Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
raptor , veď tryskac na vysvetlenie posunul link o kavitácii . Nepomohlo ? |
brazel čo je to kavitacia viem. Pýtam sa ako sa prejavuje konkrétne v zadnom tlmiči motocykla. Pomohlo to takto naformulovať? |
Tak keď to vieš , tak citujem "Ak sa v mieste implózie nachádza pevný materiál (lopatka turbíny, lodná skrutka, potrubie a pod.) má to naň deštruktívny účinok." Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (11.10.2018 9:12) |
Ked uz tam kavitacia je, ocom trochu pochyubujem, tak sa prejavuje vsade rovnako, ci na lodnej skrute tak aj v tlmici, hned za piestom, teda podla toho akym smerom sa pohybuje. |
Kavitácia sa deje v oleji, jednoducho ak vznikne podtlak tak sa v oleji spravia bublinky. (daj si olej do striekačky, zapchaj prstom a potiahni piest - uvidíš) Proti kavitácii je v tlmiči protitlak plynu či už ako emulzia alebo v expanznej nádobke cez piest, gumennú membránu a pod. |
A kde preboha v tlmiči vzniká "podtlak" v kvapaline? |
Re: egres2: pri rozťahovaní že... Nad piestom. |
brazel akurát si myslím že obvodová rýchlosť lodnej skrutky pri ktorej vzniká kavitácia je násobne vačšia ako najvyššia možná rýchlosť pri ktorej može dôjsť ku stlačeniu tlmiča bez jeho následnej mechanickej deštrukcie |
Awia ... tlmič s expanznou nádobkou Veď inak by s tou pracovnou dĺžkou vydržal tak do prvej garančky . Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (11.10.2018 9:35) |
Awia, no myslim si, ze podtlakove bublinky v striekacke asi nemozu narusit material tlmica, kavitacia je destrukcia, megarychlost kvapaliny, odtrhnutie materialu, samozrejme, ze nie jeden vybuch tlmica, ale miliony malych vybuchujucich, alebo teda kvapalinou zaplnajucich sa vytvorenych medzierok. Upravené 1 krát. Naposledy upravil duggo (11.10.2018 9:47) |
Brazel Upravené 1 krát. Naposledy upravil tryskac (11.10.2018 9:50) |
brazel to že maká ako farbený sa zhodneme.. ale v porovnaní s otáčkami lodnej skrutky pri ktorých dochádza ku kavitácii je to obyčajný lenivec... |
ked chytis kolesom jamu, tak lodna skrutka je proti tomu nic .. Upravené 1 krát. Naposledy upravil duggo (11.10.2018 9:58) |
tryskáč - tak teraz už vobec nerozumiem, ale konečne si porozumel ty mne. Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (11.10.2018 10:01) |
a co riesis ? pisal si, ze tlmic je lenivec voci lodnej skrutke Upravené 1 krát. Naposledy upravil duggo (11.10.2018 10:05) |
duggo ja riesim to ze ak sa lodna skrutka specialne navrhnuteho tvaru aby nevznikala kavitacia otaca pomaly tak je to uplne neporovnatelne s lodnou skrutkou nejakeho rychloclnu ktoru ti kavitacia zoderie. Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (11.10.2018 10:06) |
Kavitacia je jav v oleji. O destrukcii nik nehovoril, neriesime lodnu skrutku. Presne ako tryskac napisal bublinky sú problem. Bublinky pri prechide cez planzety. Tlmic je natlakovany preto aby tam ten podtlak a tym padom bublinky nevznikali... |
Bublinky v oleji sú "Tlakové" a nie podtlakové. |
Awia - kavitácia je jav v kvapaline. Videl tu už niekto tlmič motocykla zničený kavitáciou? ak nie, tak o akej forme kavitácie v tlmiči sa tu vlastne bavíme. Existuje kavitácia ktorá derie lodné skrutky a potom iná kavitácia ktora neubližuje tlmičom? + dobré rozšírenie otázky od dugga, predné tlmiče nie sú natlakované plynom, pracovnú dráhu mávajú aj vačšiu ako štandardný centrál vzadu. Je v nich alebo nie je v nich kavitácia. Ak je ako sa prejavuje? Dôvod úpravy: p.s. Duggo - ten ohlins ktorý musíš pravidelne demontovať a dávať servisovať? Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (11.10.2018 10:39) |
|
Raptor nie už nerozumieš, ale ešte stále nerozumieš! Upravené 1 krát. Naposledy upravil tryskac (11.10.2018 10:58) |
ku asymetrii si napísal presne toto |
kavitácia vznikne Zvyšovaním teploty kvapaliny -pozrite si hrniec s vriacou vodou, alebo znížením tlaku NAD kvapalinou (teplota pary príslušnej kvapaliny) |
Kavitácia v tlmiči nikdy nebola , nie je a nebude = skutok sa nestal . |
egres2 podľa mňa kavitácia nemá žiadny súvis s teplotou. |
tryskac - neviem aky ma zmysel davat taketo slovne haciky ale dobre Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (11.10.2018 13:54) |
Dvojplášťový má vyrovnávajúcu komoru objemu kvapaliny . Tá ale musí byť bez prítomnosti vzduchu ( vysoké vákum) aby kvapalina nepenila (alias nekavitovala) |
tryskáč: |
V "bubline" môže byť tlak alebo podtlak. |
Samozrejme za EXTRÉMNYCH podmienok, Obrovský tlak a zrýchlenie, môže prísť v tlmiči k zmene tlaku a vzniku bubliniek. |
brazel: |
Raptor prosím čítaj s porozumením . Ja som reagoval na to, že egreš napísal kavitácia vznikne zvýšovaním teploty. |
A ty vieš ? Lebo potom nás tí hnusní výrobcovia len o-to-to (o pár príspevkov vyššie ešte aj ten Ohlins skur..ný ) Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (11.10.2018 14:22) |
tryskáč - príčinu s nasledkom si teraz pletieš ty. |
No dobre. |
raptor normálne s Tebou súhlasím, tak kde máme problém? |
Hodnotenie: Zdravím Vás páni, od hodnotenia V85 ku kavitácii je riadny úlet. Ku kavitácii by sa mal vyjadriť človek čo má naštudovanú fyziku prúdiacich kvapalín - hydrodynamiku. Je to obsiahlá veda, vyžaduje hĺbkové štúdium a aj prax. Takže trocha teórie: kavitácia, je hydrodynamická dutina, vytvorená v kvapaline pri prudkom lokálnom poklese okolitého tlaku. Po zániku podtlaku, ktorý ju vytvoril kavita zaniká implóziou . |
romanescu a to načo si sem skopíroval obsah z už vloženého linku z wikipedie? |
tryskáč a kde si teda pletim príčinu s dosledkom keď zrazu so mnou súhlasíš? |
romanesku , ak si autor opisu kavitácie na slovenskej vetve wikipédie , tak pokračuj v ďalšom objasňovaní , ak si to teraz sem len skopíroval , tak tryskac sem dával link už na predchádzajúcej strane . |
Raptor napadlo ma mnoho uštipačných viet, no držím sa a nenapísal som ani jednu a nevidel som ani žiadnu inú. |
Explo, neboj sa zachvíľu všetky implodujú |
A vo vriacej vode vzniká čo? |
Egres2 dobre, dobre všimol som si to už pri minulom príspevku, len som neveril, že 61 ročný chlap, ktorý sa prezentuje ako človek, čo si vie excelentne poradiť s právnymi problémami, nevie napísať neoslovuj ma egreš. Prepáč ospravedlňujem sa, myslel som si, že máš prezývku egreš a len v nicku sa nedá spraviť interpunkcia. |
Nemyslim si ze by sa olej v tlmici ohrieval nasledkom kavitacie, teda ked tam nejaka je. Skor si myslim, ze sa ohrieva trenim roznych suciastok o seba a mozno este stlacanim. No a Prehriaty tlmic prestava tlmit a tvrdne. Upravené 1 krát. Naposledy upravil duggo (11.10.2018 21:46) |
tryskáč: |
egreš - samozrejme že najskor musíš dodať energiu aby si ju mohol premeniť na inú formu energie. Inak to nejde to si nemusíme hovoriť. |
raptor: |
egres Tvoje závery sú nesprávne lebo vychádzaš z tohto , citujem: |
prepáčte, nevšimol som si že už bol v niektorom príspevku daný link . Hoci som vyštudoval STU Bratislava - Strojnícku fakultu a urobil skúšku z predmetu Hydraulika, kde sa preberala aj kavitácia a hydraulické rázy, nenapísal by som to lepšie ako to bolo v tom linku. Je to tam popísané jasne a zrozumitelne . nechápem prečo teda je tolko polemiky okolo toho, dokonca niekto porovnával kavitáciu s vriacou vodou. |
Spravia zvolavacku, k zadnemu tlmicu privaria kuchtu a dalsie explozie budu zazehnane. |
egreš spravidla mávaš pravdu ty ale tento krát ju nemáš a mám ju ja a Tryskáč. |
Za prvé: |
Hodnotenie: ked uz tu je tolko fyzikov, este si treba ujasnit pojmy TEPLO a TEPLOTA Upravené 1 krát. Naposledy upravil ado93 (12.10.2018 13:40) |
Píšem obyčajne . |
Re: egres2: egres uplne jednoducho ako som pisal na zaciatku, vplyvom podtlaku nad piestom v oleji vznika kavitacia teda bublinky vakua. Priklad z injekcnou striekackou je evidentny, kebyze nie som na cestach tak to davno ukazem. |
awia: |
Dajte uz niekto do strielacky ten olej, tlmicovy olej, ale nie natiahnut ale rozobrat a vo vedre plneho oleja ju zlozte a piest nechajte v strede. Ozatvorte otvor, vsetko Pod hladinou oleja a vytiahite z oleja. A pokuste sa posunut piest.... chcem vidiet bublinky. |
|
Re: egres2: krasne video, pekne je to tam vysvetlene Dokonca je jasne povedane načo je tam ten plyn... Aby udrzal pracovnu komoru v ktorej je olej stale plnu a aby nevznikali bublinky. |
Pre neveriacich tu krásne ukážkové video, ukáže tlmič aj ked je pretlakovany a potom ho vyfuci, pekne v priehladnej verzii. |
Hurá, egres s týmto úplne súhlasím, zase citujem: |
Táto téma sa rozbehla v tejto diskusii Diskusie k Článkom: Moto Guzzi potvrdila... |
A o akom type tlmičov sa bavíme? |
Re: egres2: O akom len chceš |
awia: Upravené 1 krát. Naposledy upravil egres2 (16.10.2018 13:34) |
Re: egres2: Ja som len zhrnul už povedané... |
awia: |
Re: egres2: Ja neviem či si zo mňa robíš srandu... Ja sa fakt nechcem naťahovať, myslím že všetko povedané bolo... |
Veď sa pýtam dokola. |
Veľa tu už bolo povedané, kavitacia v tlmicoch vzniká pri prúdení cez planžety piestu, zabraňuje sa tomu okrem iného aj tlakom plynu. V zadných tlmičoch sa preto používa špeciálny olej, ktorý maximálne zabraňuje zapeneniu kavitaciou, je dvakrát drahší ako predný. Problém zadných tlmičov je ten, že keď vzniknú mikro bubliny, prirodzene stúpajú hore a tam sú planžety cez ktoré to pri priechode bublín nepracuje správne. |
Tlak kvapaliny "nad" piestom a "pod" piestom je ROVNAKÝ. |
Kedze sa tu tiez mazu prispevky. Prosim o odpoved na otazku...ale nie niekoho kto o kavitacii pocul prvy krat pred tyzdnom. Su v tom tlmici bublinky ? Alebo medzierky vakua ? |
Ale keď prechádza kvapalina úžinou, je niečím poháňaná, podľa mňa tlakom a zároveň podtlakom na opačnej strane piestu.pri prudkom náraze piestnice na mení rýchlosť prúdenia spôsobená tlakom |
Duggo, bublinky vznikajú, zrejme sú súčasť oleja tak ako aj v uzavretej mineralke napr. že ich nevidíš, niečo vznikne nedokonalostou odvzdusnenia, niečo možno cez netosnost gufera.... Aj brzdy keď odvzdušníš, časom vzniká bublina z kvapaliny, asi okrem iného aj prevarenim, zase to skončí pri hrnci z vodu |
Re: egres2: práveže tlak na každej strane piestu je pri pohybe piestu iný. Vid video Bilstein čas 3:15: "When the piston moves through column of oil, we have deferenatation of oil presure." teda: "Keď sa piest pohybuje cez olejový stĺpec, vzikajú rozdielne tlaky oleja." |
edot: |
Ja sa len pytam lebo celkom ma to zaujima. Ci je tam bublina z nedokonaleho mozneho utesnenia, takze, kvapalina respektive tlmicovy olej casom naviaze vlhkost vodu H2O ktora samozejme obashuje vzduch, ktory samozeejme mozes natahovat a ten dokaze spenit olej. Som proste iba zamyslajuci sa lajk |
awia: Upravené 1 krát. Naposledy upravil egres2 (16.10.2018 15:23) |
Duggo asi nejak tak to bude, všetci sme tu lajici |
Re: egres2: stačí úplne minimálny tlak, jednoduchá ukážka natočená pred 5 min v mojej kuchyni: Upravené 1 krát. Naposledy upravil Awia (16.10.2018 15:29) |
Ak vytváram na kvapalinu "tlak" stláčaním piestu tak predsa tlak sa šíri všetkými smermi rovnako tzn. že aj cez ventil "prechádza tlak. Tak ako sa môže na strane, kde sa prenáša tlak vytvárať podtlak. |
Či budeš tlačiť rýchlo alebo pomaly tak prúdenie kvapaliny bude obmedzené prierezom ventilu. |
Re: egres2: Ja to vzdávam nemám slov... Ty tu argumentuješ ako právnik, ale fyzike je o niečom inom ako naťahovanie sa so slovíčkami... Dúfam že sa na mňa nehneváš... Ja len skladám zbrane |
awia: |
Egres fakt píšeš čím dalej tým viac nejasne, je to naschvál? |
tryskac predávam ti štafetu ja som povedal už asi všetko... |
Re: Awia: k vylepseniu toho pokusu by si este mohol naliat olej aj nad piest... |
Re: janoval: načo by som to robil pre pána? Je to injekčná stiekačka, podtlak spraví. to ste videli aj že hneď olej kavituje. Že nie je dokonale utesnená znamená že si cucla aj vzduch... O tom to ale nebolo. |
tryskáč: |
Fúha |
Egres, áno takáto forma diskusie je najkomplikovanejšia. Lebo napríklad vetu : "Rýchlosti a zmeny tlakov v oleji pri práci tlmiča nemôžu trhať vysoko vizkóznu kvapalinu. " považujem za zmätočnú alebo nepravdivú. |
vie mi niekto aj vysvetlit. naco je dobra tato tema? |
tryskáč: |
Egres |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 133469 | Včera: 128483