Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
veru tak, moc sa tu teoretizuje. Ten, kto má DCT, nedá na to dopustiť a je to najlepšie na svete ak nie v celom vesmíre. My, čo nemáme DCT máme pochybnosti o tom , či to správne funguje hlavne v niektorých neštandartných situáciách. Ja jazdím na motorke už 35rokov a jazdil som všetkomožné, aj okruhy SBK, SS, aj terén. Mal som všeliaké druhy motoriek, ale aj mne sa niekoľkokrát v živote stalo ale pri naozaj núdzovom a krízovom brzdení v priamom smere, že som nechtiac pridal plyn. Tiež o tom ťažkom teréne v skalách, nie som presvedčený, že je to lepšie ako manuál. |
DCT vzniklo primarne kvoli zvyseniu komfortu. Pri sporte (rally) je komfort na poslednom mieste. Nehovoriac o vyssej hmotnosti DCT. |
ako pise herghott, na profi zavod zbytocna vaha navyse. |
Môj posledný OT príspevok oh?adom krízového brzdenia: Upravené 1 krát. Naposledy upravil Varan (11.09.2017 19:21) |
Re: Varan: úplný súhlas so všetkým, až na bod 8. To je diskutabilné. Ke? sa brzdí zo 60 až 100 na 0, ?o trvá pár sekúnd, asi nemá význam podra?ova? a zaobera? sa ma?kaním a vypúš?aním spojky - odpútava to pozornos?, a ešte aj dáva? pozor aby sa zadné kolo nezablokovalo. To by som vyma?kol spojku a dal plnú brzdu. A nemyslím si, že by som mal vä?šiu brzdnú dráhu, ako ten, ?o by brzdil aj motorom trebárs kvaltovaním 3-2-1. |
Fogy - ako? citam spravne? zadnou sa na okruhu nebrzdi? Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (12.09.2017 8:13) |
Re: raptor: nečítaš dobre. Napísal som, že VTEDY zadnou nikto nebrzdil - to bolo 15-20r dozadu. To sme mali ostré superbiky bez štartéra -väčšinou ZXR750, ktoré sme závažím dovažovali, aby mali aspoň predpísaných dačo nad 160kg a zadné brzdy mali podaktorí len atrapy kvôli technickému preberaniu. Moja mala zadnú funkčnú, ale nepoužíval som ju. Pri prudkom brzdení do cielovky išla motorka aj tak na predné. |
bod c. 8: je cely nejaky divny |
MaAT - poslednu vetu neviem na zaklade coho si zobral. Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (12.09.2017 10:48) |
Raptor, ak musis zadnej brzde "pomahat" motorom, tak je na tej motorke volaco/volakto napicu. |
MaAT - nuz urcite volakto, lebo GS je dokonala motorka vsakze.... |
ja brzdím AJ motorom, keď idem na motorke trebárs 100 a pred zákrutou potrebujem 60- 80. To by som nazval mľandravé brzdenie a ešte aj jednu podradím. |
FOGY - ono to zavisi od vzdialenosti na ktoru potrebujem zabrzdit.. ak je ta "babka" vo vzdialenosti na ktoru pomaly docuras tak jasne ze nemas sancu (cas) sa chytit spojky s tym ze ides podradovat dole... Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (12.09.2017 19:12) |
pekne videjko, |
K tej teoretickej "nebezpečnosti" absencii spojky by som len dodal, že ostrý enduráci používajuci |
Funkcia DCT sa da aj nastavovat: a to citlivost/reakcia plynu. |
@Saints: Sorry, mozno som pomalsi, ale toto som celkom nepochopil. Ved plynova rukovat, ak je spravne nastavena vola, to nijako neovplyvnuje. Alebo si hovoril o niecom inom a ten obrazok je len ilustracny aby sme vedeli ako vyzera plynova rukovat a DCT ovladace? O akom nastaveni citlivosti plynu pises? |
Re: dreamer: Napisem presnejsie: Ide o kalibraciu DCT spojky - nastavit to vie asi len servis. |
@Saints: Kalibracia spojok na DCT prevodovke nie je ziadna veda a vela majitelov to bezne robi, je to otazka jednej minuty a dokonca na to netreba ziadne naradie. Robim to vzdy, ked sa mi zda, ze prevodovka neradi tak hladko ako by mala. Neviem ci to moze vyraznejsie ovplyvnit zaber na volnobehu, tento problem som nikdy nemal, kazdopadne by citelne dopredu tahat nemala a ani cukat pri rozbehu. Co sa citlivosti tyka, tretia generacia DCT uz pouziva tzv. "clutch feathering", cize simuluje davkovanie a preklz spojky, takze ziadne trhanie pri rozbiehani z volnobehu, alebo pri extra pomalej jazde sa nekona. Ale tomu kto nema cit v pravej ruke, ziadna moderna technika nepomoze. |
Spravit kalibraciu nebude veda len musis vediet co robit . |
Ja mam NC750D Integru, ale postup je rovnaky minimalne pre vsetky NC a pre Africu Twin (overil som si to v servisnom manuali), nech sa paci: |
Re: dreamer: zaujímave info... |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 149986 | Včera: 148379