Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Ahojte, potreboval by som poradiť. Keď idem na dialnicu a idem priemerne 140km tak mám ťažkosti s bočným vetrom. Beriem do úvahy že posledné dni bol dosť veterno, ale aj tak. Mám ninju zx10r, čiže moto má natankované 200kg ja 75, ale aj tak je to čudný pocit. Ak je bezvetrie, zrýchlim na 200 bez problému s náporovým vetrom, no ak fúka z boku, necítim sa isto. Iróniou je, že ma pri bočnom vetre predbehne cestovné enduro asi v 150km rýchlosti, borec je vystretý ako pravítko, naopak ja nacapený na moto ako Rossi v motoGP.. Ocením radu zo skúseností, nakoľko som začínajúci jazdec. Ďakujem všetkým. |
S tym nic nenarobis, ja som raz isiel na supersporte po dialnici od trnavy do ba a fukal taky bocak, ze som isiel cely cas na kolene... |
Re: boombastic: no hlavne som si myslel, že kúpou moto, ktorá je stavaná na 300km rýchlosti, bude vietor to posledné čo ma bude trápiť.. Vždy som sa v duchu smial z majitelov naháčov, že ich to v 150km rýchlosti vystrelí z moto, ja si kúpim superšport. To aby som sledoval počasie ako nejaký fanatik len nech sa trafím do bezvetria. Trochu sklamanie |
odpovedal si si sam....zacinajuci jazdec...ono to pride ked pojdes rychlejsie ako ten endurak aj pri bocnom vetre |
u mna to zmizlo samo..ked som prvykrat z casovej nudze vybehol na dialnicu z PO do PP tak som sa skoro posral jak to fukalo zo vsadial so vsetkym mi to kyvalo hadzalo asi nikdy som v takom krci nesiel na moto a to som isiel ledva predpisanou rychlostou 120-140 tacho...casom to nejak samo od seba preslo a teraz ked mam naladu a potrebujem ist do BA z KE tak idem dolnou trasou tam hornou nazad v podstate skoro non stop dialnica do 200kmh na nahaci a nemam problem...taze pokial v tom neni nejaka cierna magia tak to zmizne samo proste si na to zvyknes Upravené 1 krát. Naposledy upravil Nozdormu (28.05.2020 7:23) |
zacinajuci jazdec si kupi litrový superšport..beriem pukance a čakám.. |
Re: demmoo: toto som aj ja 2x kontroloval. začína, po dialnici má problém ísť 130, nevie ako funguje aerodynamika, ale treba mu liter SS.. hlavne, že bez vetra to ide 200 jak ništ.. |
Re: Nozdormu: ...do 200kmh na nahaci a nemam problem.. nieco sa zmenilo na MPR na Slovensku ? |
Re: ChesterTT: Ďakujem chlapci, presne toto je choroba na fórach, že sa rieši niečo celkom iné. V minulosti som jazdil, mal som ninju 600rr, no nejazdil som tolko aby som sa nazval skúseným jazdcom. Takže, ak nemáte čo povedať k tomu čo avizujem, nevidím zmysel tých múdrostí.. |
ale veď to je presne k tomu, o čom píšeš ty.. |
Re: Blackvelvet: a co cakas, ze ti ludia napisu na takuto otazku? Aku radu cakas? |
Re: NIDECKER93: Čakám, že sa niekto podelí so skúsenosťami. |
Re: Blackvelvet: tak aj sa teda podelim, ale nemyslim, ze ti to nejako pomoze. |
Re: duran1: myslel som samozrejme nemecke dialnice uzarevete cesty a dni na okruhu ale nie trochu vaznosti po dialnici chodim normalne tak 160 tacho cize cca 150 realne ale obcas ked je chut priestor prazdna cesta atd tak proste na chvilku sa prikrcim a otocim plny plyn a mam na chvilku pocit ze som minimaaane Dunlop |
no hlavne som si myslel, že kúpou moto, ktorá je stavaná na 300km rýchlosti, bude vietor to posledné čo ma bude trápiť. |
Re: egres2: Vytrhnuté z kontextu, ale čo čakám.. že na otázku určenú pre jazdcov na superšportoch, budú reagovať jazdci superšportov s užitočnou radou? Bože, ako som mohol byť tak naivný??? |
Tvoja moto, oblepena plastami ako sa len da, ma odporovu plochu voci bocnemu vetru vacsiu ako nahac alebo enduro. Hmotnost 200kg je vtedy velkou nevyhodou, je MALA! Si proste ako plachta na plachetnici pri porovnani s endurom, co ta predbehlo. Ak k tomu pripocitas mensiu skusenost, strach je na mieste. Casom si na to ale zvyknes a budes to podvedome kompenzovat. |
BlaCKVELVET: |
Re: egres2: Z mojich postrehov som zistil, že ubranie plynu má pri silnom bočnom vetre celkom opačný efekt. Čím rýchlejšie idem, cítim ho menej. Chcel som len kus skúseností od každého, kto sa s tým vyrovnával po svojom. Nieje to o strachu, je to o rešpekte. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Blackvelvet (28.05.2020 10:22) |
neviem či ti to pomôže, ale skúsim : Ja 50kg moja kawenka Z400 -170kg vieš si predstaviť pri 220kg a pri 160km na dialnici ako som poletovala a nebol tam strach áno možno menej skúseností . Zašla som si na letisko a tam som si to skúšala v plnej rýchlosti a kurňa s iným vetrom a teraz keď idem po dialnici bočné vánky ma vôbec neprekvapia |
Re: Blackvelvet: egreš ti to vysvetlil najviac polopatisticky ako sa len dá a aj tak tu do ľudí pičuješ. Ty si videl niekde v aerodynamickom tuneli, aby sa testovali autá či motorky z boku, alebo zozadu? Máš to ľahké a máš to ovešané plastami. Bočný vietor vie prevrátiť kamion, ale neprevráti osobné auto. Prečo? lebo plocha, na ktorú ide je menšia. tam, kde sa to na naháči prepletie medzi plasty, motor, chladič, podsedlovku, tak na SS to narazí na kurva velkú plochu, ktorá neuhne. |
Ono taky nahly bocny narazovy vietor vie pekne vyviest z jazdnej drahy. treba s tym pocitat a prisposobit tomu jazdu a aj pracu s telom. myslim, za tak som to robil naposledy, na nahaci. |
Re: ChesterTT: Pičujem do ludí? Sa spamätaj! V žiadnom z komentárov som sa neznížil k vulgarizmom ani k urážkam. |
Kde vy jazdite 200 neviem... ani jedna moja moto a ani auto nema mnou vyskusanu maximalku ani len 200 |
všade, kde sa dá jazdím 200 |
Takze na 600vku bocny vietor vplyv nema, ale na liter ano... cize si mal chalan kupit mensi objem aby nemusel bojovat s bocnym vetrom... curaci |
Jezkove huslicky.. |
Merlin00, dost zaujimava hypoteza. Vierohodna. Mas aj nejaky zdroj informacii, co by to potvrdil? |
ako deti.... zvyknes si, je to neprijemne ked pride poriadny bocak ale zvyknes... hlavne predvidaj ako niektori radia, lebo kombinacia bocaku a kamionu moze mat prekvapive fatalne nasledky pri vacsej rychlosti...a pre spekulantov, predvidat sa da minimalne kamion, ked nieje slepy a bocak je uz len 50% problemu... |
daj tomu cas a rozvahu,,,neboj dáš to,,,,aj ja som jazdil na ninja 900,,,tiez ma to vylakalo(vietor),,,,,jazdi jazdi jazdi-ale z rozumom |
Vsimol som si ze vietor robi vacsie problemy ked je studeny. |
vidim ze ti vsetci poradili plocha vs vietor zabudli na podstatne = zotrvacnik Upravené 1 krát. Naposledy upravil Pirrates (28.05.2020 20:56) |
Re: Pirrates: Ďakujem, snáď jediný čo dal odpoveď akú som potreboval a vysvetlenie na to čo som sa pýtal. |
Re: Pirrates: Takže ak sa kolesá točia rýchlejšie, tak máš väčšiu stabilitu? |
Ahoj, mal som pred nedávnom hayabusu, a tá sedela na diaľnici ako keby išla po koľajnici... tak to je podľa mňa na diaľnicu ako stvorená mašinka... |
Re: Vidicon: Upravené 1 krát. Naposledy upravil Merlin00 (29.05.2020 8:16) |
ako pise Merlin00 Upravené 2 krát. Naposledy upravil duggo (29.05.2020 10:24) |
Na vfr800 mi bočný vietor urval shad dvojprilbovy box zadný. Fucalo jak besne, ale že by ma to nejak rozhodilo, to neviem. Nejak to vycitis, že kde treba pritlačiť a čo odľahčiť. Len jazdiť. To príde. Upravené 1 krát. Naposledy upravil BranoVFR (29.05.2020 10:51) |
Ahoj. Dam ti radu aj ja. |
mily skutrista na velkosti fakt zalezi taky kamion ma 12 kolies ale v pomere proti tlacnej ploche bocneho vetra su prilis male aby ho napriek vahe a zotrvacnikovemu efektu neprehodilo keby tie kolesa dosahovali aspon do polovicky vysky vozidla tak by si vietor ani neprdol skus si zobrat koleso chyt ho za osku a roztoc ho na nejakych 140 km /h a skus s tou oskou pohnut hore dole keby si mal na motorke kratsie riditka ako je oska na kolese tak ani v rychlosti nezatocis preto ma motorka aj protismerne riadenie lebo ty iba naklanas zotrvacnik |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 245585 | Včera: 138515