Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Po rokoch hlúpej povinnosti pravidelných výmien lekárničiek, sa táto povinnosť ruší. |
Odkedy to plati? Lebo minuly tyzden som bol na stk a technik datum na lekarnicke kontroloval |
Od 1.11. by to malo byť v platnosti, ak si dobre pamätám z nejakého článku. |
Nič by sa nestalo keby tie lekárničky u motoriek zrušia úplne. |
Re: RadoR6: mne raz lekarnicka kurevsky pomohla, ked som spadol sam na lesnej ceste, kde ani signal nebol. mal som take trzne rany na nohach, ze keby som si ich neobviazal, tak asi domov nedojdem. takze za mna lekarnicka na moto nevyhnutna. |
Na motorke lekarnicku nenosim lebo ju proste nemam kde dat. Pod sedlo mi vojde akurat tak penazenka. Ale zas netvrdim ze na moto nepatri alebo je zbytocna... Milion krat nebude potrebna ale staci raz kedy ano a proste bude chybat... Ale tak nie som ochotny so sebou stale tahat kvoli tomu vak... |
Re: boombastic: chápem ťa. Mohol by som sa poopraviť, mohlo by to byt na báze dobrovoľnosti. |
Ja os. nosim lekarnicku aj do lesa, ked idem peso. |
Určite áno! Aspoň za mňa. My na tých kruiseroch máme aspoň tie brašne, kde sa dá nabaliť dosť veľa, ja mám v malej rolke malú, čiže motolekárničku, a ked ideme na dlhšiu trasu, alebo viac dní, vždy si tam pribalím aj autolekárničku, ktorá práve končila svoju platnosť a tým pádom som ju už nemohol mať v aute. A veru niekedy sa aj zišla. |
Konečne po dlhej dobe je niečo čo má zmysel. Až sa čudujem , že to napadlo niekoho tam hore . Inak samé blbosti a buzerácia vodičov. Tentokrát palec hore. Ale lekárnička má svoje opodstatnenie. |
Len ako to budú brať v zahraničí? Tam môže byť legislatíva iná a aj tak ju budeš musieť kúpiť. |
to treba preverit, lebo je pravda, ze pri turistikovani napriklad ja osobne urobim po slovensku tak cca 5km a hned som v zahranici, no a potom uz XY tisic km v inych krajinach, kde to moze byt inak...(byvam blizko zapadnej hranice) |
V zahraničí sa kontroluje len povinný obsah podľa typu lekárničky. Pokiaľ nie sú moduly otvorené tak by nemal byť problém. Ale ak sa najde trtko tak môže byť problém. |
trtko sa vždy nájde.. |
od 1. januára 2022 dvoj- alebo trojkolesové vozidlá – kategórie vozidiel L3e, L4e, L5e a L7e s objemom motora presahujúcim 125 cm3, |
no dobre, ale ked pride na sk napriklad nemec s nemeckou znackou, kde emisky na moto nejsu, tak u nas za to nemoze dostat pokutu, ze ju nema...ci? |
a ako to ma riesit, ked bude chciet jazdit na motorke chvilku po slovensku bez postihu? |
No to je co za picovina? Takze legalne nebudu moct zapadnari bez emisiek jazdit na motorkach po slovensku? Sak ked policajt uvidi ze to je povedzme nemec (uvidi znacku) tak ho hned zastavi lebo to bude iste inkaso. To mi pride akesi nedoriesene... |
Ja som dostal pokutu 50,-€ vo Francúzku pretože som nemal alkohol tester. |
Sak ano alkoholtester si kupis na prvej pumpe, ale emisku na moto ti kto urobi v nemecku? Ale mozno urobi. |
asi nezastavim krvacanie z krcenej tepny, to sa predsa robi jednoducho tak ze mu vopchas paprcu do rany a tlacis je jedno ze je od oleja lekar skor vylieci otravu krvi ako bezkrvnost Upravené 4 krát. Naposledy upravil Pirrates (08.10.2019 17:39) |
Myslim, ze Egres sa myli. Ja si myslim a nechce sam i to ale studovat v zakonoch, ze ak je moto na nemeckych znackach a v nemecku netreba emisnu, tak moze prist na SK. Ale nemoze ju tu bez emisnej prihlasit. Nieco ine je povinna vybava (vesty, lekarnicky, alkoholtestery, defektspreje). Ak prides na SK s autom z VB a mas volant na pravej strane, mozes tu s nim jazdit. Ak po SK jazdis s autom z USA na americkych znackach, tiez ti podla mna nemozu policajti nic, lebo je to registrovane v USA. Ak sa mylim, oprav ma. Je to diskusia. Dik. |
TK a EK sa kontroluje podla statu registracie vozidla, ale povinna vybava je zalezitostou kazdeho statu... aj ked je vacsinou vramci EU rovnaka, rozdiely je povinny kazdy sofer si nastudovat pred vstupom do krajiny... |
Pici egres co ma tu namotavas kokocinami???!!! Este to niekde trepnem a budem za chuja... Upravené 1 krát. Naposledy upravil boombastic (08.10.2019 18:57) |
Tie lekarnicky su zaujimave. Nedavno mi skoncila na aute a ked som ju rozbalil, aby som ju prezrel co vsetko konci, bolo to tak, ze okrem nozniciek, nejakej igelitky a skrtidla kincilo vsetko +/- do 2 mesiacov. Koniec platnosti bol dany expiraciou jednej veci. Skor ako to riesit, sledovat expiracie a dokupovat samostatne veci do lekarnicky si radsej kupim novu na 4roky so zarukou a stary obsah skonci v dielni na technicke pouzitie. Ime je, ak sa otvori na zaciatku po kupe a nieco sa z nej vyberie, potom staci dokupit. Treba si vsak dat pozor, aby nam policia pri kontrole nenasla napr jednu vec po expiracii a tym je priestor na pokutu. Vsetko je dvojsecne. Kym je vyhoda v moznosti doplnit, netreba zabudnut na expiracie. |
A ja že prečo Policajti v Rakúsku a v Nemecku berú OEV napriek tomu, že vozidlo má PLATNÚ TK a EK na Slovensku??? |
no ak to plati pre vozidla s registraciou na SK tak asi si robit emisku ziaden cudzinec nemusi...neviem |
Svojho času si pamätám, že napr. do Francúzka si robili vodiči na Slovensku administratívnu TK a EK , pretože francúzký policajti tvrdo vyžadovali predložiť doklad a TK a EK aj pri nových autách, ktoré nepodliehali ešte TK a EK. |
Takze lekarnicku mozem mat 15-20 rokov po datume splatnosti? Tie veci v nej funguju neobmedzeny cas? |
Je ľahšie riešiť infekciu s obväzu po záruke ako nechať vykrvácať. |
Re: egres2: robim v doprave btw |
v zahraničí emisne kontroly motocyklov nie sú a ani sa neplánujú... A táto blbosť zažala požiar , do ktorého prilievali olej ďalší a ďalší , asi aby sa ukázali , ako sa vo veci orientujú . Skratka AU znamená Abgasuntersuchung , čo je testovanie splodín a je automatickou súčasťou HU (Hauptuntersuchung - hlavná technická prehliadka) a práve tí hore spomínaní Nemci , či Rakúšania , ju majú na motocykle už roky rokúce , takže jediné , čo ich mohlo nasierať , že my ju nemáme povinnú a napriek tomu jazdíme po ich územiach . |
... doplnim Brazela... a prave preto hlavne v Rakusku. ci Bavorsku kontrolovali vyfuky slovenskym motorkarom, pretoze mu nemohli kontrolovat EK... stacilo im dokazat, ze nema certifikat na vyfuku alebo prekracuje nejaku normu a brali papiere, ci zadrziavali cele motorky... prave preto, ze oni to mat musia, lebo dbaju na ekologiu uz davno... |
presne tak, emisne kontroly na motocykle su v EU normalne. aj ked ot neznamena, ze by sme sa tomu nemali branit.. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 10732 | Včera: 190144