Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Medea ale že Ti to na tej motorke fest sekne, na parádu |
Ahoj Silvia, |
vfr-ka hlavne neni uplne idelana motorka pre zaciatocnika na rezanie zakrut. Sam ju mam a v zakrutach sa na kamaratov nechytam. ale nerobim si z toho hlavu. |
Re: Peter: ...Preto je dôlezité na motorke sedieť tak, že máš nádrž pevne uchytenú nohami... |
Re: Sisa969: v akom stave máš pneu na motorke? Nemáš ich už veľmi opotrebované? Vtedy sa naozaj zle jazdí. Radšej si nájdi niekoho poblízku kto ti bude ochotný pomôcť. Tu veľmi pokoc nehľadaj. Stačí si prečítať diskusiu. 1000 názorov a potom si z toho vyberaj. |
BESIP |
ALMANACH MOTORKÁRA alebo Zásady jazdy na motorke |
fayn presne tak sa jazdi na bicykli a na plachetnici len plachetnica nema ani krajnicu ani protismer Upravené 1 krát. Naposledy upravil pirates (04.09.2016 13:06) |
Nechcel som sa do temy montovat,pretoze v podstate jazdim prvu sezonu po dlhsej pauze.So Sisio mame splocne to ze tiez som prehanal tristopadesiatku a ine Jawy a nerozmyslal som nad klopenim a plavanim motorky.Valil som co to dalo.(Ale to som bol pdstatne mladsi).Spolocne mame tiez to ze mi teraz nejde klopenie. Kamarati ma musia cakat po prejazdoch zakrutami.Nerobi im to ziaden problem.Precital som celu temu a mam plnu hlavu.Asi skusim motoskolu a potom uz len prax.Sisa nic si z toho nerob,nie si sama.Mojou domenou su dlhe rovinky a otvorene tiahle zakruty.Vo vracakoch blokujem nakladaky a cakam kedy ma predbehne kombajn.Ja sa ale potrebujem odviest a nie zabit!Preto si pedantne strazim svoje limity a v ziadnom pripade ich nebudem prekracovat.Verim ze casom a jazdenim sa snad zlepsim. |
Re: jozko2828: ake kurva mudro pišeš! |
Este raz, pozri si o com je counter steering alebo po nasom protismerne riadenie a zistis ze naklananie alebo klopenie je sprievodny jav toho celeho a je uplne jedno ci je to motogp alebo bežná cesta... Ak si pozries video ktore tu uz niekto predomnou zavesil tak je to tam krasne popisane. Nema zmysel hovorit o naklanani sa telom, tlacenim do stupaciek alebo zovretim nadrze pretoze to všetko toto protismerne riadenie sprevadza a tym padom je uplna blbost tvrdit ze naklananie sa robi tym ze nepouzivas riaditka. Sam som to skusal a ano pri nizsich rychlostiach mozes mat pocit ze sa s motorkou hras s telom a klopis si ju ale pri tych vyssich je to presne o tom protismernom riadeni. Plus netreba zabudat na to ze motorka ma vzdy tendenciu ist rovno preto je zaklad nie tlak do stupaciek ci pokus o tlacenie alebo vyklonenie ale impulz do riaditok a to vsetko prichadza automatikou. To ze si to mnoho jazdcov neuvedomuje a tvrdi ze motorka sa riaditkami neriadi je zial omyl ak by to tak bolo tak by tam uz davno tie riaditka neboli... |
Re: jozko2828: pozri si niekedy GP a uvidíš že tam točia málo. Samozrejme že v malej rýchlosti ak sa chceš otočiť je to iné. Ak nebudeš silno zvierat riadítka zystíš že motorka si zatáča sama podla náklonu. |
Ja viem ze zatocim ale riaditka urobia protismerne riadenie. Zafixuj riaditka a zatoc v stovke ostru zakrutu bez nich.... |
Naklananie bez pouzitia riadenia je najvacsi mytus aky je. Dokazes to z malej casti ovplyvnit ale bez ohladu na to sa motorka stale riadi riaditkami a naklananie je len sprievodny jav. |
nečital som celu diskusiu , ale základ je že motorka sa neriadi riaditkami ale naklapanim. Preto je dôlezité na motorke sedieť tak, že máš nádrž pevne uchytenú nohami a aj chodidla sú na stupačkách rovno( nie ako tučniak) , zbytok už je len správny odhad rýchlosti ... |
Sisa, padlo tu vela rad, prospesnych aj v podstate destruktivnych. Tak par veci na zaciatok ktore su uplne zaklady. V prvom rade pohlad, tam kam pozeras tam uz davno si... Je to alfa omega na motorke. Druha vec je pohoda a uvolnenost, jazdi tak aby si bola v pohode a nie v strese ze ti niekto uteka a ty ho musis dobehnut. Tretia vec plynulost, plynule brzdenie, plynulý plyn. Praca s plynom a brzdami je zaklad na motorke ci aute, jednoducho bez toho sa dalej nepohnes. Trening, je potrebny, chces sa naklanat alebo klopit, ono ty to jz robis aj teraz hoci si to neuvedomujes kedze to robime vsetci, tie vacsie naklony uz idu ruka v ruke s tym co som pisal vyssie. |
ja som uplny zaciatocnik, prvy mesiac mam moto a tiez som bol uplne zufaly z toho klopenia az som sa to naucil na bicykli :D |
Re: Sisa969: Netreba to siliť. Hlavne musíš najprv dostať motorku "do ruky". To sa nestane zo dňa na deň, telo si musí vytvoriť podprogramy akcií a reakcií na homtu, výkon a chovanie motorky. Motoškola ti dá veľa, ale toto neurobí. Aj gymnasti pilujú techniku roky drilom, inak to proste nejde. Niekomu to ide rýchlo, niekomu pomalšie. Hlavne musíš jazdiť, jazdiť, jazdiť. |
Re: Pulinsky: Že jazdiť bezpečne... |
|
Sisa,,,máš určite nejakého kámoša-kámošku čo vie jazdit,popros ju-ho nech ide z tebou pojazdit(určie ti vysvetlí čo a ako,rýchlost,náklony,kam pozerat atd) najprv kludnejším tempom,všímaj si akou stopou (apex) ide do zatáčky ako sa naklána ,ako ju prechádza,,,potom zastavte pokecajte,pýtaj sa čomu nerozumieš,,,,potom to skúšajte znova a znova a vždy ked budete stát vypytuj sa na wšetko čo chceš doladit,vysvetlit,,,,neboj časom a v praxi to príde samo ,,,,,treba jazdit,jazdit,jazdit a pýtat sa,všímat si wšetko,,,,tiež som takto začínal po prechode z ostrého endura na cestu,,,,mal som a mám štastie na rozumných ludí čo jazdia na mašinách(dík MilanDo,Lefo,Slavčo),,poprípade motoškola ak nemáš rozumných známych,,,,,,držím ti palce,lebo zatáčky sú to pravé o čom je jazda na motorke a nezabúdaj -človek sa učí celý život,,,,,,,,,,,,,,,,,,, a najwiac skúsenosti získaš v reale nie na monitore,,,,,,,,,,,motozdar Sisa 69 |
Barlac. Nechapem preco napadas moje iq. Ja som sem predsa nepisala ze poradte mi ako sa mam zabit v 300kmh rychlosti klopit sa predsa da aj v nizsej rychlosti a to ze chcem zdokonalit svoju jazdu predsa neznamena ze sa chcem zabit. A netusim preco by som mala nechat na motorku sadat prach ked mam dieta predsa vela motorkarov ma deti. Mozno aj ty raz budes mat a neverim ze nechas motorku stat v garazi kym tvoj syn ci dcera nebude mat 18. Mimochodom som dostatocne inteligentna a zcitana len som iba clovek a nemozem za to ze nie vo vsetkom som tak zrucna keby som bola dokonala nepytam si radu. |
retro - len zopár detailov pre Tvoje upresnenie - Steve sa narodil v Znojme ako Zdeněk Loveček, do Brna sa presťahovali neskôr, tam študoval na konzervatóriu a popritom začal jazdiť závodne motorky na starom Masarykovom okruhu aj s bratom ( toho zavraždili v Brne ako 27 ročného šiptári ). Zdeněk cca 2 roky po pohrebe brata emigroval do Rakúska a odtiaľ do Ameriky, usadil sa v Kalifornii, zmenil si meno na Steve Lichtag a cca 9 rokov závodne jazdil motorky ( aj v Daytone ) , popri tom sa veĺmi aktívne venoval potápaniu. Motorky nechal po ťažkej havárke ( v poslednom kole ) po ktorej absolvoval viacnásobné operácie v Amerike aj v CZ. Do CZ sa definitívne vrátil okolo roku 90, ešte predtým točil nejaké dokumenty v koprodukcii s CT. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Romanka (02.09.2016 13:35) |
Re: brazel: ja som kludny ako vanok, to len mi oci zatlacilo ked som videl co sa spaja s IQ |
ja sa na to chcem pozerat tak, ze aj chodenie do obchodu je vo svojej podstate nebezpecna cinnost. prechadzas pri nom cez cestu, kde ta moze hocikto zrazit. chodis po chodniku hned vedla cesty, kde moze niekto po smyku vybehnut. ty sa mozes potknut a padnut hlavou na obrubnik. recidivista ta prepadne spoza rohu. padne na teba omietka z domu, okolo ktoreho ides. cez dieru v plote ti skoci na krk susedov pes. prepadne sa cesta kvoli praskuntemu potrubiu akurat v momente, ked tade prechadzas. muz sa pri domacej hadke uhne letiacemu tanieru od jeho nasranej zeny, ten trafi okno a ostri ulomok okennej tabule ti pretne krcnu tepnu... |
A čo sa rozčuľuješ , veď barlac má pravdu . Ani nachytaných pokémonov z kožky odrať sa z internetu nenaučíš . |
Re: barlac: cakal som a dockal som sa. Top prispevok dna, ale ze bude donho dokomponovane IQ, tak to uz hej. |
aby tieto vsetky informacie o klopeni dievca z vychodu ponimalo,musela by mat iq dost vysoke. |
zaujimava je aj kniha 'bernt spegel: trenujeme na motocyklu kazdy den'. |
Skoda ze su tu neriesi tema . Ale blbosti takto z 50 prispevkov nik nic nema . Len to normalneho cloveka odradi od pomoci k danej veci . |
ivan70 |
Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Urážanie a osočovanie. |
Vela uzitocnych veci je popisanych v knihe Trénujeme na motocyklu (Bernt Spiegel). Kludne by z tohto mohli vyucovat v autoskole. |
ivan70 |
Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Odbočovanie od témy. |
Re: aapa: šak tú motorku to celú rozhodilo.. úplná blbosť používat takéto veci v premávke, na okruhu si to tiež neviem predstavit, načo je dobre brzdenie namiesto menej ubratia plynu. a to som sa o tom už bavil aj s okruhovým paličom.. |
iwwo |
Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Odbočovanie od témy. |
PetoDL |
Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Odbočovanie od témy. |
demmoo |
Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Odbočovanie od témy. |
ivan70 |
Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Odbočovanie od témy. |
Re: aapa: |
Retro |
Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Odbočovanie od témy. |
ivan70 |
Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Odbočovanie od témy. |
iwwo |
Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Odbočovanie od témy. |
ivan70 |
Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Urážanie a osočovanie. |
Retro |
Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Odbočovanie od témy. |
ivan70 |
Príspevok bol zmazaný Moderátorom, pretože porušoval pravidlá fóra, dôvod: Urážanie a osočovanie. |
Re: Retro: |
retro |
Chester písal som včera o 08:01 že to inak ani nedopadne a dokážeš si že to je hlúposť |
nejde ti klopit zatacku pretoze si nempochpila zaklad zatacania na motorke - protismerne riadenie motorka nie je bicykel na motorke sa ta k riadi iba na mieste a vo velmi malej rychlosti inak pri vyssej rychlosti sa riditka tlacia prave na opacnu stranu ako sa zataca ale to casom pride |
Merlin00 neposierajme sa s BMW. Systém AntiDive u klasickej prednej vydlice sme tu bol v roku 80 a keď si na klasickej zadnej kotúčovej brzde urobíš záchyt reakcie na rám nie na kývačku máš to isté čo spomínaš. To sme riešili v pred tridsiatimi rokmi. A tá geometria sa nemení až tak strašidelne. Všetky tieto veci sa v pretekoch neujali, či to bolo od Bimoty, Fiora, Foaleho alebo Bakkera /pokiaľ si ešte v obraze/. |
tak som skúsil to jemné brzdenie zadnou v náklone spolu s plynom... pi.ovina jak voda v koši inač to ani dopadnút nemohlo.. |
|
Re: Sisa969: Vážne, ked budeš mat toho Horneta tak rob tie osmičky, ako to tu spomenul kolega vyššie. |
Saly33 berem ta za slovo to nemam daleko az pojdem tym smerom ozvem sa... |
Toľko odborníkov na klopenie a tie poniektoré "perly" (rady) |
No konečne to tu niekto dal do poriadku, Retro |
Prosím |
Retro. Dakujem ze si im to tu objasnil. Oni uz tu rozoberaju high level |
No chlapci dakujem za nazory je ich tu mnoho a vsetky sporne kazdy vravite nieco ine a vsetci vsetkym nieco vyvraciate. Ja si samozrejme z toho vezmem k srdcu to co uznam za vhodne a pokusim sa zlepsit. V ramci svojich moznosti a tempa. Ak sa raz niekde zideme pozvem na "kavej" snad uz na tom budem omnoho lepsie ako som dnes ... zo zvyskom svojej jazdy nemam problem akurat tie zakruty ale na tom idem pilne pracovat este kym hlasia teplo ... |
Retro Steve ( inac brnak srdcom Zdenda Lovecek ) je prírodný úkaz a renesančný multitalent. Okrem toho, že závodne jazdil motorky je aj výborný herec, muzikant, kaskadér, boxer a má vysostne pozitívny vzťah ku žralokom, hlavne k tym teplokrvnym. Pred pár rokmi ( cca pred 16-17 ) točil film o carcharodonovi carcharias "Carcharias - the great white ", jasná vec že sa potápa in natura, žiadna klietka. Btw.toho natáčania sa zúčastnil aj Filip Renc. Točilo sa to v JAR v Kleinbaai a Steve to ponal ako trilógiu - žraloky & tulene & kormorany. Steve v tom filme vzdal hold Andre Hartmannovi, ktorý mu robil technického poradcu. Kto nevie, kto je Andre "The sharkman" nech si vygoogli Upravené 1 krát. Naposledy upravil Romanka (01.09.2016 19:04) |
No a keďže ste to dostali ani neviem povedať na akú úroveň tak je dievča je v prdeli... |
Re: padawan: nepresunie sa nič na zadné koleso. váha sama o sebe ide dopredu, ale preto že zadná kyvka opisuje niečo ako kružnicu tak zadné koleso je oproti zvyšku motorky brzda a zatial čo motorka chce íst dopredu, zadné koleso chce íst dalej od nej. jediná cesta "dozadu" je stlačením tlmiča. |
keď som si teraz pozrel twist of wrist, zistil som, že viem o jazdení na motorke úplne houbeles aj napriek tomu, že mám najazdených dobre cez 170 tis. km. Okruhove rekordy určite lámať nebudem .ostanem verný kochacke |
jazdit s decakom nie je to isté ako jazdiť s litrom a viac, len aby bolo jasné |
to s tou zadnou brzdou sa aj mne zdá trochu ako chujovina ale dnes to pre istotu skúsim otestovať |
chlopi len pre istotu .. to s tou zadnou brzdou je vyssi divci. |
ešte jedna vec. v samotnom článku sa píše, že ked je človek dlhý, alebo sa zátačka zatvára, tak jemne pribrzdit zadnou, ale to by som s otvoreným plynom určite nerobil.. prejazd zátačky má byt váhou na zadku ktorú skutočne dodá len pridávanie. presne ako je to v twist of wrist.. a to je potom poznat |
Re: HoGo80: čítam to teda. zadnú brzdu by som mal mat tak, aby bola pár mm pod mojou nohou - hej, určite je, ked sa má jazdit špičkou nohy na stupačke. na kačáka si môžu jazdit takí, ktorým ešte nezvrtlo nohu pod stupačku. |
Chester, fakt to funguje. Vyskúšaj na budúce v DS (ak tam ešte bude nabudúce). |
Nehádam sa, u mňa to funguje. Trápi sa troška motor aj brzdy, ale v zákrute mám oveľa istejší pocit. Školiteľ čo nám tento trik ukázal jazdí denne aj keď neškolí - je to jeho náplň práce - a jazdí neskutočne dobre, pre mňa prakticky v "nulovej rýchlosti" a minimálnom polomere zatáčania naklopí motorku skoro až po zem takže niečo o klopení vie aj on. A prekticky nielen teoreticky - týmto zas nepoukazujem na teba ani nikoho iného ako by si to joscu opäť nesprávne vysvetlil. Verím že ti to ide tiež. |
Re: aapa: cester jazdiť nevie ale hlavne že vzdeláva začínajúcich jazdcov |
Re: aapa: vysvetli mi prosímta AKO to má fungovat.. ja klopit viem a nemusel som nikdy stláčat zadnú brzdu a pridávat plyn zároven. nikdy ma to ani nenapadlo, takto trápit motor.. |
Chester ja som si to nevymyslel ale funguje to skutočne dobre. |
Re: aapa: väčšiu pičovinu som už dávno nečítal. sorry, ale akože má íst pod plynom a zároven brzdit zadnou? neviem teda kolko som toho už videl, ale toto mi jednoducho hlava nebere |
Lisiak8 zatiaľ čo ja som to formuloval tak si ma predbehol a dobre si to napísal. |
Dievča z Trebišova sluchaj tu... Napísala si pekne že jazdíš hlavne bezpečne lebo máš dcérku. Tak sa toho drž a nerieš somariny. Frajer sa má prispôsobiť tebe a nie naopak. Nerieš klopenie, ale plynulý prejazd zákrutou. Keď chceš klopiť, tak musíš mať rýchlosť, lebo spadneš na vnútornú stranu kaňara. Ide o tú plynulosť a presné odbrzdenie. Jazdi na motorke čo najviac a získaj istotu. To chvenie motorky čo popisuješ je s určitosťou tvoja kŕčovitosť. To sa poddá. Keď sa budeš na motorke cítiť dobre potom rieš motoškoly a počúvaj rady. Dovtedy čím viac všeliakých názorov budeš počuť /a tých je! /, tým viac z toho budeš zblbnutá. Pokiaľ nebudeš mať vžité základné návyky a budeš za jazdy rozmýšľať nad blbosťami typu "pri prejzde zákrutou jemne použíjať zadnú brzdu a jemne držať plyn", tak si jednou nohou v nemocnici /prinajlepšom/. |
Dve veci: |
www.motoskola-srsen.cz/ |
Tiež nie som kloPIČ ale z vlaňajšej školy jazdy mám jednu radu ktorá mi pre bezpečnejšie klopenie dosť pomohla: |
Neboj sa, nie si sama. Ja jazdím už piatym rokom a dodnes som sa nenaučil klopiť Jazdi proste tak ako to cítiš, určite sa do ničoho nenúť. Každý má svoje limity a nie všetci môžu byť ako Rossi. Stres z toho, že nie si dosť rýchla v zákrutách vie poriadne znechutiť jazdenie a zbytočne sa naháňať kvôli niekomu tiež vedie k tomu, že budeš jazdiť na hraniciach svojich schopností a ľahko urobíš chybu, ktorá môže byť osudná. Nestojí to za to. Zdravie a život máme však iba jedno. Toto som si uvedomil, keď som chcel byť skutočný "motorkár" a rezať zákruty ako tí borci v MotoGP. Motorka je však o radosti, nie je podstatné či máš pritom koleno na asfalte. |
ako uz niekto pisal - odporucam pozriet si Twist of the Wrist II - Biblia jazdy |
Ok chlapci precitala som vsetko co ste mi tu popisali uz aj pohovor bol s pristelom tak skusi motorku aj ma poduci aj motorku idem menit lebo od buducej sezony kupujem horneta a nebudem prekracovat svoje limity... bud skusim skolu alebo sa budem ucit pekne pomaly a nebudem sa zatazovat tym ze ma ma niekto cakat aj tak ste zlaty ze ste sa tu tolky vyjadrili. DAKUJEM |
Re: Sisa969: k tej kamere....ja som skusal video z jazdy kamerou do auta upevnenou normalne na prednom svetle...dal som ju k spodnej casti, aby nepiekol halogen priamo na nu a bez problemou to vydrazalo...avsak z toho sa neda vycitat co a ako ohladne stylu jazdy...ale vidno aspon v akom naklone motorka je... |
Sisa969 - veľa ľudí čo jazdí na motorke nevie riadne klopit do zákrut, jeden z nich Ti práve teraz píše Ako hovorí Brazel, zrejme to bude v Tvojom pripade dane aj nie práve ideálnou motorkou pre Teba. Mam uz odjazdených pár km a klamal by som, ak by som tvrdil, že som nejaký hustý čávo v klopeni. Ked som pred 3 rokmi pri tripe do Istanbulu niekde v bosnianskych kopcoch vyskúšal Bubovho Hatatitlu ( Intruder 1400 z roku pána ) tiež som na nom išiel ako tesne pred výmenou plienky a chalani ma hore pekne pockali a čakali veru dosť dlhú chvíľu. Veľmi rád som si potom od Buba vzal na naspäť moju Lady Zeldu ( BMW R 1150R Rockster ) s ktorou ale on nemal vôbec žiadny problém s klopenim a veselo nam v kopcoch všetkým ukazoval chrbát. Ten nám vlastne rovnako veselo ukazoval aj na Hatatitlovi, aj na všetkých ostatných motorkách ( počas tripu sme si ich vzájomné menili na skúšku )čo mi len potvrdilo , ze dobrý vyjazdeny jazdec zvládne s prehľadom každú motorku na rozdiel od slabsieho jazdca, ktorý je rad ak zvládne tu svoju. Jedine praxou sa dá vyjazdit, ale motoskola nie je zlý nápad, určite neuškodí. |
Re: Sisa969: gumy môžeš mať správne nafukane ale môžu byť staré a preto odskakuju alebo zjazdene stredy a ešte aj v predu iná guma ako v zadu čo nieje ok . |
napr. my tu sa obcas chodime rozjazdit na motokarovy okruh. nie je dolezita rychlost ale prejazd zakrut. skus... |
Jonzis motorka aj priatel ... vsetko bolo skor ako mala ... teraz sa vozime tak rekreacne teda nie tak casto ... kedze sa starame o dieta .... ten piatel je otec dietata dufam ze to doslo... akurat co nie sme zobraty |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 232594 | Včera: 152017