Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

H4 LED - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuH4 LED - Diskusné fórum - Len Tak

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
05.12.2013 23:35

H4 LED

duracelko
 Kávičkár 

Zdravim. Skusal uz niekto nahradit v prednom svetle H4 za LED-ku???


06.12.2013 7:40

Re: H4 LED

OurHate
 Kávičkár 

Ikona

Svietivosť je menšia , radšej investuj do nejakych kvalitnejšich s xenon efektom ak chceš biele


06.12.2013 8:01

Re: H4 LED

motovodic
 Turista 

v prvom rade sa pozri do TP, čo tam môžeš dať :-}


06.12.2013 8:11

Re: H4 LED

OurHate
 Kávičkár 

Ikona

V tp je zapisane svetlo ?


06.12.2013 9:00

Re: H4 LED

temo
 Čoprák 

Ikona

skušal som sieti dobre len neviem či vyrábajú aj s funkciou dialkových svetiel tak to máš len stretavačky


06.12.2013 9:18

Re: H4 LED

Peter3P
 Skútrista 

temo: to chces povedat ze to dobre svieti do oci alebo ze sa s tym da jazdit aj v noci? Lebo s tymi 12.5W mimo ohniska a s velkou plochou v pripade jednej cree ledky by som ti neuveril ze to svieti tak aby sa pri tom dalo v noci jazdit. Mozno tak do 20km/h alebo s nocnym videnim. A tie mnoholedkove uz vobec nie.
Zatial jedine funkcne nahrady ale celych reflektorov robi hella (aj ece), jwspeaker (asi najlepsi luc svetla), trucklite (len dot). Akedze nevies ci sa robia aj s funkciou dialkovych, tak asi mas na mysli tie mnoholedkove smejdy, takze to je dobre tak akurat na paradu ale nie na jazdu v noci. Aj ked aj tie dvojledkove s cree 5x5mm ledkami su tiez pekne smejdy a este aj predrazene.

A ano, neskusal som ich. Skusal som vlastnu tvorbu s cree xml a ani najlepsie vysledky s dvoma 10w ledkami v morimoto mini h1 reflektoroch neboli kvoli nedokonalemu lomu svetla a malej svietivosti pouzitelne.


06.12.2013 10:33

Re: H4 LED

Tiež som ich skúsil, a sú dobré tak akurát výzorovo. Na jazdu v noci úplne
o ničom. Mám žiarovku s vyššou svietivosťou a svieti úplne super.

Dôvod úpravy: preklep

Upravené 1 krát. Naposledy upravil mucow (06.12.2013 10:35)


06.12.2013 10:40

Re: H4 LED

motovodic
 Turista 

OurHate

lent citujem:
Mnoho vodičov si mylne myslí, že používanie iných ako výrobcom povolených svietidiel, či samotných žiaroviek a výbojok vo vozidlách je vecou ich samých a je povolené. Opak je pravdou. Každý výrobca motorového vozidla si dáva pri schvaľovaní daného typu vozidla spolu s ním chváliť aj celú výbavu vozidla. To znamená, že ak má vozidlo predpísané používať v predných svetlometoch na stretávacie svetlá žiarovky napr. halogén H4 -55W, tak nie je možné používať iný druh, model, alebo iný výkon. Ak teda vodič do svojho vozidla namontuje namiesto 55W žiarovky 100W, môže nastať niekoľko situácií. Vyšším odberom sa zahrievajú vodiče a ľahko môže dôjsť k prepáleniu ich izolácie, vzniku skratu, alebo dokonca k požiaru vozidla. Okrem toho alternátor je stavaný na určitý potrebný výkon a pri takomto odbere nemusí stíhať dodávať do siete vozidla dostatok prúdu a už vôbec nie dobíjať akumulátor. Potom sa mnohí čudujú, že im akumulátor po krátkej dobe nefunguje, alebo vozidlo nenaštartuje. Iný je prípad výmeny pôvodných žiaroviek za xenónové výbojky, ktoré majú naopak nižšiu spotrebu el.energie. Na trhu je množstvo tzv.setov, kde si zákazník kúpi celú sadu včetne potrebných štartérov. No málokto vie, že pri používaní xenónových výbojok je potrebné, aby vozilo bolo vybavené snímačmi zařaženia prednej a zadnej nápravy a samonastavovaním sklonu svetlometov a že sa môžu používať výhradne iba v projektorových (nie parabolických) svetlometoch! Potom sa veľmi čudujú, keď pri náhodnej kontrole prídu o osvedčenie. Nesprávnym nastavením schválených xenónových svetlometov dochádza vďaka ich 5x násobnej svietivosti v porovnaní s halogénovými žiarovkami k omnoho väčšiemu oslňovaniu protiidúcich vodičov.

Odhliadnúc od výkonu je používanie iných ako schválných žiaroviek (rôzne farebné odtiene svetla a napodobeniny xenónov) veľmi nebezpečné, nakoľko aj samotný voič takéhoto vozidla má zníženú viditeľnosť oproti ostatným.


06.12.2013 11:19

Re: H4 LED

OurHate
 Kávičkár 

Ikona

motovodic . nie nemyslel som H.I.D prestavbove kity za 40€ z ciny co osvietia oprotiiduceho vodica ale mal som na mysli obycajne halogenove ziarovky napr .Pozri obrázok


06.12.2013 15:20

Re: H4 LED

duracelko
 Kávičkár 

aha, no to ma nenapadlo, ze potrebujem LED s extra stretavackami a dialkovymi. To s tou led ma len tak napadlo, lebo chcem menit male ziarovky, co mam vo svetle na bokoch (parkovacky, ozdoba....neviem vyznam tych ziaroviek), take modre svetielka za LED ziarovky. A co sa tyka velkej, tak som cital, ze nejaka philips (typ uz presne neviem) je dobra na moto.


06.12.2013 15:28

Re: H4 LED

jozins
 Turista 

Ikona

Niektoré alternatívy možno svietia dobre, no neriskoval by som - a to hlavne preto že na to doplatíš v prípade nehody.
Ak niekto iný spôsobí nehodu a ty budeš ten poškodený, šikovný likvidátor hravo označí tvoje vozidlo za technicky nespôsobilé v čase nehody a nedostaneš ani cent... Mne ako prvé kontroloval svetlá a výfuk....


06.12.2013 15:50

Re: H4 LED

tom691
 Turista 

Ikona

Peter Králik Ty vlastne ani nevieš na čo sa pýtaš. nakoniec možno ani tie malé LED nechceš, lebo Ti výrobca zabudol namontovať konektor a predradný odpor. :-))) Ľudia sa Ti tu snažia poradiť a Ty vlastne z nudy dáš otázku. Hmmm čudný si Ty chalanisko.


06.12.2013 15:55

Re: H4 LED

duracelko
 Kávičkár 

JOZINS to ano. ale parkovacky LED hadam mozes normalne nahodit, nie??? To s hlavnym svetlometom bol taky unahleny napad.

TOM691 neboj, viem co chcem, A neboj, z nedy to nebolo. A cisom cudny alebo nie, mozes posudit, ked ma spoznas. Dakujem.


06.12.2013 15:57

Re: H4 LED

tommy87
 Jogurťák 

Ikona

joznis-presne, na toto vela ludi zabuda, nehomologizovane vyfuky, svetla, otvorene 25kw verzie a ine. potom sa daco vysere a cloveku ostane akurat tak holy k.., lebo nema ani motorku ani prachy


06.12.2013 16:09

Re: H4 LED

tom691
 Turista 

Ikona

Peter Kralik ja som to napísal s úsmevom na tvári a nie ako kritiku. beriem to s úsmevom. Vieš riešilo sa to tu už viackrát. ale držím palce nech sa Ti podarí vymyslieť nejakú zmenu však teraz v zime každý špekuluje ako a čo vylepšiť na svojej motorke.


06.12.2013 16:25

Re: H4 LED

duracelko
 Kávičkár 

v pohode, len ked mi niekto cudzi napise, ze som cudny aj s usmevom na tari, tak ma to trochu vytoci.

Takze este raz. LED za H4 neriesim = somarina. Ale na bokoch mam take male svetielka. A checm tam vyskusat LED-ku. A dufam, ze to bude krajsie svietit. OTAZKA: mozem ju tam dat???

www.fastbikebits.com%252Fshopimages%252Fproducts%252Fex..." onclick="window.open(this.href); return false;">www.google.it/search?q=suzuki+gsr+750+licht...


06.12.2013 21:13

Re: H4 LED

tom691
 Turista 

Ikona

Peter áno môžeš ju tam dať. ALE sú rôzne LED-ky rôznej svietivosti Vyžarujú pod rôznym uhlom. Parabola Ti nebude zväčšovať jas lebo to nesvieti ako malá žiarovka. Treba si popozerať rôzne typy LED. aby si z moto neurobil cirkus. Myslím si, že sa dá kúpiť pekne biela výkonná LED v pätici ktorú len zasunieš namiesto žiarovky. pozri na Tuning shop weboch
www.tuning-in.sk/biele-ziarovky-led-do-obrysoviek.html

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil tom691 (06.12.2013 21:15)


07.12.2013 14:40

Re: H4 LED

duracelko
 Kávičkár 

Ok, dik za radu. Nieco taketo som mal na mysli, aby vynikol ten modry podklad v svetle. [dobre]


07.12.2013 14:50

Re: H4 LED

OurHate
 Kávičkár 

Ikona

Kks ze 10€ I-GRR z ciny som objednaval po 50centov kus rozne velkosti :D


08.12.2013 9:25

Re: H4 LED

PINCO
 Kávičkár 

Ikona

caf, LED tam nedavaj, jednak nie su homologovane, su len na sportove ucely a nemozes to tam mat
jedina ziarovka na slovenskom trhu, ktora ma neskutocne vysoku svietivost , az 100% pri normalnom odbere prudu a neprehrievani sa je PHILLIPS X-treme VISION, je trochu drahsia, ale stoji to za to.


08.12.2013 13:34

Re: H4 LED

karburator
 Turista 

Ikona

[
Video: www.youtube.com/watch?v=zRxMhv-g034 ]


08.12.2013 14:36

Re: H4 LED

teplak
 Edvenčr 

Ikona

Toto mi je teda uz len ukazanie svietivosti, ked tym svetlom zasvieti do kamery... Nech ukazu porovnanie v noci, halogen vs. ta lacna LED z ciny. Do stretavaciek ani dialkovych by som to urcite nedal, jedine,ze by si nejazdil v noci. A inak tu www.eshopbn.sk/led-autoziarovky/cree-led-h7-22w-biela-1... je aj zaujimava veta:
"Svietivosť LED žiaroviek typov H1, H3, H4, H7, H8, H9, H11 je nižšia ako u štandardných 55W halogénových žiaroviek." [zle]


08.12.2013 19:15

Re: H4 LED

jogcar
 Edvenčr 

teplak to co posielas ty a to co je na video je uplne nieco ine. To co si poslal ty urcite svieti slabsie .


08.12.2013 19:20

Re: H4 LED

jogcar
 Edvenčr 

toto je ono:
autotechnik.sk/diely/7319/led-h7-ziarovka...


08.12.2013 20:45

Re: H4 LED

Peter3P
 Skútrista 

Na jazdu v noci to nekupujte. Je to slabe, 12.5w je malo, je to mimo ohniska (aj ked jedna verzia je v ohnisku akurat 9mm siroky led cip nie je 1mm siroke vlakno), 25W su len take co maju druhu ledku zospodu pre akoze dialkove a v odkaze co dal jogcar je aspon ukazka ako to slabo svieti, na ziarovku sa to v ziadnom pripade nechyta. Treba pozerat na maximum, ktore ma ziarovka v strede tesne pri lome svetla a tmy a nim osvetluje najdolezitejsiu cast a to vozovku pred vozidlom v dialke.


08.12.2013 21:01

H4 LED

Ridgeback
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Ja tomuto nerozumiem. Fakt. Kolotocarske svetielka. Ked je halogen, je halogen. Schválený. Ok, vymením H7 55W za H7 55W s bielym svetlom. Alebo radšej skôr vymením vyzmurene žiarovky za nové. Nie jednu, vsetky. Pár euro investícia. Nie, radšej tam budem pchat pitchoviny kvázi xenon a kvázi LED. Kazdy normálny hneď vidí, že to nie je origo, ale dorabana sedlacina. To mám najradsej, staré črepy, akože xenon v bežnej parabole a led parkovacky. Hlavne, že jedna stretavacka nesvieti, ale svieti led parkovacka. A zadné 21/5 W ledva zmuria, ak nie su pravdaže zahukane tmavým lakom. To isté dolepovane akože denne svietenia na starých rarohoch. Vyzerá to na pitchu a upriami pozornost spôsobom aha kolotoč na rarohe. Originál stav má hodnotu. Nie kutilské blbosti.


08.12.2013 21:39

Re: H4 LED

teplak
 Edvenčr 

Ikona

Riesite tu kokotiny. Keby ten shit za 85€ bol taky zazrak, tak preco origo LED svetla , ktore vyraba HELLA su take drahe? Naco HELLA riesi nejake "picoviny" ako je special parabola na LED a neda rovno tento zazrak za 85€ do normal paraboly, ktoru maju vyvinutu uz x rokov? :-((( Kvalitnu xenonovu vybojku kupis za tieto prachy a toto je akoze este lepsie od toho a su to dokonca 2ks? :-D Chcem vidiet normal porovnanie tej LEDky v noci s halogenom a xenonom... Ziadna cinska ojebfotka , ze zasvietim tym do fotaku I-GRR


08.12.2013 22:01

Re: H4 LED

teplak
 Edvenčr 

Ikona

Tu si mozes kupit kvalitnu LEDku: stretavacka aj dialkove v jednom... :-D

www.rallylights.com/90bl-hella-bi-led-90mm-headlamp-mod...

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil teplak (08.12.2013 22:02)


08.12.2013 22:42

Re: H4 LED

PINCO
 Kávičkár 

Ikona

dobre si precitaj, co pisal MOTOVODIC a nerozmyslaj nad kokosinami a este si precitaj aj toto : Phillips X-treme vision = nekonecna spokojnost [dobre] [dobre] [dobre] motozurnal.sk/testovali-sme/testovali-sme-autoziarovky-...


09.12.2013 9:23

Re: H4 LED

tom691
 Turista 

Ikona

Len Tak: H7 LED


09.12.2013 23:55

Re: H4 LED

duracelko
 Kávičkár 

uz som pisal, ze kaslen na LED, kupim tu Phillips X-treme Vision. A do tych malych obrysoviek dam tie LED-ky. Som sa len opytal, ci su nejake nahrady LED za klasicku H4. Nie su, tak nechapem, preco sa tato diskusia meni na hadku.


10.12.2013 13:52

Re: H4 LED

pretender22
 Kávičkár 

Ikona

zdravim,
mozno moj poznatok a samotne "testovanie" niekomu pomoze
Mam LED HID Žiarovku H4 1800 Lumenov 6000K 35w
Sada obsahuje: 1x Led dióda 1x Odpor 1x Chladič
da sa prepinat stretavacky - dialkove ,montaz uplna banalita
svieti to fajn aj pocas dna aj vecer,jedine ten rozdiel je ze na dialkovych svieti klasicka akoby dalej.mozno mam len zle nastavene :D
takze u mna zatial spokojnost.
P.S. jednu predavam (sada obsahovala 2 ks) ;-)


20.04.2016 8:19

Re: H4 LED

Odporucam skusit ziarovky H4 XENESIS. Je to alternativa k Osramu a svietia fakt dobre.
www.autoledky.sk/Item/xenesis-trumatch-halogenove-ziaro...


20.04.2016 8:43

Re: H4 LED

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: hidden: aky ma zmysel si kupit cinsku ziarovku ako Osram, co stoji 2x tolko ako Osram? To si kupim original Osram, ci?


20.04.2016 8:50

Re: H4 LED

Robo89
 Kávičkár 

Ikona

Nespekuluj daj tam philips extreme vision a mas pokoj ja som z auta xenony vyhodil lebo som v noci chuja videl hlavne na mokrej ceste dal som tam philipsi a vidim lepsie v motorke ich mam tiez sice su drahsie ako klasicke no za to kolko muziky ti daju to stoji ano maju mensiu zivotnost vzhladom na svietivost ale srat na to radsej vidiet riadne aj ked trochu kratsie ako nevidiet vobec nic


18.05.2016 20:06

Re: H4 LED

puntoii
 Skútrista 

Páni, nechcem zakladať novú tému, ale som odkázaný na Vašu pomoc... Troška sa rozpíšem...
Doslova a dopísmena som zdedil skúter značky Suzuki do 50ccm. Je to (podľa mojej mienky) moto staršieho roku výroby, presné označenie stále zisťujem (na bokoch je nápis Jet's ??, designovo sa podobá na model Katana, no svetlomety a vonkajši vzhľad pripomína Burgman-samozrajme v maličkom prevedení...). Je vo veľmi zachovalom stave a keď je už situácia aká je, rád by som mu vdýchol nový život a snáď by mohol poslúžiť na vozenie do zamestnania aspoň v horúcich dňoch. Nie som žiaden puberťák, ktorý by ho chcel znesvatiť, ale problematika osvetlenia zaujíma aj mňa. Neplánujem na ňom cestovať ,,v tme,, a moc by to pravdepodobne ani nešlo... Osvetlenie je naozaj fádne aj čo sa týka výkonu a prekážkou sú aj vyblednuté plasty svetlometov, ktoré by som sa posnažil zrepasovať preleštením. Taktiež je badateľné nepríjemné pulzovanie veškerých žiaroviek pri voľnobehu, ktoré je predpokladám sposobené priveľkým odberom.Do zadných svetiel a smeroviek už dnes existujú naozaj kvalitné LED žiarovky a rád by som ich osadil. Tu si myslím, že sa naozaj osvedčia, odľahčia ,,napájanie,, tejto malej motorky, ale čo je najdoležitešie, že sa budú dať vidieť...
Problém je však s predným svetlometom. V osobnom aute som zvyknutý na xenonové svetlomety. V skútry je použitá žiarovka, ktorá v jednom tele spája stretávacie aj diaľkové svetlo, no H4kou by som ho nenazval. Ma guľatý tvar a biednu svietivosť. Po presnom zistení patice, by som rád osadil svetlo, ktoré bude doslova neprehliadnuteľné aj v slnečných letných dňoch. Množstvo z Vás jazdí s osadenými xenónovými výbojkami a priznám sa, že na moto mi to neprekáža. Vidím Vás... Netuším, či je možné niečo ,,silné,, osadiť aj do tejto malej moto, ako som limitovaný napatím, resp. výkonom vo Wattoch a hlavne paticou. Xenónové sety sú od nepamati 12V 35W, existujú už aj slim moto sady. Takisto mám prehľad a skúsenosti v kvalitných žiarovkách, ale iba z fachu osobných vozidiel. Tu mi tieto skúseností moc platné nie sú. Rád by som si vypočul Váš názor k tejto problematike, prípadné objasnenie mojich otázok.

Díky Vám


18.05.2016 21:07

Re: H4 LED

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Zisti si, či je aj v takomto krpcovi použitý skratový regulátor, ak áno, tak o dostatok šťavy sa nemusíš báť. Ovšem moje skúsenosti hovoria, že na starších strojoch svetlá aj nové svietia ako svetlušky v lese. Ja by som šiel cestou nejakej prídavnej LED lampy. Alebo si kúp kvalitnú čelovku :-D


18.05.2016 21:46

Re: H4 LED

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Napisem to asi takto..
Vatsina starsich skutrov, napriklad z mojej skusenosti Piaggio Free, Liberty, a co ja viem, nejake ine, starsie, 50ccm, maju osvetlenie spravene dost hlupo.
Obrysove svetla, su napajane z okruhu baterie, rovnako aj blinkre a palubne kontrolky. Mozno aj brzdove svetlo. Ale predne svetlo, na ziarovku symetricku, ci je to BA20-35/35W alebo H4 35-35W /blbo sa zhana ta H4 v malom vykone/ je napajana na striedave napatie, ktore je len limitovane skratovym regulatorom, alebo skor obmedzovacom napatia.
Kontrola spravnosti je taka, ze po zapnuti klucika, zapnuti svetiel, svieti pri dobrej baterke, a vypnutom motore, len predna a zadna obrysovka, az po nastartovani motora, sa rozsvieti hlavne svetlo.
Aby to nebolo uplne vsetko idealne, tak v tom regulatore, je casto aj obvod prerusovaca blinkrov, niekedy aj obvod pre zapalovanie a budenie cievky, pripadne obvod automatickeho sytica.
V niektorych pripadoch, sa da prerobit ta elektroinstalacia, napriklad piaggio liberty 50, sa da prekopat na elektriku na silnejse magneto, z typu Liberty 125, 150, 200....
Ale nieje to jednoduche, je to o tom, ze treba upravit kabelaz, upravit snimanie zalaovania a td.
Potom elektroinstalacia funguje, ako u dospelej motorky, teda svetla su napajane z dobijanej baterie, magnetto obvykle stiha aj na volnobeh uzivit vsetko, trocha pomaha baterka.

Problem je, ze ak u tohoto povodneho "dualneho" systemu, budes odoberat vatsi prud z baterie, pre svetlo, teda len prehodis privod svetla zo striedaveho vystupu na baterku, nebude stacit dobijanie, pre ostatne, ako su blinkre a ani pre startovanie. Proste sa ta baterka nebude nabijat. Kntinualne je to stavane len na svit obrysovych svetiel, teda asi 10W a kratkodobo pre blinkre a brzdove svetlo.
Hlavne svetlo plny odber, ide len pri behu motora a ked klesnu otacky, klesne aj napatie pre ziarovku a svetlo akoby pulzuje.
To je uplne normalne. Bohuzial.
Existuju nahrady ziaroviek BA20 symetrickych, ktore su ledkove, ale musis aj tak upravit elektricku instalaciu, lebo je podla mna na 99% pravdepodobne, ze ak to napajanie privedies z okruhu baterie /od spinacky ACC plus 12 Batt/ tak ti nebude vladat dobijat bateriu.
Pokial teda ta ledka, ma naozaj svietit, ako pises neprehliadnutelne, cez letny den, bude spotrebovavat celkom isto viac, ako 15-20W. Existuju take akesi nehomologovane sady, ktore maju osadenia, kde sa daju prestrcit cez tvarove podlozky ako H4, BA20, HBxx a td..
Na prvej STK, ta poslu do kelu.

Nieco sa da usetrit zapojenim obrysoviek, osv. SPZ z ledkami a koncoveho svetla z LED /obrysove brzdove/ ale moze nastat uplne iny problem.
Ak nebude ten odber v "nirvane" regulator bude pretazovany, nadbytocnym vykonom.
Preco?
Lebo u vatsiny motoriek, regulator pracuje ako skratovaci, teda prebytok vykonu, ide do skratu, kedy sa odtrhne mag. pole v statore.
Takze cim menej prudu, budes odoberat, tym viac bude zatazovany regulator.

Najjednoduchsie je, dat si tam pridavne svetlo na bike z vlastnym akupackom a ten nabijat po jazde doma.
Alebo acetylenovu lampu, to je dnes stylove. Neviem ale kde sa da kupit dnes karbid lacno.


19.05.2016 11:32

Re: H4 LED

puntoii
 Skútrista 

Chlapi, mockrát Vám ďakujem za reakcie. Ako čítam, tak to jednoduché nebude... Zistil som, že sa jedná o Suzuki Let's 1.gen
jawa-motor.ru/wp-content/uploads/2013/06...

Pokúsim sa odpovedať na zopár teórií opísaných vyššie, možno nás to privedie bližsie..
Po zapojení 12V batérie : svieti servisné svetielko pod sedačkou, po otočení klůča na zapalovanie sa rozsvieti tachometer a po naštartovaní sa rozsvietia stretávacie svetlá, ktoré vypínať neviem, iba spínať na stretávacie-diaľkové. V servisnom ,,otvore,, sú dve ,,jednotky-cievky-krabičky,,. Jedna cca o veľkosti cigaretovaj krabičky, druhá je iba ako zápalková škatuľa. To je celé :D Žiarovka v prednom svetlomete je pravdepodobne patice Ba20d. Tento skúter NEPODLIEHA povinnosti označiť ho tabuľkami, t.j. nemá ŠPZ ani STK


19.05.2016 20:10

Re: H4 LED

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

No ja mam dojem, ze to je zapojene to svetlo tak, ako som pisal.
Neviem o tom, ale rad sa necham poucit, ktore vozidlo nepodlieha registracii, okrem Stadiona, motokola, Babetty a snad Korado, ale to neviem isto..
Vsetko, co nema pedale, pokial bolo vyrobene po roku 1995 a a nema nejaku vynimku, ako motorove kreslo pre invalida a pod. Si myslim, ze registracii podlieha.
Je to pisane aj v novej prirucke, pre policajtov, co sa preberala v inom vlakne.
Nechcem sa hadat.

Elektroinstalacia, je pravdepodobne urobena, ako som pisal. Ziarovka predneho svetla, je napajana len limitovanym striedavym napatim z magneta a baterka je krmena len pomocnym usmernovanym vystupom, pre napajanie kontroliek a obrysoviek.
Ledkova ziarovka neviem, ci bude pracovat v tom prednom svetle.
Pravdepodobne asi nie.
I ked su ziarovky, ktore maju siroky rozsah napajania, a po usmerneni a vyfiltrovani, by teoreticky mohli fungovat, ale cena tych ziaroviek, asi nebude ludova. Pred cca rokom, led ziarovky z 5 ks cree UM-L5, stali par, okolo 200 eur. Driver umoznoval napajaci rozsah, od cca 7V, po 38V. Schvalene ale do premavky celkom isto neboli.



20.05.2016 10:56

Re: H4 LED

puntoii
 Skútrista 

Merlin, ďakujem Ti. Tým pádom LEDka ,,vypadla,,... Je šanca, že by xenonová elektronika fungovala ?

Ohľadom ŠPZ Ťa musím opraviť ja :

[§ 112b ods. 2 zákona č. 725/2004 Z. z. v znení neskorších predpisov]. Odklad o 10 rokov (do konca roka 2022) platí pre vozidlá kategórie L1e (malé motocykle)

,,výnimku z tejto povinnosti majú len vozidlá kategórie L1e vyrobené pred 1. januárom 2000, teda malé motocykle, ktorých konštrukčná rýchlosť neprevyšuje 45 km/h a zdvihový objem motora neprekračuje 50 cm3. Povinnosť zaevidovať ich bola odložená do konca roka 2022,,

www.teraz.sk/slovensko/majitelia-malych-starsich-motori...

Tento skúter spáda do tejto kategórie aj rokom výroby, objemom valcov a aj výkonom.
Práve preto som sa rozhodol ho oživiť, nakoľko vyžaduje minimum starostlivosti a nevyžaduje žiadne doklady.


20.05.2016 11:57

Re: H4 LED

Thorien
 Turista 

Ikona

no ja mam doma toto : www.aliexpress.com/item/H4-Hi-Lo-35W-3600LM-high-bright... ... pisu ze Input Voltage : DC9-16V / DC 12V battery motorcycle len je velka do svetla nevojde :-) ..takze je mi naprd ..ovsem svieti docela ze dost


20.05.2016 12:17

Re: H4 LED

joscu
 Kávičkár 

kupene LED svietia na ho..no zbytocne ich kupujete


20.05.2016 12:18

Re: H4 LED

Thorien
 Turista 

Ikona

:-) .. svieti to minimalne tak dobre ako .. ak nie lepsie ako night breaker ..

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Thorien (20.05.2016 12:20)


20.05.2016 12:25

Re: H4 LED

joscu
 Kávičkár 

Re: Thorien: tak urciteee ibazeby to bola ledka co aspon 3 nasobok nightbreakerov 8-)


20.05.2016 12:28

Re: H4 LED

Thorien
 Turista 

Ikona

to je moj dojem no ... zmerane to nemam ..a nemienim s tvojim skalopevnym presvedcenim bojovat :-) takze nech je po tvojom .. LEDKa svieti jak kahancek

v kazdom pripade ak by chalan chcel moze sa zastavit venujem mu ju .. mne do svetla nevojde tak mi je na dve veci ... ta cast zadne je proste dlha .. to tam ma este ventilator
Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Thorien (20.05.2016 12:29)


20.05.2016 12:32

Re: H4 LED

joscu
 Kávičkár 

Re: Thorien: ja sa nehadam:Dv robote nam lezia ledky lebo svietia jak kahancek :D svieti na bielo a silno ale na kratku vzdialenost do dialky vobec nesvieti tot vsjo


20.05.2016 21:22

Re: H4 LED

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Problem nieje v LED, ale v parabolach a sklach na svetlach.
Kazdy zdroj svetla, potrebuje, ak je konstruovany na nejaky ucel, nejaku optimalnu konfiguraciu.
Paraboly starnu, PC, alebo PMMA dekle na svetlach sa vysisuju a zmliecneju.
Pokial nieje na starom skutri v poriadku parabola, sebelepsia LED, to nevyriesi.
Pokial to nechodi na STK, jazdi na tom nebojsa, tak na miesto povodnej paraboly, je mozne tam spravit krytku, kde sa uchytia LED reflektory, alebo podobne zverstva, na velku radost ostatnych ucastnikov premavky.
Pripadne tam dat ine svetlo z velkou parabolou, urcene a schvalene na motocykel.
Ostava ale stale, problem z napajanim.
HID fungovat nebudu. Jednak preto, ze tam kolise napatie a na nastartovanie, potrebuju kratkodobo velky prud. V lepsom pripade, to bude stale startovat a vypinat sa, v horsom to odide hned.
Treba zmerat, ake napajanie ide do tej ziarovky povodnej. Povatsine, je to napatie striedave, len obmedzene limiterom. Je to jednoduchsie, pre vyrobcu, ako ho usmernovat.
LED ziarovky to mozu zvladat, maju castokrat pulzny regulator, ktoremu je jedno, ci je napajany striedavym, alebo jednsmernym napatim, ale pokial klesne napatie pod urcitu hranicu, ledka zhasne. Takze to bude pri volnobehu blikat, alebo to zhasne uplne.

Podla mna, najidealnejsie by bolo vymenit aspon ten opelichany reflektor za novy a osadit tam BA20 halogenku, vyrabaju sa a svietia celkom dobre. Vzhladom na to, ze napatie je nestabilne, nevydrzia dlho.
BA20 symetricke ziarovky,sa robia v roznych vykonoch, 15/15W, 25/25W 35/35W, ale videl som aj 40/40W Otazka je, kolko zvladne davat to magnetto.
A kolko zvladne ta parabola. Obvykle to byva plast a ten sa rychlo pri prehriati vylupe.


21.05.2016 17:48

Re: H4 LED

puntoii
 Skútrista 

Ďakujem Vám,

Thorien, ako skúška by bola Tvoja LED-ka ideálna, už len z dovodu funkčnosti. Rád by som si ju vyzdvihol a aj zaplatil za ňu, ale som z druhého konca republiky. Jediná možnosť je, keby si bol ochotný dostať ju ku mne poštou. Samozrejme, ak to nie je zátaž a ešte viac samozrejmé, že nie zadarmo.

Možno by moju požiadavku spĺňala, aby som vodičom áut pražil oči. Viac než pravdepodobné je, že ohnisko horeuvedenej LEDky je úplne iné ako povodnej žiarovky a svietivosť večer bude mizerná. No je aj predpoklad, že by sa aspoň parabola rozsvietila a bola by vidieť.

Merlin - Nákup novej halogénky ma neminie, pretože je to samozrejme jediná istá vec. Zostáva len nájsť schopnú. HIDka týmto pádom vypadla, aj som si myslel, že štartovacie napatie nebude tento motorom vybavený bicykel zvládať, LEDka sa uvidí, či ju Thorien dokáže na skúšku poslať. Takisto je prvoradé, aby som dal do poriadku parabolu a kryt. Aj nápad custom lacného zverstva znie celkom schopne. Budem sebec, ale či už sa budú ostatný účastníci tešiť alebo nie, ja chcem aby ma cez leto videli. Dovolím si tvrdiť, že som denno denne jazdiaci skúsený vodič a tiež som rád, keď majú veškerý účastníci s jednostopým hocičím osvetlenie nadštandartné... Takisto je to jediné neštadartné osvetlenie, ktoré som ochotný na tých pár sekúnd pretrpieť. Viem, aké je ,,jednoduché,, prehliadnuť bicykel, skúter, ktorý sa ,,trepe,, po krajnici. A to najma v našom cez leto turistami enormne (!!) nabúchanom meste. Dnes som vytiahol rodinnú moto (Shadow) a polku dezénu zadnej gumy som pri brzdeniach nechal na asfalte, pretože sa predomnou diali veci, ktoré nedokázal predvidať asi nikto... Ono, len sa snažím vysvetliť príčiny mojho detinského špekulovania.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil puntoii (21.05.2016 17:49)


21.05.2016 19:15

Re: H4 LED

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Je aj iná alternatíva, ale netu u nás robí a ani cenu. Tá parabola sa dá pochrómovať.
[
Video: www.youtube.com/watch?v=NM2CIdqyQqc ]


21.05.2016 20:41

Re: H4 LED

Thorien
 Turista 

Ikona

posli mi adresu na mail ... sirthorien@gmail.com .. poslem ti to hned jak sa dostanem na postu :-)


21.05.2016 21:36

Re: H4 LED

puntoii
 Skútrista 

Plazivec - dakujem za tip ! O tejto moznosti som vedel, ale ci bude nutné dat parabolu zrepasovat sa uvidí, ak svetlo rozoberiem resp. kúpim predný plast. Pochrómovanie lacná zalezitost veru nie, to asi vies aj sám. Asi by to bolo neekonomické na takúto mašinu. Bolo mi ju po ,,zdedení,, proste luto natlacit do garaze, hlavne ked jazdim denne aj v meste a ,,ten malý harley skoro vubec nic nežere,, :D

Thorien - mail s adresou poslaný. Som moc vďačný za Tvoju ochotu !


24.05.2016 19:53

Re: H4 LED

puntoii
 Skútrista 

Touto cestou by som sa chcel ešte raz ,,verejne,, poďakovať (aj) THORIENOVY za gesto, ktoré sa už dnes len tak nevidí. Klobúk dole pred Tvojou ochotou !
Čakám na Tvoj mail s odpoveďou, aby som Ti mohol revanšovať Tvoje náklady !

Ďakujem ešte raz.
Dnes som sa ,,narýchlo,, pozrel, či ju nejak narvem ,,do stroja,, , ale vyžaduje si to viac času. Neide ani tak o priestor-zapojenie, ale o uchytenie. Takto letmo sa mi zdá, že bez úpravy nie je kompatibilná žiadna patica, čo ma naozaj udivuje. Každopádne pred hociakým zásahom sa uistím, či bude žiarovka fungovať.


24.05.2016 21:34

Re: H4 LED

Thorien
 Turista 

Ikona

heh ... no povedzme to tak . .ked stretnes niekoho kto bude potrebovat pomoc .. revansuj to jemu za mna :D ... ak ti to pomoze budem rad [dobre]


03.06.2016 0:16

Re: H4 LED

puntoii
 Skútrista 

Dnes som la chuť bastliť...Tak sa podelím o doterajšie skúsenosti... Postupne pridám, čo sa mi (ne)podarilo, možno to niektorým mladým na skútroch pomože :-)

čo sa týka prednej žiarovky, tak som vyskúšal doleuvedený dar od Thoriena.

www.aliexpress.com/item/H4-Hi-Lo-35W-3600LM-high-bright...

Hneď prvá vec, ktorá ma prekvapila je, že napriek asi štyrom redukciám k patici mi nepasovala ani jedna. Teraz už naozaj netuším, čo za žiarovku osadili v tom mopede, ale bude to poriadny zázrak. Ďalšia vec, ktorú som zistil, že LED žiarovka bola asi nejak poškodená, nakoľko funkcia tlmených svetiel (resp. čipy-ledky, ktoré mali spĺňat túto funckiu) nefungovali. Všetci vieme, akého charakteru je ten tovar a je viac než pravdepodobné, že k niečomu podobnému dojde. Resp. neviem, či sa to stalo počas prepravy ku mne alebo počas skladovania a koniec koncov sa nejednalo o novú LEDku. To ma ani moc nezaujímalo, tešil som sa po skúške káblikmi, že ,,horné,, 3 mega veľké čipy ,,ďiaľkových svetial,, fičia. A musím potvrdiť, že Thorien mal pravdu. Tie čínske COB panely na tej LEDky svietili naozaj poriadne, teplota farieb mohla byť okolo 5500-6000k. V porovnaní s povodnou (zaujímavou) žiarovkou je to obrovský krok vpred. Ako som v predošlých príspevkoch písal, chcel som aby videli mňa a bol som presvedčený, že tento účel bude žiarovka s prehľadom spĺňať... LEDku sa mi podarilo uchytiť do povodnej objímky žiarovky, no nie originálnym sposobom, ale troška s majstrovaním. Bolo mi jasné, že ohnisko bude niekde úplne mimo, ale účel by to splniť. Netuším s akou presnosťou som mohol pracovať, ale páni, ja som to ohnisko trafil snáď lepšie ako originál :D Zapol som svetlo, celá parabola sa doslova rozžiarila, krásne lámala svetlo a premietala kontrolovaný lúč na cestu predomňa, bez tmavých fľakov alebo náznaku rozladenia ohniska. Pri voľnobehu síce pulzovala ako aj klasická žiarovka, no pri pridaní sa rozžiarila úplne. Vonku lialo, no po poskladaní som bol ako malé decko a neodolal som, aby som som na minutku nešial pozrieť výsledok. Cesta bola plná vody, no stále bolo svetlo bádateľné a tabule oproti žiarili. Na moped, ktorý ide do max 45-50 som si nevedel predstaviť nič lepšie. Trvalo to však asi 3minúty. Začali LEDky rad za radom preblikovať, na voľnobehu už nesvietila žiadna, potom sa rozsvietili a zrazu počas jazdy aj zhasli. Ďalej som neskúšal s ňou riešiť nič, nakoľko som videl, že niečo nesedí. Neviem žiaľ povedať s istotou, že či sa to stalo ,,nekompatibilitou,, spomínanej LEDky alebo nejakou vadou. Mám však dojem, že potrebujú stabilných 12V a elektronika nezvláda ten veľký výkyv napatia. Skúsim sa do nej ešte pozrieť, či nenájdem mechanickú závadu a dám im ešte jednu skúšku. Potom by sa mohol výsledok potvrdiť. Čirou náhodou mám (síce na iný účel) doma niekoľko kusov COB LED panelov, ktoré majú rozpatia napatia od 9V do 32V. Zdajú sa byť naozaj prepracované, masívne a rozpatie napatia je naozaj obrovské. Vyskúšam cez víkend, ako sa budú správať a dám taktiež vedieť. Každopádne na záver : som moc vďačný ešte raz Thorienovy za ochotu a pomoc, dúfam, že touto informáciou som teraz ja pomohol niekomu, aspoň tak ako Thorien mne :-)


03.06.2016 5:59

Re: H4 LED

Thorien
 Turista 

Ikona

no .. tak musim povedat ze ked som skusal svietili jak stretavacky tak aj dialkove :o .. takze jedine pri preprave ... a skladovanim asi ne ..bo u mna ta ziarovka bola asi tyzden pred tym jak som ti to poslal :-) . .takze nejaky drotik mozno ? v kazdom pripade .. jak sa pokazilo hod to do smeti a vyriesene :-)


03.06.2016 9:00

Re: H4 LED

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ta cobweb led, nevydrzi striedave napatie.
U skutrov z onej doby, je pre hlavne svetlo, vyvedene napajanie pre hlavnu ziarovku striedave, nie jednosmerne. To striedave napatie, je len limitovane.
Fungovalo by to jedine vtedy, ako som aj pisal, ze by si prekopal elektroinstalaciu tak, aby hlavna ziarovka, bola napajana z obvodu baterie, ako su blinkre, obrysovky, brzdove svetlo.
Ale potom pravdepodobne, nebude stihat zas dobijat bateriu. Zalezi od toho, kolko v skutocnosti bude zrat ta led ziarovka.
Pokial len usmernis a vyfiltrujes to napajanie tej ziarovky, pomocou mostikoveho usmernovaca a kondezatora, napatie stupne zo striedaveho o cca 1,46x na JS. efektivne.
To opat moze znamenat smrt, pre tu LEDku.


03.06.2016 11:58

Re: H4 LED

myslim ze motocykel ma dva obvody bateriovy a alternatorovy oba su jednosmerne bateriovy obvod po nastartovani vypina regulator napetia a cela elektorinstalacia je napajana alternatorom neviem ktory debil by to robil tak zlozito aby mu sucasne bezali na motorke dva obvody kde by jeden napajal svetla a druhy zapalovanie a dokonca tam este montoval menic na striedavy prud ten striedavy prud mam tuto doma v zasuvke a samozrejme menice sa predavaju ked si chcem v aute zapnut zvaracku
LED ziarovku mam na zachode inde by som ju ani nedal
v aute som si vymenil normalne H4 za modre so xenonovym efektom po prvej jazde potme som ich zase vymenil lebo som hovno videl svietilo to sice na bielo ale nedosvietilo tak ako obycajna biela zrejme z dovodu ze samotna ta modra banka zabranuje svietivosti


03.06.2016 12:07

Re: H4 LED

Re: puntoii: ahoj, všimla som si že si sem pridal odkaz na aliexpress a ak je to tu diskusia o predavaní si infošiek navzájom, pomáhaní si a učenia sa nových vecí, tak mi nedá nespomenúť, že poznám už dlhšie www.kuponyzdarma.sk/ kde rada a pravidelne keď niečo kupujem chodím - teraz dokonca je tam kupón aj práve na Aliexpress :-* [dobre] ;-) tak dúfam že som pomohla :P

Upravené 2 krát. Naposledy upravil Petronelka32 (03.06.2016 12:10)


03.06.2016 23:10

Re: H4 LED

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

..Pirates..
To obvodove riesenie je u starsich skutrov bezne.
Funguje to tak, ze magnetto, ma dve vinutia na napajanie obvodov. Je to velmi zjednodusene, ale funguje to takto..
Jedno vinutie, ide do regulatora skratovacieho, kde sa za usmernovacom, privedie do skratu, ak sa napatie zvysi, nad uroven 14V. Druhe vinutie na hlavnu ziarovku v reflektore, pracuje paralelne a nieje usmernovane, len obmedzene tym prvym vinutim.
Je to z toho dovodu, ze ziarovka, ma vlakno hrube, ktore ma relativne velku zotrvacnost, takze blikanie nastava, len u nizkych otacok, ak napatie klesa koli nedostatocnemu vykonu magneta.
Okruh usmernovany z bateriou, sluzi len na svetla obrysove, blinkre a zadne brzdove svetlo.
Samozrejme, ak motorka, alebo skuter ma starter, tak z baterie je napajany aj starter.
Ak sa poondie baterka, obvykle na nastartovanie, sluzi ako zaloha nakopavacka.
Hlavne svetlo svieti, len ked bezi motor.
V davnejsich dobach, takto nejako fungovali aj simsony, ale aj napriklad motorky KTM. U niektorych motoriek, byval tzv. ULO box, kde boli NiCd clanky, ktore nahradzali tazku olovenu bateriu. ULO box, napajalo obrysovky, pristrojovku brzdove svetlo a pripadne malo zabudovany vystup prerusovany, pre blinkre.
Este v nedavnej dobe, hojne vyuzivane piaggio free, liberty 50, ktore v Rakusku mali postari, rovnako aj peugeot ludix, mali rovnakym sposobom zapojenu, elektricku vystroj.

Dovod preco ide striedave napatie do hlavnej ziarovky je ten, ze sa tak usetri, na usmernovani a regulacii, pre relativne velky vykon a navyse, pocas startovania, nezatazuje ziarovka hlavneho svetla, okruh baterie a magneto. Cely system je jednoduchsi a celkom spolahlivo funguje. Vatsie skutre, kde je 3f magnetto a vatsia bateria, funguju ako dospele motorky.
Hlavne svetlo sa v novych morkach a skutroch, ani neda vypnut.
Od zapnutia klucika, svetlo stale svieti. To robi problem, najma pri startovani. Ale zial, je to tak.. U niektorych moto a skutrov, je to vyriesene tak, ze stale zapnute svetlo, sa pri startovani odpoji pomocnym rele.

www.zuendapp.net/uploads/post-6-1072717425.gif

www.piaggio.co.rs/files/elektro-sema-Free1.jpg

www.motoservis-jakuba.cz/wp-content/uploads...



Zapalovanie, u malych motoriek, skutrov a pod. je riesene tak, ze na magnete, je zvlast vinutie, pre nabijanie kondezatora v zapalovacom obvode a mala cievka, ako spust, pre spustenie iskry. Je to oddelene, od okruhu svetiel. Simson, babetta, KTM a dasie...
Zapalovanie je preto nezavisle na bateriovom okruhu, aby pripadna porucha na osvetlovacom systeme, neznemoznila jazdu. Rovnako je riesene dnes napriklad VAPE, ako nahrada, za poruchove, dynamobateriove okruhy na CZ a JAWA.
Aj mnohe velke moderne motorky, maju podobnym sposobom riesene elektricke okruhy, pre vyssiu spolahlivost.



05.06.2016 10:17

Re: H4 LED

puntoii
 Skútrista 

Ahoj opat,

včera som sa vrátil do detských čias bastlenia... Zistil som, že mám v garáži H7 projektory a nemám ich kam použiť. Keď som sa následne pozrel na scooter a uvidel vypálenú parabolu, tak ma napadlo ju tam dať. Na prvý pokus výsledok nie je vobec zlý, no infomácie o LEDkách by som si tu mohol prečitať už skor, nakoľko moj plán nevyšiel. Vybral som parabolu, osadil projektor s H7 žiarovkou a zapojil ju ako ,,reflektor,, t.j. pre prípad, keby som z nejakého zázaračného dovodu jazdil na nej večer a aby som spĺňal predpisy. Ako svieti H7čka v projektore opisovať nemusím, je to presne ako má byť. Na funkciu obrysových svetiel som zas do tela svela osadil niečo ako led pás + 2x COB LED (malá plochá kocka asi o rozmere asi 2x2cm, ktorá svieti celá...a to dosť...). Výsledok bol eseticky aj funkčne naozaj parádny a nechcem sa nijak ospevovať. Proste ten starý bicykel dostaľ moderné a účelné osvetlenia. Tie LEDky boli krásne vidieť aj oproti slnku, parabola vyzerala moderne, skúter posobil mladším nádychom a hlavne osvetlenie splnalo čo som čakal. No ako ste písali, LEDky vydržali asi 2minúty, resp. po prvý moment keď som potiahol plyn na doraz. Naschvál som si zaobstaral COB LED s rozpatím 9V-32V, čo je obrovská tolerancia, no problém bude s prúdom ako píšete. Proste nie je LEDka, ktorá by to vydrzala. Akonáhle som plyn potiahol na minútu, LEDky zadymeli.. Mal som všetko už prichystané aj pre koncové-brzdové osvetlenie, ale vykašlal som sa na to. Tieto svetlá takisto pulzujú po naštartovaní, ako hlavné. Jediné, čo sa zdá, že funguje nezávisle od otáčok sú smerovky...


05.06.2016 13:04

Re: H4 LED

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ale ono to ide, aj ledky pouzit, ale musi sa pred ne dat usmernovac a filtracny kondenzator.
Na tom kondenzatore ale bude po usmerneni napatie 1,46x vyssie, ako povodne striedave.
V zatazi sa to zmensi. Ale treba to premerat.
Musi byt ale dobra baterka a musi byt v poriadku aj regulator.
Ak nepotrebujes baterku a nakopavas to len nakopavackou, baterka sa da nahradit velikanskym kondenzatorom, alebo pre lacnejsie nadobudnutie sa da poskladat paralelne viac mensich kondikov. Potom by si dosiahol bezbaterkovu prevadzku skutra. Pri troche opatrnosti, ale to uz treba byt ezoterik elektrotechnik, sa da pouzit aj 10ks NiCd clankov z nejakeho mrtveho rucneho naradia. Startovat to sice asi nebude, ale nahradi to kondenzatory. Da sa pouzit aj gelova baterka 7Ah, pokial si si isty, ze neprekracujes prilis maximalny prud tej baterky.
Stale treba mysliet na to, ze okruh hlavneho svetla je napajany mimo regulator a ten okruh, aby bol optimalne zatazeny, musi mat vykonovo podobny odber, ako povodna ziarovka.
Ja som mal na piaggio free, okruh ziarovky hlavneho svetla nahradeny 20W led, pred nou som mal stratovy odpor, aby som dorovnal potrebne zatazenie onej osvetlovacej cievky. nepamatam si uz presne, ale vychadzalo to nejako 7R5 50W
Ako bateriu, som pouzival gelovu 7Ah baterku, do UPS a startovalo to a fungovalo asi 4 roky.
Ked som ten skuter dostal, mal zhoreny regulator, musel som ho rozkuchat, vysturat tmel a vyrobit znova. Vtedy este nebol ani scootland v Brne, doba internetu a objednavania dielov, bola v plienkach.
Ked vies co robis, da sa doma nakolene spravit vsetko. Chce to len cas a odhodlanie.


05.06.2016 13:32

Re: H4 LED

puntoii
 Skútrista 

Merlin, dakujem Ti za vycerpavajucu odpoved, no je to uz moc na mna. LEDky som chcel pouzit iba z dovodu vysokej svietivosti na malej ploche (ten scooter ma rozmerovo malinke svetla). Moderny nadych a snehobielo svietiace svetlo bolo iba bonusom... Horespominane upravy su uz moc... Rozmyslam, ze by som bud pouzil projektor s funkcio preklapania (tzv. Bixenon, no na halogen) alebo by som namiesto LEDiek pouzil 2ks 10-15w ziaroviek tzv. denneho svietenia, ked uz je ta parabola upravena a kable natiahnute-napojene... Skusal som aj xenon, no ako ste pisali, nenastartovalo to cez spinac svetiel a na bateriu som napajat nechcel.


29.06.2016 10:11

Re: H4 LED

puntoii
 Skútrista 

Páni, posledná otázka. Síce si budem protirečiť a možno ma budete považovať za blázna, no...

AK by sa elektroinštalácia jednoducho "pozmenila" sposobom, kde by všetko osvetlenie išlo priamo z batérie, mohli by sa použiť moderné zdroje ako xenon či LED ? Bolo by v prípade takejto inštalácie nutné meniť ešte nejaké ďalšie komponenty ? Nerobilo by to problém pre dobíjanie, resp. nejaké iné elektorické súčiastky ?

Ak som dobre porozumel Vašim výkladom, tak napatie na predný a zadný svetlomet ide mimo regulátora napatia iba preto, aby sa zabránilo prípadnému vybitiu batérie. Preto je sposobené pulzovanie-blikanie týchto žiaroviek a taktiež preto zhorí každá jedna LED-ka po 2minútach použitia. Až by som zachoval povodnú hodnotu odberu povodných žiaroviek resp. ešte toto čislo znížil pomocou moderných meničov, vybitie batérie by nemalo hroziť. Len by som dosiahol konštantný prúd, bez horenia LEDiek, resp. by pravdepodobne dokázal naštartovať aj xenon.

Bolo by to takto možné ?

Ďakujem Vám


29.06.2016 10:49

Re: H4 LED

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Je to mozne, ale nie bez bolesti.
V prvom rade, ale nedocitas sa to nikde, musis dokazat zmerat vykon toho magnettoalternatora, jeho moznosti a schopnost dodavat vykon pri urcitom rozsahu otacok.
Dalej musis zistit, ci je mozne hnat cely vykon cez povodny regulator, alebo regulator vymenit za iny.
Pripadne ci pri volnobeznych otackach, alebo pojazde mestom, bude stacit dobijanie, aby bateria stihla dodavat stavu v case statia na volnobeh a Ledy, alebo xenony nezacali zapinat a vypinat.

Poviem to asi takto.. Kedysi, ked bolo dost casu, dokazal som napriklad 5x posebe previnut v priebehu tyzdna, magnetto v Babette, upravit na ten system skratovaci regulator, ktory som si sam vyrobil a vyrobil si podla schemy kopiu ULO boxu na blinkre.
Babetta dokazala potom fungovat na hlavnom svetle z H4 45/50W halogenkou, pri volnobehu dokazala stale svietit dost silno, aby ma to nenasralo.

Lenze koli tymto upravam, som musel vyrobit pripravok, kde som uchytil povodne magnetto a mohol ho skusat dynamicky, za pomoci nejakeho elektromotora, tusim z priemyselneho siaceho stroja.

U Skutra Piaggio free, som ale nedokazal z magnetta dostat potrebny vykon, aby sa mi oplatila vymena regulatora, takze som sustavu moc neprerabal.

Bez urcitych znalosti, alebo moznosti upravy a dielov, to nieje uplne jednoduche.
Ale viem, ze 50ccm skutre, obvykle maju zamenitelne magnetta, ako statory, tak aj rotory z podobnych vatsich, napriklad 100ccm, alebo 125ccm skutrov a cela elektrika sa da prisposobit.
Problem cini skor rozsah otacok, pretoze 2t motory, pracuju z vyssimi otackami, ako 4t motory.
Druha vec je, ze castokrat male 2t 50ccm motory, mozu mat problem, ak ich zatazis vcelku nemalym vykonom, nejakeho vatsieho magnetta. Efekt je bez uprav a odstranenia restrikcii vykonovych, asi taky, ako ked v nejakom downsize aute z malickym utrapenym motorom, zapnes klimu.. Proste ubytok sily je citelny.


29.06.2016 11:50

Re: H4 LED

puntoii
 Skútrista 

Merlin, ďakujem Ti odpoveď.
Napadla ma myšlienka, že by som zapojil plánované zdroje svetla priamo na batériu, naštartoval motor na voľnobeh a sledoval opticky aj pomocou voltmetra čo sa bude diať. T.j. či xenon nezhasne z dovodu nízkeho napatia, resp. čo bude ukazovať voltmeter, či bude napatie klesať pri voľnobehu alebo dokáže systém dobíjať batériu za použitia Xenon-u a LEDiek. Povodne bola vpredu osadená žiarovka BA20d 35W, vzadu dvojvlákno (presnú Wattáž teraz nepoviem). Vpredu by som použil spomínaný xenon, ktoré ma taktiež 35W trafo a vzadu použil LED ,ktoré majú naozaj intenzívne svetlo s minimálnym odberom s čím by som sa pokúsil ,,kompenzovať - zminimalizovať odber,,. Nejakým takýmto sposobom by som sa mohol presvedčiť o funkčnosti systému ?

Čo si o tom myslíš ?

Ďakujem


29.06.2016 12:39

Re: H4 LED

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

A čo nejaký stabilizátor napätia?


29.06.2016 20:05

Re: H4 LED

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

to Plazivec...
Na tom skutri, je stabilizator napatia.
Ale pre prednu ziarovku, je napatie striedave. Tam ked da usmernovac a stabilizaotor, tak bude mat o ubytok napatia na stabilizatore mensie napatie.
Na tom skutri a nie len na tom zmienovanom, je to zapojene tak, ze magnetto ma dve cievky prudove /este asi jednu vysokonapatovu pre zapalko a jednu spustaciu, ktora robi impulz pre JTZku/ Prudove su zhruba rovnocenne, jedna je privedena do skratovacieho regulatora, ktory odbudzuje pri prepati to magnetto a usmernuje stavu pre baterkovy okruh, kde su zapojene kontrolky, obrysovky, blinkre a brzdove svetlo.
Hlavne svetlo zo ziarovkou BA20d je napajane z druhej cievky, ktora ma napatie rovnocenne tej prvej, ale nieje usmernovane, pretoze sa predpoklada, ze ziarovka si pri mensom svite /chladnejsom vlakne/ zobere o malo viac a pri plnom napati, okolo 14V, bude odber uz stabilizovany tou druhou cievkou cez regulator.
Tie cievky, obvykle byvaju paralelne vinute.
Niekedy je to este vtipnejsie, ale to je na dlhu debatu. Vid schema piaggio free 50 a pod. napriklad simson, MZ atd..
Je to take na prvy pohlad divne riesenie, ale spolahlive a nenarocne na usmernovanie a nasledne straty, relativne velkeho vykonu pre ziarovku, ktora trvale pocas behu motora svieti a ma v podstate konstantny odber.

Puntoi, vyzkusaj, ale kontroluj pri tom teste aj teplotu regulatora.
V pripade, ze budes odoberat vykon 35W trvale, cez ten regulator, je mozne, ze bude dostavat trocha vatsiu sodu, ako je zvyknuty.
Zadna ziarovka v koncovom svetle, je klasicka dvojvlaknova 21/5W 12V. Ba15d, pripadne T20d
www.svetzarovek.eu/produkty/big/prod6/5360-zarovka-12v-...
motoshop.miramoto.cz/_data/s_109/shop/big_zarovka-21-2f...
Mozes usetrit tych 5W trvale a 21W pri stlaceni brzdy tak, ze tam das LEDkovu kvazi dvojvlaknou ziarovku..
www.banggood.com/1157-3W-Q5-Red-LED-TurnTailBrakeStop-1...

www.banggood.com/2x-Car-Brake-Tail-Light-T20-7443-11W-1...

Moznosti je vela. Blinkre nechaj na pokoji, tie idu len chvilku a nemaju velky vplyv na odber, prekopanim na LED, si urobis dalsiu kopu starosti, najma ak prerusovac blinkrov je integrovany v Regulatore, ako prerusovany vystup a pri vymene ziaroviek, ti budu blikat rychlo, alebo vobec, tie LED


29.06.2016 20:53

Re: H4 LED

puntoii
 Skútrista 

Ďakujem za vyčerpávajúcu odpoveď, je to obrovská pomoc ! (aj keď, priznajme si, vymýšľam a bavíme sa o hlúposti...)

Tak vyskúšam zmieňovanú vec a pozriem sa aj na ten regler. Síce neviem, aká teplota (na dotyk) je správna resp. priveľa, ale uvidím, čo sa mi podarí. Dúfal som, že táto záležitosť bude tá najjednoduchšia. Zadné svetlo by som chcel riešiť presne tak, ako píšeš. Niečo by sa dalo ušporiť a mohlo by to fungovať. Mám prichystaný Bi projektor, tak uvidíme čo to ukáže. Smerovky riešiť neviem, nakoľko tam je ako píšeš, problém s prerušovačom. Pri použití LED sa rozsvietia, ale nepreblikujú. Taktiež idú málo, bolo by zbytočné to riešiť. Pravdepodobne by som nič neušporil a ani to nemám za potrebu. Smerovky je na počudovanie krásne vidieť. Dúfam, že sa podarí vymyslieť niečo moderné, pekné a hlavne efektívne.


29.06.2016 21:18

Re: H4 LED

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ja ti prajem vela uspechov, no hlavne, aby si nesvietil, ako meteorit.
Ten pocas svojho kratkeho preletu hustejsou atmosferou sice silno svieti, ale aj hori...

Na jednu vec si davaj pozor, na elektronike xenonoveho svetla, pri zapnuti, vznika nielen velky prudovy odber, ale aj velmi silne rusenie EMI, ktore je vyprodukovane vysokofrekvencnym a vysokonapatovym zapalovanim tej HID vybojky. To rusenie sa siri po elektrickych obvodoch vozidla, ako je motorka, daleko lepsie, ako v plechovke, kde kable prechadzaju popri plechoch a to rusenie je dost utlmene aj vzdialenostou, od citlivej elektroniky.
Ked si nahodou pozres, ako su urobene v seriovych autach, ktore maju HID original montovane, je tam spusta odrusovacich clankov a vseliakych feritovych jadier na privodoch napatia 12V, aby sa zabranilo, pri spusteni tej vybojky, prechodu rusenia, do elektrickej instalacie.
Je mozne, ze ten skuter, je odolny, vdaka jednoduchosti, zapalovanie je oddelene, takze problem nenastane a ina elektronika tam asi nieje.
Ale aj tak si davaj pozor. Taky digitalny multimeter, vie umriet velmi rychlo v blizkosti startujucej HIDky.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 282201 | Včera: 139149