Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Zdravim pani a dami. Kupil som si kawasaki er6n ABS verziu. Chcem sa spytat, podla TP by mala mat motorka pneu vpredu 120/70 R17 a vzadu 160/60 R17. Ide o to ze predna guma je KO a mam k dispozicii pneu 120/60 R17. Bude mi ABS fungovat ale je to ako pri autach ze priemer kolies ma ostat zachovany aby bolo ABS funkcne? Policajtov ani TK neriesim takze tí ktorí neviete odpoved tak so mnou nestracajte cas |
Ako vie ABS ake velke koleso si dal? |
Nie ale rozdiel medzi jednotlivými kolesami vie, skus si na auto dat dopredu 185/65 R15 a dozadu 185/55 R15 a ABS a ESP vyradis z funkcie. Alebo minimalne ked das na pravu stranu inu velkost ako na lavu aby sme sa teda priblizili motorke. Viem ze niektore auta maju vpredu povedzme 205/45 R17 a vzadu 225/40 R17, vtedy je vsak obvod kolesa zachovany takze je to vporiadku. Keby zmenasim priemer prednej pneu tou nizsou vyskou o 10 percent a zadok k tomu adekvatne prisposobim tak by nebol problem ale ak to nespravim tak sa bojim ze bude, neviem teda ci je ABS aj vpredu aj vzadu v tomto som laik. Upravené 1 krát. Naposledy upravil jackob117 (25.04.2018 20:08) |
nezabudni ak sa stane nahodou nehoda budes vinnikom ty lebo mas nepovolene pneu |
Re: jackob117: tazko povedat. ABS na moto sa zvykne kalibrovat po prejdeni par metrov. Mala zmena by mu nemusela prekazat. |
stale nerozumiem ako suvisi ABS s priemerom kolesa. Vie mi to niekto vysvetlit? |
Ja ti napíšem svoju skúsenosť.Kukni na tomto fóre tému "Zmena pneu problém ABS?" |
No tak skúsim teda. Ak tak dá sa potom ABS nakalibrovat nanovo na ten rozmer ktorý budem mat založený? |
Re: ado93: ABS funguje na tom že porovnáva rýchlosť otáčania kolies. musí vedieť rozmery kolies, ak sú obvody kolies predného a zadného iné (čo je pri moto bežné) Keď brzdíš a jedno koleso sa začína točiť pomalšie ako druhé, prípadne zastaví je to šmyk a ABS rieši... |
Upravené 1 krát. Naposledy upravil ado93 (27.04.2018 9:56) |
V tomto video je krasne vidiet ako jednotka pracuje s udajmi so senzorov ako opisal Awia: |
Jackob117 - základný princíp funkcie ABS je nám všetkým asi známy. Samozrejme sa jeho konštrukcia u každého výrobcu líší ale základ je jasný - nedovoliť zablokovať koleso (vtedy dochádza k strate jazdnej stability - nebudem tu citovať rôzne dostupné literatúry, je ich veľa, aj na internete). |
No nechcem byť za múdreho ale obvod pneumatiky by nemal mať vplyv na činnosť ABS. |
tak nejako si to predstavujem aj ja. Na začiatku si abs zozbiera udaje ako obvodovú rýchlost kolies, porovná ich, výsledky si uloží a pri jazde už "len" porovnáva, Ak zistí, tak ako bolo vidno vo videu, že obvodová rýchlosť na jednom kolese klesá rýchlejšie ako by mala, prípadne je nulová, tak systém urobí potrebné opatrenia. |
Reálne rozdielne rozmery pneu (obvody kolies) robia ABS na autách aj moto problémy, záleží od typu. Zvyčajne to ale vyhodí chybu a ABS sa deaktivuje... |
Aiwa - záleží od verzie ABS. Tie staršie "mali vyložene za úlohu" zabrániť blokovaniu kolesa (aj na autách, aj na moto). Čím novšia verzia, tým je sofistikovanejšia a plní viac úloh. Ťažko sa presne vyjadriť, keď nevieme rok výroby moto (Jakob117). Jednoznačne, ak ABS vyhodnotí problém, vyhlási chybu a brzdová sústava sa správa tak, ako by bola bez ABS. |
Motorka je kawa er6 N 2007, no nič tak ja to vyskúšam a uvidím |
Re: jackob117: Podľa mňa by to malo isť, daj potom vedieť... |
pirates |
Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Nepravdivé či neoveriteľné informácie. |
Budem prehadzovat tak o mesiac, ak aj Skorej tak napíšem sem ako to dopadlo |
2x reálna skúsenosť z áut: |
Napr Renault a aj iné novše vozidlá ti chýbajúci zub v ložisku zistia hneď ako sa pohneš . V autách je uplne rozdielny systém ABS. Vlastne ABS je iba súčasťou oveľa zložitejšieho systému. Napr Navara-Alaskan a aj iné, vyrobca odporúča obmieňať medzi sebou predné a zadné pneu každých 5000km kôli rovnomernému zjazdeniu. |
Re: ado93: (citujem)"Ked mas na aute v lete R19 a v zime R17 tak v zime ti ABS nefunguje?"(koniec citátu) |
Pre všetkých čo to ešte zaujimalo ako to dopadlo, ABS chybu nevychadzuje a funguje normálne |
vw tiguan mame v rodine a ked mu vymenim letne za zimne a naopak, tak po prejdeni par km mi auto začne signalizovat problem, v stredovom paneli je čarovný gombik, podržim, načita a všetko ide a kontrolka zhasne |
cim novsia technika tym vsetko lepsie co sa tyka bezpecnosti, zaklad je ABS snimacie otaciek kola pre vsetok system v technike. 9 rokov si jazdim na mercedese zadny nahon, mokro super, zima sneh, zladovatela vozovka este lepsie s kombinaciou pneu ktore maju fajne zubatice po krajoch, poslednych 5 zim len barum pneu. Uzivam si jazdu zadny nahon super vsetko funguje, ked islo auto do smyku vsetko zapracovalo, ziadny smyk, ziadne hodiny na smyklavom pokial som to vsetko nevypol. Systemom som veril natolko, ze som sa nebal na snehu pridat v zatacke. No a jedneho dna ked som mal ist na aute uz len dva krat a nove cakalo na predajni sa stala taka fajna vec, ze som mal defekt o ktorom som nevedel, nemalo auto este meranie tlaku, kolo trochu menej asi bolo uz fuknute, aj sa mi zdalo ze mi dako pri zatoceni pod plynom zaplavalo v zadu sa stala taka vec, ze obchadzal som ludi zo psom, vratil som sa do svojho pruhu a cela vaha sa preniesla na to poloprazdne koleso. Kolo vyzulo z disku, ABS odmeralo nepomer obvodu prejdenia kolies tak vyhodnotilo pretocenie kola rychlejsie ako keby na lade tak obmedzilo mi vykon motora, auto islo dalej meralo nanovo, zistilo to iste aj po zmene vykonu tak jednoducho dalsi system zacal prave tym kolom co islo na rafiku brzdit uz auto si myslelo, ze idem do pretacaveho smyku a bolo vymalovane, na ceste 15m ryha od disku od brzdenia a ja o 15 m s autom v jarku uz na boku. VSetko funguje super, pokial su pneu na disku A vsetko sa to cele udialo ani nie 500m od domu. |
Skus s tym zadnym nahonom vyliezt v zime na kramare, alebo na akykolvek zasnezeny kopec. To je jeho achylova pata. |
Copo - podľa toho, ako si popísal priebeh cesty do priekopy, tak Ti asi "pomohlo" ESP (uviedol si, že Ti obmedzilo výkon motora - to robí ESP, samotné ABS starších generácií výkon motora neobmedzovalo). Samotné ABS vyhodnotí chybu a vypne sa, brzdy sa začnú chovať ako keby na vozidle ABS nebolo (už som o tom písal). Uviedol si, že si nebrzdil. Ak by si stlačil pedál brzdy, zostávajúce 3 kolesá by brzdili. Správne si ale vyhodnotil, že ak by bola pneumatika (a nevyzulo by ju), tak by sa auto chovalo inak. |
Re: kemo: To by manzelka bola ako babika na svadobnom aute. |
žigulák 1500 + v zime dve liatinové platne so šporáku nad zadné kolesá a škodovečky len čučali pod kopcami. |
Re: boombastic: nemal som problem ani na zobor :P pokial je dobra pneu, neni problem Upravené 1 krát. Naposledy upravil copo (19.06.2018 13:29) |
Re: kemo: zatial som nenapisal nikde ze ABS mi obmedzilo vykon motora, pisem ze na zaklade merania oboch kolies na jednej naprave bol nepomer prejdeneho useku, tak mi najskor obmedzilo vykon na tom prazdnom kolese. . Samozrejme ze nie ABS ale dalsi system, ktory zo snimanim ABS spolupracuje a nasledne na to bolo brzdenie. Jasna vec ze to urobilo ESP |
vzdavam sa vase auta so zadnymi nahonmi prelomili fyzikalne zakony. ja som mal asi dake na hovno. |
Re: boombastic: ako by som to napisal chyba medzi volantom a sedackou... samozrejme tuto chybu nepriznava ani jeden chybny kus |
bombi: |
egri: ano to chapem, ale na automate neviem ako sa rozbiehat na trojke. |
To boli roky žiguláka. |
Re: boombastic: nechcel by som auto ktore musim pocuvat ja to ozaj nie to si nevyskusam |
tak si odsudeny kupovat si len stare auta. |
Bumbastik nepochopil že debata je o manuáli a on furt dokola o jeho starých plečkách v automate... |
debata zacala o zadnom nahone a aspon priemernom aute a take sa s manualnou prevodovkou nevyraba. |
Re: boombastic: velky bratislavcan nepozna nic ine len 10rocny automat |
Tu sa zisla yntelygencija z celeho slovenska, uz vam tu len T-Rex chyba. |
Bjorni - pekne si to charakterizoval - ako bábika. |
Pozerám, že téma začala o niečom úplne inom "ABS a velkosť kolies". |
dobre gumy samozrejme pomozu, ale fyziku neobidu. a zadny nahon s motorom v predu nikdy nezvladne na zasnezenej ceste take stupanie, ako predny nahon s motorom v predu, o stvorkolke uz ani nehovoriac. |
Chlapi dal som dopredu na gs 21. Novy kruzok preratany na obvod. Vzdialenost senzora abs ma byt 0.1 - 1 mm. Realne mam teraz 2.5 . Abs vyhodilo chybu. A teraz je mozne nastavovat senzor ? Nevidim ziadny srob. Alebo vypodlozit abs kruzok a je ? Mal niekto takyto problemik ? |
Re: picaso: pod senzor sa davaju podložky... ak ti to pomôže... |
No potrebujem to priblizit k sebe. Podlozky pod senzor ho dostanu este dalej . Tak je to na kinder gs |
Je na vidlici. z vonkajsej strany . Som myslel ze sa to da stelovat . A ked vratim 19 to zas nebude fungovat . Do rici. Zrejme podlozit kruzok je najjednoduchsie. bez abs nechcem byt. Zrejme novy kotuc je uzzsi ako origo |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 60135 | Včera: 127571