Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Zdar myslite si že Honda bude vyrábať model Africa Twin aj s menším motorom ako je napríklad 650 ccm, aby bola cenovo dostupnejšia pre masy ľudí ? |
Yamaha tenere je pak volba pre teba Aj ked Afrika je legenda, bohuzial, je to fakt velka motorka. Mam ju doma. Yamaha je odlahcena verzia |
Tiež si nemyslím, že niečo menšie príde... Možno cestnejšie zamerané (možno meno TransAlp) ale nedáva veľký zmysel z toho motora robiť menší... A ani lacnejšie by to nebolo... |
Re: Awia: ale ved to sa uz davno predava a velmi dobre, vola sa to NC750X |
Re: Menton: Ale NC750 má liate kola a Afrika vypletané. Aj Transalp mal vypletané. |
Moj maly - velky sen... A nemusela by to byt mala Africa a vlastne ani Honda...je mi jedno aky by bol vyrobca ak by splnala toto: objem 500ccm, 2 valec, nadrz cca. 15-18l, vypletane bezdusove kolesa, vaha do 130kg...enduro v style Africa, no s parametrami nieco medzi Africa Twin 1000 a CRF 250 Rally... Viem, ze je to utopia hlavne s tou vahou... Ale v segmente enduro mne osobne chyba nieco obratnejsie, lahsie...nieco nacom by sa dalo aj cestovat aj v terene sa vyblaznit... No realita niecoho podobneho sa rovna nule... Dlhsie vaham nad kupou CRF 250 Rally... No stale tajne dufam, ze natrafim na nieco univerzalnejsie..aj ked ziaden vyber nemam... |
dostupnejsia pre masy ludi - pobavil som sa bola by lacnejsia tak o 2500e.. |
Re: NostalgicRider: |
Tenere 700, ale neviem ci to bude cenovo pre "masy ludi". Ved alebo aj GS850. Afrika je dobra tak ako je |
Re: NostalgicRider: huska 701, KTM 690, Tenerka.... tych 130 nie je realnych. To moja huska 450 ma sucha 113, s pridavnou nadrzou a cingrlatkami, co som tam uz namontoval, ma natonkovama mozno aj viac ako 140kg. Ale na velke cestovanie ten motor aj tak nie je. |
tak ked sa mame bavit o jednobuchoch, tak to zrovna mozu ozivit Dominatora. Inac, to mi napadlo ked som si na Africu prvykrat sadol - spomienky na roky 90te :D hovorim si - hupe sa to jak Dominator, haha |
Ešte pripomeniem aj túto: |
Chlapi neviem prečo sa tak ženiete za tou hmotnosťou. Nízka je výhodou aj nevýhodou. Na cestovanie skôr mínus. Keď na 130kg mašinu nahodíte seba a batožinu zvyčajne to má hrozné jazdné vlastnosti... Veď logicky keď je nákladu viac kg ako hmotnosť mašiny |
Presne tak, ako pise Awia. |
Re: Explo: a na co su ti vypletane kolesa? Minimalne 99% cestovnych endur sa nikdy nedostane do terenu, maximalne strkovy vjazd k penzionu a cesty samozrejme v Rakusku, lebo maju lepsi asfalt. Ale samozrejme musia byt strasne drsne nastajlovane, takze vypletane kolesa, preliezky okolo motora, krytky krytiek, stuplove pneu, nalepky s touaregom... Je to smiesne |
Menton: nie je všetko čiernobiele. Jazdím 99.99% cestu, ale na cestovné enduro patrí výplet a rovnako ako sa mi nepáči GS na liatych diskoch, určite by som si pri 1290S priplatil za výplet. Prečo? Lebo to k takej motorke patrí, aj keď reálne to nevyužijem. No a krytky krytiek, Crossfire k riflom na kávu, 3 prázdne kufre, bandasky, lešenie a Touratech blato v spreji sú už iná diagnóza |
Aj ja plačem. A plakať budem. Nie každý je schopný jazdiť s veľkou motorkou bezpečne sám v teréne. Nieto ešte naloženou. Dokonca si dovolím tvrdiť, že drvivá väčšina jazdcov to nedokáže. Ja by som sám na väčšiu cestu s ťažšou motorkou ako 150kg určite nešiel. Keď sa batožina vyrieši rozumne tak so všetkým má tak 25-30kg vrátane kufrov atď. Cítiť to je, ale je to nebe a dudy oproti veľkej moto na ktorej má takú hmotnosť len padací rám, držiak kufrov + kufre. Ja som sa v svojej aktuálnej motorke úplne našiel, byť by bola o 10k silnejšia nechýba mi nič. Ale viem, že nič také v dohľadnej dobe (a možno vlastne nikdy) nebude... Snáď nám aspoň tú CRF nezrušia v dohľadnej dobe, lebo si ich budem musieť nakúpiť do zásoby.... |
erbe: v takom prípade máš dve možnosti (výber je na každom z nás, nikto učený z neba nespadol): |
Re: Varan: mozes jazdit technicky ako chces. Ked ti padne nabalena masina a ty nie si schopny ju sam zodvihnut. Je to na . Pozeras ako sa ti leje drahocenny benzin z motorky von. Drahocenny preto, ze najblizsia benzinka je 200km. A ty musis odgurtnovat a zhodit celu batozinu... |
janoval: veď píšem, pokiaľ nespadneš... je rozdiel či máš 3 kufre a spacák so stanom na tom, alebo si nabalený ako Igor Brezovar... stará 1150GS nie je ľahká motorka a podarilo sa mi ju zdvihnúť aj nabalenú... ale áno, keď neostane na kufri, ale prevalí sa, je to prúser, ak si sám... nejdem sa hádať, na offroad expedície nie som expert, 1190 som nepoložil ani raz a s GS je to easy, tá padne na valec najväčší prúser čo vylovím v pamäti bolo dvihnúť 990ku padákmi zapichnutú do zamrznutej kaluže, to sme dvaja mali čo robiť Upravené 1 krát. Naposledy upravil Varan (20.04.2018 16:40) |
Chlapci, to ste uplne vedla.. |
Re: Merlin00: Ten boxer bol pôvodne navrhnutý aby ťahal čerpadlo?? |
janoval to dobre zhrnul. Ja nechcem živiť nejaký flame len doplním vec, ktorú Varan asi nezobral do úvahy a to je výška jazdca. Pre 180cm a vyššieho jazdca ako je Varan je výrazne jednoduchšie udržať motorku "na kolesáh" keď dôjde k nejakému problému. Napríklad ja s 171cm na žiadnej ADV motorke nedočiahnem na celé chodidlo ani na jednu nohu. nieto ešte na obe (ale to asi nikto). Keď si tak spomínam na F800GSA, tam som dočiahol oboboma nohami len zľahučka špičkami a udržať akýkoľvek balanc bolo takmer nemožné. Stačilo si zle zastaviť a motorka bola na zemi. A to som mal aj znížené sedlo. No a to sa potom z dvíhania motorky stáva športová disciplína. Teraz na CRF s tuhším podvozkom to mám s výškou zhruba rovnako, ale jej udržanie a riešenie pomalej krízovej situácie je v pohode riešiteľná záležitosť. Ale ako Varan pekne napísal, každý si musí nájsť to svoje. O tom je celý svet a nie len motoriek... |
Re: Explo: |
|
Ide aj o to, ze u nich riesia emisie, aj na takych strojoch, ako su cerpadla. |
Ja by som tiež prijal niečo vo výzore Afriky, Tenerky v objeme 700-800 od Japoncov ale aby to nebolo take ozrutné ako sú tieto nad Litre. Uvidíme ako dopadne nová mala Tenerka s 2 valom. Jedine potom skončiť pri Strome 650- tam sa mi moc nepáči V motor. Čo sa týka dvíhania moto, klobuk dolu pred ľudmi čo dvihnú naloženú Afriku, Tenerku,Tigra. Mne sa mojou chybou vlani podarilo položiť naloženú CBF proti svahu, a to si myslím ze mam trocha sily-keď sa so mnou naklamala tak som ju zadržal až si ľahla top case. Ale dvihnúť ju proti svahu som mal dosť problém.Možno by som to nejako dal , ale keď videli vedľa na terase ako s tym bojujem , tak dvaja pribehli a pomohli mi. A to je len 600 čo ma nejakých 220-230 kg, kolko kg batožiny neviem. Upravené 1 krát. Naposledy upravil dany01 (21.04.2018 7:23) |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 258675 | Včera: 128809