Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Z veľkej na malú :) - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuZ veľkej na malú :) - Diskusné fórum - Len Tak

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
13.06.2013 9:38

Z veľkej na malú :)

Varan
 Jogurťák 

Ikona

Nezvyčajné presedlanie z CBR XX Blackbird na FZ6

Keďže doma boli veľké motorky dve, polovička sa chce naučiť jazdiť a mňa predpisová jazda na Blackbirdovi nebavila, presedlal som na FZ6. Rok 2004, krásny cukrík, 53 tisic km so servisnou knižkou, širšie rajdy aj originál, výfuky IXIL, plexi, kufor, nové gumy.

Ty a div sa svet, mne vyhovuje viac :-) XX bola výborná motorka na diaľkovú turistiku po západnejšej strane Európy, ale doba drahého benzínu a policajtov v každom kríku ma privádzajú k už zistenému faktu, že na slabšej motorke sa lepšie povozím ako na silnejšej.

Aký máte názor na presedlanie z väčšej na menšiu? :-)))

Pozri obrázok

Pozri obrázok

Pozri obrázok

Upravené 1 krát. Naposledy upravil VaranDriver07 (13.06.2013 9:40)


13.06.2013 9:51

Re: Z veľkej na malú :)

cees2r
 Geriatrik 

Ikona

Pekná [dobre]
pravdepodobne by som dal preč nápis z kyvky.To mi tam nesedí.To asi nie je origo,či?


13.06.2013 9:54

Re: Z veľkej na malú :)

Varan
 Jogurťák 

Ikona

Tak tak, nápis je hnus, už je dole :-))) [dobre]

Príde mi obdivuhodné, že po dlhšom skúmaní prichádzam k názoru, že asi nikdy ani len zo stojana nebola padnutá :-) (ani škrabanček na kartroch a pôvodné tesnenia, stupačky neoškreté a nemenené, origo rajdy som dostal k moto aj so závažiami, páčky tiež nedotknuté)

Ja viem, má 53 000 km a to je dnes strááááášne veľa :-D :-D :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil VaranDriver07 (13.06.2013 9:57)


13.06.2013 10:06

Re: Z veľkej na malú :)

Varan> takze XX isla rychlo.. som az prekvapeny lebo dnes predat motorku co ma 50tis.km na tachaci je maly zazrak asi..
co sa tyka tych prechodov..
moja moto historia je takato;
Stela(prerabka na minibike)-> Simson Electronic -> Yamaha TZR 125 -> 4roky pauza -> Suzuki GSX-R 750 -> BMW R1150R -> GSR 600
GSX-R sla z domu kvoli pohodliu.. BMW ma isla unudit.. GSR mam zatial iba kratko a spravenych 700km takze tazko robit zavery a neskusil som vsetko co mam v plane takze este sa uvidi ale zatial milo prekvapeny.. da sa s nou ist pijanko a myslim ze i ked to zdaleka nema pohodlie bmw tak nie je problem ist aj na dlhu dovolenku.. ked ju zacnem tahat za usi tak ide ako besna a jednoducho sa ta gsx-r z motora vyruti vonku a je problem sa drzat predpisovej jazdy.. vela ludi hovori ze Hornet FZ6 a GSR su dobre na zaciatok ale ja som pri presedlani tento nazor zmenil.. do 7tis. ot/min to beriem ako dobra motorka na zaciatok ale ked sa to potiahne nad 8tis. ot/min. tak to ide ako besne.. v tychto nahacoch je velka univerzalnost.. staci urobit malicke kompromisy aby si clovek povedal ano k tomuto je dobra.. a to plati pri sportovej jazde, turistike a verim ze aj kazdodennom dochadzani napr. do prace.. klamal by som ak by som povedal ze nechcem nieco s objemom nad 1000ccm ale to uz bude musiet byt obdobie kedy mi nebude chybat blbnutie alebo ked budem mat dost financii na to aby som mal v garazi 2 strojovne lebo zatial som nesedel na nicom univerzalnejsom ako 600ccm naked.. chcem este dodat ze vacsinou jazdim s polovickou takze moto ako Z750 GSR 750 a podobne som kvoli pohodliu na zadnom sedle vylucil..
krutak BMW bol fajn ale to zabavilo maximalne do 90km/h pri roztahovani ale ist viac bolo trapenie a nuda.. ten motor isiel ako elektromotor..


13.06.2013 10:15

Re: Z veľkej na malú :)

Varan
 Jogurťák 

Ikona

zahri: [dobre] [dobre] [dobre]

mňa len fascinuje, ako každý chce aspoň liter. Áno, aj ja som chcel, kúpil som, skúsil som. Ale. Motorka nie je pre mňa auto, ktoré má ťahať odspodu na každej rýchlosti. To je nuda. Na XX trochu pridáš, ideš na pokutu a je jedno na akej rýchlosti. S tou motorkou sa nedalo zabaviť. Išla stále, strašne moc (nie nezvládateľne, to nie, ale neuvyžiteľne v rámci zdravého rozumu a pudu sebazáchovy). A FZ6 je ozaj do 8 tisíc celkom hnilá, ale o tom to je. Po meste a ako presúvadlo fajn a keď chcem jazdiť, tak chcem gasovať, radiť ako besný a brzdiť, ždímať to do mŕtva...

Priveľkým výkonom sa vytráca radosť z jazdy ako takej.

Preto ďalšia moto nebude FZ1, ani nič podobné 150koňové, ale najúžasnejšia (minimálne pre mňa Nuda R :-* )

a v garáži ešte stojí 1150GS a to je traktor, diesel. Ide, ale bez emócii, výkonovej krivky, špičky.. sorry, nuda. Ale na dovolenku by som zase na ničom inom ísť nechcel [dobre]

Upravené 1 krát. Naposledy upravil VaranDriver07 (13.06.2013 10:17)


13.06.2013 10:24

Re: Z veľkej na malú :)

egres2
 Bahniak 

Ikona

Pedofília.


13.06.2013 10:25

Re: Z veľkej na malú :)

Vara> Nudu som pod ritou nemal .. jedine nudu s BMW >:-) ..a to s tym porovnanim s autom si veru napisal trefne.. na motorke treba vypnut od kazdodenneho stresu a informacii zo sprav.. v aute sa presunut z bodu A do bodu B.. a ked mas 1150 GS tak potom nie je dovod sa obmedzovat tym ze motorka ma byt pohodlna alebo schopna tahat dvoch ked hladas druhu strojovnu v podstate doplnok.. ja to vnimam rovnako [dobre]


13.06.2013 10:25

Re: Z veľkej na malú :)

Varan
 Jogurťák 

Ikona

Čakal som, kto prvý podotkne :-D


13.06.2013 10:36

Re: Z veľkej na malú :)

Varan
 Jogurťák 

Ikona

zahri: asi tak nejako. A keby si mám vybrať jednu jedinú, že nemôžem mať dve, tak najlepšie to sklbuje SM-T od oranžových, len tá veľa papká :-}


13.06.2013 10:41

Re: Z veľkej na malú :)

mateo123
 Turista 

Ikona

Ja teraz prechadzam na versysa. Doteraz som mal malu xt-cku :-D Myslim si ze versys bude uplne idealna vobec netuzim po litry nejak ma to tam netaha aj ked si mnohi z vas povedia ze budem chciet ist vyssie ale 650 mi bude bohate stacit :-)


13.06.2013 10:48

Re: Z veľkej na malú :)

kawa7
 Turista 

Ikona

53 000 km od 2004 je cca 6000 rocne co je v pohode radsej by si mal 10 rocnu s so 100% zarucenymi 8000 km ;-). Tie FZ som videl so 140 000km a jazdili. Cize mas este dost casu a hlavne km pred sebou. Moja mala 43 000 ked som ju predaval a motor isiel rovnako ako ked som ju so 4400km kupoval bez akeho kolvek problemu.


13.06.2013 10:50

Re: Z veľkej na malú :)

mateo> ak jazdis sam tak staci aj maly versys.. ja by som do turistu siel jedine do litra a hore kvoli tomu ze jazdim s polovickou a dat este 3 plne kufre a mozno cosi na kufre by bolo pre malu mrsku trapenie


13.06.2013 10:55

Re: Z veľkej na malú :)

mateo123
 Turista 

Ikona

zahri: Vacsinou jazdim sam ale nejaku tu turistiku budem robit urcite :-) frajerka sa doteraz na moto bala jazdit len teraz sa jej to nejako prudko zapacilo :-D ale aj tak myslim ze to bude stacit na tu moju kochaciu jazdu tzn okolo 100kmh mimo obce takze myslim ze to bude v poho :-)


13.06.2013 11:28

Re: Z veľkej na malú :)

saly
 Turista 

Ikona

Aj ja som teraz prešiel z velkej na malú a to o polovicu menšiu a z hrôzou som zistil že mi to stačí.Nenúti ma to ťahať za heft policajti sú mi úplne ukradnutý a ked ideme s chalanmi na vyjazd tak ma len zdržujú lebo furt tankujú.A naozaj si to teraz užívam.S bandita 1250 2010 na vstrom 650 2011(staršia verzia).


13.06.2013 11:32

Re: Z veľkej na malú :)

Varan
 Jogurťák 

Ikona

saly: [dobre] [dobre]

kamarat presadol z Varadera 1000 na V-Stroma 650, mal som x rokov, predal a teraz znova kupil V-Stroma 650 (noveho) a je spokojnejsi, viac sa zabavi a hlavne ta spotreba [dobre]


13.06.2013 11:42

Re: Z veľkej na malú :)

nevo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Aj ja som prešiel na jawu 350 :-D a ťahá to celkom v pohode /zatiaľ len asi 80 km a stále je čo ladiť - mrcha nejaponska/.

Stačí si pozrieť, čo človek využíva, ja svoj Bandit na 40 koní /podľa otáčok a výkonu/ a plne to stačí. Stovku to dá aj pri tych do 6000 otáčok za 5-6 sekúnd, a s kým sa mám naháňať? I keď tento týždeň som už videl Porsche a Lamborghini /jediní súperi :-D :-D /.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil nevo (13.06.2013 11:48)


13.06.2013 11:46

Re: Z veľkej na malú :)

>:-) Vždy je to vec priorít a často aj momentálnych nálad, chce to vlastniť minimálne štyri motorky... Qua, len tá buxa...

Nikdy som nemal problém presadnúť na "slabšiu" - a keby dačo, hravá ľahká šestka to často natre litrovým nafúkancom... ;-) >:-) :-D

Včera som napísal k tej trojvalcovej Yamahe 850, že pre mňa asi nebude - ale už sa nemôžem dočkať, kedy ju vyskúšam. Myslím, že ak nebude mať nejaké detské choroby, bude veľkým hitom medzi univerzálmi - a zaslúžene. Litre, traste sa !!! :-D


13.06.2013 13:30

Re: Z veľkej na malú :)

Goldy
 Geriatrik 

Ikona

No ja by som radšej zo starej na mladú ;-) ( aj motorku ) >:-)


13.06.2013 16:32

Re: Z veľkej na malú :)

Varan
 Jogurťák 

Ikona

nahodou 3val Yamaha moze byt fajn, len musi mat dobry podvozok [dobre]

Goldy okrem toho je FZ6 aj mladšia o 5 rokov :-)


13.06.2013 17:30

Re: Z veľkej na malú :)

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

fuha, z vacsej na mensiu, to asi niee.. to by som nedal

vobec nejde o to, ze liter ide hned na 'pokutu', to robi aj 600vka, ale velmi mi vadi hluchy motor 600vky v nizkych a strednych otackach.

clovek to musi poriadne tocit, aby to islo, casto radit. liter vie ist uplne kludne na nizkych otackach, aj pomaly. a ked treba, staci otocit plyn a ide hravo hore. kdezto 600vku treba velmi prehovarat, aby sa prebudila k zivotu. to ma nebavi. este na okruhu je 600vka velmi zabavne povozenicko, ale na ceste, nevim, nevim karle :-~ :-)


13.06.2013 17:45

Re: Z veľkej na malú :)

tiez som svojho casu presiel z litra na 600 a bavilo ma to viac.
inak celkom zaujimave ze si sa k takemuto poznaniu dostal ako "zasran" :-))) ono to vacsinou pride az vekom


13.06.2013 17:55

Re: Z veľkej na malú :)

gico
 Turista 

Ikona

je jedno na com, hlavne ked ti sedi a si spokojny...


13.06.2013 18:06

Re: Z veľkej na malú :)

Varan
 Jogurťák 

Ikona

pitazku na jednu stranu máš pravdu, ale mňa baví poslúchať ten motor a dať mu otáčky aké kedy potrebuje a ždímať ho viac, ako jazdiť na jednej rýchlosti, ktorá ťahá od 70 do 300 :-} a keď ťahá, nemusíš podradiť, tu musíš >:-)

nerde nuž, asi starnem skôr ako by bolo treba :'( :-D muži nestárnu, ale dozrievajú do krásy :-)))

gico [dobre]


13.06.2013 19:24

Re: Z veľkej na malú :)

cees2r
 Geriatrik 

Ikona

Varan,
k tomu čo píšeš 18:06..asi najlepšia na ten štýl jazdy by bola nejaká Dukna podľa mňa a kľudne liter... :-)


13.06.2013 19:33

Re: Z veľkej na malú :)

mirecSA
 Kávičkár 

Ikona

.. ale stojí to za ten pocit prejsť si z malej na liter a potom znovu na menšiu? .. alebo mám rovno ostať pri 600-ke? :-) ... aktuálne túto otázku asi u mňa riešia finančné možnosti, takže po Simsonovi a 125-ke CBF bude na dlhšiu dobu moja posledná tá 600-ka ... zatiaľ úplne súhlasím s univerzálnosťou 600-viek, keď sa dá úsporne jazdiť aj do 4-5 tis otáčok a v prípade potreby sa dá okúsiť adrenalín aj v dvojnásobnom poli otáčok - teda aspoň u môjho radového 4-valca ..


13.06.2013 20:05

Re: Z veľkej na malú :)

DuroMT01
 Turista 

Ikona

ja som presiel z fj1200 na fz6 a nemal som s tym ziadny problem. teraz mam sice 1700ccm, ale nie aby som si nieco dokazoval, len sa mi vzdy pacili velke nizkootackove dvojvalce.
ale casom to vidim kvoli pohodliu vo dvojici na nejake enduro a favorit je maly strom. opat si nemyslim, ze by to mal byt problem ...


13.06.2013 20:26

Re: Z veľkej na malú :)

bijou210
 Kávičkár 

Ikona

Ja som sice neznizil objem, ale zato mi klasli kone (190 na 110). Priznam sa, obcas mi to chyba, ale vseho vsudy, je to kludnejsia jazda. nic, s cim by som nevedel zit.


13.06.2013 20:34

Re: Z veľkej na malú :)

kawa7
 Turista 

Ikona

nerd
inak celkom zaujimave ze si sa k takemuto poznaniu dostal ako "zasran" :-))) ono to vacsinou pride az vekom

Mne to doslo ked som si kupil prvu velku ( a to tiez az teraz) ;-)


13.06.2013 22:12

Re: Z veľkej na malú :)

Snake009
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Varan nechceš držiaky na bočné tašky Givi??? Montuje sa to k tomu držiaku na Top Case takže ak ho tam máš tak nič nepotrebuješ. Moja FZ6 už je out a len mi to zavadzia. Samozrejme GRATIS. ;-)

A teda ešte k téme, popravde som to ešte nezažil a teda neviem aké to je ale myslím si že by mi to nerobilo problém. Tento rok som išiel z FZ6 na FZ8 a popravde mi občas chýba to točenie 600vky... ono tak ako všetko aj takéto zmeny majú svoje pre a proti.

Myslím ale že by som si ešte vedel predstaviť návrat späť do kategórie 600, tiež si myslím že je to najuniverzálnejšia kubatúra. [dobre]

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Snake009 (13.06.2013 22:24)


13.06.2013 22:59

Re: Z veľkej na malú :)

marek750
 Kávičkár 

Ikona

Fz6 je podarená motorka, všetko ide ľahúčko ,motor ťahúň aj pekne točivý [dobre]

K téme: Ja som pred asi rokom niesol kamarátovmu synovi CBR125 z druhej strany republiky takže aj diaľnica byť musela. Ale poviem že po chvíli ma jazda bavila ,aj keď na diaľnici to už nie je celkom ono.
Vtedy ma napadlo že aj nová CBR250 by bola good mašina pre mňa a nenudila by ma ;-)

Ešte dávnejšie som viezol kamarátovi GSXR1100 výkon posed všetko brutal , ale pred Košicami po necelých 400km jazdy som zastavil už som si necítil ruky.
Doma po sadnutí na moje XJ600 sa mi zdalo všetko akurátne (aj keď GSXR bola oproti nej lietadlo) :-)))


17.06.2013 20:32

Re: Z veľkej na malú :)

Varan
 Jogurťák 

Ikona

cees2r: viem, presne ako hovoris by mi vyhovoval Monster 796 alebo 1100, ale ked mame este jednu tak to uz by bolo dost penazi :-}

Tak nie som sam co prejde z velkej na mensiu a je spokojny :-))) :-)


18.06.2013 8:30

Re: Z veľkej na malú :)

Krakatau
 Kávičkár 

Ikona

ani ja som neprechádzal z väčšej na menšiu, iba výkonovo som išiel nižšie, ale vôbec mi to nevadilo, krúťák dvojvalca mi tú "stratu" výkonu vynahradil :-)


18.06.2013 9:43

Re: Z veľkej na malú :)

doctor46
 Jogurťák 

Ikona

videls som ju na jazyde za zosnulych ... vymen stit :-D ale podla neho si ju pamatam


18.06.2013 18:26

Re: Z veľkej na malú :)

Varan
 Jogurťák 

Ikona

Stit sice vela krasy nepobral, ale je prekvapivo vdaka velkosti dobre ucinny, tak to neriesim


18.06.2013 20:23

Re: Z veľkej na malú :)

bikerboyz
 Kávičkár 

Ikona

priznam sa ze som necital všetky prispevky ale uvazujem nad tým istým mam blackbirda a po nedelnajsom zazitku v ulanoch mi asi staci nieco slabsie peknu masinu mas [dobre] [dobre]


18.06.2013 21:51

Re: Z veľkej na malú :)

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

vobec nejde o to, ze liter ide hned na 'pokutu', to robi aj 600vka, ale velmi mi vadi hluchy motor 600vky v nizkych a strednych otackach.

clovek to musi poriadne tocit, aby to islo, casto radit. liter vie ist uplne kludne na nizkych otackach, aj pomaly. a ked treba, staci otocit plyn a ide hravo hore. kdezto 600vku treba velmi prehovarat, aby sa prebudila k zivotu. to ma nebavi. este na okruhu je 600vka velmi zabavne povozenicko, ale na ceste, nevim, nevim karle


cau Pitaz, pravdupovediac neviem co ta viedlo k tomuto zaveru. Uz len kvoli tomu, ze sa to neda pausalizovat.
Ale tiez som si, urcite aj vplyvom diskusii myslel to co ty, preto som si na zaciatok kupil liter. Lenze nejako sa to zvrhlo a neskor som kupil sportovu 600ccm. Sice je to stara skola, ale viezol som sa aj na vasej poslednej CBR600F (inak bozia motorka, na mile lepsia ako VFR1200 - porovnavam zdanlivo neporovnatelne, ale pre mna su obe sportova turistika) a tak isto ako na mojej gsx-r sa o nejakom hluchom mieste v nizkych a strednych otackach tazko hovori.
Konkretne s gsx-r jazdim v premavke tak, ze mimo dediny zaradene 3-4 a v dedine 6. Zhruba 3.500ot to ma vtedy a ten motor neprotestuje, krasne ide a v pohode zrychluje. Bavime sa samozrejme o beznej jazde.
Urcite vsak su modely, kde to tak jednoznacne nie je, vraj napr R6tky su ladene tak, ze dole moc nejdu, ale to je to, co hovorim na zaciatku - pausalizovat nejde. Ale hlavne v tomto pripade - FZ6, nie je motor naladeny tak, aby mal iba spicku a preto jeho prejav bude velmi linearny a za litrom zaostavat prilis nebude - skutocne rozdiely sa ukazu az pri plnom zatazeni motorky. Ale to uz je na zvazeni majitela, co bude jazdit.


18.06.2013 22:02

Re: Z veľkej na malú :)

copy
 Skútrista 

Matus mas to asi naopak - v dedine zaradene 3-4


18.06.2013 22:27

Re: Z veľkej na malú :)

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

matus, k tomu zaveru ma viedol len moj osobny nazor a skusenosti z jazdy na roznych typoch moto - nie nazor z diskusii. pausalizujem na vsetky r4 600vky... proste zospodu to nejde a nejde. ani fz6 zo spodu nejde. staci sa pozret na krutiacie momenty. vykon neni ani tak dolezity. Fz6 bude za litrom zostavat velmi.

ja nepotrebujem, aby motorka trhala asfalt, len mi je prijemnejsie, ked mozem jazdit na nizsich otackach, ako na vyssich. na litry ked potrebujem predbehnut, staci pridat, na 600vke musis kopnut o 2-3 rychlosti nizsie (alebo musis stale jazdit na vyssich otackach, kde je k dispozicii viac Nm)

pri Vckovych 2valcoch alebo aj pri radovych 2valcoch je to trochu ine, tam tahaju relativne odspodu aj mensie kubatury

samozrejme vsetko je to vec osobneho vkusu, kazdemu vyhovuje nieco ine

dnes som si napriklad vychutnaval jazdu na goldwingu, kde som jazdil na krasnom krutiacom momente od 1-3000 ot >:-)


18.06.2013 23:16

Re: Z veľkej na malú :)

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

copy> nie, dobre som to napisal

pitaz> krutiaci moment na motore je nic hovoriaca velicina. Dolezity je kr.moment na kolese, cize zavisi od sprevodovania. A kedze 600ccm su sprevodovane lahsie, tak vo vysledku ten rozdiel nie je dramaticky. Suhlasim s tym, ze 600ccm maju pomer vykonu v nizsich otackach a vo vysokych vacsi ako vacsie kubatury, takze pri pridani sa dostavi pocit "dole to nejde"

Ja som mal velkeho Fazera, ktory nedostatkom vykonu ani kr.momentu netrpel a predsa aj ten mal pecky az od 7.500, takze podradit bolo treba aj tam. Ak sa ti nechce vobec radit, tak na co jazdis na motorke?

Uzavriem to tym, ze uplne chapem tento topic a prejst na nizsiu kubaturu casto nebyva ziadna strata.


18.06.2013 23:42

Re: Z veľkej na malú :)

Rorschach
 Kávičkár 

Ikona

Veľmi kľudna téma a až príliš veľa ľudí sa tu zhodlo, takže:

Štvorvalcové 600vky sú nudné, lenivé vysávače!

OBJEM NIČÍM NENAHRADÍŠ! :-P :-P :-P

...a teraz do mňa :-D


19.06.2013 0:05

Re: Z veľkej na malú :)

Kawasti
 Kávičkár 

Ikona

No ja myslim ze mensie kubatury su praveze zabavnejsie, ok taka 125 a 250 ani nie ale 600 uz je niekde inde a skor liter mi pride ako nudny vysavac kedze to tam ide furt. Ti co jazdia pre radost radi radia, ti co jazdia na kochacku tak ti si kupia liter a vyssie a nepreradia 50km, to mna osobne nebavi.
Otazka je ze co to znamena ze "zo spodu to nejde" ? Na bezne predbiehanie aj na ss 600 staci 6tka - to je ked sa clovek nikam neponahla. Na take sviznejsie obehnutie je dobra 4 a ked clovek chce ozaj rychlo predbehnut tak tam kopne 3 a ked si ozaj pilot motoGP tak aj 2 :-D no mna osobne toto bavi, preto vymysleli aj male aj velke kubatury aby si kazdy prisiel na svoje. Ale tvrdit ze je 600vka lenivy vysavac :-) na 6tku oproti litru ano ale ked otvoris na 600vke SS plny kotol tak by sa Rorschach ten tvoj bandit riadne zapotil :-P


19.06.2013 8:01

Re: Z veľkej na malú :)

pri predbiehani nie je vykon nikdy na skodu a dokonca ani krutak.. ale ak je to motorka ktora ma krutak ako svina a vykon zaostava tak aj ten krutak je zbytocnost..

porovnanie velkeho a maleho fazera je pomerne jednoduche.. pre zabavu si clovek litroveho nekupi ale radsej 600vku.. pre bezne vyuzitie, pohodlie a dostatok sily pri jazde vo dvojici s 3 kuframi je lepsia volba 1000.. vsetko je to zavisle od poziadaviek na motorku.. ale podla mna ked chce clovek motorku na kazdodenne vozenie sa do prace, cez vikend zbehnut sturec a na prelome jula augusta ist na dovolenku k moru tak je rozumnejsie kupit 600 lebo sice je treba pri kazdej potrebe urobit nejaky kompromis ale nie je taky velky aby sa to nedalo zniest


20.06.2013 8:53

Re: Z veľkej na malú :)

minomonster
 Kávičkár 

Ikona

mala moto akurat tak do mesta, alebo R6 na okruh, ale na dobre jazdenie len liter, a naj dvojvalec 100 koni a 100 točak, každy by si mal vyskušat, žiadna spotreba taha odspodu a pokute sa vyhyba, najviac nehôd je na 600 obsah, lebo točili, aby mali radost

mal som gt 1000 a to bola laska.


20.06.2013 10:14

Re: Z veľkej na malú :)

Snake009
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Rorschach s tým zvukom 600vky že je jak vysávač máš pravdu... ale na druhej strane s Banditom ako máš zrovna aj ty som na FZ6 Fazer pekne zamával a aj keď som musel "vysávať" až po obmedzovač tak Bandit napriek tomu bol v zrkadle stále menší... >:-) z čoho bol aj samotný majiteľ prekvapený... "točil som koľko sa dalo a ty si mi stále K..VA utekal, je..m na to!" boli jeho slová... :-D
Teraz mám FZ8 a ak nič iné tak zvuk je neporovnateľne krajší... ;-)

minomonster na Ducati mám najradšej tú otvorenú suchú spojku... pri tej by som aj zaspával, až raz budem veľký... :-D to je zvuk, srať na objem... :-D


20.06.2013 22:20

Re: Z veľkej na malú :)

Rorschach
 Kávičkár 

Ikona

Snake009 to si s ním asi zamával na Pezinskej, alebo podobnom úseku kde je plno krátkych prudkých zátačiek. V dlhých tiahlich s nejakou tou rovinkou by si nemal šancu. Alebo to bol potom na prd jazdec >:-)
Na Jahodnej máme strelca Fitiho (možno to tu aj číta :-) ), jazdí na GSR600 a toho na Jahodnej nechytim ani keby neviem čo bolo :-((( :-} :-D ...videl som aj pár borcov s litrovými SS čo nechápali :-)


21.06.2013 9:23

Re: Z veľkej na malú :)

Snake009
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Rorschach jedine na maximálke by si sa mohol vytešovať... pretože to že ty máš cez 100Nm pri 3750 rpm ti je na dve veci keď potom to ide dole. A FZ6 hádzala otáčkomerom medzi 8 - 12000 takou rýchlosťou že som niekedy ani nestíhal, a práveže to nebola PK baba ale ako píšeš ty rovina s dlhými tiahlimi zátačkami v rakúsku... na rovinách sa dalo krásne do 200km/h... :-O a ver tomu že Bandit a jeho 250 kg teda výhodou rozhodne nebolo...

Bez ohľadu na objem a krútiaci moment motora je 98 koní FZ6 a Banditu 98 koní presne to isté a rozdieľ vo váhe takmer 50 kg... >:-)
Nebudeme si tu porovnávať "kto má väčšieho" ako sa hovorí ale ja osobne si myslím že ak niekto drží FZ6 pod krkom od 8000 hore tak proste čísla nepustia... [dobre]


21.06.2013 9:38

Re: Z veľkej na malú :)

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

snake to napisal presne.... v zatackach je to o jazdcovi a na rovinke o pomere hmotnost/vykon.


21.06.2013 9:45

Re: Z veľkej na malú :)

Varan
 Jogurťák 

Ikona

matus: a sprevodovanie :-)


21.06.2013 11:26

Re: Z veľkej na malú :)

kurnik, co si ja teraz musim kupit na turistiku, aby som nesiel z vacsej na mensiu, kedze ma chopre ani GW este neberu... :-~ :-D


21.06.2013 11:46

Re: Z veľkej na malú :)

Varan
 Jogurťák 

Ikona

K1600GT >:-)


21.06.2013 17:32

Re: Z veľkej na malú :)

Rorschach
 Kávičkár 

Ikona

Snake009: Nielen na maximálke by som sa mohol vytešovať. Ale aj na výjazdoch zo zákrut, kde využívaš krutiaci moment, nie kone. Môj Bandit (filter+ladak), odmeraných 120Nm, oproti 63Nm na FZ6. O čom sa bavíme? Takmer raz toľko. Ako hovoríš, čísla nepustia. ;-) >:-) A že potom ide dole? Podržím ho na 6000, tak ako ty budeš musieť držať FZ6 na 8000.
Ale naozaj nechcem "porovnávať pipíky", lebo je to o jazdcovi. Ako som už písal vyššie, Na Jahodnej, ale aj na iných kľukatých úsekoch nechytím kamoša na GSR600 aj keby neviem čo, lebo to umí. Ale napr. keď nabehne na Jahodnú strieborna ZX12R (Nebudem menovať, Košičania vedia kto :-D ), tak sa ani náhodou nechytí žiadna 600vka, možno tak liter a môže byť jazdec aký chce. A ten istý pán na ZX12R, mi rozprával ako ho pred niekoľkými rokmi, keď mal ešte 600vku (alebo liter? už presne neviem) dala na Hungáči dole okruhová 125ka... s Gaborom Talmacsim za riaditkami. A vraj šiel len také tréningové tempo :-)))


21.06.2013 20:32

Re: Z veľkej na malú :)

Snake009
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Pri nakladačke po červené pole ti ten krútiaci moment dole bude na dve veci... >:-)

97 koní Bandit, 254 kg...
98 koní FZ6, 209 kg...

Tých 120 odmeraných máš na predpokladám tak ako môj kamarát niekde medzi 3700 - 4000 takže pri tebou spomínaných 6000 už ani zďaleka tých 120 nemáš... ale bez ohľadu na otáčky a podobne stále ťaháš 254 kg... :-P

Ale ako píšeš, je to aj o "medzikuse"... kludne aj bez "pipíka"... :-D

Teraz už mám ale iné náradie, ale úprimne poviem že kľudne by som do FZ6 išiel znovu, škoda že sa už nerobí, možno by som kúpil fungel 6ku a nie 8čku... 8-)


22.06.2013 8:15

Re: Z veľkej na malú :)

Johno
 Kávičkár 

Ikona

Snake009 vykonovo je to velky rozdiel medzi FZ6 a FZ8 ? myslim tak pocitovo, taha lepsie od spodu? v akych otackach sa ta moto "citi" najlepsie? nemal som moznost na nej zatial pojazdit a jednym okom po nej pokukavam :-D


22.06.2013 10:48

Re: Z veľkej na malú :)

Snake009
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Johno mne všetci hovorili aby som menil rovno za liter (teda FZ1) a ja som im tvrdil že to je zbytočné a mal som pravdu, na bežné jazdenie bola aj FZ6 silnejšia ako je treba, tu síce je len 8 koní plus ale krútiaci moment je podstatne lepší... a teda pokiaľ jazdiš tak ako ja v stredných a nízkych otáčkach tak je to podstatne lepšie. Hore to bolo zábavnejšie na FZ6 keďže ta milovala 10000 čo sa o tejto až tak povedať nedá. Ja jazdím teraz od 3 - 6000 keď sa len tak presúvam a nad 6000 už začína vystrkovať nie rožky ale rohy... >:-)
Jediné mínus je že má cca o 2,5 litra menšiu nádrž ako FZ6 čo ma dosť otravuje aj keď spotreba je rovnaká...
Inak FZ8 super vozenie neľutujem že to nieje liter, je totiž iba 2 kilá ťažšia ako FZ6... takže paráda. ;-)


22.06.2013 11:24

Re: Z veľkej na malú :)

marek750
 Kávičkár 

Ikona

Kto potrebuje na zajazdenie si len veľký "objem ktorý ničím nenahradíš" nech niekam ide...
Dobrý jazdec si zajazdí aj na menšej kubatúre , pretože vie radiť a udržiavať motor v najvyššom točivom momente...nielen ťahať za plyn na zaradenej 5ke... viď príklad Talmáciho vyššie [dobre]


22.06.2013 11:50

Re: Z veľkej na malú :)

marek750
 Kávičkár 

Ikona

Navyše keď si spomeniem ,že včera som šiel južným ťahom priposratý 110 km/h, lebo policajti merajú každých 10km ... tak big bike je mi na dve veci .
Chápem láska je láska ,Bandit aj Busa sú krásne mašiny ,už len preto sa ich oplatí mať ,ale na bežných cestách "neprebeheš ich koníky" tak ako sa dalo pred 15timi rokmi :-)


22.06.2013 12:06

Re: Z veľkej na malú :)

Rorschach
 Kávičkár 

Ikona

Snake009: Nechaj už tých papierových 98 koní. Bandit je niekde úplne inde. Už seriovým merávaju okolo 108 hp. Po úprave filtra a laďaku aj cez 120. >:-) :-) Viď téma: Moto poradňa: výkon GSF1250
Pozri obrázok

Ale to, že je ťažký je fakt... tých 250kg s plnou nádržou cítiť :-(

btw FZ8 musí byť super mašinka...ľahká a zároveň dostatočne silná. Niečo ako je GSXR 750 medzi SS.


22.06.2013 14:31

Re: Z veľkej na malú :)

Dedina, 55km/h. Na päťke. CBF 1000, pre dôchodcov.

Dve autá za mnou, nejaká červená A6-ka a nové Mondeo. Dodržujú, ale ako sa blíži tabuľa "koniec obce", cítiť z nich akúsi nervozitu. Hlavne Mondeo sa lepí na AUDI, on sa zdá byť trochu pokojnejší...

Určite sa chystajú môj skútrik predbehnúť, stáva sa to často. Ak vyhodia blinkre, nemal by som už zrýchlovať - veď som predbiehaný. Čo potom, že sa mohlo logicky očakávať, že za tabuľou budem zrýchlovať aj ja. Život je pes... :'(

Ale ja som už na to pripravený - a aj keď sám nemám koho predbiehať, vyhodím blinkre do ľava aj ja, aby sa upokojili. Moc to nepomôže a tesne pred tabuľou ešte zachytím, že Mondeo už bliká - ale ja tam už mám dvojku, jemne nastavím predné koleso do výšky 15,5 centimetrov nad asfalt a radím pri 135 naraz 3-4-5-6.

Nechám to spomaliť na 95, sme predsa na okreske. Zo zrkadla zmizli obaja, ale po minúte ma predbehnú asi 140-kou obaja, Mondeo nestíha, aj keď sa lepí...

No, tie litre dôchodcovské, fakt strašná nuda... :-D


22.06.2013 16:22

Re: Z veľkej na malú :)

cees2r
 Geriatrik 

Ikona

:-D
5ka pri 55km/hod. - by ma moja 1200 vyhodila zo sedla rovno do najbližšej záhrady v tej dedine.
A o tom to vlastne je.Každému podľa svojho. :-)


22.06.2013 21:27

Re: Z veľkej na malú :)

cees, každá normálna šesťrýchlostná motorka by mala zvládnuť jazdu rýchlosťou 55 km/h na pätke bez problémov. CBF točí na 5° a 55 km/h cca 2500/min a ťahala by aj odtiaľ, samozrejme :-D

Ak motorky vyhadzujú zo sedla majiteľa, niečo nie je v poriadku alebo s majiteľom, alebo s motorkou. No v profile máš "žiadnu", tak ťažko tu s tebou ... :-D

Čítaj vyššie, matus vraj jazdí na GSX-R 600 v obci na šestke pri 3500 ot/min. Rýchlosť síce neupresnil, ale podľa gearingcommanderu mi vychádza rýchlosť sériovej gixery (napr 2004) 600 na 64,94 km/h... ;-) V obci ! >:-) No, hrôza ! >:-) To de zme? :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (22.06.2013 21:28)


22.06.2013 21:39

Re: Z veľkej na malú :)

marek750
 Kávičkár 

Ikona

Keď si spomeniem že moja bývalá Supertenéré ťahala na najvyššom 5° od 40km/h a neprestala až do 200 ! To bol pán motor [dobre]
Veľký dvojválec ako má cees2r má svoje ťahy, pri veľmi nízkych otáčkach ide prískokmi ;-)


22.06.2013 21:49

Re: Z veľkej na malú :)

Kawasti
 Kávičkár 

Ikona

Papi Na GSX-R 600 obec tachometrovych 55km/h na 6° sa da ale ideal je 4°. Minimalne otacky sa jazdia ozaj tych 3500-4000.

Marek750 Tak to mas ako ekvivalent na mojej gsxr 600, tam na 6° od 50km/h do 270km/h, samozrejme teoreticky na dialnici v mexiku :-)


22.06.2013 21:56

Re: Z veľkej na malú :)

cees2r
 Geriatrik 

Ikona

papi,
normálna určite, a aj zo šestky :-)
Moja by pri 3500ot/min. šla na 5ke 84,2km/hod. a to by sa jej moc nepáčilo,nehovoriac o 55km/hod. pri 2300ot/min.To by sa komplet rozhrkotala :-))) ;-)


22.06.2013 21:58

Re: Z veľkej na malú :)

marek750
 Kávičkár 

Ikona

Jasné ,tieto nové striekačky sú tak dobré vyladené že idú pekne odspoda. Mne sa dobre jazdilo aj na FZ6 [dobre]
Dnešné 600vky sú tak besné ako litre v 90tych rokoch , samozrejme taký točák tam mať nebudeš, ale jazdné výkony áno.


22.06.2013 21:58

Re: Z veľkej na malú :)

Kawasti, SS-600 som mal... ;-)

Malú gixeru jazdou 55 km/h na šestke zničíš. Dá sa, ale je to podľa mňa volovina, mali by montovať asi aj "obmedzovač podtáčania"... :-D


22.06.2013 22:03

Re: Z veľkej na malú :)

marek750
 Kávičkár 

Ikona

To je ako zo ženou ,musíš mať cit čo jej robí dobre a čo už nie :-)))


22.06.2013 22:09

Re: Z veľkej na malú :)

Kawasti
 Kávičkár 

Ikona

papi: ja som netvrdil ze tak jazdim :-) len ze motor "neskace" ani nejak s tebou nebojuje ked ides po rovine na 6tke. Osobne mesto jazdim 2-5 (30-70km/h), mimo mesto 3-6 (70-XX).


23.06.2013 14:41

Re: Z veľkej na malú :)

iwwo
 Turista 

Čím to je, že ja si dobre zajazdím aj na malom Varadere? :-D A nie je to nedostatkom peňazí.
VaranDriver: Stále slúži. Už bude mať pomaly 60000. :-}


24.06.2013 9:57

Re: Z veľkej na malú :)

bolko
 Čoprák 

Ikona

papiboy napíš knižku! Celkom ma tvoj príbeh s Mondeom a spol pobavil [dobre] [dobre] [dobre] .
K téme: Prvá motorka na ktorej som urobil dosť km /mototuristika/ bola HONDA CBR 1000F - strááášne ťažká motorka, ale na dialnici neskutočne pohodlná. [dobre] Následovala YAMAHA YZF 750 - HNUSS !! teda pre mňa. Síce ľahšia, ale totálne nepohodlná, po dvoch mesiacoch išla preč. [zle] Ďalšia sezóna YAMAHA R1 - miláčik :-* , doteraz spomínam na tie úžasné chvíle s ńou strávené. I keď bola trochu tvrdšia vyhovovala na 99%. [dobre] Pri predaji aj mesiačik vyšiel, aj slzička sa uronila :-~ . Teraz mám Suzuki GSX 750 Inazuma a popravde vyhovuje tak na 40%. Motor je dosť točivý a rám a brzdy športovú jazdu až tak nemusia. Pokukujem a hlavne šetrím na niečo iné a zatial sa mi celkom páči SUZUKI V-STROM 650. Verím, že ten dvojválec mi bude vyhovovať i keď je menší a turistiku budem robiť aj s ladvinkou. Menšia-väčšia, staršia-mladšia, hlavne, že jazdíme a hlavne že si to užívame :-D :-D :-D


24.06.2013 10:14

Re: Z veľkej na malú :)

>:-) bolko, básnik tým chcel povedať len toľko, že reči o elektromotoroch sú chujovina.

Čo sa na malých musí, na veľkých sa nemusí, ale zas sa môže. Závisí to od momentálnych chutiach jazdca, každá motorka je zábava.


24.06.2013 11:18

Re: Z veľkej na malú :)

Varan
 Jogurťák 

Ikona

Ani na malej nemusíš, keď nechceš, ale môžeš. Pri jazde s priateľkou aj na druhej najslabšej 600 v nízkych otáčkach (FZ6) len málokedy mi treba prekročiť 6000 otáčok. Iné je to v jazde sólo. To ale tiež nemusím, ale chcem >:-)


24.06.2013 13:30

Re: Z veľkej na malú :)

milando
 Turista 

Ikona

Mal som V-Strom 650, FZ6 fazer S2 a teraz FZ1 Fazer. Všetky sú výborné. Ešte sa trošku vyšantím na FZ1 a asi sa vrátim späť ku stromčeku - teda V-Strom-u. Čiže s najväčšou pravdepodobnosťou "z veľkej na malú". Ale mám taký vlastný "detský" sen, a tou je legenda Hayabusa. Nie žeby ma chytala na staré kolená nejaká snaha si niečo dokazovať, ale jednoducho sa mi strašne páči. Ide čisto o lásku na prvý pohľad - dlhodobú. Myslím si, že je úplne jedno, na čom jazdime, či prejdeme z veľkej na malú, alebo opačne. Ide o hlavu a o to, že keď raz už budeme nútení prestať jazdiť (napríklad kvôli stareckej demencii, lebo zabudneme, že máme motorku alebo kde máme motorku :-))) ) , aby ten čas strávený s moto patril k tým momentom, ktoré nám v živote prinášali radosť. Takže prechádzajme hore - dole, ale hlavne sa stále vráťme v pohode späť domov.


24.06.2013 14:25

Re: Z veľkej na malú :)

Rorschach
 Kávičkár 

Ikona

milando: [dobre] AMEN! [dobre]


08.07.2013 14:29

Re: Z veľkej na malú :)

bolko
 Čoprák 

Ikona

Keď má človek 104 kg a 194 cm, môže si kúpiť takú R6? Môže, ale vyzeráť dosť komicky. :-D



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 50547 | Včera: 140248