Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Typ biku - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuTyp biku - Diskusné fórum - Len Tak

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
31.12.2014 17:35

Typ biku

scuderiapilot
 Kávičkár 

Ikona

Zdravím all fans of bikes. Koľko ľudí, toľko chutí. A toľko bikov. Spomedzi všetkých modelov, mám vo fokuse 4 - (Kawasaki Z 1000, BMW S 1000 R, Ducati Monster 1200 S, Ducati Diavel). Privítam akékoľvek skúsenosti ohľadom jazdných vlastností, spoľahlivosti stroja, prípadnej poruchovosti, servisu, spotreby a vôbec celkových dojmov. Jazdil som staršiu Z 1000 a novú Z 750. Cestovať na naháčovi mi nerobí problém. Hľadám slušný výkon, povedzme primeranú agresivitu ale nechcem superšport kvôli ladvinke. Nechcem ani chopper, enduro, cross, maxiskúter, hyperbike ani sporttourer. Naked je mi najbližšia kategória. Vďaka za každý príspevok a postreh. 8-)


31.12.2014 19:04

Re: Typ biku

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

máš tu 4 typy rôznych moto, ktoré majú niečo spoločné len pre laika. to sa ani nedá porovnávat, čo si tu hodil za výber


31.12.2014 21:39

Re: Typ biku

richard74
 Turista 

napis rozpocet a hned sa to zuži - :-)


31.12.2014 21:41

Re: Typ biku

Valibuk
 Motarďák 

Ikona

Kawu ked si ju uz jazdil a mas pokoj ;-)


01.01.2015 9:46

Re: Typ biku

VORman
Darca Krvi  Turista 

Ikona

zrx 1100-1200


01.01.2015 22:29

Re: Typ biku

scuderiapilot
 Kávičkár 

Ikona

Viem, že sa nedajú priamo porovnávať. Preto som zvedavý na názor, skúsenosti a pod. Rozpočet, povedzme 15.000. Netlačím na kúpu, mám čas celý rok. Na ruke mám jazdenku Diavela karbon + rizoma za 13.000 e (17.000 km), novú BMW za 13.000 e, rovnako tak novú Kawu za 13.000 e. Iba Monster neviem zatiaľ dostať pod 15.000 e (myslím nový).


01.01.2015 23:36

Re: Typ biku

meloking
 Kávičkár 

Ikona

gratulujem a zavidim. pri takomto vybere sa da kupit len skvela motorka.

nemam pocit, ze by boli neporovnatelne. su to velke nahace. samozrejme su medzi nimi aj velke rozdiely, ale motorka sa kupuje po nejakom ujasneni si kategorie a rozpoctu hlavne argumentom 'paci sa mi'. cize vyberu absolutne rozumiem a nechapem preco je nutne demonstrovat odbornost vyhlaseniami o laikoch a neporovnatelnosti. to by sa dalo aplikovat na akukolvek dvojicku motoriek, lebo staci napriklad dvihnut rajdy o dva centimetre a uz mam uplne inu motorku aku som povodne kupil. samozrejme je tu kopec odboceni ako napriklad porovnavat dvojvalec a stvorvalec, ale popravde vlastne vsetko z vyberu ide jak svina, len kazda svina to robi trochu inak. predtym som mal dvojvalec a bolo to super. teraz mam stvorvalec a je to super trochu inak.

ja osobne sa vzdy snazim zuzit vyber na dve. teraz by som pre seba z vyberu dumal nad velkym zedom a najvacsim monsterom a nakoniec by asi vyhral zed.

ale pokial viem tak velky zed nestoji 13, ale nieco cez 11 tisic eurobubakov.


02.01.2015 0:49

Re: Typ biku

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

meloking - o jakých 2 cm a rajdách to tu básniš? má tam obyčajný litrový naháč R4, má tam nadupaný race stroj s kopou elektriky na okruhy R4, má tam V2 muscle bike od ducati na ktorom sa sedí, klopí a jazdí úplne ináč a má tam 1200 V2 motor v lahkom naháči. na normálne jazdenie by som uvažoval len o dvoch taliankach.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil ChesterTT (02.01.2015 0:51)


02.01.2015 0:59

Re: Typ biku

scuderiapilot
 Kávičkár 

Ikona

Meloking pekne popísané. V podstate došetrujem, ale počítam s takým rozpočtom. Ten Zed je za 13ku lebo je naložený v rizome. ChesterTT moja hitparáda je Monster, BMW, Diavel a šupla sa mi tam Káwa. Ale vieš, bude to investícia pri ktorejkoľvek z nich... Zed potrebuje hneď vymeniť výfuky, bo séria je nemožná. Takže nijak lacnejšie mi to nevychádza. Ako meloking písal, musí sa páčiť. Musí mať niečo do seba aj za sebú :-) Ešte by ma zaujímala jedna otázka. Životnosť. Motorická životnosť. Koľko reálnych km sa dá nabehať než začnú byť problémy...


02.01.2015 1:15

Re: Typ biku

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

100 000 pri každej sa dá. čím menšie otáčky, tým trvácnejší motor. ale to by si mal vedieť. s motorom ale nebývajú problémy, ked sa o to staráš. viac penazí investuješ do tlmičov a brzd za ten čas, myslím :-)

si z Nitry. rovné cesty okolo. tam by sa V2 hodil viac. na okruh to tiež nemáš daleko, tam jednoznačne bmw. a diavel je úplne iný súdok. tu ti aj tak každý (vrátane mna) poradí len to, čo mu je sympatické. zlú moto vo výbere nemáš, rozhodnút sa musíš ty


02.01.2015 8:57

Re: Typ biku

meloking
 Kávičkár 

Ikona

to ChesterTT:
basnim o tom, ze ak velmi chces tak z akejkolvek dvojice motoriek mozes spravit neporovnatelne masiny a z tazatela hnupa. zalezi len na tom ako velmi chces.


02.01.2015 9:25

Re: Typ biku

brazel
 Kávičkár 

Ikona

ChesterTT , čo to už tretí deň melieš o okruhovom BMW ??? S 1000 R je naháč , na-háč , poňátno ?


02.01.2015 9:51

Re: Typ biku

meloking
 Kávičkár 

Ikona

to ChesterTT:
najskor ho sprdnes za prilis roznorody vyber a potom mu ho zuzis na dve talianky, pricom diavelka je asi najvzdialenejsia od zostavajucich motoriek z vyberu :-)

to brazel:
zakladatel temy chce nahaca. a aj s nahacom sa da vyblaznit na okruhu. chester len pripomenul, ze ak buduci majtel planuje aj podobny druh zabavy, je z ponuky na to pravdepodobne najvhodnejsie bmw. s cim sa da myslim len suhlasit.

Dôvod úpravy: doplnok

Upravené 1 krát. Naposledy upravil meloking (02.01.2015 9:58)


02.01.2015 10:18

Re: Typ biku

brazel
 Kávičkár 

Ikona

meloking , mne sa skôr zdá , že si ten S 1000 R pomýlil s RR ... nadupaný race stroj s kopou elektriky na okruhy R4 ... ;-)
A od tejto chyby potom smerovali aj ďalšie rady .
... a aj s nahacom sa da vyblaznit na okruhu ... , to sa dá s každou , aj s 50ccm , aj s Rocketom .


02.01.2015 11:33

Re: Typ biku

Varan
 Jogurťák 

Ikona

Z1000: najpriateľskejšia, najuniverzálnejšia, najmenej charakteru
S1000R: nadupaná elektronikou, podvozkom najbližšie k SS, veľmi dobrá na okruhu, pre spolujazdca utrpenie
Monster 1200: charakter, zábava, chirurgická presnosť v každom pohybe, geniálna odozva, exkluzivita
Diavel: muscle bike, jazdí sa na tom ináč ako na ostatných spomenutých, vie to strašne letieť a vie to ísť aj kochačku, no športové výkony od toho nečakaj, zadná pneu 240mm potrebuje trochu iný prístup k motorke

keby si mám JA vybrať nadupaný naháč, bez váhania idem do KTM 1290 SuperDuke a vôbec nie kvôli max. výkonu


02.01.2015 12:15

Re: Typ biku

kiero
 Geriatrik 

Ikona

u mladeho a neskuseneho s urcitym rozpoctom by som otazku chapal,chce za malo penazi vela muziky,ale u teba?
s takym rozpoctom? mi to pride len ako chvalenie,aj tak si kupis len to co tebe najviac vyhovuje [zle]


02.01.2015 13:01

Re: Typ biku

Bielyorol
 Čoprák 

Ikona

Kúp si Goldwing a máš pokoj. >:-)


02.01.2015 13:04

Re: Typ biku

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

brazel - nie, nepomýlil som sa. je to S1000RR bez kapoty. bodka. žiadne úpravy ako robia iní výrobcovia aby bol naháč priatelskejší ako SS. zostalo to ostré jak svina. načo ináč ako na okruh by ti bola napr trakčná??


meloking - prečo dve talianky? lebo ZED mi príde ako najchabejšia moto z tuto spomenutých, BMW nebude s posedom nič pre 40tnika, ktorý to nechce len na bláznenie a v okolí Nitry sa dá aj kochačkovo na diaveli (na ktorom sa kvôli zadnej gume ináč ani nedá) a monster mi príde ako dobrá univerzálna volba s charakterom.

ako vidíš, berem do úvahy aj bydlisko a vek prispievatela.

mier!!


02.01.2015 13:30

Re: Typ biku

scuderiapilot
 Kávičkár 

Ikona

Sakra, aké rozpísanie. Kiero, hneď z kraja, ani nemysli na frajerinu. Ja ten kapitál ešte celkom nemám, ale ak pracuješ a vieš čo chceš, dá sa tam dostať, však? A raz v živote si zrobiť radosť s peknou hračkou ešte neznamená byť excentrik a ukazovať sa. 15.000 e už dnes frajerina ani nie je, že? Čo presne má otázka s mojim vekom a skúsenosťami mi tiež uniká. Ja tvrdím že hlúpa otázka neexistuje, hlúpa odpoveď však áno. Mám dobrodružnejšiu povahu a skúsenosti s dlhými cestami s naháčom a vyhovuje mi to. Nie SS kvôli ladvinke, nechcem ani kreslo na kolesách. Mám na ruke aj GTR 1400 za 9000 e. Jazdená 30.000 km. Ale nechcem ju. Chcem pekný bike, ktorý bude s charizmou predovšetkým pre mňa. Tak som si urobil úzky výber a otázka je položená jasne a smeruje k skúsenostiam. Nik nevie všetko a ak už tie éčka investujem, chcem vedieť do čoho. Na okruhy s tým neplánujem chodiť. Jednoducho nechcem hľadať limity a položiť stroj na zem. Zato však musím byť pohyblivý po meste, veľkomeste, okreskách a zvládnuť i diaľnicu. Ľadvinka je zo Sofie a z časti tam i žijem. Takže občas to bude aj o dlhej ceste. Preto trocha dôraz na nejaký ten výkon. Vzhľadom k ročnému obdobiu sa teraz ťažko robia testovacie jazdy a tak sa zatiaľ kúpem v teórii. Takže každý príspevok ma niekde posúva. Vďaka všetkým vám čo sa na tom podieľate.


02.01.2015 13:45

Re: Typ biku

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

monster. bodka ;-)


02.01.2015 14:01

Re: Typ biku

Varan
 Jogurťák 

Ikona

S1000R je veľmi schopná a dovolím si povedať aj pohodlná motorka, no pohodlie pre spolujazdca vďaka identickej podsedlovke s RR ju deklasuje ako najmenej pohodlnú pre ľadvinku

Ak nechceš hľadať limity stroja a nejazdíš ,,palicu", možno si si vybral až zbytočne našpikované motorky (hlavne Monster a BMW)

No a pohodlia sa na dialniciach nedočkáš na ani jednej z menovaných.

Rozumiem, že sa ti asi páčia naháče, no ak chceš univerzálny bajk na každodenné jazdenie so štipkou exkluzivity a pohodlia zároveň, pozri napr. Triumph Tiger Sport, KTM 990 SM-T, Multistrada 1200, BMW S1000XR.

Dôvod úpravy: jo a keď tam máš aj Zeda, tak Versys 1000 na rok 2015 vyzjéra konečne normálne a je to fakt dobrá motoráda [dobre]

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Varan (02.01.2015 14:02)


02.01.2015 14:04

Re: Typ biku

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

Varan "Nechcem ani chopper, enduro, cross, maxiskúter, hyperbike ani sporttourer. Naked je mi najbližšia kategória"

Ked chce charakter a trocha originality, tak pekne si poprdkat od križovatky s V2 motorom je iné kafe ako točit vysavač do štvrtiny jeho spektra.. ne? :-)

a 130 neni pre dnešné motorky rýchlost. ak nebude jazdit v prešiváku, tak to v pohode zvláda. šak cestovná na okreskách aj tak neni 90 >:-) takže taký rozdiel tam neni. pri najhoršom to porieši nejaké malé prídavné plexi.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil ChesterTT (02.01.2015 14:06)


02.01.2015 14:58

Re: Typ biku

kiero
 Geriatrik 

Ikona

scuderiapilot-cele mi to tu pride uz otrepane,x-krat sa to tu preberalo(nie len v tvojom pripade)
napisem ti to takto, kazdej riti iny šerbel vyhovuje [dobre]


02.01.2015 20:49

Re: Typ biku

scuderiapilot
 Kávičkár 

Ikona

Chlapi, dal by som s vami drink :-D Docela veselá diskusia. A zaujímavá. Kiero s tou riťou máš pravdu 8-) Zaujímajú ma tu ale všetky názory a skúsenosti. A tiež si myslím, že testovačky mi napovedia viac.


02.01.2015 22:10

Re: Typ biku

sasos69
 Turista 

Ikona

Po rozjazdení na coolovom naháči som sa rozhodol kvôli okruhu pre športového naháča. A po cca 40 tis. km mi vadilo "naháč" a po 20 tis. km "športový"! To, že som si následne kúpil ešte väčšiu debilinu, komentovať teraz nejdem.
Takže naháč: Najviac sa presúvam po diaľnici 160++ a po 500 až 1000 km sa ti kvôli turbulenciám a následnej bolesti v krku nebude chcieť na druhý deň jazdiť. Prídavné, na Tuone zväčšené raceové plexi problém zmierni ale neodstráni, pričom celý čas ležíš na nádrži s hlavou vyvrátenou nad budíky. Pri cestovaní máš väčšinou tankvak a sedlo spolujazdca, čo sa s ľadvinkou dramaticky zmení.
Športový: Už po tristo km je jazda na pokrútených okreskách štýlom "brzda, zákruta, plyn, do kopca, z kopca" boj kvôli zápästiam a stuhnutým kolenám. Zároveň ti ľadvinka s kolenami vysoko a na malom pohotovostnom sedadielku poďakuje za každý dlhší výjazd kvôli nepohodliu, otlčenej riti a stuhnutému krku od turbulencií (sedí nad tebou).
Toto nie je odhováranie! Len poukázanie aj na druhú stranu mince, aby si si mohol zodpovedne vybrať.
Preto aj ja teraz pokukujem na kategóriu, ktorú spomínal Varan. Čiže je to športové motorom a geometriou, trochu okapotované kvôli cestovaniu a s pohodlnejším enduro posedom, jednoducho pre štyridsiatnikov s boľavými kolenami a s dušou závodníka! A BMW S1000XR je favoritom, pokiaľ Caponord nedokoňujú :-)

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil sasos69 (02.01.2015 22:11)


10.01.2015 0:13

Re: Typ biku

meloking
 Kávičkár 

Ikona

a skus pozriet aj speed tripla od triumphu


10.01.2015 23:52

Re: Typ biku

Carlos
 Edvenčr 

Ikona

Jednoducho nechcem hľadať limity a položiť stroj na zem. Zato však musím byť pohyblivý po meste, veľkomeste, okreskách a zvládnuť i diaľnicu. Ľadvinka je zo Sofie a z časti tam i žijem. Takže občas to bude aj o dlhej ceste. Preto trocha dôraz na nejaký ten výkon.

Zaujímalo by ma, či si už niekedy absolvoval na naháči cestu do Sofie.... :-~
Asi by som si nejaký požičal a išiel to najskôr vyskúšať...


11.01.2015 11:29

Re: Typ biku

DDD452
 Kávičkár 

Ikona

Monster/Diavel


11.01.2015 12:34

Re: Typ biku

Menton
 Skútrista 

Ikona

A este bulharske cesty su asi najhorsie na Balkane. Chapem, ze vyberas podla inych parametrov, ale mal by si to zobrat do uvahy... A k pohodliu suhlas s Carlosom... [dobre]


25.01.2015 11:38

Re: Typ biku

scuderiapilot
 Kávičkár 

Ikona

Carlos - do Sofie zatial nie, ale do Talianska - cez 1100 km na jeden záťah bez únavy a problémov. Inak máš pravdu. Ideál by bolo, požičať si každú spomenutú mašinu, ktorá v tejto diskusii bola spomenutá a mám to vyriešené. Nemôžem si izle vybrať. Poznáš dakoho, kto by mi to umožnil? ;-) Menton, z cestami to tam nie je tak zlé a dosť vylepšujú... Však nechcem okruhový špeciál. Typek si tam objednal H2R a brúsi okolo Sofie... Ale díky za udržiavanie témy, dobré čítanie. 8-)


25.01.2015 16:52

Re: Typ biku

do Talianska - cez 1100 km na jeden záťah bez únavy a problémov.Jedine na GW 1800 všetci ostatní klamu


25.01.2015 17:12

Re: Typ biku

scuderiapilot
 Kávičkár 

Ikona

Pirates, obávam sa že nemáš pravdu. So Zedom 750 R som to urobil a ako píšem, bez nejakých problémov. Nerátam zastávku na drink a tank.


26.01.2015 0:52

Re: Typ biku

MarkoLM
 Turista 

Ikona

Mladenci,pozrite mi do profilu a je to vybavene. :-D
Aj tak si kupi co on chce a nie co mu kto poradi...


26.01.2015 8:07

Re: Typ biku

Pulinsky
 Kávičkár 

Ikona

marko: stretol som na takych moto dvoch postarsich junakov z Talianska na svojej ceste po Europe a veru vysmiati boli ako ty :D
Je to pekne a zda sa ze i pohodlne.

Dôvod úpravy: diktatove okienko

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Pulinsky (26.01.2015 8:09)


26.01.2015 10:13

Re: Typ biku

yurij
Darca Krvi  Jogurťák 

Ikona

By som to zuzil na Monstera 1200s vs S1000R, nechcem byt neobjektivny tak nebudem davat prvu/druhu. Pri S1000R v FMote nebude problem pozicat predvadzacku a predpokladam obdobne to bude pri dm1200s. Mozno by som sa zameral na bonus(resp. ceny) pri cestovani(na kazdej motke sa da bez problemov cestovat, vsetko je to o kompromisoch) - el. podvozok, vyhrievanie... orig. kufre bo na taketo motky Givi ani zadara.

A v konecnom - ktora z tychto dvoch Ti "strngne" do nosa.

edit: Pre ladvinky budu pri cestovani obe skor utrpenim, bo obe maju pre nich SSkovo vysoko stupacky.

Dôvod úpravy: edit

Upravené 1 krát. Naposledy upravil yurij (26.01.2015 10:18)


27.01.2015 8:20

Re: Typ biku

DiStefano
 Geriatrik 

Ikona

..... tak vyskusat mozes masinu asi jedine v predajni ;-) ..... a podla vaty co mas, tak si kup co chces, bo ako sa hovori, ty to budes platit ;-) ...... a nemboj, poznam takych co maju tieto masiny ..... a poviem ti, ze ani zatocit poriadne nevedia ;-)


27.01.2015 9:06

Re: Typ biku

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

Pišta, ale podla teba "poriadne zatočiť" znamená lakeť.. >:-)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 23630 | Včera: 139135