Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Ahojte, mám také príjemné starosti s kúpou motorky. Vyberám z týchto: BMW K1300S, Hayabusa, VFR 1200, FJR 1300, kawa zzr 1400 poprípade gtr. Môj favorit je bavorák, má zaujímavú výbavu, nie je ich veľa. Chcem motorku pre dvoch, športovo turistickú, veľký objem nie na lietanie ale aby to nebolo slabé pri plnej záťaži, podvozok stabilný, kardan je veľká výhoda... cena do 10t€ ale samozrejme čím menej tým lepšie . Čiže ak máte nejaké skúsenosti a rady sem s nimi. Ďakujem. |
sportovo turisticka cize mackopes ani macka ani pes supersport s kuframi Upravené 1 krát. Naposledy upravil pirates (07.12.2015 1:11) |
fullgas1 Výber motoriek je super. Treba asi iba konzultovať s tým čo bude sedieť za tebou, či chce "ležať" alebo príjemné "sedieť". Ak si to chceš ty užiť a ten zaťebou aby sa nestažoval, tak by som volit FJR alebo GTR. GTR oproti FJR je viac "športový". |
Najlepšie bude, ak si na každú skúsis aspoň sadnúť. Ale ak už sa ti páči bawo tak neni o čom. V podstate máš vybraté, len čakáš ci ti niekto nenapíše ze je to haraburda. Postuduj testy, recenzie a na jar sa vyber odskúšať každú. Ale začni tým bmw aspoň ušetris čas. |
Re: fullgas1: aj frajerku si vyberas podla rad na nete od neznamych nickov? Kupa moto je cisto emocionalna zalezitost, technicke parametre su jedna vec, pocity pri jazde druha. Pockaj do jari, vyskusaj si ich a uvidis, ci to bude laska aj "na dotyk". Su to tvoje peniaze, tvoje emocie, nikto ti neporadi lepsie, ako ty sam. Vela stastia a km plnych radosti z jazdy.... |
Rád si nechám poradiť od tých čo podobné mašiny mali. A neviem čo má spoločné výber motorky s frajerkou. Na FJRke ma dráždi ten 5-kvalt. Nová už má klasiku 6-kvalt. Testy mám prečítané, len tam je každá motorka tak super, že to stráca na výpovednej hodnote... |
hayabusa...jedina z vyberu, kora ta chyti za srdce...aspon podla mna... |
Busu by som vyrazil ako prvu prec. To s turistikou nema nic spolocne, aj ked ma napadaju rovno traja ludia, ktori by mohli namietat. |
Na buse ma odrádzajú dve veci, reťaz, ale to je len taký detail, hlavne posed pre spolujazdca. Ako plus hodnotím celkom športový a kvalitný podvozok. O Výkone sa nemá cenu baviť |
ked pojdes 300, tak ta bude vzduch tak dvihat, ze sa budes musiet ejha drzat, aby si neuletel, takze tlak na zapastia sa razom zmeni na tah... |
na buse som najazdil okolo 50 tisic turistickych kilometrov a na kardanovej hyperpohodlnej motorke cca 40 tisic...takze naskusane mam az az...a aj po tejto skusenosti hovorim, ze busa je busa... |
Re: Sano: Dík za to cycle ergo, tam je pekne vidieť že zzr, gsxr majú športový posed, bavor už o niečo menej a fjr je posedom cesťák. |
ja som ti clovece tu rataz tusim necistil nikdy (mozno raz) len som ju mazal a potom vymenil...pouzival som na to shell olej, bol taky biely, po nastriekani sa mierne spenil a pricapil sa na retaz pomerne dobre...to mozno robia vsetky retazove oleje, len ine som nepouzival, tak neviem...ale je pravda, ze troska po naneseni frkal, tomu sa asi vyhnut neda... |
Veď dá sa aj stále domazávať. Podľa mňa reťaz je vhodná na športové mašiny kvôli váhe, na bežné jazdenie je remeň alebo kardan vhodnejší. Nemám väčšie nervy keď namažem reťaz a hneď potom zmoknem. Až taká rozkoš. |
ja jazdim VFR 1200 - dovod vyberu bol cisto emocionalny, proste sa mi pacila a nemenil by som. Kamarat ma K1300, dalsi s partie ma FJR a dalsi mal GTR. Sedel som na vsetkych, za srdce ma chytila VFR hlavne svojim "sportovejsim charakterom" oproti ostatnym menovanym. Samozrejme cisto subjektivny pocit. Kvalitativne su dobre vsetky, o tom nema cenu sa bavit. VFR je tahun, V4 motor ma svoje caro, vykonu neurekom, pohodlie je tiez subjektivna zalezitost - je to sportovo cestovna motorka takze cestovanie nie je probolem, pre mna je napriklad pohodlnejsia ako Vstrom, ktory som jazdil 3 sezony. ako uz niekto spomenul, precitaj si testy, pokukaj videa ale hlavne vyskusaj a uvidis co ti sadne najviac. |
Re: Stromak: keď máš takúto možnosť porovnať všetky ako sú na tom so spotrebou - dojazdom? Som sa dočítal že honda má o ničo vyššiu spotrebu ako jej priame konkurentky. Viem že pri motorke by sa nemalo pozerať na spotrebu, ale je to jeden z údajov ktorý mňa osobne zaujíma. |
Fullgas uprimne nemam ani tucha. na FJR,GTR a K1300 som sa vozil, nejazdil som s nimi dlhsie. Navyse mna na motorke spotreba nikdy nezaujimala.. na VFR je spotreba cca 6.5-8 l v zavislosti od toho ako jazdis ( u mna spotreba na okreskach, dialnica 0%, mesto minimum ). |
sportovoturisticky je aj Goldwing ak na nom sedi spravny clovek co ja samozrejme nie som takze u mna je iba turisticky Upravené 1 krát. Naposledy upravil pirates (09.12.2015 0:07) |
môj názor, zo skúsenosti, ak sa bavíme o turistike vo dvojici - čo sa týka posedu, komfortu a pohodlia tak BMW R 1200 RT je lepšia voľba ako K 1300S . Hlavne ľadvinka bude mať viac pohodlia a vysúvateľný plexi štít ja bohovská výhoda hlavne pri jazde v lete v mestách a v zápchach. Nemá to síce papierovo toĺko výkonu ako Kčko, ale výkon, čo má bohato postačuje. |
Tiez by som isiel do RT cka potom FJR..zvysok su viac sportové ako turistické... |
Prave budem menit starsiu motorku za novsiu BMW R1200ST. Uz ju mam par mesiacov pozicanu. |
Chalani ďakujem. Ja moc cestovnú mašinu ani nechcem, rád sa chodím povoziť na Babu a tam už to RTčko nebude taká paráda (v mojích rukách samozrejme). FJR je už koncepčne celkom stará, predsa len je to od roku 2001 raz modernizovaná mašina. Som prekvapený že mi odporúčate toľko tú FJRku. Čakal som skôr VFR alebo Hayabusu. Suzuki s radou GSF ma celkom sklamala, je to silno rozpočtová rada. Mäkký podvozok, slabé brzdy a tá zadná kyvka je hnus na pohlad. Ale zas za tú cenu to je kus motorky či 650 alebo 1250. |
Mam uz 3-tiu FJRku. Vzdy pri vymene masiny som zvazoval co ponukal trh (v podstate tie modely co pises + nove RT-cko, K1600GT a Trophy) a vzdy som si ich riadne vyskusal. Kazda z tychto masin ma nieco do seba - nieco lepsie, nieco horsie - a vedel by som si kazdu z nich predstavit v garazi. Urcite ta ziadna nesklame. Mne ale ani jedna mi nesadla tak ako FJR. Kazdopadne vyberaj srdcom - motorka sa ti musi pacit - a odporucam vyskusat. |
Športovo turistické motorky majú jednu vec spoločnú - nedá sa na nich ani riadne športovať a ani plnohodnotne turistikovať |
ja nechapem ako moze niekto pisat ze turistika je vfr a busa.u mna to boli vzdy take kvazi pohodlnejsie supersporty.povedzme cbf 1000 by som radil medzi sportovejsiu turistiku alebo fazera.ale fjr je cisto turistika.treba sa postavit vedla masiny .fjr uz je kolos.ale ma taky krasny sportovy dizajn.ja by som si vybral jednu dva masiny ktore mi vyhovuju posedovo hlavne a cakal na dobru ponuku.a hlavne aby to malo co naj vybavu.myslim vyhrievanie rucok sedadla tempomat kufre dobry stit deflektor.aby som nemusel ja investovat svoj cas a peniaze este.ked fakt chces turistiku treba si uvedomit ze budes hlatat kilometre a polovicky maju extra citlive prdelky a radi sa opru o kufor na ktorom je mekka opierka.ale ked za turistiku povazujes raz do roka chorvatsko tak to si kludne vyber aj nieco mensie .ja by bral novu fjr ale ta je mimo rozpoctu |
Upravené 1 krát. Naposledy upravil salli (12.12.2015 12:28) |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 255033 | Včera: 227754