Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Čaute. |
1. existuje taka vec ako zobrazenie zaradeného stupna ... naklady cca 100fka (GiPro) alebo si rataj Video: Twist of the Wrist II - Biblia jazdy - Ako jazdiť (CZ titulky) |
Najlepsi je automat (HONDA s DCT) - nemusis riesit taketo hovadiny. |
- mat v hlave naprogramovane ktoru zakrutu prechadzas na ktorej konkretnej rychlosti je dobry system na okruh. |
Re: matus: |
nie uplne presne chapem co riesis. Upravené 1 krát. Naposledy upravil hlad (13.09.2017 0:05) |
Re: MM2000: predpokladam, ze to hovoris o jazde na svojej CBR500, ktoru mas uvedenu v profile ako druhu. |
rada: jazdi čo najplynulejšie a tak ako sa cítiš bezpečne. Nemusíš dávať kolená ani jazdiť ako Valentino Rossi, pamätaj, že jediná prepálená zákruta ťa môže stáť zdravie alebo život. Upravené 1 krát. Naposledy upravil padawan (13.09.2017 1:56) |
ak cestu poznám..napr. Pez. Baba..idem, držím knedlík..v správny moment idem na brzdy, držím prednú, popri tom podradzujem s medziplynom, tzn. spojka, cvak dole, medziplyn, púštam spojku do záberu, ale nepustím úplne, zadok mi začne brzdit, znova spojka, cvak dole, znova púštam do momentu, než koleso začne silou motorka brzdit..takto opakujem, dokial nemám potrebný kvalt, púštam brzdu a začínam pridávat.. |
demmoo: keď dávaš medziplyn máš spojkovú páčku stlačenú ? Upravené 1 krát. Naposledy upravil RomanSVK (13.09.2017 11:28) |
môžeš podradiť aj v zákrute, predpokladám, že nechodíš na kolene a nešúchaš kvaltovačku o zem. Riaď sa otáčkami motora, ale nie pozeraním v zákrute na budík, ale sluchom a vibráciami. |
Re: MM2000: vysokootáčkové stroje - prvá vec, kde na kvaltovanie treba menej citu. máš 500vku, tá nebrzdí motorom tak rázne. to by si sa naučil pri vyšších objemoch, alebo nižšie otáčkových mašín, alebo nejakých krutejších jednobuchov, čo je to minúť správny kvalt v nájazde |
Re: RomanSVK: medziplynom to ide aj bez spojky dole a nemusíš mat ani kvikšifter. od brzdenia motorom odlahčíš prevodovku jemným pridaním plynu a v ten moment tam kopneš nižší kvalt. Ked sa toto naučíš, ide to jemnejšie ako so spojkou, až k nevíře.. a to ja skúšam takéto kokotiny na Véčku o objeme, za ktorý by sa nemuselo hanbit auto.. |
Re: FOGY: kvaltovanie v zátačke by som začiatočníkovi neodporúčal. zbytočne sa naučí zložitú kokotinu, ktorú sa potom bude musieť odučiť. šak to točí pokkt.. tak bud sa pozviecha zo spodku a prejde to pomalšie, alebo potiahne kvalt na vyšších otáčkach.. |
...co tu tarate o medziplynoch? to ze si povrcite ked mate stlacenu spojku neznamena, ze to je medziplyn... |
Re: ChesterTT: ja viem, len som sa pýtal demma. Medziplyn sa dáva pri nesynchronizovanej prevodovke. V podstate medziplynom vyrovnávaš otáčky hnaného a hnacieho hriadeľa v prevodovke medzi radením pri nestlačenej spojke. Jazdil som na V3S, Tatra, Zetor Crystal. Na synchronizovanej sa do dá bez spojky, ale či to tej prevodovke pomôže.... |
Re: RomanSVK: presne o to tam ide, pri nestlacenej spojke so zaradenym neutralom, co je na motorke nemozme... |
Vôbec neries aký máš kvalt,myslim číslovku.Zaujima ta len ci je nizsi alebo vyšší ako potrebujes. |
Re: MM2000: nauč sa počúvať motor, skúšaj a všetko pôjde samé. Každá zákruta do alebo z kopca je iná. Upravené 1 krát. Naposledy upravil RomanSVK (13.09.2017 13:36) |
RomanSVK - a ty mas prevodovku synchronizovanu ? Upravené 1 krát. Naposledy upravil hlad (13.09.2017 14:24) |
Re: hlad: co sa ti nezda? kludne mi vysvetli ako funguje medziplyn |
Ja ti ani neviem. Pri riadení spojku dávam. Na krose nie. |
hlad: písal som kde sa medziplyn dáva a ako funguje bezsynchrónna prevodovka. Tak poraď prečo treba spojku na niektorých stláčať. |
|
Re: MM2000: Pojazdi viacej a vsetko ti pojde samo |
Odpoved na povodnu otazku: Podľa rýchlosti a otáčok sa časom naučíš, aký máš zaradený kvalt. Potom uz len počítaš koľko kvaltov ideš dole. Ale na 5 kvalte som strácal prehľad oveľa menej často ako na 6 kvalte. |
Re: secult: Ja viem. Za mlada som jazdil na pionieri s troma kvaltami to toto som nemusel riesit. |
všetky tvoje starosti vyrieši gipro, odkedy ho mám toto vôbec neriešim, a svoju energiu vynakladám na iné veci... Takže zainvestuj, určite sa ti to oplatí... |
No neviem, ja osobne som nikdy toto neriesil, nejsi na okruhu, tam sa to musis nabiflovat. A v premavqke ti nevies kde je apex ked tu zakrutu nepoznas. Káed chces jazdit rychlo musis jazdit vo vysokych otackach, 2V nepretacaj a 4V vytacaj. Odhadom ides priklad 90 a je znacka ostra zakruta a 30tka. Tak podradis o 2 stupne s medziplynom a ked vies ze.ten motor mas podtoceny tak este podrad. Len nedavaj 3 kvalth na raz lebo na 500 asi nebude antihopingova spojka aby ti nezablokovala koleso. Dojde to samo aj bez ukazovatela zaradenej rychlosti |
Re: RomanSVK: Re: ado93: Ak som dobre čítal tak sa vám už nikto nevyjadril (ani hlad) ako to je stým medziplynom. V tomto prípade (podraďovaní) sa nevyrovnávajú otáčky na synchronizáciu hriadelov v prevodovke aby si mohol zaradiť ale preto aby si zrovnal otáčky motora a vývodového kol. ( = aktuálny stupeň + rýchlosť) aby si mohol čo najrýchlejšie pustiť spojku ... brzdiť motorom a všetky ďalšie úkony. Teda tak to používam ja. |
Podraďovať sa dá napr úplne krásne aj bez spojky. Jemne tlačíš na rýchlostku a iba trochu brnkneš do plynu. Ale pri kľudnej jazde to nie je najvhodnešie. Chce to ale trochu cviku. |
aj to som skúšal pri nižších otáčkach a ide to. Ale vždy to sprevádzal zlý zvuk tak bez spojky radšej zaradím len hore |
Re: Eleanor46: nebolo treba, v téme išlo o iné. Zakladateľ témy nevie aký kvalt má dať v zákrute, pred alebo za ňou. Čo to má z medziplynom... Nech sa vozí sám prípadne s niekým a príde na to. Najlepšie sa to naučí v praxi... Upravené 1 krát. Naposledy upravil RomanSVK (19.09.2017 13:02) |
Mam jednobuch a malokedy riesim co mam zaradene, kedze zakruty zvacsa idem na 5tom stupni... Mam KTM RC 390, cize vykonostne cca to co je Cebro 500... Pri tak malom objeme je skor lepsie riesit najazd do zakruty, pohlad, uvolnenost tela atd. To co pisali ludia vyssie - plynulost. Na maloobjemovych motorkach to nie je o tom ze tu zakrutu na zaciatku prebrzdis a potom vypalis z nej von ale aby si ju presiel plynule s co najmensim brzdenim do nej a tam nemusis riesit kvalt... Dalsia vec je ze o akych zakrutach sa bavime ci miernych alebo tiahlych alebo vracakoch, z kopca, do kopca atd. Dalej co by si skor mal pozriet je spravny posed na motorke aku mas, uvolnenost tela, pohlad a podobne. Tiez je dolezita hmostnost motorky ... Inak budes pristupovat k zakrutam s motorkou co ma 250 kg a inak co ma 150... Preto pri tej lahsej si mozes dovolit trosku viac ale zase musis ratat s tym ze tie brzdy na nizkych objemoch niesu nejake predimenzovane a tam to potom bude len o tebe... Moja rada je skor - zameraj sa viac na svoje jazdecke schopnosti, telo, bod zatacania, naklon, pohlad, skus aj vysadnut a mozno zistis ze pojdes dostatocne rychlo cez zakrutu a bez toho aby si musel riesit kvalt, kedze motorky maju vcelku pruzne zrychlenie na kazdom kvalte ... Podradit si na vyjazde sa da vzdy ale dolezite je to predtym... drzim palce |
hlad sa nevyjadril, lebo neciti potrebu. |
kto tvrdil, že má synchro prevodovku ? |
Video: Twist of the Wrist II - Biblia jazdy - Ako jazdiť (CZ titulky) |
|
O odpovede prosím hlavne majiteľov vysoko otáčkových strojov s agresívnejším štýlom jazdenia. - ja by som ti chcela odpovedať, ale teraz neviem, či môžem |
Len jazdi a jazdi, ono to pride same Neries co tam mas zaradene, drz si len spravne otacky. |
motorka nemoze mat synchronizovanu prevodovku taku ma iba auto Upravené 1 krát. Naposledy upravil pirates (21.09.2017 21:50) |
Re: panbosko: pekne zhrnuté. časom to dostane do ucha. podradiť sa dajú kludne aj tri kvalty, hlavne na 4 valcoch. aj 4 kvalty. Ide ale o to, aké otáčky má na motore pred podradením. ked z prdkacích 2500 na päťke kopneš dvojku na 8000 a furt to ešte vie točiť dalších 7 tisíc, tak kde je problém? |
ak máš hentaké erotické sny ok ale ubezpečujem ťa, že keď by si jej hypoteticky úspešne narobil malých motorkárčekov a motorkárečky, tak pri nich neobsedí.... a po rovnej ceste tiež asi nikto z motorití 70 nikdy nepôjde ... a nepoznáš to? Keť volačo sce, šak nech dondze sama! |
poculi sme slovo pana |
pocuvaj ty cely motorajd ideš si pijánko po rovnej ceste, nejakých 70 a zrazu ťa obehne TOP jebačka v kombinéze s napasovanou riťkou a blond vrkočom na SS v 150 tke a ty vieš, že si stretol tú pravú. Len idiot by motor zviechal zo spodku.. |
Re: pirates: mas celkom dobre hlasky |
Re: pirates: píšem o radovej štvorke, ty vševed. Kombo ja a moja Berta teba a ten tvoj goldwing rozjebeme na prach kdekolvek a kedykolvek, to si zapamataj a zapíš na predné sklo trolejbusu. |
Re: ChesterTT: "Kombo ja a moja Berta teba a ten tvoj goldwing rozjebeme na prach kdekolvek a kedykolvek" |
Re: panbosko: trasa a čas za ktorý to treba dať? lebo podla toho čo tu píše mlhoš, by som ja 1000 km po alpách otočil skôr - raz spolujazdec a potom spátky pre bagáž. |
no aj to by si mal asi na hanbu zarobene - o klasike SK-Dubrovnik po dialniciach a o tyzden odveta odtal naspak ani nechcem uvazovat... to by ti to nandal 2:0 |
Re: panbosko: do chorvátska na motorke ani zadarmo. dakujem neprosím. stačí mi, že tam zdochýnam pri mori len v trenkách v chládku. nie sa na motorke v helme škvarit. ale vidím že máš silnú potrebu si tu zo mna vagínu robiť, nechám ta tak.. |
rozdrapoval si sa tu ze kedykolvek a kdekolvek, tak a uz ti cosi nevyhovuje... |
Re: panbosko: neblazni .. to ze to dobre vyzera, ked reze zakruty je jedna vec, 42 stupnov max naklon nepusti (u mna poser pruzky) ... na dlho a na rovno bez debaty, nato to je. |
Re: panbosko: ty si ešte raz prečítaj môj príspevok. tam nejde len o motorku, ale o jazdca. a podla príspevkov daného člena nevie čo je to rezať zákruty. ja viem, že tá MT01 je čo do pohodlia aj sily v nevýhode, ale čo sa agility týka, je dooost obratná, na taký tank samozrejme.. |
mam to asi chapat tak ze sa hodnotis ako nadpriemerne obdareny jazdec? |
si tu týžden... počkaj, časom uvidíš.. to je tu agent provokatér... |
diky za gratulaciu k vyrociu, pravdupovedat to az tak nesledujem... nie som sentimentalny |
Že týžden. |
Zoznamte ma s tym mlhosom, lebo ak sa podla vas ponasame jeden na druheho tak budeme iste neprekonatelné duo |
ja si v ziadnom pripade nezamienam cestu s pretekarskou tratou robit kokotiny na motorke nie je moj styl jazdy v kazdom pripade na youtube je dost videi na zaklade ktorych by som GW v zatackach vobec nepodcenoval a v obratnosti uz vobec nie ale ja jazdim zatacky v prvom rade bezpecne a to je ten rozdiel ktory vy nedokazete pochopit a koli ktoremu ja jazdim v kratasoch slapkach a tielku a neskvarim sa pri mori v helme lebo ja mam iba imidzovku ja sa chodim vozit a nie robit kokotiny ty rezac a potom dopadnes takto |
Re: pirates: ... len upravim ... ty nejazdis, ty sa vozis |
Re: pirates: Mlhoš ja nemám založený ani trení ani čtvrtý či koľký profil. Stačí mi jeden. Upravené 1 krát. Naposledy upravil bacaono (27.09.2017 10:28) |
oh moj bože, to je chuj..nevie jazdiť, jazdí jak posratý a ešte bez oblečenia..to bude asi génius! |
ten chuj jazdi tak aby sa vzdy vratil domov v poriadku po svojich a nie v drevenom spacaku preto nepotrebuje tvoje oblecenie aby v truhle vyzeral pekne |
priatelia (bača, demo) |
na fb americkej stranke pre motorkarov predavaju retro okuliare ako mal |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 256781 | Včera: 128809