Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuUpozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD - Diskusné fórum - Len Tak

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
27.09.2015 16:26

Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

SADLATY
 Geriatrik 

Na motoride som býval kedysi prispievateľom do fóra, ale predajom motorky sem občas zbehnem už iba niečo prečítať. Snáď, keď domov niečo dvojkolesové opäť zaparkujem...

Idem si teda idem dnes na nedeľné popoludnie pekne v našom kombíčku s rodinkou zo Skalice a v späťáku vidím r-kové BMW. Juniora hneď upozorním, nech sa pozrie dozadu, že ide za nami jedna veľmi podarená motorka, že takú by si kúpil aj pánko v mojich rokoch, keby boli zvyšné bubáky, že takú by som bral. Všetko OK, pokiaľ si sa nepriblížil za môj kufor na vzdialenosť 2m a v tejto vzdialenosti sa nepohyboval v nepredvídateľných intervaloch v rýchlosti 100 – 110 km/h, v ktorej bežne jazdieva pospolitá Slovač medzi občasnými dedinami na Záhorí,ale je to v celku bezpečné – teda v prúde vozidiel. Vymetal som všetky nerovnosti pri krajnici, aby som náhodou neobmedzil teba, keby si sa ma rozhodol predbehnúť, kedže si sa lepil na môj ľavý kraj – ako človek, čo ide predbiehať. Možností na predbiehanie si mal milión, s prehľadom bez toho, že by si niekoho negatívne upozornil na svoju prítomnosť ,si mohol využiť potenciál toho stroja, čo sedláš a prebehnúť ma ako človek.... Čo si po pár km aj spravil a opäť na zalial pocit pokoja
Kým tým, že som zvolil inú trasu ako ty, sa mi, bohužiaľ , podarilo dostať nejako pred teba opäť. Kde sa znova opakoval tvoj štýl jazdy v záveternom tuneli vozidla pred tebou (teda mňa)... A teraz k veci . Si si asi pomyslel, že predbehnem ho kokota, keď ma ide vybrzďovať , lebo prečo by inak začal na rovnej ceste brziť. Bolo to preto, že ty si tú prepelicu nevidel, lebo si mi rátal kábliky ohrevu zadného okna. Normálne by som drbol na brzdu, takto som dúfal, že ta divá slepica sa stihne upratať a ja nebudem musieť meniť hmlovku alebo plast z náraníka po jej zrazení. Keby som nemyslel na teba, lebo viem, že ak by si mi vletel do zadku, už by si nepotreboval druhú odo mňa, lebo by si bol rád, ak by si vôbec ešte bol. V stovke nabrať niekomu kufor nemusí rozbehať ani kus chlapa – stačí trošku smoly a... Ďalšia vec , ako som spomínal na začiatku,tachometrová rýchlosť 100 – 110 je síce nepovolená zákonom, ale bežne ňou autá na prehľadných rovných úsekoch jazdia. Ak niekoho predbehneš v takejto rýchlosti a nič nejde oproti, nemusíš sa jebnúť pred neho, ale môžeš pokojne predbiehať. Ale nie ak idem 100 a ty drbneš predo mňa a ideš 102 a pomaličky sa rozbiehaš s kľudom miloslava Mečířa...Celý tvoj predbiehací manéver spôsobil iba to, že som musel dať nohu nielen z plynu ale na brzdu...
Vzhľadom na tvoj jazdecký štýl, posed, nadchádzanie či vychádzanie zo zákrut... ruku do ohňa dám, že máš najazdené pramálo (alebo si sa vrátil k tomu po strašne dlhej dobe – neriešim dôvod) – si na úrovni skorého začiatočníka (ale si iba trochen pripečený :-~ ). Keď za volantom bude sedieť šofér na tvojej úrovní, také veci ako si stváral, čo máš ty pocit, že to bolo s prehľadom, všetko pod kontrolou, naozaj sa nemusia skončiť dobre. Auto bude mať nejaký plech skrútený, ty môžeš byť skrúteny v zdravotníckom zariadení. Ak nerozmýšľa ani jeden, dvaja sa zrazia isto – ty si nebol v mojom kufri len preto, že som dumal za teba. Taktiež sa občas pozri za seba, lebo robiť hadíky na šírku pruhu, keď ide za tebou auto – nechápem, ale asi si sa tešil z jazdy.
V princípe seriem na teba, bol si nebezpečný svojou prítomnosťou pre mňa, ohrozoval si moju rodinu, musel som riešiť veci, čo som nemal kvôli tvojej obmedzenosti... keby si takýmto štýlom jazdil za mojím kufrom dlhšie, naozaj by som jebol na tu brzdu, lebo ak tebe to je jedno, ja stres z toho mať nebudem, že drbneš do mňa, keď na to nebudem pripravený ja... Ja som nešiel ako traktor. Nevidím dôvod, prečo by som sa mal niekomu uhýbať, brziť, keď on má prázdnu rovnú cestu, nikoho v protismere a aj tak si vyberie môj ľavý zadný náraznik ako bod sledovania... A to motorkárom bežne uhnem , bliknem, že môžu ísť, predbehnú ma, zakývajú mi, za 10 s si ani jeden z nás nespomenie, samozrejmosť...
Veľa šťastných kilometrov, ale podumaj na tým ;-)


Dôvod úpravy: kontrola často vyskytujúcich sa pravopisných chýb :-P

Upravené 2 krát. Naposledy upravil SADLATY (27.09.2015 16:29)


27.09.2015 17:48

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

veverica
 Kávičkár 

Ikona

pekne si mu , tak po lopate.
[dobre]


27.09.2015 18:20

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

Filip Kalka - Masochista
 Kávičkár 

Ikona

a strucne


27.09.2015 19:10

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

HELLOKITTY
 Edvenčr 

Ikona

BKSL presedlal na BMW ?

"a stručne" >:-)


27.09.2015 20:31

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

adventure
 Turista 

...ako to asi dopadne,keď druhý taký "pilot" bude sedieť v aute :-}

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil adventure (27.09.2015 20:31)


27.09.2015 20:48

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

Menton
 Skútrista 

Ikona

A mozno, keby to napisal zo svojho pohladu vodic moto, tak by to bol uplne iny pribeh... 8-)


27.09.2015 22:26

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

icenko64
 Kávičkár 

Ikona

[dobre]


27.09.2015 22:49

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

kemo
 Geriatrik 

Mal som pred cca tri týždne dozadu podobnú situáciu. Jazdil som autom z NR do NZ a niekde v obci Bajč sa ku mne "pridal" skútrista (mladý, starý neviem, mal prilbu), "usadil sa cca 1,5 až 2,0 m za pravý zadný blatník (v pravom spätnom som videl cca pravú polovicu skútra) a takto veselo pokračoval za mnou. Cez obce cca 50 km/h, mimo obce cca 90 km/h (to bola asi jeho konštrukčná rýchlosť, lebo keď som zrýchlil na nejakých cca 100, tak som sa mu vzďaľoval). Následne v obci 50 a zase ma dobehol a usadil sa za pravý zadný blatník.
Mnohí vodiči aut ale aj motocyklisti si takto "pripravujú" pozíciu na predchádzanie.
Neznášam pri jazde autom a ani na motocykli takýchto "teplých bratov" a asi ani mnohí z vás.
Takáto jazda má 2 nepríjemné prvky:
1. Ak som zodpovedný a nechcem mať robotu s opravou auta, škodovou udalosťou alebo nebodaj riešením vážnej dopravnej nehody, tak musím stále premýšľať aj za toho za mnou.
2. Ten nešťastník má, v prípade, že chce predbiehať, výrazne zhoršenú situáciu a ešte horšie je na tom, ak ja začnem z nejakého dôvodu brzdiť (stačí poľná, lesná zver).

Správnu techniku predchádzania by mali učiť a naučiť autoškoly, ale ak ju aj naučia, mnohí
vodiči to rýchlo zabudnú.
(Už budem končiť s príspevkom, ale najprv trochu teórie, údaje sú čerpané z odbornej literatúry)
Ak potrebuje vodič brzdiť, tak najprv reaguje na dopravnú situáciu pred sebou psychickou reakciou (v odbornej literatúre sa uvádzajú časy cca 0,22 až 0,58 sekundy, piloti F1 a iní špičkoví jazdci cca 0,15 s) Ale podľa výskumov až 98 % populácie v hornej oblasti, t. j. 0,55 až 0,60 s.
Potom nasleduje tzv. svalová reakcia, vodič auta musí presunúť nohu z pedálu plynu na pedál brzdy, motocyklista (pokiaľ netrime nohu aj ruku na brzdách, tak tiež) a to trvá cca 0,2 s. Niekto to zase dokáže o niečo skôr, cca za 0,15 a iní za 0,21 s. Zase tých pomalších je nás podstatne viac.
Po stlačení pedálu brzdy trvá tzv. "nábeh" cca 0,2 s zvyšovanie brzdného tlaku v brzdnej sústave a vymedzenie vôle a až potom začne auto intenzívne brzdiť napr. na suchom asfalte - staré autá so spomalením cca 7,85 m/ss ale vozidlá vybavené 4. a vyššou generáciou ABS brzdia so spomalením aj 10,5 m/ss.
Motocykel to má trochu horšie oproti autám "nábeh" trvá cca 0,6 až 1,1 s (podľa typu motocykla, konštrukcie bŕzd a prednej vidlice) a ak je vybavený ABS, je to iba o cca 0,2 s rýchlejšie (t. j. 0,4 až 0,9 s)
Ak je motocykel konštrukčne schopný brzdiť so spomalením cca 10,5 m/ss, iba málokto z bežných motorkárov dokáže takýto potenciál využiť a brzdí so spomalením 7,0 až 8,0 m/ss, prípadne zablokuje predok alebo zadok a spadne.

Záver.
Ak sa nejaký dobrák s motorkou nalepí na auto, po rozsvietení brzdových svetiel na aute, začne auto o cca 0,2 s neskôr intenzívne brzdiť (min. tých 7,5 m/ss).
Motocyklista začne reagovať psychicky trebárs je lepší ako 98 % populácie, tak reaguje 0,5 s.
Potom začne stláčať pedál a páku brzdy (mal ruku na páke a nohu na pedále, takže svalovú reakciu vynechám), má priemerný motocykel s ABS, tak začne intenzívne brzdiť po cca 0,7 s.
Ak spočítame jeho čas, od okamihu rozsvietenia brzdových svetiel auta začne ten "lepší" motorkár intenzívne brzdiť za 1,2 s, teda cca 1,0 s potom, ako už vozidlo pred ním intenzívne brzdí.
Spočítal som taký jednoduchý prípad, kedy obaja idú 90 km/h, motocyklista cca 1,5 m za autom.
Výsledok, motocyklista naráža o cca 0,74 s od okamihu rozsvietenia brzdových svetiel auta v rýchlosťou 90 km/h (lebo ešte iba začína stláčať brzdy na motocykli) do zadne časti auta idúceho v tom okamihu rýchlosťou už iba cca 63 km/h.

Priatelia, premýšľajte. Ak idete za niekym, držte odstup. Ťažko radiť, že treba cca 2,0 s (pri 90-ke je to 50 m) a to nie len na diaľnici. V tejto banánovej republike sa nájde x-na tridsiatu chujov, ktorí vám do tej medzery vlezú, ale máte stále väčšiu šancu situáciu bezpečne riešiť. Ak budete pri 90-ke tak na 2-3 autá, cca 10- 15 m, určite sa aj vtedy nájde nejaký chuj s autom, ktorý sa tam bude chcieť zasunúť a tiež budete mať málo času na rozpoznanie, že niekto pred vami začal intenzívne brzdiť.

Pridávam sa k SADLATY, všetkým nám prajem veľa km bez nehôd, aby sme sa vždy dostali bezpečne do cieľa našej cesty. A dávajte si na ten odstup od vozidla pred vami pozor.


28.09.2015 8:51

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Ak mi niekto za mnou vadí, tak spomalím nech ma obehne, alebo pridám tak aby ma neodbehol a nebudem tu vypisovať romány.


28.09.2015 8:54

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

PetoDL
 Turista 

Ikona

bača: [dobre]


28.09.2015 9:30

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

jozins
 Turista 

Ikona

Sadlaty - nemáš ty náhodou superba/passata/fabiu velmo podobnu tym policajnym? Tie sa ťažšie predbiehajú..


28.09.2015 9:50

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

HoGo80
 Edvenčr 

Ikona

Bača, teoreticky to funguje, ale stretol som už magora, čo sa na diaľnici (!) nalepil, keď som pridal, tak pridal, keď ubral tak ubral. Zabával sa.


28.09.2015 9:56

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Ak sa chce niekto takto cielene zabávať tak sa treba na neho vybodnúť, nech si dáva pozor sám na seba.
....alebo, možno pomôže 2-3x trochu viac ale stále bezpečne pribrzdiť. Potom ho to zabávanie prestane určite baviť.


28.09.2015 12:23

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

jojkoz
 Turista 

Ikona

Ked mi niekto uz dlhu dobu takto lezie na nervy (ci uz auto alebo motorka) - tak stale pod rovnakym plynom jemne stlacim brzd. pedal - len tolko ze sa osvietia brzdove svetla - ale nezacnem brzdit.

V drvivej vacsine pripadov to zabera ;)


28.09.2015 12:34

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

kecky
 Kávičkár 

Ikona

Na R-kovom BMW sa voziť za plechovkou? :-O I-GRR I-GRR I-GRR

Už len to je problém :-D

Robí nám ostatným hanbu >:-)


28.09.2015 14:11

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

Pustím naplno ostrekovače a držím aj 5 sekúnd. Väčšinou to ten debil pochopí. Ak nie, pustím zas. Myslím, že tretí krát som to ešte neopakoval.

Mierne šliapnuť na brzdový pedál pomáha, ale už to robím len na benzínovom motore. Raz som tak spravil na TDi a malo to efekt, ako keby som fakt brzdil.


28.09.2015 14:15

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

jojkoz
 Turista 

Ikona

2 satos

Ale ako som pisal - zmacknut brzdovy pedal - ale nepustat plyn ;) - aby to nezacalo brzdit motorom


28.09.2015 14:22

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

HoGo80
 Edvenčr 

Ikona

Riešenie B, ale to asi na motorku za tebou nič moc: aspoň dvojlitrový dízlak, dva rýchlosti podradiť a pustiť spojku.


28.09.2015 15:49

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

kemo
 Geriatrik 

pre : bacaono
Tým románom si asi myslel môj "román". Ten román nebol určený pre tých, ktorí to vedia vyriešiť (tých nápadov tam je od ďalších účastníkov dizkuzie veľa) od zrýchlenia, pribrzdenia, cez zablokovanie bŕzd, opláchnutie ostrekovačom a pod. Skôr som tým chcel upozorniť mnohých aby sa zamysleli nad svojim konaním. Ten nešťastník skútrista, ktorého som spomínal, keď bol za mnou cca 1,5 m, nemal šancu vidieť zadné svetlá na mojom aute. Pri ľahkom kontakte sa odporučí vpravo mimo cestu a to je ten lepší prípad. Ak by jazdil podobným štýlom za autom vľavo (za ľavým blatníkom), tak môže v lepšom prípade skončiť na ceste alebo vľavo mimo cestu, no a v horšom prípade napr. pod kamiónom.

pre všetkých :
Tu nejde o nás vpredu, v autách, tu ide o zdravie motorkárov jazdiacich extrémne blízko za autom jazdiacim pred nimi. Tí by si to mali v hlave ujasniť, a preto aj taký "stručný román" s nejakými dátami o schopnostiach vodičov aut a motoriek a o technických možnostiach motoriek a aut.


28.09.2015 15:55

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Horšie znášam, keď som ja na moto a mne sa na prdel lepí nejaká debilná plechovka, napríklad v kolóne, alebo inde, kde sa nedá zatiahnuť, to už tých možností veľa nie je.
Mne sa stal včera iný prípad, som šiel za nejakou plechovicou s prďavým výfukom / asi nejaký "tuning"/ a dobehli sme slimáka, prďavec blinker, ja automaticky tiež za ním a obiehame. Akosi to šlo ťažšie, som myslel, že prďavec nemal také zrýchlenie, ale mal, lebo keď som obiehal slimáka ja a to celkom dosť dlho, tak na tacho 150. Takže odhadom šiel slimák už nie 80kmh, ale cca 130. Cesta nič moc medzi dedinami, fúkal bočný desný bes, no celkom zážitok. V tom momente som ľutoval, že nejdem na torpédoborci, jedna mína by sa zišla pustiť.


28.09.2015 16:02

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

SADLATY
 Geriatrik 

bacaono: spomalím, uhnem,zrýchlim, prečo? Nikomu som nič neurobil. Mudrejší ustúpi, ked je sprostejší.... to nie je riešenie i keď my Slováci to máme v krvi.

Iste sme niečo podobné spravili každý jeden a ani o tom nevieme, nikto nam to nepovedal. Ja som iba chcel, aby to chalanisko vedel,nič viac. Nepocitujem k nemu žiadnu nevraživosť :-D Len sa môže stať, že budem na budúce menej sústredený a aby mi tu ludia nenadávali, že som nabúral chudáka motorkára.Alebo niekto iný...


28.09.2015 20:11

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Re: SADLATY: "...spomalím, uhnem,zrýchlim, prečo?Nikomu som nič neurobil." To myslíš naozaj vážne? :-O .....že by preto, že jednoducho NIESI NA CESTE SÁM!!!! a niekedy sa treba prispôsobiť okolnostiam. Tak hádam preto!!!
"Mudrejší ustúpi, ked je sprostejší.... to nie je riešenie i keď my Slováci to máme v krvi." ....a uvedomuješ si že presne to je riešenie?
Premávka nieje o tom či múdrejší-sprostejší ustúpi alebo sprostejší-a ešte sprostejší bude tvrdohlavý. Keď to pochopíš tak sa ti bude jazdiť lepšie, a nebudeš si musieť drať prsty na klávesnici písaním románov pre niekoho ku komu sa to možno ani vôbec nedostane. Keby sme to naozaj mali mi Slováci v krvi tak by sa tu nejazdilo jak na "divokom východe" ale možno tak ako na ospevovanom kultivovanom západe. ;-)


28.09.2015 20:17

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

Bol som kedysi dávnejšie v USA v Clevelande služobne. Vozil ma tam autom jeden manik Roger W Halle do roboty, do obchodu, k nemu, na hotel a hore - dole. Ale ja som tam mal dojem, že nikto nikoho nepredbieha, nikto sa na nikoho nelepí, nikto nespomaľuje, nezrychľuje - všetci jazdili zhruba rovnako, a kľudne.
Je to asi aj mentalita, Slovák by tam za volantom zošalel...


28.09.2015 20:28

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

gico
 Turista 

Ikona

preto maju asi v kazdom druhom filme drsne nahanacky v plnej premavke s vybuchujucim asi vsetkym... ;-)
na odreagovanie sa zo salejucej reality.. :-)
Dôvod úpravy: dop.

Upravené 2 krát. Naposledy upravil gico (28.09.2015 20:29)


28.09.2015 20:58

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

Feror
 Edvenčr 

Ikona

Re: satos: takveru ostrekovace to poriesia.
Nastastie som ich este na motorkarovi pouzit nemusel.


29.09.2015 1:10

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

to neriesim vodic iduci za mnou je povinny dodrziavat bezpecnu vzdialenost ak je pre niekoho bezpecna vzdialenost dva metre a nie dve sekundy tak to je jeho problem nie moj kto chce kam pomoze si sam ved predsa mal motooblecko cizmy a prilbu s certifikatom do spetneho zrkadla sa divam iba vtedy ak chcem ist predchadzat

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil pirates (29.09.2015 1:12)


29.09.2015 8:25

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

hm...ja to vidim z dvoch pohladov...jeden je podobny, ako ten sadlateho, veziem rodinu a vtedy nemam na podobne paradicky naladu...
druhy je ten, ze kazdy si ide svoju cestu, pokial sa to odohrava v rychlosti vyssej, ako je ta povolena, tazko sa zavzdusnovat nad tym, kto koho brzdil a kto sa komu lepil na kufor, ci znacku...


29.09.2015 8:32

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

HoGo80
 Edvenčr 

Ikona

pirates, sprav ostatným láskavosť a vráť vodičák.


29.09.2015 8:42

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

Re: pirates: Ak by si sedel v autobuse so svojimi deťmi a šofér by zastavil priamo na železničnom priecestí (trebárs, že malá prestávka), tiež by si hovoril, že je to jeho problém? Ved vodičský má...
A keby ešte zablikala červená - no čo, veď autobus je certifikovaný.


29.09.2015 13:32

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

pirates: ja mrknem do spetaku aj pre nic za nic a raz mi to zachranilo prdel, ked sa na mna po pokrej ceste rutil kriziaci sa kamion, ktory si nevsimol semafor s cervenou...stihol som sa posunut do krizovatky, aj ked na cervenu a predisiel tym slusnej kucapace...keby som sa do spetaku nekukol, stala by sa slusna nehoda...a jemu tiez padol kamen zo srdca, dakoval mi a viem, ze to bolo uprimne...


29.09.2015 13:50

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

meloking
 Kávičkár 

Ikona

v spataku mozu byt aj ine zaujimave javy. napriklad sanitka, policajti, hasici, spiaci vodic, rychlejsie vozidlo, ktoremu sa da uhnut... prikladov je kopec. ja mrknem do spataku na moment kazdych par sekund. a ocakavam to (casto marne) aj od inych. napriklad okrem ineho, ked si to situacia vyzaduje, na zaklade stretajucich sa pohladov v spataku casto na motorke predbieham. mrknem do neho aj ked odbocujem, lebo ma moze niekto v tom momente predbiehat (casto pri odbocovani vpravo cyklisti a pri odbacani vlavo zasa nepozorny motorkar obiehajuci ma po lavej strane).
nepozerat do spatakov je podla mna ignorantstvo hrubeho zrna.


29.09.2015 14:47

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

maryhuan
 Turista 

Ikona

Re: pirates: |Pirates toto nemozes mysliet vazne... Ze tu trollis? ze? Re: HoGo80: [dobre] [dobre] [dobre] [dobre]


29.09.2015 15:24

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

neviem preco by mal pirates vracat vodicak

mozno mi nieco uniklo v diskusii, ale pride mi to tak ze sa drzi nazoru ze ak niekto ide za tebou, tak ta moze kludne predbehnut
kor ked je okolo prazdna cesta
ked ta predbehnut nechce, tak sa bude srat za tebou a uz je na nom ci to pripadne ubrzdi alebo sa rozjebe
nikomu do hlavy nevidis

ked vidis ze ide 2m za tebou motorka, tak pridas ? ked prida aj on, zase pridas ? kam to povedie ?

jedna vec je mysliet za niekoho, kto si nieco nevsimne a mozem predist nestastiu (spataky atd)
druha vec je mysliet za niekoho, kto to ma evidentne na salame

tempomat, chces ist rychlejsie, predbehni ma, chces sa za mnou vliect, vlec sa
ked budem musiet spomalit, tak si drz palce aby si to zaregistroval a ustal


29.09.2015 16:09

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

maryhuan
 Turista 

Ikona

Re: gene: Sum v kine sposobila najpravdepodobnejsie veta "do spetneho zrkadla sa divam iba vtedy ak chcem ist predchadzat"

Pripomina mi to istu damu, ktora ma pri cuvani primackla o bok mojho auta. Zastavil ju az moj huronsky rev od bolesti. Na dverach som mal odtlacok postavy a horny ram vyhnuty, kedze mi tam ostali prsty. Pani na otazku co robi odpovedala: pozrela som sa do zrkadla, ked som zacala cuvat a vtedy ste tam este neboli...


29.09.2015 16:13

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

ja ked mam za sebou neprijemneho lepica tak dam blinker doprava a nasledne postupne spomalim aby ma lahko obehol a neriesim dalej.


29.09.2015 16:20

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

o mlhošovi už sa radšej nevyjadrujem, zas by ma moderátor vypol jak Tyson...clovek aby sa bal jazdit v MHD v hlavnom meste, ked miestni vodiči do späťákov nepozerajú...ale konečne to jeden z nich aspoň vypustil nahlas do sveta a tým potvrdil, že sa na cestách chovajú ako úplní koko... I-GRR

oči mám na späťákoch cca v pomere 50:50 s pohĺadom dopredu, proste sa snažím uplne že stále vedieť, čo sa deje za mnou..


29.09.2015 16:40

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

HoGo80
 Edvenčr 

Ikona

mlhoš?


29.09.2015 17:02

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

to s tymy spatakmi a predbiehani som si nevsimol
tak to neeeni na poradku taka frekvencia, to berem


29.09.2015 17:06

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

...ma motorke v predu na blatniku nalepeneho gumeneho dinosaura...
HoGo: Treba vysvetlovat viac?

Udajne vodic trolejbusu a dinosaura mu zrusilo oprotiiduce auto na mileticke, ktoremu nedal prednost. Zasvietila mu zelena a huraaa do lava.... Vodic z povolania, co ti poviem. Ten vodicak mal vratit uz vtedy a neohrozovat dalej nic netusiacich ludi v MHD.


01.10.2015 22:33

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

hlad
 Čoprák 

maryhuan - ty si, z rodu mamlasov, čo tak radi úmyselne lezú za cúvajúce autá pred hypermarketmi ? Neviem či si niekedy cúval autom? Máš tam tri zrkadlá plus priamy pohľad dozadu (ľavou, alebo pravou stranou). Teda spolu 5 možností kam sa pozrieš - nikdy sa nevieš pozerať naraz všade. Chuck Noris to dokáže. NIKDY by som za cúvajúce auto nevošiel. VŽDY počkám. Lebo NIKTO pri cúvaní nevidí na všetky strany. Ale asi nemám takú dobrú poistku ako ty.Ale ako povedal klasik - blbí lidi, taky lidi.


01.10.2015 23:30

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

prosim teba pekne bavime sa o jazde dopredu nie dozadu daj si do guglu 8/2009 a najdi mi v tom zakone kde je napisane okrem §14 a §15 ze sa mam divat do zrkadla ak povies policajtovi po zrazeni chodca pred sebou ze si sa prave pozrel vtedy do zrkadla tak to asi neustojis a dostanes 5 rokov ako Jakubiskova zena v Prahe vies preco pretoze zrkadla mas v zornom poli a bohyb v nich by sa mal zaregistrovat bez toho aby si nan pozrel ak to nedokazes tak nejazdi mas zuzene periferne videnie chod sa dat vysetrit

ked vytahujete Mileticovu ano mal som tam nehodu (jedinu za viac ako 30 rokov prace vodica z povolania ) asi v 15 km rychlosti pretoze dodavka predomnou mi zakryvala vyhlad a na zhruba 6 tich metroch pri rozbiehani sa sucasne aj zastavit neda semafor oproti pustal auta kedy sa mu zachcelo raz ano raz nie ani boh nevedel lebo bol riadeni tou elektromagnetisckou sluckou trvalo to dlho po bombardovani DI o nezmyselnosti riadenia tej krizovatky chodte sa tam pozriet dnes krizovatka Trencianska Mileticova zvlast vyznaceny pruh pre odbocenie z Trencianskej dolava a zvlast semafor na odbocenie dolava ked vsetko ostatne stoji a co ste dokazali vy dvaja udi ? [zle] viete iba picovat a robit si posmech bozali ste v rit mojho dinosaura na blatniku ten bol aspon v TN a vy ste boli kde s vasimi motorkami ? yukina je davno darovana nie predana ako to robite vy ja som ju daroval zadarmo lebo som mal intrudera a na dvoch naraz jazdit neviem a ked mi zacal vadit rachot z vyfuku kupil som si GW 1800 mam ju v profile mozete sa pozret

vodici mhd zvycajne jazdia vo svojom vyhradenom jazdnom pruhu a ked z neho vychadzaju tak maju prednost v jazde ked ides po hlavnej tiez ta nezaujimaju ti z vedlajsej tak preco by maly mna zaujimat lebo musia byt prvy ? prvy budu ked mi vopchaju jazyk do riti tam budu prvy
Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil pirates (01.10.2015 23:37)


01.10.2015 23:49

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

pred dvoma tyzdnami vo vrakuni som skoro zrusil helsaka ktory mi klbovy trolejbus pri odbocovani v krizovatke dolava podbiehal zprava a nepisal som o tom na motoride roman na pol strany

riesite tu picoviny ale nikdy nie to co je dolezite

[null imhd.zoznam.sk/ba/doc/sk/14853/Novela-zakona-o-cestnej-...]

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil pirates (01.10.2015 23:58)


01.10.2015 23:51

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

Nikdy ťa nechcem stretnúť, ked budeš sedieť v tom niekolkotonovom kolose, lebo je zjavne, ze si rovnaký ignorant ako takmer všetci tvoji kolegovia.. Si väčší, tak máš automaticky prednosť a spätne zrkadla sú ti cudzie... Proste grc...

Dinosaura si daroval.. Chápem... Ja by som to nechcel ani zadarmo.. Ale zjavne sa niekto našiel :-)))

V TN? Tak ďaleko som nikdy nebol, ved to je aj 130 km možno...

Dôvod úpravy: uprava

Upravené 1 krát. Naposledy upravil demmoo (01.10.2015 23:53)


01.10.2015 23:59

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

pre dusevne zaostalejsich skratka TN su Televizne Noviny a nie ecv Trencina

Si väčší, tak máš automaticky prednosť to je nezmysel ja mam prednost zo zakona ktory ty vobec neovladas preto sa vyjadrujes ako hlupak

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil pirates (02.10.2015 0:01)


02.10.2015 0:53

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Prednosť síce máš, ale aj povinnosť presvedčiť sa, či už nie si predchádzaný.


02.10.2015 7:50

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

Tak to sa máš naozaj cim chváliť, ze tvoj dino bol v televíznych novinách.. Aspoň je vidieť, aké picoviny vysielajú :-D

K ostatnému....škoda reči...


02.10.2015 7:54

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

egres2
 Bahniak 

Ikona

mlhoš:
Pri prechádzaní z vyhradeného jazdného pruhu do jazdného pruhu nemáš prednosť v jazde.


02.10.2015 10:17

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Na svetelnych krizovatkach tiez nemate prednost, tak preco jazdite na cervenu? Nestalo sa mi to raz ani dva krat. Este raz ma ohrozi ta cervena ober kokotina na krizovatke, tak sa prisam bohu za nim pustim a omlatim prilbu o hlavu dotycnemu inteligentovi.


02.10.2015 10:22

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

Dolman
 Turista 

Ikona

pirates:
"ides po hlavnej tiez ta nezaujimaju ti z vedlajsej tak preco by maly mna zaujimat lebo musia byt prvy ? "

toto ako vazne? takze ides na moto a ides po hlavne a si si 100% isty ze si v klude? tak potom vela stastnych km ti prajem...


02.10.2015 12:14

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

maryhuan
 Turista 

Ikona

Re: hlad: Hlad, mamlasa mas v trenkach a zda sa ze aj v hlave, ked si vykonstruujes nejaku nerealnu situaciu a zacnes sa navazat do ludi.

Nastupoval som do auta, ktore som mal pozdlzne zaparkovane na dvojprudovej komunikacii. Od chrbta do mna narazila zenska, ktora mala auto zaparkovane na druhej strane kolmo na komunikaciu. Pri vychadzani z miesta teda presla svoj pruh, dalsi pruh a potom to do mna naparala.

Nemusi sa kazdy prckat do hypermarketu a uz vobec nie schvalne pred cuvajuce auto. Okrem toho, ak by som tam nestal, tak mi tak ci tak do auta drbne, zjavne mala teta problem s koordinaciou ruk a noh a hlavy za volantom.

Dôvod úpravy: vymenene slovo trtkat za prckat :P

Upravené 1 krát. Naposledy upravil maryhuan (02.10.2015 12:15)


02.10.2015 12:57

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

bkris
 Turista 

Ikona

Vodič autobusu trolejbusu vchádzajúci zo zastávky má prednosť v jazde PRITOM NESMIE OHROZIŤ ostatných vodičov...


02.10.2015 13:04

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

bkris
 Turista 

Ikona

§12 Ak vodič autobusu alebo trolejbusu vychádza z vyhradeného jazdného pruhu do
priľahlého jazdného pruhu, vodič jazdiaci v tomto pruhu je povinný mu dať prednosť v jazde.
Vodič autobusu alebo trolejbusu je pritom povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy a
nesmie ohroziť vodičov ostatných vozidiel.
Žiaľ veľa krát ohrozujú...


02.10.2015 14:09

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

egres2
 Bahniak 

Ikona

bkris:
Vodič nemá PREDNOSŤ.


02.10.2015 15:24

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

bkris
 Turista 

Ikona

Nie prednosť nemá ale vodič autobusu nesmie ohroziť ostatných účastníkov cestnej premávky... Ja som nikde nepísal že má prednosť


02.10.2015 15:32

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

egres2
 Bahniak 

Ikona

Vodič autobusu trolejbusu vchádzajúci zo zastávky má prednosť v jazde PRITOM NESMIE OHROZIŤ ostatných vodičov...
???
Vodič MHD NEMÁ prednosť pri vychádzaní z vyhradeného jazdného pruhu.


02.10.2015 15:34

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: bkris: :-D :-D :-D
dnes o 12:57 si napisal: Vodič autobusu trolejbusu vchádzajúci zo zastávky má prednosť v jazde...
o 15:24 si napisal: ... Ja som nikde nepísal že má prednosť


02.10.2015 16:01

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

HoGo80
 Edvenčr 

Ikona

Zas som nechápavý, niekto mi nalejte rozum:

"§ 12 (3) Ak vodič autobusu alebo trolejbusu vychádza z vyhradeného jazdného pruhu do priľahlého jazdného pruhu, vodič jazdiaci v tomto pruhu je povinný mu dať prednosť v jazde. Vodič autobusu alebo trolejbusu je pritom povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy a nesmie ohroziť vodičov ostatných vozidiel."

Ak je iný vodič, ktorý ide v tom pruhu, povinný dať prednosť, tak vodič autobusu alebo trolejbusu akože nemá prednosť? Takže nemá, len ho musí dostať? :-D


02.10.2015 16:07

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

egres2
 Bahniak 

Ikona

Presne tak. Tú prednosť musí DOSTAŤ. Tak isto keď vychádza zo zastávky alebo zastávkového pruhu.
Keď ti nedám prednosť tak ju nemáš.


02.10.2015 16:40

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

HoGo80
 Edvenčr 

Ikona

Týýývole, takže je nemám prednosť ani na zelenej? Asi zostávam v robote. Natrvalo. Ani ma nenapadne ísť do premávky. Nech tam idú ostatný samovrahovia.


02.10.2015 17:59

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

bkris
 Turista 

Ikona

ježkove oči...Ved to som písal že vodič autobusu má prednost pred vodičmi ostatných vozidiel...S tym že vodič nemá prednost som myslel vodičov ostatných vozidiel


02.10.2015 22:26

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

§12 Ak vodič autobusu alebo trolejbusu vychádza z vyhradeného jazdného pruhu do
priľahlého jazdného pruhu, vodič jazdiaci v tomto pruhu je povinný mu dať prednosť v jazde.
Vodič autobusu alebo trolejbusu je pritom povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy a
nesmie ohroziť vodičov ostatných
vozidiel.

stalo sa mi viackrat ze autobus stal na zastavke, blikal, evidentne by sa aj rad poho, ale okolo preslo este aspon zo 10 aut kym ho niekto pustil

zo zakona by sa mala vyskrknut ta cast ze nesmie ohrozit, kazdy bus by dostal pancierovu mrezu kolomdokola, a az by par takych aut zosrotoval, tak potom by sa to povinny mu dat prednost zacalo pouzivat doslednejsie


03.10.2015 22:08

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

hlad
 Čoprák 

to maryhuan - buď si to ty zle napísal, alebo som to ja zle pochopil . 8-)


04.10.2015 19:15

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

no egresove konstrukcie :-D vodic na hlavnej musi dostat prednost od vodica na vedlajsej inak ju nema vodic iduci na zelenu musi dostat prednost od vodica stojaceho na cervenu inak ju nema :-D zo zakona zase nejakou divnou novelou zase vypadlo ze je povinny aj zastavit vozidlo dovolim si vsetkych upozornit ze nielen naraz ale aj ohrozenie vozidla hromadnej dopravy take ze vodic musi koli nemu zabrzdit a vo vozidle sa niekto zrani je nielen dopravna nehoda ale aj trestny cin vseobecneho ohrozenia a kedze vetsina vozidiel je uz vybavena kamerovym systemom zaberajucim cele okolie vozidla je identifikacia uplna malickost samozrejme egres ma na kamery zase iny JEHO nazor

Gene ohrozenim sa rozumie vodica vedla neho nie za nim a policajti to beru tak predok vozidla je vinny vodic mhd a odzadu po stred vozidla vodic ineho vozidla a v dnesnej dobe velmi lahko dokazem ze dotycny mi nedal prednost v jazde vzadu, vpredu a nad oboma vonkajsimi zrkadlami je kamera samozrejme podla egresa sa zaznam nesmie pouzit :-D

dalsia vec vodic ma predvidat to znamena veci ktore sa predvidat daju ked vidim ze stoji vozidlo mhd v zastavke tak musim predvidat nielen to ze moze vychadzat zo zastavky ale aj na moznost vbehnutia chodcov spoza neho na vozovku a som povinny tomu prisposobit rychlost jazdy pametate si toho chalana co zabil tie dve skolacky ? keby to vodici robili tak by ziadne vozidlo mhd nemalo problem vyjst zo zastavky a nikoho by nemusel podla vas ohrozovat

Janoval zlte svetlo ma svietit kym 20 metrov dlhe vozidlo 20 km rychlostou neprejde od hranice krizovatky za hranicu krizovatky daj nastavit semafory lebo ked mam zelenu a zlta iba blikne tak si mozem vybrat dve veci bud to preletim a dufam ze sa nikto tak rychlo nerozbehne na zelenu alebo mozem skocit na brzdy a ver tomu ze v tom vozidle mhd by si sa prave vtedy nechcel viezt
Dôvod úpravy:

Upravené 2 krát. Naposledy upravil pirates (04.10.2015 19:27)


04.10.2015 19:40

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

motoride.sk/?P=phorum&tema=offtopic&tid=70974


04.10.2015 20:09

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

Sa len žvásty.. Ale o tom, ze tie hoveda v autobusoch kľudne začnú liezť zo zastávky vo chvíli, ked som už davno vedľa nich a nemam kam uhnúť, to nie, to nepovie... A to je žiaľ bohu na dennom poriadku...


04.10.2015 20:14

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

HELLOKITTY
 Edvenčr 

Ikona

Hej, najvacsie hovado je autobusar na Mercedese cez Pernek na Lozorno ;-)


05.10.2015 8:12

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

egres2
 Bahniak 

Ikona

Hogo:
Na zelenej MÁŠ prednosť a ak do niekoho narazíš, tak nie si za to zodpovedný.
Ak budeš vychádzať zo zastávky alebo z vyhradeného jazdného pruhu trolejbusom a ja ti nedám prednosť a ty do mňa narazíš tak si VINNÝ z dopranej nehody aj napriek tomu že som ti NEDAL prednosť.
Ale zase klasika.
Vedieť čítať neznamená aj rozumieť .


05.10.2015 8:55

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

HoGo80
 Edvenčr 

Ikona

Nepamätám sa, kde bol písaný rozdiel v tom, či mám prednosť alebo mi musia dať prednosť, tak som použil selský rozum. Ak musím dať prednosť, tak tú prednosť nemám. Ak ju nemám, tak ju má zrejme ten druhý.

Ale ak to niekde v zákone o cestnej premávky je, mohol by si dať info, rád si to prečítam ešte raz.
(V tomto prípade by mi to bolo síce na nič, lebo ak viem dať prednosť autobusu, keď chce vyjsť z toho pruhu tak aj dám. Aj keď u mňa to isté platí aj na osobné auto.).


05.10.2015 9:50

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

egres2
 Bahniak 

Ikona

Dať prednosť v jazde počínať si tak aby ten kto MÁ prednosť nemusel meniť smer alebo rýchlosť jazdy.
Neohroziť iného počínať si tak aby mu nevzniklo NIJAKÉ nebezpečenstvo.

Podobne to je aj z vozidlami používajúcimi zvláštne výstražné sveteľné a zvukové zariadenia.
Vodiči sú im povinní UMOŽNIŤ prejsť napr. cez križovatku aj na červenú ale ich vodiči NESMÚ ohroziť iných účastníkov.

Nikde inde sa nepíše, že by vodiči, ktorým je zo zákona prikázané dať prednosť v rôznych situáciach NESMELI ohroziť tých, ktorí im tú prednosť musia dať.


05.10.2015 10:03

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

HoGo80
 Edvenčr 

Ikona

Chápem to tak, že ak som už vedľa autobusu, tak nezačne meniť pruh a nevytlačí ma z cesty - t.j. neohrozí ma. Veď to je aj logické. Ale ak mu viem dať prednosť, tak mu musím dať prednosť. Čiže nie je to o tom, že má prednosť vtedy, keď mu ja dám, t.j. dám mu prednosť kedy ja chcem. Tú prednosť mu dať musím.

Čo chápem zle?

Je to o tom, že ak autobusu prednosť nedám, tak aj v najhoršom prípade pre osobák to bude 50 na 50? Lebo ja (s osobákom) som mu síce prednosť nedal, ale on (s autobusom) ma zas ohrozil?


05.10.2015 22:49

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

kemo
 Geriatrik 

Nemal som v úmysle na toto vlákno už reagovať, pretože už sa riešia úplne iné témy (pozrite si 1. príspevok) ako otvoril zakladateľ SADLATY.

Aj napriek tomu som sa ale rozhodol zareagovať, pretože egres2 v príspevku z 5.10. o 09:50 citoval (aj to nedôsledne) zákon 8/2009 "Dať prednosť v jazde ..."
Akosi zabudol na takú "drobnosť" ako je slovo "náhle".
V pôvodnom znení zákona 8/2009 v predmetnom §-e 2., ods.2., pís. b) naozaj slovo "náhle" nebolo. Malo to za následok tzv. "absolútnu prednosť"!! Iba pre zaujímavosť sme, myslím SR, to mali ako jediní v EU.
Našťastie to platilo iba do 1.11.2011, kedy novelou 313/2011 z 13.9.2011 a účinnosťou od 1.11.2011 sa do príslušného paragrafu 2., ods. 2., pís. b) vrátilo slovo "náhle".

Takže teraz má príslušný § 2., ods. 2., pís. b) nasledovné znenie :
"dať prednosť v jazde povinnosť účastníka cestnej premávky počínať si tak, aby ten, kto má prednosť v jazde, nemusel NÁHLE zmeniť smer alebo rýchlosť jazdy".

Z uvedeného vyplýva (a takto to posudzujú aj súdy), že ten kto má prednosť v jazde môže byť iným účastníkom cestnej premávky donútený meniť smer alebo rýchlosť jazdy "nenáhle" - technicky sa to vysvetľuje, že môže byť donútený pribrzdiť napr. polovičným brzdným spomalením.
Teda ani autobus MHD nemá absolútnu prednosť v jazde a pri výjazde zo zastávky alebo pri prejazde z vyhradeného jazdného pruhu musí brať ohľad na vozidlo jazdiace za ním v "normálnom" jazdnom pruhu. Vodič MHD musí posúdiť, či ohrozí alebo iba obmedzí iných účastníkov cestnej premávky. Ak ich ohrozí, obyčajne to končí v lepšom prípade náhlou zmenou rýchlosti alebo smeru pohybu, v horšom prípade kolíziou.
Takže pozor na slovíčko "náhle", je dôležité.



06.10.2015 7:42

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

egres2
 Bahniak 

Ikona

kemo:
Necitoval som znenie zákona ale len dôležité veci.
k tomu "náhle" ( ak teda chceme byť dôslední) .
Pôvodný text znel " nemusel MENIŤ smer alebo rýchlosť jazdy"
Novelizovaný " nemusel NÁHLE ZMENIŤ smer alebo rýchlosť jazdy".
Dávam ti do pozornosti slovíčko " MENIŤ" a "ZMENIŤ".


06.10.2015 9:15

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

kemo
 Geriatrik 

egres2:
Áno, máš pravdu v tom, že v zákone je slovíčko "zmeniť". Nemáš pravdu v tom, že pôvodný text znel (citujem Ťa) "nemusel meniť smer ...".

Aj v pôvodnom znení zákona 8/2009 je v predmetnom §-e 2. ods. 2., písm. b) slovíčko "zmeniť".
Ku žiadnej zmene slov pôvodne "meniť" po novelizácii "zmeniť" nedošlo.
Stále je v zákone slovo "zmeniť" !!!!

Zákon 313/2011 z 13.9.2011 (pre tých, ktorí si tento zákon nejako nevšimli, možno z dôvodu zaneprázdnenosti, je to zákon ktorým sa mení a dopĺňa zákon 8/2009) v čl. 1. pod č.1 uvádza, citujem : V § 2 ods. 2 písm. b) sa za slovo "nemusel" vkladá slovo "náhle". Koniec citátu. O nejakom slovíčku meniť - zmeniť tam nie je žiadna zmienka.
To pre Teba, aby sme teda boli dôslední.
Neviem teraz celkom identifikovať, či si si to zle pozrel alebo, či ma skúšaš.
Všetko je na internete a aj v "papierovej forme" sa dajú zákony kúpiť.

Zopakujem moju poslednú vetu z môjho príspevku :
Takže pozor na slovíčko "náhle", je dôležité.
Dodávam, slovo "náhle" významne zmenilo a ovplyvnilo činnosť vodičov v súvislosti s povinnosťou účastníka cestnej premávky "Dať prednosť v jazde", a to aj tých, ktorí majú dať prednosť a tiež tých, ktorí majú prednosť v jazde.
Hovgh !


06.10.2015 10:12

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

egres2
 Bahniak 

Ikona

kemo:
Náhle nie je v tomto prípade podstatné. Podstatné je že " ZMENIŤ" smer jazdy je somarina od navrhovateľov. V súvislosti zo 8/2009 Z.z je smer jazdy jasne definovaný.
Ak "MENÍM" smer jazdy, to znamená, že začínam úkon odbočovania do prava , do ľava cez protismer ( dávam do pozornosti) alebo pri obchádzaní prekážky, alebo pri predchádzaní už v momente, kedy začnem spomaľovať .
"ZMENA" smeru jazdy začína pri prejazde do protismeru .
Samotná zmena jazdného pruhu nie je "ZMENA" smeru jazdy.
V duchu takéhoto výkladu zákona ma môže každá slepica donútiť "NENÁHLE" prejsť do protismeru???
Preto používam definíciu "Meniť" smer jazdy.
"Zmeniť" smer jazdy či náhle alebo nenáhle spôsobené počínaním iného účastníka premávky je jasné ohrozenie .


06.10.2015 13:39

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

kemo
 Geriatrik 

egres2:
Neriešme otázku, či zákonodarca zvolil v zákone také alebo onaké slovo. Zákon je platný v súčasnej úprave a sú tam použité slová "náhle zmeniť".
Pertraktovaný § zákona (s ods. a písmenom) vysvetľuje (v rámci úrovne práva na Slovensku) pojem "dať prednosť v jazde".
Zmena smeru alebo rýchlosti jazdy vodičom začína psychickou reakciou na nejaký podnet a následne je úkon prostredníctvom svalového aparátu človeka vykonaný samotným vozidlom.

Ešte raz zopakujem, slovo "náhle" je tam podstatné, vysvetlím na prípade modelovej situácie :
Idem s vozidlom po hlavnej ceste a z vedľajšej vychádza iný účastník cestnej premávky.
Mám prednosť v jazde a ten z vedľajšej mi má dať prednosť v jazde.
Ak ten z vedľajšej vojde na hlavnú a ja musím "náhle" meniť smer alebo rýchlosť jazdy (intenzívne brzdiť s maximálnym brzdným spomalením, alebo sa intenzívne vyhýbať až na hranici šmyku napr. vľavo) a tak zabránim kolízii, tak ma ohrozil
ale
ak mi bude stačiť napr. ubrať plyn alebo mierne pribrzdiť alebo sa plynule vyhnúť vľavo (napr. do vedľajšieho volného jazdného pruhu), teda "nenáhle" meniť rýchlosť alebo smer jazdy, tak ma iba obmedzil, čo je v súlade s výkladom súčasnej právnej úpravy zákona.

V aktuálnom znení zákona 8/2009, teda s príslušnými novelizáciami, nie je iba jeden izolovaný paragraf, vodič má veľa ďalších povinností, napr. zabrániť dopravnej nehode a to sadá v mnohých prípadoch dá realizovať ohľaduplnosťou, predvídavosťou, a dokonca aj dodržiavaním pravidiel cestnej premávky. V tomto ale vidím ten najväčší problém. To je na dlhé a rozsiahle debaty a asi nie na tomto vlákne (musím aj pracovať).

Z mojej strany k tejto téme definitívne HOVGH!


06.10.2015 15:28

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

egres2
 Bahniak 

Ikona

kemo:
Ja sa držím znenia Viedenského dohovoru kde je použité slovo "meniť" a nie zmeniť.

Značí to teda, že text kapitoly I., čl. 1 písm. aa) Viedenského dohovoru,
podľa ktorého je povinnosť vodiča dať prednosť iným vozidlám znamená, že tento vodič nesmie
pokračovať v jazde alebo vo vykonaní jazdného úkonu, alebo s ním znovu začať ak by tým vodiči
ostatných vozidiel boli nútení náhle meniť smer jazdy, alebo rýchlosť svojho vozidla


16.10.2015 10:12

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

Devildriver
 Čoprák 

Ikona

Kamarát takto jazdí. Darmo mu dohovárate, jemu to nedojde ani ked ho upozorňujem, že nech nehreší nahlas na verejnosti, nech sa nepchá pomedzi motorky v kolóne, nech sa nelepí, po predbehnutí nech páli ďalej a nebrzdí pred autom. Samozrejme na autá sa takto lepí aj keď ich nechce predbehnúť ale on si to proste nedokáže uvedomiť len sa začne rehotať a myslí si, že bol vtipný. Proste v obore šikuľka ale jednoduchá zmyslová skupina. Žiaľ aj taký chudáci dostanú VP

Dôvod úpravy: Chibi

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Devildriver (16.10.2015 10:14)


16.10.2015 11:24

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

MarkoLM
 Turista 

Ikona

O čom to tu zas točíte?? :-D :-D :-D :-D :-D
Kde v prdeli je podstata riešenej veci?
Egreš, tvoje ego nesmie byť ako vždy narušené, porovnal by som to s opileckou hrdosťou, ked sa mi rozhodne o druhej ráno zavolať kamarát a opýtať sa ako sa mám a čo robím...
Toľko energie na také malichernosti....


16.10.2015 11:26

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D


18.10.2015 1:07

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

OZNÁMENIE
Ministerstva zahraničných vecí Slovenskej republiky
Ministerstvo zahraničných vecí Slovenskej republiky oznamuje, že 28. mája 1993 sa uskutočnila s
platnosťou od 1. januára 1993 notifikácia sukcesie Slovenskej republiky do mnohostranných zmluvných
dokumentov, ktorých depozitárom je generálny tajomník Organizácie Spojených národov.
ZMLUVNÉ DOKUMENTY
Organizácie Spojených národov, ktorých zmluvnou stranou bola Česká a Slovenská Federatívna Republika
a ktoré ku dňu jej rozdelenia nadobudli platnosť pre Slovenskú republiku
Medzi týmito dokumentmi je aj Dohovor o cestnej premávke, Viedeň 8.11.1968, uverejnený v čiastke č.
40/1980
V Dohovore je prednosť v jazde definovaná nasledovne:
(aa) povinnost řidiče "dát přednost" jiným vozidlům znamená, že tento řidič nesmí pokračovat v jízdě
anebo v provádění jízdního úkonu a nebo s ním znovu začít
, jestliže by tím řidiči ostatních vozidel byli nuceni
náhle měnit směr jízdy nebo rychlost svého vozidla.


§ 12 ods. 3
Ak vodič autobusu alebo trolejbusu vychádza z vyhradeného jazdného pruhu do priľahlého jazdného
pruhu, vodič jazdiaci v tomto pruhu je povinný mu dať prednosť v jazde. Vodič autobusu alebo trolejbusu je
pritom povinný dávať znamenie o zmene smeru jazdy a nesmie ohroziť vodičov ostatných vozidiel.

tym sa ale nemysli vodicov ktory su mu povinny dat prednost v jazde pretoze ak ma niekto prednost v jazde nemoze ohrozit vodica ktory mu ma prednost v jazde dat takyto vodic sa ohrozi sam nedanim prednosti v jazde

vodič jazdiaci v tomto pruhu je povinný mu dať prednosť v jazdenikde nie je uvedene ci ten vedla alebo za nim pretoze cely zakon o premavke je postaveny na troch zakladnych pilieroch

1, ohladuplnost jav slovenskemu narodu velmi cudzi pretoze kazdy si chce masirovat ego vo svojom velkom aute cim mensi pipik tym vetsie SUV a tym arogantnejsia jazda

2, predvidanie tak toto je tiez cudzie slovo u vetsiny vodicov predvidat sa da vselico napriklad aj vyjazd vozidla mhd zo zastavky vybehnutie deti spoza takehoto vozidla na vozovku a tomuto ma vodic

3 prisposobenie rychlosti aby zastavil na vzdialenost na ktoru ma rozhlad


a toto by si mali uvedomit vsetci rychlopalici

Právne posúdenie potom bude pravdepodobne vychádzať aj z judikátov, vydaných k problematike
prednosti v jazde.(Pozri aj Kasanický G.: „Ako to vlastne je?“). Z týchto je zrejmé, že prekročenie rýchlosti
nesie so sebou min. spoluzavinenie nehody a pri extrémnych prekročeniach aj úplnú vinu na nehode pre
vodiča, ktorý mal prednosť. Je to logické, a tieto judikáty vychádzajú aj z § 3 ods. 2 písm. a). Ak vodič
prekračuje rýchlosť, musí si byť vedomý, že jednak zabraňuje ostatným účastníkom cestnej premávky
dodržať predpisy (zabraňuje napr. dať prednosť v jazde v súlade s pravidlami) a jednak si znemožňuje
zabrániť dopravnej nehode
Dôvod úpravy:

Upravené 2 krát. Naposledy upravil pirates (18.10.2015 1:21)


19.10.2015 7:45

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

egres2
 Bahniak 

Ikona

marko 353:
Ak máš záujem, môžem ti ukázať moje päťročné " ego"kde som riešil malichernosti ako sú " dať prednosť v jazde" a "ohrozenie iného účastníka premávky" v kauze obvinený zo spáchania trestného činu. ;-)


19.10.2015 7:47

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

egres2
 Bahniak 

Ikona

Mlhoš:

Toto si dám zarámovať:

tym sa ale nemysli vodicov ktory su mu povinny dat prednost v jazde pretoze ak ma niekto prednost v jazde nemoze ohrozit vodica ktory mu ma prednost v jazde dat takyto vodic sa ohrozi sam nedanim prednosti v jazde

vodič jazdiaci v tomto pruhu je povinný mu dať prednosť v jazdenikde nie je uvedene ci ten vedla alebo za nim

:-D :-D :-D


22.10.2015 22:27

Re: Upozornenie pre skalického motorkára na BMW R 1200 SI 90.AD

daj si zaramovat co chces bud mam prednost v jazde alebo ju nemam nemoze byt obe naraz



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 142050 | Včera: 125412