost preto bol stabilnejsi ako ty

mas mensie kolesa musis mat vyssiu rychlost aby si udrzal stabilitu a samotna hlava ti automaticky musi naklanat motorku proti vetru ako keby si zatacal aj ked ides rovno a hlavne pozor na naraza vetra hlavne ked obehnes auto kamion za prejazdom popod most na moste fuka vzdy pri vyjazee spoza terennej nerovnosti diery v lese a pod..



Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Pirrates (28.05.2020 20:56)


28.05.2020 22:54

Re: Superšport vs bočný vietor

Blackvelvet
 Jogurťák 

Ikona

Re: Pirrates: Ďakujem, snáď jediný čo dal odpoveď akú som potreboval a vysvetlenie na to čo som sa pýtal.


28.05.2020 23:52

Re: Superšport vs bočný vietor

Re: Pirrates: Takže ak sa kolesá točia rýchlejšie, tak máš väčšiu stabilitu?
Potom môj skútrik musí byť mocne stabilný pri rýchlostiach okolo 120 km/hod, lebo vpredu 14 palcové a vzadu 13-nástka. Pri rovnakej rýchlosti potom musí byť enduro menej stabilné, lebo má veľké kolesá a isto iste sa točia pomalšie ako moje. ;-)


29.05.2020 4:30

Re: Superšport vs bočný vietor

Mincoooo
 Edvenčr 

Ikona

Ahoj, mal som pred nedávnom hayabusu, a tá sedela na diaľnici ako keby išla po koľajnici... tak to je podľa mňa na diaľnicu ako stvorená mašinka...


29.05.2020 8:07

Re: Superšport vs bočný vietor

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Re: Vidicon:
Nie to nieje teoria, to je rokmi overena prax. Ja mam to stastie, alebo smolu, ze som jazdil na vsemoznych moto, na niektorych len kusok, niektore na pozorovanie dlhsie, skratka vyzkusal som vselico a to aj skutre, mini prditka, napriklad splasene trubky typu stadion, stadion na steroidoch, alebo take curiny, ako sachs herkules, ale aj litrove supersporty, velke haryky, cezlitrove turisticke zazraky, nahace, alebo vseliake dobastlene a z hrobu vytiahnute mrtvoly.
Pokial som mal tu moznost, motorky som si poziciaval na dovkach, alebo na sluzobkach, podla potreby.
Aj ked idem niekde von, ci uz z mojou pani, alebo sam, ja vsimam ako jazdia ine moto, staci ak ide chvilu moto a jazdec predo mnou a viem kde su limity, ako moto, tak jazdca, pricom sam niesom strelec, ani sa nepovazujem za dobreho jazdca.

Este by som si dovolil doplnit Piratesa.
Ano je to aj o zotrvacnej hmote rotujucich kolies.
Problem ale je, ako je ulozene tazisko nerotujicej hmoty a aky rozostup, maju tie kolesa, ako rotujuce zotrvacniky su zavesene na celej sustave.
Lebo tam hra rolu prave ten predkop na prednej vidle a ucelova konstrukcia celej zostavy.
Kazda moto ma nejaky povodny ucel, zamer, alebo koncepciu urcenia.
V pripade supersportu, to ovladatelnost na vysokej rychlosti.
Skuter je do mesta, na prepletanie sa na kratku trasu.
Turista ma ucel dialkovej jazdy, ci po rovine, alebo horskych cestach a moznost prepravovat bagaz a dve osoby.

Ja si preto yvberam najradsej motorky, ktore su urcene a overene casom, ako muly, na ktorych jazdec musi, nie ze chce, stravit jednu 8h smenu,
Tomu z motoriek zodpovedaju najlepsie moto pre silove zlozky, napriklad pre policiu.
Zo skutrov tomu zodpovedaju koncepcie "PTT" delivery, teda ak sa vyrabaju na rovnakej platforme v civilnej verzii, idelane skombinovat.

Osobne supersporty a streetfightery nepreferujem, ako pre mna vhodne moto, je to ako pre mna zavodit na rotopede, daleko sa na tom nedostanem, ale zlezem z toho roztraseny a spoteny, niekedy vystraseny a dozuvany, lebo ani poloha skrceneho polosedu, odhodlaneho jockeya, vyhrat dostih, ma nejak neuspokojuje.



Dôvod úpravy: Doplnenie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Merlin00 (29.05.2020 8:16)


29.05.2020 10:17

Re: Superšport vs bočný vietor

duggo
 Kávičkár 

Ikona

ako pise Merlin00
Su to motorky stvorene na obratnost, a moznost ovladat ich, preklapat zo strany na stranu co najlahsie a aj vo vysokych rychlostiach. Hayabusa drzi smer, to hej, ale skus ju porovnat v ovladani s zx10r, alebo ju zaklopit pri 200km/h.
Na taku moto treba mat aj silu, predvidat ten bocny vietor, tlacit do riaditok a sledovat vsetko, ani na tom endure to neni pri bocnom vetre, len hop sup klobaska zjem ta. Supersport je urceny na rezanie zakrut a supersportovu presnu jazdu na cas, a tym je aj podriadeny posed jazdca.

zx10r Jedina moto na ktorej som dal 299km/h, stacilo mi ju mat pozicanu hodinku bohate, som na ine.

Dôvod úpravy: alebo tu rychlost som dal na CBR1000RR, uz si moc nespominam, tieto dve motorky som vyskusal na rychlost, ked som bol este mlady a odvazny.

Upravené 2 krát. Naposledy upravil duggo (29.05.2020 10:24)


29.05.2020 10:45

Re: Superšport vs bočný vietor

BranoVFR
 Turista 

Ikona

Na vfr800 mi bočný vietor urval shad dvojprilbovy box zadný. Fucalo jak besne, ale že by ma to nejak rozhodilo, to neviem. Nejak to vycitis, že kde treba pritlačiť a čo odľahčiť. Len jazdiť. To príde.

A inak vietor vôbec netreba podceňovať, vie byť veľmi nepríjemný. Radšej dážď ako vietor. Veľakrát sa kvôli vetru ani nejdem voziť. Takže keď si kupoval motorku stavanu na 300kmh, tak ťa mohlo napadnúť že aerodynamika hrá rolu.
Koncom 90tych rokov amíci postavili športové auto seleen, ktoré malo taký koeficient odporu vzduchu, že keby si išiel nad 240kmh v tunely dolu hlavou po strope, tak by to auto nepadlo. Vraj. Asi nikto neskúšal...

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil BranoVFR (29.05.2020 10:51)


29.05.2020 11:00

Re: Superšport vs bočný vietor

Dominik
 Kávičkár 

Ahoj. Dam ti radu aj ja.
Cim silnejsie sa drzis a zvieras riaditka, tym su tvoje pocity horsie. Znie to blaznivo, ale musis byt uvolneny a nedrzat sa z celej sily, potom ta uz vietor, ani nerovnosti otravovat nebudu.
PS: isiel som aj ja raz s bratom na supersportoch na Babu a veru od TT do SC po D1 sme mali riadne naklopene, aj ked sme isli rovno...
PS: da sa ist na nahaci aj 300, mam odskusane


29.05.2020 11:13

Re: Superšport vs bočný vietor

mily skutrista na velkosti fakt zalezi taky kamion ma 12 kolies ale v pomere proti tlacnej ploche bocneho vetra su prilis male aby ho napriek vahe a zotrvacnikovemu efektu neprehodilo keby tie kolesa dosahovali aspon do polovicky vysky vozidla tak by si vietor ani neprdol skus si zobrat koleso chyt ho za osku a roztoc ho na nejakych 140 km /h a skus s tou oskou pohnut hore dole keby si mal na motorke kratsie riditka ako je oska na kolese tak ani v rychlosti nezatocis preto ma motorka aj protismerne riadenie lebo ty iba naklanas zotrvacnik

jazdenim si na to zvyknes a hlava to bude robit automaticky tiez som bol kedysi dosraty ked som prvykrat isiel v bocnom vetre a uplne naopak miesto zrychlenia som spomalil a efekt bocneho vetra bol este horsi
najhoris je narazovy vietor tlaci povoli tlaci povoli vtedy ani nejdem jazdit nebudem bojovat s vetrom ked nemusim a ked sa musim odniekal vratit domov tak potom je to jedno aj ked sa ide celu cestu v naklone potom najmenej tyzden motorku nenavidis :-D



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 245585 | Včera: 138515