Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Čaute páni (a dámy) chcel som sa len tak poradiť mám v pláne za necelé dva roky si zadovážiť nejakú 600tovečku cestnú a čo poviete keby si dovtedy zatiaľ kúpim JAWU 350 na také vozenie a akože učenie respektíve zvykanie ? Ďakujem za rady |
ked máš šikovné prsty ,trpezlivosť ,na každodenné rýpanie sa v motorke,kup si ju. |
pozeram, ze teraz mas babettu, takze do servisu moto asi lavy nebudes a dvojtakt ti nesmrdi. v tom pripade by pre teba jawa 350 zla volba byt nemusela. rataj so specifikami jawy 350tky, ktore vychadzaju z jej poddimenzovanej konstrukcie a ak ju nebudes tahat na hrane, este ta asi nieco nauci. Upravené 1 krát. Naposledy upravil ventYl (22.04.2015 13:06) |
S tym funfaktorom je to pravda. Ked idem niekde na kyvacke a odstavim to, hned sa okolo zhrknu ludia a vzdy sa niekto prihovori. Ked idem s dragstarom je to pohodlicko, ale reakcie okolia take ze kuknu a idu dalej. Na jawke som jazdil cca 3 roky okolo 4tisic km rocne a myslim ze to bola dobra skola. Hlavne co sa tyka toho motorkarskeho rozmyslania. Takze ja by som do triapoly kludne isiel. |
Ako píše ozzac. Jawy majú problémy a kým ich vychytáš, tak to potrvá /jedine, že by už bola s vape a prerobenou elektrikou/. Na vozenie je to, ale je to ďaleko od japonskej stability. Áno, keď kúpiš 634, tak to bude mať hodnotu aj za pár rokov, prípadne 639, aby si si zvykal na kotúč . Ale nešiel by som do toho, s tým, že to za rok predám. Ak sa nepodarí predať, pôjdeš pod cenu, alebo ti ostane a nebudeš sa chcieť na nej voziť. |
toho, ze by jawy stratili hodnotu by som sa nebal. tak ako na skodovky ma nasa krajina na jawy slabost a prakticky kazdy model si hoc aj za 2 aj za 10 rokov kupcu najde. mozno u niektorych modelov cena klesne, ale potom skoro urcite stupne na sucasnu, mozno aj vyssiu. |
Tak, už len toto: motocykle.bazos.sk/inzerat/48838959/Jawa-350-639.php |
mam doma 559tku kupoval som ju po Banditovi a z domu hned tak nepojde. takze co som napisal nie je odcitanie niekde z diskusie, ale z vlastnej koze. a je mi jedno, ze sa na tom takmer vysrala prevodovka, musel som nahodit VAPE a par dielov bude treba odniest na nove pochromovanie, pretoze ten pocit z jazdy na nedokonalej motorke je niekde uplne inde. ono to vsetko nie je o dokonalych turistickych bavorakoch, enduro africa twinoch a japonskych jogurtoch. uz aj vyrobcovia sem tam zacinaju chapat, ze na motorke sa da vozit aj s dvojitym koliskovym ramom a jednou bubnovou brdzou, bez tlmica riadenia a s motorom bez vyvazovacieho hriadela natvrdo ulozenym v rame, ktory sa pri prejazde zakruty na hrane konstrukcnej rychlosti kruti. niektorych ludi to proste bavi. netvrdim, ze taka jawa 350tka bude bohovska nenahraditelna general purpose motorka, po ktorej panko nebude chciet uz ziadnu inu, ale proste by som ju hned tak nezatracoval. |
Mám 638 a je na nej kopec srandy. Perfektne vyladený motor, vychytaná bezporuchovosť a samotný dvojtakt láka na dravú jazdu. Načipovaných mladíkov s VW TDi s tým ale dávať dole nebudeš. Jediné čo by som zmenil, tak miesto bubna, ktorý brzdí úplne na hovno (aj dvojklúč), radšej kotúč vpredu. Takže ak jawu na jazdenie a vybláznenie sa, tak ísť do 639, 640. No a ako tu píšu, ak nebude v tip-top stave, potrebuješ mať dobré technické znalosti, alebo suseda, ktorý sa v tom vyzná. Vyladiť zapaľovanie nie je sranda, ale ak sa ti to podarí, už šahať na to nebudeš. No a samozrejme vape je benefit navyše, to už pod pravý dekel pôjdeš len ak budeš ladiť spojku. |
inac pani, ak tak horlivo a sablonovito radite nejakeho starsieho 4T japonca v povodnom stave, tak budte konkretni. po takom zbeznom prieskume trhu okrem nejakej malej hondy 125ky, GS 500vky a mozno SR 500vky aj sa postasti moc nevidim sancu nieco take v tuzemsku splasit. |
Vzdialenosť nie je otázkou motorky, ale odhodlania, viď. Pavel Suchý, Marek Slobodník. |
Je toho dosť: Honda CB 125/250/500, CBF500, Varadero 125, Kawasaki GPZ500, ER5, Suzuki GS500, Yamaha XJ600 /tam boli 3 druhy výkonu/, potom už 600ccm /plus mínus 100koňové/, alebo chuťovky ako Raptor 125, či GSX1300R Hayabusa . Jasne, že tu nie sme u ceny 300 eur za moto s papiermi, aj keď tieto stroje budú mať 15 rokov, stále ta cena pôjde nad 1000 eur či 1500. |
Ja neviem ja mam 350 už 20 rokov, dal som tam Vape a šlape - chytil ma aj dažd a išla, zakruty beriem 90 rovinka 90 viac neda, mam velku kapotaz a zbytocne ju tlacit a podvozok, no neviem, jazdi sa na tom ako na endurku, ked chces cesta ked chces teren a vinde kde chces ak je bez kapotaze- mam kapotaz z policajnej stihacky. je lahka ak treba potlačiš, jedine musis nosit sebou olej do benzinu. Predne tlmice cez zimu vytecu, na jar naplnim a jazdim. zadny som este ani nevidel a drzi stale. Jedine je že začne cinkat ojnicne lozisko ale ak nie si puntickar tak na tom odjazdis aj do moskvy a naspäť. ked ta nahneva to lozisko za sobotu nedelu urobis generalku a pohoda. Ziadne nastavovanie karbeca synchronizacia, opreš o stodolu a ked chces nakopnes a ides. Retaz som nemazal v zivote, maze sa cez simering sekundaru a ked mas tie gumene ochrany na retaz nemas co riesit. komančovsky stroj - výkon maly ale ta výdrž a za malo penez hodne muziky. Akurat ak potom budes presadat na nejakeho jogurta z lastovickami tak sa to riadi uplne inak. jawa Ti odpusti skoro vsetky jazdecke chyby, n ajawe sa nejazdi na to nema vykon na nej sa vozi |
jawa350 je super po pi motorka a ten kto pise ze ju treba stale robit never su to dreva co houno do toho rozumeju |
www.motoren.sk/shop/detail/7068/101 Upravené 1 krát. Naposledy upravil passion (23.04.2015 22:29) |
passion tie ich trysky do tajwanskych karburatorov ? na original cesky jikov nemaju ale dik za snahu |
neni #92? |
ventYl |
Tak potom www.motoren.sk/shop/detail/7059/101 |
ze si macak tovar aj robotu necha zaplatit celkom slusne, o tom sa s nikym hadat nebudem. ale ze by sakra do tvojej motorky nemal trysku, tak to sa mi verit nechce. pripadne este mozes skusit u Oskara na Palackeho. Ma sice diely na pioniery a jawy, ale predpokladam, ze by prenho nemal byt problem vysourcovat spravnu trysku. |
joscu : Upravené 2 krát. Naposledy upravil Larry (25.04.2015 21:23) |
ventYl |
Jawu ano, je to kompromis cena vs. jazdenie. Ten funfacor je neopisatelny, a ta ziskana technicka zrucnost tiez. Never tomu, ze sa na tom nikam nedostanes, pokial mas benzin, olej a iskru ides a ked nie, tak to opravis vsade a na jeden valec sa da tiez dojst . |
ono hlavne u tej jawy plati, ze jeden valec jeden problem. a tie japonske ich mavaju aj zo 4 350tka sa zaobide s dvoma. Upravené 1 krát. Naposledy upravil ventYl (27.04.2015 10:45) |
Ak jawu 350, tak staršie ročníky. Od typu 634 staršie. Vložená investícia sa určite uchová. Odporúčam rok pojazdiť, spoznať technickú stránku, možno spraviť GO pod dohľadom Odborníka! a potom sa môžeš vybrať kamkoľvek. |
Ako píše Kutri, stará motorka vyvoláva veľa pocitov a spomienok z mladosti u veľa ľudí. O obdivovateľov mať núdzu určite nebudeš. No obstarávacia cena pekného kúsku je trochu vyššia, no v tomto prípade, dovolím si tvrdiť, že charakterom podobná investícii. V dobrom stave, a pri dobrej údržbe určite na hodnote nestratí. No ak chceš trochu lepšie jazdné vlastnosti, &si by som sa zameral na 632/638-40, |
..on sa chce učiť, voziť, nie ohurovať kočky... ani 640 tkou kočku neohúriš.. |
Re: kutri: |
Ebro: to myslel GS 125 /ty máš gs niekde inde uložené/: www.suzuki.com.co%252Fsites%252Fdefault%252Ffiles%252Fs..." onclick="window.open(this.href); return false;">www.google.sk/search?q=gs+125&biw=1680&bih=897... |
V 22 rokoch nemá zmysel vyvolávat nostalgické spomienky, žiadne nejsú. Na vozenie 350 neni, to je tak na večné rýpanie sa v motorke. A kvoli peniazom tiež nie, zarytí nostalgici držia ceny Jawiek hore, radím nejakého japonca, bandit a pod. |
Re: nevo: Aha tak potom je to v poradku |
Re: ebro: Ano, kupis, no cena zodpovedá stavu a veku, a na starej herke potrebuješ, možno rozvody, brzdové kotúče, platničky, reťazovú sadu.... A si niekde inde ako s Jawou. A ak si to nevieš spraviť sám, tak potom, te buuuch. Mám Jawu aj japonca, takže viem čo hovorím. A servisujem si sám. Ak je človek trošku zručný, dokáže si vylepšiť podvozok, motor,... Možno to nebude úplne rovnaké ako japonec, no ruku na srdce, starý japonec, je naozaj až taký úžasný? A keď sa o moto staráš sám, na ceste Ťo máločo prekvapí. |
Re: Jawaro: Ale ano, ten japonec je nekde inde, ja mam len stare japonce a su to drzaky jak beton. |
ďakujem všetkým za rady a pripomienky. Mal som vyhliadnutú jednu červenú 350/639 v ZA ale nakoniec to padlo a niekto mi ju vyfúkol takže momentálne sa ďalej snažím niečo nájsť |
Re: KILLER227: Na bazosi maš v Prievidzi za 400 s papiermi |
Pozri obrázok |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 209856 | Včera: 169097